Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 6 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Yuqori B) Sezilmaydi C) O’rtacha D) Sust 2 / 50 2. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Munosabat B) Emotsiya C) Umumiy taraqqiyot D) Intelekt 3 / 50 3. Xolerik temperamentiga xos psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) Kuchsiz qo’zg’aluvchan kam gap extiyotkor B) Kuchli qo’zg’aluvchan besabr jo’shqin muloqatga kirishuvchan C) Muloqatga kirishuvchan ikkilanuvchan qatiyatsiz D) Qo’zg’alishi sust kam gap ikkilanuvchan 4 / 50 4. O’smirlik davrining etakchi faoliyati turi bu..... A) Predmetli faoliyat B) Tengdoshlar bilan intim shaxsiy muloqat C) Ta’lim D) Rolli o’yin 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. B) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. C) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. D) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. 6 / 50 6. Pantomimika bu..? A) b)Odatda kishi uchun juda muhim ahamiyatga ega bo‘lgan moddiy extiyojlarning qondirilmaganligi bilan bog‘liq bo‘lgan kuchli va jo‘shqin va nisbatan qisqa muddatli emotsional kechinmalar tariqasida ro‘y beradigan psixologik xolat. B) Aniq maqsadga yo‘naltirilgan pedagogik faoliyat. C) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. D) Butun a'zo ishtirokida amalga oshiriladigan ifodali xarakatlar tizimi. 7 / 50 7. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. B) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. C) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. D) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. 8 / 50 8. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) O‘spirinlik. B) yetuklik. C) b c javoblar to‘g‘ri. D) O‘smirlik. 9 / 50 9. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 3-7 yosh. B) 5-7 yosh. C) 2-6 yosh. D) 1-3 yosh. 10 / 50 10. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. B) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. C) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. D) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Individual ta’lim B) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim C) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim D) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim 12 / 50 12. Interfaol ta’lim bevosita qanday metodlar yordamida tashkil etiladi? A) An’anaviy metodlar B) Noan’anaviy metodlar C) Didaktik o‘yinlar D) Interfaol metodlar 13 / 50 13. “Kreativlik” tushunchasining lug’aviy ma’nosi – bu ...? A) Shaxs ijodkorligi B) O‘zgartirish kirituvchi C) Yangilik kirituvchi D) Yaratuvchi, ijodkor 14 / 50 14. Iqtisodiy ta’limotda milliy ta’lim texnologiyalari birinchi navbatda qaysi tamoyilga asoslanadi? A) G’oyaviy B) Insonparvarlik C) Bunyodkorlik D) Ibn Sino 15 / 50 15. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi B) Eshitadi, ko‘radi C) Ilmiy fikrlaydi D) Ko‘radi 16 / 50 16. “Byudjet” so‘zining ma’nosi? A) Belgilar yordamida ishlash B) Nemischa “oila daromadi” C) Frantsuzcha “pulli xalta” D) Inglizcha “pul tushumlari” 17 / 50 17. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) DTS bilan B) Metod birlashma qarori C) Nizom bilan D) “Ta’lim to‘g’risidagi” Qonun 18 / 50 18. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) Teskari bog’liqlik bor B) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas C) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor D) Rivojlanish davri 19 / 50 19. Dars o‘tishning interaktiv usullarini kursating? A) O‘quvchini tahlil qilish, baholash xulosa chiqarishni o‘rgatishga B) Ko‘proq tushuntirishga C) Sabr-toqat bilan bilim olishga D) Faolligini oshirishga 20 / 50 20. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Fan-texnika taraqqiyoti B) Ma’ruza matnini yozish C) Aholi bilim darajasining oshishi D) Aholi sonining osishi 21 / 50 21. Byudjet difitsiti deganda nimani tushunasiz? A) d)Muayyan davrda davlat byudjeti daromad va harajatlarining balanslashtirilgan shakli B) c)Paxta bank C) Muayyan davrda davlat byudjeti harajatlarining byudjet b)daromadlariga nisbatan ko‘pligi D) Muayyan davrda davlat daromadlarining byudjet harajatlariga nisbatan ko‘pligi 22 / 50 22. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan? A) Bilimni mustahkamlashga B) Nimani bilish kerak C) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga D) Yaxshi ijobiy baho olishga 23 / 50 23. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda B) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda C) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda D) Sof eksport ijobiy bo‘lganda 24 / 50 24. “Metodika” fanining maqsadiga qaysi tegishli emas? A) O‘quvchilarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish B) Dunyoviy C) O‘quvchilarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish D) Fanni ishlab chiqarish bilan integratsiya 25 / 50 25. Iqtisodiy ta’limning hulosa chiqarish yo‘llariga ko‘ra usullari tarkibida qaysinisi yo‘q? A) Nazariy bilimni mahalliy voqealar bilan bog’lash B) Induktiv C) Ob’ektiv va sub’ektiv D) To‘g’ri javob to‘liq bor 26 / 50 26. Iqtisodiy islohotlar nima? A) D.Tramp B) Iqtisodiyotda bozor munosabatlarini shakllantirishga qaratilgan chora-tadbirlar C) Siyosiy o‘zgarishlarni amalga oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar D) Ijtimoiy o‘zgarishlarni amalga oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar 27 / 50 27. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Amaliy bilim olish mumkin B) Aqliy hujum C) Anglash piramidasi D) Usul va uslub 28 / 50 28. Agar bozorda talab taklifdan ancha oshiq bo‘lsa, u holatda? A) a)Talabning yuksak darajasi mavjud bo‘ladi B) Bozor muvozanati yuzaga keladi C) dBozor konyukturasi shakllanadi D) Iqtisodiy aloqa 29 / 50 29. “Aqliy hujum” va “Keyns” usulining asasiy kamchiligi? A) ko‘p vaqt talab qiladi B) Dars o‘tish o‘ta murakkablash C) Og’zaki bayon qilish D) Katta gurug’larda qo‘llash qiyin 30 / 50 30. .“Keys” metodining boshqalardan farqi? A) taraqqiyot B) Muammo va uning echimi; C) Yozma ish yozish; D) Masala mashqlar echish; 31 / 50 31. “Metodika” fanining maqasadiga qaysi tegishli emas? A) Fanni ishlab chiqarish bilan integrasiya B) Talabalarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish C) O‘quvchilarni an’anaviy va inter faol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish D) dunyoviy 32 / 50 32. Yangi ta’lim tizimining eskisidan farqi? A) Uzluksiz B) Zamonaviy C) Jahon tajribasi bilan boyitilgan D) ilmiy fikrlashga o‘rgatish 33 / 50 33. Ma’ruzaga tayyorgarlik nimadan boshlanadi ? A) Adabiyotlarni konspekt qilish B) Asosiy savollarni ajratib reja tuzish C) O‘kiladigan mavzu buyicha adabiyotlar tanlash va materiallar yigish D) o‘tilganlarni yodga olish 34 / 50 34. .Iqtisodiy resurslarning barcha turi uchun umumiy bo‘lgan hususiyat nimadan iborat? A) Davlat monopol korxonalari moliyasi va tijorat tashkilotlari moliyasi; B) nisbatan cheklangan yoki kamyob; C) mutloq cheklangan; D) inson mehnatining natijasi; 35 / 50 35. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) kredit; B) sof foyda; C) nizom jamg‘armasi; D) Aralash iqtisodiyotda 36 / 50 36. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Ntayanch o‘quv reja B) Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun C) DTS bilan D) Nizom bilan 37 / 50 37. Darsni suhbat asosida tashkil etish shaklini belgilang? A) Mustaqillik to‘g‘risidagi qonun B) So‘zlashuv C) Bahs-munozara D) Hikoya va bayon 38 / 50 38. Mustaqil ishni tashkil etishning muhim xususiyati? A) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi B) Ishni bajarish vaqti belgilanadi C) Fransuzchadan “tushum va chiqim” D) O‘quv rejasiga muvofiq bo‘ladi 39 / 50 39. 32.Ta’limda onglilikning asosiy omili qaysi? A) Mavjud ilmiy xulosalarni qiyoslash va o‘rganish B) Nazariy bilimni mahalliy voqyealar bilan bog‘lash C) talab asosida ish yurituvchi xo‘jalik D) Amaliy mushohada orqali shaxsiy xulosa chiqarish 40 / 50 40. Pul emissiyasi va umumiy kredit tizimini qaysi bank boshqarib boradi? A) Markaziy bank B) Milliy bank C) Markazlashgan rejali iqtisodiyot D) Xalq banki 41 / 50 41. Iqtisodiyotda ayiraboshlash qanday nomlanadi? A) Birja B) Broker C) Tovar ayriboshlash D) Barter 42 / 50 42. 8– 9 sinflarda “IBA” qanday fan sifatida va qancha hajmida o‘qitiladi? A) Majburiy fan, 17 – 34 soat B) Ixtiyoriy fan, - 34 soat C) Yakka tartibda D) Majburiy fan - 34 soat 43 / 50 43. Talab va taklif egri chiziqlarining kesishish nuqtasi nimani kursatadi? A) Inglizcha “innovation” – yo‘naltirish, safarbar etish demakdir. B) Taklif zonasini C) Bozor narxini D) Talabning yuksak darajasi 44 / 50 44. Iqtisodiy moxiyati buyicha byudjet xarajatlari qanday turkumlarga bo‘linadi? A) Markazlashtirilgan investitsiyalar, ijtimoiy soxa xarajatlari B) Ijtimoiy madaniy tadbirlarga xarajatlar, mudofaa, boshkarish; C) Joriy va kapital xarajatlar; D) Egalik qilish va taqdim etish 45 / 50 45. Test usulining “masala, mashq yechish” usulidan farqi? A) debat B) Test talabalar bilimini baholashning subyektiv usuli C) Test talabalar bilimini baholashning obyektiv usuli D) O‘qituvchi va talaba hamkorligi 46 / 50 46. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rasatadi? A) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan milliy daromad; B) nominal ish haqi kamayganda C) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YAmM; D) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YA I M; 47 / 50 47. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Talabalar qobiliyati har xil B) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi C) Axborotni yig‘adi D) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash 48 / 50 48. Seminar darsining funksiyalari ? A) Nutk suzlash, ilmiy munozaralar olib borish, mantikiy fikrlashga urgatish; B) Faol harakatda; C) Profesional ta’lim berish va tarbiyalash; D) O‘z fikrini urtoklashish boshkalar fikrini tankidiy nuktai nazardan baxolashga urgati 49 / 50 49. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokamaqiladi B) Axborot bilan ta’minlaydi C) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi D) Ketma -ketlik 50 / 50 50. Jamiyatning ijtimoiy, iktisodiy va madaniy extiyojlarini,jamiyat va davlatning malakali kadrlarga, shaxsning esa sifatli ta’lim olish bulgan talabini kondirish yulida uzluksiz ta’lim tizimini barkaror rivojlanishini ta’minlash maksadida mavjud mexanizmning kayta ishlab chikilishi yoki takomillashtirilishi - bu ...? A) ta’lim tizimining rivojlanishi; B) ta’lim tizimining modernizatsiyasi. C) ta’lim tizimining shakllantirilishi; D) ta’lim tizimining xolati; 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari