Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 5 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Ota-onalar o’smir yoshdagi bolalar bilan qanday munosabatda bo’lganlari ma’qul? A) Qattiq nazorat B) Do’stlashish C) Etibor bermaslik D) Ishlariga aralashmaslik 2 / 50 2. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Intelekt B) Ta’lim C) O’yin D) Maktab yoshi 3 / 50 3. Xolerik temperamentiga xos psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) Kuchsiz qo’zg’aluvchan kam gap extiyotkor B) Qo’zg’alishi sust kam gap ikkilanuvchan C) Muloqatga kirishuvchan ikkilanuvchan qatiyatsiz D) Kuchli qo’zg’aluvchan besabr jo’shqin muloqatga kirishuvchan 4 / 50 4. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Rolli o’yin B) Ta’lim C) O’quv-kasbiy faoliyat D) Predmetli faoliyat 5 / 50 5. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Gippokrat B) Sechenov C) Karl Yung D) Pavlov 6 / 50 6. Ijtimoiy psixologiyada psixologik ta'sirning necha vositasi bor? A) 2 vositasi. B) 3 vositasi. C) 9 vositasi. D) 4 vositasi. 7 / 50 7. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. B) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. D) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. 8 / 50 8. Psixologiya fani nimani o‘rganadi? A) Psixologiya jon, ruh haqidagi fan. Psixologiya insonning psixik jarayonlarini, individual tipologik xususiyatlarini va Shaxslararo bo‘ladigan munosabatlarni o‘rganadi. B) Psixik faktlar, ularning qonuniyatlari va yuzaga kelish mexanizmlarini o‘rganadi. C) Uyquni xususiyatlarini o‘rganadi. D) Psixologiya ong haqidagi fan, ongning kelib chiqish sabablarini o‘rganadi. 9 / 50 9. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. B) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. C) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. D) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. 10 / 50 10. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin, mehnat B) O‘yin va ehtiyoj C) O‘yin, mehnat va o‘qish. D) O‘yin, o‘qish 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim B) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim C) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim D) Individual ta’lim 12 / 50 12. Kasbiy-pedagogik BKMni boyitadigan ilg’or texnologiyalarni o‘zlashtirish, zamonaviy vosita, texnika va texnologiyalardan foydalana olish pedagogga xos kompetentlikning qaysi sifatini ifodalaydi? A) Texnologik kompetentlikni B) Ekstremal kompetentlikni C) Maxsus kompetentlikni D) Ijtimoiy kompetentlikni 13 / 50 13. Interfaol ta’lim bevosita qanday metodlar yordamida tashkil etiladi? A) An’anaviy metodlar B) Interfaol metodlar C) Noan’anaviy metodlar D) Didaktik o‘yinlar 14 / 50 14. “Kreativlik” tushunchasining lug’aviy ma’nosi – bu ...? A) Yangilik kirituvchi B) Shaxs ijodkorligi C) O‘zgartirish kirituvchi D) Yaratuvchi, ijodkor 15 / 50 15. Iqtisodiy ta’limotda milliy ta’lim texnologiyalari birinchi navbatda qaysi tamoyilga asoslanadi? A) Bunyodkorlik B) Ibn Sino C) G’oyaviy D) Insonparvarlik 16 / 50 16. Milliy iqtisodiyotni tarkibiy jihatdan diversifikatsiyalash bu nima? A) Tarmoqlar va mahsulotlar turini ko‘paytirish B) Mahsulotlar sonini ko‘paytirish C) Eksportni ko‘paytirish D) dGilam va gilam maxsulotlariga 17 / 50 17. Amortizatsiya qanday jarayonni aks ettiradi? A) Eskirishda B) Taklif qonuni C) Asosiy kapitalning ma’naviy eskirishi D) Asosiy kapitalning eskirishiga muvofiq ularning maxsulotga ko‘chgan qiymatini pul shaklida xisoblab borishni va o‘rnini qoplash maqsadida pul fondlarini jamg’arish jarayonini 18 / 50 18. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi B) Ilmiy fikrlaydi C) Ko‘radi D) Eshitadi, ko‘radi 19 / 50 19. Hozirgi zamon iqtisodiy nazariyasining qaysi oqimida iqtisodiy o‘sishni ta’minlashning va iqtisodiyotni tartibga solishning asosiy vositasi pul deb hisoblanadi? A) Keyinschilar B) Monetarizm C) Sabr-toqat bilan bilim olishga D) Institutsionalizm 20 / 50 20. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Fan-texnika taraqqiyoti B) Ma’ruza matnini yozish C) Aholi sonining osishi D) Aholi bilim darajasining oshishi 21 / 50 21. Tadqiqot metodining kamchiliklari nimada? A) Biznes uchun kurash B) Auditoriyada shovqin bo‘lishi C) O‘quvchi o‘zi fikrlay olishi D) Auditoriyaga moslashmagan 22 / 50 22. “Metod” atamasi nimani anglatadi? A) Ta’lim B) Bilim yo‘li C) Nazariya D) Byudjet daromadlari xarajatlar qismidan ko‘proq bo‘lganida 23 / 50 23. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Usul va uslub B) Amaliy bilim olish mumkin C) Anglash piramidasi D) Aqliy hujum 24 / 50 24. Tovar ho‘jaligining vujudga kelishi shart sharoitlari nimalardan iborat? A) Ijtimoiy mehnat taqsimoti B) Mulk egalarining alohidalashuvi C) Mahsulotni o‘z iste’moi uchun ishlab chiqari sh D) Ijtimoiy mehnat taqsimoti va mulk egalarining alohidalashuvi 25 / 50 25. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Ketma-ketlik B) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi C) Axborot bilan ta’minlaydi D) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi 26 / 50 26. Er solig’i necha marotaba to‘lanadi? A) 3 B) 1 C) Fikrlashga o‘rgatish D) 2 27 / 50 27. “Aqliy hujum” va “Keyns” usulining asasiy kamchiligi? A) ko‘p vaqt talab qiladi B) Dars o‘tish o‘ta murakkablash C) Katta gurug’larda qo‘llash qiyin D) Og’zaki bayon qilish 28 / 50 28. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rsatadi? A) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan YaMM B) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan milliy daromad; C) Nominal ish haqi kamayganda D) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan YaIM 29 / 50 29. Quyidagilardan qaysi biri umumiy iqtisodiy qonunlarga kiradi? A) Byudjet ssudasi B) Qiymat qonuni C) Ehtiyojlarning yuksalish qonuni D) Talab qonuni 30 / 50 30. Bozorning asosiy vazifasi…? A) qiymatga ega B) Ishlab chiqaruvchilar bilan iste’molchilarni bir biriga bog’lash uchun C) Ishsizlikni oldini olish D) Soliqlarni yig’ilsh va boylikni taqsimlash 31 / 50 31. Markazlashgan va bozor iqtisodiyotining eng yaxshi elementlaridan iborat iqtisodiy tizim qanday nomlanadi? A) An’anaviy iqtisodyot B) Aralash iqtisodiyot C) Bozor iqtisodiyot D) Hukmatning oltin – valyuta zaxiralarini saqlaydi 32 / 50 32. DTS ga o‘zgartirish vakolati qaysi boshqaruv muassasasiga berilgan ? A) Institut rektoriga B) Vazirlar Mahkamasi C) Vazirlik D) debat 33 / 50 33. Ma’ruzaga tayyorgarlik nimadan boshlanadi ? A) o‘tilganlarni yodga olish B) O‘kiladigan mavzu buyicha adabiyotlar tanlash va materiallar yigish C) Asosiy savollarni ajratib reja tuzish D) Adabiyotlarni konspekt qilish 34 / 50 34. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) faolligini oshirishga B) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga C) Sabr-toqat bilan bilim olishga D) Kuproq tushuntirishga 35 / 50 35. O‘zbekistonda iqtisodiy faoliyat erkinligining asosi bo‘lgan qonun qaysi? A) “O‘zbekiston respublikasining davlat mustaqilligi to‘g‘risidagi deklarasiya” B) mavzuni yoritish C) Davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirish to‘g‘risida”gi qonun D) Mulkchilik to‘g‘risida”gi qonun 36 / 50 36. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar B) To‘g‘ri va egri soliqlar C) Umumdavlat va mahalliy D) OAV materiallaridan foydalanadi. 37 / 50 37. Darsda masala, mashqlardan foydalanish qoidalari? A) asosiy kapitalning moddiy eskirishinir B) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi C) Foydalanish meyorini bilish va Raqamlarning asoslanganligi D) Bilim olishga 38 / 50 38. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun B) Nizom bilan C) Ntayanch o‘quv reja D) DTS bilan 39 / 50 39. Jahon xo‘jalik tizimida iqtisodiy munosabatlar nima? A) aralash iqtisod modeli; B) xalqaro investitsiya; C) xalqaro mehnat taqsimoti; D) xalqaro savdo; 40 / 50 40. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi B) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi C) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi D) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi 41 / 50 41. Iqtisodiy moxiyati buyicha byudjet xarajatlari qanday turkumlarga bo‘linadi? A) Joriy va kapital xarajatlar; B) Egalik qilish va taqdim etish C) Ijtimoiy madaniy tadbirlarga xarajatlar, mudofaa, boshkarish; D) Markazlashtirilgan investitsiyalar, ijtimoiy soxa xarajatlari 42 / 50 42. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) nizom jamg‘armasi; B) Aralash iqtisodiyotda C) kredit; D) sof foyda; 43 / 50 43. “Keys” metodini izohlang? A) Ta’limni texnologiyasini qo‘llash B) Qaror qilish, uni yechishga o‘rganish C) kommunistik D) Qaror qabul qilishni o‘rganish 44 / 50 44. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash B) Axborotni yig‘adi C) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi D) Talabalar qobiliyati har xil 45 / 50 45. Biz avvalo iqtisodiyotni isloh qilish va erkinlashtirish borasidagi ishlarimizni yanada chuqurlashtirish, uning soha va tarmoqlarini tarkibiy jihatdan o‘zgartirish bo‘ycha boshlagan ishlarimizni jadallashtirishmiz kerak. Kimning fikri? A) og‘zaki bayon qilish B) A.Smit C) I.Karimov D) SH.Mirziyov 46 / 50 46. Seminar darsining funksiyalari ? A) Profesional ta’lim berish va tarbiyalash; B) Faol harakatda; C) Nutk suzlash, ilmiy munozaralar olib borish, mantikiy fikrlashga urgatish; D) O‘z fikrini urtoklashish boshkalar fikrini tankidiy nuktai nazardan baxolashga urgati 47 / 50 47. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Aqliy xujum; B) Anglash piramidasi; C) Aqliy xujum; D) Amaliy bilim olish mumkin; 48 / 50 48. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) Mutaxassislar sonini oshirish; B) Sohalar ehtiyojini qondirish; C) Kadrlar sifatini ta’minlash; D) ta'lim sifatini oshirish; 49 / 50 49. Ta’lim (ukitish) jarayonining yuksak maxorat, san’at darajasida tashkil etilishi kanday nomlanadi? A) ta’lim texnologiyasi; B) ta’lim paradigmasi; C) ta’lim metodikasi; D) ta’lim metoologiyasi. 50 / 50 50. Yangi goyalar, tizim yoki faoliyat yunalishini uzgatirishga karatilgan anik maksadlar, noan’anaviy yondashuvlar, odatiy bulmagan tashabbuslar, ilgor ish uslublari. Ular ... kurinishlari. A) metodikaning; B) texnologiyaning; C) innovatsiyaning; D) loyixalashning. 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari