Biologiya fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Biologiya fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 7 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 0-1 bevosita emotsianal muloqat B) 2-4 yosh roli o’yin C) Ta’lim 4-6 yosh D) 2-3 yosh ishonch 2 / 50 2. O’smirlik davrining xarakterli xususiyatlaridan biri bu o’smirlik avtonomiyasidir uning turlarini ko’rsating. A) Emotsianal B) Barchasi to’g’ri C) Huquqiy D) Makoniy 3 / 50 3. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. B) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. 4 / 50 4. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) emotsiya, temperament B) emotsiya, iroda C) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur D) temperament, xarakter, qobiliyat 5 / 50 5. Individual so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. B) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. C) individning tug’ilgandan boshlab to hayotining so’ngigacha davom etadigan o’ziga xos shakllanish jarayoni. D) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. 6 / 50 6. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. B) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. C) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. D) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. 7 / 50 7. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. B) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. C) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. D) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. 8 / 50 8. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati B) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati C) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati D) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi 9 / 50 9. O‘quvchingiz quvnoq, kayfiyati tez o‘zgaradigan, tinib tinchimas, qiziquvchanligi barqaror, boshlagan ishini turli yo‘llar bilan bajara oladigan chaqqon bola, aytingchi bu bola qaysi temperament tipiga kiradi? A) Sangvinik B) Melanxolik C) Flegmatik D) Xolerik 10 / 50 10. O‘quv faoliyatini boshqarish uslublari qaysilar? A) Verbal, noverbal, porolingvistik B) Monolog, diolog, polilog C) Verbal, demokratik, monolog D) Demokratik, avtoritar, libiral 11 / 50 11. Biotexnologiya bu qanday texnologiya hisoblanadi? A) Biologik makromolekulalar va organizmlardan foydalanib mahsulot ishlab chiqarish texnologiyasi B) Gen yoki genlar yig`indisini maqsadga muvofiq o‘zgartirish texnologiyasi C) Bakteriyalar klonini yaratish texnologiyasi D) genomidan biror genni olib chiqib ketish texnologiyasi 12 / 50 12. Bir hujayra DNK bo‘lagining ikkinchi hujayra genomiga funksional faol holatda ko‘chib o‘tishi......? A) Reduplikatsiya B) Transformasiya C) Transduksiya D) Translyasiya 13 / 50 13. ATFning qaysi molekulasi eng ko‘p energiyaga ega? A) difosfat B) trifosfat,difosfat,monofosfat C) monofosfat D) trifosfat,difosfat 14 / 50 14. DNK molekulasida 880 ta guanin aniqlangan. Guanin DNK tarkibidagi barcha nukleotidlarning 22% ini tashkil etadi. DNK tarkibidagi boshqa nukleotidlar soni (a) ni, DNK fragmentining uzunligi (ni aniqlang? A) 2230 ta B) 2240 ta C) 1240 ta D) 2340 ta 15 / 50 15. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) krossingover B) chala birikadi C) mustaqil irsiylanadi D) to‘liq birikadi 16 / 50 16. Biologiya darslarida maktabdan tashqari ishlarni belgilang? A) To‘garak ishlari B) Ekskursiya C) Amaliy tajriba D) kecha, amaliy mashg‘ulot 17 / 50 17. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur B) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak 18 / 50 18. Didaktik o‘yin texnologiyasi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 4 ta B) 7 ta C) 8 ta D) 5 ta 19 / 50 19. Nazoratning to‘liqliligi, haqqoniyligi, keng ko‘lamliligi, muntazamliligi barcha metodlar kabi bu metodlarning ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi va o‘quvchilarga tafovutlab yondashish kabi funktsiyalarini amalga oshirish imkonini beradigan metodni aniqlang?. A) Mantiqiy metodlar B) Mustaqil ishlash metodlari C) O‘quvchilarning faoliyatini rag‘batlantirish va asoslash metodlari D) O‘qitishda nazorat va o‘z-o‘zini nazorat metodlari 20 / 50 20. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. B) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi C) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi D) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi 21 / 50 21. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar B) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari C) Reproduktiv metodlar D) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari 22 / 50 22. Yu.K.Babanskiy o‘qitish metodlarini nechta guruhlarga ajratgan? A) 4 ta B) 8 ta C) 7 ta D) 5 ta 23 / 50 23. Anatomik ko‘nikmalarni belgilang? A) Hujayra organoidlarining tuzilishi va funksiyasini aniqlash, kattalashtiruvchi asboblarni ishlatish, mikropreparatlar tayyorlay olish B) Tayanch harakatlanish organlarining o‘ziga xos xususiyatlarini aniqlash, tuzilishi va funksiyasini belgilash C) Tirik organizmlarda sodir bo‘ladigan hayotiy jarayonlarni o‘rganishga oid oddiy tajribalar o‘tkazish, kuzatishlar olib borish D) Tirik organizmlarda sodir bo‘ladigan hayotiy jarayonlarni o‘rganishga oid oddiy tajribalar o‘tkazish, kuzatishlar olib borish 24 / 50 24. Biologiya o‘quv fanining mazmuni bo‘lmish biologic qonunlar qaysilar? A) Irsiyat qonunlari, Ber qonuni, Xardi-Vaynberg qonuni, atomlarning biogenmigrasiyasi qonuni B) Filembriogenez, irsiyat qonunlari,Xardi-Vaynberg qonuni C) Organik olamning evolyusion nazariyasi, irsiyat qonunlari, Ber qonuni D) Filembriogenez nazariyasi, irsiyat qonunlari, atomlarning biogen migrasiyasi qonuni 25 / 50 25. Biologik ko‘nikmalarni umumiy holatda ko‘nikma guruhlariga kirmaydigan ko‘nikmani aniqlang? A) anatomik ko‘nikmalar B) matematik ko‘nikmalar C) ekologik ko‘nikmalar D) morfologik ko‘nikmalar 26 / 50 26. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 27 / 50 27. O‘quv -uslubiy majmualarni yaratishga qanday zamonaviy talablar qo‘yiladi? A) Didaktik. ilmiy-metodik,pedagogik-psixologik ,estetik ,gigienik talablar B) Estetik talablar: C) estetik ,gigienik talablar D) Pedagogik-psixologik talablar: 28 / 50 28. Davlat ta’lim standartining maqsadi nimadan iborat? A) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. B) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar, rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. C) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar hamda ilm-fan asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat D) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. 29 / 50 29. Mashq daftari nima? A) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli B) darsda foydalaniladigan vositalar va ulardan foydalanish usullari, darsning mazmuni, amaliy mashg‘ulotlar, qo‘shimcha topshiriqlar va boshqalar haqida metodik ko‘rsatmalar aniq bayon qilingan kitob shaklidagi o‘quv nashri. C) ta’lim oluvchilarning yoshi va psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladigan, nazariy ma’lumotlardan tashqari amaliy-tajriba va sinov mashqlarini qamrab olgan kitob shaklidagi o‘quv nashri. D) davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan, mantiq va tafakkurni rivojlantirishga qaratilgan topshiriqlardan iborat bo‘lgan didaktik vosita. 30 / 50 30. O‘quv-metodik majmua nima? A) darslik, mashq daftari, o‘qituvchi uchun metodik qo‘llanma, darsliklarning multimediali ilovasidan iborat majmua. B) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli C) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustakkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiilgan shakli D) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli 31 / 50 31. Qaysi metod o‘quvchilar yoki qatnashchilarni mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirish darajasini aniqlash, o‘z bilimlarini mustaqil ravishda tekshirish, baholash, shuningdek, yangi mavzu bo‘yicha dastlabki bilimlar darajasini tashxis qilish maqsadida qo‘llaniladi? A) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi B) “Aqliy hujum” metodi C) “Tushunchalar tahlili” metodi D) “Muammoli vaziyat” metodi 32 / 50 32. Gomozigota dominant gen letal xususiyatiga ega deganda nimani tushunasiz? A) Organizmning ko‘payishiga sabab bo‘lishini B) Miqdoriy belgilar rivojlanishini C) Organizmning nobud bo‘lishiga olib kelishini D) Miqdoriy organizmlar o‘zgarmasligini 33 / 50 33. Tana massasi 70 kg bo‘lgan odam uchun bir kecha kunduzda asosiy moddalar almashinuvini taminlashda sarflanadigan energiya miqdorini belgilang? A) 1680 kkal B) 1580 kkal C) 1685 kkal D) 1780 kkal 34 / 50 34. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . B) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin C) . Sifatli ta’limga erishish mumkin D) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin 35 / 50 35. Xromosomalarni himoya qiluvchi telomerlar (xromosoma oxirlardagi tuzilmalar)ni aniqlagan olimani toping? A) Elizabet Xelen Blekbon B) Elen Margaret C) Kerol G reyder D) Z.Yu.Axmedova 36 / 50 36. O‘zbekistonda biokimyo maktabining asoschisini toping? A) J. A. Musaev B) Sh.Yunusxonov C) Yo.X.To‘raqulov D) M.Miraxmedov 37 / 50 37. Biologiyada o‘quv filmlaridan foydalanishning afzalligi nimada? A) O‘quvchi ko‘radi, eshitadi tahlil qiladi, qo‘shimcha ma’lumot oladi B) O‘quvchi ko‘radi bajaradi C) O‘quvchi eshitadi ko‘radi amalga oshiradi D) O‘quvchi ko‘radi ,eshitadi, chizadi, ma’lumot to‘playdi 38 / 50 38. Smart Classroom Suite dasturi qanday dastur? A) o‘quvchilar uchun mo‘ljallangan maxsus dasturiy paket B) interfaol o‘quv dasturi kompyuterlashtirilgan sinflarda o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun mo‘ljallangan maxsus dasturiy paket C) hamkorlikda ta’lim olish dasturiy ta’minoti D) interfaol surovlarni amalga oshirish dasturiy ta’minoti. 39 / 50 39. Interfaol jihoz nima? A) maxsus rangli markerlar bilan yozish, o‘quv materialini namoyish qilish, ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish B) ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish C) doska ichida urnatilgan video yozuvchi moslama yordamida yozib olinishi D) ma’lumotlarni saklashning turli vositalarida saqlanishi 40 / 50 40. Elektron darslik nima? A) Ixtiyoriy elektron ma’lumotlar B) Qog‘ozga chop etilgan darslik C) Darsliklarning kompyuter xotirasidagi nusxalangan ko‘rinishi D) Ma’lum vositalar yordamida yaratilgan elektron shakldagi darsliklar 41 / 50 41. Smart (aklli) - jamiyatni milliy goya va asosiy siyosiy vazifa sifatida qaysi davlvtlarda e’lon qilindi? A) Buyuk Britaniya, Avstraliya, Koreya davlatlarida B) Gollandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida C) AQSh, Avstraliya, Koreya davlatlarida D) Finlandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida 42 / 50 42. O‘zini-o‘zi rivojlantirish kompetensiyasini belgilang? A) tirik organizmlarning o‘ziga xos jihatlarini bilishi, ularning salbiy tomonlarini o‘zidan kichik bo‘lgan yoshlarga o‘rgatish jarayonida faol ishtirok etishi. B) O‘quvchi biologiya fanining yangiliklari, rivojlanishi bo‘yicha respublikamizda amalga oshirilayotgan ishlar, tirik organizmlarning o‘ziga xos xususiyatlari, organizmlarning hujayraviy tuzilishini mustaqil o‘rganish. C) O‘quvchi biologiya fanining ilmiy-amaliy soha ekanligini, uning inson va tabiatdagi ahamiyatini anglash, biologiya fani o‘rganadigan ob’ekt, hodisa, jarayonlarni, tirik organizmlar ustida kuzatish va tajribalar olib borish. D) o‘quvchi kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar buyumlarni necha marta kattalashtirishini hisoblay olishi, mikroskoplar bilan ishlay olish qobiliyatlarini rivojlantirgan bo‘lishi. 43 / 50 43. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 45% B) 91% C) 15% D) 3% 44 / 50 44. A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Boshlang‘ich ta’lim darajasi C) 1-4-sinf darajasi D) Biologiya fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 45 / 50 45. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; B) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya C) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; D) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; 46 / 50 46. Ekologiya fanining o‘rganish predmetini toping? A) O‘simlik turlari, xayvon turlari B) Biosfera, gidrosfera, atmosfera C) Litosfera, noosfera, ekotizim D) Populyatsiya, tur, biogeosenoz, biosfera 47 / 50 47. TIMSS xalqaro tadqiqotlarining maqsadi nima? A) Matematika va tabiiy fanlarni o‘qtish bo‘yicha xalqaro an’analar deb nomlangan xalqaro tadqiqotlar B) Uyda topshiriqlar bajarish o‘quvchilarga maktabda o‘rganilgan materialni mustahkamlash imkonini beradi C) Matematika va tabiiy fanlarni o‘rganish natijasida olgan bilim va ko‘nikmalarini baholash D) o‘qituvchilar uchun mavzu bo‘yicha o‘qitish vaqtini uzaytiradi. 48 / 50 48. aysi davlatda gigiena va jismoniy tarbiyaga katta e’tibor qaratiladi? A) Xitoy B) Yaponiya C) AQSh D) Buyuk Britaniya 49 / 50 49. Qaysi davlatda davlat byudjeti hisobidan bepul ta’lim 93% ni xususiy, pullik ta’lim 7% ni tashkil etadi? A) Yaponiya B) AQSh C) Xitoy D) Buyuk Britaniya 50 / 50 50. Yer yuzidagi eng yirik ekotizmni ko‘rsating? A) Litosfera B) Biosfera C) Gidrosfera D) Ekosfera 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari