Fizika fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Fizika fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 12 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Qisqa to‘lqinli elеktrоmagnit nurlanishlarni qattiq jismlarda sоchilishida to‘lqin uzunligining o‘zgarishi hоdisasiga deyiladi. A) Shtark effеkti B) Zееman effеkti C) Fоtоeffеkt D) Kоmptоn effеkti 2 / 50 2. O‘tkazgich materialdan yasalgan halqaga magnitning shimoliy qutbi yaqinlashtirilsa qanday ta’sir kuzatiladi? A) Itariladi B) Magnitning tezligiga bog‘liq C) Halqaning diametriga bog‘liq D) Tortiladi 3 / 50 3. Buyum focus masofasi 10 sm bo‘lgan yig‘uvchi linzadan 20 sm masofada joylashgan. Uning tasviri linzadan necha santimetr masofada bo‘ladi? A) 10 sm B) 20 sm C) 30 sm D) 40 sm 4 / 50 4. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) 2F B) F/2 C) 3F D) 4F 5 / 50 5. Zaryadlari +q va 4q bo‘lgan ikkita sharcha bir – biridan d masofada turibdi. Bu zaryadlar oralig‘iga uchinchi +q zaryadni qo‘yilganda sistema muvozanatda qoladi. Birinchi zaryaddan uchinchi kiritilgan zaryadgacha bo‘lgan masofa x1 ni toping? A) 1,2( B) 2/3( C) 1/3(- D) 3/2( 6 / 50 6. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 10 B) 9 C) 8.8 D) 9.6 7 / 50 7. Gaz molekulalarining o‘rtacha kvadratik tezligi 800 m/s, bosimi 4.8·105 Pa bo‘lsa, uning zichligi nimaga teng? A) 9/4 kg/ m3 B) 3/2 kg/ m3 C) 4/9 kg/ m3 D) 2/3 kg/ m3 8 / 50 8. Sig‘imi 250 sm3 bo‘lgan stakan 200 g massaga ega. U suvda cho‘kishi uchun unga kamida qanday massali yuk solish kerak? Shishaning zichligi 2,5g/sm3. A) 130g B) 200g C) 50g D) 250g 9 / 50 9. Avtomatdan bir sekundda 10 ta o‘q otiladi. Har bir o‘qning massasi 4g, boshlang‘ich tezligi 500 m/s. Avtomatning orqaga bergan o‘rtacha kuchini toping. A) 10N B) 20N C) 25N D) 5N 10 / 50 10. Tok yo‘nalishi qilib shartli ravishda qanday yo‘nalish qabul qilingan? A) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zarralar yo‘nalishi qabul qilingan B) O‘tkazgich ichida erkin elektronlarning tartibli harakati qabul qilingan C) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan D) Manbaning manfiy qutbidan musbat qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan 11 / 50 11. “................ metodida ochiq axborotlardan aniq voqea-hodisadan vaziyat sifatida tahlil uchun foydalanish mumkin”. Nuqtalar o‘rniga mos so‘zni toping. A) “Aqliy xujum” B) “SWOTtahlil” C) “Muammoli vaziyat” D) “Keys-stadi” 12 / 50 12. Yozda quyosh qaysi yulduz turkumlaridan o‘tadi? A) Baliq, qo‘y, buzoq. B) Egizaklar, qisqichbaqa, arslon C) O‘q otar, tog‘ echkisi, qovg‘a. D) Chayon, o‘qotar, tog‘ echkisi. 13 / 50 13. ”Muammoli vaziyat” metodining tuzilmasi qanday? A) Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash B) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash C) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi D) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi 14 / 50 14. “Bahs-munozara” metodi tuzilmasi qanday? A) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikr-g‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish B) Turli fikrlar tinglanadi, Muammoli savol tashlanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish C) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi D) Aniq va maqbul yechimni topish, Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi 15 / 50 15. “Bahs-munozara” metodini o‘tkazishda qanday qoidalarga amal qilish kerak? 1) barcha ta’lim oluvchilar ishtirok etishi uchun imkoniyat yaratish; 2) “o‘ng qo‘l” qoidasi (qo‘lini ko‘tarib, ruhsat olgandan so‘ng so‘zlash)ga rioya qilish; 3) fikr-g‘oyalarni tinglash madaniyati; 4) bildirilgan fikr-g‘oyalarning takrorlanmasligi; 5) bir-birlariga o‘zaro hurmat A) 1,2,3,4 B) 3.4 C) 1.2 D) 1,2,3,4,5 16 / 50 16. “Bahs-munozara” metodi - … A) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod D) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi 17 / 50 17. “Rolli o‘yin” metodining bosqichlari to‘g‘ri keltirilgan qator? 1) Ta’lim beruvchi mavzu bo‘yicha o‘yinning maqsad va natijalarini belgilaydi hamda rolli o‘yin ssenariysini ishlab chiqadi. 2)O‘yinning maqsad va vazifalari tushuntiriladi. 3)O‘yinning maqsadidan kelib chiqib, rollarni taqsimlaydi. 4) Ta’lim oluvchilar o‘z rollarini ijro etadilar. Boshqa ta’lim oluvchilar ularni kuzatib turadilar. 5) O‘yin yakunida ta’lim oluvchilardan ular ijro etgan rolni yana qanday ijro etish mumkinligini izohlashga imkoniyat beriladi. Kuzatuvchi bo‘lgan ta’lim oluvchilar o‘z yakuniy mulohazalarini bildiradilar va o‘yinga xulosa qilinadi. A) 1.2 B) 1,2,3,4 C) 1,2,3,4,5 D) 3.4 18 / 50 18. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod B) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi C) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 19 / 50 19. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 7-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 3 B) 2 C) 4 D) 1 20 / 50 20. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1+ standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi 21 / 50 21. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity B) strength, weakness, opportunity, threat C) strength, weakness, opportunity, there D) strength, works, opportunity, threat 22 / 50 22. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi B) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod C) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod D) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod 23 / 50 23. “Blits- so‘rov” texnologiyasidan qaysi holatlarda foydalanish mumkin? A) Faqat guruhlarda B) Jamoada C) Individual, guruh va jamoada D) Faqat individual 24 / 50 24. Rolli didaktik o‘yinlarni qaysi dars tipiga qo‘llash mumkin? A) Umumlashtiruvchi darslarda B) Barcha tip darslarda C) Kirish darslarida D) Yangi mavzu bayoni darslarida 25 / 50 25. Massasi 2 kg blgan jism 4N kuch ta’sirida qanday harakat qiladi? A) 0,5 m/s2 tezlanish bilan tekis o‘zgaruvchan B) 2 m/s tezlik bilan tekis C) 2 m/s2 tezlanish bilan tekis tezlanuvchan D) 0,5 m/s2 tezlik bilan tekis 26 / 50 26. Quyosh energiyasining boshqa turdagi energiyasidan afzalligi nimada? A) zararsizligida B) ekologik jihatdan C) xoxlagan xududda qurish mumkinligida D) FIK kattaligida 27 / 50 27. Agar ideal gazning bosimi va absolyut temperaturasi 2 marta ortsa, uning ichki energiyasi qanday o‘zgaradi? A) 4 marta ortadi B) 2 marta ortadi C) 2 marta kamayadi D) o‘zgarmaydi 28 / 50 28. Qanday makrofizik kattalik issiqlik muvozanati holatidagi barcha jismlar uchun, jumladan, gazlar uchun ham bir xil qiymatga ega bo‘ladi? A) hajim B) bosim C) temperatura D) massa 29 / 50 29. Fizik diktantning o‘ziga xos xususiyatlari- A) Savollar sonining ko‘pligi B) Javoblarning ko‘p variantli bo‘lishi C) Javoblarning qisqaligi D) Savolning juda qisqaligi 30 / 50 30. “Har kim har kimga o‘rgatadi” texnalogiyasi o‘quvchiga qanday imkoniyatlar yaratadi? A) Yangi ma’lumotlar olish imkoniyatining yaratilishi B) Bilimlarini mustahkamlash imkoniyati yaratiladi C) O‘quvchilar guruhlarda ishlash ko‘nikmasini hosil qiladilar D) Taqdimot qilishni o‘rganadi 31 / 50 31. Namoyish eksperimenti – bu. A) Darsdagi hamma jihatlarning qisqa va o‘zaro bog‘liqligi B) Ta’lim turlari samaradorligi va uni belgilovchi qonun va qoidalarning darsda qanchalik to‘g‘ri hamda mukammal bajarilganligini tahlil qilish C) Dars jarayonida fizik hodisani maxsus asboblar yordamida o‘rganish qulay bo‘lgan sharoitda bayon qilish D) Berilayotgan bilimlarning ilmiynazariy jihati, o‘quvchi bajarayotgan mustaqil ishning maqsadga muvofiq bo‘lishi jihatdan to‘g‘riligini aniqlash 32 / 50 32. Didaktik o‘yinli texnologiyalar nimaga asoslangan? A) Individual ishlashga B) Mulohaza yuritishga C) Guruhlarda ishlashga D) O‘quvchi faoliyatini faollashtirishga 33 / 50 33. Xatoliklar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: absolyut va tasodifiy xatolik B) Ikki turga: absolyut va nisbiy xatolik C) Ikki turga: tasodifiy va sistematik xatolik D) kki turg: absolyut va sistematik xatolik 34 / 50 34. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash B) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash C) Ikki turga: sistematik va nisbiy D) Ikki turga: absolyut va tasodifiy 35 / 50 35. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi B) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi C) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi D) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi 36 / 50 36. Interfaol mashg‘ulotlarni samarali bo‘lishi nimaga bog‘liq? A) O‘quvchilarni ilmiy salohiyatiga B) O‘quvchining tinglash darajasiga C) O‘quvchilarni mashg‘ulotdan oldin yangi mavzu bo‘yicha asosiy tushuncha va dastlabki ma’lumotlarni bilishlariga D) O‘qituvchining ilmiy salohiyatiga 37 / 50 37. Interfaol ta’limda o‘quvchilarga beriladigan vazifalar an’anaviy ta’limdan nimasi bilan farq qiladi? A) O‘quvchini topshiriqlarni bajarishda mustaqil fikrlash, o‘z fikr mulohazalarini boshqalarga solishtirish va yakuniy xulosaga kelish B) Uzluksizligi bilan C) Topshiriqlar amaliyotga bog‘langan bo‘ladi D) Ilmiyligi va hayotiyligi bilan 38 / 50 38. Fizika kabinetini mehnat xavfsizligi bo‘yicha jihozlash prinsipi laboratoriya stollarini elektr bilan ta’minlashni tarmoq kuchlanishidan o‘zgaruvchan tok bo‘yicha va o‘zgarmas tok bo‘yicha necha Voltga mo‘ljallangan? A) 220 V; 42 V B) 220 V; 110V C) 110 V; 220 V D) 36 (42)V; 110 V 39 / 50 39. Fizikadan o‘quv eksperimentiga qo‘yiladigan asosiy metodik talablarni ko‘rsating A) odda bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik B) Sodda bayon qilinishi C) Ilmiy aniqligi, tog‘ri bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik D) Ilmiy aniqligi, to‘g‘ri bayon qilinishi 40 / 50 40. Fizikada masala yechish necha bosqichdan iborat? A) 2 bosqichdan tahlil qilish va yechish B) 3 bosqichdan- uning shartini o‘qish, tahlil qilish va yechish C) 2 bosqichdan uning shartini o‘qish va yechish D) 4 bosqichdan uning shartini o‘qish, tahlil qilish, va yechish, baholash 41 / 50 41. Demonstratsion eksperiment yordamida yechiladigan masalalar…… deyiladi. A) Grafik masalalar B) Eksperimental masalalar C) Hisoblash masalalari D) Sifatga oid masalalar 42 / 50 42. Qaysi turdagi masalalarga sifatga oid masalalar deyiladi? A) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar B) Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar C) Fizik qonunlar, formulalarga tayangan holda mantiqiy fikrlash orqali yechiladigan masalalar D) Hisoblashlar bajarish orqali yechiladigan masalalar 43 / 50 43. Angliya, AQSH, Fransiya davlatlarida fizika darslarida qaysi turdagi masalalalarga ko‘proq e’tibor qaratiladi? A) Sifatga doir masalalarga B) Turli eksperimental holatlar asos qilib olingan masalalarga C) Grafik masalalarga D) Hisoblash masalalariga 44 / 50 44. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida B) ”Mexanika” kursi haqida C) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida D) “Elektr” kursi haqida 45 / 50 45. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi...? A) B2+ B) A1 C) A1 D) B2 46 / 50 46. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 47 / 50 47. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 48 / 50 48. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Informatika va axborot texnologiya fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi D) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida B) “Elektr” kursi haqida C) ”Mexanika” kursi haqida D) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari