Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 Ona tili va adabiyot olimpiadaTuman 2022-2023 o'quv yili 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 InfoMaster Avgust 19, 2024 41 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 1 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 2022-yil 12-oktabr: 2022-2023 o'quv yili tuman bosqichida tushgan savollar! 1 / 25 Quyida berilganlardan qaysilari modal so‘z hisoblanadi? 1) xullas; 2) faqat; 3) darhaqiqat; 4) xayriyat; 5) chunki; 6) biroq. A) 3, 4, 5, 6 B) С) 1, 3, 4 C) 1, 2, 4, 5 D) 2, 3, 6 2 / 25 O`. Umarbekovning milliy kinomotografiya taraqqiyotiga sezilarli ta’sir ko`rsatgan kinossenarilari? A) “Komissiya”, “Arizasiga ko`ra”, “Charos”, “Urush farzandi” B) “Oq qaldirg`och”, “Yigit va qiz”, “Sevgim, sevgilim”, “Sevgi afsonasi”. C) “Qiyomat qarz”, “Shohma quyosh”, “Yer yonganda”, “Arizasiga ko`ra” D) “Yuksak qorliklardagi uchrashuv”, “Ikki soldat haqida qissa”, “Sevgi afsonasi”, “Changalzor qonuni”. 3 / 25 Vatanning kun sayin obod bo‘layotgani, yangi yo‘llar, muhtasham inshootlar barpo etilayotgani yurtdoshlarimiz qalbiga faxr-iftixor baxsh etmoqda. Ushbu gap haqidagi to‘g‘ri hukmni toping. A) Ega va qaratqich aniqlovchining uyushib kelishi kuzatiladi. B) Sodda va qo‘shma kesimlar mavjud. C) Qaratqich aniqlovchilarning barchasi to‘ldiruvchiga tobelangan. D) Barcha uyushiq bo‘laklarning sifatlovchi aniqlovchisi mavjud. 4 / 25 Bu yo‘llardan borurman, qadim Bitiktoshlar chiqar qoshimga. Ular so‘zin ko‘chiraman jim Yuragimning bujur toshiga, Ey, dardimga darmonim, Vatan! Ushbu she’riy parchada ajratib ko‘rsatilgan so‘zning sintaktik vazifasini aniqlang. A) o`rin holi B) vositali to‘ldiruvchi C) payt holi D) sifatlovchi aniqlovchi 5 / 25 G‘irot oti qaysi doston qahramonining doimiy yo‘ldoshi hisoblanadi? A) Kuntug‘mish B) Ravshan C) Alpomish D) Go‘ro‘g‘li 6 / 25 “Go‘ro‘g‘lining tug‘ilishi” dostoni haqidagi noto‘g‘ri ma’lumotni aniqlang. A) Parokanda bo‘layozgan Taka Yovmit elida Ravshanbekning kelishi bilan tub burilishlar sodir bo‘ladi. U el-yurt sha’nini, shavkatini, or-nomusini tiklaydi. B) Go‘ro‘g‘lining ota-onasi – Ravshan va Bibi Hilol bolaligida Zargar eliga borib qolib, musofirchilikda voyaga yetishadi. C) Shohdorxon boshqalarning maslahatiga quloq solmay, o‘ylamay qaror qabul qiladigan, uzoqni ko‘ra olmasligi natijasida ko‘plab insonlarning bevaqt o‘limiga sabab bo‘lgan shoh. D) Go‘ro‘g‘lining tug‘ilishi va xalq manfaati yo‘lida qahramonlik ko‘rsatishida chiltanlar va Xizr alayhissalom katta o‘rin tutadi. 7 / 25 Qaysi gapda barcha zamon shakllari o‘z ma’nosida ishlatilgan? A) Shunda sizni azob emas, rohat kutadi. B) Men ertaga ketyapman, Farhod. C) Shu, Boboqul bilan Mamat polvon juda lanj ekan, nima dedingiz, Bo‘ri polvon? D) – Yur, ketdik. Qorning to‘qmi? – dedi Habibulla. 8 / 25 Navoiyning qaysi asarida insonni ulug‘laydigan imon, karam, adab, qanoat, vafo, rostlik, ilm kabi fazilatlar haqida alohida fikrlar bayon qilingan? A) “Muhokamat ul-lug‘atayn” B) “Hayrat ul-abror” C) “Saddi Iskandariy” D) “Lison ut-tayr” 9 / 25 Bo‘yung sarv-u sanubartek, beling qil, Vafo qilg‘on kishilarga vafo qil. (Xorazmiy) Ushbu baytda qanday she’riy san’atlar qo‘llangan? A) tazod, tajnis, tanosub B) tajnis, tashbeh, tanosub C) talmeh, tashbeh, tajnis D) tazod, talmeh, tanosub 10 / 25 Berilgan gaplar va ularda ishtirok etgan fe’l shakllari to‘g‘ri moslashtirilgan javobni aniqlang. A) 1-a, b, d, e, f, g; 2-a, b, f B) 1-a, d, e, f, g; 2-a, b, f, g C) 1-b, d, e, f, g; 2-b, g, f D) 1-a, d, e, g; 2-a, f, g 11 / 25 Qaysi gapda hol vazifasida kelgan qaralmish ishtirok etgan? A) Tilning birinchi ahamiyati shundan iboratki, til tufayli jamiyat a’zolarining har birida hosil bo‘lgan bilim ommalashadi. B) Meni katta hayotga olib chiqib qo‘ygan ustozlarimning zahmatini oqlay oldimmikin? C) Mustaqil O‘zbekiston davlati erkinlikning dastlabki yillaridanoq o‘zbek tilining muhofazasi uchun barcha qonuniy asoslarni yaratdi. D) Til tufayli bilim avloddan avlodga og‘zaki va yozma tarzda qoldiriladi, natijada yangi avlod o‘tgan avlodning ishini yangidan boshlamasdan, uni davom ettiradi. 12 / 25 Gapdagi ko‘p nuqta o‘rniga mazmun va grammatik jihatdan mos keluvchi yordamchi so‘zni aniqlang. U ilonni aldagani uchun, … unga dunyodagi eng tansiq taom insonniki emas, qurbaqaning go‘shti ekanini aytgani uchun ta’qibga uchragan emish. A) chunki B) balki C) ya’ni D) agar 13 / 25 Qaysi gapda nisbat qo‘shimchasini olgan fe’l yasama otga tobelangan? A) O‘g‘lining muvaffaqiyatidan faxrlangan otaning shodligi cheksiz edi. B) Bu kishi o‘sha tunda o‘zi bilan suhbatlashgan odam ekan. C) Kechaga taklif etilgan shoirlar orasidan uni qidirdi, ammo topolmadi. D) Uzoqdan ko‘ringan qumloqlar sahro bag‘rida yastanib yotar edi. 14 / 25 Qaysi gapda ko‘makchi fe’l ish-harakatning davomiyligini bildirib kelgan? A) Qo‘qonga nonushta mahalida kirib keldik. B) Indamay g‘ishtlarni ustma-ust taxlay boshladi. C) Mo‘ysafid gullarni shiyponga qo‘yib, mehmonlar bilan ko‘risha ketdi. D) Yodgor o‘z yonimda. Ba’zan Mehrixonlar oilasiga ham borib-kelib turadi. 15 / 25 Bizning qarorimiz shu // hasharda barchamiz faol ishtirok etamiz. Ushbu qo‘shma gap qismlari orasiga qaysi tinish belgisi qo‘yiladi? A) ikki nuqta B) vergul C) nuqtali vergul D) tire 16 / 25 Quyidagi gaplardan qaysi birida yordamchi so‘z turkumining barcha turi ishtirok etgan? A) Ey farzand, aqlli, farosatli va ilm-u hunarli kishilar bilan do‘st bo‘l. B) Ma’naviyat insonga ona suti va ota namunasi, ajdodlar o‘giti bilan singadi. C) Polvonning qo‘li kuch bilan o‘ziga tortar, ammo bir qarich ham oldinga siljitolmasdi. D) Mehmonlar osh-suv taraddudiga yo‘l qo‘ymasdan, sut-qatiq bilan quruq choy ichib, darhol o‘tirgan joylariga uzandilar va aravada urinib kelganlari uchun uzanar-uzanmas uyquga ketdilar. 17 / 25 Ko‘ngli tilagan murodig‘a yetsa kishi, Yo barcha murodlarni tark etsa kishi. Bu ikki ish muyassar bo‘lmasa olamda, Boshini olib bir sorig‘a ketsa kishi. Ushbu ruboiydagi raviyni aniqlang. A) s harfi B) t harfi C) a harfi D) i harfi 18 / 25 Ey Navoiy, eldan bir chaqa ham tama qilma, aksincha, o‘zing elga bersang, buni “karam” deydilar. Ushbu gapda ishtirok etgan gap bo‘laklari bilan aloqaga kirishmaydigan so‘zlarni aniqlang. A) ey, aksincha, karam B) ey Navoiy, karam C) ey Navoiy, aksincha D) tama qilma, deydilar 19 / 25 Berilgan birliklarning qaysi birida ko‘chma ma’noli so‘z mavjud emas? A) tog‘ cho‘qqisi B) daryo yoqasi C) g‘orning og‘zi D) varrakning dumi 20 / 25 Imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan so‘zlar qatorini aniqlang. A) asqotmoq, o‘g‘irlamoq, ta’ma qilmoq B) muolija, mobodo, tamoman C) taqiqlamoq, xayol, qat’i nazar D) mutaxasis, qutulmoq, tomosha 21 / 25 Quyida berilgan so‘zlarni ma’nolari bilan birlashtiring. A) 1-i, 2-a, 3-g, 4-b, 5-h B) 1-i, 2-a, 3-e, 4-f, 5-b C) 1-g, 2-d, 3-e, 4-b, 5-f D) 1-e, 2-d, 3-g, 4-f, 5-d 22 / 25 Ilgari salbiylik bo‘yog‘iga ega bo‘lgan so‘zlar davr taqozosiga ko‘ra ijobiy bo‘yoq kasb etayotgan so‘zlarni aniqlang. A) biznesmen, fermer B) kapital, kolxoz C) viloyat, tuman D) dasturchi, vazir 23 / 25 Ayniqsa, har bir odam o‘zining oqil, obro‘-e’tiborli, iste’dodli, sadoqatli do‘stlari – safdoshlari bilan faxrlanadi, ammo do‘stlik mezoni faqat shular bilan o‘lchanmaydi. Ushbu gap tarkibida ajratib ko‘rsatilgan so‘z gapning qaysi bo‘lagiga tobelangan? A) vositali to‘ldiruvchi B) qaratqich aniqlovchi C) sifatlovchi aniqlovchi D) vositasiz to‘ldiruvchi 24 / 25 Qaysi asarda jaholat, ilmsizlik, tarbiyasizlikka qarshi ma’rifat ulug‘lanadi? A) “Padarkush” B) “Qorako‘z Majnun” C) “Hayotga muhabbat” D) “O‘tkan kunlar” 25 / 25 “Alp Er To‘nga” marsiyasi qaysi asar orqali bizgacha yetib kelgan? A) “Devonu lug‘ot it-turk” B) “Qissasi Rabg‘uziy” C) “Qutadg‘u bilik” D) “Hayrat ul-abror” 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz