Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №6 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №6 InfoMaster Mart 30, 2022 38 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 Atama ishtirok etgan gapni toping A) Xullas, bor haqiqatni qayta kashf etdim B) Bo’zchi belbog’ga yolchimas C) Sifat va otdan yasalgan qo’shma otlarga misol keltiring D) Insonlar Alloh oldida bir biriga teng bo’lgandek ,bir birlari oldida ham teng bo’lishlari lozim 2 / 50 "qoramtir" so'zida nechta so'z yasovchi qo'shimch bor? A) 2ta B) 3ta C) Bu tub so'z D) 1 ta 3 / 50 Bolalarimizga so'zining lug'aviy va sintaktik asoslarini ko'rsating. A) bola ham lug'aviy, ham sintaktik asos B) bolalar - lug'aviy, bola - sintaktik asos C) bola — lug'aviy, bolalar — sintaktik asos D) bolalar — lug'aviy, bolalarimiz -sintaktik asos 4 / 50 Qaysi qatordagi fe’l birgalik nisbatdagi fe’lga mansub ekanligini aniqlang A) ishlashmoq B) hazillashmoq C) go’zallashmoq D) o’rtoqlashmoq 5 / 50 O’qittirishdi fe’lida nechta nisbat qo’shimchasi mavjud? A) 4 ta B) 1 ta C) 3 ta D) 2 ta 6 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Ish hech kimni o’ldirmaydi B) Bu yerda uni ko’rgan emasman C) Bu gap aytilmay qolmaydi . D) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma 7 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. B) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. C) mayin shabada, sokin tun. D) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. 8 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) musiqa tingach, qorong'u tushguncha C) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi D) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz 9 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) maqsad. B) harakat belgisi. C) payt. D) qiyos. 10 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 3 C) 1, 2, 4 D) 1, 2 11 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . B) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! C) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi D) Men xalqni aldamoqchi emasman ! 12 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) sifatdosh shayli. B) ravishdosh shakli. C) bunday shakl mavjud emas.. D) harakat nomi shaili. 13 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi B) ko’rmagan, eshitmagan C) ko’rmagan D) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi 14 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) Bugungi ishni ertaga qo’yma B) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti C) U na o’qiydi ,na yozadi D) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi 15 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) –magan ,_maydigan ,ekan B) –ma ,-(i)sh ,-(i)b C) edi ,emish ,emas,ekan D) yo’q ,emas,-ma ,-mas 16 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) nisbat B) bo’lishli ,bo’lishsizlik C) mayl D) zamon 17 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. B) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . C) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. D) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . 18 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi B) –kach, -kuncha, -kani C) –qach, -quncha, -qani D) –gach, -guncha, -gancha 19 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -b, -ib. B) -b, -ib, -a, -gani. C) -b, -ib, -a, -y D) faqat -a, -y. 20 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) barcha ravishdoshlar tuslanadi. B) o’qigani , yozgani C) olib, yozib. D) o’qiy , yoza. 21 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman B) Hali tong otganicha yo’q C) B,C D) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi 22 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. B) -gan, -yotgan, -ar, -mas. C) -di, -gan, -(i)sh, -moq. D) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. 23 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) -(a) yotgan B) —b(ib) C) gan D) —ydigan ,adigan ,-(a ) r 24 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Ko’rganni eshitgan yengadi. B) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. C) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. D) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. 25 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. B) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . C) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. D) Asta sekin tong ota boshladi. 26 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –mayin B) –maslik C) –mas D) –may ,-masdan 27 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. B) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. C) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. D) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. 28 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi B) musiqa tingach, ko'rgani bormoq C) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. D) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq 29 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. B) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. C) Sarvar devordan oshib tushdi . D) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. 30 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi B) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi C) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi D) barcha javoblar to’g’ri 31 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) -(a)yotgan B) -(a)digan C) -gan D) - (a)r 32 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) payt B) maqsad C) sabab D) holat 33 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 1,4 B) 3,4 C) 1,2 D) 2,3 34 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq B) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq C) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman D) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq 35 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytmay ketma B) aytmay ket C) aytib ketma D) aytma ketma 36 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi B) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . C) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . D) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir 37 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi B) –kach, -kuncha, -kani C) –gach, -guncha, -gancha D) –qach, -quncha, -qani 38 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) qaynatma (sho’rva) B) suzma (qatiq) C) sochma (o’q) D) qo’llanma (kitob) 39 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4, 6 C) 1, 2, 4, 5, 6 D) yuqoridagilarning barchasi 40 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi B) Giloslar qiyg’os gullagan C) Mayin shabada esmoqda D) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. 41 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U ataylab boshini bog’lab oldi. B) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. C) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi D) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. 42 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. B) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. C) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. D) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. 43 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 4,5 B) 3 C) 1,2,3,4,5 D) 1,2 44 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -b, -ib. B) -a , (-y). C) -gani, -kani, -qani. D) -gan, -kan, -qan.. 45 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) —ydigan „adigan ,-(a ) r B) —b(ib) C) gan D) -(a) yotgan 46 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. B) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. C) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. D) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. 47 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. B) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. C) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. D) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. 48 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) shoshgancha, kiygani, yurgach. B) topgani, bo’linib, yura-yura C) oqquncha, topgani, ezilib D) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. 49 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak B) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi C) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi D) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi 50 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) payt. B) holat C) sabab. D) maqsad. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz