Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №6 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №6 InfoMaster Mart 30, 2022 38 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 Lablangan unlilar qatorini aniqlang A) a,i B) barcha unlilar C) a,i e D) o’,o,u 2 / 50 Saylov ,uyum so'zlarini o'zagini aniqlang? A) sayl, uyum B) saylov , uy C) saylov uyim D) sayla, uy 3 / 50 Fe’l asosida ifodalangan harakat-holatning uch zamondan birida sodir bo’lishini bildiruvchi shakllar ... deyiladi. A) shaxs-son shakllari B) mayl shakllari C) B, C D) zamon shakllari 4 / 50 Birgalik nisbati berilgan gapni toping A) Hasharchilar bugun dalada uxlashdi B) Oy endigina to’lishgan edi C) Ko’p uxlash zararli D) Urushning og’ir kunlarida xalqimiz bir burda nonini yetimlarga bo’lishib bergan edi 5 / 50 Harakat nomlari gapda qanday bo’lak vazifasida keladi? A) ikkinchi darajali bo’lak vazifasida B) faqat ega vazifasida C) bosh bo’lak vazifasida D) A, C 6 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) topgani, bo’linib, yura-yura B) oqquncha, topgani, ezilib C) shoshgancha, kiygani, yurgach. D) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. 7 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) - (a)r B) -gan C) -(a)digan D) -(a)yotgan 8 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) qo’llanma (kitob) B) qaynatma (sho’rva) C) sochma (o’q) D) suzma (qatiq) 9 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. B) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. C) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. D) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. 10 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) sabab. B) maqsad. C) payt. D) holat 11 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 3 B) 4,5 C) 1,2,3,4,5 D) 1,2 12 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. B) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . C) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . D) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. 13 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 4 B) 1, 2 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3 14 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) ravishdosh shakli. B) harakat nomi shaili. C) sifatdosh shayli. D) bunday shakl mavjud emas.. 15 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. B) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. C) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. D) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. 16 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) sabab B) payt C) holat D) maqsad 17 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) –gach, -guncha, -gancha B) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi C) –qach, -quncha, -qani D) –kach, -kuncha, -kani 18 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Bu yerda uni ko’rgan emasman B) Bu gap aytilmay qolmaydi . C) Ish hech kimni o’ldirmaydi D) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma 19 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. B) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. C) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. D) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. 20 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. B) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. C) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. D) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. 21 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) –ma ,-(i)sh ,-(i)b B) edi ,emish ,emas,ekan C) –magan ,_maydigan ,ekan D) yo’q ,emas,-ma ,-mas 22 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) musiqa tingach, ko'rgani bormoq B) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq C) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. D) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi 23 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -di, -gan, -(i)sh, -moq. B) -gan, -yotgan, -ar, -mas. C) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. D) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. 24 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. B) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. C) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi D) U ataylab boshini bog’lab oldi. 25 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4, 5, 6 C) yuqoridagilarning barchasi D) 1, 2, 4, 6 26 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –may ,-masdan B) –mayin C) –mas D) –maslik 27 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) gan B) —b(ib) C) -(a) yotgan D) —ydigan ,adigan ,-(a ) r 28 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. B) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. C) Sarvar devordan oshib tushdi . D) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. 29 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Asta sekin tong ota boshladi. B) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . C) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. D) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. 30 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . B) Men xalqni aldamoqchi emasman ! C) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! D) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi 31 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) maqsad. B) qiyos. C) payt. D) harakat belgisi. 32 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan B) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi C) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi D) ko’rmagan, eshitmagan 33 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 2,3 B) 3,4 C) 1,2 D) 1,4 34 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi B) –gach, -guncha, -gancha C) –qach, -quncha, -qani D) –kach, -kuncha, -kani 35 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) zamon B) nisbat C) bo’lishli ,bo’lishsizlik D) mayl 36 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq B) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq C) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq D) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman 37 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi B) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi C) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi D) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak 38 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -gan, -kan, -qan.. B) -b, -ib. C) -a , (-y). D) -gani, -kani, -qani. 39 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . B) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir C) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . D) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi 40 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. B) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. C) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. D) Ko’rganni eshitgan yengadi. 41 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) o’qigani , yozgani B) barcha ravishdoshlar tuslanadi. C) o’qiy , yoza. D) olib, yozib. 42 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -b, -ib. B) -b, -ib, -a, -gani. C) -b, -ib, -a, -y D) faqat -a, -y. 43 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman B) B,C C) Hali tong otganicha yo’q D) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi 44 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) -(a) yotgan B) gan C) —ydigan „adigan ,-(a ) r D) —b(ib) 45 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) U na o’qiydi ,na yozadi B) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi C) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti D) Bugungi ishni ertaga qo’yma 46 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. B) mayin shabada, sokin tun. C) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. D) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. 47 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi B) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. C) Giloslar qiyg’os gullagan D) Mayin shabada esmoqda 48 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi B) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi C) barcha javoblar to’g’ri D) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi 49 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytma ketma B) aytmay ketma C) aytmay ket D) aytib ketma 50 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz B) musiqa tingach, qorong'u tushguncha C) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi D) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz