Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №6 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №6 InfoMaster Mart 30, 2022 7 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 Olimlar kompyuterni inson miyasidan andaza olib yaratgan . O’ylaydi Hisob –kitob qiladi .Muammolar yechadi .Xulosa chiqaradi .Eslab qoladi …Faqat kompyuterning insondan bitta ustunligi bor :keraksiz axborotni xohlagan paytda xotirasidan o’chirib tashlash mumkin ... Odam esa yomon xotiralarni miyasidan o’chirib tashlolmay aziyat chekadi …( O’ Hoshimov ) Yuqoridagi matn matnning qaysi turiga mansubligini aniqlang . A) hikoya matn B) muhokama matn C) tasviriy matn D) rivoyat matn 2 / 50 Boshlangich ta’lim bilimlar poydevori hisoblanadi. Berilgan gapda jami nechta qo‘shimcha qo’llangan? A) 10 ta B) 11 ta C) 8 ta D) 9 ta 3 / 50 Tinchligimiz so'zining asosi, yasovchi asosi hamda sintaktik shakl yasovchi asosi qaysi bandda to'g'ri ko'rsatilgan? A) asosi — tin, yasovchi asosi — tinch, sintaktik shakl yasovchi asosi -tinchlik B) asosi - tin, yasovchi asosi — tinchlik, sintaktik shakl yasovchi asosi — tinchligimiz C) asosi - tinch, yasovchi asosi - tinchlik, sintaktik shakl yas,ovchi asosi —tinchlik D) asosi - tin, yasovchi asosi — tinch, sintaktik shakl yasovchi asosi — tinchligimiz 4 / 50 Kesimi o‘zlik nisbatidagi fe’l bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Sarvar manzilga tezroq yetib olish uchun o‘ngga qayrildi. B) G‘oliblarga esdalik sovg‘alari topshirildi. C) Bu bino tez fursatda qayta tiklandi. D) Qiyg‘os ochilgan paxtalarni ko‘rib ko‘zi quvnadi. 5 / 50 Yo’lchi og’ir ho’rsindi Ushbu gapda qo’llangan fe’l qaysi nisbatda ? A) o’zlik B) aniq C) majhul D) birgalik 6 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -b, -ib. B) -b, -ib, -a, -y C) faqat -a, -y. D) -b, -ib, -a, -gani. 7 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) gan B) —ydigan ,adigan ,-(a ) r C) -(a) yotgan D) —b(ib) 8 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! B) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi C) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . D) Men xalqni aldamoqchi emasman ! 9 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –mas B) –may ,-masdan C) –mayin D) –maslik 10 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma B) Bu gap aytilmay qolmaydi . C) Ish hech kimni o’ldirmaydi D) Bu yerda uni ko’rgan emasman 11 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) —ydigan „adigan ,-(a ) r B) -(a) yotgan C) gan D) —b(ib) 12 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz C) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq D) musiqa tingach, qorong'u tushguncha 13 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. B) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. C) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi D) U ataylab boshini bog’lab oldi. 14 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. B) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. C) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. D) Sarvar devordan oshib tushdi . 15 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. B) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. C) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. D) mayin shabada, sokin tun. 16 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. B) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. C) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. D) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. 17 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytmay ket B) aytma ketma C) aytmay ketma D) aytib ketma 18 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq B) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq C) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman D) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq 19 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) olib, yozib. B) o’qiy , yoza. C) barcha ravishdoshlar tuslanadi. D) o’qigani , yozgani 20 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 1,2,3,4,5 B) 1,2 C) 3 D) 4,5 21 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq B) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi C) musiqa tingach, ko'rgani bormoq D) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. 22 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) -gan B) - (a)r C) -(a)yotgan D) -(a)digan 23 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi B) ko’rmagan, eshitmagan C) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi D) ko’rmagan 24 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -gan, -kan, -qan.. B) -a , (-y). C) -b, -ib. D) -gani, -kani, -qani. 25 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir B) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . C) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi D) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . 26 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) bunday shakl mavjud emas.. B) ravishdosh shakli. C) harakat nomi shaili. D) sifatdosh shayli. 27 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3, 4 28 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) –magan ,_maydigan ,ekan B) edi ,emish ,emas,ekan C) –ma ,-(i)sh ,-(i)b D) yo’q ,emas,-ma ,-mas 29 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) payt B) sabab C) maqsad D) holat 30 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 2,3 B) 3,4 C) 1,4 D) 1,2 31 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi B) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi C) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi D) barcha javoblar to’g’ri 32 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi B) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi C) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak D) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi 33 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. B) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. C) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . D) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . 34 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) –qach, -quncha, -qani B) –kach, -kuncha, -kani C) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi D) –gach, -guncha, -gancha 35 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) holat B) maqsad. C) sabab. D) payt. 36 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –gach, -guncha, -gancha B) –qach, -quncha, -qani C) –kach, -kuncha, -kani D) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi 37 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. B) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. C) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. D) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. 38 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4, 6 C) yuqoridagilarning barchasi D) 1, 2, 4, 5, 6 39 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. B) Giloslar qiyg’os gullagan C) Mayin shabada esmoqda D) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi 40 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. B) -di, -gan, -(i)sh, -moq. C) -gan, -yotgan, -ar, -mas. D) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. 41 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) qaynatma (sho’rva) B) qo’llanma (kitob) C) sochma (o’q) D) suzma (qatiq) 42 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) zamon B) bo’lishli ,bo’lishsizlik C) mayl D) nisbat 43 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. B) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . C) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. D) Asta sekin tong ota boshladi. 44 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. B) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. C) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. D) Ko’rganni eshitgan yengadi. 45 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) payt. B) qiyos. C) harakat belgisi. D) maqsad. 46 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. B) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. C) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. D) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. 47 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman B) B,C C) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi D) Hali tong otganicha yo’q 48 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti B) U na o’qiydi ,na yozadi C) Bugungi ishni ertaga qo’yma D) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi 49 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) oqquncha, topgani, ezilib B) shoshgancha, kiygani, yurgach. C) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. D) topgani, bo’linib, yura-yura 50 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. B) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. C) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. D) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz