Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №6 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №6 InfoMaster Mart 30, 2022 13 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 Nihoyat ,Londondan Toshkentga uchadigan bo’ldik . Havo kemasiga chiqishimiz bilan osoyishta va yoqimli ovoz yangradi : “Assalom-u alaykum ,xonimlar va janoblar ! Sizlarni “O’zbekiston havo yo’llari “ milliy aviakompaniyasi nomidan muborakbod etamiz !” ..Yuqoridagi matn matnning qaysi turiga mansubligini aniqlang . A) tasviriy matn B) rivoyat matn C) muhokama matn D) hikoya matn 2 / 50 Qaysi qatorda o'zakdosh so'zlar berilgan ? A) kasbdosh ,sinfdosh ,maslakdosh B) namunali ,odobli ,zehnli C) yurtdosh ,yurtim ,yurtga D) guldon ,siyohdon ,qalamdon 3 / 50 Qaysi qator faqat o’timli fellardan iborat ? A) kiymoq, uxlamoq, yalamoq. B) ochmoq, uxlatmoq, zavqlanmoq. C) yuvmoq, kuldirmbq, yetim olmoq. D) yurgizmoq, bilib olmoq, chaqirmoq. 4 / 50 O’zlik nisbatdan hosil bo’lgan fe’lning orttirma nisbat shaklini toping A) keltir ,yozdir B) yuvinishdi ,kiyinishdi C) o’zgartirildi ,ishlatildi D) yuvintir ,kiyintir 5 / 50 Birdan ortiq nisbat qo’shimchalarini olgan fe’llarning qaysi nisbatdaligi qanday belgilanadi ? A) o’zakka nisbatan eng yaqin joylashganligiga qarab B) nisbat hosil qiluvchi birinchi qo’shimchaga qarab C) nisbat hosil qiluvchi oxirgi qo’shimchaga qarab D) tarkibida birdan ortiq nisbat hosil qiluvchi qo’shimchalar bo’lgan fe’llar bir necha nisbatga oid bo’ladi 6 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) qo’llanma (kitob) B) qaynatma (sho’rva) C) suzma (qatiq) D) sochma (o’q) 7 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) Hali tong otganicha yo’q B) B,C C) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi D) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman 8 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir B) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi C) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . D) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . 9 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi B) –qach, -quncha, -qani C) –gach, -guncha, -gancha D) –kach, -kuncha, -kani 10 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –may ,-masdan B) –mayin C) –maslik D) –mas 11 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. B) mayin shabada, sokin tun. C) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. D) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. 12 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. B) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. C) Sarvar devordan oshib tushdi . D) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. 13 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. B) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. C) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . D) Asta sekin tong ota boshladi. 14 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 2,3 B) 1,2 C) 1,4 D) 3,4 15 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U ataylab boshini bog’lab oldi. B) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. C) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. D) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi 16 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -a , (-y). B) -gan, -kan, -qan.. C) -b, -ib. D) -gani, -kani, -qani. 17 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak B) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi C) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi D) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi 18 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) musiqa tingach, ko'rgani bormoq B) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. C) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq D) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi 19 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti B) Bugungi ishni ertaga qo’yma C) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi D) U na o’qiydi ,na yozadi 20 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan, eshitmagan B) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi C) ko’rmagan D) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi 21 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) musiqa tingach, qorong'u tushguncha C) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq D) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz 22 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 3 B) 1,2 C) 1,2,3,4,5 D) 4,5 23 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) ravishdosh shakli. B) harakat nomi shaili. C) bunday shakl mavjud emas.. D) sifatdosh shayli. 24 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq B) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq C) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq D) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman 25 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. B) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. C) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. D) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. 26 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. B) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. C) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. D) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. 27 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi B) barcha javoblar to’g’ri C) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi D) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi 28 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . B) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. C) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . D) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. 29 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) qiyos. B) harakat belgisi. C) payt. D) maqsad. 30 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) zamon B) nisbat C) mayl D) bo’lishli ,bo’lishsizlik 31 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi B) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . C) Men xalqni aldamoqchi emasman ! D) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! 32 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytib ketma B) aytmay ketma C) aytma ketma D) aytmay ket 33 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) olib, yozib. B) o’qigani , yozgani C) o’qiy , yoza. D) barcha ravishdoshlar tuslanadi. 34 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. B) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. C) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. D) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. 35 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 3 D) 1, 2 36 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) - (a)r B) -gan C) -(a)yotgan D) -(a)digan 37 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 6 C) yuqoridagilarning barchasi D) 1, 2, 3, 4 38 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -di, -gan, -(i)sh, -moq. B) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. C) -gan, -yotgan, -ar, -mas. D) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. 39 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) holat B) payt C) sabab D) maqsad 40 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) gan B) -(a) yotgan C) —ydigan ,adigan ,-(a ) r D) —b(ib) 41 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. B) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. C) Ko’rganni eshitgan yengadi. D) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. 42 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma B) Bu gap aytilmay qolmaydi . C) Bu yerda uni ko’rgan emasman D) Ish hech kimni o’ldirmaydi 43 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. B) shoshgancha, kiygani, yurgach. C) topgani, bo’linib, yura-yura D) oqquncha, topgani, ezilib 44 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) –ma ,-(i)sh ,-(i)b B) edi ,emish ,emas,ekan C) yo’q ,emas,-ma ,-mas D) –magan ,_maydigan ,ekan 45 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Mayin shabada esmoqda B) Giloslar qiyg’os gullagan C) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. D) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi 46 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –gach, -guncha, -gancha B) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi C) –kach, -kuncha, -kani D) –qach, -quncha, -qani 47 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) maqsad. B) holat C) sabab. D) payt. 48 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) —ydigan „adigan ,-(a ) r B) -(a) yotgan C) —b(ib) D) gan 49 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. B) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. C) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. D) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. 50 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -a, -y. B) faqat -b, -ib. C) -b, -ib, -a, -y D) -b, -ib, -a, -gani. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz