6-sinf Ona tili №6 Mart 30, 2022Mart 30, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Ona tili №6 ga fikr bildirilmagan. 0 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 3,4 B) 2,3 C) 1,2 D) 1,4 2 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. B) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. C) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. D) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. 3 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) - (a)r B) -(a)yotgan C) -gan D) -(a)digan 4 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) o’qiy , yoza. B) barcha ravishdoshlar tuslanadi. C) o’qigani , yozgani D) olib, yozib. 5 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytmay ket B) aytib ketma C) aytma ketma D) aytmay ketma 6 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . B) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir C) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . D) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi 7 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. B) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. C) U ataylab boshini bog’lab oldi. D) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi 8 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. B) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. C) Sarvar devordan oshib tushdi . D) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. 9 / 50 Suvoqchilarni so’zida nechta ko’makchi morfema bor ? A) 2 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 1 ta 10 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq B) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq C) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq D) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman 11 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Mayin shabada esmoqda B) Giloslar qiyg’os gullagan C) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. D) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi 12 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. B) Ko’rganni eshitgan yengadi. C) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. D) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. 13 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. B) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. C) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. D) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. 14 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) payt B) maqsad C) holat D) sabab 15 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. B) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. C) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. D) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. 16 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa tingach, qorong'u tushguncha D) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz 17 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) —b(ib) B) gan C) —ydigan „adigan ,-(a ) r D) -(a) yotgan 18 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 4,5 B) 3 C) 1,2,3,4,5 D) 1,2 19 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) –kach, -kuncha, -kani B) –gach, -guncha, -gancha C) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi D) –qach, -quncha, -qani 20 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -b, -ib. B) -gan, -kan, -qan.. C) -a , (-y). D) -gani, -kani, -qani. 21 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) topgani, bo’linib, yura-yura B) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. C) shoshgancha, kiygani, yurgach. D) oqquncha, topgani, ezilib 22 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -b, -ib. B) -b, -ib, -a, -y C) faqat -a, -y. D) -b, -ib, -a, -gani. 23 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. B) mayin shabada, sokin tun. C) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. D) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. 24 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –mas B) –mayin C) –maslik D) –may ,-masdan 25 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) harakat nomi shaili. B) sifatdosh shayli. C) ravishdosh shakli. D) bunday shakl mavjud emas.. 26 / 50 Qaysi qatordagi so'zlarning undoshlari jarangli lab tovushlaridan iborat. A) bob, bobo , betob B) ivi, bibi, jafo C) beibo, beva, vabo. D) ibo, bamuk, bevafo 27 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) mayl B) zamon C) bo’lishli ,bo’lishsizlik D) nisbat 28 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –qach, -quncha, -qani B) –kach, -kuncha, -kani C) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi D) –gach, -guncha, -gancha 29 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. B) -di, -gan, -(i)sh, -moq. C) -gan, -yotgan, -ar, -mas. D) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. 30 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) harakat belgisi. B) maqsad. C) payt. D) qiyos. 31 / 50 Birgalik nisbatdagi fe'lni aniqlang A) Rahim devorni bo'yadi B) Rahim va Sarvarlar devorni bo'yashdi C) Sarnandar Rahimga devorai bo'yatdi D) Devor bo'yaldi 32 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) B,C B) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman C) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi D) Hali tong otganicha yo’q 33 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Ish hech kimni o’ldirmaydi B) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma C) Bu gap aytilmay qolmaydi . D) Bu yerda uni ko’rgan emasman 34 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) qo’llanma (kitob) B) sochma (o’q) C) suzma (qatiq) D) qaynatma (sho’rva) 35 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi B) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi C) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak D) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi 36 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) yo’q ,emas,-ma ,-mas B) –ma ,-(i)sh ,-(i)b C) –magan ,_maydigan ,ekan D) edi ,emish ,emas,ekan 37 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) barcha javoblar to’g’ri B) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi C) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi D) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi 38 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) -(a) yotgan B) gan C) —ydigan ,adigan ,-(a ) r D) —b(ib) 39 / 50 Shaxs narsalarning jismoniy faoliyati natijasida ro'y bergan harakatni bildiruvchi fe'Ilar A) holat fe'llari B) harakat tarzi C) to'liqsiz fe'llar D) harakat fe'llari 40 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) maqsad. B) payt. C) holat D) sabab. 41 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) Bugungi ishni ertaga qo’yma B) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti C) U na o’qiydi ,na yozadi D) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi 42 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . B) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. C) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . D) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. 43 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 4 44 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Asta sekin tong ota boshladi. B) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . C) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. D) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. 45 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. B) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. C) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. D) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. 46 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) musiqa tingach, ko'rgani bormoq B) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. C) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq D) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi 47 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 6 C) yuqoridagilarning barchasi D) 1, 2, 3, 4 48 / 50 Otlashgan sifatdosh qo’llangan gapni toping A) Men she’rga soldim aytar so’zimni ,Baxtiyor sezaman g’oyat o’zimni B) Chaqirilganlar ro’yxatga tirkalgandir C) To’tixon xatni ko’ziga surtar ,o’par ,hidlar edi D) U bugungi pochtani indamay ko’ra boshladi 49 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi B) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi C) ko’rmagan D) ko’rmagan, eshitmagan 50 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi B) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . C) Men xalqni aldamoqchi emasman ! D) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster 6-sinf Ona tili