6-sinf Ona tili №6 Mart 30, 2022Mart 30, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Ona tili №6 ga fikr bildirilmagan. 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 Qaysi javobdagi so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? A) timsox, tuxmat B) tanbex, taxmin C) tuxfa, tahlit D) rahnamo, rayhon 2 / 50 Qaysi qatorda yasama so’z berilgan? A) yaxshiroq B) dasturxonimizda C) iliqroq D) maqtanmoq 3 / 50 Harakat fe'llariga to'g'ri ta'rif berilgan javobni toping. A) shaxsning jismoniy faoliyati natijasida ro 'y bergan harakatni bildiruvchi fe 'llar B) narsaning jismoniy faoliyati natijasida ro 'y bergan harakalni bildiruvchi fe 'llar C) shaxsning aqliy faoliyati natijasida ro 'y bergan harakatni bildiruvchi fe 'llar D) A,B. 4 / 50 Qaysi gapda majhul nisbatdagi fe’l mavjud ? A) Bir pasda janjal boshlandi B) Uzoqdan suv ko’rindi C) Qo’riq yer ekin ekishga tayyorlandi D) Tuguncha ichidagilar yerga to’kildi 5 / 50 Sifatdosh qaysi javobda berilgan A) Ariqchada kumushdek suv shildurab oqmoqda B) Quyosh chiqquncha manzilga yetib borishdi C) Bog’imizga gul ko’chati ekkani bordik . D) Yangi qurilgan maktabning ochilishi bolalar uchun unutilmas bayram bo’ldi . 6 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) —b(ib) B) -(a) yotgan C) gan D) —ydigan „adigan ,-(a ) r 7 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 1,2 B) 1,2,3,4,5 C) 3 D) 4,5 8 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi B) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. C) musiqa tingach, ko'rgani bormoq D) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq 9 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan B) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi C) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi D) ko’rmagan, eshitmagan 10 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. B) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . C) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. D) Asta sekin tong ota boshladi. 11 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) –kach, -kuncha, -kani B) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi C) –qach, -quncha, -qani D) –gach, -guncha, -gancha 12 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) harakat belgisi. B) payt. C) maqsad. D) qiyos. 13 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. B) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. C) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. D) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. 14 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) –magan ,_maydigan ,ekan B) edi ,emish ,emas,ekan C) –ma ,-(i)sh ,-(i)b D) yo’q ,emas,-ma ,-mas 15 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –mayin B) –may ,-masdan C) –mas D) –maslik 16 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. B) Giloslar qiyg’os gullagan C) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi D) Mayin shabada esmoqda 17 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Men xalqni aldamoqchi emasman ! B) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi C) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! D) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . 18 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) - (a)r B) -gan C) -(a)digan D) -(a)yotgan 19 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi B) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi C) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi D) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak 20 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) -(a) yotgan B) —b(ib) C) gan D) —ydigan ,adigan ,-(a ) r 21 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi B) barcha javoblar to’g’ri C) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi D) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi 22 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. B) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. C) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. D) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. 23 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman B) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq C) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq D) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq 24 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. B) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. C) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. D) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. 25 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. B) topgani, bo’linib, yura-yura C) shoshgancha, kiygani, yurgach. D) oqquncha, topgani, ezilib 26 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) Bugungi ishni ertaga qo’yma B) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi C) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti D) U na o’qiydi ,na yozadi 27 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Ko’rganni eshitgan yengadi. B) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. C) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. D) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. 28 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) B,C B) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi C) Hali tong otganicha yo’q D) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman 29 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) o’qiy , yoza. B) barcha ravishdoshlar tuslanadi. C) olib, yozib. D) o’qigani , yozgani 30 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq C) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz D) musiqa tingach, qorong'u tushguncha 31 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. B) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi C) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. D) U ataylab boshini bog’lab oldi. 32 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –kach, -kuncha, -kani B) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi C) –gach, -guncha, -gancha D) –qach, -quncha, -qani 33 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) sabab B) payt C) holat D) maqsad 34 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) nisbat B) mayl C) bo’lishli ,bo’lishsizlik D) zamon 35 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -b, -ib. B) -gani, -kani, -qani. C) -gan, -kan, -qan.. D) -a , (-y). 36 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . B) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi C) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . D) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir 37 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -b, -ib. B) faqat -a, -y. C) -b, -ib, -a, -gani. D) -b, -ib, -a, -y 38 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) maqsad. B) holat C) sabab. D) payt. 39 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 3,4 B) 1,2 C) 1,4 D) 2,3 40 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. B) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. C) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. D) Sarvar devordan oshib tushdi . 41 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) sochma (o’q) B) qo’llanma (kitob) C) qaynatma (sho’rva) D) suzma (qatiq) 42 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytmay ket B) aytmay ketma C) aytma ketma D) aytib ketma 43 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) yuqoridagilarning barchasi B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 4, 5, 6 D) 1, 2, 4, 6 44 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 3 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2 45 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) harakat nomi shaili. B) ravishdosh shakli. C) bunday shakl mavjud emas.. D) sifatdosh shayli. 46 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Ish hech kimni o’ldirmaydi B) Bu gap aytilmay qolmaydi . C) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma D) Bu yerda uni ko’rgan emasman 47 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. B) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. C) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. D) mayin shabada, sokin tun. 48 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. B) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. C) -gan, -yotgan, -ar, -mas. D) -di, -gan, -(i)sh, -moq. 49 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. B) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . C) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. D) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . 50 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. B) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. C) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. D) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster 6-sinf Ona tili