Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №6 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №6 InfoMaster Mart 30, 2022 32 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 jo’ja va jirafa so’zlaridagi j tovushlari qaysi jihatdan o’zaro farqlanadi? A) talaffuzida labning ishtirokiga ko’ra B) portlovchi va sirg’aluvchiligiga ko’ra C) til qismlarining harakatiga ko’ra D) jarangli va jarangsizligiga ko’ra 2 / 50 Qanday so'zlar tub so'zlar deyiladi? A) tarkibida shakl yasovchi qo'shimchasi bo'lmagan so'zlar B) old qo’shimchasi bo’lgan so’zlar C) tarkibida so'z yasovchi qo'shimchasi bo'lmagan so'zlar D) tarkibida so'z o'zgartiruvchi qo'shimchasi bo’lmagan so'zlar 3 / 50 Asos+so’z yasovchi+lug’aviy shakl yasovchi +sintaktik shakl yasovchi qolipli so’zni aniqlang. A) beoqibatlilik B) mevazorimizga C) do’kondorlarni D) daryolarimizga 4 / 50 O’zlik nisbatdan hosil bo’lgan fe’lning orttirma nisbat shaklini toping A) o’zgartirildi ,ishlatildi B) yuvinishdi ,kiyinishdi C) yuvintir ,kiyintir D) keltir ,yozdir 5 / 50 O’tgan zamon sifatdoshi berilgan so’zlar qatorini aniqlang . A) soqqan ,kechikkan ,qo’rqqan B) bilimli ,siniq ,torgina C) qizil ,pushti ,oq D) gapirmoq ,bormoq ,aytmoq 6 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. B) Ko’rganni eshitgan yengadi. C) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. D) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. 7 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. B) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. C) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. D) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. 8 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. B) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. C) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. D) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. 9 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) holat B) sabab. C) maqsad. D) payt. 10 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) payt B) maqsad C) sabab D) holat 11 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) barcha javoblar to’g’ri B) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi C) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi D) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi 12 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. B) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . C) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . D) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. 13 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi B) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. C) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. D) U ataylab boshini bog’lab oldi. 14 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -a, -y. B) faqat -b, -ib. C) -b, -ib, -a, -gani. D) -b, -ib, -a, -y 15 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq B) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman C) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq D) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq 16 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 3,4 B) 1,2 C) 1,4 D) 2,3 17 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. B) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. C) Sarvar devordan oshib tushdi . D) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. 18 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) -(a) yotgan B) gan C) —b(ib) D) —ydigan „adigan ,-(a ) r 19 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) harakat nomi shaili. B) bunday shakl mavjud emas.. C) ravishdosh shakli. D) sifatdosh shayli. 20 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) U na o’qiydi ,na yozadi B) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti C) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi D) Bugungi ishni ertaga qo’yma 21 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –qach, -quncha, -qani B) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi C) –kach, -kuncha, -kani D) –gach, -guncha, -gancha 22 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. B) topgani, bo’linib, yura-yura C) shoshgancha, kiygani, yurgach. D) oqquncha, topgani, ezilib 23 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. B) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi C) Giloslar qiyg’os gullagan D) Mayin shabada esmoqda 24 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) sochma (o’q) B) qaynatma (sho’rva) C) suzma (qatiq) D) qo’llanma (kitob) 25 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi B) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak C) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi D) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi 26 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) musiqa tingach, ko'rgani bormoq B) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi C) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. D) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq 27 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi B) Men xalqni aldamoqchi emasman ! C) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . D) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! 28 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi B) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman C) B,C D) Hali tong otganicha yo’q 29 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa tingach, qorong'u tushguncha D) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 30 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. B) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. C) -gan, -yotgan, -ar, -mas. D) -di, -gan, -(i)sh, -moq. 31 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Bu gap aytilmay qolmaydi . B) Bu yerda uni ko’rgan emasman C) Ish hech kimni o’ldirmaydi D) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma 32 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) –qach, -quncha, -qani B) –kach, -kuncha, -kani C) –gach, -guncha, -gancha D) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi 33 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –mas B) –maslik C) –may ,-masdan D) –mayin 34 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. B) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. C) mayin shabada, sokin tun. D) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. 35 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan B) ko’rmagan, eshitmagan C) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi D) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi 36 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 4, 6 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 4, 5, 6 D) yuqoridagilarning barchasi 37 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) zamon B) bo’lishli ,bo’lishsizlik C) nisbat D) mayl 38 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) barcha ravishdoshlar tuslanadi. B) o’qigani , yozgani C) o’qiy , yoza. D) olib, yozib. 39 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 1,2,3,4,5 B) 3 C) 1,2 D) 4,5 40 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) edi ,emish ,emas,ekan B) –magan ,_maydigan ,ekan C) yo’q ,emas,-ma ,-mas D) –ma ,-(i)sh ,-(i)b 41 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi B) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . C) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . D) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir 42 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) -(a)digan B) - (a)r C) -gan D) -(a)yotgan 43 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) -(a) yotgan B) —ydigan ,adigan ,-(a ) r C) —b(ib) D) gan 44 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3, 4 45 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) qiyos. B) payt. C) harakat belgisi. D) maqsad. 46 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. B) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. C) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. D) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. 47 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -b, -ib. B) -gani, -kani, -qani. C) -gan, -kan, -qan.. D) -a , (-y). 48 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Asta sekin tong ota boshladi. B) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. C) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . D) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. 49 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. B) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. C) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. D) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. 50 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytma ketma B) aytmay ket C) aytmay ketma D) aytib ketma 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz