Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 101 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 2 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 “Olov sochlar” “O`lim yovga” kabi to`plamlar muallifi kim? A) Maqsud Shayxzoda B) Zulfiya C) G`afur G`ulom D) Hamid Olimjon 2 / 30 Kiritma gaplar haqida to`g`ri ma`lumotlarni aniqlang. 1) kiritma gaplar, asosan, kitobiy uslubga xos; 2) kiritma gaplar, asosan, gap o`rtasida keladi; 3) kiritma gaplar orqali ifodalangan qo`shimcha ma`lumot gapning umumiy mazmuniga bog`liq bo`lmaydi; 4) kiritma gaplar gap tarkibidan tushurib qoldirsa ham, gapning asosiy ma`nosiga ziyon yetmaydi. A) 1,3,4 B) faqat 1 C) 1,2,4 D) 1,2,3,4 3 / 30 “Ayamning hadeganda tiliga chiqavermaydigan allanechuk og`ir pinhoniy bir dardi bor edi. Ko`pincha ishdan qaytib, huzurlariga kirsam, ko`zlari namiqqan, yuzlari tund bo`lar edi. - Yana yig`ladingizmi, aya? - Yo`q, bolam, nega yig`lay? Shunchaki siqildim-da, - derdilar ayam shikasta ovozda”. Ushbu tarjimayi hol qaysi shoir hayotiga aloqador? A) Shukur Xolmirzayev B) O`tkir Hoshimov C) Ozod Sharafiddinov D) Tohir Malik 4 / 30 Ega ergash gapli qo`shma gapni aniqlang. A) Kim mehnat qilsa, rohat ko`radi. B) O`qish davrida Mavlonqulov qayerda bo`lsa, Mutalov ham shu erda bo`lar edi. C) Bu bo`stonda do`stlar bermasa ko`mak, Nasib bo`lmas maqsad gulini termak. D) Tanlov katta bo`lsa ham, ular ishonch bilan kelishgan. 5 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. B) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. C) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. D) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. 6 / 30 Qaysi javobda omonim asosga omonim qo`shimcha qo`shilishidan hosil bo`lgan shakldoshlik xususiyatiga ega bo`la oladigan so`z(lar) berilgan? 1) tilim; 2) bo`g`ma; 3) kechik; 4) oqar A) 1, 3, 4 B) 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 4 7 / 30 Nisbat qo`shimchasi vositasida o`timsiz fe’lga aylanishi mumkin bo`lgan o`timli fe’llar berilgan qatorni aniqlang. A) kiymoq, taramoq B) yuvmoq, yayramoq C) quvnamoq, jilmaymoq D) qochmoq, yonmoq 8 / 30 Navoiy "Xamsa"ning qaysi qahramonini "bir yilda Qur`oni karimni yod oldi", deydi? A) Shayx Roziyni B) Shayx San`onni C) Farhodni D) Qaysni 9 / 30 Birikma tarkibidagi tobe so`z turlangan javobni toping. A) birdaniga yopirilmoq B) g`alabaga intilmoq C) to`satdan kelmoq D) yoppasiga ommalashmoq 10 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 4 B) 1,4 C) 1 D) 1,3 11 / 30 Uslubiy betaraf so`zlarni belgilang. A) futbol, kurash, shaxmat B) go`sht, gap, choyxona C) traktor, plug, mufta D) ega, gap, undosh 12 / 30 "Alpomish" dostonida Alpomish tomonidan Barchinga sovchi bo`lib borgan kim edi? A) Alpomishning o`zi B) Qaldirg`och oyim C) Qorajon D) Alpomishning onasi 13 / 30 Haqiqat tikanli gulaga o`xshaydi, shuning uchun ham u hidlashni bilmaganlarning burniga sanchiladi. Berilgan qo`shma gapning bosh gap qismidagi yasama so`zning lug`aviy shakl yasovchisi quyidagi qaysi shakil bilan omonimlik hosil qiladi? A) Birlik nisbat shakli bilanq B) III shaxs ko`plikni ifodalovchi shaxs-son C) fe’l yasovchi qo`shimcha bilan D) fe’lning ortirma daraja shaklini hosil qiluvchi qo`shimcha bilan 14 / 30 Bag`rim yoniq, yuzim qora, ko`nglim siniq, bo`yim bukik, sening ziyoratingga keldim sultonim. Gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so`zlar soni nechta? A) 2 ta B) 4 ta C) 3 ta D) 5 ta 15 / 30 Berilgan qaysi gap tarkibida fonetik o`zgarish asosida yozilgan yasama sifat mavjud? A) Barcha javoblara fonetik o`zgarish asosida yozilgan yasama sifat mavjud B) Barmog`ida sarg`ish, ko`kimtir bo`yoq izlari bor ediwd C) Uning chaqnoq ko`zlari, siyrak qoshi, o`ychan turishi katta bardoshi, sadoqatini aks ettirib turardi. D) O`g`lim, unutmaginki, yoqimli do`st suhbati olis yo`lni yaqin qiladi. 16 / 30 Maqsad bog`lovchisi qo`llangan ergashgan qo`shma gapni toping. A) Ular mening aytganimni qilishadi. chunki men oilamizning kenjatoyiman. B) Ona yerimizni asrang, toki bu meros avlodlarga sog`-omon yeta olsin. C) Odamlar yaxshi yashasin deb, mahallamizni obod qildik. D) Hosil mo`l bo`lishi uchun, bahordan ter to`kdik. 17 / 30 Jinoyatchilar to`dasiga qo`shilib qolgan erka o`g`il Hamidulla O`lmas Umarbekovning qaysi asari qahramoni? A) "Sevgim sevgilim" B) "Odam bo`lish qiyin" C) "Fotima va Zuhra" D) "Urush farzandi" 18 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. B) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. C) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. D) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. 19 / 30 Qaysi javobda nomi keltirilgan asar nemis adaboyitining yirik vakili Haynrix Haynening ballada janrida yozilgan asari hisoblanadi? A) “Germaniya, Qish ertagi” B) “Yo`l lavhalari” C) “Qullar kemasi” D) “Sileziya to`quvchilari” 20 / 30 Qaysi javobda vazifadosh zidlov bo`lovchilari keltirilgan? A) –u, -yu, -da, na….na B) –u, -yu, -da, xoh C) –u, -yu, -da, balki D) –u, -yu, -da, ba’zan 21 / 30 Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi A) Shaxs-son qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, zamon, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi B) Shaxs-son, zamon qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi har ikki qismiga qo`shila oladi C) Shaxs-son, zamon qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi D) Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi 22 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda fonetik o`zgarish asosida yozilgan so`z qanday bo`lak vazifasida kelgan? Ularning uyidagi gullarning-ku son-sanog`i yo`q. A) sifatlovchi aniqlovchi B) murakkab ot kesim C) qaratqich aniqlovchi D) ega 23 / 30 Quyida berilgan gardagi fe`l yasovchi qo`shimchalar soni qaysi javobda to`g`ri ko`rsatilgan? Chollar kulgidan qotib qoldilar, ularning burishgan yuzlari ruhlanib ko`zlarini kulgu namladi A) 5 ta B) 1 ta C) 4 ta D) 2 ta4 ta 24 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. B) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. C) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. D) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. 25 / 30 O`qituvchilik so`zi haqida to`g`ri hukmni toping. A) shaxs oti B) tub ot C) narsa oti D) faoliyat jarayon oti 26 / 30 Qaysi maqoldagi so`zlar tarkibida chuqur til orqa undoshlari ishtirok etmagan? A) Ayibsiz do`st axtargan do`stsiz qolar. B) Sinamagan otning sirtidan o`tma! C) O`ylamay qilingan ish, Boshga keltirar tashvish. D) Maqtanma g`oz, hunaring oz! 27 / 30 Qo`shma gapning ikkinchi qismida qo`llanadigan bo`g`lovchilar qatorini aniqlang. A) toki, shuning uchun, bilan, hamda, basharti B) chunki, negaki, goh...goh, balki, mabodo C) ammo, lekin, agar, chunki, negaki D) chunki, negaki, balki, ammo, lekin, biroq, ya`ni 28 / 30 Bir g`uncha edingiz yel ham tegmagan, ifor taralardi sizdan muattar. Gapdagi hid bilduruvchi sifat qaysi bo`lakka tobelangan ? A) to`ldiruvchiga B) egaga C) kesimga D) holga 29 / 30 Urush - quyon ovi emas. Ushbu gapdagi tirening ishlatilish sababini aniqlang. A) izohlash munosabati bo`lgani uchun B) bu gapda tire ishlatilmaydi, chunki ot kesim tarkibida bog`lama bor C) o`xshatish munosabati ifodalangani uchun D) ega ma`nosi ta`kidlangani uchun 30 / 30 Quyida keltirilgan qo`shma gapning turini aniqlang. Bilgilki, bolalarim uch kundan buyon hech bir taom yemas edilar va men hech iloj topmay yurdi. A) ergashgan qo`shma gap B) murakkab qo`shma gap C) bog`langan qo`shma gap D) bog`lovchisiz qo`shma gap 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2