Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 105 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 4 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Hozir shu zulm va avvalgi adovat tikanlari o`zining ilk mevasini berdi. Ushbu gapda nechta bitishuv so`z birikmasi mavjud? A) 4 ta B) 3 ta C) 2 ta D) 4 ta 2 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. B) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. C) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. D) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. 3 / 30 Quyida berilgan gapda qaysi so`zdan oldin tire qo`yiladi? Endi senlar o`qib, oq-qorani taniglar, deydi Xolyor amaki. Hozir dunyo ilmli odamlarniki. A) deydi Xolyor amaki B) deydi, dunyo C) taniglar, hozir D) deydi, hozir 4 / 30 Navoiy "Xamsa"sining qaysi dostonida "Beshinchi iqlim yo`lidan kelgan musofir hikoyati" keltiriladi? A) "Hayratul-abror" B) "Layli va Majnun" C) "Sab`ayi sayyor" D) "Farhod va Shirin" 5 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi B) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar C) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi D) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi 6 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 4 B) 1,3 C) 1,4 D) 1 7 / 30 Ega ergash gapli qo`shma gapni aniqlang. A) O`qish davrida Mavlonqulov qayerda bo`lsa, Mutalov ham shu erda bo`lar edi. B) Kim mehnat qilsa, rohat ko`radi. C) Bu bo`stonda do`stlar bermasa ko`mak, Nasib bo`lmas maqsad gulini termak. D) Tanlov katta bo`lsa ham, ular ishonch bilan kelishgan. 8 / 30 O`kin pushaymon bo`l, ko`rgiliging, taqdiring uchun, tarbiyat qilgan dono xoqoningga yemirilgan, qo`ldan ketgan yaxshi davlatingga. O`zing adashding, oraga yomonni kirgizding. Qurolli qaydan kelib tarqatib yubordi, nayzali qaydan kelib surib ketdi… Borgan yerda yaxshilik shu bo`ldi: qonning suvday oqdi, suyaging tog`day uyulib yotdi, bek bo`ladigan o`g`il bolang qul bo`ldi, suluv qiz bolang cho`ri bo`ldi”. Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) Kul Tigin bitiktoshidan B) “Devonu lug`atit-turk” asaridan C) Tunyuquq bitiktoshidan D) “Qutadg`u bilig” dostonidan 9 / 30 Qaysi qatorda barcha so`zlarda nuqtalar o`rniga o unlisi yoziladi? A) z..mon, s..vol, j..vob B) taq..zo, taks..motor, par..voz C) ashq..l-dashq..l, tan..var, zalv..rli D) tomosh.., mardonav..r, devonav..r 10 / 30 Bosh kelishik shaklidagi ismlarga ergashib kela oladigan vazifadosh ko`makchilar qatorini aniqlang? 1) sari; 2) tomon; 3) bilan; 4) bo`ylab; 5) qaramay; 6) sayin; 7) kabi A) 2, 4, 5, 6 B) 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 6, 7 11 / 30 qol, qor, qot so`zlarining ma`nolarini farqlashga xizmat qilayotgan tovushlarni aniqlang. A) til oldi undoshi B) til orqa undoshi C) chuqur til orqa undoshi D) bo`g`iz undoshi 12 / 30 Haqiqat tikanli gulaga o`xshaydi, shuning uchun ham u hidlashni bilmaganlarning burniga sanchiladi. Berilgan qo`shma gapning bosh gap qismidagi yasama so`zning lug`aviy shakl yasovchisi quyidagi qaysi shakil bilan omonimlik hosil qiladi? A) III shaxs ko`plikni ifodalovchi shaxs-son B) Birlik nisbat shakli bilanq C) fe’l yasovchi qo`shimcha bilan D) fe’lning ortirma daraja shaklini hosil qiluvchi qo`shimcha bilan 13 / 30 Maqsad ravishi qo`llangan gapni aniqlang. A) Men sizni olib ketgani keldim. B) Umringga yuz bahor zamondosh bo`lsin. C) Feruza bilan Shahnoza Azizani o`ynatmoqchi bo`lib kelishgan ekan. D) Ovozingizni eshitish umidi bilan ataylab kelgan edim. 14 / 30 O`qituvchilik so`zi haqida to`g`ri hukmni toping. A) shaxs oti B) narsa oti C) tub ot D) faoliyat jarayon oti 15 / 30 Qaysi javobda vazifadosh zidlov bo`lovchilari keltirilgan? A) –u, -yu, -da, xoh B) –u, -yu, -da, ba’zan C) –u, -yu, -da, balki D) –u, -yu, -da, na….na 16 / 30 Quyidagi berilgan tez aytishning qaysi birida ravish ishtirok etmagan? A) Erkin ertagi ekin ekishni ertaga ertalab eplaydi. B) Norning nordon anori narida. C) O`tkir o`tkir o`roqda o`t o`rdi. D) Hali, Vali, Soli sholi o`rdi. 17 / 30 Qaysi javobda o`zlik olmoshi ta`kid ma`nosini ifodalash uchun xizmat qilgan gap(lar) to`g`ri ko`rsatilgan? Rostini aytsam, men o`zim ham unchalik yomon bola emasman. O`zi dumaloq, qor kabi oq. Ikromjon xotinini qoldirib, o`zi idora tarafga qarab ketdi. 4. O`zingni er bilsang, o`zgani sher bil. A) 1, 3, 4 B) 1, 2 C) 1, 2, 3, 4 D) 1 18 / 30 Qaysi gapdagi juft sifatlar yasama+yasama so`z shaklida tuzilgan? A) Kasbning katta-kichigi bo`lmaydi. B) U yoshligidan ota-onasiz katta bo`lgan. C) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. D) U paytda qing`ir-qiyshiq ko`chalar ko`p bo`lgan. 19 / 30 Otamday rozi bo`l, onamday sevgin, Men ham senikiman, o`ksik qizginam. Bag`ringda ming yillik toshlar to`sig`in, Yorib chiqayotgan bir ildizingman! She`riy parchada fonetik o`zgarishga uchragan nechta yasama so`z ishtirok etgan? A) 1 B) 3 C) 4 D) 2 20 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) vositasiz va vositali to`ldiruvchi B) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi C) faqat vositasiz to`ldiruvchi D) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi 21 / 30 So`zlarning borliqdagi ma`lum narsa, belgi-xususiyat, harakat-holatlarni bildirishi ularning qanday ma`nolari hisoblanadi? A) lug`aviy ma`nolari B) so`zlarning ko`chma ma`nolari C) grammatik ma`nolari D) morfologik ma`nolari 22 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. B) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. C) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. D) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. 23 / 30 Har xil odamlarning fe`l-atvori va ahvoli; yaxshi fe`l xosiyati va yomon xislat kasofati; turli foydali kuzatishlar va misollar haqida uch qismdan iborat asarni aniqlang. A) "Mezon ul-avzon" B) "Hayrat ul-abror" C) "Mahbub ul-qulub" D) "Saddi Iskandariy" 24 / 30 “Ayamning hadeganda tiliga chiqavermaydigan allanechuk og`ir pinhoniy bir dardi bor edi. Ko`pincha ishdan qaytib, huzurlariga kirsam, ko`zlari namiqqan, yuzlari tund bo`lar edi. - Yana yig`ladingizmi, aya? - Yo`q, bolam, nega yig`lay? Shunchaki siqildim-da, - derdilar ayam shikasta ovozda”. Ushbu tarjimayi hol qaysi shoir hayotiga aloqador? A) Ozod Sharafiddinov B) O`tkir Hoshimov C) Tohir Malik D) Shukur Xolmirzayev 25 / 30 O`quv darsliklarida berilgan qaysi xalq dostonlari Ergash Jumanbulbul o`g`lidan yozib olingan. A) “Kuntug`mish”, ”Ravshan” B) “Alpomish”, “Rustamxon” C) “Alpomish”, “Rustamxon”, “Kuntug`mish” D) “Rustamxon”, “Kuntug`mish”, “Ravshan” 26 / 30 Nutq tovushlari tizimini tilshunoslikning qaysi bo`limi o`rganadi? A) orfoepiya B) orfografiya C) fonetika D) grafika 27 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda qo`llanilgan yasama so`zlar sonini aniqlang. Siz borliqning mo`jizakor qudratini, shiddatkor sevgi bo`ronini, bunyodkorlik, ijodkorlik girdobini intiqlik bilan kutganingiz: poklanishni, bardamlik, yangilanish, yengillik, saxiylik va mehrni o`zingizga sindirasiz. A) 9 B) 12 C) 11 D) 10 28 / 30 Jinoyatchilar to`dasiga qo`shilib qolgan erka o`g`il Hamidulla O`lmas Umarbekovning qaysi asari qahramoni? A) "Urush farzandi" B) "Fotima va Zuhra" C) "Sevgim sevgilim" D) "Odam bo`lish qiyin" 29 / 30 So`zning yumshog`i g`azabni so`ndiradi, so`zning qattig`i esa odamni o`ldiradi. Ushbu gapda tovush almashinishi hodisasi so`zga qanday qo`shimcha(lar) qo`shilishi natijasida yuz bergan? 1) so`z yasovchi qo`shimcha; 2) Lug`aviy shakl yasovchi qo`shimcha 3) sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha A) 2,3 B) 2 C) 1,2 D) 1,3 30 / 30 Asosiy yumushing shuki, boshliqning buyruqlarini bajarasan. Qo'shma gap turini aniqlang? A) aniqlovchi ergash gapli qo‘shma gap B) kesim ergash gapli qo‘shma gap C) to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gap D) hol ergash gapli qolshma gap 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2