Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 100 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 2 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Quyida berilgan gapda qaysi so`zdan oldin tire qo`yiladi? Endi senlar o`qib, oq-qorani taniglar, deydi Xolyor amaki. Hozir dunyo ilmli odamlarniki. A) deydi Xolyor amaki B) taniglar, hozir C) deydi, hozir D) deydi, dunyo 2 / 30 Qaysi gapdagi juft sifatlar yasama+yasama so`z shaklida tuzilgan? A) Kasbning katta-kichigi bo`lmaydi. B) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. C) U yoshligidan ota-onasiz katta bo`lgan. D) U paytda qing`ir-qiyshiq ko`chalar ko`p bo`lgan. 3 / 30 “Ayamning hadeganda tiliga chiqavermaydigan allanechuk og`ir pinhoniy bir dardi bor edi. Ko`pincha ishdan qaytib, huzurlariga kirsam, ko`zlari namiqqan, yuzlari tund bo`lar edi. - Yana yig`ladingizmi, aya? - Yo`q, bolam, nega yig`lay? Shunchaki siqildim-da, - derdilar ayam shikasta ovozda”. Ushbu tarjimayi hol qaysi shoir hayotiga aloqador? A) Tohir Malik B) Ozod Sharafiddinov C) O`tkir Hoshimov D) Shukur Xolmirzayev 4 / 30 Qayidagi misrada qo`llanilgan san`at turini aniqlang G`uncha sevunub to`niga sig`mas, O`xshatsam o`qung boshoqi birla. A) tajnis B) tashxis C) tazod D) talmeh 5 / 30 Qaysi javobda keltirilgan so`zlar to`g`ri yozilgan? A) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtai nazar B) oynai jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar C) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtayi nazar D) oynayi jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar 6 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi B) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi C) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar D) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi 7 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda qo`llanilgan yasama so`zlar sonini aniqlang. Siz borliqning mo`jizakor qudratini, shiddatkor sevgi bo`ronini, bunyodkorlik, ijodkorlik girdobini intiqlik bilan kutganingiz: poklanishni, bardamlik, yangilanish, yengillik, saxiylik va mehrni o`zingizga sindirasiz. A) 9 B) 11 C) 10 D) 12 8 / 30 So`zning yumshog`i g`azabni so`ndiradi, so`zning qattig`i esa odamni o`ldiradi. Ushbu gapda tovush almashinishi hodisasi so`zga qanday qo`shimcha(lar) qo`shilishi natijasida yuz bergan? 1) so`z yasovchi qo`shimcha; 2) Lug`aviy shakl yasovchi qo`shimcha 3) sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha A) 1,3 B) 2,3 C) 2 D) 1,2 9 / 30 Mirmuxsinning “Nevara” asari qaysi janrda yozilgan? A) Hikoya B) Qissa C) Roman D) Doston 10 / 30 Bir g`uncha edingiz yel ham tegmagan, ifor taralardi sizdan muattar. Gapdagi hid bilduruvchi sifat qaysi bo`lakka tobelangan ? A) to`ldiruvchiga B) kesimga C) egaga D) holga 11 / 30 Qaysi javobda Cho`lponning “Kecha va kunduz” romani qahramonlari to`g`ri ko`rsatilgan? A) Enaxon, Xolmat, Sultonxon B) Zebi, Miryoqub, Hasanali C) Ostonaqul, Anvarbek, Xadicha D) Akbarali mingboshi, Miryoqub, Ra’no 12 / 30 Har xil odamlarning fe`l-atvori va ahvoli; yaxshi fe`l xosiyati va yomon xislat kasofati; turli foydali kuzatishlar va misollar haqida uch qismdan iborat asarni aniqlang. A) "Mezon ul-avzon" B) "Mahbub ul-qulub" C) "Hayrat ul-abror" D) "Saddi Iskandariy" 13 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. B) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. C) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. D) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. 14 / 30 Qaysi javobda vazifadosh zidlov bo`lovchilari keltirilgan? A) –u, -yu, -da, balki B) –u, -yu, -da, xoh C) –u, -yu, -da, na….na D) –u, -yu, -da, ba’zan 15 / 30 Quyida keltirilgan qo`shma gapning turini aniqlang. Bilgilki, bolalarim uch kundan buyon hech bir taom yemas edilar va men hech iloj topmay yurdi. A) bog`langan qo`shma gap B) ergashgan qo`shma gap C) murakkab qo`shma gap D) bog`lovchisiz qo`shma gap 16 / 30 Otamday rozi bo`l, onamday sevgin, Men ham senikiman, o`ksik qizginam. Bag`ringda ming yillik toshlar to`sig`in, Yorib chiqayotgan bir ildizingman! She`riy parchada fonetik o`zgarishga uchragan nechta yasama so`z ishtirok etgan? A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 17 / 30 Urush - quyon ovi emas. Ushbu gapdagi tirening ishlatilish sababini aniqlang. A) bu gapda tire ishlatilmaydi, chunki ot kesim tarkibida bog`lama bor B) ega ma`nosi ta`kidlangani uchun C) o`xshatish munosabati ifodalangani uchun D) izohlash munosabati bo`lgani uchun 18 / 30 Qaysi qatorda barcha so`zlarda nuqtalar o`rniga o unlisi yoziladi? A) z..mon, s..vol, j..vob B) tomosh.., mardonav..r, devonav..r C) ashq..l-dashq..l, tan..var, zalv..rli D) taq..zo, taks..motor, par..voz 19 / 30 "Alpomish" dostonida Alpomish tomonidan Barchinga sovchi bo`lib borgan kim edi? A) Alpomishning onasi B) Qaldirg`och oyim C) Alpomishning o`zi D) Qorajon 20 / 30 Quyidagi berilgan tez aytishning qaysi birida ravish ishtirok etmagan? A) O`tkir o`tkir o`roqda o`t o`rdi. B) Norning nordon anori narida. C) Hali, Vali, Soli sholi o`rdi. D) Erkin ertagi ekin ekishni ertaga ertalab eplaydi. 21 / 30 Uslubiy betaraf so`zlarni belgilang. A) ega, gap, undosh B) traktor, plug, mufta C) futbol, kurash, shaxmat D) go`sht, gap, choyxona 22 / 30 "Uch og`ayni botirlar" ertagida "Podshohlik - qonxo`rlik demak" degan fikrni kim aytgan? A) Podshoh B) Vazir C) kenja botir D) to`ng`ich botir 23 / 30 Qaysi javobda nomi keltirilgan asar nemis adaboyitining yirik vakili Haynrix Haynening ballada janrida yozilgan asari hisoblanadi? A) “Sileziya to`quvchilari” B) “Qullar kemasi” C) “Germaniya, Qish ertagi” D) “Yo`l lavhalari” 24 / 30 “Olov sochlar” “O`lim yovga” kabi to`plamlar muallifi kim? A) Maqsud Shayxzoda B) Zulfiya C) Hamid Olimjon D) G`afur G`ulom 25 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 1,3 B) 1 C) 4 D) 1,4 26 / 30 Bag`rim yoniq, yuzim qora, ko`nglim siniq, bo`yim bukik, sening ziyoratingga keldim sultonim. Gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so`zlar soni nechta? A) 4 ta B) 2 ta C) 3 ta D) 5 ta 27 / 30 Ega ergash gapli qo`shma gapni aniqlang. A) Bu bo`stonda do`stlar bermasa ko`mak, Nasib bo`lmas maqsad gulini termak. B) Kim mehnat qilsa, rohat ko`radi. C) O`qish davrida Mavlonqulov qayerda bo`lsa, Mutalov ham shu erda bo`lar edi. D) Tanlov katta bo`lsa ham, ular ishonch bilan kelishgan. 28 / 30 Bosh kelishik shaklidagi ismlarga ergashib kela oladigan vazifadosh ko`makchilar qatorini aniqlang? 1) sari; 2) tomon; 3) bilan; 4) bo`ylab; 5) qaramay; 6) sayin; 7) kabi A) 2, 4, 5, 6 B) 1, 2, 3, 4, 6, 7 C) 2, 4 D) 1, 2, 3, 4 29 / 30 O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun qo`llangan gapni aniqlang. A) O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun ishlatilmaydi. B) Rostini aytsam, o`zim ham unchalik yomon bola emasman. C) Olma o`zi pishib, o`zi to`kildi. D) Biz o`z tuprog`imizni ko`z qorachig`iday asraymiz. 30 / 30 Qo`shma gapning ikkinchi qismida qo`llanadigan bo`g`lovchilar qatorini aniqlang. A) toki, shuning uchun, bilan, hamda, basharti B) chunki, negaki, balki, ammo, lekin, biroq, ya`ni C) ammo, lekin, agar, chunki, negaki D) chunki, negaki, goh...goh, balki, mabodo 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2