Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 32 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Orol o’sha –o’sha . Uzoqdan turib qarasang ,ko’zing to’ymaydi .Ilon kabi buralib oquvchi daryo shu yerga kelganda ,ikkiga ajralgan ,uch chaqirimdan so’ng yana birlashadi .Qo’sh kokil yanglig’ irmoq orasidagi orol esa yashnab turadi . .. Yuqoridagi matn matnning qaysi turiga mansubligini aniqlang . A) rivoyat matn B) muhokama matn C) hikoya matn D) tasviriy matn 2 / 55 Suvoqchilarni so’zida nechta ko’makchi morfema bor ? A) 4 ta B) 2 ta C) 1 ta D) 3 ta 3 / 55 Qaysi so’zda so’z yasovchi qo’shimcha sintaktik shakl yasovchidan keyin qo’shilgan? A) eskicha B) ko’nikma C) o’zicha D) atroflicha 4 / 55 so’ra fe’lidan quyidagi qaysi qo’shimchalar orqali orttirma nisbat yasash mumkin? 1 –t 2 –dir 3 –tir 4- giz 5 -qaz A) 1,3 B) 1 C) 1,2,3,4,5 D) 1,3,4 5 / 55 O’qittirishdi fe’lida nechta nisbat qo’shimchasi mavjud? A) 4 ta B) 3 ta C) 1 ta D) 2 ta 6 / 55 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz D) musiqa tingach, qorong'u tushguncha 7 / 55 Qo'shma fe'llar berilgan javobni toping. A) olib keldi B) charaqlab ketdi C) yig 'ishtirib oldi D) oshib qolgan 8 / 55 Kelasi zamon fe’li shakllari qanday ma’nolarni ifodalaydi? A) Harakat yoki holatning gap aytilayotgan vaqtdan so’ng yuz berishini bildiradi . B) Harakat yoki holatning doimiy, har uch zamonga oidligini ham ifodalaydi . C) Harakat yoki holatning aytilayotgan paytdan oldin yuz berishini bildiradi . D) A va С 9 / 55 Murakkab otlarning qaysi biri ikki xil so’z turkumidan tashkil topishi mumkin A) faqat qo’shma otlar B) qo’shma juft va takror otlar C) faqat juft otlar D) qo’shma va juft otlar 10 / 55 Qaysi qatordagi so’zlar faqat mavhum otlardan iborat. A) uchqun, to’lqin, bilimdon, qalamdon. B) yongln, toshqin, tuzdon, kuldon. C) tuyg’un, keskin, qumdon, xumdon. D) uyqu ,jahl ,shodlik 11 / 55 Kichraytirish va erkalash otlari qaysi qatorda qo’llangan ? A) o’rdakcha , qizaloq , baliqcha B) osmondagi ,qirdagi , qishloqdagi C) dadamlar ,tog’amlar , ammamlar D) ko’chagacha , oyog’igacha , markazgacha 12 / 55 Sofdil va jonkuyar odamlar bilan bu dunyo oboddir.Ushbu gapdagi sifatlar miqdori va turini aniqlang. A) 3 ta: 2 ta qo’shma, 1 ta sodda tub B) 3 ta: 2 ta qo’shma, 1 ta sodda yasama C) 4 ga: 2 ta qo’shma, 2 ta sodda tub D) 4 ta: 2 ta qo’shma, 2 ta sodda. yasama 13 / 55 Qaysi gapda hid bildiruvchi sifatlar qatnashgan? A) Hovli tor, devorlari baland, xuddi kattakon hovuzga o’xshaydi. B) Sap-sariq oltinday behilar sotuvga chiqarildi. C) Bir g’uncha edingiz yel ham tegmagan,ifor taraladi sizdan muattar D) Elmurod chaynaganini yutinib, nonga tikilib qoldi. 14 / 55 Dona son ishtirok etgan gap qaysi qatorda qo’llangan? A) Shahrimizda o’nlab teatrlar bor B) Paxtakorlarning uchdan biri jamoa xo’jaligiga o’tkazildi C) Bir yil tut ekkan kishi yuz yil gavhar teradi D) Bu sinfda yigirma beshta o’quvchi ta’lim oladi 15 / 55 0‘rin ravishi qoilangan gap qaysi qatorda keltirilgan? A) Bizning litsey chet tillami o‘qitishga ixtisoslashgan boiib, yaqinda ta’mirdan chiqarildi. B) Ariq chetida o‘tirib, momaqaymoqlami tomosha qilardi. C) Chet ellami ko‘rib kelgan odamsiz-u, fikrlashingiz juda jo‘n. D) 0‘zingiz harakat qilmasangiz, sizga chetdan birov yordam bermaydi. 16 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. B) Oyimlar ancha kech qaytdilar. C) Karimlar uylariga endi ketishdi. D) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. 17 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi B) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi 18 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. 19 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi B) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi C) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 20 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi B) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? C) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak D) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz 21 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) ovozi B) musiqa C) yaqindan D) eshitildi 22 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. B) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi C) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 23 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Eshik sal ochildi 24 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –sh ,-ish B) –dir,-giz,-t C) –n ,-in D) –l ,il 25 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Mashina tezroq yura boshladi B) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi 26 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’l mayli shakllari B) fe’lning nisbat shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’lning ma’noviy shakllari 27 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. B) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. C) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. D) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. 28 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) A,B ,C B) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z C) naridan –beri D) yuzma –yuz 29 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat B) Har ikkala gapda, majhul nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat 30 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 31 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi 32 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. D) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . 33 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l 34 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi B) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor 35 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) ancha, ko’p, xiyol D) hamon, hanuz, hamisha 36 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi D) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi 37 / 55 Mavhum otlarni toping. A) yupanch, ustachilik, qabohat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) ishonch, dehqonchilik, haqiqat D) qo’rqinch, odamiylik, tarovat 38 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan C) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi D) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi 39 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) xonalarga B) nom-banom C) dam o’tmay D) dam o’tmay, nom-banom 40 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 1 ta B) Ravish qo‘llanmagan. C) 2 ta D) 3 ta 41 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q B) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar 42 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlis kech tugadi B) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi C) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 43 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi 44 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) ot, sifat B) sifat, son, ot, fe’l C) olmosh, son, sifat, fe’l D) olmosh, ot, sifat. 45 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . C) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. D) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . 46 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) borib kelmoq, oshib tushmoq B) sotib olmoq, bunyod qilmoq C) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq D) tarbiya qilmoq, chirs etmoq 47 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) kelasi zamon fe’li. B) hozirgi kelasi zamon fe'li. C) hozirgi zamon fe'li. D) o’tgan zamon fe'Ii. 48 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang B) tinchitib ketsang bo’lgani C) ketsang bo’lgani D) ko’nglimni tinchitib 49 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timsiz fellar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timli fe’llar 50 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) ma'noni kuchaytirish. B) ko’plikni anglatish. C) hurmatni ifodalash. D) tahmin chamani bildirish. 51 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 1,2, 3,4 B) 2, 3 C) 2, 3, 4 D) 1,2,3 52 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim B) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar C) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan D) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos 53 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) umumlashtirish B) hurmat C) kuchaytirish D) ko'plik 54 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 8 ta B) 7 ta C) 6ta D) 9 ta 55 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) faraz ,gumon B) shart C) sabab D) iltimos ,maslahat 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz