Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 29 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Sinkveyn so'zining ma'nosi nima? A) Lotinchada "2 satrli tahlil" B) Fransuzchada "5 qatorli she'r" C) Inglizchada "3 satrli usul" D) Yunonchada "4 qatorli hikoya" 2 / 40 To‘g‘ri tartibda yozilgan qatorni toping. A) Fikr, harakat, natija B) Tadqiq qilish, kashf qilish, dunyoni boricha qabul qilish C) Bilish, tushunish, qo‘llash D) Tahlil qilish sintezlash va baholash, loyihalashtirish, konstruksiyalash 3 / 40 “Agar turnalar shaklini tark etsa, havo qarshiligiga uchraydi va ………his etadi. So’ng darhol avvalgi shakliga qaytadi va to’dadan madad oladi, kuchi tejaladi, maqsadga erishish osonroq va maroqli bo’ladi”. (“Turnalar” matnidan) A) Nobud bo’lishini B) Yolg’izlikning qiyinchiligini C) Maqsadga yeta olmasligini D) Kuchli xavf-xatarni 4 / 40 Insonning qaysi ehtiyoji oilani, atrofdagilarni hurmat qilish hissini uyg’otadi va imkoniyatlarni kengaytiradi? A) Tegishlilik va mehrni his qilish ehtiyoji B) O’z-o’zini anglash ehtiyoji C) O’z-o’zini qadrlash va munosib bilish ehtiyoji D) Maqsadni anglash ehtiyoji 5 / 40 . Tarbiya fani konsepsiyasining ilmiy metodik asoslarini belgilang? 1. Oʻquvchilarda mustaqil va erkin fikrlashni hamda ularning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish; 2. ochiqlik va shaffoflik; 3. Konsepsiyaning samaradorligini monitoring qilish; 4. oʻquvchilarda ilmiy dunyoqarash va global tafakkur yuritish komptentligini shakllantirish; 5. davlat taʼlim standartlari talablari asosida oʻquvchilar tomonidan odob-axloq, bilim, koʻnikma va malaka hamda kompetensiyalarning toʻliq oʻzlashtirilishiga erishish; A) 1,3 4,5 B) 1,4,5 C) 1,2,3,4,5 D) 1,3,4 6 / 40 Bugungi kunda mijozlarga masofadan turib xizmat koʻrsatuvchi, oʻz – oʻzini ish bilan taʼminlagan shaxs qanday nom bilan ataladi? A) Onlayn xizmat B) Kiber texnologiyasi C) Veb Drive D) Veb — frilanser 7 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish B) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish C) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish D) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish 8 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Mahmud Zamaxshariy B) Yusuf Xos Hojib C) Jaloliddin Rumiy D) Mahmud Koshg‘ariy 9 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar B) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba C) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi D) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar 10 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish B) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi C) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik D) Barcha javoblar to‘g‘ri 11 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash 12 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 115-modda B) 135-modda C) 105-modda D) 106-modda 13 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash 14 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 15 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) A.Navoiy B) Ibn Sino C) Beruniy D) Farobiy 16 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. B) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya C) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya D) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya 17 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Umidsizlik B) Dangasalik C) Fazilatsizlik D) Baxillik 18 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) ilmiy izlanishlar olib borish B) ijodkorlik qobiliyati C) insonparvarlik D) tashkilotchilik 19 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Buxoro tarixi‘‘ B) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ C) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ D) ’’Kitob ul-ansob‘‘ 20 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) V bobi B) VII bobi C) VI bobi D) VIII bobi 21 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 22 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 23 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy B) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy C) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy D) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot 24 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Odamiylikka B) Ollohga C) Ezgulikka D) Mehr-shafqatga 25 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 26 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda B) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda C) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda D) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda 27 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 28 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1,2,3,4 B) 1.4 C) 3.4 D) 1.2 29 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat 30 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’BBB‘‘ metodi B) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi C) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi D) ’’Arra’’ metodi 31 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-B,2-A,3-D,4-C B) 1-D,2-C,3-A,4-B C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-C,2-D,3-B,4-A 32 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi B) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi C) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi D) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish 33 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Raqamli media B) Mobil aloqa C) Raqamli olam D) Media 34 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Ijodiy B) Suggestiv C) Tashkilotchilik D) Kommunikativlik 35 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3,4 B) 1,3,4 C) 1,2,3 D) 3.4 36 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash 37 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash 38 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-C,2-D,3-A,4-B B) 1-D,2-C,3-B,4-A C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-A,2-B,3-C,4-D 39 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat B) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 40 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) mustaqil hayotga B) intellektual muvaffaqiyatli hayotga C) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga D) farovon muvaffaqiyatli hayotga 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya