Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 2 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Kichkina Yaponlarni qo’rqitadigan eng yomon jazo qanday? A) Uning yomon xulq atvori tufayli ular bilan guruhda do’st bo’lmasliklari, sinfda bolalar kulishlari B) Yomon xulq atvori tufayli darsda doim yolg’iz o’zlari o’tirishga majbur bo’lishlari C) Yomon xulq atvori tufayli hafta davomida darsdan so’ng sinf xonasini tozalashga majburliklari D) Yomon xulq atvori tufayli to xulqi yaxshilanmaguncha maktab kutubxonasiga kiritilmasligi 2 / 40 ''Inson tabiatida chuqur o‘rnashgan ehtiyojlardan biri bu-kasblarni tanlash erkinligi va ularning xilma-xilligi''.... A) A. Kruglov B) J. Renar C) A. Bebel D) J. Aigateb 3 / 40 Abu Ali ibn Sino qanday kishini odamlarning eng qo’rqog’i deb hisoblagan? A) Loqayd va beparvo kishi B) O’z manfaatini xalq manfaatidan ustun qo’ygan kishi C) Muvaffaqiyatsizlikdan cho’chigan kishi D) Kamolot hosil qilishdan chetlangan kishi 4 / 40 Insoniyat tarixida bosma nashrlardagi eng birinchi yolg’on axborot nechanchi yilda e’lon qilingan? A) 1837-yilda B) 1836-yilda C) 1838-yilda D) 1835-yilda 5 / 40 Odamlar quyidagi hollarda sinaladilar: Yigit – vada berganda, dehqon – xirmon ustida, savdogar – oʻlchov va hisobda, kambagʻal – sabr – qanoatda, davlatmand- saxovatda, davlati qoʻlidan ketgan odam nimada sinaladi? A) Iymonda B) Doʻstlari bilan C) Shukurda D) Toqatda 6 / 40 “Ixtirochilikning 10 foizi tasavvur boʻlsa, 90 foizi mashaqqatli mehnatdir”. Mashaqqatlarni yengib oʻtishga undovchi ushbu hikmatli soʻz muallifi qaysi qatorda toʻgʻri koʻrsatilgan? A) Benedikt Spinoza B) Pavel Durov C) Tomas Edison D) Ferdinand Sheval 7 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik B) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik C) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik D) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot 8 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. B) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. C) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. D) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. 9 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash 10 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash C) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash 11 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya B) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. D) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya 12 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 13 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba B) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi C) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar D) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar 14 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Farobiy B) A.Navoiy C) Beruniy D) Ibn Sino 15 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VIII bobi B) VII bobi C) V bobi D) VI bobi 16 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy B) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy C) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy D) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot 17 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda B) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda C) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda D) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda 18 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-C,2-D,3-A,4-B B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-D,2-C,3-B,4-A D) 1-A,2-B,3-C,4-D 19 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Raqamli media B) Raqamli olam C) Mobil aloqa D) Media 20 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat 21 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Kitob ul-ansob‘‘ B) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ C) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ D) ’’Buxoro tarixi‘‘ 22 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 23 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-C,2-D,3-B,4-A B) 1-D,2-C,3-A,4-B C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-B,2-A,3-D,4-C 24 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) insonparvarlik B) ilmiy izlanishlar olib borish C) ijodkorlik qobiliyati D) tashkilotchilik 25 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat 26 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Arra’’ metodi B) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi C) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi D) ’’BBB‘‘ metodi 27 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 135-modda B) 115-modda C) 106-modda D) 105-modda 28 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Ezgulikka B) Odamiylikka C) Ollohga D) Mehr-shafqatga 29 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Barcha javoblar to‘g‘ri B) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik C) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish D) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi 30 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 31 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) intellektual muvaffaqiyatli hayotga B) farovon muvaffaqiyatli hayotga C) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil hayotga 32 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 33 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,3,4 B) 1,2,3,4 C) 3.4 D) 1,2,3 34 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Tashkilotchilik B) Suggestiv C) Ijodiy D) Kommunikativlik 35 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1,2,3,4 B) 3.4 C) 1.2 D) 1.4 36 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) To’g’ri javob yo’q 37 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash 38 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash 39 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Dangasalik B) Fazilatsizlik C) Umidsizlik D) Baxillik 40 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi B) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi C) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi D) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya