Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 30 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 o'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 66-moddasi nima haqida? A) Voyaga yetgan mehnatga layoqatli farzandlar o’z ota-onalariga g’amxo’rlik qilishga majbur B) Nikoh tomonlarning ixtiyoriy roziligi va teng huquqliligiga asoslanadi C) Ota-ona o’z farzandlarini voyaga yetgunlariga qadar boqish va tarbiyalashga majburdirlar D) Onalik va bolalik davlat tomonidan muhofaza qilinadi 2 / 40 Inson faqat dastlabki qancha vaqt davomida diqqatini jamlab tura oladi? A) 40 daqiqa B) 30 daqiqa C) 20 daqiqa D) 15 daqiqa 3 / 40 Uzluksiz ma'naviy tarbiya Konsepsiyasining VI bobi qanday nomlanadi? A) Maktabgacha ta'lim tizimida uzluksiz ma'naviy tarbiyani amalga oshirish B) Oilada uzluksiz ma'naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta'lim tizimida amalga oshirish D) Umumiy o’rta ta'lim tizimida ma'naviy tarbiyani amalga oshirish 4 / 40 Hayotda kutilmagan voqealar har lahzada sodir bo‘lishi mumkin. Ularning hayotimizga qanday ta’sir qilishini nima belgilaydi? A) Bizning bilimimiz B) Bizning mehnatimiz C) Bizning munosabatimiz D) Bizning beparvoligimiz 5 / 40 U XXI asrda axborot texnologiyalari sanoatining asoschilaridan biri, zamonaviy kompyuter va qoʻl telefonlarini rivojlantirgan tadbirkor edi. U 1974-yili video oʻyin va kompyuter ishlab chiqaruvchi kompaniyada ish boshlagan. Tajribasini oshirib, 21 yoshida “Apple” korporatsiyasiga asos solgan. Ushbu shaxslardan qaysi biriga yuqoridagi fikrlar mos keladi? A) Robert Kiyosaki B) Stiv Jobs C) Jeyms Dayson D) Chung Ju Yung 6 / 40 Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobida oilaning huquqiy asoslari belgilangan? A) 12 B) 14 C) 15 D) 13 7 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Hamza Hakimzoda Niyoziy C) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li D) Mahmudxo’ja Behbudiy 8 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Arxiyepiskop Vladimir B) Hakim at-Termiziy C) Migel de Servantes D) F. Shalyapin 9 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 105-modda B) 106-modda C) 115-modda D) 135-modda 10 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VIII bobi B) VI bobi C) V bobi D) VII bobi 11 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash C) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash 12 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,3,4 B) 3.4 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 13 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash 14 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-C,2-D,3-A,4-B B) 1-A,2-B,3-C,4-D C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-D,2-C,3-B,4-A 15 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat 16 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba B) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar C) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 17 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 18 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Ijodiy B) Tashkilotchilik C) Kommunikativlik D) Suggestiv 19 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Mobil aloqa B) Raqamli olam C) Raqamli media D) Media 20 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) ilmiy izlanishlar olib borish B) tashkilotchilik C) insonparvarlik D) ijodkorlik qobiliyati 21 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 22 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash 23 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Umidsizlik B) Dangasalik C) Fazilatsizlik D) Baxillik 24 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 25 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) A.Navoiy B) Ibn Sino C) Beruniy D) Farobiy 26 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Ezgulikka B) Odamiylikka C) Mehr-shafqatga D) Ollohga 27 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) farovon muvaffaqiyatli hayotga B) mustaqil hayotga C) intellektual muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga 28 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-D,2-C,3-A,4-B B) 1-C,2-D,3-B,4-A C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-B,2-A,3-D,4-C 29 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 30 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya B) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya D) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. 31 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.4 B) 3.4 C) 1,2,3,4 D) 1.2 32 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 33 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat B) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat 34 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Buxoro tarixi‘‘ B) ’’Kitob ul-ansob‘‘ C) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ D) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ 35 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash 36 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’BBB‘‘ metodi B) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi C) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi D) ’’Arra’’ metodi 37 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik B) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi 38 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy B) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy C) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot D) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy 39 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda B) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda C) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda D) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda 40 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi B) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi C) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish D) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya