Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Sen o‘tmishga tosh otma. O’tmishga tosh otish, o‘likni tepkilash demakdir. O’lik tirilib, xatolari uchun sendan kechirim so‘ramaydi. O‘tmishdan saboq olish kerak. Kimning fikri? A) M.Avreliy B) Aristotel C) Demokrit D) Epikur 2 / 40 10-sinf tarbiya darsligi ''O‘rganishdan to‘xtamang'' mavzusida samarali o‘rganishning nechta siri berilgan? A) 10 B) 7 C) 8 D) 6 3 / 40 Matematik olim Murodulla Rayimovga tegishli bo’lgan fikrni aniqlang? A) Dunyoda hech yengib bo’lmaydigan kuch – bir daqiqadir. Biz uchun ahamiyatsiz bo’lgan shu birgina daqiqalar yi’gilib umrni hosil qiladi va aksincha, umrni besamar yo’q qilishiga ham olib kelishi mumkin. Demak, vaqt ham quradi, ham yemiradi. Faqat undan munosib foydalanganlargina nurli va mavaffaqiyatli umr yo’llaridan boradilar. B) Hamma qobiliyatlardan eng yaxshisi – fikrni chirouli va tushunarli qilib ifodalamoqdir. C) Odamlar bilan ishlash, qum ichidan tilla izlashga o’xshaydi: tomog’ingni achishtirgan changni emas, topayotgan tillani o’ylashing kerak. D) To’griso’zlik va halollik ustiga qurilgan umr – eng go’zal umrdir. Diyonatli inson birovning haqqiga ko’z olaytirmaydi va hayotiga yolg’onni aralashtirmaydi. 4 / 40 Tomonlar o’rtasida kelishmovchiliklar paydo bo’lishining oldini olish, mavjud kelishmovchiliklarning mojaroga aylanishiga yo’l qo’ymaslik, shuningdek, mojaroning tarqalishini cheklashga qaratilgan diplomatik harakatga nima deyiladi? A) Iqtisodiy diplomatiya B) Evolyutsion diplomatiya C) Proporsional diplomatiya D) Preventiv diplomatiya 5 / 40 “Oʻzbekiston Respublikasini himoya qilish – Oʻzbekiston Respublikasi har bir fuqarosining burchidir. Fuqarolar qonunda belgilangan tartibda harbiy yoki muqobil xizmatni oʻtashga majburdirlar”. Ushbu soʻzlar Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida belgilab qoʻyilgan? A) 36-modda B) 48-modda C) 52-modda D) 24-modda 6 / 40 Yelim xaltalar batamom parchalanib yoʻq boʻlishi uchun necha yil kerak boʻladi? A) 50 yil B) 100 yil C) 500 yil D) 300 yil 7 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 8 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish B) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish C) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish D) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish 9 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Arra’’ metodi B) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi C) ’’BBB‘‘ metodi D) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi 10 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat B) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat 11 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash 12 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi B) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi C) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi D) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish 13 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ B) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ C) ’’Buxoro tarixi‘‘ D) ’’Kitob ul-ansob‘‘ 14 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) insonparvarlik B) tashkilotchilik C) ilmiy izlanishlar olib borish D) ijodkorlik qobiliyati 15 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda B) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda C) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda D) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda 16 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 17 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat C) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 18 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) mustaqil hayotga B) intellektual muvaffaqiyatli hayotga C) farovon muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga 19 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi D) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik 20 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 21 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.4 B) 3.4 C) 1.2 D) 1,2,3,4 22 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Kommunikativlik B) Tashkilotchilik C) Suggestiv D) Ijodiy 23 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 105-modda B) 106-modda C) 135-modda D) 115-modda 24 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar B) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba C) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 25 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) V bobi B) VI bobi C) VII bobi D) VIII bobi 26 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Ollohga B) Odamiylikka C) Ezgulikka D) Mehr-shafqatga 27 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash 28 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 29 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 30 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) A.Navoiy B) Beruniy C) Farobiy D) Ibn Sino 31 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-C,2-D,3-B,4-A B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-D,2-C,3-A,4-B D) 1-A,2-B,3-C,4-D 32 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya B) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. C) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya D) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya 33 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3,4 B) 3.4 C) 1,3,4 D) 1,2,3 34 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 35 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 36 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy B) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy C) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot D) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy 37 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 38 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Fazilatsizlik B) Umidsizlik C) Baxillik D) Dangasalik 39 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Raqamli olam B) Mobil aloqa C) Raqamli media D) Media 40 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-B,2-A,3-D,4-C B) 1-C,2-D,3-A,4-B C) 1-D,2-C,3-B,4-A D) 1-A,2-B,3-C,4-D 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya