Tarbiya attestatsiya №8 Aprel 17, 2022Aprel 17, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №8 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №8 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 o'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobi "Oila" deb nomlanadi? A) XIV B) XVI C) XIII D) XIX 2 / 40 ........ bu-ichki kuch, maqsadlarni ongli ravishda belgilash hamda yuzaga keladigan tashqi va ichki qiyinchiliklarni yengib o‘tib, maqsad sari intilish qobiliyati. A) Qat'iyat B) Iroda C) Sabr D) Qunt 3 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini ketma-ketlikda aniqlang. 1. Muvaffaqiyatlarni rejalashtirish 2. Yangi vazifalar qo’yish 3. Barqaror harakat 4. Natijalarni tahlil qilish A) 1,2,3,4 B) 1,4,2,3 C) 1,3,4,2 D) 1,3,2,4 4 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida belgilab qoʻyilgan? A) 103 — modda B) 106— modda C) 105 — modda D) 135 — modda 5 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Pyotr Kapitsa B) Jorj Bernard Dansig C) Tomas Edison D) Albert Eynshteyn 6 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy B) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot C) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy D) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy 7 / 40 Dam gavdasining og'irliga nisbatan 2% suvni yuqotsa nima bo'ladi A) halok bo'ladi B) Tashnalik paydo bo'ladi C) to’g’ri javob yo’q D) hushidan ketadi 8 / 40 Vatanga bo‘lgan muhabbatni qachondan boshlab shakllantirish kerak? A) Ilk bolalik davridan B) Maktab yoshidan C) O‘smirlikdan D) Fuqarolik pasporti olinganidan so‘ng 9 / 40 Xudbinlikni qoralovchi maqolni aniqlang. A) ''Oti birning joni bir'' B) ''Yomon o‘z g‘amida, yaxshi el g‘amida'' C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) ''Kengga keng dunyo, torga-tor dunyo'' 10 / 40 Arablarda bir naql borki,''Ularda qo‘rqinchli kasallik, xavfli holat yo‘q, barmoqlari bilan ham, mustumlari bilan ham bizni qo‘rqitmaydila., ularni ''tirik'' desam,, yolg‘onchi bo‘lmayman, ''jonsiz'' desam aqlsiz hisoblanaman. Ularda orom boru, ozor yo‘q''. U nima? A) Iymon B) Qalb C) Hayol D) Kitob 11 / 40 ........-ma'lum bir shaxsning vazifa va majburiyatlarini bajarishdagi ruhiy holatlari,hatti-harakatlari ishlanadi,rollar majburiy mazmuni bilan taqsimlanadi. A) Ishchanlik teatri B) Operatsion o'yinlar C) Rolli o'yinlar D) Teatrlashtirilgan dars 12 / 40 Dialog ishtirokchilarining qay birida fuqarolik pozitsiyasi yuqori darajada? X:Axborot texnologiyalari rivojlangan davrda tarixiy-madaniy merosni o'rganish nimaga kerak? V:To'g'ri shu tarix,madaniy meros haqida gap ketsa ,menda ham shunday fikr uyg'onadi. Z:Tarixiy-madaniy merosni allaqachon nou-xaularini o'rganish kerak edi. A) V ishtirokchining fuqarolik pozitsiyasi B) Z ishtirokchining fuqarolik pozitsiyasi C) X ishtirokchining fuqarolik pozitsiyasi D) Z va V ishtirokchilarning fuqarolik pozitsiyasi 13 / 40 Fazilatlarning eng yaxshisi-...... A) Halollik B) Axloq C) Vijdoniylik D) Xushmuomalalilik 14 / 40 .......-qo‘yilgan maqsadni muvaffaqiyatli amalga oshirishga imkon beruvchi ta'lim-tarbiya jarayonining nazariy asoslarining amaliyotda o‘z aksini topishini ta'minlovchi metod va vositalar yig‘indisidir. A) Interfaol texnologiya B) Pedagogik texnologiy C) O‘qitish texnologiyasi D) Texnologiya 15 / 40 ...-o‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirish,har bosqichda qo‘llaniladigan shakl,metod va vositalarini oqilona tanlab olish,professor-o‘qituvchi va o‘quvchining vazifalarini oydinlashtirishga qaratilgan algoritmik ketma-ketlik. A) O‘qitish texnologiyasi B) Pedagogik texnologiya C) Texnologiya D) Innovatsion texnologiya 16 / 40 Vijdon (arabcha) so‘zining ma'nosi nima? A) unutmoq B) topmoq C) ishonch D) bilmoq 17 / 40 ''Yashashning bosh ehtiyoji mol-dunyo emas, yaratuvchanlikdir'' fikri muallifi kim? A) P. Durov B) S. Jobs C) A. Eynshteyn D) F. SHeval 18 / 40 Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi o'rtasidagi o'zaro ishonch,hamkorlik asosida pedagogik munosabatlarning mohiyatini o'zgartirishga nima deyiladi? A) Tarbiyaning izchilligi B) Tarbiyani demokratlash C) Tarbiyaning uyg'unligi D) Tarbiyaning yaxlitligi 19 / 40 Nima kishi faoliyatini belgilovchi jarayon bo‘lib, uni barcha xatolardan saqlaydi? A) Ta'lim B) E'tiqod C) Hulq D) Odob 20 / 40 Bundan 100 yil ilgari O‘zbekiston hududida 70 dan ortiq millat va elatlar istiqomat qilgan. Fikr to‘g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini tasdiqlang. A) Noto‘g‘ri B) To‘g‘ri 21 / 40 ''Inson o‘zining yaxshi odobi bilan baxt-saodatga erishishi mumkin''. Ushbu misralar kimga tegishli? A) Abu Lays Samarqandiy B) Imom Moturidiy C) Abu Nasr Farobiy D) Ahmad Yugnakiy 22 / 40 Sinfda o‘quvchilar bilan guruh-guruh bo‘lib dars tashkil etishda qanday metodlardan foydalaniladi? A) Kooperativ B) Inklyuziv C) Interfaol D) An'anaviy 23 / 40 Qaysi davlatda ustozini soyasini toptamaslik uchun yetti qadam orqada yuriladi? A) Germaniya B) Singapur C) Finlyandiya D) Yaponiya 24 / 40 Vazirlik va idoralar ,muassasalar ,davlat hamda nodavlat korxona va tashkilotlari,fuqarolik jamiyati institutlari,shuningdek ,O'zbekiston Respublikasi fuqarolari........amalga oshirish tizimini tashkil etadi. A) "Uzluksiz ma'naviy tarbiya "konsepsiyasining B) Tarbiya DTS ning C) "Tarbiya "fani konsepsiyasining D) "Bola huquqlari to'g'risida"gi Konvensiyani 25 / 40 Inson tabiatida 7 fazilat :adab,bilim,qanoat,sharm-hayo,xushxulqlik,jismonan baquvvat bo'lish bo'lsa,yettinchi fazilat qaysi? A) Mas'ullik B) Murosalilik C) Samimiylik D) Halollik 26 / 40 G'.G'ulom :".......mukammalligi baxtga erishuvning stimulidir". A) Ta'lim B) Axloq C) Tarbiya D) Muomala 27 / 40 "Keys-Stadi" inglizcha so'z bo'lib ....... A) tanqidiy tafakkurni rivojlantirishga asoslangan metod turi. B) tahlil qilish va tadqiq qilishga asoslangan interfaol metoddir. C) aniq ob'ektga yo'naltirilmagan fikrlash shaklidir. D) aniq vaziyat va hodisaga asoslangan o'qitish demakdir. 28 / 40 Keys-stadi metodining asosiy kategoriyasi-.... A) muammoni o'rganishdir. B) tahlil(analiz) etishdir. C) tanqid(munozara) qilishdir. D) tarmoqlashdir. 29 / 40 Odam qaysi narsalarning qadrini doim kechikib biladi? A) Yoshlik, sog‘lik, tinchlik B) Sog‘lik, vaqt, farzand C) Sog‘lik va vaqt D) Boylik, sog‘lik, bo‘sh vaqt 30 / 40 Maqsadga erishtiruvchi kuchlarga qanday fazilatlar kiradi? A) Matonat va jasorat B) Ishtiyoq va orzular C) Bilim va mehnat D) Mehribonlik 31 / 40 . Mehmonnavozlik qadriyati: 1)taklif qilingan joyga boradi, lekin o‘zi hech kimni uyga taklif etmaydi; 2)mehmonga taklif etsalar boradi, o‘zi ham javoban mehmonga taklif etadi; 3)mehmonga ham bormaydi, o‘zi ham taklif etmaydi; 4)mehmonga bormaydilar, ammo o‘zlari taklif qilib, ziyofat beradilar. Yuqoridagi tasniflash kimga tegishli? A) Yusuf Xos Hojib B) Kaykovus ibn Iskandar C) Mahmud Qoshg‘ariy D) Abu Lays Samarqandiy 32 / 40 Insondagi mantiq, aql va qalbning ahamiyati..... A) samaralu hayot tarzini shakllantirishga yordam beradi. B) go‘zal tarbiya mahsuli. C) to‘g‘ri qaror qabul qilishga yordam beradi. D) muvaffaqiyatning tag zaninidir. 33 / 40 Qarilikning birinchi belgisi.... A) afsuslanish B) yolg‘onchilik C) ko‘p gapirish D) maqtanchoqlik 34 / 40 ........-tegishli ish jarayoni,ularni bajarish shart-sharoitini modellashtiradilar.Ular ma'lum bir o'ziga xos operatsiyalarni ,masalalarni yechish,ma'lum bir usulni o'zlashtirishga yordam beradi. A) Teatrlashtirilgan dars B) Operatsion o'yinlar C) Rolli o'yinlar D) Ishchanlik o'yinlari 35 / 40 ''Boylikka o‘chlik takabburlikni, takabburlik...... tug‘diradi''. Iborada tushirib qoldirilgan so‘zni aniqlang. A) halokatni B) telbalikni C) xasislikni D) ojizlikni 36 / 40 [9/10] Pora o'nglanib ketayotgan ishlarni buzadi, bitayotgan ishlarni barbod qiladi. Fikr kim tomonidan aytilgan? A) Farobiy B) Kubro C) A. Navoiy D) Yusuf Xos Xojib 37 / 40 "Asalarida nima uning faoliyat natijasi-asaldan ham muhimroq ahamiyat kasb etadi va u go‘zal hayotning hamda boshqa ko‘plab tirik mavjudotlarga hayot beruvchi bog‘dagi hayot garovidir? " A) Gulshira to‘plash B) CHanlanish C) Qirolicha ariga sadoqatli bo‘lish D) Asal tayyorlash 38 / 40 Mamlakatimizda yashaydigan turli millat va elatlar ,ularning qadriyatlari ,marosimlariga hurmat ko'rsatish qanday fazilatni shakllantiradi? A) Vatanparvarlik B) Vijdoniylik C) Insonparvarlik D) Bag'rikenglik 39 / 40 Pedagogik texnologiya nima? A) O‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirishdir. B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Qo‘yilgan maqsadni muvaffaqiyatli amalga oshirishga imkon beruvchi ta'lim-tarbiya jarayonining nazariy asoslarining amaliyotda o‘z aksini topishini ta'minlovchi metod va vositalar yig‘indisidir. D) Muayyan loyiha asosida tashkil etiladigan, aniq maqsadga yo‘nalririlgan hamda ushbu maqsadning natijasini kafolatlovchi pedagogik faoliyat jarayonining mazmhnidir. 40 / 40 O‘zbekona tarbiya mazmunidan joy olib, o‘zaro munosabatlarda namoyon qilinishi lozim bo‘lgan insoniy fazilatlarni ifodalovchi so‘zlarni aniqlang. A) Hushxulqlilik, odob, insoniylik, adolat B) Hayo, imon, vijdon, tavoze C) Ibo, halimlik, xushmuomalalik, to‘g‘riso‘zlik D) Mehnatsevarlik, mehmondo‘stlik, kamtarlik 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya