Uy » Diagnostika testlari » Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 46 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Sezilmaydi B) O’rtacha C) Sust D) Yuqori 2 / 50 2. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Umumiy taraqqiyot B) Emotsiya C) Intelekt D) Munosabat 3 / 50 3. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi B) Mexnatsevarlik C) Ta’lim D) Ijtimoiylashadi 4 / 50 4. E. Erikson psixosotsio dinamik davralshtirishi bosqichlarida tug’ilgandan 1 yoshgacha davrni nima deb ataladi? A) Ilk bolalik B) Chaqaloklik C) Kichik maktab yoshi D) Go’daklik 5 / 50 5. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 7-10 yosh B) 15-17 yosh C) 12-13 yosh D) 11-15 yosh 6 / 50 6. Ijtimoiy psixologiyada psixologik ta'sirning necha vositasi bor? A) 9 vositasi. B) 2 vositasi. C) 4 vositasi. D) 3 vositasi. 7 / 50 7. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. B) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. C) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. D) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. 8 / 50 8. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. B) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. C) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. D) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. 9 / 50 9. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) yetuklik. B) O‘smirlik. C) O‘spirinlik. D) b c javoblar to‘g‘ri. 10 / 50 10. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin, mehnat va o‘qish. B) O‘yin va ehtiyoj C) O‘yin, mehnat D) O‘yin, o‘qish 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim B) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim C) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim D) Individual ta’lim 12 / 50 12. Interfaol ta’lim bevosita qanday metodlar yordamida tashkil etiladi? A) Didaktik o‘yinlar B) Interfaol metodlar C) An’anaviy metodlar D) Noan’anaviy metodlar 13 / 50 13. “Kreativlik” tushunchasining lug’aviy ma’nosi – bu ...? A) Yaratuvchi, ijodkor B) Yangilik kirituvchi C) Shaxs ijodkorligi D) O‘zgartirish kirituvchi 14 / 50 14. Milliy iqtisodiyotni tarkibiy jihatdan diversifikatsiyalash bu nima? A) Eksportni ko‘paytirish B) dGilam va gilam maxsulotlariga C) Tarmoqlar va mahsulotlar turini ko‘paytirish D) Mahsulotlar sonini ko‘paytirish 15 / 50 15. Amortizatsiya qanday jarayonni aks ettiradi? A) Asosiy kapitalning eskirishiga muvofiq ularning maxsulotga ko‘chgan qiymatini pul shaklida xisoblab borishni va o‘rnini qoplash maqsadida pul fondlarini jamg’arish jarayonini B) Asosiy kapitalning ma’naviy eskirishi C) Eskirishda D) Taklif qonuni 16 / 50 16. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) “Ta’lim to‘g’risidagi” Qonun B) Metod birlashma qarori C) Nizom bilan D) DTS bilan 17 / 50 17. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) Rivojlanish davri B) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor C) Teskari bog’liqlik bor D) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas 18 / 50 18. “IBA” qachondan va qaysi qaror asosida 8-9 sinfda majburiy fan sifatida o‘qitila boshladi? A) Dars o‘tish B) 1993-1994, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1993 yil 10 avgust 1703 -qarori C) 2001-2002, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining 1999 yil 16 avgustdagi 390- qarori D) 1996-1997, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1996 yil 29 aprel 92 – qarori 19 / 50 19. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Aholi sonining osishi B) Fan-texnika taraqqiyoti C) Ma’ruza matnini yozish D) Aholi bilim darajasining oshishi 20 / 50 20. Tadqiqot metodining kamchiliklari nimada? A) O‘quvchi o‘zi fikrlay olishi B) Auditoriyada shovqin bo‘lishi C) Auditoriyaga moslashmagan D) Biznes uchun kurash 21 / 50 21. Ma’ruzaning vazifasi nima? A) Mavzuni bayon qilish B) Muayyan davrda davlat byudjetini bajarilishi C) Mavzuni yozdirish D) O‘quvchilar nazariy bilimini oshirish 22 / 50 22. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Sof eksport ijobiy bo‘lganda B) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda C) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda D) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda 23 / 50 23. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi B) Axborot bilan ta’minlaydi C) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi D) Ketma-ketlik 24 / 50 24. Agar bozorda talab taklifdan ancha oshiq bo‘lsa, u holatda? A) Bozor muvozanati yuzaga keladi B) dBozor konyukturasi shakllanadi C) a)Talabning yuksak darajasi mavjud bo‘ladi D) Iqtisodiy aloqa 25 / 50 25. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Nimani bilish kerak B) Bilimni mustahkamlashga C) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga D) Yaxshi ijodiy baho olishga 26 / 50 26. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rsatadi? A) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan milliy daromad; B) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan YaIM C) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan YaMM D) Nominal ish haqi kamayganda 27 / 50 27. O‘zbekistonda iqtisodiy o‘sishning qaysi modeli qo‘llanadi? A) Byurokratik-boshqaruvlar modeli B) Taklif qonuni C) Rejalashtirilgan modeli D) Demokratik asosda ijtimoiy rivojlanishga qaratish 28 / 50 28. Quyidagilardan qaysi biri umumiy iqtisodiy qonunlarga kiradi? A) Qiymat qonuni B) Ehtiyojlarning yuksalish qonuni C) Talab qonuni D) Byudjet ssudasi 29 / 50 29. .“Keys” metodining boshqalardan farqi? A) taraqqiyot B) Muammo va uning echimi; C) Yozma ish yozish; D) Masala mashqlar echish; 30 / 50 30. Bozorning asosiy vazifasi…? A) Ishsizlikni oldini olish B) Soliqlarni yig’ilsh va boylikni taqsimlash C) qiymatga ega D) Ishlab chiqaruvchilar bilan iste’molchilarni bir biriga bog’lash uchun 31 / 50 31. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) moxirlik, voizlikni talab kiladi B) Ma’ruza C) Seminar D) Munozara 32 / 50 32. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Axborotni yig‘adi B) O‘quvchilar qobiliyati har xil C) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi D) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash 33 / 50 33. DTS ga o‘zgartirish vakolati qaysi boshqaruv muassasasiga berilgan ? A) debat B) Vazirlar Mahkamasi C) Vazirlik D) Institut rektoriga 34 / 50 34. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) faolligini oshirishga B) Sabr-toqat bilan bilim olishga C) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga D) Kuproq tushuntirishga 35 / 50 35. .Iqtisodiy resurslarning barcha turi uchun umumiy bo‘lgan hususiyat nimadan iborat? A) Davlat monopol korxonalari moliyasi va tijorat tashkilotlari moliyasi; B) mutloq cheklangan; C) nisbatan cheklangan yoki kamyob; D) inson mehnatining natijasi; 36 / 50 36. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar B) To‘g‘ri va egri soliqlar C) Umumdavlat va mahalliy D) OAV materiallaridan foydalanadi. 37 / 50 37. “Masala, mashq” metodi afzalliklari nimada ? A) xulosa, nazariy qoidalar B) Bilimni mustahkamlaydi C) ilmiy abstraksiyaga o‘rgatadi D) Bilimni amaliyotga qo‘llashni o‘rgatadi 38 / 50 38. Darsni suhbat asosida tashkil etish shaklini belgilang? A) Bahs-munozara B) Hikoya va bayon C) So‘zlashuv D) Mustaqillik to‘g‘risidagi qonun 39 / 50 39. Asosiy uzviy savollar deb qanday savolga aytamiz? A) Mavzuni moxiyatini ochib beradigan savollar B) 5 bosqich C) Mavzu rejasida birinchi quyilgan savoll D) Mavzuni tartibini ochib beradigan savollar 40 / 50 40. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) aholining turmush darajasi. B) Bank tizimi uch bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. C) Bank tizimi ikki bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. D) Bank tizimi bir bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. 41 / 50 41. Kredit tushunchasini to‘liq ifoda etuvchi javobni aniqlang? A) Vaqtincha bo‘sh bo‘lgan pullarni banka to‘plab, uni pulga muxtoj bo‘lgan subektlarga ma’lum shartlar asosida qarzga berish B) nazariy bilimni amaliyot bilan bog‘lash C) Bank va korxonalar ixtiyoridagi pullardan korxona va tadbirkorlarga qarz berish D) Korxona ixtiyoridagi pulni boshqa korxonalariga qarzga berish 42 / 50 42. Didaktika qanday masalalar bilan shug‘ullanadi? A) Nimalar yordamida va qayta tarzda o‘qitish kerak B) Axborot to‘plashning yordamida uqitish kerak C) Nimani o‘qitish kerak D) talab va taklif qonuni asosida 43 / 50 43. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) nizom jamg‘armasi; B) kredit; C) sof foyda; D) Aralash iqtisodiyotda 44 / 50 44. “Keys” metodini izohlang? A) Ta’limni texnologiyasini qo‘llash B) Qaror qilish, uni yechishga o‘rganish C) kommunistik D) Qaror qabul qilishni o‘rganish 45 / 50 45. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Talabalar qobiliyati har xil B) Axborotni yig‘adi C) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi D) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash 46 / 50 46. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) Sabr-toqat bilan bilim olishga B) Kuproq tushuntirishga; C) Talabani taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga; D) faolligini oshirishga; 47 / 50 47. Biz avvalo iqtisodiyotni isloh qilish va erkinlashtirish borasidagi ishlarimizni yanada chuqurlashtirish, uning soha va tarmoqlarini tarkibiy jihatdan o‘zgartirish bo‘ycha boshlagan ishlarimizni jadallashtirishmiz kerak. Kimning fikri? A) I.Karimov B) A.Smit C) SH.Mirziyov D) og‘zaki bayon qilish 48 / 50 48. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Amaliy bilim olish mumkin; B) Anglash piramidasi; C) Aqliy xujum; D) Aqliy xujum; 49 / 50 49. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) Sohalar ehtiyojini qondirish; B) Mutaxassislar sonini oshirish; C) ta'lim sifatini oshirish; D) Kadrlar sifatini ta’minlash; 50 / 50 50. Lugaviy jixatdan “innovatsiya” tushunchasi kanday ma’noni ifodalaydi? A) kushimcha kiritish; B) uzgartirish kiritish; C) taklif kiritish. D) yangilik kiritish; 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari