Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. B) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. C) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. D) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. 2 / 50 2. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Ta’lim B) O’yin C) Maktab yoshi D) Intelekt 3 / 50 3. Individning o’z tajribasini esda olib qolishi, esda saqlashi va keyinchalik uni yana esga tushurishi nima deb ataladi? A) Sezgi B) Xotira C) Idrok D) Tafakkur 4 / 50 4. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Karl Yung B) Pavlov C) Sechenov D) Gippokrat 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 2-4 yosh B) 1-3 yosh C) 0dan 1 yoshgacha D) 6-7 yosh 6 / 50 6. Qaysi faoliyat turi bilish jarayonlarini rivojlantiradi? A) Mehnat. B) a,b,c javoblar to‘g‘ri. C) O‘qish. D) O‘yin. 7 / 50 7. Bilish jarayonlari qaysi davrdan rivojlanadi? A) Kichik maktab yoshidan. B) 7-8 yoshdan. C) *a)Chaqaloqlik. D) Bolalik. 8 / 50 8. Shaxs aktivligining manbai nima? A) * a) Motiv va ehtiyojlar B) Instinktiv harakatlar. C) E'tiqod va idealar. D) Harakat. 9 / 50 9. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga B) “Nutqsiz” ta'sirga C) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga D) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga 10 / 50 10. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Perseptiv qobiliyat. B) Didaktik qobiliyat C) Gnostik qobiliyat D) Akademik qobiliyat 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim B) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim C) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim D) Individual ta’lim 12 / 50 12. Ko‘rgazmali qurol tanlashda o‘qituvchi eng avval nimani hisobga olish lozim? A) Ma’ruza yoki seminar darsini B) Pul qarz berish C) O‘quvchilar sonini D) Sinf-xonasini 13 / 50 13. Milliy iqtisodiyotni tarkibiy jihatdan diversifikatsiyalash bu nima? A) Mahsulotlar sonini ko‘paytirish B) Eksportni ko‘paytirish C) Tarmoqlar va mahsulotlar turini ko‘paytirish D) dGilam va gilam maxsulotlariga 14 / 50 14. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) “Ta’lim to‘g’risidagi” Qonun B) Metod birlashma qarori C) Nizom bilan D) DTS bilan 15 / 50 15. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor B) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas C) Teskari bog’liqlik bor D) Rivojlanish davri 16 / 50 16. Qaysinisi bilim olish faoliyatiga ko‘ra iqtisodiy ta’lim usullaridan emas? A) Birlamchi manbalar bilan ishlash B) Kommunal to‘lov va to‘g’ri soliqlar C) Muammoli bayon, aqliy hujum D) Izohli- ko‘rgazmali, reproduktiv 17 / 50 17. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Ma’ruza matnini yozish B) Fan-texnika taraqqiyoti C) Aholi sonining osishi D) Aholi bilim darajasining oshishi 18 / 50 18. Byudjet difitsiti deganda nimani tushunasiz? A) Muayyan davrda davlat byudjeti harajatlarining byudjet b)daromadlariga nisbatan ko‘pligi B) c)Paxta bank C) d)Muayyan davrda davlat byudjeti daromad va harajatlarining balanslashtirilgan shakli D) Muayyan davrda davlat daromadlarining byudjet harajatlariga nisbatan ko‘pligi 19 / 50 19. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan? A) Nimani bilish kerak B) Yaxshi ijobiy baho olishga C) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga D) Bilimni mustahkamlashga 20 / 50 20. Iqtisodiy ta’limning hulosa chiqarish yo‘llariga ko‘ra usullari tarkibida qaysinisi yo‘q? A) Induktiv B) Nazariy bilimni mahalliy voqealar bilan bog’lash C) Ob’ektiv va sub’ektiv D) To‘g’ri javob to‘liq bor 21 / 50 21. “Modellashtirish” metodining afzalligi? A) Ajurli arra B) Nazariy bilimi ortadi C) Eshitadi,ko‘radi, ishtiroq etadi D) Ilmiy fikrlaydi 22 / 50 22. Tovar ho‘jaligining vujudga kelishi shart sharoitlari nimalardan iborat? A) Mulk egalarining alohidalashuvi B) Mahsulotni o‘z iste’moi uchun ishlab chiqari sh C) Ijtimoiy mehnat taqsimoti va mulk egalarining alohidalashuvi D) Ijtimoiy mehnat taqsimoti 23 / 50 23. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Ketma-ketlik B) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi C) Axborot bilan ta’minlaydi D) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi 24 / 50 24. Agar bozorda talab taklifdan ancha oshiq bo‘lsa, u holatda? A) Iqtisodiy aloqa B) a)Talabning yuksak darajasi mavjud bo‘ladi C) dBozor konyukturasi shakllanadi D) Bozor muvozanati yuzaga keladi 25 / 50 25. “Aqliy hujum” va “Keyns” usulining asasiy kamchiligi? A) Katta gurug’larda qo‘llash qiyin B) ko‘p vaqt talab qiladi C) Og’zaki bayon qilish D) Dars o‘tish o‘ta murakkablash 26 / 50 26. Quyidagilardan qaysi biri umumiy iqtisodiy qonunlarga kiradi? A) Ehtiyojlarning yuksalish qonuni B) Byudjet ssudasi C) Qiymat qonuni D) Talab qonuni 27 / 50 27. .“Keys” metodining boshqalardan farqi? A) Muammo va uning echimi; B) Masala mashqlar echish; C) Yozma ish yozish; D) taraqqiyot 28 / 50 28. Bozorning asosiy vazifasi…? A) Soliqlarni yig’ilsh va boylikni taqsimlash B) Ishsizlikni oldini olish C) Ishlab chiqaruvchilar bilan iste’molchilarni bir biriga bog’lash uchun D) qiymatga ega 29 / 50 29. Markazlashgan va bozor iqtisodiyotining eng yaxshi elementlaridan iborat iqtisodiy tizim qanday nomlanadi? A) An’anaviy iqtisodyot B) Aralash iqtisodiyot C) Hukmatning oltin – valyuta zaxiralarini saqlaydi D) Bozor iqtisodiyot 30 / 50 30. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Munozara B) Seminar C) moxirlik, voizlikni talab kiladi D) Ma’ruza 31 / 50 31. DTS ga o‘zgartirish vakolati qaysi boshqaruv muassasasiga berilgan ? A) Institut rektoriga B) debat C) Vazirlik D) Vazirlar Mahkamasi 32 / 50 32. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) Kuproq tushuntirishga B) Sabr-toqat bilan bilim olishga C) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga D) faolligini oshirishga 33 / 50 33. O‘zbekistonda iqtisodiy faoliyat erkinligining asosi bo‘lgan qonun qaysi? A) “O‘zbekiston respublikasining davlat mustaqilligi to‘g‘risidagi deklarasiya” B) mavzuni yoritish C) Davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirish to‘g‘risida”gi qonun D) Mulkchilik to‘g‘risida”gi qonun 34 / 50 34. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) To‘g‘ri va egri soliqlar B) OAV materiallaridan foydalanadi. C) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar D) Umumdavlat va mahalliy 35 / 50 35. “Masala, mashq” metodi afzalliklari nimada ? A) Bilimni amaliyotga qo‘llashni o‘rgatadi B) Bilimni mustahkamlaydi C) xulosa, nazariy qoidalar D) ilmiy abstraksiyaga o‘rgatadi 36 / 50 36. Darsda masala, mashqlardan foydalanish qoidalari? A) asosiy kapitalning moddiy eskirishinir B) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi C) Foydalanish meyorini bilish va Raqamlarning asoslanganligi D) Bilim olishga 37 / 50 37. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Nizom bilan B) Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun C) Ntayanch o‘quv reja D) DTS bilan 38 / 50 38. Modellashtiruvchi o‘yin necha bosqichdan iborat ? A) 2 boskich B) yangi adabiyotlarga taqrizlar yozish C) 3 bosqich D) 4 boskich 39 / 50 39. 32.Ta’limda onglilikning asosiy omili qaysi? A) Amaliy mushohada orqali shaxsiy xulosa chiqarish B) Nazariy bilimni mahalliy voqyealar bilan bog‘lash C) Mavjud ilmiy xulosalarni qiyoslash va o‘rganish D) talab asosida ish yurituvchi xo‘jalik 40 / 50 40. “Aqliy hujum” usulining afzalligi? A) O‘quvchilar diqqat bilan tinglashadi B) tezkorlikka amal qilinishi C) Talabalar tahlil qilish, xulosa chiqarish, qaror qabul qilishni D) O‘qituvchi faol, hal qiluvchi shaxs 41 / 50 41. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi B) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi C) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi D) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi 42 / 50 42. Didaktika qanday masalalar bilan shug‘ullanadi? A) Nimani o‘qitish kerak B) Axborot to‘plashning yordamida uqitish kerak C) talab va taklif qonuni asosida D) Nimalar yordamida va qayta tarzda o‘qitish kerak 43 / 50 43. Test usulining “masala, mashq yechish” usulidan farqi? A) O‘qituvchi va talaba hamkorligi B) debat C) Test talabalar bilimini baholashning obyektiv usuli D) Test talabalar bilimini baholashning subyektiv usuli 44 / 50 44. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar B) To‘g‘ri va egri soliqlar C) Umumdavlat va mahalliy D) OAV materiallaridan foydalanadi. 45 / 50 45. Biz avvalo iqtisodiyotni isloh qilish va erkinlashtirish borasidagi ishlarimizni yanada chuqurlashtirish, uning soha va tarmoqlarini tarkibiy jihatdan o‘zgartirish bo‘ycha boshlagan ishlarimizni jadallashtirishmiz kerak. Kimning fikri? A) A.Smit B) SH.Mirziyov C) I.Karimov D) og‘zaki bayon qilish 46 / 50 46. Seminar darsining funksiyalari ? A) O‘z fikrini urtoklashish boshkalar fikrini tankidiy nuktai nazardan baxolashga urgati B) Nutk suzlash, ilmiy munozaralar olib borish, mantikiy fikrlashga urgatish; C) Faol harakatda; D) Profesional ta’lim berish va tarbiyalash; 47 / 50 47. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Aqliy xujum; B) Amaliy bilim olish mumkin; C) Anglash piramidasi; D) Aqliy xujum; 48 / 50 48. Iqtisodiy isloxotlarni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlaridan qaysi biri bozor iqtisodiyotiga o‘tishning shart-sharoitlarini vujudga keltiradi? A) Mulkiy munosabatlarni islox qilish B) Moliya-kredit va narx-navo isloxati C) Uzviylik D) Boshqarish tizimini islox qilish va bozor 49 / 50 49. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi B) Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokamaqiladi C) Ketma -ketlik D) Axborot bilan ta’minlaydi 50 / 50 50. “Innovatsion ta’lim” tushunchasi dastlab kaerda asoslangan? A) 1995 yilda Moskvada B) 1919 yilda Berlinda; C) 1979 yilda Rimda; D) 1920 yilda Vashingtonda 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari