Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 6 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davri insonni bolalikdan yoshlikka o’tuvchi o’z navbatida boshqa davrlardan qaysi tamonlari bilan farq qiladi? A) Keskinroq-murakkabroq do’stlik tuyg’ulari ortadi B) Ta’limga bo’lgan munosabati C) Intelekt D) Kasb-hunar 2 / 50 2. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur B) temperament, xarakter, qobiliyat C) emotsiya, iroda D) emotsiya, temperament 3 / 50 3. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) emotsiya, iroda B) temperament, xarakter, qobiliyat C) sezgi, idrok, xotira D) nutq, xotira 4 / 50 4. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Sechenov B) Karl Yung C) Gippokrat D) Pavlov 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy ilk bolalik davri iniqirozi deb nechi yoshlarni ko’rsatgan. A) 1-3 yosh B) 3-7 yosh C) 11-12 yosh D) 4-5 yosh 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. B) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. C) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. D) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. 7 / 50 7. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 5yoshdan B) Chaqaloqlik davrida. C) 10 yoshdan. D) 15-17 yoshdan. 8 / 50 8. Shaxs aktivligining manbai nima? A) E'tiqod va idealar. B) Harakat. C) Instinktiv harakatlar. D) * a) Motiv va ehtiyojlar 9 / 50 9. O‘quv faoliyatini boshqarish uslublari qaysilar? A) Verbal, noverbal, porolingvistik B) Verbal, demokratik, monolog C) Demokratik, avtoritar, libiral D) Monolog, diolog, polilog 10 / 50 10. O‘zi nihoyatda og‘ir, yuvosh, bamaylixotir harakatlari salmoqli, bosiqlik bilan ish boshlaydi, boshlagan ishini oxiriga yetkazadi, bu bolaning temperament tipini aniqlang? A) Melanxolik B) Xolerik. C) Flegmatik. D) Sangvinik. 11 / 50 11. Interfaol ta’lim bevosita qanday metodlar yordamida tashkil etiladi? A) An’anaviy metodlar B) Interfaol metodlar C) Noan’anaviy metodlar D) Didaktik o‘yinlar 12 / 50 12. “Kreativlik” tushunchasining lug’aviy ma’nosi – bu ...? A) Yangilik kirituvchi B) Shaxs ijodkorligi C) O‘zgartirish kirituvchi D) Yaratuvchi, ijodkor 13 / 50 13. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Ilmiy fikrlaydi B) Eshitadi, ko‘radi C) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi D) Ko‘radi 14 / 50 14. “Byudjet” so‘zining ma’nosi? A) Inglizcha “pul tushumlari” B) Nemischa “oila daromadi” C) Belgilar yordamida ishlash D) Frantsuzcha “pulli xalta” 15 / 50 15. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) Rivojlanish davri B) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor C) Teskari bog’liqlik bor D) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas 16 / 50 16. Qaysinisi bilim olish faoliyatiga ko‘ra iqtisodiy ta’lim usullaridan emas? A) Birlamchi manbalar bilan ishlash B) Izohli- ko‘rgazmali, reproduktiv C) Kommunal to‘lov va to‘g’ri soliqlar D) Muammoli bayon, aqliy hujum 17 / 50 17. Dars o‘tishning interaktiv usullarini kursating? A) Faolligini oshirishga B) O‘quvchini tahlil qilish, baholash xulosa chiqarishni o‘rgatishga C) Sabr-toqat bilan bilim olishga D) Ko‘proq tushuntirishga 18 / 50 18. Tadqiqot metodining kamchiliklari nimada? A) Auditoriyada shovqin bo‘lishi B) Auditoriyaga moslashmagan C) Biznes uchun kurash D) O‘quvchi o‘zi fikrlay olishi 19 / 50 19. Iqtisodiy ta’limning hulosa chiqarish yo‘llariga ko‘ra usullari tarkibida qaysinisi yo‘q? A) Nazariy bilimni mahalliy voqealar bilan bog’lash B) Ob’ektiv va sub’ektiv C) Induktiv D) To‘g’ri javob to‘liq bor 20 / 50 20. Onglilik tamoyilida o‘qituvchi –o‘quvchi munosabati qanday bo‘lmog’i lozim? A) Bilimdon-izlanuvchi B) Iqtisodiy faoliyat erkinligi yuzaga keladi C) Safdosh, sherik, hamkor D) Ustoz-shogird 21 / 50 21. “Modellashtirish” metodining afzalligi? A) Nazariy bilimi ortadi B) Ilmiy fikrlaydi C) Eshitadi,ko‘radi, ishtiroq etadi D) Ajurli arra 22 / 50 22. Tovar ho‘jaligining vujudga kelishi shart sharoitlari nimalardan iborat? A) Ijtimoiy mehnat taqsimoti B) Ijtimoiy mehnat taqsimoti va mulk egalarining alohidalashuvi C) Mahsulotni o‘z iste’moi uchun ishlab chiqari sh D) Mulk egalarining alohidalashuvi 23 / 50 23. Agar bozorda talab taklifdan ancha oshiq bo‘lsa, u holatda? A) Iqtisodiy aloqa B) dBozor konyukturasi shakllanadi C) Bozor muvozanati yuzaga keladi D) a)Talabning yuksak darajasi mavjud bo‘ladi 24 / 50 24. Er solig’i necha marotaba to‘lanadi? A) 3 B) 1 C) 2 D) Fikrlashga o‘rgatish 25 / 50 25. O‘zbekistonda iqtisodiy o‘sishning qaysi modeli qo‘llanadi? A) Taklif qonuni B) Byurokratik-boshqaruvlar modeli C) Demokratik asosda ijtimoiy rivojlanishga qaratish D) Rejalashtirilgan modeli 26 / 50 26. Quyidagilardan qaysi biri umumiy iqtisodiy qonunlarga kiradi? A) Byudjet ssudasi B) Ehtiyojlarning yuksalish qonuni C) Talab qonuni D) Qiymat qonuni 27 / 50 27. Markazlashgan va bozor iqtisodiyotining eng yaxshi elementlaridan iborat iqtisodiy tizim qanday nomlanadi? A) Hukmatning oltin – valyuta zaxiralarini saqlaydi B) Aralash iqtisodiyot C) Bozor iqtisodiyot D) An’anaviy iqtisodyot 28 / 50 28. “Metodika” fanining maqasadiga qaysi tegishli emas? A) O‘quvchilarni an’anaviy va inter faol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish B) Talabalarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish C) dunyoviy D) Fanni ishlab chiqarish bilan integrasiya 29 / 50 29. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Axborotni yig‘adi B) O‘quvchilar qobiliyati har xil C) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash D) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi 30 / 50 30. Yangi ta’lim tizimining eskisidan farqi? A) Jahon tajribasi bilan boyitilgan B) Uzluksiz C) ilmiy fikrlashga o‘rgatish D) Zamonaviy 31 / 50 31. Ma’ruzaga tayyorgarlik nimadan boshlanadi ? A) o‘tilganlarni yodga olish B) Adabiyotlarni konspekt qilish C) Asosiy savollarni ajratib reja tuzish D) O‘kiladigan mavzu buyicha adabiyotlar tanlash va materiallar yigish 32 / 50 32. .Iqtisodiy resurslarning barcha turi uchun umumiy bo‘lgan hususiyat nimadan iborat? A) inson mehnatining natijasi; B) mutloq cheklangan; C) Davlat monopol korxonalari moliyasi va tijorat tashkilotlari moliyasi; D) nisbatan cheklangan yoki kamyob; 33 / 50 33. Darsni suhbat asosida tashkil etish shaklini belgilang? A) Mustaqillik to‘g‘risidagi qonun B) Hikoya va bayon C) Bahs-munozara D) So‘zlashuv 34 / 50 34. Modellashtiruvchi o‘yin necha bosqichdan iborat ? A) 4 boskich B) yangi adabiyotlarga taqrizlar yozish C) 2 boskich D) 3 bosqich 35 / 50 35. Mustaqil ishni tashkil etishning muhim xususiyati? A) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi B) O‘quv rejasiga muvofiq bo‘ladi C) Ishni bajarish vaqti belgilanadi D) Fransuzchadan “tushum va chiqim” 36 / 50 36. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) aholining turmush darajasi. B) Bank tizimi ikki bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. C) Bank tizimi bir bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. D) Bank tizimi uch bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. 37 / 50 37. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi B) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi C) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi D) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi 38 / 50 38. Kredit tushunchasini to‘liq ifoda etuvchi javobni aniqlang? A) Vaqtincha bo‘sh bo‘lgan pullarni banka to‘plab, uni pulga muxtoj bo‘lgan subektlarga ma’lum shartlar asosida qarzga berish B) Bank va korxonalar ixtiyoridagi pullardan korxona va tadbirkorlarga qarz berish C) nazariy bilimni amaliyot bilan bog‘lash D) Korxona ixtiyoridagi pulni boshqa korxonalariga qarzga berish 39 / 50 39. Qaysi mahsulot turlariga aksiz solig‘i belgilangan? A) Video texnika B) Tamaki, alkogol C) ilmiy munozaralar tashkil etishni ta'minlaydi D) Paxta tolasi 40 / 50 40. Iqtisodiy moxiyati buyicha byudjet xarajatlari qanday turkumlarga bo‘linadi? A) Ijtimoiy madaniy tadbirlarga xarajatlar, mudofaa, boshkarish; B) Joriy va kapital xarajatlar; C) Egalik qilish va taqdim etish D) Markazlashtirilgan investitsiyalar, ijtimoiy soxa xarajatlari 41 / 50 41. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) sof foyda; B) nizom jamg‘armasi; C) Aralash iqtisodiyotda D) kredit; 42 / 50 42. Test usulining “masala, mashq yechish” usulidan farqi? A) Test talabalar bilimini baholashning obyektiv usuli B) O‘qituvchi va talaba hamkorligi C) debat D) Test talabalar bilimini baholashning subyektiv usuli 43 / 50 43. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rasatadi? A) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YA I M; B) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YAmM; C) nominal ish haqi kamayganda D) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan milliy daromad; 44 / 50 44. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) Kuproq tushuntirishga; B) Sabr-toqat bilan bilim olishga C) faolligini oshirishga; D) Talabani taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga; 45 / 50 45. Biz avvalo iqtisodiyotni isloh qilish va erkinlashtirish borasidagi ishlarimizni yanada chuqurlashtirish, uning soha va tarmoqlarini tarkibiy jihatdan o‘zgartirish bo‘ycha boshlagan ishlarimizni jadallashtirishmiz kerak. Kimning fikri? A) SH.Mirziyov B) og‘zaki bayon qilish C) I.Karimov D) A.Smit 46 / 50 46. Seminar darsining funksiyalari ? A) Faol harakatda; B) Nutk suzlash, ilmiy munozaralar olib borish, mantikiy fikrlashga urgatish; C) O‘z fikrini urtoklashish boshkalar fikrini tankidiy nuktai nazardan baxolashga urgati D) Profesional ta’lim berish va tarbiyalash; 47 / 50 47. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) ta'lim sifatini oshirish; B) Sohalar ehtiyojini qondirish; C) Mutaxassislar sonini oshirish; D) Kadrlar sifatini ta’minlash; 48 / 50 48. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi B) Axborot bilan ta’minlaydi C) Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokamaqiladi D) Ketma -ketlik 49 / 50 49. “Innovatsion ta’lim” tushunchasi dastlab kaerda asoslangan? A) 1919 yilda Berlinda; B) 1995 yilda Moskvada C) 1979 yilda Rimda; D) 1920 yilda Vashingtonda 50 / 50 50. Jamiyatning ijtimoiy, iktisodiy va madaniy extiyojlarini,jamiyat va davlatning malakali kadrlarga, shaxsning esa sifatli ta’lim olish bulgan talabini kondirish yulida uzluksiz ta’lim tizimini barkaror rivojlanishini ta’minlash maksadida mavjud mexanizmning kayta ishlab chikilishi yoki takomillashtirilishi - bu ...? A) ta’lim tizimining shakllantirilishi; B) ta’lim tizimining rivojlanishi; C) ta’lim tizimining modernizatsiyasi. D) ta’lim tizimining xolati; 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari