Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 193 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) O’rtacha B) Sezilmaydi C) Sust D) Yuqori 2 / 50 2. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Emotsiya B) Intelekt C) Munosabat D) Umumiy taraqqiyot 3 / 50 3. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. B) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. C) Tasavvurning cheksizligi. D) Bir xil jarayon. 4 / 50 4. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) temperament, xarakter, qobiliyat B) nutq, xotira C) emotsiya, iroda D) sezgi, idrok, xotira 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. B) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. C) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. D) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. B) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. C) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. D) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. 7 / 50 7. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) yetuklik. B) O‘smirlik. C) b c javoblar to‘g‘ri. D) O‘spirinlik. 8 / 50 8. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) a,b,c javob to‘g‘ri. B) Test. C) Suhbat. D) Kuzatish. 9 / 50 9. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 10 yoshdan. B) 15-17 yoshdan. C) 5yoshdan D) Chaqaloqlik davrida. 10 / 50 10. O‘quvchingiz quvnoq, kayfiyati tez o‘zgaradigan, tinib tinchimas, qiziquvchanligi barqaror, boshlagan ishini turli yo‘llar bilan bajara oladigan chaqqon bola, aytingchi bu bola qaysi temperament tipiga kiradi? A) Flegmatik B) Melanxolik C) Xolerik D) Sangvinik 11 / 50 11. ATFning qaysi molekulasi eng ko‘p energiyaga ega? A) trifosfat,difosfat B) trifosfat,difosfat,monofosfat C) difosfat D) monofosfat 12 / 50 12. Oqsil biosintezida nima ishtirok etadi? A) gormon ferment nukleotid B) ferment va r-RNK. C) t-RNK i-RNK r-RNK D) ferment va RNK 13 / 50 13. Mazkur metod ishtirokchilardagi umumiy fikrlardan xususiy xulosalar chiqarish, taqqoslash, qiyoslash orqali axborotni o‘zlashtirish, xulosalash, shuningdek, mustaqil ijodiy fikrlash ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi A) «FSMU» metodi B) “Aqliy hujum” metodi C) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi D) “Muammoli vaziyat” metodi 14 / 50 14. О’quvchilarning individual yoki guruhlarda belgilangan vaqt davomida, belgilangan mavzu bo‘yicha axborot yigish, tadqiqot o‘tkazish va amalga oshirish ishlarini olib borishida xizmat qiladigan metodni aniqlang? A) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi B) “Loyiha” metodi C) “Aqliy hujum” metodi D) “Muammoli vaziyat” metodi 15 / 50 15. Biologiya darslarida maktabdan tashqari ishlarni belgilang? A) To‘garak ishlari B) Ekskursiya C) kecha, amaliy mashg‘ulot D) Amaliy tajriba 16 / 50 16. Darsdan tashqari ishlarning o‘ziga xos xususiyatlarini toping? A) O‘qitishning ixtiyori yshakli bo‘lib topshiriqlarni ommaviy bajaradilar B) O‘quvchilar topshiriqlarni individual , guruhlarda, ommaviy bajaradilar C) O‘quvchilar guruh topshiriqlarini birgalikda guruhda bajaradilar D) O‘quvchilar individualishlarni darsdan keyin yakka, individual bajaradilar 17 / 50 17. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak C) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur D) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat 18 / 50 18. Mantiqiy metodlarning xususiy tushunchalardan umumiy tushuncha hosil qilishi qaysi metodga kiradi? A) Induktiv B) Qiyoslash C) Deduktiv D) sub’yektiv 19 / 50 19. Muammoli talim jarayoni deb nimaga aytiladi? A) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydigan jarayon B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur 20 / 50 20. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. B) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi C) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi D) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi 21 / 50 21. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari B) Reproduktiv metodlar C) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari D) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar 22 / 50 22. Yu.K.Babanskiy o‘qitish metodlarini nechta guruhlarga ajratgan? A) 7 ta B) 5 ta C) 8 ta D) 4 ta 23 / 50 23. Biologiya o‘quv fanining mazmuni bo‘lmish biologic qonunlar qaysilar? A) Filembriogenez, irsiyat qonunlari,Xardi-Vaynberg qonuni B) Organik olamning evolyusion nazariyasi, irsiyat qonunlari, Ber qonuni C) Irsiyat qonunlari, Ber qonuni, Xardi-Vaynberg qonuni, atomlarning biogenmigrasiyasi qonuni D) Filembriogenez nazariyasi, irsiyat qonunlari, atomlarning biogen migrasiyasi qonuni 24 / 50 24. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 25 / 50 25. O‘quv-metodik majmua nima? A) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustakkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiilgan shakli B) darslik, mashq daftari, o‘qituvchi uchun metodik qo‘llanma, darsliklarning multimediali ilovasidan iborat majmua. C) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli D) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli 26 / 50 26. Qaysi metod o‘quvchilar yoki qatnashchilarni mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirish darajasini aniqlash, o‘z bilimlarini mustaqil ravishda tekshirish, baholash, shuningdek, yangi mavzu bo‘yicha dastlabki bilimlar darajasini tashxis qilish maqsadida qo‘llaniladi? A) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi B) “Aqliy hujum” metodi C) “Muammoli vaziyat” metodi D) “Tushunchalar tahlili” metodi 27 / 50 27. Malla tolali g‘o‘za navi oq tolali g‘o‘za bilan chatishtirildi. F1 fenotipini belgilang? A) Oq tolali B) Novvot va malla C) Novvotrang tolali D) Malla tolali 28 / 50 28. Smartonlar, mobil telefonlar, planshetlar va boshqa aqlli qurilmalar maktab o‘quvchilariga qanday yordam berishi mumkin? A) Barcha javoblar to‘g‘ri B) Internet ensiklopediyalaridan ma’lumotlarni olish, tarjimon orqali so‘z yoki iboralarni tarjima qilish; C) Video ma’ruzalarni tomosha qilish, turli laboratoriya ishi va tajribalarini o‘tkazish. D) Internetda onlayn rejimida test topshirish yoki anketa savollariga javob berish; 29 / 50 29. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin B) . Sifatli ta’limga erishish mumkin C) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin D) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . 30 / 50 30. O‘zbekistonda uchraydigan zararli va foydali hasharotlar (fitofaglar va entomofaglar) tarqalishi, biologiyasini o‘rgangan olimni aniqlang? A) Xamraev Aloviddin Shamsitdinovich B) ) Raximov Karim Raximovich C) Musaev Jo‘ra Azimbaevichdir D) Raximov Miradxam Mirxakimovich 31 / 50 31. Respublikamizda ovqat hazm qilish fiziologiyasi maktabiga asos solgan olim kim? A) Musaev Jura Azimbaevichdir B) Xamraev Aloviddin Shamsitdinovich C) Raximov Miradxam Mirxakimovich D) Raximov Karim Raximovich 32 / 50 32. “Fitogelmintologiya” ilmiy maktabining asoschisini toping? A) O.M.Mavlonov B) O.Z.Zoxidova C) T.A.To‘laganov D) Z.N.Norbaev 33 / 50 33. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) Kerol G reyder B) B.Blum tomonidan C) D.Tollingerova D) Z.Yu.Axmedova 34 / 50 34. Biologiyani o‘qitishda foydalaniladigan tasviriy o‘qitish vositalariga nimalar kiradi? A) Makro-mikro preparatlar, tabbiy ko‘rgazmalar B) Gerbariy, makro-mikro preparatlar, kolleksiyalar C) Tabiiy, tasviriy jihozlar D) Jadval, sxema, diagramma, mulyaj, modellar 35 / 50 35. Biologiyada o‘quv filmlaridan foydalanishning afzalligi nimada? A) O‘quvchi eshitadi ko‘radi amalga oshiradi B) O‘quvchi ko‘radi bajaradi C) O‘quvchi ko‘radi, eshitadi tahlil qiladi, qo‘shimcha ma’lumot oladi D) O‘quvchi ko‘radi ,eshitadi, chizadi, ma’lumot to‘playdi 36 / 50 36. Interfaol jihoz nima? A) doska ichida urnatilgan video yozuvchi moslama yordamida yozib olinishi B) ma’lumotlarni saklashning turli vositalarida saqlanishi C) maxsus rangli markerlar bilan yozish, o‘quv materialini namoyish qilish, ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish D) ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish 37 / 50 37. Elektron darslik nima? A) Qog‘ozga chop etilgan darslik B) Ixtiyoriy elektron ma’lumotlar C) Ma’lum vositalar yordamida yaratilgan elektron shakldagi darsliklar D) Darsliklarning kompyuter xotirasidagi nusxalangan ko‘rinishi 38 / 50 38. O‘zini-o‘zi rivojlantirish kompetensiyasini belgilang? A) o‘quvchi kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar buyumlarni necha marta kattalashtirishini hisoblay olishi, mikroskoplar bilan ishlay olish qobiliyatlarini rivojlantirgan bo‘lishi. B) O‘quvchi biologiya fanining ilmiy-amaliy soha ekanligini, uning inson va tabiatdagi ahamiyatini anglash, biologiya fani o‘rganadigan ob’ekt, hodisa, jarayonlarni, tirik organizmlar ustida kuzatish va tajribalar olib borish. C) tirik organizmlarning o‘ziga xos jihatlarini bilishi, ularning salbiy tomonlarini o‘zidan kichik bo‘lgan yoshlarga o‘rgatish jarayonida faol ishtirok etishi. D) O‘quvchi biologiya fanining yangiliklari, rivojlanishi bo‘yicha respublikamizda amalga oshirilayotgan ishlar, tirik organizmlarning o‘ziga xos xususiyatlari, organizmlarning hujayraviy tuzilishini mustaqil o‘rganish. 39 / 50 39. 5-11 Sinflarda biologiya fanidan umumiy laboratoriya mashg`ulotlari necha soatni tashkil qiladi? A) 36 soat B) 43 soat C) 24 soat D) 42 soat 40 / 50 40. 5-sinf Biologiya dasturidan necha soat 6-sinf Biologiya dasturiga o‘tkazildi? A) 20 soat B) 40 soat C) 25 soat D) 36 soat 41 / 50 41. A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Biologiya fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) 1-4-sinf darajasi D) Boshlang‘ich ta’lim darajasi 42 / 50 42. “Umumiy o‘rta ta’lim to‘g‘risida” gi Nizom qachon va qaysi qaror asosida tasdiqlandi? A) O‘zbekiston Respublikasi VMning 2017 yil 15 martdagi 140- sonli qarori asosida B) O‘zbekiston Respublikasi VM ning 1999 yil 12 yanvardagi 12 –sonli qarori C) O‘zbekiston Respublikasi VM 1998 yil 15 yanvardagi 5- sonli qarori asosida D) O‘zbekiston Respublikasi VM ning 1998 yil 13 maydagi 203- sonli qarori asosida 43 / 50 43. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; B) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; C) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; D) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya 44 / 50 44. Tirik organizmlarning uyushganlik darajasiga ko‘ra ekologiya qaysi bo‘limlarga bo‘linadi? A) Biosferalogiya, ekosferalogiya B) Aut ekologiya va sin ekologiya C) Dem ekologiya, bio ekologiya D) Botanika, zoologiya 45 / 50 45. TIMSS yordamida o‘quvchilarning qanday yutuqlari baholanadi? A) bilish, qo‘llash, mulohaza yuritish B) bilish C) mulohaza yuritish D) bilish, qo‘llash 46 / 50 46. TIMSS xalqaro tadqiqotlarining maqsadi nima? A) Matematika va tabiiy fanlarni o‘rganish natijasida olgan bilim va ko‘nikmalarini baholash B) Uyda topshiriqlar bajarish o‘quvchilarga maktabda o‘rganilgan materialni mustahkamlash imkonini beradi C) o‘qituvchilar uchun mavzu bo‘yicha o‘qitish vaqtini uzaytiradi. D) Matematika va tabiiy fanlarni o‘qtish bo‘yicha xalqaro an’analar deb nomlangan xalqaro tadqiqotlar 47 / 50 47. Autotroflarga nimalar kiradi? A) mikroorganizmlar B) hayvonlar C) parazitlar D) yashil o‘simliklar 48 / 50 48. Geterotroflarga nimalar kiradi? A) hayvonlar va bakteriyalar B) o‘simliklar va odamlar C) hayvonlar, odamlar, zamburug‘lar, bakteriyalar D) barcha suvo‘tlari 49 / 50 49. Qaysi davlatda davlat byudjeti hisobidan bepul ta’lim 93% ni xususiy, pullik ta’lim 7% ni tashkil etadi? A) AQSh B) Xitoy C) Buyuk Britaniya D) Yaponiya 50 / 50 50. Buyuk Britaniyada necha yoshdan necha yoshgacha ta’lim olish majburiy hisoblanadi? A) May-17 B) May-16 C) Jul-16 D) Jun-16 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari