Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 140 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Ota-onalar o’smir yoshdagi bolalar bilan qanday munosabatda bo’lganlari ma’qul? A) Etibor bermaslik B) Do’stlashish C) Qattiq nazorat D) Ishlariga aralashmaslik 2 / 50 2. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) emotsiya, iroda B) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur C) temperament, xarakter, qobiliyat D) emotsiya, temperament 3 / 50 3. O’smirlik davrining etakchi faoliyati turi bu..... A) Predmetli faoliyat B) Tengdoshlar bilan intim shaxsiy muloqat C) Rolli o’yin D) Ta’lim 4 / 50 4. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) nutq, xotira B) temperament, xarakter, qobiliyat C) emotsiya, iroda D) sezgi, idrok, xotira 5 / 50 5. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Gippokrat B) Karl Yung C) Pavlov D) Sechenov 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. B) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. C) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. D) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. 7 / 50 7. Sevgi tuyg‘usi qaysi yoshlarga xos? A) 7-10. B) barcha yoshlarga xos. C) 16-18. D) 16-45. 8 / 50 8. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) a,b,c javob to‘g‘ri. B) Kuzatish. C) Test. D) Suhbat. 9 / 50 9. Shaxs aktivligining manbai nima? A) Instinktiv harakatlar. B) E'tiqod va idealar. C) * a) Motiv va ehtiyojlar D) Harakat. 10 / 50 10. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga B) “Nutqsiz” ta'sirga C) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga D) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga 11 / 50 11. Biotexnologiya bu qanday texnologiya hisoblanadi? A) Bakteriyalar klonini yaratish texnologiyasi B) Gen yoki genlar yig`indisini maqsadga muvofiq o‘zgartirish texnologiyasi C) genomidan biror genni olib chiqib ketish texnologiyasi D) Biologik makromolekulalar va organizmlardan foydalanib mahsulot ishlab chiqarish texnologiyasi 12 / 50 12. ATFning qaysi molekulasi eng ko‘p energiyaga ega? A) monofosfat B) trifosfat,difosfat,monofosfat C) trifosfat,difosfat D) difosfat 13 / 50 13. Tirik organizmlarda boradigan qaysi jarayonda ko‘p miqdorda energiya ajralib chiqadi? A) anaerob B) glikoliz C) kislorodsiz parchalanish D) aerob parchalanish 14 / 50 14. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) to‘liq birikadi B) krossingover C) mustaqil irsiylanadi D) chala birikadi 15 / 50 15. Oqsil biosintezida nima ishtirok etadi? A) ferment va RNK B) ferment va r-RNK. C) t-RNK i-RNK r-RNK D) gormon ferment nukleotid 16 / 50 16. Mazkur metod ishtirokchilardagi umumiy fikrlardan xususiy xulosalar chiqarish, taqqoslash, qiyoslash orqali axborotni o‘zlashtirish, xulosalash, shuningdek, mustaqil ijodiy fikrlash ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi A) «FSMU» metodi B) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi C) “Muammoli vaziyat” metodi D) “Aqliy hujum” metodi 17 / 50 17. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarni ijodiy faoliyatga yoʻllash funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Muammoli ta’lim texnologiyalari B) Modulli ta’lim texnologiyalari C) ) Loyihalash texnologiyalari D) Didaktik oʻyin texnologiyalari 18 / 50 18. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarda aqliy faoliyat usullarini shakllantirish funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Didaktik oʻyin texnologiyalari B) Loyihalash texnologiyalari C) Muammoli ta’lim texnologiyalari D) Modulli ta’lim texnologiyalari 19 / 50 19. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat D) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi 20 / 50 20. Didaktik o‘yin texnologiyasi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 7 ta B) 8 ta C) 5 ta D) 4 ta 21 / 50 21. Faqat bitta mavzuda rivojlantiriladigan tushunchalar qanday ataladi? A) Global B) Sistemali C) Umumiy D) Lokal 22 / 50 22. Muammoli talim jarayoni deb nimaga aytiladi? A) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur B) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydigan jarayon C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi 23 / 50 23. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi B) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi C) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi D) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. 24 / 50 24. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 25 / 50 25. O‘quv -uslubiy majmualarni yaratishga qanday zamonaviy talablar qo‘yiladi? A) estetik ,gigienik talablar B) Estetik talablar: C) Didaktik. ilmiy-metodik,pedagogik-psixologik ,estetik ,gigienik talablar D) Pedagogik-psixologik talablar: 26 / 50 26. Davlat ta’lim standartining maqsadi nimadan iborat? A) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar hamda ilm-fan asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat B) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. C) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. D) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar, rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. 27 / 50 27. Mashq daftari nima? A) davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan, mantiq va tafakkurni rivojlantirishga qaratilgan topshiriqlardan iborat bo‘lgan didaktik vosita. B) ta’lim oluvchilarning yoshi va psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladigan, nazariy ma’lumotlardan tashqari amaliy-tajriba va sinov mashqlarini qamrab olgan kitob shaklidagi o‘quv nashri. C) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli D) darsda foydalaniladigan vositalar va ulardan foydalanish usullari, darsning mazmuni, amaliy mashg‘ulotlar, qo‘shimcha topshiriqlar va boshqalar haqida metodik ko‘rsatmalar aniq bayon qilingan kitob shaklidagi o‘quv nashri. 28 / 50 28. Qaysi metod o‘quvchilar yoki qatnashchilarni mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirish darajasini aniqlash, o‘z bilimlarini mustaqil ravishda tekshirish, baholash, shuningdek, yangi mavzu bo‘yicha dastlabki bilimlar darajasini tashxis qilish maqsadida qo‘llaniladi? A) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi B) “Muammoli vaziyat” metodi C) “Tushunchalar tahlili” metodi D) “Aqliy hujum” metodi 29 / 50 29. Malla tolali g‘o‘za navi oq tolali g‘o‘za bilan chatishtirildi. F1 fenotipini belgilang? A) Malla tolali B) Novvotrang tolali C) Oq tolali D) Novvot va malla 30 / 50 30. O‘zbekistonda uchraydigan zararli va foydali hasharotlar (fitofaglar va entomofaglar) tarqalishi, biologiyasini o‘rgangan olimni aniqlang? A) Raximov Miradxam Mirxakimovich B) Xamraev Aloviddin Shamsitdinovich C) Musaev Jo‘ra Azimbaevichdir D) ) Raximov Karim Raximovich 31 / 50 31. Respublikamizda ovqat hazm qilish fiziologiyasi maktabiga asos solgan olim kim? A) Raximov Karim Raximovich B) Xamraev Aloviddin Shamsitdinovich C) Musaev Jura Azimbaevichdir D) Raximov Miradxam Mirxakimovich 32 / 50 32. 46. O‘quv maqsadini axborotni tarkibiy qismlarga bo‘lish va ular o‘rtasidagi boglanishlarni aniqlash B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) baholash B) bilish C) tahlil D) amalda qo‘llash 33 / 50 33. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) D.Tollingerova B) B.Blum tomonidan C) Kerol G reyder D) Z.Yu.Axmedova 34 / 50 34. Interfaol jihoz nima? A) doska ichida urnatilgan video yozuvchi moslama yordamida yozib olinishi B) ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish C) maxsus rangli markerlar bilan yozish, o‘quv materialini namoyish qilish, ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish D) ma’lumotlarni saklashning turli vositalarida saqlanishi 35 / 50 35. “Smart education” qanday ta’lim texnologiyasi hisoblanadi? A) Smart education (aklli ta’lim) moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir B) Smart education (aklli ta’lim) asosiy xususiyati uning butun dunyo miqyosida amalga oshirilishi va hammaga birdek axborot olish imkoniyatlarini yaratilishini ta’minlamaydigan texnologiyadir C) Smart education (aklli ta’lim) global ta’lim texnologiyasidir D) Smart education (aklli ta’lim) ochiq axborot resurslari yordamida interfaol virtual muhitda amalga oshiriladigan moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir 36 / 50 36. O‘zini-o‘zi rivojlantirish kompetensiyasini belgilang? A) o‘quvchi kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar buyumlarni necha marta kattalashtirishini hisoblay olishi, mikroskoplar bilan ishlay olish qobiliyatlarini rivojlantirgan bo‘lishi. B) tirik organizmlarning o‘ziga xos jihatlarini bilishi, ularning salbiy tomonlarini o‘zidan kichik bo‘lgan yoshlarga o‘rgatish jarayonida faol ishtirok etishi. C) O‘quvchi biologiya fanining ilmiy-amaliy soha ekanligini, uning inson va tabiatdagi ahamiyatini anglash, biologiya fani o‘rganadigan ob’ekt, hodisa, jarayonlarni, tirik organizmlar ustida kuzatish va tajribalar olib borish. D) O‘quvchi biologiya fanining yangiliklari, rivojlanishi bo‘yicha respublikamizda amalga oshirilayotgan ishlar, tirik organizmlarning o‘ziga xos xususiyatlari, organizmlarning hujayraviy tuzilishini mustaqil o‘rganish. 37 / 50 37. 5-11 Sinflarda biologiya fanidan umumiy laboratoriya mashg`ulotlari necha soatni tashkil qiladi? A) 36 soat B) 42 soat C) 43 soat D) 24 soat 38 / 50 38. 5-sinf Biologiya dasturidan necha soat 6-sinf Biologiya dasturiga o‘tkazildi? A) 25 soat B) 20 soat C) 40 soat D) 36 soat 39 / 50 39. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 91% B) 45% C) 15% D) 3% 40 / 50 40. Kompetentsiya nima? A) *Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish qobiliyati. B) a) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni amalda qo‘llay olish qobiliyati. C) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish layoqati D) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni amalda qo‘llay olish layoqati. 41 / 50 41. A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumiy o‘rta ta’lim fanlarini o‘rganish darajasi B) Biologiya fanini o‘rganishning tayanch darajasi C) 5-9 sinf fanlarini o‘rganish darajasi D) Boshlang‘ich ta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi 42 / 50 42. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; B) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya C) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; D) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; 43 / 50 43. umumiy o‘rta ta’lim maktablarining o‘quv dasturi qaysi tashkilot tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi? A) Respublika ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. B) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. C) Ijodiy guruh tomonidan tomonidan ishlab chiqiladi va RTM tomonidan tasdiqlanadi. D) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. 44 / 50 44. Biologiya fani bo‘yicha umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb- hunar ta’limi muassasalari bitiruvchilariga qo‘yiladigan malaka talablari? A) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash kompetensiyalari B) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash, jarayonlarni kuzatish, tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish, sog‘lom turmush tarsi va ekologik kompetensiyalarni shakllantirish C) global mintaqaviy va mahalliy ekologik muammolarni anglab, ularni oldini olish malakalari D) biologik jarayonlarni kuzatish tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish kompetensiyalari 45 / 50 45. O‘zbekistonda uchraydigan zararli va foydali hashoratlar(ftofoglar va entomofoglar)tarqalishini biologiyasini o‘rgangan olim? A) Raximov Muradxam Mirxakimovich B) Xamrayev Aloviddin Shamsitdinovich C) To‘raqulov Yolqin Xolmatovich D) Musayev Jo‘ra Azimboyevich 46 / 50 46. TIMSS yordamida o‘quvchilarning qanday yutuqlari baholanadi? A) mulohaza yuritish B) bilish, qo‘llash, mulohaza yuritish C) bilish D) bilish, qo‘llash 47 / 50 47. STEAM o‘quvchilarning loyiha va o‘quv-tadqiqot faoliyati qaerda amalga oshiriladi? A) kasb –hunar kollejlarida B) oliy o‘quv yurtlarida C) bitiruvchilarning keyingi faoliyatida D) maktabda va maktabdan tashqarida 48 / 50 48. aysi davlatda gigiena va jismoniy tarbiyaga katta e’tibor qaratiladi? A) Yaponiya B) Buyuk Britaniya C) Xitoy D) AQSh 49 / 50 49. Geterotroflarga nimalar kiradi? A) hayvonlar, odamlar, zamburug‘lar, bakteriyalar B) o‘simliklar va odamlar C) barcha suvo‘tlari D) hayvonlar va bakteriyalar 50 / 50 50. Qaysi davlatda davlat byudjeti hisobidan bepul ta’lim 93% ni xususiy, pullik ta’lim 7% ni tashkil etadi? A) Xitoy B) AQSh C) Yaponiya D) Buyuk Britaniya 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari