Boshlangi’ch sinf diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlangi’ch sinf diagnostika savollari ga 1 fikr bildirilgan 0% 1 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlangi'ch sinf diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 2-3 yosh ishonch B) 2-4 yosh roli o’yin C) 0-1 bevosita emotsianal muloqat D) Ta’lim 4-6 yosh 2 / 50 2. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Umumiy taraqqiyot B) Emotsiya C) Intelekt D) Munosabat 3 / 50 3. D.B. Elkonin ilk bolalik davrining etakchi faoliyati turi… A) Predmetli faoliyat B) Ta’lim C) Muloqat D) O’quv kasbiy faoliyat 4 / 50 4. Xolerik temperamentiga xos psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) Qo’zg’alishi sust kam gap ikkilanuvchan B) Kuchli qo’zg’aluvchan besabr jo’shqin muloqatga kirishuvchan C) Kuchsiz qo’zg’aluvchan kam gap extiyotkor D) Muloqatga kirishuvchan ikkilanuvchan qatiyatsiz 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. B) jinsiy identifikatsiya. C) ishonch va ishonchsizlik. D) o’yinlar yetakchilik qiladi. 6 / 50 6. Temperamentning ta'rifi qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? A) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi B) Shaxs faoliyati va xulqining dinamik (o‘zguruvchan) va emotsional hissiyot tomonlarini xarakterlovchi xususiyatlar majmuasi. C) Ijtimoiy munosabatlar ta'sirida orttirilgan sifatlar. D) b)Insonni turli vaziyatga munosabati. 7 / 50 7. Ijtimoiy psixologiyada psixologik ta'sirning necha vositasi bor? A) 9 vositasi. B) 2 vositasi. C) 4 vositasi. D) 3 vositasi. 8 / 50 8. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) Suhbat. B) Test. C) a,b,c javob to‘g‘ri. D) Kuzatish. 9 / 50 9. Eng jo‘shqin hissiyotlarga boy davr qaysi davr? A) O‘spirinlik B) Keksalik. C) O‘smirlik.. D) yetuklik. 10 / 50 10. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Akademik qobiliyat B) Didaktik qobiliyat C) Gnostik qobiliyat D) Perseptiv qobiliyat. 11 / 50 11. Ulushlar deb nimaga aytiladi? A) ulush bu kasr B) butunning yarmi teng bo‘laklari ulushlardir C) bir butun ulush deyiladi D) butunning teng bo‘laklari ulushlar deyiladi 12 / 50 12. So'z turkumlariga oid tahlil qanday tahlil deb ataladi? A) sintaktik tahlil B) leksik tahlil C) morfologik tahlil D) fonetik tahlil 13 / 50 13. "Klaster" so'zining manosi? A) shingil B) bo'lak C) bo'lim D) kesim 14 / 50 14. Tolerantlik so'zining ma'nosi nima? A) harakatchanlik B) chidam,sabr-toqat C) qobiliyat D) bardosh,intilish 15 / 50 15. O‘nli kasrlar va ular ustida amallarni kim kashf etgan? A) Nasriddin Tusiy B) Umar Hayyom C) Gʻiyosiddin Jamshid D) Muhammad Taragʻay Ulugʻbek 16 / 50 16. Butunning bitta yoki bir nechta teng ulushlaridan tuzilgan son qanday son deyiladi? A) ulush deyiladi B) bir xil maxrajli son deyiladi C) bir xil suratli son deyiladi D) kasr son deyiladi 17 / 50 17. arakatga doir masalalar deb qanday masalalar tushuniladi? A) biror hodisaning vaqtini topish talab qilinadigan masalalar B) jism, harakat yo'nalishini ifodalovchi masalalar C) biror jism harakatini ifodalovchi masalalar D) masofa, vaqt, tezlik orasidagi bog'lanishni ifodalovchi masalalar 18 / 50 18. Yopiq bo‘g‘inli so‘zni aniqlang? A) baho B) zumrad C) lola D) samo 19 / 50 19. O‘qish fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan DTS talablari to‘g‘ri belgilangan qatorni toping? A) nutqiy kompetensiya, badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyasi, badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyasi B) adabiy-nutqiy kompetensiyalar, badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyasi C) adabiy-nutqiy kompetensiyalar, nutqiy kompetensiyalar D) nutqiy kompetensiya, adabiy-nutqiy va lingivistik kompetensiya 20 / 50 20. Kompetensiyalar qanday turlarga bo‘linadi? A) tayanch va fanga oid umumiy kompetensiyalar B) tayanch va xususiy kompetensiyalar C) boshlang‘ich va umumiy kompetensiyalar D) tayanch va umumiy kompetensiyalar 21 / 50 21. Ta’lim olish, taraqqiyot va madaniyatning eng muhim elementlarini avloddan-avlodga yetkazish qaysi paradigmaning maqsadiga kiradi? A) psixologik paradigma B) pedagogik paradigma C) bilim olish paradigmasi D) ratsionalistik (bixevioristik) paradigma 22 / 50 22. An’anaviy-konservativ paradigma nimani asoslaydi? A) bilim paradigmasi B) psixologik paradigma C) ratsionalistik (bixevioristik) paradigma D) pedagogik paradigma 23 / 50 23. Paradigma so‘zining ma'nosi? A) “paradeigma” – italyancha namunalar ko‘rsatish B) yunoncha “paradeigma” – misol, namuna C) grekcha " paradeigma" - masala D) “paradeigma” – inglizcha misol keltirish 24 / 50 24. Maktabda o‘quvchilarga tarbiya …………….ning ishlari orqali beriladi? A) o‘qituvchi B) trener C) sinf rahbari D) Pedagog 25 / 50 25. Tabiatshunoslik fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan DTS talablarining to‘rtinchi yo‘nalishi qanday nomlandi? A) globus, geografik atlas va xaritalardan amaliyotda foydalana olish kompetensiyasi B) geografik obyektlar, joy nomlarini to‘g‘ri qo‘llay olish kompetensiyasi C) tabiatni muhofaza qilish va ekologik madaniyat kompetensiyasi D) tabiiy, ijtimoiy-iqtisodiy jarayon hamda hodisalarni kuzatish, aniqlash, tushunish va tushuntirish kompetensiyasi 26 / 50 26. Tabiatshunoslik fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan DTS talablarining uchinchi yo‘nalishi qanday nomlandi? A) geografik obyektlar, joy nomlarini to‘g‘ri qo‘llay olish kompetensiyasi B) tabiatni muhofaza qilish va ekologik madaniyat kompetensiyasi C) tabiiy, ijtimoiy-iqtisodiy jarayon hamda hodisalarni kuzatish, aniqlash, tushunish va tushuntirish D) globus, geografik atlas va xaritalardan amaliyotda foydalana olish kompetensiyasi 27 / 50 27. Tabiatshunoslik fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan DTS talablarining birinchi yo‘nalishi qanday nomlandi? A) globus, geografik atlas va xaritalardan amaliyotda foydalana olish kompetensiyasi B) geografik obyektlar, joy nomlarini to‘g‘ri qo‘llay olish kompetensiyasi C) tabiiy, ijtimoiy-iqtisodiy jarayon hamda hodisalarni kuzatish, aniqlash, tushunish va tushuntirish kompetensiyasi D) tabiatni muhofaza qilish va ekologik madaniyat kompetensiyasi 28 / 50 28. Matematika o‘qitish metodikasining tadqiqot metodlari? A) og‘zaki,amaliy, interfaol B) induksiya, deduksiya, anologiya C) interfaol D) amaliy metodlar 29 / 50 29. Matematika darsi haftasiga necha soatni tashkil etadi? A) 5 B) 4 C) 6 D) 3 30 / 50 30. Qisqa shart tuzishdan maqsad? A) masala yechimini topish tezlashad B) qisqa yozuv shart emas C) vaqt kam sarflanadi D) o‘quvchi masalani aniq mohiyatini tushunadi 31 / 50 31. Mazmuniga ko‘ra masala turlari? A) to‘g‘ri va teskari B) tarkibli C) oddiy va sodda D) sodda va murakkab 32 / 50 32. Alifbo davri o‘rganiladigan tovush va harflar, szlarning va bo‘g‘inlarning tuzilishi, murakkablik darajasiga ko‘ra necha bosqichga bo‘linadi? A) 3 bosqichga B) 4 bosqich C) 2 bosqich D) 5 bosqich 33 / 50 33. A1 standart darajada adabiy-nutqiy kompetensiya bo‘yicha boshlangʻ`ich ta'lim yakunida bir daqiqada nechta so‘zni o‘qiy oladi? A) 70-80 so‘z B) 50-55 so‘z C) 55-60 so‘z D) 80-90 so‘z 34 / 50 34. Adabiy-nutqiy va badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyalari qaysi fan yo‘nalishini belgilaydi? A) ona tili B) rus tili C) o‘qish D) ingliz tili 35 / 50 35. Ona tili bo‘yicha nechta kompetensiyaviy yondashuv belgilangan? A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 36 / 50 36. A1 standart darajasiga ko‘ra ona tili o‘quv dasturida necha soatni tashkil etadi? A) 618 B) 680 C) 608 D) 688 37 / 50 37. Ko‘nikma nima? A) nazariy bilimlarni amalda qo‘llay olish B) o‘rganilgan bilimlarni tanish vaziyatlarda qo‘llay olish C) o‘rganilgan bilimlarni amalda qo‘llay olish D) nazariy ma’lumotlarni amalda qo‘llay olish 38 / 50 38. Gaplar nimalardan tuziladi? A) tovushlardan B) harflardan C) bo‘g‘inlardan D) so‘zlar 39 / 50 39. A1 standart darajasi qanday nomlandi? A) umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) boshlang‘ich darajas C) boshlang‘ich ta’lim darajasi D) 1-4-sinf darajasi 40 / 50 40. 1-2 sinflarda tekshirish diktantlaridagi so‘zlar soni? A) 1-sinfda 20-25 so‘z, 2-sinfda 30-35 so‘z B) 1-sinfda 15-20 so‘z, 2-sinf 1-yarimida 20-25 so‘z, 2-yarimida 30-35 so‘z C) 1-sinfda 20-25 so‘z, 2-sinf o‘quv yili 1-yarimida 25-30 so‘z D) 1-sinfda 10-15 so‘z, 2-sinfda 20-25 so‘z 41 / 50 41. Ta’limiy diktant necha turga bo‘linadi? A) 2 B) 5 C) 8 D) 4 42 / 50 42. Ko‘rgazmali qurolga qo‘yiladigan talablar? A) didaktik, metodik B) didaktik, metodik, estetik,gigiyenik C) didaktik va gigiyenik D) estetik, gigiyenik 43 / 50 43. Tutuq belgisi to‘g‘ri qo‘yilgan so‘zlar qatorini belgilang? A) eti’roz, maq’ul B) eti’roz, maq’ul, nash’a C) tar’if, ta’qib, mas’uma D) san’at, sur’at, qal’a 44 / 50 44. So‘zlarda tutuq belgisi noto‘g‘ri qo‘yilgan qatorni aniqlang? A) ma’shal, mas’ul, bid’at B) ma’shal, mas’ul, she’r C) e’tiroz, she’r, e’tirof D) al’o, taz’im, tas’ir 45 / 50 45. oshlang‘ich sinflarda savod o‘rgatsih jarayonida qaysi metoddan foydalaniladi? A) tushuntirish metodidan B) tahlil va tarkib metodidan C) ko‘rgazmalilik metodidan D) suhbat metodidan 46 / 50 46. Umumiy o‘rta ta’limning (UO‘T) tayanch o‘quv rejasi qanday hujjat hisoblanadi? A) umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘qitiladigan o‘quv fanlarining sinflar bo‘yicha taqsimoti belgilangan hujjat hisoblanadi B) umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘qitiladigan o‘quv fanlari nomi, o‘quv yuklamasining hajmi hamda ularning sinflar bo‘yicha taqsimoti belgilangan hujjat hisoblanadi C) umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘qitiladigan o‘quv fanlari nomi, o‘quv yuklamasining maksimal hajmi hamda ularning sinflar bo‘yicha taqsimoti belgilangan dastur hisoblanadi D) umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘qitiladigan o‘quv fanlari nomi, o‘quv yuklamasining minimal hajmi hamda ularning sinflar bo‘yicha taqsimoti belgilangan hujjat hisoblanadi 47 / 50 47. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi 187-sonli qarori qachon qabul qilingan? A) 2016 yil 7 aprel B) 2017 yil 17 aprel C) 2017 yil 6 aprel D) 2016 yil 16 aprel 48 / 50 48. Darsga berilgan ta’rifni toping? A) dars sinfda aniq maqsad,berilgan vaqt oralig‘ida o‘qituvchi rahbarligida o‘quvchilar uchun o‘quv-tarbiya jarayonining tashkil etilish B) dars 6 bosqichdan iborat mashg‘ulot C) dars tag‘limiy maqsadni o‘zida jamlagan o‘quv soati D) dars o‘quvchilarga DTS talabini bajarishlariga yo‘naltirilgan mashg‘ulot 49 / 50 49. Modulli texnologiyalarga tarif bering ? A) modulli texnologiyalar-eng zamonaviy texnologiya eng zamonaviy texnologiya bo‘lib, modul bloklaridan tashkil topgan axborotli tizim B) B.K.M. diagnostikasida turli shakllaridan foydalangan holda tashkil etiluvchi yaxlit jarayon C) еng zamonaviy texnologiya bo‘lib, modul bloklaridan tashkil topgan axborotni tizimli ravishda qayta ishlash va tahlil qilishga, o‘quvchining mustaqil faoliyatiga asoslangan D) modulli texnologiyalar-modul bloklaridan tashkil topgan axborotni tizimli ravishda qayta ishlash va tahlil qilishga, o‘quvchining mustaqil faoliyatiga asoslangan, shakllaridan foydalangan holda tashkil etiladi 50 / 50 50. Hozirga kunda jahon pedagogikasida «pedagogik texnologiya» tushunchasiga necha xil tarif berilgan? A) 11 xil B) 10 xil C) 12 xil D) 9 xil 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari