Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 Mart 27, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 ga fikr bildirilmagan. 0% 709 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 uzedu.devel.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. sonining oxirgi raqamini toping. A) ...9 B) ...7 C) ...3 D) …1 2 / 50 2. Sotishdan oldin erkaklar va ayollar kostyumlarining narxi bir xil. Savdo boshida erkaklar kostyumi narxi 15 % ga arzonlashgan edi, lekin xaridorlaming kamligi sababli ular narxini yana 15 % ga tushirishdi. Ikkala kostyumning narxi yana bir xil bo'lishi uchun ayollar kostyuniining narxini bir martada nehia foizga tushirish kerak? A) 26.25 B) 27.75 C) 30 D) 25.25 3 / 50 3. Chizmada ABC to‘g‘ri burchakli uchburchak berilgan. Unda yuzlari, mos ravishda, S₁, S₂, S₃ bo’lgan uchta kvadrat ichki chizilgan. Agar S₁ = 4 cm² va S₂= 9 cm² bo‘lsa, uchinclii kvadratning yuzini toping. (S₃ =? ) A) 20,25 m² B) 16,25 m² C) 20 m² D) 16 m² 4 / 50 4. MNPR to'g'ri to'rtburchakning ichiga radiusi 2 cm bo'lgan aylanalar bir - biriga va to'g'ri to'rtburchak tomonlariga urinadigan qilib chizildi (chizmaga qarang). Berilganlardan foydalanib, AB kesma uzunligini toping. A) 4√7cm B) 3√6cm C) 3√5cm D) 6√3cm 5 / 50 5. Hosila uchun quyida berilgan formulalarning "to‘g‘ri" yoki “noto'g'ri" ligini aniqlang: A) 1- to'g'ri; 2- noto'g'ri; 3- noto'g'ri. B) 1- noto'g'ri; 2- noto'g'ri;3- to'g'ri. C) 1- to'g'ri; 2- to'g'ri; 3- noto'g'ri. D) 1- noto'g'ri; 2- to'g'ri; 3- to'g'ri. 6 / 50 6. G nuqta ABC to’ri bnrchakli uchburchakning og‘irlik markaz. Agar AB Ʇ AC, GH Ʇ BC, BH = 11 cm va HC = 13 cm bo‘lsa GH kesmaoing uzunligini toping. A) √15 cm B) 2√3 cm C) 4 cm D) 3√3 cm 7 / 50 7. Chizmada g(x) funksiya va unga x₀ = 1 nuqtada urinuvchi to’g’ri chiziqning grafiklari berilgan. Agar f(2x — 1) = x · g(x) — 3 tenglik o‘rinli bo‘lsa, f'(1) ning qiymatini toping. A) 2.5 B) 2 C) 1 D) 4 8 / 50 8. Quyida berilgan formulalaming “to'g'ri” yoki “noto'g'ri" ligini aniqlang. A) 1- noto'g'ri; 2- noto'g'ri;3- to'g'ri. B) 1- noto'g'ri; 2- to'g'ri; 3- noto'g'ri. C) 1- to'g'ri; 2- noto'g'ri; 3- to'g'ri. D) 1- to'g'ri; 2- to'g'ri; 3- to'g'ri. 9 / 50 9. A(-3; —3), 5(1; 3) va C(3; -1) nuqtalar uchburchak uchlarining koordinatalaridir. MB mediana bilan .AB tomon orasidagi burchakni toping. A) A B) B C) D D) C 10 / 50 10. Kesik konus yasovchisi katta asos tekisligi bilan a burchak tashkilqiladi. Asoslarining radiuslari r va R bo'lsa, quyidagi javoblardan qaysi biri kesik konusning hajmini topish formulasini ifodalaydi? A) B B) C C) A D) D 11 / 50 11. R = 4 cm va r = 1 cm raduisli aylana bir - biriga va to‘g‘ri chiziqqa urinadi. Shu to‘g‘ri chiziqqa va aylanalarga urinadigan kichik aylana radiusini toping. A) 36/25 cm B) 16/9 cm C) 9/16 cm D) 4/9 cm 12 / 50 12. Elektr zanjiriga erkli (bir - biridan farqli) ishlaydigan 3 ta element ketma - ket ulangan. Birinchi, ikkinchi va uchinchi elementlaming buzilish ehtimollari mos ravislida quyidagiga teng: p₁ = 0,1; p₂ = 0,15; p₃ = 0,2. Zanjirda elektr tok bo‘lmasligi ehtimolini toping. A) 0.24 B) 0.388 C) 3/7 D) 1/3 13 / 50 13. Ikkita o‘yin kubigi tashlanmoqda. U holda quyidagi hodisalarning ehtimolliklarini toping va har biriga to‘g‘ri javobni mos keltiring: A) I-C; II-D; lll-E. B) I-A; II-D; III - B. C) I - D; II-A; lll-E. D) I- D; II - A; III - B. 14 / 50 14. Hovuzga uchta jo’mrak o'rnatilgan (rasmga qarang). Agar faqat A jo‘mrak ochilsa, u holda bo’sh hovuzni 4 soatda to’ldiradi. Faqat B jo‘mrakning o‘zini ochganda hovuzning yarmni 12 soatda bo'shatadi, faqat C jo'mrakni ochganda esa to'la hovuzdagi suvni 12 soatda bo‘shatadi. Agar uchala jo‘mrak bir vaqtda ochilgan bo‘Isa, bo'lsa houz necha soatda to'ladi? A) 6 B) 8 C) 7 D) 5 15 / 50 15. Hisoblang: A) A B) D C) B D) C 16 / 50 16. Yo'lning 99 metr uzunlikdagi qismiga asfalt yotqizish uchun asfalt yotqizadigan ikkita mashina ishga jalb qilindi. I mashina yo'lning bir boshidan, II mashina yo'lning unga qarama - qarshi tomonidan bir vaqtda ishga kirishishdi. II mashina birinchi minutda 1,5 m yo'lni asfaltladi va keyingi har bir minutda avvalgisiga qaraganda 0,5 m ko'p yo'lni asfaltladi. I mashina esa har bir minutda 5 metr yo'lni asfaltladi. Ikkala mashina qancha vaqtdan so'ng uchrashadi? A) 14 minut B) 11 minut C) 15 minut D) 18 minut 17 / 50 17. Agar bo‘lsa, f(2) ning qiymatini toping. A) 5 B) 3 C) 6 D) 8 18 / 50 18. a va b musbat butun sonlar. Agar va 2·EKUB(a; b) + EKUK(a; b) = 96 bo'lsa, a ni toping. A) 12 B) 18 C) 15 D) 10 19 / 50 19. Silindr o‘qiga parallel bo’lgan tekislik asosidagi aylanadan 120⁰ ga teng bo'lgan yoy ajratadi. Shu tekislik o‘qdan h masofada joylashgan. Hosil bo'lgan kesimning diagonali 2 √7 h ga teng. Silindr to‘la sirtini toping. A) 20 πh² B) 24 πh² C) 16 πh² D) 14 πh² 20 / 50 20. xy′ + y = y ² differensial tenglamaning y(1) = 0,5 shartni qanoatlantiradigan xususiy yechimini toping. A) A B) D C) C D) B 21 / 50 21. 10 kishilik guruhda Nodira va Shaxnoza ham bor. Bu guruhni 4 kishilik va 6 kishilik ikkita guruhga ajratmoqchi. Nodira va Shaxnoza har xil guruhlarda bo'lishi kerak bo'lsa, bunday ajratish necha xil usulda bo'ladi? A) 64 B) 144 C) 112 D) 96 22 / 50 22. sonining oxirgi raqamini toping. A) ...9 B) …1 C) ...7 D) ...3 23 / 50 23. tenglama [0; 2 π] kesmada nechta ildizga ega? A) 6 ta B) 7 ta C) 8 ta D) 5 ta 24 / 50 24. Agar har bir chizma uchun d₁ || d₂ bo'lsa, chizmalar bo’yicha noma'lum burchak x ning qiymatiga mos qiymatni tanlang. A) 1-E; 2-B; 3-C. B) 1-A; 2-B;3-F C) 1-A; 2-D; 3-F. D) 1-E; 2-D; 3-C. 25 / 50 25. Muslima karton qog‘ozdan quti yasamoqchi. Unda tomonining uzunligi 16 cm bo'lgan kvadrnt sliaklidagi karton qog'ozi bor. U kartonning to'rtta uchidan tomoni 3 cm bo‘lgan kvadratni qirqib olib. qog‘ozning qolgan qismidan rasmda ko‘rsatilganidek quti yasadi. Hosil bo‘lgan qutining hajini neclia cm³ ga teng? A) 624 B) 480 C) 300 D) 400 26 / 50 26. Trapetsiyaning parallel tomonlari a va b ga teng. Bu tomonlarga parallel bo'lgan va trapetsiya yuzini teng ikkiga ajratgan kesma uzunligini toping. A) A B) B C) C D) D 27 / 50 27. To'g'ri prizmaning asosi teng yonli to'g'ri burchakli uchburchakdan iborat, uning katta yon yog'ining perimetri 24 cm ga teng. Prizmaning hajmi eng katta bo'lishi uchun uning asosining perimetri qanday bo'lishi kerak? A) 8+8√2 cm B) 8+4√2 cm C) 4+4√2 cm D) 4+8√2 cm 28 / 50 28. sonining oxirgi raqamini toping. A) …1 B) ...9 C) ...3 D) ...7 29 / 50 29. To'g'ri burchakli uchburchakning gipotenuzasi c, o'tkir burchaklaridan biri a ga teng. Shu uchburchakka ichki chizilgan aylana radiusi quyida berilgan qaysi ifoda orqali topiladi? A) D B) A C) C D) B 30 / 50 30. tenglamaning ildizlari yig'indisini toping. A) 119 B) 114 C) 121 D) 117 31 / 50 31. Quyida berilgan x = 0, x = 4 va y = 3x² 4+k funksiyalar bilan chegaralangan shakl (bo‘yalgan soha) yuzi 84 kvadrat birlikka teng. Berilganlardan foydalanib, k ning qiymatini toping. A) 8 B) 4 C) 5 D) 6 32 / 50 32. tengsizlikning butun yechimlari yig‘indisini toping. A) 15 B) 12 C) 7 D) 9 33 / 50 33. Chizmadagi ABCD parallelogrammning yuzi 64 cm² ga teng. Agar AF/FD= 3, AK/KB= 1 bo‘lsa, FKCD to‘rtburchakning yuzini toping. A) 48 cm² B) 36 cm² C) 32 cm² D) 40 cm² 34 / 50 34. Quyida berilgan topshiriqlarga mos javobni tanlang: A) 1-D; 2-A; 3-B B) 1-E; 2-C; 3-F C) 1-D; 2-C; 3-F D) 1-E; 2-A; 3-B 35 / 50 35. 3 ta tanga birgalikda 30 marta tashlanganda jadvalda ko‘rsatilgan natija qayd etildi. Shu ma’lumotlarga ko‘ra quyidagi tasdiqlar to’g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini aniqlang. 1) modasi 1 ga teng; 2) medianasi 1,5 ga teng; 3) o‘rta qiymati 1,4 ga teng; A) noto'g'ri; to'g'ri; to'g'ri; B) to'g'ri; to'g'ri; to'g'ri; C) noto'g'ri; noto'g'ri; noto'g'ri; D) noto'g'ri; noto'g'ri; to'g'ri; 36 / 50 36. Formativ baholash оценивание A) ta'limni takomillashtirish imkoniyatlarini aniqlashga imkon beradi. B) O’quvchilarni sertifikatlash va sertifikatlash uchun zarurdirобучающихся. C) belgilar qo'yish uchun o'quv natijalarini o'tkazishga imkon beradi. D) belgilash va hisobot berish uchun zarur. 37 / 50 37. Bir qator tadqiqotchilarning fikriga ko'ra, aksariyat hollarda o'qituvchilar ikki turdagi savollardan foydalanadilar A) kundalik va falsafiy. B) past va yuqori tartib. C) ko'p ma'noli va bir ma'noli. D) asosiy va qo'shimcha. 38 / 50 38. O’quvchilarning "muammolarni hal qilish" qobiliyatini aniqlash mezoni bolalar A) muqobil qarorlar qabul qilishi mumkin. B) ular tezda mohiyatini tushunadilar. C) rejalashtirish uchun ko'p vaqt talab etiladi. D) ma'lumotlardan foydalanishi mumkin. 39 / 50 39. AKTni qo'llashda "modellashtirish" o'qitish aspektidan foydalanishga misol A) O’quvchilarni o'rganish va muhokama qilish uchun ish bilan bo'lishish. B) sxema yoki ketma-ketlikni ishlab chiqish. C) O’quvchilarga haqiqiy hayotiy voqealar modellarini taqdim etish. D) test topshiriqlarini ishlab chiqish va ekspertizadan o'tkazish. 40 / 50 40. Darsni o'rganadigan o'qituvchilar A) maktabda mavjud bo'lgan tajribani umumlashtiring. B) "O’quvchi ovozi" loyihasini amalga oshiring. C) ota-onalarning ta'lim natijalariga ta'sirini o'rganish. D) yangi yondashuvni o'qitishni modellashtirish. 41 / 50 41. Odamlar qulay o'rganish uchun fikr-mulohaza va rag'batlantirishga muhtoj, shuning uchun baholash bo'lishi kerak A) o'z vaqtida. B) sodiqlarga. C) insonparvar. D) demokratik. 42 / 50 42. Maktab o'qituvchilarining professional hamjamiyatining asosiy printsipi-asoslangan amaliyot A) tadqiqotlar. B) modellashtirish. C) kuzatishlar. D) maslahat. 43 / 50 43. O'quv jarayoni va O’quvchilar natijalariga eng katta ta'sir ko'rsatadi A) nazariyani amaliyotga integratsiya qilish. B) o'qituvchining sinfdagi kundalik ishi. C) ta'lim siyosati. D) normaga muvofiq baholash. 44 / 50 44. Одна из основных характеристик Hamkorlikdagi ta'limning asosiy xususiyatlaridan biri обучения A) trening murakkab dasturlarga muvofiq amalga oshirilishi kerak. B) matn doirasida individual o'qitish amalga oshiriladi. C) yodlash va takrorlash rag'batlantiriladi. D) ta'lim ijtimoiy muhitda takomillashtirilmoqda. 45 / 50 45. O’quvchi bilan xatolar haqida suhbat baholash maqsadiga mos keladi A) fikr-mulohazalarni taqdim etish. B) standartlarni nazorat qilish va bajarish. C) ta'limning murakkabliklarini aniqlash. D) prognozlash va tanlash. 46 / 50 46. O'rganishga satsial-situatsion yondashuv quyidagilarni o'z ichiga oladi A) laboratoriya psixologik eksperimentidan foydalanish. B) atrof-muhit bilan bog'liq xatti-harakatlarni o'rganish. C) turli xil amaliy faoliyatda ishtirok etish. D) shaxsning aqliy jarayonlarini o'rganish. 47 / 50 47. O'qitish va o'qitish amaliyotini rejalashtirishning so'nggi bosqichi A) kalendar rejalashtirish. B) uzoq muddatli rejalashtirish. C) qisqa muddatli rejalashtirish. D) uzoq muddatli rejalashtirish. 48 / 50 48. Tadqiqot darsini muhokama qilishning oxirgi bosqichi quyidagilardan iborat A) mavzu bo'yicha tadqiqot adabiyotlarini o'rganish. B) bir nechta sinf o'quvchilari bilan suhbatlashish. C) tadqiqotning asosiy g'oyasini aniqlash. D) keyingi dars yoki tsiklni rejalashtirish. 49 / 50 49. Посредством Wiki orqali O’quvchilar mumkin A) bir-birining sahifalarini tahrirlash. B) создавать video intervyu yozuvlarini yarating. C) maktab yangiliklarini translyatsiya qiling. D) raqamli tasvirlarni qayta ishlash. 50 / 50 50. Kuzatish, talqin qilish va xulosa qilishni o'z ichiga oladi A) fikrlash. B) tadqiqot. C) baholash. D) rejalashtirish. 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Matematika attestatsiya