Informatika fanidan attestatsiya savollari №16 Mart 26, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Informatika fanidan attestatsiya savollari №16 ga fikr bildirilmagan. 0% 1152 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Informatika fanidan attestatsiya savollari №16 uzedu.devel.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Agar ekran sohasi 1024x768 nuqtali va har bir nuqta 65536 rangni aks ettira olisb qolibiyatiga ega bo‘ Isa, bu sohani saqlash uchun kerak bo’ladigan eng kam videoxotira hajmini aniqlang. A) 48 Mbit B) 12 Mbayt C) 1,5 Mbayt D) 1536 Kbit 2 / 50 2. Quyida berilgan atamalar va ulaming ta’rifi to‘g‘ri inoslasbtirilgan javob variantini fanlang. A) 1-c, 2-a, 3-d, 4-b, 5-e B) 1-d, 2-a, 3-e, 4-b, 5-c C) 1-c, 2-a, 3-e, 4-d, 5-b D) 1-c, 2-a, 3-e, 4-b, 5-d 3 / 50 3. Okqituvchi o'quvchilami guruhlarga ajratib, bir nccha yo‘nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim ctdi. Quyida bcrilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlami belgilang: 1. Maktabda chiqindilami saralab yig‘ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog‘ chang‘i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda “Ekologik muammolar” mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish A) 2, 3 B) 2, 4 C) 1, 4 D) 1, 2 4 / 50 4. Faoliyat doirasida o’qituvchi o’quvchilaming kognitiv va amaliy ko'nikinalarini rivojlantirish uchun turli usullardan foydalanadi. O'qitish usullari va ularni anialga oshirishning o'ziga xos xususiyatlarini moslashtiring A) 1-D, 2-G, 3-A, 4-B B) 1-G, 2-A, 3-G, 4-V C) 1-V, 2-B, 3-D, 4-G D) 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 5 / 50 5. Yuqoridagi blok-sxema qanday masalani hal etayotganini toping A) a va b sonlarni o'zaro taqqoslab kichigini chop etish B) a va b sonlarning eng kichik umumiy karralisini topish C) a va b sonlarni o'zaro taqqoslab kichigini chop etish D) a va b sonlarning eng katta umumiy bo'luvchisini topish 6 / 50 6. MS Excelda A2:D2 kataklar bloki asosida quyidagi diagramma hosil qilingan. B2 katak qiyinati diagranunaning neclia foizini taslikil qiladi? A) -35% B) -20% C) -46% D) -30% 7 / 50 7. Quyida berilgan Scratch bloklarini nomini rangiga ko'ra to'g'ri moslik hosil qilingan javobni belgilang. A) 1-b, 2-d, 3-c, 4-a, 5-e B) 1-d, 2-c, 3-a, 4-b, 5-e C) 1-e, 2-b, 3-d, 4-a, 5-c D) 1-b, 2-d, 3-e, 4-c, 5-a 8 / 50 8. O'qituvchi muayyan mavzu bo’yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustohkomlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkiletdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taaluqli? A) shaxsga yo'naltirilgan ta'lim B) muammoli ta'lim turi C) reproduktiv ta'lim D) tabaqalashtirilgan ta'lim 9 / 50 9. Intel Core i3-4005U protsessorining 1,7 GHz tezlikka ega bo'lsa, quyidagilardan qaysi biri to'g'ri? A) 1 sekundda 1782570 amal bajaradi B) 1 sekundda 1,700 mln amal bajaradi C) 1 sekundda 1700 ming amal bajaradi D) 1 sekundda 1700 mln amal bajaradi 10 / 50 10. Moslikni toping A) 1-a, 2-c, 3-e, 4-b, 5-d B) 1-c, 2-b, 3-e, 4-d, 5-a C) 1-d, 2-e, 3-b, 4-c, 5-a D) 1-b, 2-d, 3-e, 4-a, 5-c 11 / 50 11. Qaysi biri IP adres bo'la olmaydi? A) 10.0.0.1 B) 192.168.0.255 C) 192.168.0.1 D) 255.255.0.0 12 / 50 12. HTML. Ushbu kod qismidan foydalanib jadvalning eni qisqa va eng uzun katakchalaridagi sonlaming yigkindisini toping: ≤table width="600px” border="1px”≥ ≤tr≥ ≤td width=”180px"≥159≤/td≥≤td width="160px"≥209≤/td≥ ≤td width="35°"≥111≤/td≥ ≤td≥160≤/td≥ ≤/tr≥ ≤/table≥ A) 319 B) 271 C) 270 D) 320 13 / 50 13. Ma'lumki. 10 lik sanoq sistemasidagi toq sonlar barcha pozitsion sanoq sistemalarida ham toq son boiadi. Shunga ko'ra [20; 41) oraliqdagi barcha toq sonlarning yig’indisini hisoblablang. Barcha sonlar 5 lik sanoq sistemasida berilgan. A) 300 B) 434 C) 341 D) 330 14 / 50 14. MS Excelda A1 = 4. B1 = 5. C1 = 6 qiymatlar berilgan. Agar ushbu qiymatlar A1 = 100. B1 = 500. C1 = 1000 kabi o'zgartirilganda quyida berilgan qaysi formulaning natijasi o'zgarishsiz qoladi? A) =ЕСЛИ(B1>C1-A1; "Gazeta"; "Jumal") B) =ЕСЛИ(А1+В1>С1; "Gazeta "; "Jumal") C) =ЕСЛИ(B1<C1-A1; "Gazeta"; "Jumal") D) =ЕСЛИ(А1>В1-А1; "Gazeta"; "Jumal") 15 / 50 15. Moslikni toping A) 1-B, 2-A, 3-C, 4-D B) 1-B, 2-C, 3-E, 4-A C) 1-C, 2-A, 3-B, 4-D D) 1-A, 2-D, 3-B, 4-E 16 / 50 16. O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda faqotgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmosdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? A) Muammoli ta’lim turl B) Ijtimoiy ta’lim turi C) Darsdan tashqari ta’lim turi D) Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim 17 / 50 17. MS Excel dasturining D2 katagida yozilgan formulani C3 katagiga nusxa olingandan keyin hosil bo’ladigan natijani aniqlang. A) 9 B) 21 C) 23 D) 17 18 / 50 18. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo‘lgach, o‘quvchilarning quyidagi savoliga duch kcldi: “Bulaming bizga nima kcragi bor? Biz bu narsani o‘rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o‘qituvchi o‘quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to‘liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash A) 2, 3 B) 2, 4 C) 1, 2 D) 1, 4 19 / 50 19. Sumayya va Nozima informatika darsida berilgan masalani ishlab ushbu dastur kodini yozishdi: Agar Sumayya dasturni shu holatda, Nozima esa a listning elementlarini teskari tartibda yozib ishlatib ko'rgan bo'lsa, ular olgan musbat ayirmasini toping A) 3 B) 2 C) 0, ya'ni ular bir xil natija olishgan D) 1 20 / 50 20. 1 ta “Espresso” va 2 ta “Americano” qahvalarining birgalikdagi narxi 51000 so‘m 2 ta “Espresso” qahvasi esa 1 ta “Americano” qahvasidan 12000 so'mga qimmat. Agar “Espresso” qahvasining narxini E bilan. “Americano” qahvasining narxini esa A bilan belgilasak. ushbu mantiqiy amallaming qaysi biri “Yolg'on” natijaga ega? A) ((2*A>37000) <=>┐((E+=15500)) =>┐(E+17000<32000) B) ((1700>E) ʌ (A-2*E>0))<=>┐(E>14500) => (E-15500<0) C) ((1700>E)V ┐(41000>2*A))=>┐(A<2300) <=>┐(2*A-3*E>0) D) ((E<15000)=>┐(A<16500)=>((2*E>A)<=>┐(A-3*E>0)) 21 / 50 21. Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va tarqatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? A) Ta’Lim samaradorligini ta'minlash uchun B) To'g'ri baholash va qayta aloqani o'rnatish uchun C) O'z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun D) Differensial yondashuvni ta’minlash uchun 22 / 50 22. O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllanadi? A) mulohaza B) bilish C) tahlil D) qo'llash 23 / 50 23. O'qituvchi o'quvchimimg mustaqil faoliyatlari darajasini oshirmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1.Reproduktiv usul 2.Axborot to'plash-reseptiv usul 3.Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqiqot usuli A) 2,1,4,3 B) 1,4,2,3 C) 3,1,2,4 D) 2,1,3,4 24 / 50 24. Malumki, faylning to'liq nomi deganda, faylga borish yo‘li va uning nomini birgalikda yozish tushuniladi. Ushbu berilgan faylning to'liq nomidan foydalanib fayl joylashgan joriy katalogni toping: D:\others\my_niespersonal\photos.jpg A) photos B) jpg C) others D) personal 25 / 50 25. HTML. Quyidagilardan qaysi birida C harfi bilan boshlanuvchi tartiblangan ro'yxat hosil qilish ko'rsatilgan? A) < ol type="A" begin=3> B) < ul type="С" start=1> C) < ul type="С" start=0> D) < ol type="A" start=3> 26 / 50 26. "Dars vaqtini oqilona tashkillashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarini aniqlash" o'qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi vazifasidagi ko'nikmalariga kiradi? A) O'quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish C) O'quv jarayonini rejalashtirish D) Ta'lim samaradorligini ta'minlash 27 / 50 27. Sayohatchi soat 9:00 da Bektemir qislilog'idagi avtostansiyaga keldi va quyida berilgan avtobuslarning hududlar bo‘ylab qishloqlarga yetib borish jadvalini ko‘rdi: Ushbu jadvalga kora sayohatchining Chimboy qisblogiga eng tez vaqtda yetib boriladigan vaqtni toping. A) 12:20 B) 12:50 C) 14:40 D) 14:20 28 / 50 28. Audio va vedio fayllar haqida berilgan quyidagi mulohazalardan faqat rostlari berilgan javobni toping: 1) Format nomi audiofayl kengaytmasi sifatida xizmat qiladi. 2) Ovoz yozish uchun kompyuterda 0‘matilgan operatsion tizim tarkibidagi standart dasturdan ham foydalanish mumkin. 3) Videofay liar uchun qayta ishlashning 3 turi mavjud: videomontaj, konvertatsiya qilish va videomuharrir. A) faqat 3 B) 1 va 2 C) 2 va 3 D) 1 va 3 29 / 50 29. Moslikni o'rnating: A) 1-B, 2-A, 3-E, 4-D B) 1-B, 2-C, 3-E, 4-A C) 1-C, 2-A, 3-D, 4-E D) 1-A, 2-D, 3-B, 4-E 30 / 50 30. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to‘g‘ri ko'rsatilgan variantlami belgilang: 1. Ta’lim sifati. uni tahlil qilish va baholash haqida kcrakli va yetarli ma’lumotlami to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil dish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlami yig’ish 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish A) 1,2,3,5 B) 1,2,5 C) 2,4,5 D) 2,3,4,5 31 / 50 31. Python. Dastur natijasini aniqlang. A) Name: ['Zuhra'] Surname: ['Olimov'] Age: ['21'] B) Name: ['Amir'] Surname: ['Temirova'] Age: ['23'] C) Name: ['Shaxlo'] Surname: ['Aliyev'] Age: ['56'] D) Name: ['Maxmud'] Surname: ['Olimov'] Age: ['26'] 32 / 50 32. Yuqoridagi blok sxema qanday masalani yechyotganini toping A) a va b sonlarni eng kichik umumiy karralasini topish B) a va b sonlarni o'zaro taqqoslab kattasini chop etish C) a va b sonlarni o'qzaro taqqoslab kichigini chop etish D) a va b sonlarni eng katta bo'luvchilarini topish 33 / 50 33. MS Word hujjati rasmda keltirilgan sozlamalar o'matilgan holalda chop etisliga berildi. Ushbu holatda eng kamida huijatning nechta beti chop etiladi? A) 10 ta B) Aniqlab bo'lmaydi C) 7 ta D) 84 ta 34 / 50 34. Quyida berilgan jadvalda qidiruv serveriga yuborilgan so'rovlar ko‘rsatilgan. Qiduruv natijasida topilgan sotov sahifalarining sonini o‘sib borish tartibida jovlashtiring. A) BCAD B) CADB C) BADC D) DACB 35 / 50 35. Ushbu SQL so'rovi bajarilgach nechta natija chiqadi: SELECT * FROM teachers WHERE category='first category' AND salary> 4300000; A) -2 B) 1 C) -3 D) bitta ham yozuv chiqmaydi 36 / 50 36. O'qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? A) O'qituvchining ijtimoiy faoliyati B) O'qituvchining qo'shimcha faoliyati C) O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati D) O'qituvchining innovatsion faoliyati 37 / 50 37. O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? A) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar... boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) B) Kognitiv (yangi ma'Lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) C) Regulyativ <maqsadni belgilash, rejalashtirish....o'z-o'zini tartibga solish... to'siqlarni yengish) D) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlami sharhlash va ishlatish) 38 / 50 38. Agar "DEYDILARKI, KITOB - XAZINA" jumlasi "03042403081100171008,1008191401 - 230025081300" kabi kodlangan bo'lsa, ushbu kodlash sistemasida "ARZIRLI" so'zi qanday ko'rinishda kodlanadi? A) 01181700130308 B) 00172508171108 C) 00170914161104 D) 00181417001911 39 / 50 39. SMM ni internet tarmog‘ida harakatlantirish bosqichlari kctma-kctligi to‘g‘ri keltirilgan qatomi aniqlang. 1) raqobatchilami 0‘rganish; 2) maqsadli auditoriyani aniqlash; 3) qiziqarli takliflar; 4) maqsadni aniqlash: 5) ijtimoiy media marketing uchun platforma tanlash. A) 4, 2, 5, 1, 3 B) 1, 3, 5, 4, 2 C) 5, 1, 3, 2, 4 D) 2, 5, 4, 1, 3 40 / 50 40. Moslikni toping: A) 1-B, 2-A, 3-C, 4-D B) 1-A, 2-D, 3-B, 4-E C) 1-B, 2-C, 3-E, 4-A D) 1-B, 2-C, 3-A, 4-E 41 / 50 41. O’quvchi bir loyiha ustida ishladi. O'qituvchi tomonidan loyiha taqdimotiga to'g'ri bildirilgan fikr variantlarini toping. 1) Vazifani belgilangan muddatdan oldin bajarganligini ta'kidlamoqchiman ammo taqdimotdagi 1-muammo uchun keltirilgan ma’lumotlami joriy yil bo'yicha yangilash lozim. 2) Umuman olganda yomon emas. Ba'zi joylarida xatolikliklar bor. ulami birga tahlil qilishimiz lozim bo’lgani uchun. keyinroq ko’rishsak. yaxshiroq tushuntirib beraman.. 3) Loyiha ishi talab darajasida bajarilgan. Taqdimotga ba’zi o’zgartirishlar kiritish lozim. Darsdan so’ng ular haqida batafsil gaplashib olish uchun ko’rishsak ma'qul bo’lardi. 4) Barakalla. Taqdimot ustida zo’r ishlabsan. Menga juda yoqdi. A) 1, 4 B) 2, 4 C) 2, 3 D) 1, 3 42 / 50 42. Ushbu CSS fragmentini izohlang: h2{test-shadow: 2ppx 3 ppx;} A) <h2> tegi bilan ber-n matn gor. va ver. 3px o'lcjamdan, 2px o'lch-ga o'zga-n qora rangli soyaga ega B) <h2> tegi bilan berilgan matn gorizontal 2 px va vertikal 3 px o'lcjamda qora rangli soyaga ega C) <h2> tegi bilan berilgan matn vertikal 2 px va gorizontal 3 px o'lcjamda qora rangli soyaga ega D) <h2> tegi bilan ber-n matn gor. va ver. 2px o'lcjamdan, 3px o'lch-ga o'zga-n qora rangli soyaga ega 43 / 50 43. Ibrohim, Maftuna va Doniyor “Developers Team” jamoasi a’zolari bo‘lib, 8-, 9- va 10-sinflarda o'qishadi. Jamoada ishlar shunday taqsimlanganki. o‘quvchilar dizayncr. dasturchi va kopiraytcr kabi yo'nalishlardan faqat bittasida ishlay olishadi. Quyidagi ma'kimotlardan foydalanib Maftuna haqida to‘g‘ri ta’rif berilgan javobni loping. a) Ibrohim 8-sinfda o'qimaydi; b) Doniyor 10-sinfda o'qimaydi; c) 8-sinfda 0‘qiydigan o'quvchi dizayner emas; d) Dasturchi 10-sinfdan emas; c) Doniyor kopiraytcr emas. A) Maftuna 9-sinfda o'qiydi va u kopirayter B) Maftuna 8-sinfda o'qiydi va u kopirayter C) Maftuna 8-sinfda o'qiydi va u dizayner D) Maftuna 10-sinfda o'qiydi va u dasturchi 44 / 50 44. O'quvchilar robototexnika darsida avaldan tanlangan bir xil sanoq sistemasida kiritilgan ikki xonali x va y sonlami qo'shadigan kalkulyator yaratishdi. Ushbu kalkulyator quyidagi qoidalar asosida ishlaydi: a) berilgan sanoq sistemasida x va y sonlarining katta razryadli raqamlarini o‘zaro va kichik razryadli raqamlarini o'zaro qo'shadi: b) hosil bo’lgan sonlar berilgan sanoq sistemasida ketma-ket o'sish tartibida yoziladi: Misol: Kirish sonlar: 66,43; Sanoq sistemasi: 8 lik: Razryadlar qo'shilgandagi natija: 12,11; Natija: 1112 Quyida berilgan kirish sonlari va natijani tanlangan sanoq sistemasi bilan o‘zaro mosligi to'g'ri boigan javobni belgilang. A) 1-a, 2-c, 3-b, 4-d B) 1-c, 2-d, 3-a, 4-b C) 1-d, 2-a, 3-c, 4-b D) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a 45 / 50 45. Paint.net grafik dasturida ranglar palitrasi oynasining qaysi tugma yordamida uashirish va yana ko'rinarli qilish mumkun? A) F4 B) F6 C) F8 D) F12 46 / 50 46. Quyidagi script ishga rushirilagach “Mushukcha” sprayti qanday ko'rinishdagi shaklni chizadi? A) B B) C C) A D) D 47 / 50 47. Oybek infonnatika darsida vazifa sifatida berilgan inasalani Python dasturiash tilida ishlab. quyidagicha kod yozdi: Agar Oybek masalani to'g'ri ishlagan bo'lsa, u yozgan dastur qanday masalaning yechimi ekanligini toping A) "a, b, c butun sonlaridan hech biri boshqasiga teng emas" jumlasini rostlikka tekshirayapti B) "a, b, c butun sonlaridan faqat barchasi musbat" jumlasini rostlikka tekshirayapti C) "a, b, c butun sonlaridan hech bo'lmaganida bittasi musbat" jumlasini rostlikka tekshirayapti D) "a, b, c butun sonlaridan faqat bittasi musbat" jumlasini rostlikka tekshirayapti 48 / 50 48. Alisher, Mansur va Shahboz bog'dan olma terishdi. Ulardan nechta olma tergani so'ralganda har biri o'z sanoq sistemasida javob berdi - Alisher 55, Mansur 44 va Shahboz 66 sonlarini aytdi. Agar har bir bola o'z savatiga yana bitta olma qo’shsa ularning barchasidagi olmalarni 100 ko'rinishida yozish mumkin. Bolalar jami qancha olma terishganini Mansur aytgan sanoq sistemasida ifodalang. A) 461 B) 412 C) 255 D) 342 49 / 50 49. Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? A) o'quvchilar erkin rivojlanishlari va o'zlarini namoyon eta olishlari uchun o'zaro hurmat muhitini yaratish B) o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas'uliyatli qarorlarini qabul qilishga yordam berish C) sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta’lim ehtiyojlaridan kelib chiqib, o'z vaqtida yordam berish D) maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish 50 / 50 50. MS PowerPoint dasturida ushbu berilgan piktogrammalar nimani anglatadi? A) obyektga o'rnatilgan animatsiyalarni B) slaydga o'rnatish mumkin bolgan shakllarni C) slayd maketlari turlarini D) slayd o'tishmalarini 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Informatika attesttatsiya