Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 Mart 27, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 ga fikr bildirilmagan. 0% 641 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 uzedu.devel.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Quyida berilgan topshiriqlarga mos javobni tanlang: A) 1-D; 2-C; 3-F B) 1-D; 2-A; 3-B C) 1-E; 2-A; 3-B D) 1-E; 2-C; 3-F 2 / 50 2. R = 4 cm va r = 1 cm raduisli aylana bir - biriga va to‘g‘ri chiziqqa urinadi. Shu to‘g‘ri chiziqqa va aylanalarga urinadigan kichik aylana radiusini toping. A) 36/25 cm B) 9/16 cm C) 16/9 cm D) 4/9 cm 3 / 50 3. xy′ + y = y ² differensial tenglamaning y(1) = 0,5 shartni qanoatlantiradigan xususiy yechimini toping. A) A B) D C) C D) B 4 / 50 4. MNPR to'g'ri to'rtburchakning ichiga radiusi 2 cm bo'lgan aylanalar bir - biriga va to'g'ri to'rtburchak tomonlariga urinadigan qilib chizildi (chizmaga qarang). Berilganlardan foydalanib, AB kesma uzunligini toping. A) 6√3cm B) 3√5cm C) 3√6cm D) 4√7cm 5 / 50 5. Hisoblang: A) A B) C C) B D) D 6 / 50 6. Sotishdan oldin erkaklar va ayollar kostyumlarining narxi bir xil. Savdo boshida erkaklar kostyumi narxi 15 % ga arzonlashgan edi, lekin xaridorlaming kamligi sababli ular narxini yana 15 % ga tushirishdi. Ikkala kostyumning narxi yana bir xil bo'lishi uchun ayollar kostyuniining narxini bir martada nehia foizga tushirish kerak? A) 26.25 B) 27.75 C) 30 D) 25.25 7 / 50 7. Chizmada g(x) funksiya va unga x₀ = 1 nuqtada urinuvchi to’g’ri chiziqning grafiklari berilgan. Agar f(2x — 1) = x · g(x) — 3 tenglik o‘rinli bo‘lsa, f'(1) ning qiymatini toping. A) 2.5 B) 2 C) 4 D) 1 8 / 50 8. sonining oxirgi raqamini toping. A) …1 B) ...9 C) ...3 D) ...7 9 / 50 9. tenglama [0; 2 π] kesmada nechta ildizga ega? A) 6 ta B) 5 ta C) 8 ta D) 7 ta 10 / 50 10. 10 kishilik guruhda Nodira va Shaxnoza ham bor. Bu guruhni 4 kishilik va 6 kishilik ikkita guruhga ajratmoqchi. Nodira va Shaxnoza har xil guruhlarda bo'lishi kerak bo'lsa, bunday ajratish necha xil usulda bo'ladi? A) 96 B) 64 C) 144 D) 112 11 / 50 11. Elektr zanjiriga erkli (bir - biridan farqli) ishlaydigan 3 ta element ketma - ket ulangan. Birinchi, ikkinchi va uchinchi elementlaming buzilish ehtimollari mos ravislida quyidagiga teng: p₁ = 0,1; p₂ = 0,15; p₃ = 0,2. Zanjirda elektr tok bo‘lmasligi ehtimolini toping. A) 1/3 B) 0.388 C) 3/7 D) 0.24 12 / 50 12. A(-3; —3), 5(1; 3) va C(3; -1) nuqtalar uchburchak uchlarining koordinatalaridir. MB mediana bilan .AB tomon orasidagi burchakni toping. A) C B) D C) B D) A 13 / 50 13. Silindr o‘qiga parallel bo’lgan tekislik asosidagi aylanadan 120⁰ ga teng bo'lgan yoy ajratadi. Shu tekislik o‘qdan h masofada joylashgan. Hosil bo'lgan kesimning diagonali 2 √7 h ga teng. Silindr to‘la sirtini toping. A) 14 πh² B) 16 πh² C) 20 πh² D) 24 πh² 14 / 50 14. Hovuzga uchta jo’mrak o'rnatilgan (rasmga qarang). Agar faqat A jo‘mrak ochilsa, u holda bo’sh hovuzni 4 soatda to’ldiradi. Faqat B jo‘mrakning o‘zini ochganda hovuzning yarmni 12 soatda bo'shatadi, faqat C jo'mrakni ochganda esa to'la hovuzdagi suvni 12 soatda bo‘shatadi. Agar uchala jo‘mrak bir vaqtda ochilgan bo‘Isa, bo'lsa houz necha soatda to'ladi? A) 5 B) 8 C) 7 D) 6 15 / 50 15. Quyida berilgan formulalaming “to'g'ri” yoki “noto'g'ri" ligini aniqlang. A) 1- noto'g'ri; 2- noto'g'ri;3- to'g'ri. B) 1- noto'g'ri; 2- to'g'ri; 3- noto'g'ri. C) 1- to'g'ri; 2- to'g'ri; 3- to'g'ri. D) 1- to'g'ri; 2- noto'g'ri; 3- to'g'ri. 16 / 50 16. Kesik konus yasovchisi katta asos tekisligi bilan a burchak tashkilqiladi. Asoslarining radiuslari r va R bo'lsa, quyidagi javoblardan qaysi biri kesik konusning hajmini topish formulasini ifodalaydi? A) A B) C C) B D) D 17 / 50 17. Hosila uchun quyida berilgan formulalarning "to‘g‘ri" yoki “noto'g'ri" ligini aniqlang: A) 1- noto'g'ri; 2- to'g'ri; 3- to'g'ri. B) 1- to'g'ri; 2- to'g'ri; 3- noto'g'ri. C) 1- to'g'ri; 2- noto'g'ri; 3- noto'g'ri. D) 1- noto'g'ri; 2- noto'g'ri;3- to'g'ri. 18 / 50 18. Chizmada ABC to‘g‘ri burchakli uchburchak berilgan. Unda yuzlari, mos ravishda, S₁, S₂, S₃ bo’lgan uchta kvadrat ichki chizilgan. Agar S₁ = 4 cm² va S₂= 9 cm² bo‘lsa, uchinclii kvadratning yuzini toping. (S₃ =? ) A) 16,25 m² B) 20 m² C) 16 m² D) 20,25 m² 19 / 50 19. Muslima karton qog‘ozdan quti yasamoqchi. Unda tomonining uzunligi 16 cm bo'lgan kvadrnt sliaklidagi karton qog'ozi bor. U kartonning to'rtta uchidan tomoni 3 cm bo‘lgan kvadratni qirqib olib. qog‘ozning qolgan qismidan rasmda ko‘rsatilganidek quti yasadi. Hosil bo‘lgan qutining hajini neclia cm³ ga teng? A) 480 B) 400 C) 300 D) 624 20 / 50 20. Quyida berilgan x = 0, x = 4 va y = 3x² 4+k funksiyalar bilan chegaralangan shakl (bo‘yalgan soha) yuzi 84 kvadrat birlikka teng. Berilganlardan foydalanib, k ning qiymatini toping. A) 6 B) 5 C) 4 D) 8 21 / 50 21. Agar bo‘lsa, f(2) ning qiymatini toping. A) 6 B) 3 C) 8 D) 5 22 / 50 22. tengsizlikning butun yechimlari yig‘indisini toping. A) 12 B) 9 C) 7 D) 15 23 / 50 23. a va b musbat butun sonlar. Agar va 2·EKUB(a; b) + EKUK(a; b) = 96 bo'lsa, a ni toping. A) 12 B) 15 C) 18 D) 10 24 / 50 24. Agar har bir chizma uchun d₁ || d₂ bo'lsa, chizmalar bo’yicha noma'lum burchak x ning qiymatiga mos qiymatni tanlang. A) 1-A; 2-B;3-F B) 1-E; 2-B; 3-C. C) 1-E; 2-D; 3-C. D) 1-A; 2-D; 3-F. 25 / 50 25. To'g'ri burchakli uchburchakning gipotenuzasi c, o'tkir burchaklaridan biri a ga teng. Shu uchburchakka ichki chizilgan aylana radiusi quyida berilgan qaysi ifoda orqali topiladi? A) D B) B C) A D) C 26 / 50 26. Ikkita o‘yin kubigi tashlanmoqda. U holda quyidagi hodisalarning ehtimolliklarini toping va har biriga to‘g‘ri javobni mos keltiring: A) I-A; II-D; III - B. B) I - D; II-A; lll-E. C) I- D; II - A; III - B. D) I-C; II-D; lll-E. 27 / 50 27. Chizmadagi ABCD parallelogrammning yuzi 64 cm² ga teng. Agar AF/FD= 3, AK/KB= 1 bo‘lsa, FKCD to‘rtburchakning yuzini toping. A) 36 cm² B) 32 cm² C) 40 cm² D) 48 cm² 28 / 50 28. sonining oxirgi raqamini toping. A) …1 B) ...7 C) ...9 D) ...3 29 / 50 29. tenglamaning ildizlari yig'indisini toping. A) 117 B) 119 C) 121 D) 114 30 / 50 30. To'g'ri prizmaning asosi teng yonli to'g'ri burchakli uchburchakdan iborat, uning katta yon yog'ining perimetri 24 cm ga teng. Prizmaning hajmi eng katta bo'lishi uchun uning asosining perimetri qanday bo'lishi kerak? A) 4+4√2 cm B) 4+8√2 cm C) 8+8√2 cm D) 8+4√2 cm 31 / 50 31. Trapetsiyaning parallel tomonlari a va b ga teng. Bu tomonlarga parallel bo'lgan va trapetsiya yuzini teng ikkiga ajratgan kesma uzunligini toping. A) D B) B C) A D) C 32 / 50 32. Yo'lning 99 metr uzunlikdagi qismiga asfalt yotqizish uchun asfalt yotqizadigan ikkita mashina ishga jalb qilindi. I mashina yo'lning bir boshidan, II mashina yo'lning unga qarama - qarshi tomonidan bir vaqtda ishga kirishishdi. II mashina birinchi minutda 1,5 m yo'lni asfaltladi va keyingi har bir minutda avvalgisiga qaraganda 0,5 m ko'p yo'lni asfaltladi. I mashina esa har bir minutda 5 metr yo'lni asfaltladi. Ikkala mashina qancha vaqtdan so'ng uchrashadi? A) 11 minut B) 15 minut C) 18 minut D) 14 minut 33 / 50 33. G nuqta ABC to’ri bnrchakli uchburchakning og‘irlik markaz. Agar AB Ʇ AC, GH Ʇ BC, BH = 11 cm va HC = 13 cm bo‘lsa GH kesmaoing uzunligini toping. A) 3√3 cm B) 4 cm C) 2√3 cm D) √15 cm 34 / 50 34. sonining oxirgi raqamini toping. A) ...9 B) …1 C) ...7 D) ...3 35 / 50 35. 3 ta tanga birgalikda 30 marta tashlanganda jadvalda ko‘rsatilgan natija qayd etildi. Shu ma’lumotlarga ko‘ra quyidagi tasdiqlar to’g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini aniqlang. 1) modasi 1 ga teng; 2) medianasi 1,5 ga teng; 3) o‘rta qiymati 1,4 ga teng; A) noto'g'ri; noto'g'ri; to'g'ri; B) to'g'ri; to'g'ri; to'g'ri; C) noto'g'ri; noto'g'ri; noto'g'ri; D) noto'g'ri; to'g'ri; to'g'ri; 36 / 50 36. Maktab o'qituvchilarining professional hamjamiyatining asosiy printsipi-asoslangan amaliyot A) maslahat. B) tadqiqotlar. C) modellashtirish. D) kuzatishlar. 37 / 50 37. AKTni qo'llashda "modellashtirish" o'qitish aspektidan foydalanishga misol A) sxema yoki ketma-ketlikni ishlab chiqish. B) O’quvchilarni o'rganish va muhokama qilish uchun ish bilan bo'lishish. C) test topshiriqlarini ishlab chiqish va ekspertizadan o'tkazish. D) O’quvchilarga haqiqiy hayotiy voqealar modellarini taqdim etish. 38 / 50 38. O'qitish va o'qitish amaliyotini rejalashtirishning so'nggi bosqichi A) uzoq muddatli rejalashtirish. B) kalendar rejalashtirish. C) qisqa muddatli rejalashtirish. D) uzoq muddatli rejalashtirish. 39 / 50 39. O'rganishga satsial-situatsion yondashuv quyidagilarni o'z ichiga oladi A) shaxsning aqliy jarayonlarini o'rganish. B) turli xil amaliy faoliyatda ishtirok etish. C) laboratoriya psixologik eksperimentidan foydalanish. D) atrof-muhit bilan bog'liq xatti-harakatlarni o'rganish. 40 / 50 40. Tanqidiy fikrlashni rivojlantirishning keyingi bosqichida O’quvchilar quyidagilarni amalga oshiradilar A) baholash, tushuntirish, metakognitatsiya. B) dalillarni to'plash va guruhlash, bahslashish. C) manbalarni tahlil qilish, gipotezalarni shakllantirish. D) kuzatish, taqqoslash, muhokama qilish. 41 / 50 41. O’quvchi bilan xatolar haqida suhbat baholash maqsadiga mos keladi A) prognozlash va tanlash. B) standartlarni nazorat qilish va bajarish. C) ta'limning murakkabliklarini aniqlash. D) fikr-mulohazalarni taqdim etish. 42 / 50 42. Formativ baholash оценивание A) belgilar qo'yish uchun o'quv natijalarini o'tkazishga imkon beradi. B) ta'limni takomillashtirish imkoniyatlarini aniqlashga imkon beradi. C) O’quvchilarni sertifikatlash va sertifikatlash uchun zarurdirобучающихся. D) belgilash va hisobot berish uchun zarur. 43 / 50 43. Одна из основных характеристик Hamkorlikdagi ta'limning asosiy xususiyatlaridan biri обучения A) ta'lim ijtimoiy muhitda takomillashtirilmoqda. B) matn doirasida individual o'qitish amalga oshiriladi. C) yodlash va takrorlash rag'batlantiriladi. D) trening murakkab dasturlarga muvofiq amalga oshirilishi kerak. 44 / 50 44. Tadqiqot darsini muhokama qilishning oxirgi bosqichi quyidagilardan iborat A) bir nechta sinf o'quvchilari bilan suhbatlashish. B) mavzu bo'yicha tadqiqot adabiyotlarini o'rganish. C) keyingi dars yoki tsiklni rejalashtirish. D) tadqiqotning asosiy g'oyasini aniqlash. 45 / 50 45. Iqtidorli va iqtidorli O’quvchilar bilan ishlashning "tashqi" usulini amalga oshirishga misol A) onlayn rejimda o'quv dasturini kengaytirishлайн. B) har bir sinf o'quvchisida qobiliyat va iste'dodlarni aniqlash. C) imtihonlarni o'quv rejasida belgilangan muddatdan oldin topshirish. D) guruhlarda ishlashni tashkil qilishda maslahatchilarni tayinlash. 46 / 50 46. Kuzatish, talqin qilish va xulosa qilishni o'z ichiga oladi A) tadqiqot. B) fikrlash. C) rejalashtirish. D) baholash. 47 / 50 47. Kontekstda" o'rganishni o'rganish " bilim va tushunish A) ular ong osti darajasida o'z-o'zidan paydo bo'ladi. B) kollektiv ta'lim bilan paydo bo'ladi. C) o'qituvchi tomonidan uzatiladi. D) O’quvchi tomonidan shakllantiriladi. 48 / 50 48. Bir qator tadqiqotchilarning fikriga ko'ra, aksariyat hollarda o'qituvchilar ikki turdagi savollardan foydalanadilar A) asosiy va qo'shimcha. B) past va yuqori tartib. C) kundalik va falsafiy. D) ko'p ma'noli va bir ma'noli. 49 / 50 49. O'quv jarayoni va O’quvchilar natijalariga eng katta ta'sir ko'rsatadi A) ta'lim siyosati. B) o'qituvchining sinfdagi kundalik ishi. C) normaga muvofiq baholash. D) nazariyani amaliyotga integratsiya qilish. 50 / 50 50. Odamlar qulay o'rganish uchun fikr-mulohaza va rag'batlantirishga muhtoj, shuning uchun baholash bo'lishi kerak A) o'z vaqtida. B) sodiqlarga. C) demokratik. D) insonparvar. 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Matematika attestatsiya