Uy » Attestatsiya testlar » Tarix attestatsiya » Tarix attestatsiya №13 Tarix attestatsiya Tarix attestatsiya №13 InfoMaster Yanvar 31, 2024 597 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 0% 3 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix attestatsiya №13 Attsetatsiya 2024 Tarix fani ustozlari uchun 1 / 50 1. 563- yilda Eftallar davlati hududiga bostirib kirgan turklar Zarafshon vodiysidagi qaysi hududlarni egallashgan? A) Samarqand, Buxoro va Kesh B) Samarqand, Kesh va Naxshab C) Buxoro, Samarqand, Karmana D) Samarqand, Xo’jand va Jizzax 2 / 50 2. Qaysi omil Choch va Eloqqa ichki va tashqi savdo- sotiqning kengayib, shaharlar aholisining ko’payishiga imkon bergan? A) yaxshi rivojlangan tog’-konchilik tarmog’iga egaligi B) yer egaligi munosabatlari va yangi ijtimoiy tabaqalarning vujudga kelganligi C) Turk xoqonligi davrida davlat markazining Choch viloyatiga ko’chirilganligi D) karvon yo’lining o’lka orqali o’tishi 3 / 50 3. Qadimgi Xorazmda mahalliy … buyumlarining dovrug’i o’zga yurtlarga ham tarqalgan edi. A) temirchilik, mischilik, qurolsozlik, zargarlik B) kulolchilik, qurolsozlik, zargarlik C) to’quvchilik, kulolchilik, zargarlik D) to’quvchilik, kandakorlik, qurolsozlik 4 / 50 4. Drakont qonunlari e’lon qilinganidan uch yuzu qirq bir yil keyin bo’lgan voqeani aniqlang. A) Finikiyada 22 undosh harfdan iborat alifbo yaratilgan. B) Doro I saltanatni satrapliklarga ajratdi. C) Aleksandr so’nggi fors shohi Doro III qo’shinlarini tor-mor etgan. D) Antiox hokimiyat tepasiga kelgan. 5 / 50 5. Xronologik xatoni aniqlang. A) mil. avv. 327- yil – makedonlar qo’shini Panjob o’lkasiga bostirib kirdi. B) mil. avv. 146- yil – rimliklar tomonidan Karfagenning vayron qilinishi C) 452- yil – Rimning vandallar tomonidan zabt etilishi D) mil. avv. 337- yil – Korinf ittifoqining vujudga kelishi 6 / 50 6. Turk xoqonligi chinakam markazlashgan davlat emas edi. Hukmdorning hokimiyati … A) urug’-aymoq udumlariga tayangan, harbiy- ma’muriy boshqaruvga asoslangan. B) demokratik munosabatlarga tayangan, harbiy- ma’muriy boshqaruvga asoslangan. C) feudal munosabatlar asosidagi harbiy-ma’muriy boshqaruvga asoslangan. D) harbiy-ma’muriy udumlar asosidagi rivojlangan qulchilik munosabatlariga asoslangan. 7 / 50 7. Makedoniyalik Aleksandr saklarga qarshi kurash maqsadida hozirgi qaysi shahar yaqinida “Aleksandriya Esxata” qal’asini barpo ettirgan? A) Jizzax yaqinida B) Xo’jand yaqinida C) Sirdaryo yaqinida D) O’ratepa yaqinida 8 / 50 8. Mil. avv. VI asrning o’rtalarida … A) Kir II barcha forslarni o’z hokimiyati ostida birlashtirdi. B) Afinada avvalgi boshqaruv tizimi – aristokratiya yangi boshqaruv shakli – demokratiyaga almashtirildi. C) Rim sarkardalari butun Italiyani zabt etishga erishdilar. D) Ossuriya davlati tarix sahnasidan ketdi. 9 / 50 9. Quyidagi fikrlarning qaysi biri tarixiy haqiqatga muvofiq emas? A) Aleksandr Makedonskiyning O’rta Osiyoga yurishlaridan so’ng Xorazm, Toshkent va Farg’ona hududlari mustaqilligicha qolgan emas. B) O’rta Osiyo bo’yicha eng qadimgi qoyatosh rasmlari mezolit davriga oid. C) Shumerlar sanoq tizimi, quyosh va oy taqvimlarini yaratishgan. D) Baqtriya, So’g’diyona va Marg’iyona Qadimgi Baqtriya davlati tarkibiga kirgan. 10 / 50 10. Ilk o’rta asrlarga oid quyidagi tarixiy yodgorliklardan qaysi biri Zarafshon vohasida joylashmagan? A) Afrosiyob B) Varaxsha C) Bolaliktepa D) Panjikent 11 / 50 11. Quyidagi tarixiy voqealarning qaysi biri mil. avv. II asrga taaluqli emas? A) Tarixchi va geograf olim tomonidan “Geografiya” asari yozildi. B) Rim-Karfagen o’rtasidagi puni urushlari nihoyasiga yetdi. C) Yunon-Baqtriya davlati tarix sahnasidan ketdi. D) Tarixchi Poliyen yashab ijod qilgan. 12 / 50 12. Xato javobni aniqlang. A) etrusklar Apennin yarimorolining janubi-g’arbiy qismida yashashgan. B) Eronning janubi-g’arbiy qismida Elam davlati vujudga kelgan. C) Attika viloyati O’rta Yunonistonning janubi-sharqiy qismida joylashgan. D) Mil. avv. III mingyillik o’rtalaridan boshlab bronzadan mehnat qurollari yasala boshlandi. 13 / 50 13. Xronologik xatoni toping. A) Mil. avv. V asrda Afinada davlat ishlarida ishlaydigan fuqarolarga muayyan haq to’lana boshlandi. B) Oybo’yirqal’a yodgorligi mil. avv. IV-III asrlar bilan belgilanadi. C) Mil. avv. II-I asrlarda Farg’ona yuksak taraqqiy etgan davlatga aylangan. D) Mil. avv. V-IV asrlarda O’rta Osiyo hududida dastlabki tanga pullar tarqalgan. 14 / 50 14. Qadimda burgut qaysi o’lkalarda hukmronlik ramzi hisoblangan? A) Rim va Xorazmda B) Xorazm va Makedoniyada C) Rim va Xitoyda D) Eftallar va Rimda 15 / 50 15. Xato fikrni aniqlang. A) Qadimgi Xorazmda hunarmandchilik, binokorlik, qurolsozlik yuksak darajada rivojlangan. B) Kushon davlati iqtisodiyotining asosini sug’orma dehqonchilik, savdo-sotiq va hunarmandchilik tashkil etgan. C) mil. avv. II asrning oxirida Qang’ qudratli davlat birlashmasiga aylangan. D) Farg’ona mil.avv. II-I asrlarda yuksak taraqqiy etgan davlat bo’lgan. 16 / 50 16. Quyidagi tarixiy voqealardan ayni bir asrga taaluqlilarini belgilang. 1) Xitoyda “Sariq ro’mollilar qo’zg’oloni” yuz berdi; 2) tarixchi Poliyen yashab, ijod qildi; 3) Rim imperiyasi tarixida “oltin asr” yuz berdi; 4) Dovon davlati barham topdi; 5) Xorazmda mahalliy taqvim ixtiro qilindi; 6) tarixchi Arrian yashab, ijod qildi. A) 1, 2, 6 B) 1, 2, 3 C) 1, 3, 6 D) 2, 4, 5 17 / 50 17. Qaysi hukmdor davrida Marg’iyona Ahamoniylar davlati tarkibiga kiritilgan? A) Doro I B) Kserks C) Kir II D) Kambiz II 18 / 50 18. Ilk o’rta asrlarda qo’riq va bo’z yerlarga suv chiqarilib, katta-katta ekin maydonlari barpo etildi. Bunday obodonchilik ishlarini amlga oshirishda kimlar sarkor- ishboshi sifatida faol qatnashadilar? A) kohinlar, mulkdor tabaqa vakillari, qabila boshliqlari, kadivarlar B) qishloq jamoalarining a’zolari, chokarlar, mulkdor tabaqa vakillari C) kashovarzlar, dehqonlar, chokarlar, kadivarlar D) mulkdor tabaqa vakillari, qishloq oqsoqollari, qabila boshliqlari 19 / 50 19. Uning davlat boshqaruvidagi islohotlari Xalq Majlisi faoliyati tiklanishi va nasl-nasabidan qat’i nazar afinaliklar uchun davlat mansablarini egallash imkoniyatini ko’zda tutar edi. So’z kim haqida borayotganligimni aniqlang. A) Drakont B) Solon C) Perikl D) Oktavian 20 / 50 20. Yuz bergan vaqti orasida 400 yil mavjud bo’lgan voqealarni aniqlang. A) Makedon qo’shinlarining Oks daryosidan kechib o’tishi; Rim imperiyasiga asos solinishi B) Kir II ning halok bo’lishi; Makedoniyalik Aleksandr tomonidan Ahamoniylar davlatining bosib olinishi C) Zama jangida Karfagen armiyasining mag’lubiyatga uchrashi; Trayanning Rim imperiyasi taxtiga o’tirishi D) Yunon-fors urushlarining tugashi; Yuliy Sezarning Rim hokimiyatini egallashi 21 / 50 21. Qadimgi ko’kturk bitiklari Oltoy va Sharqiy Turkistondan tashqari yana qaysi hududlardan topib o’rganilgan? 1) Xorazm vohasi; 2) Farg’ona vodiysi; 3) Yettisuv o’lkasi; 4) Toshkent vohasi; 5) Zarafshon vodiysi. A) 2, 3, 4 B) 1, 2, 3 C) 3, 4, 5 D) 2, 3, 5 22 / 50 22. Quyidagi tarixchilarni yashagan davriga ko’ra, xronologik ketma-ketlikda joylashtirilgan javob variantini belgilang. 1) Strabon; 2) Poliyen; 3) Arrian; 4) Kvint Kursiy Ruf A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 1, 4, 3 C) 3, 4, 1, 2 D) 4, 3, 2, 1 23 / 50 23. Yunon-Baqtriya davlati mavjud bo’lgan asrlarga oid Xorazm shaharlarini aniqlang. A) Ko’zaliqir, Jonbosqal’a B) Oybo’yirqal’a, Jonbosqal’a C) Jonbosqal’a, Qo’yqirilganqal’a D) Tuproqqal’a, Ko’zaliqir 24 / 50 24. Miloddan avvalgi IV asrning oxirida tashkil topgan Salavkiylar davlati tarkibiga quyidagi qaysi hududlar kirar edi? 1) Kichik Osiyo; 2) Eron; 3) Misr; 4) Mesopatamiya; 5) Kavkazorti; 6) Arabiston yarimoroli; 7) Parfiya; 8) Marg’iyona; 9) Xorazm; 10) So’g’diyona; 11) Shimoliy Hindiston; 12) Baqtriya A) 2, 4, 7, 8, 10, 11, 12 B) 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 12 C) 1, 3, 5, 6, 8, 11 D) 2, 4, 7, 8, 10, 12 25 / 50 25. V asrning 20- yillarida kidariylarning o’lkamizga kirib kelish yo’nalishi qaysi javobda to’g’ri berilgan? A) Kaspiy dengizi va Volgabo’yi orqali Xorazm hamda Amudaryo havzasiga B) Yettisuv va Qoshg’ar orqali Zarafshon daryosi havzasiga C) Sirdaryo va Orol bo’ylari orqali Xorazm hamda Amudaryo havzasiga D) Badaxshon va Toxariston orqali janubiy Sug’d vohasiga 26 / 50 26. Qadim Yunonistonda qanday sabab bilan manzilgohlar va shaharlar soni ortib bordi? A) dehqonchilik va hunarmandchilik rivoj topishi bilan B) aholi sonining ko’payishi natijasida C) zafarli yurishlar natijasida D) to’rt tomondan xonavayron bo’lgan dehqonlarning ko’chib kelishi natijasida 27 / 50 27. VI asrda turklar tomonidan mayda mahalliy hokimliklardan undirilgan to’lovlar qanday atalgan? A) xiroj va yasoq B) boj va yasoq C) o’lpon, yasoq D) kafsan va dorug’a 28 / 50 28. Yunon-fors urushlari tugagan asrda … A) Qadimgi Baqtriya davlati vujudga kelgan. B) Rimga Alarix boshchiligidagi gotlar hujum qilgan. C) Afinada demokratiya ravnaq topgan. D) Buyuk Xitoy devorining qurilishi boshlangan. 29 / 50 29. Turk xoqonligining hujumidan foydalangan sosoniylar qaysi hududlarni eftaliylardan tortib oladi? A) Toxariston va Chag’oniyonni B) Toxariston va Badaxshonni C) Naxshab va Badaxshonni D) Chag’oniyon va Ustrushonani 30 / 50 30. Salavka o’z o’g’li Antioxni noib qilib tayinlagan hududlarga quyidagilarning qaysi biri kirmaydi? A) So’g’diyona B) Xorazm C) Marg’iyona D) Parfiya 31 / 50 31. Qaysi podshoni saroyida xizmatkorlar vazir vazifasini ham bajargan? A) Chingizxon B) Amir Temur C) Akbarshoh D) Buyuk Karl 32 / 50 32. Amir Temur qayday vaziyatda qanbul usulini joriy etgan? A) yolg'ondan chekinish maqsadida B) g‘anim kuchlarini yontomondan aylanib o‘tib, unga ortdan zarba berish maqsadida C) tog'dan zarba berish maqsadida D) otdan tushib kamon otish maqsadida 33 / 50 33. Shayboniylar davrida kejim nima? A) miltiq B) askarning o’zini o’zi himoya quroli C) harbiy yurish vaqtida otlarni o'qlardan himoya qilish uchun otlar ustiga yopinchiq D) yoy (kamon) o’qi joylashtirib qo’yiladigan moslama 34 / 50 34. Rimda o’rta maktablarda (grammatika) nima o’qitilgan? 1) tarix; 2) geografiya; 3) geometriya; 4) matematika; 5) musiqa; 6) astronomiya; 7) ritorika. A) 1,2,4,6 B) 1,2,3,5,6 C) 1,2,6,7 D) 1,2,5,7 35 / 50 35. Fеruzshоh Tug‘luq dаvridа o’tkazilgan islohatlarni aniqlang. 1) sоliqlаr kаmаytirildi; 2) dаvlаt yerlаri dеhqоnlаrgа ijаrаgа bo‘lib berilаdi; 3) qishlоq хo‘jаligi, hunаrmаndchilikning yuksaldi; 4) оqilоnа bоshqаruvi sultonga хаlq hоmiysi sifаtidа shuhrаt kеltirаdi; 5) ikki islohotning natijasiz tugashiga olib keladi; 6) «Iskаndаr Zulqаrnаynning dаvоmchisi» dеb nomlagan. A) 1,2,4,5 B) 1,3,5 C) 2,4,6 D) 1,2,3,4 36 / 50 36. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. B) Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; C) Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi D) Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. 37 / 50 37. O`qituvchi nutq qobilyati – A) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati B) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. C) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati D) Verbal qobiliyati 38 / 50 38. Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «Texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot B) «Texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim C) «Texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim D) «Texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 39 / 50 39. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) Ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. B) Solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. C) Tushuncha, tikish, chiziq. D) Siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. 40 / 50 40. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. C) O’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. D) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. 41 / 50 41. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. C) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. D) Pedagogik mehnat samarasi. 42 / 50 42. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Og’zaki va yozma nutq. B) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, morze alifbosi C) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. D) So’z mimika aks sado axborot. 43 / 50 43. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat A) 5-bosqich B) 3-bosqich C) 4-bosqich D) 2-bosqich 44 / 50 44. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda C) Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda D) Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda 45 / 50 45. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - metod, «act» - harakat. B) Inter- nofaol, faol-harakat C) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 46 / 50 46. Muloqot bu – A) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni B) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni C) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni D) Shaxslararo munasobatlar tizimi. 47 / 50 47. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati 48 / 50 48. Axborotli texnologiyalari bu...? A) Pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi B) Pedagogikada monitoring C) O’zaro ta’sirlar D) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) 49 / 50 49. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Baholash uchun vaziyat B) Muammoli vaziyat C) Tasvirlovchi vaziyat D) Ko’rsatmali vaziyat 50 / 50 50. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar ,demokratik. B) Liberal, demokratik, trening. C) Demokratik, intelektual. D) Avtoritar, liberal, demokratik. 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 7 Tarix fanidan attestatsiya savollari №16