Uy » Attestatsiya testlar » Tarix attestatsiya » Tarix attestatsiya №13 Tarix attestatsiya Tarix attestatsiya №13 InfoMaster Yanvar 31, 2024 1187 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 8 0% 5 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix attestatsiya №13 Attsetatsiya 2024 Tarix fani ustozlari uchun 1 / 50 1. Drakont qonunlari e’lon qilinganidan uch yuzu qirq bir yil keyin bo’lgan voqeani aniqlang. A) Aleksandr so’nggi fors shohi Doro III qo’shinlarini tor-mor etgan. B) Doro I saltanatni satrapliklarga ajratdi. C) Antiox hokimiyat tepasiga kelgan. D) Finikiyada 22 undosh harfdan iborat alifbo yaratilgan. 2 / 50 2. Qadimgi ko’kturk bitiklari Oltoy va Sharqiy Turkistondan tashqari yana qaysi hududlardan topib o’rganilgan? 1) Xorazm vohasi; 2) Farg’ona vodiysi; 3) Yettisuv o’lkasi; 4) Toshkent vohasi; 5) Zarafshon vodiysi. A) 2, 3, 5 B) 1, 2, 3 C) 3, 4, 5 D) 2, 3, 4 3 / 50 3. Makedoniyalik Aleksandr saklarga qarshi kurash maqsadida hozirgi qaysi shahar yaqinida “Aleksandriya Esxata” qal’asini barpo ettirgan? A) Sirdaryo yaqinida B) Jizzax yaqinida C) Xo’jand yaqinida D) O’ratepa yaqinida 4 / 50 4. Yunon-fors urushlari tugagan asrda … A) Buyuk Xitoy devorining qurilishi boshlangan. B) Qadimgi Baqtriya davlati vujudga kelgan. C) Rimga Alarix boshchiligidagi gotlar hujum qilgan. D) Afinada demokratiya ravnaq topgan. 5 / 50 5. Uning davlat boshqaruvidagi islohotlari Xalq Majlisi faoliyati tiklanishi va nasl-nasabidan qat’i nazar afinaliklar uchun davlat mansablarini egallash imkoniyatini ko’zda tutar edi. So’z kim haqida borayotganligimni aniqlang. A) Drakont B) Perikl C) Oktavian D) Solon 6 / 50 6. Xato javobni aniqlang. A) Mil. avv. III mingyillik o’rtalaridan boshlab bronzadan mehnat qurollari yasala boshlandi. B) etrusklar Apennin yarimorolining janubi-g’arbiy qismida yashashgan. C) Attika viloyati O’rta Yunonistonning janubi-sharqiy qismida joylashgan. D) Eronning janubi-g’arbiy qismida Elam davlati vujudga kelgan. 7 / 50 7. Salavka o’z o’g’li Antioxni noib qilib tayinlagan hududlarga quyidagilarning qaysi biri kirmaydi? A) Xorazm B) Parfiya C) Marg’iyona D) So’g’diyona 8 / 50 8. V asrning 20- yillarida kidariylarning o’lkamizga kirib kelish yo’nalishi qaysi javobda to’g’ri berilgan? A) Sirdaryo va Orol bo’ylari orqali Xorazm hamda Amudaryo havzasiga B) Yettisuv va Qoshg’ar orqali Zarafshon daryosi havzasiga C) Badaxshon va Toxariston orqali janubiy Sug’d vohasiga D) Kaspiy dengizi va Volgabo’yi orqali Xorazm hamda Amudaryo havzasiga 9 / 50 9. Turk xoqonligining hujumidan foydalangan sosoniylar qaysi hududlarni eftaliylardan tortib oladi? A) Chag’oniyon va Ustrushonani B) Toxariston va Badaxshonni C) Naxshab va Badaxshonni D) Toxariston va Chag’oniyonni 10 / 50 10. 563- yilda Eftallar davlati hududiga bostirib kirgan turklar Zarafshon vodiysidagi qaysi hududlarni egallashgan? A) Samarqand, Xo’jand va Jizzax B) Samarqand, Buxoro va Kesh C) Samarqand, Kesh va Naxshab D) Buxoro, Samarqand, Karmana 11 / 50 11. Xato fikrni aniqlang. A) Farg’ona mil.avv. II-I asrlarda yuksak taraqqiy etgan davlat bo’lgan. B) Qadimgi Xorazmda hunarmandchilik, binokorlik, qurolsozlik yuksak darajada rivojlangan. C) mil. avv. II asrning oxirida Qang’ qudratli davlat birlashmasiga aylangan. D) Kushon davlati iqtisodiyotining asosini sug’orma dehqonchilik, savdo-sotiq va hunarmandchilik tashkil etgan. 12 / 50 12. Miloddan avvalgi IV asrning oxirida tashkil topgan Salavkiylar davlati tarkibiga quyidagi qaysi hududlar kirar edi? 1) Kichik Osiyo; 2) Eron; 3) Misr; 4) Mesopatamiya; 5) Kavkazorti; 6) Arabiston yarimoroli; 7) Parfiya; 8) Marg’iyona; 9) Xorazm; 10) So’g’diyona; 11) Shimoliy Hindiston; 12) Baqtriya A) 2, 4, 7, 8, 10, 11, 12 B) 1, 3, 5, 6, 8, 11 C) 2, 4, 7, 8, 10, 12 D) 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 12 13 / 50 13. Mil. avv. VI asrning o’rtalarida … A) Rim sarkardalari butun Italiyani zabt etishga erishdilar. B) Afinada avvalgi boshqaruv tizimi – aristokratiya yangi boshqaruv shakli – demokratiyaga almashtirildi. C) Kir II barcha forslarni o’z hokimiyati ostida birlashtirdi. D) Ossuriya davlati tarix sahnasidan ketdi. 14 / 50 14. Quyidagi tarixiy voqealardan ayni bir asrga taaluqlilarini belgilang. 1) Xitoyda “Sariq ro’mollilar qo’zg’oloni” yuz berdi; 2) tarixchi Poliyen yashab, ijod qildi; 3) Rim imperiyasi tarixida “oltin asr” yuz berdi; 4) Dovon davlati barham topdi; 5) Xorazmda mahalliy taqvim ixtiro qilindi; 6) tarixchi Arrian yashab, ijod qildi. A) 1, 3, 6 B) 1, 2, 3 C) 2, 4, 5 D) 1, 2, 6 15 / 50 15. Yuz bergan vaqti orasida 400 yil mavjud bo’lgan voqealarni aniqlang. A) Makedon qo’shinlarining Oks daryosidan kechib o’tishi; Rim imperiyasiga asos solinishi B) Zama jangida Karfagen armiyasining mag’lubiyatga uchrashi; Trayanning Rim imperiyasi taxtiga o’tirishi C) Kir II ning halok bo’lishi; Makedoniyalik Aleksandr tomonidan Ahamoniylar davlatining bosib olinishi D) Yunon-fors urushlarining tugashi; Yuliy Sezarning Rim hokimiyatini egallashi 16 / 50 16. Yunon-Baqtriya davlati mavjud bo’lgan asrlarga oid Xorazm shaharlarini aniqlang. A) Tuproqqal’a, Ko’zaliqir B) Jonbosqal’a, Qo’yqirilganqal’a C) Ko’zaliqir, Jonbosqal’a D) Oybo’yirqal’a, Jonbosqal’a 17 / 50 17. Ilk o’rta asrlarga oid quyidagi tarixiy yodgorliklardan qaysi biri Zarafshon vohasida joylashmagan? A) Afrosiyob B) Bolaliktepa C) Panjikent D) Varaxsha 18 / 50 18. Quyidagi tarixiy voqealarning qaysi biri mil. avv. II asrga taaluqli emas? A) Tarixchi va geograf olim tomonidan “Geografiya” asari yozildi. B) Yunon-Baqtriya davlati tarix sahnasidan ketdi. C) Tarixchi Poliyen yashab ijod qilgan. D) Rim-Karfagen o’rtasidagi puni urushlari nihoyasiga yetdi. 19 / 50 19. Turk xoqonligi chinakam markazlashgan davlat emas edi. Hukmdorning hokimiyati … A) harbiy-ma’muriy udumlar asosidagi rivojlangan qulchilik munosabatlariga asoslangan. B) feudal munosabatlar asosidagi harbiy-ma’muriy boshqaruvga asoslangan. C) demokratik munosabatlarga tayangan, harbiy- ma’muriy boshqaruvga asoslangan. D) urug’-aymoq udumlariga tayangan, harbiy- ma’muriy boshqaruvga asoslangan. 20 / 50 20. VI asrda turklar tomonidan mayda mahalliy hokimliklardan undirilgan to’lovlar qanday atalgan? A) kafsan va dorug’a B) o’lpon, yasoq C) boj va yasoq D) xiroj va yasoq 21 / 50 21. Qaysi omil Choch va Eloqqa ichki va tashqi savdo- sotiqning kengayib, shaharlar aholisining ko’payishiga imkon bergan? A) karvon yo’lining o’lka orqali o’tishi B) Turk xoqonligi davrida davlat markazining Choch viloyatiga ko’chirilganligi C) yer egaligi munosabatlari va yangi ijtimoiy tabaqalarning vujudga kelganligi D) yaxshi rivojlangan tog’-konchilik tarmog’iga egaligi 22 / 50 22. Ilk o’rta asrlarda qo’riq va bo’z yerlarga suv chiqarilib, katta-katta ekin maydonlari barpo etildi. Bunday obodonchilik ishlarini amlga oshirishda kimlar sarkor- ishboshi sifatida faol qatnashadilar? A) kohinlar, mulkdor tabaqa vakillari, qabila boshliqlari, kadivarlar B) mulkdor tabaqa vakillari, qishloq oqsoqollari, qabila boshliqlari C) qishloq jamoalarining a’zolari, chokarlar, mulkdor tabaqa vakillari D) kashovarzlar, dehqonlar, chokarlar, kadivarlar 23 / 50 23. Xronologik xatoni aniqlang. A) mil. avv. 337- yil – Korinf ittifoqining vujudga kelishi B) mil. avv. 327- yil – makedonlar qo’shini Panjob o’lkasiga bostirib kirdi. C) mil. avv. 146- yil – rimliklar tomonidan Karfagenning vayron qilinishi D) 452- yil – Rimning vandallar tomonidan zabt etilishi 24 / 50 24. Qadimgi Xorazmda mahalliy … buyumlarining dovrug’i o’zga yurtlarga ham tarqalgan edi. A) to’quvchilik, kandakorlik, qurolsozlik B) temirchilik, mischilik, qurolsozlik, zargarlik C) kulolchilik, qurolsozlik, zargarlik D) to’quvchilik, kulolchilik, zargarlik 25 / 50 25. Quyidagi fikrlarning qaysi biri tarixiy haqiqatga muvofiq emas? A) Shumerlar sanoq tizimi, quyosh va oy taqvimlarini yaratishgan. B) O’rta Osiyo bo’yicha eng qadimgi qoyatosh rasmlari mezolit davriga oid. C) Aleksandr Makedonskiyning O’rta Osiyoga yurishlaridan so’ng Xorazm, Toshkent va Farg’ona hududlari mustaqilligicha qolgan emas. D) Baqtriya, So’g’diyona va Marg’iyona Qadimgi Baqtriya davlati tarkibiga kirgan. 26 / 50 26. Quyidagi tarixchilarni yashagan davriga ko’ra, xronologik ketma-ketlikda joylashtirilgan javob variantini belgilang. 1) Strabon; 2) Poliyen; 3) Arrian; 4) Kvint Kursiy Ruf A) 4, 3, 2, 1 B) 2, 1, 4, 3 C) 3, 4, 1, 2 D) 1, 2, 3, 4 27 / 50 27. Xronologik xatoni toping. A) Oybo’yirqal’a yodgorligi mil. avv. IV-III asrlar bilan belgilanadi. B) Mil. avv. V-IV asrlarda O’rta Osiyo hududida dastlabki tanga pullar tarqalgan. C) Mil. avv. V asrda Afinada davlat ishlarida ishlaydigan fuqarolarga muayyan haq to’lana boshlandi. D) Mil. avv. II-I asrlarda Farg’ona yuksak taraqqiy etgan davlatga aylangan. 28 / 50 28. Qadim Yunonistonda qanday sabab bilan manzilgohlar va shaharlar soni ortib bordi? A) aholi sonining ko’payishi natijasida B) zafarli yurishlar natijasida C) to’rt tomondan xonavayron bo’lgan dehqonlarning ko’chib kelishi natijasida D) dehqonchilik va hunarmandchilik rivoj topishi bilan 29 / 50 29. Qaysi hukmdor davrida Marg’iyona Ahamoniylar davlati tarkibiga kiritilgan? A) Kserks B) Kambiz II C) Doro I D) Kir II 30 / 50 30. Qadimda burgut qaysi o’lkalarda hukmronlik ramzi hisoblangan? A) Rim va Xitoyda B) Rim va Xorazmda C) Eftallar va Rimda D) Xorazm va Makedoniyada 31 / 50 31. Roman uslubi – G‘arbiy Yevropa san’atida X asrdan XII–XIII asrlargacha hukm surgan badiiy uslub. Unda qaysi davlat me’morc hiligi uslub va unsurlaridan keng foydalanilgan? A) Xitoy B) Qadimgi Rim C) Vizantiya D) Yunoniston 32 / 50 32. Quyidagi ixtirolardan qysi birini xitoyliklar ixtiro qilganlar? 1) kompas; 2) shaxmat; 3) seysmograf; 4) shakarqamishdan shakar olishni; 5) qog'oz; 6) porox; A) 1,2,5 B) 2.4 C) 1,3,5,6 D) 1,2,3,4 33 / 50 33. Rimda o’rta maktablarda (grammatika) nima o’qitilgan? 1) tarix; 2) geografiya; 3) geometriya; 4) matematika; 5) musiqa; 6) astronomiya; 7) ritorika. A) 1,2,6,7 B) 1,2,3,5,6 C) 1,2,5,7 D) 1,2,4,6 34 / 50 34. Quyidagi ma’lumotlarni tahlil qilib, Eyler-Venn diagrammasiga mos keladigan javobni toping. a) xonlik poytaxtini Samarqanddan Buxoroga ko’chirgan; b) Xorazmga yurish qilib Xiva xonligini bo’ysundirgan; c) Muhammad Islomning ko’magi bilan Buxoro taxtini egallagan; d) mashhur din peshvosi Abdulla Sabroniy uning ma’naviy ilhomchisi bo’lgan; e) butun Movarounnahr, Xorazm va Xurosonning sharqiy qismigacha bo’lgan hududlarni o’z qo’l ostida birlashtirdi; f) o’z davlatining chegarasini Shayboniyxon davridagi sarhadlarda qayta tiklashga harakat qildi A) I-a,d,f; II-c,e; III-b B) I-c,e; II-a,d; III-f C) I-a,d,e; II-c,f; III-b D) I-a,e; II-c; III-f 35 / 50 35. Qaysi podshoni saroyida xizmatkorlar vazir vazifasini ham bajargan? A) Akbarshoh B) Chingizxon C) Amir Temur D) Buyuk Karl 36 / 50 36. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. 37 / 50 37. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) Tushuncha, tikish, chiziq. B) Siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. C) Ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. D) Solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. 38 / 50 38. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda B) Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 39 / 50 39. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. C) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. D) Pedagogik mehnat samarasi. 40 / 50 40. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar, liberal, demokratik. B) Demokratik, intelektual. C) Liberal, demokratik, trening. D) Avtoritar ,demokratik. 41 / 50 41. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat A) 5-bosqich B) 2-bosqich C) 3-bosqich D) 4-bosqich 42 / 50 42. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. C) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 43 / 50 43. Muloqot bu – A) Shaxslararo munasobatlar tizimi. B) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni C) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni D) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni 44 / 50 44. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, morze alifbosi B) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. C) Og’zaki va yozma nutq. D) So’z mimika aks sado axborot. 45 / 50 45. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 8 B) 5 C) 7 D) 6 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Tasvirlovchi vaziyat B) Baholash uchun vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Muammoli vaziyat 47 / 50 47. Muomalada verbal ta’sir? A) Ko’z qarashlari va xissiy ifoda. B) Xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. C) So’z orqali ta’sir etish. D) Nutqsiz ta’sir etish. 48 / 50 48. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) O’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. B) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. C) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. D) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. 49 / 50 49. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. B) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati C) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati D) Verbal qobiliyati 50 / 50 50. Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «Texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim B) «Texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim C) «Texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot D) «Texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 10 Tarix fanidan attestatsiya savollari №16