Uy » Diagnostika testlari » Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 46 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. B) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. C) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. D) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. 2 / 50 2. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 11-15 yosh B) 7-10 yosh C) 15-17 yosh D) 12-13 yosh 3 / 50 3. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Rolli o’yin B) Ta’lim C) Predmetli faoliyat D) O’quv-kasbiy faoliyat 4 / 50 4. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) emotsiya, iroda B) sezgi, idrok, xotira C) temperament, xarakter, qobiliyat D) nutq, xotira 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda yetuklik davri deb nechi yoshlarni ko’rsatgan? A) 20-55 B) 26-60 C) 26-64 D) 25-50 6 / 50 6. O‘smirlarning o‘zini katta bo‘lganini his qila olishi ularga nisbatan qanday munosabat o‘rnatishni taqozo qiladi? A) Tenglik munosabatlari. B) Rahbarlik va bo‘ysunish munosabatlari C) Cheklangan tenglik munosabatlari. D) O‘rtoqlik munosabatlari 7 / 50 7. Psixologiya fani nimani o‘rganadi? A) Psixik faktlar, ularning qonuniyatlari va yuzaga kelish mexanizmlarini o‘rganadi. B) Uyquni xususiyatlarini o‘rganadi. C) Psixologiya jon, ruh haqidagi fan. Psixologiya insonning psixik jarayonlarini, individual tipologik xususiyatlarini va Shaxslararo bo‘ladigan munosabatlarni o‘rganadi. D) Psixologiya ong haqidagi fan, ongning kelib chiqish sabablarini o‘rganadi. 8 / 50 8. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin, mehnat va o‘qish. B) O‘yin, o‘qish C) O‘yin va ehtiyoj D) O‘yin, mehnat 9 / 50 9. O‘quvchingiz quvnoq, kayfiyati tez o‘zgaradigan, tinib tinchimas, qiziquvchanligi barqaror, boshlagan ishini turli yo‘llar bilan bajara oladigan chaqqon bola, aytingchi bu bola qaysi temperament tipiga kiradi? A) Sangvinik B) Melanxolik C) Xolerik D) Flegmatik 10 / 50 10. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga B) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga C) “Nutqsiz” ta'sirga D) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga 11 / 50 11. Iqtisodiy ta’limotda milliy ta’lim texnologiyalari birinchi navbatda qaysi tamoyilga asoslanadi? A) G’oyaviy B) Ibn Sino C) Insonparvarlik D) Bunyodkorlik 12 / 50 12. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) Bank tizimi bir bo‘g’indan iborat bo‘ladi B) Bank tizimi uch bo‘g’indan iborat bo‘ladi C) Aholining turmush darajasi D) Bank tizimi ikki bo‘g’indan iborat bo‘ladi 13 / 50 13. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Ilmiy fikrlaydi B) Eshitadi, ko‘radi C) Ko‘radi D) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi 14 / 50 14. pulning qanday vazifalari bor? A) Muomila, qiymat o‘lchovi B) Jamg’arish, to‘lov C) Muomila, qiymat o‘lchovi, jamg’arish, to‘lov D) Bank tizimi 15 / 50 15. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Metod birlashma qarori B) DTS bilan C) “Ta’lim to‘g’risidagi” Qonun D) Nizom bilan 16 / 50 16. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor B) Teskari bog’liqlik bor C) Rivojlanish davri D) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas 17 / 50 17. “IBA” qachondan va qaysi qaror asosida 8-9 sinfda majburiy fan sifatida o‘qitila boshladi? A) Dars o‘tish B) 1996-1997, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1996 yil 29 aprel 92 – qarori C) 1993-1994, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1993 yil 10 avgust 1703 -qarori D) 2001-2002, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining 1999 yil 16 avgustdagi 390- qarori 18 / 50 18. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Ma’ruza matnini yozish B) Aholi bilim darajasining oshishi C) Fan-texnika taraqqiyoti D) Aholi sonining osishi 19 / 50 19. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan? A) Bilimni mustahkamlashga B) Nimani bilish kerak C) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga D) Yaxshi ijobiy baho olishga 20 / 50 20. Ma’ruzaning vazifasi nima? A) Mavzuni yozdirish B) O‘quvchilar nazariy bilimini oshirish C) Mavzuni bayon qilish D) Muayyan davrda davlat byudjetini bajarilishi 21 / 50 21. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda B) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda C) Sof eksport ijobiy bo‘lganda D) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda 22 / 50 22. Onglilik tamoyilida o‘qituvchi –o‘quvchi munosabati qanday bo‘lmog’i lozim? A) Bilimdon-izlanuvchi B) Iqtisodiy faoliyat erkinligi yuzaga keladi C) Ustoz-shogird D) Safdosh, sherik, hamkor 23 / 50 23. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi B) Axborot bilan ta’minlaydi C) Ketma-ketlik D) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi 24 / 50 24. Bozor iqtisodiyotining asosiy belgisini aniqlang? A) a)Tarbiyachi va kuzatuvchi vazifasini bajarish B) Talab va taklifning mos kelishi C) Iqtisodiy faoliyat erkinligi D) Erkin raqobatning amal qilishi 25 / 50 25. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Yaxshi ijodiy baho olishga B) Bilimni mustahkamlashga C) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga D) Nimani bilish kerak 26 / 50 26. “Aqliy hujum” va “Keyns” usulining asasiy kamchiligi? A) Dars o‘tish o‘ta murakkablash B) ko‘p vaqt talab qiladi C) Katta gurug’larda qo‘llash qiyin D) Og’zaki bayon qilish 27 / 50 27. .“Keys” metodining boshqalardan farqi? A) Masala mashqlar echish; B) taraqqiyot C) Yozma ish yozish; D) Muammo va uning echimi; 28 / 50 28. Markazlashgan va bozor iqtisodiyotining eng yaxshi elementlaridan iborat iqtisodiy tizim qanday nomlanadi? A) Aralash iqtisodiyot B) Hukmatning oltin – valyuta zaxiralarini saqlaydi C) An’anaviy iqtisodyot D) Bozor iqtisodiyot 29 / 50 29. “Metodika” fanining maqasadiga qaysi tegishli emas? A) O‘quvchilarni an’anaviy va inter faol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish B) Fanni ishlab chiqarish bilan integrasiya C) dunyoviy D) Talabalarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish 30 / 50 30. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Ma’ruza B) Seminar C) Munozara D) moxirlik, voizlikni talab kiladi 31 / 50 31. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) faolligini oshirishga B) Kuproq tushuntirishga C) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga D) Sabr-toqat bilan bilim olishga 32 / 50 32. “Masala, mashq” metodi afzalliklari nimada ? A) xulosa, nazariy qoidalar B) ilmiy abstraksiyaga o‘rgatadi C) Bilimni mustahkamlaydi D) Bilimni amaliyotga qo‘llashni o‘rgatadi 33 / 50 33. Darsda masala, mashqlardan foydalanish qoidalari? A) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi B) asosiy kapitalning moddiy eskirishinir C) Bilim olishga D) Foydalanish meyorini bilish va Raqamlarning asoslanganligi 34 / 50 34. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Ntayanch o‘quv reja B) Nizom bilan C) Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun D) DTS bilan 35 / 50 35. Modellashtiruvchi o‘yin necha bosqichdan iborat ? A) yangi adabiyotlarga taqrizlar yozish B) 3 bosqich C) 4 boskich D) 2 boskich 36 / 50 36. Mustaqil ishni tashkil etishning muhim xususiyati? A) Fransuzchadan “tushum va chiqim” B) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi C) Ishni bajarish vaqti belgilanadi D) O‘quv rejasiga muvofiq bo‘ladi 37 / 50 37. 32.Ta’limda onglilikning asosiy omili qaysi? A) Nazariy bilimni mahalliy voqyealar bilan bog‘lash B) Mavjud ilmiy xulosalarni qiyoslash va o‘rganish C) Amaliy mushohada orqali shaxsiy xulosa chiqarish D) talab asosida ish yurituvchi xo‘jalik 38 / 50 38. Pul emissiyasi va umumiy kredit tizimini qaysi bank boshqarib boradi? A) Markazlashgan rejali iqtisodiyot B) Markaziy bank C) Xalq banki D) Milliy bank 39 / 50 39. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) aholining turmush darajasi. B) Bank tizimi bir bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. C) Bank tizimi uch bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. D) Bank tizimi ikki bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. 40 / 50 40. Iqtisodiyotda ayiraboshlash qanday nomlanadi? A) Barter B) Broker C) Birja D) Tovar ayriboshlash 41 / 50 41. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi B) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi C) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi D) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi 42 / 50 42. 8– 9 sinflarda “IBA” qanday fan sifatida va qancha hajmida o‘qitiladi? A) Yakka tartibda B) Majburiy fan, 17 – 34 soat C) Majburiy fan - 34 soat D) Ixtiyoriy fan, - 34 soat 43 / 50 43. Ma’ruza induktuv uslub asosida ukilsa, kuyidagi ketma-ketlikda bayon kilinadi ? A) nazariy koidalar, umumiy xulosa, dalillar B) talabning yuksak darajasi C) Dalillar, xususiy umumiy xulosa, nazariy koidalar, anik faoliyat uchun praktik xulosalar D) Xususiy, nazariy koidalar, umumiy xulosa dalilar 44 / 50 44. Kredit tushunchasini to‘liq ifoda etuvchi javobni aniqlang? A) Korxona ixtiyoridagi pulni boshqa korxonalariga qarzga berish B) Vaqtincha bo‘sh bo‘lgan pullarni banka to‘plab, uni pulga muxtoj bo‘lgan subektlarga ma’lum shartlar asosida qarzga berish C) Bank va korxonalar ixtiyoridagi pullardan korxona va tadbirkorlarga qarz berish D) nazariy bilimni amaliyot bilan bog‘lash 45 / 50 45. Iqtisodiy moxiyati buyicha byudjet xarajatlari qanday turkumlarga bo‘linadi? A) Markazlashtirilgan investitsiyalar, ijtimoiy soxa xarajatlari B) Joriy va kapital xarajatlar; C) Egalik qilish va taqdim etish D) Ijtimoiy madaniy tadbirlarga xarajatlar, mudofaa, boshkarish; 46 / 50 46. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) sof foyda; B) Aralash iqtisodiyotda C) nizom jamg‘armasi; D) kredit; 47 / 50 47. “Keys” metodini izohlang? A) Ta’limni texnologiyasini qo‘llash B) Qaror qilish, uni yechishga o‘rganish C) kommunistik D) Qaror qabul qilishni o‘rganish 48 / 50 48. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Aqliy xujum; B) Amaliy bilim olish mumkin; C) Aqliy xujum; D) Anglash piramidasi; 49 / 50 49. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) ta'lim sifatini oshirish; B) Kadrlar sifatini ta’minlash; C) Mutaxassislar sonini oshirish; D) Sohalar ehtiyojini qondirish; 50 / 50 50. Testlar talabalar bilimini baholash usuli sifatida murakkabligi nimada? A) Aynan shu javob to‘g‘riligini asoslash B) To‘g‘ri javobni ajratish C) Ko‘rgazmali qurollardan foydalanish D) 20-25 ta 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari