Uy » Diagnostika testlari » Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 61 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 1 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 0-1 bevosita emotsianal muloqat B) 2-3 yosh ishonch C) Ta’lim 4-6 yosh D) 2-4 yosh roli o’yin 2 / 50 2. O’smirlik davri nechanchi sinflarga to’g’ri keladi? A) 7-Aug B) 5-Aug C) 4-May D) 5-Jun 3 / 50 3. Ota-onalar o’smir yoshdagi bolalar bilan qanday munosabatda bo’lganlari ma’qul? A) Do’stlashish B) Qattiq nazorat C) Etibor bermaslik D) Ishlariga aralashmaslik 4 / 50 4. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. B) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. C) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. D) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. 5 / 50 5. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) emotsiya, iroda B) temperament, xarakter, qobiliyat C) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur D) emotsiya, temperament 6 / 50 6. O‘smirlarning o‘zini katta bo‘lganini his qila olishi ularga nisbatan qanday munosabat o‘rnatishni taqozo qiladi? A) Cheklangan tenglik munosabatlari. B) Tenglik munosabatlari. C) O‘rtoqlik munosabatlari D) Rahbarlik va bo‘ysunish munosabatlari 7 / 50 7. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. B) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. C) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. D) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. 8 / 50 8. Bilish jarayonlari qaysi davrdan rivojlanadi? A) Kichik maktab yoshidan. B) Bolalik. C) 7-8 yoshdan. D) *a)Chaqaloqlik. 9 / 50 9. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) a,b,c javob to‘g‘ri. B) Kuzatish. C) Test. D) Suhbat. 10 / 50 10. Shaxs aktivligining manbai nima? A) * a) Motiv va ehtiyojlar B) Harakat. C) Instinktiv harakatlar. D) E'tiqod va idealar. 11 / 50 11. Kasbiy-pedagogik BKMni boyitadigan ilg’or texnologiyalarni o‘zlashtirish, zamonaviy vosita, texnika va texnologiyalardan foydalana olish pedagogga xos kompetentlikning qaysi sifatini ifodalaydi? A) Maxsus kompetentlikni B) Texnologik kompetentlikni C) Ijtimoiy kompetentlikni D) Ekstremal kompetentlikni 12 / 50 12. Interfaol ta’lim bevosita qanday metodlar yordamida tashkil etiladi? A) An’anaviy metodlar B) Interfaol metodlar C) Didaktik o‘yinlar D) Noan’anaviy metodlar 13 / 50 13. “Kreativlik” tushunchasining lug’aviy ma’nosi – bu ...? A) O‘zgartirish kirituvchi B) Yangilik kirituvchi C) Shaxs ijodkorligi D) Yaratuvchi, ijodkor 14 / 50 14. Iqtisodiy ta’limotda milliy ta’lim texnologiyalari birinchi navbatda qaysi tamoyilga asoslanadi? A) G’oyaviy B) Ibn Sino C) Insonparvarlik D) Bunyodkorlik 15 / 50 15. Ko‘rgazmali qurol tanlashda o‘qituvchi eng avval nimani hisobga olish lozim? A) O‘quvchilar sonini B) Pul qarz berish C) Sinf-xonasini D) Ma’ruza yoki seminar darsini 16 / 50 16. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) Bank tizimi ikki bo‘g’indan iborat bo‘ladi B) Bank tizimi uch bo‘g’indan iborat bo‘ladi C) Bank tizimi bir bo‘g’indan iborat bo‘ladi D) Aholining turmush darajasi 17 / 50 17. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Nizom bilan B) “Ta’lim to‘g’risidagi” Qonun C) DTS bilan D) Metod birlashma qarori 18 / 50 18. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) Rivojlanish davri B) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor C) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas D) Teskari bog’liqlik bor 19 / 50 19. Byudjet difitsiti deganda nimani tushunasiz? A) c)Paxta bank B) d)Muayyan davrda davlat byudjeti daromad va harajatlarining balanslashtirilgan shakli C) Muayyan davrda davlat byudjeti harajatlarining byudjet b)daromadlariga nisbatan ko‘pligi D) Muayyan davrda davlat daromadlarining byudjet harajatlariga nisbatan ko‘pligi 20 / 50 20. Ma’ruzaning vazifasi nima? A) Mavzuni yozdirish B) O‘quvchilar nazariy bilimini oshirish C) Muayyan davrda davlat byudjetini bajarilishi D) Mavzuni bayon qilish 21 / 50 21. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda B) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda C) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda D) Sof eksport ijobiy bo‘lganda 22 / 50 22. Iqtisodiy ta’limning hulosa chiqarish yo‘llariga ko‘ra usullari tarkibida qaysinisi yo‘q? A) To‘g’ri javob to‘liq bor B) Induktiv C) Ob’ektiv va sub’ektiv D) Nazariy bilimni mahalliy voqealar bilan bog’lash 23 / 50 23. “Modellashtirish” metodining afzalligi? A) Ajurli arra B) Nazariy bilimi ortadi C) Eshitadi,ko‘radi, ishtiroq etadi D) Ilmiy fikrlaydi 24 / 50 24. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Aqliy hujum B) Anglash piramidasi C) Usul va uslub D) Amaliy bilim olish mumkin 25 / 50 25. Agar bozorda talab taklifdan ancha oshiq bo‘lsa, u holatda? A) dBozor konyukturasi shakllanadi B) Iqtisodiy aloqa C) a)Talabning yuksak darajasi mavjud bo‘ladi D) Bozor muvozanati yuzaga keladi 26 / 50 26. Bozor iqtisodiyotining asosiy belgisini aniqlang? A) Iqtisodiy faoliyat erkinligi B) a)Tarbiyachi va kuzatuvchi vazifasini bajarish C) Erkin raqobatning amal qilishi D) Talab va taklifning mos kelishi 27 / 50 27. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Yaxshi ijodiy baho olishga B) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga C) Nimani bilish kerak D) Bilimni mustahkamlashga 28 / 50 28. “Aqliy hujum” va “Keyns” usulining asasiy kamchiligi? A) Og’zaki bayon qilish B) Katta gurug’larda qo‘llash qiyin C) Dars o‘tish o‘ta murakkablash D) ko‘p vaqt talab qiladi 29 / 50 29. Quyidagilardan qaysi biri umumiy iqtisodiy qonunlarga kiradi? A) Ehtiyojlarning yuksalish qonuni B) Byudjet ssudasi C) Talab qonuni D) Qiymat qonuni 30 / 50 30. .“Keys” metodining boshqalardan farqi? A) Muammo va uning echimi; B) taraqqiyot C) Yozma ish yozish; D) Masala mashqlar echish; 31 / 50 31. Bozorning asosiy vazifasi…? A) Soliqlarni yig’ilsh va boylikni taqsimlash B) Ishlab chiqaruvchilar bilan iste’molchilarni bir biriga bog’lash uchun C) Ishsizlikni oldini olish D) qiymatga ega 32 / 50 32. Markazlashgan va bozor iqtisodiyotining eng yaxshi elementlaridan iborat iqtisodiy tizim qanday nomlanadi? A) Bozor iqtisodiyot B) Hukmatning oltin – valyuta zaxiralarini saqlaydi C) Aralash iqtisodiyot D) An’anaviy iqtisodyot 33 / 50 33. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Seminar B) Munozara C) Ma’ruza D) moxirlik, voizlikni talab kiladi 34 / 50 34. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) Kuproq tushuntirishga B) Sabr-toqat bilan bilim olishga C) faolligini oshirishga D) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga 35 / 50 35. .Iqtisodiy resurslarning barcha turi uchun umumiy bo‘lgan hususiyat nimadan iborat? A) nisbatan cheklangan yoki kamyob; B) mutloq cheklangan; C) Davlat monopol korxonalari moliyasi va tijorat tashkilotlari moliyasi; D) inson mehnatining natijasi; 36 / 50 36. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Nizom bilan B) Ntayanch o‘quv reja C) DTS bilan D) Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun 37 / 50 37. Asosiy uzviy savollar deb qanday savolga aytamiz? A) Mavzu rejasida birinchi quyilgan savoll B) Mavzuni moxiyatini ochib beradigan savollar C) Mavzuni tartibini ochib beradigan savollar D) 5 bosqich 38 / 50 38. Modellashtiruvchi o‘yin necha bosqichdan iborat ? A) yangi adabiyotlarga taqrizlar yozish B) 2 boskich C) 3 bosqich D) 4 boskich 39 / 50 39. Jahon xo‘jalik tizimida iqtisodiy munosabatlar nima? A) xalqaro investitsiya; B) xalqaro mehnat taqsimoti; C) xalqaro savdo; D) aralash iqtisod modeli; 40 / 50 40. “Aqliy hujum” usulining afzalligi? A) tezkorlikka amal qilinishi B) O‘qituvchi faol, hal qiluvchi shaxs C) Talabalar tahlil qilish, xulosa chiqarish, qaror qabul qilishni D) O‘quvchilar diqqat bilan tinglashadi 41 / 50 41. Pul emissiyasi va umumiy kredit tizimini qaysi bank boshqarib boradi? A) Xalq banki B) Markazlashgan rejali iqtisodiyot C) Markaziy bank D) Milliy bank 42 / 50 42. Iqtisodiyotda ayiraboshlash qanday nomlanadi? A) Broker B) Barter C) Birja D) Tovar ayriboshlash 43 / 50 43. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi B) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi C) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi D) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi 44 / 50 44. 8– 9 sinflarda “IBA” qanday fan sifatida va qancha hajmida o‘qitiladi? A) Majburiy fan, 17 – 34 soat B) Ixtiyoriy fan, - 34 soat C) Majburiy fan - 34 soat D) Yakka tartibda 45 / 50 45. Didaktika qanday masalalar bilan shug‘ullanadi? A) talab va taklif qonuni asosida B) Axborot to‘plashning yordamida uqitish kerak C) Nimani o‘qitish kerak D) Nimalar yordamida va qayta tarzda o‘qitish kerak 46 / 50 46. Test usulining “masala, mashq yechish” usulidan farqi? A) O‘qituvchi va talaba hamkorligi B) debat C) Test talabalar bilimini baholashning subyektiv usuli D) Test talabalar bilimini baholashning obyektiv usuli 47 / 50 47. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) Umumdavlat va mahalliy B) OAV materiallaridan foydalanadi. C) To‘g‘ri va egri soliqlar D) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar 48 / 50 48. Biz avvalo iqtisodiyotni isloh qilish va erkinlashtirish borasidagi ishlarimizni yanada chuqurlashtirish, uning soha va tarmoqlarini tarkibiy jihatdan o‘zgartirish bo‘ycha boshlagan ishlarimizni jadallashtirishmiz kerak. Kimning fikri? A) I.Karimov B) A.Smit C) og‘zaki bayon qilish D) SH.Mirziyov 49 / 50 49. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokamaqiladi B) Ketma -ketlik C) Axborot bilan ta’minlaydi D) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi 50 / 50 50. Jamiyatning ijtimoiy, iktisodiy va madaniy extiyojlarini,jamiyat va davlatning malakali kadrlarga, shaxsning esa sifatli ta’lim olish bulgan talabini kondirish yulida uzluksiz ta’lim tizimini barkaror rivojlanishini ta’minlash maksadida mavjud mexanizmning kayta ishlab chikilishi yoki takomillashtirilishi - bu ...? A) ta’lim tizimining shakllantirilishi; B) ta’lim tizimining xolati; C) ta’lim tizimining modernizatsiyasi. D) ta’lim tizimining rivojlanishi; 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari