Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari ga 4 fikr bildirilgan 0% 1 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) Ta’lim 4-6 yosh B) 2-4 yosh roli o’yin C) 2-3 yosh ishonch D) 0-1 bevosita emotsianal muloqat 2 / 50 2. J. Piajening fikricha Ijtimoiy hayot uch narsaning ta’siri.... A) Qoidlar B) Til C) Mazmun D) Barchasi to’g’ri 3 / 50 3. O’smirlik davrining etakchi faoliyati turi bu..... A) Tengdoshlar bilan intim shaxsiy muloqat B) Rolli o’yin C) Predmetli faoliyat D) Ta’lim 4 / 50 4. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) emotsiya, iroda B) sezgi, idrok, xotira C) temperament, xarakter, qobiliyat D) nutq, xotira 5 / 50 5. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Gippokrat B) Karl Yung C) Sechenov D) Pavlov 6 / 50 6. Temperamentning ta'rifi qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? A) Shaxs faoliyati va xulqining dinamik (o‘zguruvchan) va emotsional hissiyot tomonlarini xarakterlovchi xususiyatlar majmuasi. B) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi C) Ijtimoiy munosabatlar ta'sirida orttirilgan sifatlar. D) b)Insonni turli vaziyatga munosabati. 7 / 50 7. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. B) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. C) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. D) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. 8 / 50 8. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 2-6 yosh. B) 1-3 yosh. C) 3-7 yosh. D) 5-7 yosh. 9 / 50 9. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. B) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. D) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. 10 / 50 10. Shaxslararo munosabatlar – bu......... A) Faoliyat jarayonida odamlar o‘rtasidagi dialog B) Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi munosabatlar C) Odamlar o‘rtasidagi faoliyatda va guruhlardagi muloqotda yuzaga keladigan munosabatlar D) Rahbarlar va xodimlar o‘rtasidagi munosabatlar 11 / 50 11. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) Bank tizimi ikki bo‘g’indan iborat bo‘ladi B) Aholining turmush darajasi C) Bank tizimi uch bo‘g’indan iborat bo‘ladi D) Bank tizimi bir bo‘g’indan iborat bo‘ladi 12 / 50 12. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Ilmiy fikrlaydi B) Eshitadi, ko‘radi C) Ko‘radi D) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi 13 / 50 13. pulning qanday vazifalari bor? A) Muomila, qiymat o‘lchovi B) Muomila, qiymat o‘lchovi, jamg’arish, to‘lov C) Bank tizimi D) Jamg’arish, to‘lov 14 / 50 14. Bozor iqtisodiyoti asosiy belgisini aniqlang? A) Tarbiyachi va kuzatuvchi vazifasini bajaradi B) Erkin raqobatning mamal qilishi C) Talab va taklifning mosligi D) Iqtisodiy faoliyat erkinligi 15 / 50 15. Qaysinisi bilim olish faoliyatiga ko‘ra iqtisodiy ta’lim usullaridan emas? A) Kommunal to‘lov va to‘g’ri soliqlar B) Muammoli bayon, aqliy hujum C) Izohli- ko‘rgazmali, reproduktiv D) Birlamchi manbalar bilan ishlash 16 / 50 16. “IBA” qachondan va qaysi qaror asosida 8-9 sinfda majburiy fan sifatida o‘qitila boshladi? A) Dars o‘tish B) 1996-1997, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1996 yil 29 aprel 92 – qarori C) 2001-2002, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining 1999 yil 16 avgustdagi 390- qarori D) 1993-1994, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1993 yil 10 avgust 1703 -qarori 17 / 50 17. Hozirgi zamon iqtisodiy nazariyasining qaysi oqimida iqtisodiy o‘sishni ta’minlashning va iqtisodiyotni tartibga solishning asosiy vositasi pul deb hisoblanadi? A) Sabr-toqat bilan bilim olishga B) Monetarizm C) Institutsionalizm D) Keyinschilar 18 / 50 18. Byudjet difitsiti deganda nimani tushunasiz? A) Muayyan davrda davlat daromadlarining byudjet harajatlariga nisbatan ko‘pligi B) d)Muayyan davrda davlat byudjeti daromad va harajatlarining balanslashtirilgan shakli C) Muayyan davrda davlat byudjeti harajatlarining byudjet b)daromadlariga nisbatan ko‘pligi D) c)Paxta bank 19 / 50 19. Tadqiqot metodining kamchiliklari nimada? A) O‘quvchi o‘zi fikrlay olishi B) Auditoriyaga moslashmagan C) Biznes uchun kurash D) Auditoriyada shovqin bo‘lishi 20 / 50 20. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda B) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda C) Sof eksport ijobiy bo‘lganda D) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda 21 / 50 21. “Metodika” fanining maqsadiga qaysi tegishli emas? A) O‘quvchilarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish B) O‘quvchilarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish C) Dunyoviy D) Fanni ishlab chiqarish bilan integratsiya 22 / 50 22. Iqtisodiy ta’limning hulosa chiqarish yo‘llariga ko‘ra usullari tarkibida qaysinisi yo‘q? A) Induktiv B) To‘g’ri javob to‘liq bor C) Ob’ektiv va sub’ektiv D) Nazariy bilimni mahalliy voqealar bilan bog’lash 23 / 50 23. Onglilik tamoyilida o‘qituvchi –o‘quvchi munosabati qanday bo‘lmog’i lozim? A) Iqtisodiy faoliyat erkinligi yuzaga keladi B) Ustoz-shogird C) Safdosh, sherik, hamkor D) Bilimdon-izlanuvchi 24 / 50 24. Iqtisodiy islohotlar nima? A) D.Tramp B) Ijtimoiy o‘zgarishlarni amalga oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar C) Iqtisodiyotda bozor munosabatlarini shakllantirishga qaratilgan chora-tadbirlar D) Siyosiy o‘zgarishlarni amalga oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar 25 / 50 25. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi B) Ketma-ketlik C) Axborot bilan ta’minlaydi D) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi 26 / 50 26. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga B) Nimani bilish kerak C) Bilimni mustahkamlashga D) Yaxshi ijodiy baho olishga 27 / 50 27. “Aqliy hujum” va “Keyns” usulining asasiy kamchiligi? A) Og’zaki bayon qilish B) Katta gurug’larda qo‘llash qiyin C) ko‘p vaqt talab qiladi D) Dars o‘tish o‘ta murakkablash 28 / 50 28. “Metodika” fanining maqasadiga qaysi tegishli emas? A) Talabalarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish B) O‘quvchilarni an’anaviy va inter faol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish C) dunyoviy D) Fanni ishlab chiqarish bilan integrasiya 29 / 50 29. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Ma’ruza B) Seminar C) moxirlik, voizlikni talab kiladi D) Munozara 30 / 50 30. DTS ga o‘zgartirish vakolati qaysi boshqaruv muassasasiga berilgan ? A) debat B) Vazirlik C) Vazirlar Mahkamasi D) Institut rektoriga 31 / 50 31. Iqtisodiy isloxotlarni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlaridan qaysi biri bozor iqtisodiyotiga o‘tishning shart-sharoitlarini vujudga keltiradi? A) Mulkiy munosabatlarni islox qilish B) Moliya-kredit va narx-navo isloxati C) Boshqarish tizimini islox qilish va bozor D) uzviylik 32 / 50 32. Ma’ruzaga tayyorgarlik nimadan boshlanadi ? A) O‘kiladigan mavzu buyicha adabiyotlar tanlash va materiallar yigish B) o‘tilganlarni yodga olish C) Adabiyotlarni konspekt qilish D) Asosiy savollarni ajratib reja tuzish 33 / 50 33. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) Kuproq tushuntirishga B) Sabr-toqat bilan bilim olishga C) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga D) faolligini oshirishga 34 / 50 34. “Masala, mashq” metodi afzalliklari nimada ? A) Bilimni amaliyotga qo‘llashni o‘rgatadi B) Bilimni mustahkamlaydi C) ilmiy abstraksiyaga o‘rgatadi D) xulosa, nazariy qoidalar 35 / 50 35. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) nizom jamg‘armasi; B) kredit; C) Aralash iqtisodiyotda D) sof foyda; 36 / 50 36. Darsni suhbat asosida tashkil etish shaklini belgilang? A) Bahs-munozara B) So‘zlashuv C) Mustaqillik to‘g‘risidagi qonun D) Hikoya va bayon 37 / 50 37. Modellashtiruvchi o‘yin necha bosqichdan iborat ? A) 2 boskich B) 4 boskich C) 3 bosqich D) yangi adabiyotlarga taqrizlar yozish 38 / 50 38. Jahon xo‘jalik tizimida iqtisodiy munosabatlar nima? A) xalqaro mehnat taqsimoti; B) aralash iqtisod modeli; C) xalqaro investitsiya; D) xalqaro savdo; 39 / 50 39. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) Bank tizimi bir bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. B) aholining turmush darajasi. C) Bank tizimi uch bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. D) Bank tizimi ikki bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. 40 / 50 40. Kredit tushunchasini to‘liq ifoda etuvchi javobni aniqlang? A) Korxona ixtiyoridagi pulni boshqa korxonalariga qarzga berish B) Vaqtincha bo‘sh bo‘lgan pullarni banka to‘plab, uni pulga muxtoj bo‘lgan subektlarga ma’lum shartlar asosida qarzga berish C) nazariy bilimni amaliyot bilan bog‘lash D) Bank va korxonalar ixtiyoridagi pullardan korxona va tadbirkorlarga qarz berish 41 / 50 41. Iqtisodiy moxiyati buyicha byudjet xarajatlari qanday turkumlarga bo‘linadi? A) Markazlashtirilgan investitsiyalar, ijtimoiy soxa xarajatlari B) Egalik qilish va taqdim etish C) Ijtimoiy madaniy tadbirlarga xarajatlar, mudofaa, boshkarish; D) Joriy va kapital xarajatlar; 42 / 50 42. “Keys” metodini izohlang? A) Qaror qilish, uni yechishga o‘rganish B) Ta’limni texnologiyasini qo‘llash C) Qaror qabul qilishni o‘rganish D) kommunistik 43 / 50 43. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rasatadi? A) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YAmM; B) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan milliy daromad; C) nominal ish haqi kamayganda D) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YA I M; 44 / 50 44. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Axborotni yig‘adi B) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi C) Talabalar qobiliyati har xil D) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash 45 / 50 45. Biz avvalo iqtisodiyotni isloh qilish va erkinlashtirish borasidagi ishlarimizni yanada chuqurlashtirish, uning soha va tarmoqlarini tarkibiy jihatdan o‘zgartirish bo‘ycha boshlagan ishlarimizni jadallashtirishmiz kerak. Kimning fikri? A) og‘zaki bayon qilish B) SH.Mirziyov C) A.Smit D) I.Karimov 46 / 50 46. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) Sohalar ehtiyojini qondirish; B) ta'lim sifatini oshirish; C) Kadrlar sifatini ta’minlash; D) Mutaxassislar sonini oshirish; 47 / 50 47. Iqtisodiy isloxotlarni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlaridan qaysi biri bozor iqtisodiyotiga o‘tishning shart-sharoitlarini vujudga keltiradi? A) Mulkiy munosabatlarni islox qilish B) Uzviylik C) Moliya-kredit va narx-navo isloxati D) Boshqarish tizimini islox qilish va bozor 48 / 50 48. Testlar talabalar bilimini baholash usuli sifatida murakkabligi nimada? A) 20-25 ta B) Aynan shu javob to‘g‘riligini asoslash C) To‘g‘ri javobni ajratish D) Ko‘rgazmali qurollardan foydalanish 49 / 50 49. “Innovatsion ta’lim” tushunchasi dastlab kaerda asoslangan? A) 1919 yilda Berlinda; B) 1920 yilda Vashingtonda C) 1995 yilda Moskvada D) 1979 yilda Rimda; 50 / 50 50. Jamiyatning ijtimoiy, iktisodiy va madaniy extiyojlarini,jamiyat va davlatning malakali kadrlarga, shaxsning esa sifatli ta’lim olish bulgan talabini kondirish yulida uzluksiz ta’lim tizimini barkaror rivojlanishini ta’minlash maksadida mavjud mexanizmning kayta ishlab chikilishi yoki takomillashtirilishi - bu ...? A) ta’lim tizimining rivojlanishi; B) ta’lim tizimining shakllantirilishi; C) ta’lim tizimining xolati; D) ta’lim tizimining modernizatsiyasi. 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari