Uy » Diagnostika testlari » Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 31 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 2-3 yosh ishonch B) Ta’lim 4-6 yosh C) 2-4 yosh roli o’yin D) 0-1 bevosita emotsianal muloqat 2 / 50 2. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Sust B) O’rtacha C) Sezilmaydi D) Yuqori 3 / 50 3. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Bir xil jarayon. B) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. C) Tasavvurning cheksizligi. D) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. 4 / 50 4. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 7-10 yosh B) 12-13 yosh C) 11-15 yosh D) 15-17 yosh 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) jinsiy identifikatsiya. B) ishonch va ishonchsizlik. C) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. D) o’yinlar yetakchilik qiladi. 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. B) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. C) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. D) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. 7 / 50 7. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) Oila B) a,b,c javoblar to‘g‘ri. C) Jamoa D) b)Tashqi muhit. 8 / 50 8. Shaxs aktivligining manbai nima? A) E'tiqod va idealar. B) Harakat. C) Instinktiv harakatlar. D) * a) Motiv va ehtiyojlar 9 / 50 9. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati B) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati C) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi D) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati 10 / 50 10. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) “Nutqsiz” ta'sirga B) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga C) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga D) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Individual ta’lim B) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim C) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim D) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim 12 / 50 12. Kasbiy-pedagogik BKMni boyitadigan ilg’or texnologiyalarni o‘zlashtirish, zamonaviy vosita, texnika va texnologiyalardan foydalana olish pedagogga xos kompetentlikning qaysi sifatini ifodalaydi? A) Ekstremal kompetentlikni B) Maxsus kompetentlikni C) Texnologik kompetentlikni D) Ijtimoiy kompetentlikni 13 / 50 13. Ko‘rgazmali qurol tanlashda o‘qituvchi eng avval nimani hisobga olish lozim? A) Sinf-xonasini B) Pul qarz berish C) O‘quvchilar sonini D) Ma’ruza yoki seminar darsini 14 / 50 14. Amortizatsiya qanday jarayonni aks ettiradi? A) Asosiy kapitalning ma’naviy eskirishi B) Taklif qonuni C) Eskirishda D) Asosiy kapitalning eskirishiga muvofiq ularning maxsulotga ko‘chgan qiymatini pul shaklida xisoblab borishni va o‘rnini qoplash maqsadida pul fondlarini jamg’arish jarayonini 15 / 50 15. pulning qanday vazifalari bor? A) Bank tizimi B) Muomila, qiymat o‘lchovi, jamg’arish, to‘lov C) Jamg’arish, to‘lov D) Muomila, qiymat o‘lchovi 16 / 50 16. Bozor iqtisodiyoti asosiy belgisini aniqlang? A) Iqtisodiy faoliyat erkinligi B) Erkin raqobatning mamal qilishi C) Talab va taklifning mosligi D) Tarbiyachi va kuzatuvchi vazifasini bajaradi 17 / 50 17. Tovar qiymati va mehnat unumdorligi o‘rtasida qanday bog’liqlik bor? A) Teskari bog’liqlik bor B) Ular o‘rtasida hech qanday bog’liqlik mavjud emas C) Rivojlanish davri D) To‘g’ri bog’liqlik teskari bog’liqlik bor 18 / 50 18. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan? A) Yaxshi ijobiy baho olishga B) Bilimni mustahkamlashga C) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga D) Nimani bilish kerak 19 / 50 19. “Metodika” fanining maqsadiga qaysi tegishli emas? A) O‘quvchilarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish B) Dunyoviy C) O‘quvchilarni an’anaviy va interfaol dars o‘tish metodlari bilan tanishtirish va kelajakda qo‘llashni o‘rgatish D) Fanni ishlab chiqarish bilan integratsiya 20 / 50 20. Onglilik tamoyilida o‘qituvchi –o‘quvchi munosabati qanday bo‘lmog’i lozim? A) Bilimdon-izlanuvchi B) Iqtisodiy faoliyat erkinligi yuzaga keladi C) Safdosh, sherik, hamkor D) Ustoz-shogird 21 / 50 21. “Metod” atamasi nimani anglatadi? A) Byudjet daromadlari xarajatlar qismidan ko‘proq bo‘lganida B) Nazariya C) Ta’lim D) Bilim yo‘li 22 / 50 22. “Modellashtirish” metodining afzalligi? A) Ajurli arra B) Nazariy bilimi ortadi C) Ilmiy fikrlaydi D) Eshitadi,ko‘radi, ishtiroq etadi 23 / 50 23. Ta’limda IPT qo‘llanilganda o‘qituvchi qanday vazifani bajaradi? A) Pulning qadrini ushlab turadi B) Kuzatuvchi va baholovchi vazifasini bajaradi C) Boshqaruvchilik va yo‘naltiruvchilik vazifasini bajaradi D) Tarbiyachi va nazoratchi vazifasini bajaradi 24 / 50 24. Agar bozorda talab taklifdan ancha oshiq bo‘lsa, u holatda? A) Iqtisodiy aloqa B) Bozor muvozanati yuzaga keladi C) a)Talabning yuksak darajasi mavjud bo‘ladi D) dBozor konyukturasi shakllanadi 25 / 50 25. Er solig’i necha marotaba to‘lanadi? A) Fikrlashga o‘rgatish B) 3 C) 2 D) 1 26 / 50 26. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga B) Yaxshi ijodiy baho olishga C) Nimani bilish kerak D) Bilimni mustahkamlashga 27 / 50 27. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rsatadi? A) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan YaIM B) Nominal ish haqi kamayganda C) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan milliy daromad; D) Aholi jon boshiga to‘g’ri kelgan YaMM 28 / 50 28. .“Keys” metodining boshqalardan farqi? A) Masala mashqlar echish; B) Yozma ish yozish; C) Muammo va uning echimi; D) taraqqiyot 29 / 50 29. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Ma’ruza B) Munozara C) Seminar D) moxirlik, voizlikni talab kiladi 30 / 50 30. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) O‘quvchilar qobiliyati har xil B) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi C) Axborotni yig‘adi D) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash 31 / 50 31. DTS ga o‘zgartirish vakolati qaysi boshqaruv muassasasiga berilgan ? A) debat B) Vazirlik C) Institut rektoriga D) Vazirlar Mahkamasi 32 / 50 32. Iqtisodiy isloxotlarni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlaridan qaysi biri bozor iqtisodiyotiga o‘tishning shart-sharoitlarini vujudga keltiradi? A) Boshqarish tizimini islox qilish va bozor B) Moliya-kredit va narx-navo isloxati C) Mulkiy munosabatlarni islox qilish D) uzviylik 33 / 50 33. .Iqtisodiy resurslarning barcha turi uchun umumiy bo‘lgan hususiyat nimadan iborat? A) inson mehnatining natijasi; B) mutloq cheklangan; C) nisbatan cheklangan yoki kamyob; D) Davlat monopol korxonalari moliyasi va tijorat tashkilotlari moliyasi; 34 / 50 34. Ta’lim ilmiyligi tamoyilining mazmuni qaysinda to‘g‘ri? A) Nazariy bilimni mahalliy voqyealar bilan bog‘lash B) Zig zag C) Ilmiy tushunchalarning xayotiy misollar bilan bog‘lanishi D) Iqtisodiy qonun, tushuncha va munosabatlarning ilmiy asoslanishi 35 / 50 35. O‘zbekistonda iqtisodiy faoliyat erkinligining asosi bo‘lgan qonun qaysi? A) mavzuni yoritish B) Davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirish to‘g‘risida”gi qonun C) “O‘zbekiston respublikasining davlat mustaqilligi to‘g‘risidagi deklarasiya” D) Mulkchilik to‘g‘risida”gi qonun 36 / 50 36. “Masala, mashq” metodi afzalliklari nimada ? A) Bilimni mustahkamlaydi B) Bilimni amaliyotga qo‘llashni o‘rgatadi C) xulosa, nazariy qoidalar D) ilmiy abstraksiyaga o‘rgatadi 37 / 50 37. Umumta’lim maktablaridagi iqtisodiy bilimlar minimumi qaysi hujjat bilan belgilangan? A) Ntayanch o‘quv reja B) Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun C) Nizom bilan D) DTS bilan 38 / 50 38. Modellashtiruvchi o‘yin necha bosqichdan iborat ? A) 4 boskich B) 3 bosqich C) yangi adabiyotlarga taqrizlar yozish D) 2 boskich 39 / 50 39. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) Bank tizimi bir bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. B) aholining turmush darajasi. C) Bank tizimi ikki bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. D) Bank tizimi uch bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. 40 / 50 40. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi B) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi C) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi D) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi 41 / 50 41. Ma’ruza induktuv uslub asosida ukilsa, kuyidagi ketma-ketlikda bayon kilinadi ? A) Xususiy, nazariy koidalar, umumiy xulosa dalilar B) nazariy koidalar, umumiy xulosa, dalillar C) Dalillar, xususiy umumiy xulosa, nazariy koidalar, anik faoliyat uchun praktik xulosalar D) talabning yuksak darajasi 42 / 50 42. Kredit tushunchasini to‘liq ifoda etuvchi javobni aniqlang? A) Vaqtincha bo‘sh bo‘lgan pullarni banka to‘plab, uni pulga muxtoj bo‘lgan subektlarga ma’lum shartlar asosida qarzga berish B) Bank va korxonalar ixtiyoridagi pullardan korxona va tadbirkorlarga qarz berish C) nazariy bilimni amaliyot bilan bog‘lash D) Korxona ixtiyoridagi pulni boshqa korxonalariga qarzga berish 43 / 50 43. Didaktika qanday masalalar bilan shug‘ullanadi? A) Nimani o‘qitish kerak B) talab va taklif qonuni asosida C) Axborot to‘plashning yordamida uqitish kerak D) Nimalar yordamida va qayta tarzda o‘qitish kerak 44 / 50 44. Talab va taklif egri chiziqlarining kesishish nuqtasi nimani kursatadi? A) Talabning yuksak darajasi B) Inglizcha “innovation” – yo‘naltirish, safarbar etish demakdir. C) Bozor narxini D) Taklif zonasini 45 / 50 45. Iqtisodiy moxiyati buyicha byudjet xarajatlari qanday turkumlarga bo‘linadi? A) Egalik qilish va taqdim etish B) Markazlashtirilgan investitsiyalar, ijtimoiy soxa xarajatlari C) Joriy va kapital xarajatlar; D) Ijtimoiy madaniy tadbirlarga xarajatlar, mudofaa, boshkarish; 46 / 50 46. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) To‘g‘ri va egri soliqlar B) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar C) OAV materiallaridan foydalanadi. D) Umumdavlat va mahalliy 47 / 50 47. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Axborotni yig‘adi B) Talabalar qobiliyati har xil C) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash D) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi 48 / 50 48. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Amaliy bilim olish mumkin; B) Anglash piramidasi; C) Aqliy xujum; D) Aqliy xujum; 49 / 50 49. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) Kadrlar sifatini ta’minlash; B) Sohalar ehtiyojini qondirish; C) Mutaxassislar sonini oshirish; D) ta'lim sifatini oshirish; 50 / 50 50. Testlar talabalar bilimini baholash usuli sifatida murakkabligi nimada? A) Ko‘rgazmali qurollardan foydalanish B) To‘g‘ri javobni ajratish C) 20-25 ta D) Aynan shu javob to‘g‘riligini asoslash 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari