Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Ota-onalar o’smir yoshdagi bolalar bilan qanday munosabatda bo’lganlari ma’qul? A) Ishlariga aralashmaslik B) Do’stlashish C) Etibor bermaslik D) Qattiq nazorat 2 / 50 2. O’smirlik davri insonni bolalikdan yoshlikka o’tuvchi o’z navbatida boshqa davrlardan qaysi tamonlari bilan farq qiladi? A) Ta’limga bo’lgan munosabati B) Intelekt C) Kasb-hunar D) Keskinroq-murakkabroq do’stlik tuyg’ulari ortadi 3 / 50 3. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Ta’lim B) Maktab yoshi C) Intelekt D) O’yin 4 / 50 4. Individning o’z tajribasini esda olib qolishi, esda saqlashi va keyinchalik uni yana esga tushurishi nima deb ataladi? A) Xotira B) Idrok C) Sezgi D) Tafakkur 5 / 50 5. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) temperament, xarakter, qobiliyat B) sezgi, idrok, xotira C) emotsiya, iroda D) nutq, xotira 6 / 50 6. Katta maktab yosh davri o‘smirlik yosh davridan nimasi bilan farqlanadi? A) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. B) Ilmiy dunyoqarash shakllanganligi. C) Muhabbat, sevgi hissining vujudga kelishi. D) Kasb tanlash. 7 / 50 7. Qaysi faoliyat turi bilish jarayonlarini rivojlantiradi? A) O‘qish. B) a,b,c javoblar to‘g‘ri. C) O‘yin. D) Mehnat. 8 / 50 8. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) O‘smirlik. B) yetuklik. C) b c javoblar to‘g‘ri. D) O‘spirinlik. 9 / 50 9. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 15-17 yoshdan. B) 5yoshdan C) 10 yoshdan. D) Chaqaloqlik davrida. 10 / 50 10. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 1-3 yosh. B) 2-6 yosh. C) 5-7 yosh. D) 3-7 yosh. 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim B) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim C) Individual ta’lim D) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim 12 / 50 12. Kasbiy-pedagogik BKMni boyitadigan ilg’or texnologiyalarni o‘zlashtirish, zamonaviy vosita, texnika va texnologiyalardan foydalana olish pedagogga xos kompetentlikning qaysi sifatini ifodalaydi? A) Ekstremal kompetentlikni B) Texnologik kompetentlikni C) Ijtimoiy kompetentlikni D) Maxsus kompetentlikni 13 / 50 13. “Kreativlik” tushunchasining lug’aviy ma’nosi – bu ...? A) Yangilik kirituvchi B) Shaxs ijodkorligi C) Yaratuvchi, ijodkor D) O‘zgartirish kirituvchi 14 / 50 14. Iqtisodiy ta’limotda milliy ta’lim texnologiyalari birinchi navbatda qaysi tamoyilga asoslanadi? A) Insonparvarlik B) Ibn Sino C) Bunyodkorlik D) G’oyaviy 15 / 50 15. Milliy iqtisodiyotni tarkibiy jihatdan diversifikatsiyalash bu nima? A) Eksportni ko‘paytirish B) Tarmoqlar va mahsulotlar turini ko‘paytirish C) dGilam va gilam maxsulotlariga D) Mahsulotlar sonini ko‘paytirish 16 / 50 16. Amortizatsiya qanday jarayonni aks ettiradi? A) Taklif qonuni B) Asosiy kapitalning ma’naviy eskirishi C) Eskirishda D) Asosiy kapitalning eskirishiga muvofiq ularning maxsulotga ko‘chgan qiymatini pul shaklida xisoblab borishni va o‘rnini qoplash maqsadida pul fondlarini jamg’arish jarayonini 17 / 50 17. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Ilmiy fikrlaydi B) Ko‘radi C) Eshitadi, ko‘radi D) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi 18 / 50 18. “IBA” qachondan va qaysi qaror asosida 8-9 sinfda majburiy fan sifatida o‘qitila boshladi? A) Dars o‘tish B) 1996-1997, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1996 yil 29 aprel 92 – qarori C) 2001-2002, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining 1999 yil 16 avgustdagi 390- qarori D) 1993-1994, O‘zbekiston Respublikasi XTVning 1993 yil 10 avgust 1703 -qarori 19 / 50 19. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Aholi bilim darajasining oshishi B) Aholi sonining osishi C) Ma’ruza matnini yozish D) Fan-texnika taraqqiyoti 20 / 50 20. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan? A) Yaxshi ijobiy baho olishga B) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga C) Nimani bilish kerak D) Bilimni mustahkamlashga 21 / 50 21. Ma’ruzaning vazifasi nima? A) Mavzuni yozdirish B) O‘quvchilar nazariy bilimini oshirish C) Muayyan davrda davlat byudjetini bajarilishi D) Mavzuni bayon qilish 22 / 50 22. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda B) Sof eksport ijobiy bo‘lganda C) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda D) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda 23 / 50 23. Onglilik tamoyilida o‘qituvchi –o‘quvchi munosabati qanday bo‘lmog’i lozim? A) Safdosh, sherik, hamkor B) Iqtisodiy faoliyat erkinligi yuzaga keladi C) Ustoz-shogird D) Bilimdon-izlanuvchi 24 / 50 24. “Modellashtirish” metodining afzalligi? A) Ajurli arra B) Nazariy bilimi ortadi C) Eshitadi,ko‘radi, ishtiroq etadi D) Ilmiy fikrlaydi 25 / 50 25. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Usul va uslub B) Anglash piramidasi C) Amaliy bilim olish mumkin D) Aqliy hujum 26 / 50 26. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi B) Ketma-ketlik C) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi D) Axborot bilan ta’minlaydi 27 / 50 27. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Bilimni mustahkamlashga B) Nimani bilish kerak C) Yaxshi ijodiy baho olishga D) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga 28 / 50 28. O‘zbekistonda iqtisodiy o‘sishning qaysi modeli qo‘llanadi? A) Byurokratik-boshqaruvlar modeli B) Rejalashtirilgan modeli C) Demokratik asosda ijtimoiy rivojlanishga qaratish D) Taklif qonuni 29 / 50 29. Bozorning asosiy vazifasi…? A) qiymatga ega B) Ishlab chiqaruvchilar bilan iste’molchilarni bir biriga bog’lash uchun C) Soliqlarni yig’ilsh va boylikni taqsimlash D) Ishsizlikni oldini olish 30 / 50 30. Markazlashgan va bozor iqtisodiyotining eng yaxshi elementlaridan iborat iqtisodiy tizim qanday nomlanadi? A) Hukmatning oltin – valyuta zaxiralarini saqlaydi B) Bozor iqtisodiyot C) Aralash iqtisodiyot D) An’anaviy iqtisodyot 31 / 50 31. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Seminar B) moxirlik, voizlikni talab kiladi C) Ma’ruza D) Munozara 32 / 50 32. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash B) O‘quvchilar qobiliyati har xil C) Axborotni yig‘adi D) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi 33 / 50 33. Yangi ta’lim tizimining eskisidan farqi? A) Zamonaviy B) ilmiy fikrlashga o‘rgatish C) Uzluksiz D) Jahon tajribasi bilan boyitilgan 34 / 50 34. .Iqtisodiy resurslarning barcha turi uchun umumiy bo‘lgan hususiyat nimadan iborat? A) nisbatan cheklangan yoki kamyob; B) mutloq cheklangan; C) inson mehnatining natijasi; D) Davlat monopol korxonalari moliyasi va tijorat tashkilotlari moliyasi; 35 / 50 35. O‘zbekistonda iqtisodiy faoliyat erkinligining asosi bo‘lgan qonun qaysi? A) mavzuni yoritish B) Davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirish to‘g‘risida”gi qonun C) “O‘zbekiston respublikasining davlat mustaqilligi to‘g‘risidagi deklarasiya” D) Mulkchilik to‘g‘risida”gi qonun 36 / 50 36. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) OAV materiallaridan foydalanadi. B) Umumdavlat va mahalliy C) To‘g‘ri va egri soliqlar D) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar 37 / 50 37. “Masala, mashq” metodi afzalliklari nimada ? A) Bilimni amaliyotga qo‘llashni o‘rgatadi B) ilmiy abstraksiyaga o‘rgatadi C) Bilimni mustahkamlaydi D) xulosa, nazariy qoidalar 38 / 50 38. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) sof foyda; B) kredit; C) nizom jamg‘armasi; D) Aralash iqtisodiyotda 39 / 50 39. “Aqliy hujum” usulining afzalligi? A) Talabalar tahlil qilish, xulosa chiqarish, qaror qabul qilishni B) O‘quvchilar diqqat bilan tinglashadi C) O‘qituvchi faol, hal qiluvchi shaxs D) tezkorlikka amal qilinishi 40 / 50 40. O‘rtacha xarajat qanday aniqlanadi? A) Ichki va tashqi xarajatlar qo‘shiladi B) Barcha xarajatlar jamlanib, ularning o‘rtachasi olinadi C) auditoriyaning mustaqil fikrlay olmasligi D) Doimiy va o‘zgaruvchi xarajatlar qo‘shiladi 41 / 50 41. 8– 9 sinflarda “IBA” qanday fan sifatida va qancha hajmida o‘qitiladi? A) Majburiy fan, 17 – 34 soat B) Yakka tartibda C) Ixtiyoriy fan, - 34 soat D) Majburiy fan - 34 soat 42 / 50 42. Ma’ruza induktuv uslub asosida ukilsa, kuyidagi ketma-ketlikda bayon kilinadi ? A) Dalillar, xususiy umumiy xulosa, nazariy koidalar, anik faoliyat uchun praktik xulosalar B) nazariy koidalar, umumiy xulosa, dalillar C) talabning yuksak darajasi D) Xususiy, nazariy koidalar, umumiy xulosa dalilar 43 / 50 43. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) kredit; B) nizom jamg‘armasi; C) Aralash iqtisodiyotda D) sof foyda; 44 / 50 44. Test usulining “masala, mashq yechish” usulidan farqi? A) O‘qituvchi va talaba hamkorligi B) debat C) Test talabalar bilimini baholashning obyektiv usuli D) Test talabalar bilimini baholashning subyektiv usuli 45 / 50 45. Mamlakatning iqtisodiy rivojlanganlik darajasini qaysi ko‘rsatkich yaqqolroq ko‘rasatadi? A) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YAmM; B) nominal ish haqi kamayganda C) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan milliy daromad; D) aholi jon boshiga to‘g‘ri kelgan YA I M; 46 / 50 46. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) Kuproq tushuntirishga; B) Talabani taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga; C) faolligini oshirishga; D) Sabr-toqat bilan bilim olishga 47 / 50 47. DТSni qo‘llashdan maqsad nima? A) ta'lim sifatini oshirish; B) Mutaxassislar sonini oshirish; C) Kadrlar sifatini ta’minlash; D) Sohalar ehtiyojini qondirish; 48 / 50 48. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Ketma -ketlik B) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi C) Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokamaqiladi D) Axborot bilan ta’minlaydi 49 / 50 49. Ta’lim (ukitish) jarayonining yuksak maxorat, san’at darajasida tashkil etilishi kanday nomlanadi? A) ta’lim metodikasi; B) ta’lim metoologiyasi. C) ta’lim paradigmasi; D) ta’lim texnologiyasi; 50 / 50 50. “Innovatsion ta’lim” tushunchasi dastlab kaerda asoslangan? A) 1979 yilda Rimda; B) 1995 yilda Moskvada C) 1920 yilda Vashingtonda D) 1919 yilda Berlinda; 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari