Boshlangi’ch sinf diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlangi’ch sinf diagnostika savollari ga 1 fikr bildirilgan 0% 1 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlangi'ch sinf diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. B) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. 2 / 50 2. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Predmetli faoliyat B) Rolli o’yin C) O’quv-kasbiy faoliyat D) Ta’lim 3 / 50 3. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) nutq, xotira B) temperament, xarakter, qobiliyat C) emotsiya, iroda D) sezgi, idrok, xotira 4 / 50 4. Individual so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) individning tug’ilgandan boshlab to hayotining so’ngigacha davom etadigan o’ziga xos shakllanish jarayoni. B) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. B) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. C) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. D) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. 6 / 50 6. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Filogenez. B) Bosqichli davr. C) Hayot. D) Ontogonez. 7 / 50 7. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. B) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. C) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. D) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. 8 / 50 8. O‘quvchingiz quvnoq, kayfiyati tez o‘zgaradigan, tinib tinchimas, qiziquvchanligi barqaror, boshlagan ishini turli yo‘llar bilan bajara oladigan chaqqon bola, aytingchi bu bola qaysi temperament tipiga kiradi? A) Melanxolik B) Flegmatik C) Sangvinik D) Xolerik 9 / 50 9. Shaxslararo munosabatlar – bu......... A) Rahbarlar va xodimlar o‘rtasidagi munosabatlar B) Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi munosabatlar C) Odamlar o‘rtasidagi faoliyatda va guruhlardagi muloqotda yuzaga keladigan munosabatlar D) Faoliyat jarayonida odamlar o‘rtasidagi dialog 10 / 50 10. O‘zi nihoyatda og‘ir, yuvosh, bamaylixotir harakatlari salmoqli, bosiqlik bilan ish boshlaydi, boshlagan ishini oxiriga yetkazadi, bu bolaning temperament tipini aniqlang? A) Flegmatik. B) Melanxolik C) Xolerik. D) Sangvinik. 11 / 50 11. Geometrik jismlar to‘gʻri ko‘rsatilgan qatorni ko‘rsating? A) to‘rtburchak, kub, kvadrat B) kvadrat, to‘rtburchak, doira C) kub, konus, silindr, piramida D) uchburchak, kub, silindr 12 / 50 12. O'z-o'zini baholashga yo'naltirilgan metod? A) tushunchalar tahlili B) analiz-sintez C) "assessment" D) bumerang 13 / 50 13. So'z turkumlariga oid tahlil qanday tahlil deb ataladi? A) sintaktik tahlil B) morfologik tahlil C) leksik tahlil D) fonetik tahlil 14 / 50 14. Uy vaifasini tekshirish darsning qanday bosqichi hisoblanadi? A) maqsadli B) ixtiyoriy C) majburiy D) umumiy 15 / 50 15. O‘qish fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan DTS talablari to‘g‘ri belgilangan qatorni toping? A) nutqiy kompetensiya, adabiy-nutqiy va lingivistik kompetensiya B) adabiy-nutqiy kompetensiyalar, badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyasi C) nutqiy kompetensiya, badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyasi, badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyasi D) adabiy-nutqiy kompetensiyalar, nutqiy kompetensiyalar 16 / 50 16. O‘qish fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan nechta yo‘nalishda DTS talablari belgilangan? A) 5 ta B) 3 ta C) 2 ta D) 4 ta 17 / 50 17. Kompetensiyalar qanday turlarga bo‘linadi? A) tayanch va xususiy kompetensiyalar B) boshlang‘ich va umumiy kompetensiyalar C) tayanch va umumiy kompetensiyalar D) tayanch va fanga oid umumiy kompetensiyalar 18 / 50 18. Qaysi paradigma diqqat markazida ta’lim mazmuni emas, balki o‘quvchilar tomonidan turli bilimlarni o‘zlashtirilishini ta’minlovchi samarali usullari yotadi? A) pedagogik paradigma B) ratsionalistik paradigma C) bilim paradigma D) psixologik paradigm 19 / 50 19. Ta’lim olish, taraqqiyot va madaniyatning eng muhim elementlarini avloddan-avlodga yetkazish qaysi paradigmaning maqsadiga kiradi? A) bilim olish paradigmasi B) pedagogik paradigma C) psixologik paradigma D) ratsionalistik (bixevioristik) paradigma 20 / 50 20. Paradigma so‘zining ma'nosi? A) grekcha " paradeigma" - masala B) “paradeigma” – inglizcha misol keltirish C) “paradeigma” – italyancha namunalar ko‘rsatish D) yunoncha “paradeigma” – misol, namuna 21 / 50 21. Ota-onalar e’tiborini tarbiyaning biror muammosiga jalb etish maqsadida o‘tkaziladigan tarbiyaviy tadbir nomi? A) uchrashuvlar B) yigʻilishlar C) majlis-munozaralar D) treninglar 22 / 50 22. Sinf rahbari maktab ma’muriyati bilan birgalikda kimlar bilan hamkorlikda tarbiyaviy ishlarni olib boradi? A) ota-onalar B) mahalla C) yoshlar ittifoqi D) mahalla jamoasi, ota-onalar 23 / 50 23. O‘quvchilarni bir xil saviyada, bir xil yoshda, bilimi jihatidan ham teng bo‘lgan jamoani boshqarib turuvchi pedagog? A) trener B) o‘qituvchi C) pedagog D) sinf rahbari 24 / 50 24. Tabiatshunoslik fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan DTS talablarining ikkinchi yo‘nalishi qanday nomlandi? A) tabiiy, ijtimoiy-iqtisodiy jarayon hamda hodisalarni kuzatish, aniqlash, tushunish va tushuntirish kompetensiyasi B) tabiiy, ijtimoiy-iqtisodiy jarayon hamda hodisalarni kuzatish C) geografik obyektlar, joy nomlarini to‘g‘ri qo‘llay olish kompetensiyasi D) globus, geografik atlas va xaritalardan amaliyotda foydalana olish kompetensiyasi 25 / 50 25. O‘quvchilar tafakkurini charxlashga yo‘naltirilgan masala turi? A) murakkab B) ikki va undan ortiq usulli masala C) sodda D) mantiqiy 26 / 50 26. Matematika o‘qitish metodikasining tadqiqot metodlari? A) og‘zaki,amaliy, interfaol B) induksiya, deduksiya, anologiya C) amaliy metodlar D) interfaol 27 / 50 27. Ikki va undan ortiq amaliy misollar qanday bajariladi? A) bir yo‘l bilan javobi chiqarilad B) bosqichma-bosqic C) tenglama asosida D) teskari usul 28 / 50 28. “Berilgan sonlarni va eng sodda kasrlarni o‘qiydi, yozadi, taqqoslay oladi, tartibga solib, turli ko‘rinishlarda tasvirlay oladi” A1 darajasi qaysi kompetensiyani o‘z ichiga oladi? A) kognitiv mustaqil fikrlash kompetensiyasi B) kognitiv kompetensiya C) kognitiv , ijodiy fikrlash kompetensiyasi D) matematika mazmuniga oid umumiy kompetensiya 29 / 50 29. Mazmuniga ko‘ra masala turlari? A) sodda va murakkab B) oddiy va sodda C) tarkibli D) to‘g‘ri va teskari 30 / 50 30. Ijodiy mashqlar qanday o‘tkaziladi? A) ijodiy mashqlarda o‘quvchilar o‘zlari erkin ravishda gap tuzadilar B) gap tuzish uchun mavzu beriladi, o‘quvchilar shu mavzuga mos gap tuzadilar. Narsa rasmi yoki syujetli rasm beriladi, o‘quvchilar rasm asosida bir yoki bir necha gap tuzadilar C) gap tuzish uchun mavzu beriladi, o‘quvchilar shu mavzuga mos gap tuzadilar D) narsa rasmi yoki syujetli rasm beriladi, o‘quvchilar rasm asosida bir yoki bir necha gap tuzadilar 31 / 50 31. Husnixat malakalari qachondan takomillashtirib boriladi? A) 1-sinfda o‘quv yilining 2-yarmidan boshlab B) 2-sinfda o‘quv yilining 2-yarmidan boshlab C) 2-sinfda o‘quv yilining 1-yarmidan boshlab D) 1-sinfda o‘quv yilining 1-yarmidan boshlab 32 / 50 32. A1Qstandart darajada adabiy-nutqiy kompetensiya bo‘yicha boshlangʻ`ich ta'lim yakunida bir daqiqada nechta so‘zni o‘qiy oladi? A) 50-55 so‘z B) 55-60 so‘z C) 80-90 so‘z D) 100 so‘z 33 / 50 33. A1 standart darajada adabiy-nutqiy kompetensiya bo‘yicha boshlangʻ`ich ta'lim yakunida bir daqiqada nechta so‘zni o‘qiy oladi? A) 70-80 so‘z B) 50-55 so‘z C) 55-60 so‘z D) 80-90 so‘z 34 / 50 34. Adabiy-nutqiy va badiiy asarni tahlil qilish kompetensiyalari qaysi fan yo‘nalishini belgilaydi? A) ingliz tili B) o‘qish C) ona tili D) rus tili 35 / 50 35. N utqiy kompetensiyaga ko‘ra 4-sinf yakunida necha so‘zdan iborat diktant yoza oladi? A) 60-70 B) 60-65 C) 65-70 D) 80-90 36 / 50 36. Malaka nima? A) nazariy bilimlarni amalda qo‘llash B) o‘rganilgan bilim va shakllangan amalda qo‘llash C) o‘rganilgan bilim va shakllangan ko‘nikmalarni notanish vaziyatlarda qo‘llay olish va yangi bilimlar hosil qilish D) nazariy va amaliy bilim, ko‘nikmalarni amalda qo‘llash va yangi bilimlar hosil qilish 37 / 50 37. Boshlang‘ich sinflarda insho mazmuniga ko‘ra necha turga bo‘linadi? A) 4 B) 2 C) 5 D) 3 38 / 50 38. Gaplar nimalardan tuziladi? A) so‘zlar B) harflardan C) bo‘g‘inlardan D) tovushlardan 39 / 50 39. Qaysi tovushlar bo‘g‘in hosil qiladi? A) sirg‘aluvchi undoshlar B) unli tovushlar C) ikkalasi ham D) undosh tovushlar 40 / 50 40. Savod o‘rganish davrida sinfdan tashqari o‘qish qachon o‘tkaziladi? A) haftada 1 marta B) chorakda bir marta C) o‘tkazilmaydi D) oyda 1 marta 41 / 50 41. Bilim nima? A) o‘rganilgan ma’lumotlarni eslab qolish va qayta tushuntirib berish B) o‘quv fani bo‘yicha materiallarni utushntirib berish C) mavzuga oid nazariy ma’lumotlar, atama va tushunchalar D) mavzuga oid DTS talablari 42 / 50 42. 1-2 sinflarda tekshirish diktantlaridagi so‘zlar soni? A) 1-sinfda 20-25 so‘z, 2-sinfda 30-35 so‘z B) 1-sinfda 10-15 so‘z, 2-sinfda 20-25 so‘z C) 1-sinfda 20-25 so‘z, 2-sinf o‘quv yili 1-yarimida 25-30 so‘z D) 1-sinfda 15-20 so‘z, 2-sinf 1-yarimida 20-25 so‘z, 2-yarimida 30-35 so‘z 43 / 50 43. Ta’limiy diktant necha turga bo‘linadi? A) 5 B) 2 C) 4 D) 8 44 / 50 44. Ko‘rgazmali qurolga qo‘yiladigan talablar? A) didaktik, metodik, estetik,gigiyenik B) estetik, gigiyenik C) didaktik, metodik D) didaktik va gigiyenik 45 / 50 45. Tutuq belgisi to‘g‘ri qo‘yilgan so‘zlar qatorini belgilang? A) eti’roz, maq’ul B) tar’if, ta’qib, mas’uma C) eti’roz, maq’ul, nash’a D) san’at, sur’at, qal’a 46 / 50 46. UO‘T muassasalarining dars jadvalini ishlab chiqish uchun qanday hujjat asos hisoblanadi? A) davlat ta’lim standarti B) o‘quv yuklamasining minimal hajmi C) tayanch o‘quv reja D) o‘quv yuklamasining sinflar bo‘yicha taqsimoti 47 / 50 47. Dars jarayoni necha bosqichdan iborat? A) 5 B) 6 C) o‘qituvchi mahoratiga bog‘liq D) 4 48 / 50 48. UO‘Tning o‘quv dasturi qanday hujjat hisoblanadi? A) tayanch o‘quv rejaga muvofiq o‘quv fanlarining sinflar va mavzular bo‘yicha hajmi, mazmuni, o‘rganish ketma-ketligi belgilangan hujjat hisoblanadi B) o‘quv fanlarining sinflar va mavzular bo‘yicha hajmi, mazmuni, o‘rganish ketma-ketligi va shakllantiriladigan kompetensiyalari belgilangan hujjat hisoblanad C) tayanch o‘quv rejaga muvofiq o‘quv fanlarining sinflar va mavzular bo‘yicha hajmi, mazmuni, o‘rganish ketma-ketligi va shakllantiriladigan kompetensiyalari belgilangan hujjat hisoblanadi. D) o‘quv fanlarining sinflar va mavzular bo‘yicha hajmi, mazmuni, o‘rganish ketma-ketligi va shakllantiriladigan kompetensiyalari belgilangan hujjat hisoblanadi 49 / 50 49. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi 187-sonli qarori qachon qabul qilingan? A) 2017 yil 6 aprel B) 2016 yil 7 aprel C) 2016 yil 16 aprel D) 2017 yil 17 aprel 50 / 50 50. Modulli texnologiyalarga tarif bering ? A) modulli texnologiyalar-eng zamonaviy texnologiya eng zamonaviy texnologiya bo‘lib, modul bloklaridan tashkil topgan axborotli tizim B) modulli texnologiyalar-modul bloklaridan tashkil topgan axborotni tizimli ravishda qayta ishlash va tahlil qilishga, o‘quvchining mustaqil faoliyatiga asoslangan, shakllaridan foydalangan holda tashkil etiladi C) B.K.M. diagnostikasida turli shakllaridan foydalangan holda tashkil etiluvchi yaxlit jarayon D) еng zamonaviy texnologiya bo‘lib, modul bloklaridan tashkil topgan axborotni tizimli ravishda qayta ishlash va tahlil qilishga, o‘quvchining mustaqil faoliyatiga asoslangan 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari