Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 193 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davri nechanchi sinflarga to’g’ri keladi? A) 5-Jun B) 5-Aug C) 4-May D) 7-Aug 2 / 50 2. Ota-onalar o’smir yoshdagi bolalar bilan qanday munosabatda bo’lganlari ma’qul? A) Ishlariga aralashmaslik B) Do’stlashish C) Qattiq nazorat D) Etibor bermaslik 3 / 50 3. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. B) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. 4 / 50 4. E. Erikson psixosotsio dinamik davralshtirishi bosqichlarida tug’ilgandan 1 yoshgacha davrni nima deb ataladi? A) Kichik maktab yoshi B) Chaqaloklik C) Go’daklik D) Ilk bolalik 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda yetuklik davri deb nechi yoshlarni ko’rsatgan? A) 20-55 B) 26-64 C) 26-60 D) 25-50 6 / 50 6. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) yetuklik. B) b c javoblar to‘g‘ri. C) O‘spirinlik. D) O‘smirlik. 7 / 50 7. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. B) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. D) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. 8 / 50 8. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. B) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. C) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. D) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. 9 / 50 9. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati B) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi C) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati D) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati 10 / 50 10. Mashxur amerikalik olim Megrabyan formulasiga ko‘ra, birinchi marta ko‘rishib turgan, suhbatdoshlardagi ta'assurotlarning ijobiy bo‘lishiga verbal xarakatlar necha % gacha ta'sir qiladi? A) 58 % gacha B) 7 % gacha C) 10 % gacha D) 38 % gacha 11 / 50 11. Gen injeneriyasi nechta bosqichda olib boriladi? A) 4 bosqich B) 3 bosqich C) 2 bosqich D) 5 bosqich 12 / 50 12. ATFning qaysi molekulasi eng ko‘p energiyaga ega? A) trifosfat,difosfat,monofosfat B) trifosfat,difosfat C) difosfat D) monofosfat 13 / 50 13. Tirik organizmlarda boradigan qaysi jarayonda ko‘p miqdorda energiya ajralib chiqadi? A) aerob parchalanish B) anaerob C) kislorodsiz parchalanish D) glikoliz 14 / 50 14. DNK molekulasida 880 ta guanin aniqlangan. Guanin DNK tarkibidagi barcha nukleotidlarning 22% ini tashkil etadi. DNK tarkibidagi boshqa nukleotidlar soni (a) ni, DNK fragmentining uzunligi (ni aniqlang? A) 2240 ta B) 2340 ta C) 2230 ta D) 1240 ta 15 / 50 15. Darsdan tashqari ishlarning o‘ziga xos xususiyatlarini toping? A) O‘quvchilar individualishlarni darsdan keyin yakka, individual bajaradilar B) O‘quvchilar topshiriqlarni individual , guruhlarda, ommaviy bajaradilar C) O‘qitishning ixtiyori yshakli bo‘lib topshiriqlarni ommaviy bajaradilar D) O‘quvchilar guruh topshiriqlarini birgalikda guruhda bajaradilar 16 / 50 16. Hamkorlikda o‘qitish texnologiyasining kichik guruhlarda o‘qitish metodi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) SH. SHaran B) D. Jonson va R. Jonson C) E. Aronson D) R. Slavin 17 / 50 17. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarni ijodiy faoliyatga yoʻllash funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Modulli ta’lim texnologiyalari B) ) Loyihalash texnologiyalari C) Muammoli ta’lim texnologiyalari D) Didaktik oʻyin texnologiyalari 18 / 50 18. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur B) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat C) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak D) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi 19 / 50 19. Didaktik o‘yin texnologiyasi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 8 ta B) 5 ta C) 7 ta D) 4 ta 20 / 50 20. Muammoli talim jarayoni deb nimaga aytiladi? A) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi B) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydigan jarayon C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur 21 / 50 21. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari B) Reproduktiv metodlar C) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari D) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar 22 / 50 22. Biologiya fanidan ijodiy faoliyat tajribalari qanday amalga oshiriladi? A) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikma va malakalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi B) oʻquvchilarning avval oʻzlashtirgan bilim, koʻnikma va malakalarini yangi kutilmagan vaziyatlarda qoʻllash orqali tarkib toptiriladi C) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikmalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi D) kuzatish va tushunishni qoʻllash orqali tarkib toptiriladi 23 / 50 23. Anatomik ko‘nikmalarni belgilang? A) Tirik organizmlarda sodir bo‘ladigan hayotiy jarayonlarni o‘rganishga oid oddiy tajribalar o‘tkazish, kuzatishlar olib borish B) Hujayra organoidlarining tuzilishi va funksiyasini aniqlash, kattalashtiruvchi asboblarni ishlatish, mikropreparatlar tayyorlay olish C) Tayanch harakatlanish organlarining o‘ziga xos xususiyatlarini aniqlash, tuzilishi va funksiyasini belgilash D) Tirik organizmlarda sodir bo‘ladigan hayotiy jarayonlarni o‘rganishga oid oddiy tajribalar o‘tkazish, kuzatishlar olib borish 24 / 50 24. Biologiya o‘quv fanining mazmuni bo‘lmish biologic qonunlar qaysilar? A) Filembriogenez nazariyasi, irsiyat qonunlari, atomlarning biogen migrasiyasi qonuni B) Filembriogenez, irsiyat qonunlari,Xardi-Vaynberg qonuni C) Organik olamning evolyusion nazariyasi, irsiyat qonunlari, Ber qonuni D) Irsiyat qonunlari, Ber qonuni, Xardi-Vaynberg qonuni, atomlarning biogenmigrasiyasi qonuni 25 / 50 25. Biologik ko‘nikmalarni umumiy holatda ko‘nikma guruhlariga kirmaydigan ko‘nikmani aniqlang? A) ekologik ko‘nikmalar B) morfologik ko‘nikmalar C) matematik ko‘nikmalar D) anatomik ko‘nikmalar 26 / 50 26. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 27 / 50 27. O‘quv -uslubiy majmualarni yaratishga qanday zamonaviy talablar qo‘yiladi? A) Pedagogik-psixologik talablar: B) estetik ,gigienik talablar C) Estetik talablar: D) Didaktik. ilmiy-metodik,pedagogik-psixologik ,estetik ,gigienik talablar 28 / 50 28. O‘quv-metodik majmua nima? A) darslik, mashq daftari, o‘qituvchi uchun metodik qo‘llanma, darsliklarning multimediali ilovasidan iborat majmua. B) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustakkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiilgan shakli C) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli D) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli 29 / 50 29. Gomozigota dominant gen letal xususiyatiga ega deganda nimani tushunasiz? A) Miqdoriy organizmlar o‘zgarmasligini B) Organizmning ko‘payishiga sabab bo‘lishini C) Organizmning nobud bo‘lishiga olib kelishini D) Miqdoriy belgilar rivojlanishini 30 / 50 30. Biologik ta’limning asosiy g‘oyalarini belgilang? A) Organik olam evolyusiyasi, xromosoma nazariyasi B) Organizmlarning hujayraviy tuzilishi, modda va energiya almashinuvi C) G.Mendel va Morganning irsiyat qonunlari D) Organizm-biologik sistema, ekologik tizimlar, organik olam evolyusiyasi 31 / 50 31. Xromosomalarni himoya qiluvchi telomerlar (xromosoma oxirlardagi tuzilmalar)ni aniqlagan olimani toping? A) Kerol G reyder B) Z.Yu.Axmedova C) Elen Margaret D) Elizabet Xelen Blekbon 32 / 50 32. O‘zbekistonda uchraydigan zararli va foydali hasharotlar (fitofaglar va entomofaglar) tarqalishi, biologiyasini o‘rgangan olimni aniqlang? A) Musaev Jo‘ra Azimbaevichdir B) Raximov Miradxam Mirxakimovich C) Xamraev Aloviddin Shamsitdinovich D) ) Raximov Karim Raximovich 33 / 50 33. Biologiyada o‘quv filmlaridan foydalanishning afzalligi nimada? A) O‘quvchi ko‘radi ,eshitadi, chizadi, ma’lumot to‘playdi B) O‘quvchi ko‘radi bajaradi C) O‘quvchi ko‘radi, eshitadi tahlil qiladi, qo‘shimcha ma’lumot oladi D) O‘quvchi eshitadi ko‘radi amalga oshiradi 34 / 50 34. Interfaol jihoz nima? A) doska ichida urnatilgan video yozuvchi moslama yordamida yozib olinishi B) ma’lumotlarni saklashning turli vositalarida saqlanishi C) ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish D) maxsus rangli markerlar bilan yozish, o‘quv materialini namoyish qilish, ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish 35 / 50 35. “Smart education” qanday ta’lim texnologiyasi hisoblanadi? A) Smart education (aklli ta’lim) global ta’lim texnologiyasidir B) Smart education (aklli ta’lim) moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir C) Smart education (aklli ta’lim) ochiq axborot resurslari yordamida interfaol virtual muhitda amalga oshiriladigan moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir D) Smart education (aklli ta’lim) asosiy xususiyati uning butun dunyo miqyosida amalga oshirilishi va hammaga birdek axborot olish imkoniyatlarini yaratilishini ta’minlamaydigan texnologiyadir 36 / 50 36. O‘zini-o‘zi rivojlantirish kompetensiyasini belgilang? A) O‘quvchi biologiya fanining ilmiy-amaliy soha ekanligini, uning inson va tabiatdagi ahamiyatini anglash, biologiya fani o‘rganadigan ob’ekt, hodisa, jarayonlarni, tirik organizmlar ustida kuzatish va tajribalar olib borish. B) O‘quvchi biologiya fanining yangiliklari, rivojlanishi bo‘yicha respublikamizda amalga oshirilayotgan ishlar, tirik organizmlarning o‘ziga xos xususiyatlari, organizmlarning hujayraviy tuzilishini mustaqil o‘rganish. C) tirik organizmlarning o‘ziga xos jihatlarini bilishi, ularning salbiy tomonlarini o‘zidan kichik bo‘lgan yoshlarga o‘rgatish jarayonida faol ishtirok etishi. D) o‘quvchi kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar buyumlarni necha marta kattalashtirishini hisoblay olishi, mikroskoplar bilan ishlay olish qobiliyatlarini rivojlantirgan bo‘lishi. 37 / 50 37. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 15% B) 3% C) 45% D) 91% 38 / 50 38. Interfaol jarayon bu-... A) internetdagi ma’lumot B) barcha javoblar to‘g‘ri C) xalqaro sayd D) o‘zaro faollashtirish jarayoni 39 / 50 39. Biologiya fanini o‘zlashtirilishida tayanch kompetentsiyalar necha turga bo‘linadi? A) 6 ta B) 2 ta C) 8 ta D) 5 ta 40 / 50 40. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; B) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; C) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; D) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya 41 / 50 41. umumiy o‘rta ta’lim maktablarining o‘quv dasturi qaysi tashkilot tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi? A) Ijodiy guruh tomonidan tomonidan ishlab chiqiladi va RTM tomonidan tasdiqlanadi. B) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. C) Respublika ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. D) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. 42 / 50 42. UO‘T muassasalarining pedagogik kengashlariga dars jadvalini tuzishda tayanch o‘quv rejadagi umumiy soatlar hajmidan oshmagan holda, ma’lum bir fanlarni chuqurlashtirib o‘qitish maqsadida necha foizgacha o‘zgartirish kiritish huquqi beriladi? A) 20 % gacha B) 15 % gacha C) 25 % gacha D) 10 % gacha 43 / 50 43. Biologiya fani bo‘yicha umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb- hunar ta’limi muassasalari bitiruvchilariga qo‘yiladigan malaka talablari? A) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash kompetensiyalari B) biologik jarayonlarni kuzatish tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish kompetensiyalari C) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash, jarayonlarni kuzatish, tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish, sog‘lom turmush tarsi va ekologik kompetensiyalarni shakllantirish D) global mintaqaviy va mahalliy ekologik muammolarni anglab, ularni oldini olish malakalari 44 / 50 44. “Ekologiya ” tushunchasini fanga birinchi bo‘lib kiritgan olimni belgilang? A) Vladimir Vernadskiy B) Karl Ber C) Charlz Darvin D) Ernest Gekkey 45 / 50 45. Ekologiya fanining o‘rganish predmetini toping? A) Biosfera, gidrosfera, atmosfera B) Litosfera, noosfera, ekotizim C) Populyatsiya, tur, biogeosenoz, biosfera D) O‘simlik turlari, xayvon turlari 46 / 50 46. STEAM o‘quvchilarning loyiha va o‘quv-tadqiqot faoliyati qaerda amalga oshiriladi? A) oliy o‘quv yurtlarida B) maktabda va maktabdan tashqarida C) bitiruvchilarning keyingi faoliyatida D) kasb –hunar kollejlarida 47 / 50 47. STEAM yondashuv qaysi davlatda ishlab chiqilgan? A) Yaponiyada B) Amerikada C) Xitoyda D) Angliyada 48 / 50 48. STEAM qanday yondoshuv? A) (S - fan, T - texnologiya, E - muhandislik, A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv. B) A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv C) A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv D) san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv 49 / 50 49. aysi davlatda gigiena va jismoniy tarbiyaga katta e’tibor qaratiladi? A) Xitoy B) Yaponiya C) AQSh D) Buyuk Britaniya 50 / 50 50. Geterotroflarga nimalar kiradi? A) hayvonlar, odamlar, zamburug‘lar, bakteriyalar B) o‘simliklar va odamlar C) hayvonlar va bakteriyalar D) barcha suvo‘tlari 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari