Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 261 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 17 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Bir xil jarayon. B) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. C) Tasavvurning cheksizligi. D) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. 2 / 50 2. Endi u bola emas-u Hali katta ham emas bu formula qaysi davr xarakterini bildiradi? A) Bolalik B) Etuklik C) Kichik maktab yoshi D) O’smirlik 3 / 50 3. O’smirlik davrining xarakterli xususiyatlaridan biri bu o’smirlik avtonomiyasidir uning turlarini ko’rsating. A) Makoniy B) Huquqiy C) Emotsianal D) Barchasi to’g’ri 4 / 50 4. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Mexnatsevarlik B) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi C) Ijtimoiylashadi D) Ta’lim 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) jinsiy identifikatsiya. B) ishonch va ishonchsizlik. C) o’yinlar yetakchilik qiladi. D) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. 6 / 50 6. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) yetuklik. B) O‘smirlik. C) O‘spirinlik. D) b c javoblar to‘g‘ri. 7 / 50 7. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. B) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. C) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. D) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. 8 / 50 8. Shaxslararo munosabatlar – bu......... A) Odamlar o‘rtasidagi faoliyatda va guruhlardagi muloqotda yuzaga keladigan munosabatlar B) Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi munosabatlar C) Rahbarlar va xodimlar o‘rtasidagi munosabatlar D) Faoliyat jarayonida odamlar o‘rtasidagi dialog 9 / 50 9. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Akademik qobiliyat B) Gnostik qobiliyat C) Perseptiv qobiliyat. D) Didaktik qobiliyat 10 / 50 10. O‘zi nihoyatda og‘ir, yuvosh, bamaylixotir harakatlari salmoqli, bosiqlik bilan ish boshlaydi, boshlagan ishini oxiriga yetkazadi, bu bolaning temperament tipini aniqlang? A) Xolerik. B) Melanxolik C) Sangvinik. D) Flegmatik. 11 / 50 11. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) krossingover B) mustaqil irsiylanadi C) chala birikadi D) to‘liq birikadi 12 / 50 12. Oqsil biosintezida nima ishtirok etadi? A) ferment va r-RNK. B) ferment va RNK C) t-RNK i-RNK r-RNK D) gormon ferment nukleotid 13 / 50 13. Biologiya darslarida maktabdan tashqari ishlarni belgilang? A) To‘garak ishlari B) Amaliy tajriba C) Ekskursiya D) kecha, amaliy mashg‘ulot 14 / 50 14. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarda aqliy faoliyat usullarini shakllantirish funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Muammoli ta’lim texnologiyalari B) Didaktik oʻyin texnologiyalari C) Modulli ta’lim texnologiyalari D) Loyihalash texnologiyalari 15 / 50 15. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi D) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat 16 / 50 16. Nazoratning to‘liqliligi, haqqoniyligi, keng ko‘lamliligi, muntazamliligi barcha metodlar kabi bu metodlarning ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi va o‘quvchilarga tafovutlab yondashish kabi funktsiyalarini amalga oshirish imkonini beradigan metodni aniqlang?. A) Mustaqil ishlash metodlari B) Mantiqiy metodlar C) O‘qitishda nazorat va o‘z-o‘zini nazorat metodlari D) O‘quvchilarning faoliyatini rag‘batlantirish va asoslash metodlari 17 / 50 17. Mantiqiy metodlarning umumiy tushunchadan xususiy tushunchalar hosil qilishi qaysi metodga kiradi? A) Induktiv B) Deduktiv C) sub’yektiv D) Qiyoslash 18 / 50 18. Muammoli talim jarayoni deb nimaga aytiladi? A) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydigan jarayon B) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish C) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur 19 / 50 19. Mavjud nazariy bilimlar va amaliy tajribalarni tahlil qilish, taqqoslash orqali muammoni hal etish yo‘llarini topishga, bilimlarni mustahkamlash, takrorlash, baholashga, mustaqil, tanqidiy fikrlash, nostandart tafakkurni shakllantirishga xizmat qiladigan metodni toping?. A) FSMU B) SWOT-tahlil C) Aqliy hujum D) Tushunchalar tahlili. 20 / 50 20. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar B) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari C) Reproduktiv metodlar D) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari 21 / 50 21. Biologiya fanidan ijodiy faoliyat tajribalari qanday amalga oshiriladi? A) oʻquvchilarning avval oʻzlashtirgan bilim, koʻnikma va malakalarini yangi kutilmagan vaziyatlarda qoʻllash orqali tarkib toptiriladi B) kuzatish va tushunishni qoʻllash orqali tarkib toptiriladi C) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikma va malakalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi D) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikmalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi 22 / 50 22. Biologiya o‘quv fanining mazmuni bo‘lmish biologic qonunlar qaysilar? A) Filembriogenez nazariyasi, irsiyat qonunlari, atomlarning biogen migrasiyasi qonuni B) Organik olamning evolyusion nazariyasi, irsiyat qonunlari, Ber qonuni C) Filembriogenez, irsiyat qonunlari,Xardi-Vaynberg qonuni D) Irsiyat qonunlari, Ber qonuni, Xardi-Vaynberg qonuni, atomlarning biogenmigrasiyasi qonuni 23 / 50 23. Biologik ko‘nikmalarni umumiy holatda ko‘nikma guruhlariga kirmaydigan ko‘nikmani aniqlang? A) matematik ko‘nikmalar B) anatomik ko‘nikmalar C) morfologik ko‘nikmalar D) ekologik ko‘nikmalar 24 / 50 24. Biologiya o‘quv fanining asosiy biologik tushunchalariga nimalar kiradi? A) embriologik, evolyutsion, shuningdek, agronomik tushunchalar B) , tsitologik, genetik, ekologik, gigienik, sistematik tushunchalar C) morfologik, anatomik, fiziologik, tsitologik, genetik, ekologik, gigienik, sistematik, embriologik, evolyutsion, shuningdek, agronomik tushunchalar D) fiziologik, tsitologik, genetik, ekologik, gigienik, sistematik, embriologik, evolyutsion, shuningdek, agronomik tushunchalar 25 / 50 25. Biologiya oʻquv fanining mazmuni nima orqali aniqlashtiriladi? A) Darsliklarning multimediali ilovalari B) Oʻquv qoʻllanma C) oʻquv dasturlari, darsliklari, oʻquv qoʻllanmalari D) Metodik tavsiya 26 / 50 26. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 27 / 50 27. Davlat ta’lim standartining maqsadi nimadan iborat? A) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar hamda ilm-fan asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat B) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. C) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar, rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. D) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. 28 / 50 28. Mashq daftari nima? A) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli B) darsda foydalaniladigan vositalar va ulardan foydalanish usullari, darsning mazmuni, amaliy mashg‘ulotlar, qo‘shimcha topshiriqlar va boshqalar haqida metodik ko‘rsatmalar aniq bayon qilingan kitob shaklidagi o‘quv nashri. C) davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan, mantiq va tafakkurni rivojlantirishga qaratilgan topshiriqlardan iborat bo‘lgan didaktik vosita. D) ta’lim oluvchilarning yoshi va psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladigan, nazariy ma’lumotlardan tashqari amaliy-tajriba va sinov mashqlarini qamrab olgan kitob shaklidagi o‘quv nashri. 29 / 50 29. Qaysi metod o‘quvchilar yoki qatnashchilarni mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirish darajasini aniqlash, o‘z bilimlarini mustaqil ravishda tekshirish, baholash, shuningdek, yangi mavzu bo‘yicha dastlabki bilimlar darajasini tashxis qilish maqsadida qo‘llaniladi? A) “Tushunchalar tahlili” metodi B) “Muammoli vaziyat” metodi C) “Aqliy hujum” metodi D) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi 30 / 50 30. Tana massasi 70 kg bo‘lgan odam uchun bir kecha kunduzda asosiy moddalar almashinuvini taminlashda sarflanadigan energiya miqdorini belgilang? A) 1680 kkal B) 1580 kkal C) 1685 kkal D) 1780 kkal 31 / 50 31. Biologik ta’limning asosiy g‘oyalarini belgilang? A) Organik olam evolyusiyasi, xromosoma nazariyasi B) Organizm-biologik sistema, ekologik tizimlar, organik olam evolyusiyasi C) G.Mendel va Morganning irsiyat qonunlari D) Organizmlarning hujayraviy tuzilishi, modda va energiya almashinuvi 32 / 50 32. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . B) . Sifatli ta’limga erishish mumkin C) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin D) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin 33 / 50 33. Biofizika ilmiy maktabiga asos solgan olim kim?. A) B.O.Tashmuxamedov B) Z.U.Bekmuxametova, , C) A.K.Dosimov D) A.I.Gagelgans 34 / 50 34. O‘zbekistonda biokimyo maktabining asoschisini toping? A) Sh.Yunusxonov B) M.Miraxmedov C) J. A. Musaev D) Yo.X.To‘raqulov 35 / 50 35. Respublikamizda g‘o‘za genetikasini o‘rganishi sohasida qilingan ishlarni dunyoga tanitgan olim kim? A) J. A. Musaev B) A.A.Abdullaev C) Sh.Yunusxonov D) M.X.Avazxujaev 36 / 50 36. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) Kerol G reyder B) D.Tollingerova C) Z.Yu.Axmedova D) B.Blum tomonidan 37 / 50 37. Interfaol jihoz nima? A) ma’lumotlarni saklashning turli vositalarida saqlanishi B) maxsus rangli markerlar bilan yozish, o‘quv materialini namoyish qilish, ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish C) ekrandagi tasvir ustiga yozma sharx berish D) doska ichida urnatilgan video yozuvchi moslama yordamida yozib olinishi 38 / 50 38. Smart (aklli) - jamiyatni milliy goya va asosiy siyosiy vazifa sifatida qaysi davlvtlarda e’lon qilindi? A) Finlandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida B) Gollandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida C) AQSh, Avstraliya, Koreya davlatlarida D) Buyuk Britaniya, Avstraliya, Koreya davlatlarida 39 / 50 39. “Smart education” qanday ta’lim texnologiyasi hisoblanadi? A) Smart education (aklli ta’lim) global ta’lim texnologiyasidir B) Smart education (aklli ta’lim) asosiy xususiyati uning butun dunyo miqyosida amalga oshirilishi va hammaga birdek axborot olish imkoniyatlarini yaratilishini ta’minlamaydigan texnologiyadir C) Smart education (aklli ta’lim) ochiq axborot resurslari yordamida interfaol virtual muhitda amalga oshiriladigan moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir D) Smart education (aklli ta’lim) moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir 40 / 50 40. O‘zini-o‘zi rivojlantirish kompetensiyasini belgilang? A) O‘quvchi biologiya fanining yangiliklari, rivojlanishi bo‘yicha respublikamizda amalga oshirilayotgan ishlar, tirik organizmlarning o‘ziga xos xususiyatlari, organizmlarning hujayraviy tuzilishini mustaqil o‘rganish. B) tirik organizmlarning o‘ziga xos jihatlarini bilishi, ularning salbiy tomonlarini o‘zidan kichik bo‘lgan yoshlarga o‘rgatish jarayonida faol ishtirok etishi. C) o‘quvchi kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar buyumlarni necha marta kattalashtirishini hisoblay olishi, mikroskoplar bilan ishlay olish qobiliyatlarini rivojlantirgan bo‘lishi. D) O‘quvchi biologiya fanining ilmiy-amaliy soha ekanligini, uning inson va tabiatdagi ahamiyatini anglash, biologiya fani o‘rganadigan ob’ekt, hodisa, jarayonlarni, tirik organizmlar ustida kuzatish va tajribalar olib borish. 41 / 50 41. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 3% B) 15% C) 45% D) 91% 42 / 50 42. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; B) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; C) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya D) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; 43 / 50 43. umumiy o‘rta ta’lim maktablarining o‘quv dasturi qaysi tashkilot tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi? A) Respublika ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. B) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. C) Ijodiy guruh tomonidan tomonidan ishlab chiqiladi va RTM tomonidan tasdiqlanadi. D) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. 44 / 50 44. Ergonomika qanday fan? A) hayvonlar hatti –harakatini o‘rganuvchi fan B) inson organizmini o‘rganuvchi fan C) o‘simliklar va mashinalarning munosabatini o‘rganuvchi fan D) inson va mashinalarning o‘zaro miunosabatlari to‘g‘risidagi fan 45 / 50 45. TIMSS xalqaro tadqiqotlarining maqsadi nima? A) Uyda topshiriqlar bajarish o‘quvchilarga maktabda o‘rganilgan materialni mustahkamlash imkonini beradi B) o‘qituvchilar uchun mavzu bo‘yicha o‘qitish vaqtini uzaytiradi. C) Matematika va tabiiy fanlarni o‘qtish bo‘yicha xalqaro an’analar deb nomlangan xalqaro tadqiqotlar D) Matematika va tabiiy fanlarni o‘rganish natijasida olgan bilim va ko‘nikmalarini baholash 46 / 50 46. STEAM o‘quvchilarning loyiha va o‘quv-tadqiqot faoliyati qaerda amalga oshiriladi? A) kasb –hunar kollejlarida B) oliy o‘quv yurtlarida C) maktabda va maktabdan tashqarida D) bitiruvchilarning keyingi faoliyatida 47 / 50 47. STEAM yondashuv qaysi davlatda ishlab chiqilgan? A) Xitoyda B) Angliyada C) Yaponiyada D) Amerikada 48 / 50 48. STEAM qanday yondoshuv? A) A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv B) (S - fan, T - texnologiya, E - muhandislik, A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv. C) A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv D) san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv 49 / 50 49. Autotroflarga nimalar kiradi? A) parazitlar B) mikroorganizmlar C) hayvonlar D) yashil o‘simliklar 50 / 50 50. Buyuk Britaniyada necha yoshdan necha yoshgacha ta’lim olish majburiy hisoblanadi? A) Jun-16 B) Jul-16 C) May-16 D) May-17 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari