Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 228 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 14 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 0-1 bevosita emotsianal muloqat B) 2-4 yosh roli o’yin C) 2-3 yosh ishonch D) Ta’lim 4-6 yosh 2 / 50 2. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. B) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. 3 / 50 3. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Rolli o’yin B) Predmetli faoliyat C) Ta’lim D) O’quv-kasbiy faoliyat 4 / 50 4. O’smirlik davrining etakchi faoliyati turi bu..... A) Tengdoshlar bilan intim shaxsiy muloqat B) Rolli o’yin C) Predmetli faoliyat D) Ta’lim 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy ilk bolalik davri iniqirozi deb nechi yoshlarni ko’rsatgan. A) 4-5 yosh B) 11-12 yosh C) 3-7 yosh D) 1-3 yosh 6 / 50 6. O‘smirlarning o‘zini katta bo‘lganini his qila olishi ularga nisbatan qanday munosabat o‘rnatishni taqozo qiladi? A) Cheklangan tenglik munosabatlari. B) Rahbarlik va bo‘ysunish munosabatlari C) Tenglik munosabatlari. D) O‘rtoqlik munosabatlari 7 / 50 7. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) Jamoa B) b)Tashqi muhit. C) Oila D) a,b,c javoblar to‘g‘ri. 8 / 50 8. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 1-3 yosh. B) 2-6 yosh. C) 3-7 yosh. D) 5-7 yosh. 9 / 50 9. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati B) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi C) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati D) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati 10 / 50 10. O‘zi nihoyatda og‘ir, yuvosh, bamaylixotir harakatlari salmoqli, bosiqlik bilan ish boshlaydi, boshlagan ishini oxiriga yetkazadi, bu bolaning temperament tipini aniqlang? A) Melanxolik B) Flegmatik. C) Sangvinik. D) Xolerik. 11 / 50 11. Tirik organizmlarda boradigan qaysi jarayonda ko‘p miqdorda energiya ajralib chiqadi? A) kislorodsiz parchalanish B) glikoliz C) anaerob D) aerob parchalanish 12 / 50 12. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) krossingover B) chala birikadi C) mustaqil irsiylanadi D) to‘liq birikadi 13 / 50 13. Oqsil biosintezida nima ishtirok etadi? A) gormon ferment nukleotid B) t-RNK i-RNK r-RNK C) ferment va r-RNK. D) ferment va RNK 14 / 50 14. О’quvchilarning individual yoki guruhlarda belgilangan vaqt davomida, belgilangan mavzu bo‘yicha axborot yigish, tadqiqot o‘tkazish va amalga oshirish ishlarini olib borishida xizmat qiladigan metodni aniqlang? A) “Muammoli vaziyat” metodi B) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi C) “Aqliy hujum” metodi D) “Loyiha” metodi 15 / 50 15. Hamkorlikda o‘qitish texnologiyasining kichik guruhlarda o‘qitish metodi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) SH. SHaran B) R. Slavin C) D. Jonson va R. Jonson D) E. Aronson 16 / 50 16. Mantiqiy metodlarning umumiy tushunchadan xususiy tushunchalar hosil qilishi qaysi metodga kiradi? A) Induktiv B) sub’yektiv C) Deduktiv D) Qiyoslash 17 / 50 17. Muammoli talim jarayoni deb nimaga aytiladi? A) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydigan jarayon B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur 18 / 50 18. Mavjud nazariy bilimlar va amaliy tajribalarni tahlil qilish, taqqoslash orqali muammoni hal etish yo‘llarini topishga, bilimlarni mustahkamlash, takrorlash, baholashga, mustaqil, tanqidiy fikrlash, nostandart tafakkurni shakllantirishga xizmat qiladigan metodni toping?. A) SWOT-tahlil B) Tushunchalar tahlili. C) FSMU D) Aqliy hujum 19 / 50 19. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. B) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi C) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi D) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi 20 / 50 20. Biologiya fanidan ijodiy faoliyat tajribalari qanday amalga oshiriladi? A) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikmalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi B) oʻquvchilarning avval oʻzlashtirgan bilim, koʻnikma va malakalarini yangi kutilmagan vaziyatlarda qoʻllash orqali tarkib toptiriladi C) kuzatish va tushunishni qoʻllash orqali tarkib toptiriladi D) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikma va malakalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi 21 / 50 21. Biologiya oʻquv fanining mazmuni nima orqali aniqlashtiriladi? A) Darsliklarning multimediali ilovalari B) Oʻquv qoʻllanma C) oʻquv dasturlari, darsliklari, oʻquv qoʻllanmalari D) Metodik tavsiya 22 / 50 22. O‘quv -uslubiy majmualarni yaratishga qanday zamonaviy talablar qo‘yiladi? A) Didaktik. ilmiy-metodik,pedagogik-psixologik ,estetik ,gigienik talablar B) estetik ,gigienik talablar C) Estetik talablar: D) Pedagogik-psixologik talablar: 23 / 50 23. Davlat ta’lim standartining maqsadi nimadan iborat? A) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. B) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar hamda ilm-fan asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat C) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. D) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar, rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. 24 / 50 24. Mashq daftari nima? A) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli B) davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan, mantiq va tafakkurni rivojlantirishga qaratilgan topshiriqlardan iborat bo‘lgan didaktik vosita. C) ta’lim oluvchilarning yoshi va psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladigan, nazariy ma’lumotlardan tashqari amaliy-tajriba va sinov mashqlarini qamrab olgan kitob shaklidagi o‘quv nashri. D) darsda foydalaniladigan vositalar va ulardan foydalanish usullari, darsning mazmuni, amaliy mashg‘ulotlar, qo‘shimcha topshiriqlar va boshqalar haqida metodik ko‘rsatmalar aniq bayon qilingan kitob shaklidagi o‘quv nashri. 25 / 50 25. O‘quv-metodik majmua nima? A) darslik, mashq daftari, o‘qituvchi uchun metodik qo‘llanma, darsliklarning multimediali ilovasidan iborat majmua. B) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli C) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli D) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustakkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiilgan shakli 26 / 50 26. Gomozigota dominant gen letal xususiyatiga ega deganda nimani tushunasiz? A) Miqdoriy belgilar rivojlanishini B) Miqdoriy organizmlar o‘zgarmasligini C) Organizmning nobud bo‘lishiga olib kelishini D) Organizmning ko‘payishiga sabab bo‘lishini 27 / 50 27. Tana massasi 70 kg bo‘lgan odam uchun bir kecha kunduzda asosiy moddalar almashinuvini taminlashda sarflanadigan energiya miqdorini belgilang? A) 1780 kkal B) 1680 kkal C) 1685 kkal D) 1580 kkal 28 / 50 28. Biologik ta’limning asosiy g‘oyalarini belgilang? A) Organizmlarning hujayraviy tuzilishi, modda va energiya almashinuvi B) G.Mendel va Morganning irsiyat qonunlari C) Organik olam evolyusiyasi, xromosoma nazariyasi D) Organizm-biologik sistema, ekologik tizimlar, organik olam evolyusiyasi 29 / 50 29. Smartonlar, mobil telefonlar, planshetlar va boshqa aqlli qurilmalar maktab o‘quvchilariga qanday yordam berishi mumkin? A) Internetda onlayn rejimida test topshirish yoki anketa savollariga javob berish; B) Video ma’ruzalarni tomosha qilish, turli laboratoriya ishi va tajribalarini o‘tkazish. C) Internet ensiklopediyalaridan ma’lumotlarni olish, tarjimon orqali so‘z yoki iboralarni tarjima qilish; D) Barcha javoblar to‘g‘ri 30 / 50 30. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin B) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . C) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin D) . Sifatli ta’limga erishish mumkin 31 / 50 31. Xromosomalarni himoya qiluvchi telomerlar (xromosoma oxirlardagi tuzilmalar)ni aniqlagan olimani toping? A) Elizabet Xelen Blekbon B) Elen Margaret C) Kerol G reyder D) Z.Yu.Axmedova 32 / 50 32. Biofizika ilmiy maktabiga asos solgan olim kim?. A) B.O.Tashmuxamedov B) Z.U.Bekmuxametova, , C) A.K.Dosimov D) A.I.Gagelgans 33 / 50 33. 45. O‘quv maqsadi faktlarni ularning mohiyatini to‘liq tushunmasdan ham eslab qolish va qaytadan aytib berish (reproduktsiya), o‘tilgan materialni eslab gapirib berish B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) Tushunish B) Sintez C) Bilish D) Mulohaza yuritish 34 / 50 34. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) D.Tollingerova B) Kerol G reyder C) B.Blum tomonidan D) Z.Yu.Axmedova 35 / 50 35. Biologiyada o‘quv filmlaridan foydalanishning afzalligi nimada? A) O‘quvchi ko‘radi, eshitadi tahlil qiladi, qo‘shimcha ma’lumot oladi B) O‘quvchi ko‘radi bajaradi C) O‘quvchi ko‘radi ,eshitadi, chizadi, ma’lumot to‘playdi D) O‘quvchi eshitadi ko‘radi amalga oshiradi 36 / 50 36. Smart Classroom Suite dasturi qanday dastur? A) interfaol o‘quv dasturi kompyuterlashtirilgan sinflarda o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun mo‘ljallangan maxsus dasturiy paket B) o‘quvchilar uchun mo‘ljallangan maxsus dasturiy paket C) hamkorlikda ta’lim olish dasturiy ta’minoti D) interfaol surovlarni amalga oshirish dasturiy ta’minoti. 37 / 50 37. Smart (aklli) - jamiyatni milliy goya va asosiy siyosiy vazifa sifatida qaysi davlvtlarda e’lon qilindi? A) Buyuk Britaniya, Avstraliya, Koreya davlatlarida B) Gollandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida C) Finlandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida D) AQSh, Avstraliya, Koreya davlatlarida 38 / 50 38. 5-sinf Biologiya dasturidan necha soat 6-sinf Biologiya dasturiga o‘tkazildi? A) 40 soat B) 36 soat C) 20 soat D) 25 soat 39 / 50 39. Interfaol jarayon bu-... A) internetdagi ma’lumot B) xalqaro sayd C) barcha javoblar to‘g‘ri D) o‘zaro faollashtirish jarayoni 40 / 50 40. Kompetentsiya nima? A) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish layoqati B) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni amalda qo‘llay olish layoqati. C) *Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish qobiliyati. D) a) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni amalda qo‘llay olish qobiliyati. 41 / 50 41. Biologiya faniga oid kompetentsiyalar nechta? A) 8 ta B) 6 ta C) 3 ta D) 5 ta 42 / 50 42. Biologiya fanini o‘zlashtirilishida tayanch kompetentsiyalar necha turga bo‘linadi? A) 2 ta B) 8 ta C) 5 ta D) 6 ta 43 / 50 43. A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Boshlang‘ich ta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi B) Biologiya fanini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumiy o‘rta ta’lim fanlarini o‘rganish darajasi D) 5-9 sinf fanlarini o‘rganish darajasi 44 / 50 44. “Umumiy o‘rta ta’lim to‘g‘risida” gi Nizom qachon va qaysi qaror asosida tasdiqlandi? A) O‘zbekiston Respublikasi VM 1998 yil 15 yanvardagi 5- sonli qarori asosida B) O‘zbekiston Respublikasi VM ning 1999 yil 12 yanvardagi 12 –sonli qarori C) O‘zbekiston Respublikasi VM ning 1998 yil 13 maydagi 203- sonli qarori asosida D) O‘zbekiston Respublikasi VMning 2017 yil 15 martdagi 140- sonli qarori asosida 45 / 50 45. umumiy o‘rta ta’lim maktablarining o‘quv dasturi qaysi tashkilot tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi? A) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. B) Respublika ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. C) Ijodiy guruh tomonidan tomonidan ishlab chiqiladi va RTM tomonidan tasdiqlanadi. D) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. 46 / 50 46. UO‘T muassasalarining pedagogik kengashlariga dars jadvalini tuzishda tayanch o‘quv rejadagi umumiy soatlar hajmidan oshmagan holda, ma’lum bir fanlarni chuqurlashtirib o‘qitish maqsadida necha foizgacha o‘zgartirish kiritish huquqi beriladi? A) 20 % gacha B) 10 % gacha C) 15 % gacha D) 25 % gacha 47 / 50 47. Tirik organizmlarning uyushganlik darajasiga ko‘ra ekologiya qaysi bo‘limlarga bo‘linadi? A) Biosferalogiya, ekosferalogiya B) Dem ekologiya, bio ekologiya C) Botanika, zoologiya D) Aut ekologiya va sin ekologiya 48 / 50 48. STEAM qanday yondoshuv? A) (S - fan, T - texnologiya, E - muhandislik, A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv. B) A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv C) san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv D) A - san’at, M - matematika) - ilm-fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtiruvchi zamonaviy yondashuv 49 / 50 49. aysi davlatda gigiena va jismoniy tarbiyaga katta e’tibor qaratiladi? A) Xitoy B) AQSh C) Yaponiya D) Buyuk Britaniya 50 / 50 50. Buyuk Britaniyada necha yoshdan necha yoshgacha ta’lim olish majburiy hisoblanadi? A) Jul-16 B) May-17 C) May-16 D) Jun-16 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari