Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 112 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. J. Piajening fikricha Ijtimoiy hayot uch narsaning ta’siri.... A) Barchasi to’g’ri B) Til C) Mazmun D) Qoidlar 2 / 50 2. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 15-17 yosh B) 7-10 yosh C) 11-15 yosh D) 12-13 yosh 3 / 50 3. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) emotsiya, iroda B) emotsiya, temperament C) temperament, xarakter, qobiliyat D) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur 4 / 50 4. L.S.Vigotskiy ilk bolalik davri iniqirozi deb nechi yoshlarni ko’rsatgan. A) 3-7 yosh B) 1-3 yosh C) 4-5 yosh D) 11-12 yosh 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. B) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. 6 / 50 6. Qaysi faoliyat turi bilish jarayonlarini rivojlantiradi? A) O‘yin. B) O‘qish. C) Mehnat. D) a,b,c javoblar to‘g‘ri. 7 / 50 7. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Filogenez. B) Ontogonez. C) Hayot. D) Bosqichli davr. 8 / 50 8. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 15-17 yoshdan. B) 10 yoshdan. C) 5yoshdan D) Chaqaloqlik davrida. 9 / 50 9. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Gnostik qobiliyat B) Akademik qobiliyat C) Perseptiv qobiliyat. D) Didaktik qobiliyat 10 / 50 10. Mashxur amerikalik olim Megrabyan formulasiga ko‘ra, birinchi marta ko‘rishib turgan, suhbatdoshlardagi ta'assurotlarning ijobiy bo‘lishiga verbal xarakatlar necha % gacha ta'sir qiladi? A) 58 % gacha B) 10 % gacha C) 38 % gacha D) 7 % gacha 11 / 50 11. Biotexnologiya bu qanday texnologiya hisoblanadi? A) Bakteriyalar klonini yaratish texnologiyasi B) Gen yoki genlar yig`indisini maqsadga muvofiq o‘zgartirish texnologiyasi C) Biologik makromolekulalar va organizmlardan foydalanib mahsulot ishlab chiqarish texnologiyasi D) genomidan biror genni olib chiqib ketish texnologiyasi 12 / 50 12. Bir hujayra DNK bo‘lagining ikkinchi hujayra genomiga funksional faol holatda ko‘chib o‘tishi......? A) Reduplikatsiya B) Transformasiya C) Transduksiya D) Translyasiya 13 / 50 13. Tirik organizmlarda boradigan qaysi jarayonda ko‘p miqdorda energiya ajralib chiqadi? A) glikoliz B) aerob parchalanish C) anaerob D) kislorodsiz parchalanish 14 / 50 14. DNK molekulasida 880 ta guanin aniqlangan. Guanin DNK tarkibidagi barcha nukleotidlarning 22% ini tashkil etadi. DNK tarkibidagi boshqa nukleotidlar soni (a) ni, DNK fragmentining uzunligi (ni aniqlang? A) 1240 ta B) 2240 ta C) 2230 ta D) 2340 ta 15 / 50 15. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) to‘liq birikadi B) mustaqil irsiylanadi C) chala birikadi D) krossingover 16 / 50 16. Xromosomalar kimyoviy tarkibiga ko‘ra qanday moddalardan tarkib topgan? A) DNK va xromotin B) DNK va RNK C) DNK va oqsil D) DNK va lipid 17 / 50 17. О’quvchilarning individual yoki guruhlarda belgilangan vaqt davomida, belgilangan mavzu bo‘yicha axborot yigish, tadqiqot o‘tkazish va amalga oshirish ishlarini olib borishida xizmat qiladigan metodni aniqlang? A) “Muammoli vaziyat” metodi B) “Loyiha” metodi C) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi D) “Aqliy hujum” metodi 18 / 50 18. Biologiya darslarida maktabdan tashqari ishlarni belgilang? A) Amaliy tajriba B) To‘garak ishlari C) Ekskursiya D) kecha, amaliy mashg‘ulot 19 / 50 19. Hamkorlikda o‘qitish texnologiyasining kichik guruhlarda o‘qitish metodi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) E. Aronson B) D. Jonson va R. Jonson C) R. Slavin D) SH. SHaran 20 / 50 20. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur C) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat D) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak 21 / 50 21. Didaktik o‘yin texnologiyasi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 8 ta B) 4 ta C) 7 ta D) 5 ta 22 / 50 22. Nazoratning to‘liqliligi, haqqoniyligi, keng ko‘lamliligi, muntazamliligi barcha metodlar kabi bu metodlarning ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi va o‘quvchilarga tafovutlab yondashish kabi funktsiyalarini amalga oshirish imkonini beradigan metodni aniqlang?. A) Mantiqiy metodlar B) O‘qitishda nazorat va o‘z-o‘zini nazorat metodlari C) Mustaqil ishlash metodlari D) O‘quvchilarning faoliyatini rag‘batlantirish va asoslash metodlari 23 / 50 23. Faqat bitta mavzuda rivojlantiriladigan tushunchalar qanday ataladi? A) Lokal B) Umumiy C) Sistemali D) Global 24 / 50 24. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi B) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi C) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi D) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. 25 / 50 25. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari B) Reproduktiv metodlar C) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari D) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar 26 / 50 26. Biologik ko‘nikmalarni umumiy holatda ko‘nikma guruhlariga kirmaydigan ko‘nikmani aniqlang? A) morfologik ko‘nikmalar B) ekologik ko‘nikmalar C) anatomik ko‘nikmalar D) matematik ko‘nikmalar 27 / 50 27. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 28 / 50 28. O‘quv -uslubiy majmualarni yaratishga qanday zamonaviy talablar qo‘yiladi? A) Pedagogik-psixologik talablar: B) Didaktik. ilmiy-metodik,pedagogik-psixologik ,estetik ,gigienik talablar C) estetik ,gigienik talablar D) Estetik talablar: 29 / 50 29. Qaysi metod o‘quvchilar yoki qatnashchilarni mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirish darajasini aniqlash, o‘z bilimlarini mustaqil ravishda tekshirish, baholash, shuningdek, yangi mavzu bo‘yicha dastlabki bilimlar darajasini tashxis qilish maqsadida qo‘llaniladi? A) “Aqliy hujum” metodi B) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi C) “Tushunchalar tahlili” metodi D) “Muammoli vaziyat” metodi 30 / 50 30. Malla tolali g‘o‘za navi oq tolali g‘o‘za bilan chatishtirildi. F1 fenotipini belgilang? A) Oq tolali B) Novvot va malla C) Malla tolali D) Novvotrang tolali 31 / 50 31. Tana massasi 70 kg bo‘lgan odam uchun bir kecha kunduzda asosiy moddalar almashinuvini taminlashda sarflanadigan energiya miqdorini belgilang? A) 1580 kkal B) 1780 kkal C) 1685 kkal D) 1680 kkal 32 / 50 32. Smartonlar, mobil telefonlar, planshetlar va boshqa aqlli qurilmalar maktab o‘quvchilariga qanday yordam berishi mumkin? A) Internetda onlayn rejimida test topshirish yoki anketa savollariga javob berish; B) Internet ensiklopediyalaridan ma’lumotlarni olish, tarjimon orqali so‘z yoki iboralarni tarjima qilish; C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) Video ma’ruzalarni tomosha qilish, turli laboratoriya ishi va tajribalarini o‘tkazish. 33 / 50 33. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . B) . Sifatli ta’limga erishish mumkin C) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin D) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin 34 / 50 34. Xromosomalarni himoya qiluvchi telomerlar (xromosoma oxirlardagi tuzilmalar)ni aniqlagan olimani toping? A) Z.Yu.Axmedova B) Kerol G reyder C) Elizabet Xelen Blekbon D) Elen Margaret 35 / 50 35. 45. O‘quv maqsadi faktlarni ularning mohiyatini to‘liq tushunmasdan ham eslab qolish va qaytadan aytib berish (reproduktsiya), o‘tilgan materialni eslab gapirib berish B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) Bilish B) Tushunish C) Sintez D) Mulohaza yuritish 36 / 50 36. Elektron darslik nima? A) Darsliklarning kompyuter xotirasidagi nusxalangan ko‘rinishi B) Qog‘ozga chop etilgan darslik C) Ma’lum vositalar yordamida yaratilgan elektron shakldagi darsliklar D) Ixtiyoriy elektron ma’lumotlar 37 / 50 37. 5-11 Sinflarda biologiya fanidan umumiy laboratoriya mashg`ulotlari necha soatni tashkil qiladi? A) 42 soat B) 36 soat C) 24 soat D) 43 soat 38 / 50 38. 5-sinf Biologiya dasturidan necha soat 6-sinf Biologiya dasturiga o‘tkazildi? A) 25 soat B) 20 soat C) 36 soat D) 40 soat 39 / 50 39. Interfaol jarayon bu-... A) xalqaro sayd B) barcha javoblar to‘g‘ri C) o‘zaro faollashtirish jarayoni D) internetdagi ma’lumot 40 / 50 40. Kompetentsiya nima? A) *Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish qobiliyati. B) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish layoqati C) a) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni amalda qo‘llay olish qobiliyati. D) Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni amalda qo‘llay olish layoqati. 41 / 50 41. A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumiy o‘rta ta’lim fanlarini o‘rganish darajasi B) Boshlang‘ich ta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) 5-9 sinf fanlarini o‘rganish darajasi D) Biologiya fanini o‘rganishning tayanch darajasi 42 / 50 42. Umumiy o‘rta ta’lim to‘g‘risida” gi nizom necha bob va necha banddan iborat? A) 7 bob 65 banddan iborat B) 12 bob 94 banddan iborat C) 8 bob 80 banddan iborat D) 10 bob 85 banddan iborat 43 / 50 43. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; B) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; C) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya D) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; 44 / 50 44. umumiy o‘rta ta’lim maktablarining o‘quv dasturi qaysi tashkilot tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi? A) Ijodiy guruh tomonidan tomonidan ishlab chiqiladi va RTM tomonidan tasdiqlanadi. B) Respublika ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. C) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi. D) O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan ishlab chiqiladi va Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. 45 / 50 45. Biologiya fani bo‘yicha umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb- hunar ta’limi muassasalari bitiruvchilariga qo‘yiladigan malaka talablari? A) global mintaqaviy va mahalliy ekologik muammolarni anglab, ularni oldini olish malakalari B) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash kompetensiyalari C) biologik jarayonlarni kuzatish tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish kompetensiyalari D) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash, jarayonlarni kuzatish, tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish, sog‘lom turmush tarsi va ekologik kompetensiyalarni shakllantirish 46 / 50 46. O‘zbekistonda uchraydigan zararli va foydali hashoratlar(ftofoglar va entomofoglar)tarqalishini biologiyasini o‘rgangan olim? A) Musayev Jo‘ra Azimboyevich B) To‘raqulov Yolqin Xolmatovich C) Xamrayev Aloviddin Shamsitdinovich D) Raximov Muradxam Mirxakimovich 47 / 50 47. 12. Biogeosenoz deb ni maga aytiladi? A) bir-biriga bog‘liq biotik qismlar majmuiga B) bir –biri bilan va atrof –muhit bilan o‘zaro muosabatga bo‘lgan organizmlarning populyasiyalariga C) bir-biriga bog‘liq ekotoplarga, edafotoplar majmuiga D) bir-biriga bog‘liq abiotik qismlar majmuiga 48 / 50 48. TIMSS yordamida o‘quvchilarning qanday yutuqlari baholanadi? A) bilish, qo‘llash, mulohaza yuritish B) mulohaza yuritish C) bilish, qo‘llash D) bilish 49 / 50 49. Autotroflarga nimalar kiradi? A) mikroorganizmlar B) yashil o‘simliklar C) hayvonlar D) parazitlar 50 / 50 50. Geterotroflarga nimalar kiradi? A) hayvonlar va bakteriyalar B) barcha suvo‘tlari C) o‘simliklar va odamlar D) hayvonlar, odamlar, zamburug‘lar, bakteriyalar 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari