Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 168 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Sust B) Yuqori C) Sezilmaydi D) O’rtacha 2 / 50 2. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Tasavvurning cheksizligi. B) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. C) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. D) Bir xil jarayon. 3 / 50 3. J. Piajening fikricha Ijtimoiy hayot uch narsaning ta’siri.... A) Barchasi to’g’ri B) Mazmun C) Qoidlar D) Til 4 / 50 4. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 0dan 1 yoshgacha B) 6-7 yosh C) 2-4 yosh D) 1-3 yosh 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. B) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. C) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. D) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. B) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. C) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. D) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. 7 / 50 7. Bilish jarayonlari qaysi davrdan rivojlanadi? A) Kichik maktab yoshidan. B) *a)Chaqaloqlik. C) 7-8 yoshdan. D) Bolalik. 8 / 50 8. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 10 yoshdan. B) 15-17 yoshdan. C) Chaqaloqlik davrida. D) 5yoshdan 9 / 50 9. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. B) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. C) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. D) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. 10 / 50 10. O‘quv faoliyatini boshqarish uslublari qaysilar? A) Verbal, noverbal, porolingvistik B) Demokratik, avtoritar, libiral C) Monolog, diolog, polilog D) Verbal, demokratik, monolog 11 / 50 11. Bir hujayra DNK bo‘lagining ikkinchi hujayra genomiga funksional faol holatda ko‘chib o‘tishi......? A) Reduplikatsiya B) Translyasiya C) Transformasiya D) Transduksiya 12 / 50 12. Tirik organizmlarda boradigan qaysi jarayonda ko‘p miqdorda energiya ajralib chiqadi? A) anaerob B) aerob parchalanish C) kislorodsiz parchalanish D) glikoliz 13 / 50 13. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) chala birikadi B) mustaqil irsiylanadi C) krossingover D) to‘liq birikadi 14 / 50 14. Darsdan tashqari ishlarning o‘ziga xos xususiyatlarini toping? A) O‘quvchilar individualishlarni darsdan keyin yakka, individual bajaradilar B) O‘qitishning ixtiyori yshakli bo‘lib topshiriqlarni ommaviy bajaradilar C) O‘quvchilar guruh topshiriqlarini birgalikda guruhda bajaradilar D) O‘quvchilar topshiriqlarni individual , guruhlarda, ommaviy bajaradilar 15 / 50 15. Hamkorlikda o‘qitish texnologiyasining kichik guruhlarda o‘qitish metodi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) D. Jonson va R. Jonson B) E. Aronson C) R. Slavin D) SH. SHaran 16 / 50 16. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarda aqliy faoliyat usullarini shakllantirish funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Didaktik oʻyin texnologiyalari B) Muammoli ta’lim texnologiyalari C) Loyihalash texnologiyalari D) Modulli ta’lim texnologiyalari 17 / 50 17. Didaktik o‘yin texnologiyasi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 8 ta B) 7 ta C) 4 ta D) 5 ta 18 / 50 18. Nazoratning to‘liqliligi, haqqoniyligi, keng ko‘lamliligi, muntazamliligi barcha metodlar kabi bu metodlarning ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi va o‘quvchilarga tafovutlab yondashish kabi funktsiyalarini amalga oshirish imkonini beradigan metodni aniqlang?. A) Mustaqil ishlash metodlari B) Mantiqiy metodlar C) O‘qitishda nazorat va o‘z-o‘zini nazorat metodlari D) O‘quvchilarning faoliyatini rag‘batlantirish va asoslash metodlari 19 / 50 19. Faqat bitta mavzuda rivojlantiriladigan tushunchalar qanday ataladi? A) Umumiy B) Lokal C) Sistemali D) Global 20 / 50 20. Mantiqiy metodlarning xususiy tushunchalardan umumiy tushuncha hosil qilishi qaysi metodga kiradi? A) sub’yektiv B) Qiyoslash C) Deduktiv D) Induktiv 21 / 50 21. Mavjud nazariy bilimlar va amaliy tajribalarni tahlil qilish, taqqoslash orqali muammoni hal etish yo‘llarini topishga, bilimlarni mustahkamlash, takrorlash, baholashga, mustaqil, tanqidiy fikrlash, nostandart tafakkurni shakllantirishga xizmat qiladigan metodni toping?. A) Aqliy hujum B) Tushunchalar tahlili. C) FSMU D) SWOT-tahlil 22 / 50 22. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi B) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi C) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. D) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi 23 / 50 23. “Interfaol” so‘zining lug‘aviy ma’nosini ayting? A) Interfaol” so‘zi ( frantsuzcha«inter» - o‘zaro, «act» - harakat qilmoq) B) Interfaol” so‘zi (lotincha «inter» - o‘zaro, «act» -harakat qilmoq) C) Interfaol” so‘zi (inglizcha «inter» - o‘zaro, «act» - harakat qilmoq) D) Interfaol” so‘zi (inglizcha «act» - harakat qilmoq) 24 / 50 24. Biologiya fanidan ijodiy faoliyat tajribalari qanday amalga oshiriladi? A) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikma va malakalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi B) kuzatish va tushunishni qoʻllash orqali tarkib toptiriladi C) oʻquvchilarning avval oʻzlashtirgan bilim, koʻnikma va malakalarini yangi kutilmagan vaziyatlarda qoʻllash orqali tarkib toptiriladi D) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikmalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi 25 / 50 25. Biologiya oʻquv fanining mazmuni nima orqali aniqlashtiriladi? A) Darsliklarning multimediali ilovalari B) oʻquv dasturlari, darsliklari, oʻquv qoʻllanmalari C) Metodik tavsiya D) Oʻquv qoʻllanma 26 / 50 26. 11-chi sinf “Biologiya” fanini o‘qitishda nechta labaratoriya mashg‘uloti o‘tkaziladi? A) 5ta B) 5ta C) 5ta D) 5ta 27 / 50 27. Mashq daftari nima? A) ta’lim oluvchilarning yoshi va psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladigan, nazariy ma’lumotlardan tashqari amaliy-tajriba va sinov mashqlarini qamrab olgan kitob shaklidagi o‘quv nashri. B) davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan, mantiq va tafakkurni rivojlantirishga qaratilgan topshiriqlardan iborat bo‘lgan didaktik vosita. C) darsda foydalaniladigan vositalar va ulardan foydalanish usullari, darsning mazmuni, amaliy mashg‘ulotlar, qo‘shimcha topshiriqlar va boshqalar haqida metodik ko‘rsatmalar aniq bayon qilingan kitob shaklidagi o‘quv nashri. D) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli 28 / 50 28. O‘quv-metodik majmua nima? A) darslik, mashq daftari, o‘qituvchi uchun metodik qo‘llanma, darsliklarning multimediali ilovasidan iborat majmua. B) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli C) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustakkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiilgan shakli D) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli 29 / 50 29. Smartonlar, mobil telefonlar, planshetlar va boshqa aqlli qurilmalar maktab o‘quvchilariga qanday yordam berishi mumkin? A) Internet ensiklopediyalaridan ma’lumotlarni olish, tarjimon orqali so‘z yoki iboralarni tarjima qilish; B) Video ma’ruzalarni tomosha qilish, turli laboratoriya ishi va tajribalarini o‘tkazish. C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) Internetda onlayn rejimida test topshirish yoki anketa savollariga javob berish; 30 / 50 30. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin B) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . C) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin D) . Sifatli ta’limga erishish mumkin 31 / 50 31. Respublikamizda ovqat hazm qilish fiziologiyasi maktabiga asos solgan olim kim? A) Raximov Miradxam Mirxakimovich B) Xamraev Aloviddin Shamsitdinovich C) Raximov Karim Raximovich D) Musaev Jura Azimbaevichdir 32 / 50 32. O‘zbekistonda biokimyo maktabining asoschisini toping? A) Yo.X.To‘raqulov B) Sh.Yunusxonov C) M.Miraxmedov D) J. A. Musaev 33 / 50 33. Respublikamizda g‘o‘za genetikasini o‘rganishi sohasida qilingan ishlarni dunyoga tanitgan olim kim? A) A.A.Abdullaev B) J. A. Musaev C) M.X.Avazxujaev D) Sh.Yunusxonov 34 / 50 34. 46. O‘quv maqsadini axborotni tarkibiy qismlarga bo‘lish va ular o‘rtasidagi boglanishlarni aniqlash B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) amalda qo‘llash B) baholash C) tahlil D) bilish 35 / 50 35. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) D.Tollingerova B) Kerol G reyder C) B.Blum tomonidan D) Z.Yu.Axmedova 36 / 50 36. Biologiyada o‘quv filmlaridan foydalanishning afzalligi nimada? A) O‘quvchi ko‘radi ,eshitadi, chizadi, ma’lumot to‘playdi B) O‘quvchi ko‘radi, eshitadi tahlil qiladi, qo‘shimcha ma’lumot oladi C) O‘quvchi eshitadi ko‘radi amalga oshiradi D) O‘quvchi ko‘radi bajaradi 37 / 50 37. Smart Classroom Suite dasturi qanday dastur? A) hamkorlikda ta’lim olish dasturiy ta’minoti B) o‘quvchilar uchun mo‘ljallangan maxsus dasturiy paket C) interfaol o‘quv dasturi kompyuterlashtirilgan sinflarda o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun mo‘ljallangan maxsus dasturiy paket D) interfaol surovlarni amalga oshirish dasturiy ta’minoti. 38 / 50 38. Elektron darslik nima? A) Ixtiyoriy elektron ma’lumotlar B) Darsliklarning kompyuter xotirasidagi nusxalangan ko‘rinishi C) Qog‘ozga chop etilgan darslik D) Ma’lum vositalar yordamida yaratilgan elektron shakldagi darsliklar 39 / 50 39. O‘zini-o‘zi rivojlantirish kompetensiyasini belgilang? A) tirik organizmlarning o‘ziga xos jihatlarini bilishi, ularning salbiy tomonlarini o‘zidan kichik bo‘lgan yoshlarga o‘rgatish jarayonida faol ishtirok etishi. B) O‘quvchi biologiya fanining ilmiy-amaliy soha ekanligini, uning inson va tabiatdagi ahamiyatini anglash, biologiya fani o‘rganadigan ob’ekt, hodisa, jarayonlarni, tirik organizmlar ustida kuzatish va tajribalar olib borish. C) O‘quvchi biologiya fanining yangiliklari, rivojlanishi bo‘yicha respublikamizda amalga oshirilayotgan ishlar, tirik organizmlarning o‘ziga xos xususiyatlari, organizmlarning hujayraviy tuzilishini mustaqil o‘rganish. D) o‘quvchi kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar buyumlarni necha marta kattalashtirishini hisoblay olishi, mikroskoplar bilan ishlay olish qobiliyatlarini rivojlantirgan bo‘lishi. 40 / 50 40. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 15% B) 3% C) 45% D) 91% 41 / 50 41. Interfaol jarayon bu-... A) o‘zaro faollashtirish jarayoni B) barcha javoblar to‘g‘ri C) xalqaro sayd D) internetdagi ma’lumot 42 / 50 42. Biologiya fanini o‘zlashtirilishida tayanch kompetentsiyalar necha turga bo‘linadi? A) 5 ta B) 6 ta C) 2 ta D) 8 ta 43 / 50 43. A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Boshlang‘ich ta’lim darajasi B) 1-4-sinf darajasi C) Biologiya fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 44 / 50 44. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; B) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; C) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya D) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; 45 / 50 45. O‘zbekistonda uchraydigan zararli va foydali hashoratlar(ftofoglar va entomofoglar)tarqalishini biologiyasini o‘rgangan olim? A) Xamrayev Aloviddin Shamsitdinovich B) Musayev Jo‘ra Azimboyevich C) To‘raqulov Yolqin Xolmatovich D) Raximov Muradxam Mirxakimovich 46 / 50 46. Ergonomika qanday fan? A) o‘simliklar va mashinalarning munosabatini o‘rganuvchi fan B) hayvonlar hatti –harakatini o‘rganuvchi fan C) inson va mashinalarning o‘zaro miunosabatlari to‘g‘risidagi fan D) inson organizmini o‘rganuvchi fan 47 / 50 47. STEAM yondashuv qaysi davlatda ishlab chiqilgan? A) Yaponiyada B) Amerikada C) Angliyada D) Xitoyda 48 / 50 48. Autotroflarga nimalar kiradi? A) mikroorganizmlar B) hayvonlar C) yashil o‘simliklar D) parazitlar 49 / 50 49. Buyuk Britaniyada necha yoshdan necha yoshgacha ta’lim olish majburiy hisoblanadi? A) May-16 B) Jul-16 C) May-17 D) Jun-16 50 / 50 50. Yer yuzidagi eng yirik ekotizmni ko‘rsating? A) Litosfera B) Ekosfera C) Gidrosfera D) Biosfera 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari