Uy » Diagnostika testlari » Biologiya fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Biologiya fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 82 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. B) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. C) Bir xil jarayon. D) Tasavvurning cheksizligi. 2 / 50 2. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Predmetli faoliyat B) O’quv-kasbiy faoliyat C) Ta’lim D) Rolli o’yin 3 / 50 3. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) nutq, xotira B) sezgi, idrok, xotira C) emotsiya, iroda D) temperament, xarakter, qobiliyat 4 / 50 4. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Pavlov B) Karl Yung C) Sechenov D) Gippokrat 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. B) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. C) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. D) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. 6 / 50 6. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. B) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. C) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. D) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. 7 / 50 7. Sevgi tuyg‘usi qaysi yoshlarga xos? A) 7-10. B) 16-18. C) barcha yoshlarga xos. D) 16-45. 8 / 50 8. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Bosqichli davr. B) Hayot. C) Ontogonez. D) Filogenez. 9 / 50 9. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 5-7 yosh. B) 2-6 yosh. C) 1-3 yosh. D) 3-7 yosh. 10 / 50 10. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga B) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga C) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga D) “Nutqsiz” ta'sirga 11 / 50 11. Gen injeneriyasi nechta bosqichda olib boriladi? A) 2 bosqich B) 3 bosqich C) 4 bosqich D) 5 bosqich 12 / 50 12. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) to‘liq birikadi B) krossingover C) chala birikadi D) mustaqil irsiylanadi 13 / 50 13. О’quvchilarning individual yoki guruhlarda belgilangan vaqt davomida, belgilangan mavzu bo‘yicha axborot yigish, tadqiqot o‘tkazish va amalga oshirish ishlarini olib borishida xizmat qiladigan metodni aniqlang? A) “Loyiha” metodi B) “Aqliy hujum” metodi C) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi D) “Muammoli vaziyat” metodi 14 / 50 14. Biologiya darslarida maktabdan tashqari ishlarni belgilang? A) kecha, amaliy mashg‘ulot B) Ekskursiya C) To‘garak ishlari D) Amaliy tajriba 15 / 50 15. Darsdan tashqari ishlarning o‘ziga xos xususiyatlarini toping? A) O‘qitishning ixtiyori yshakli bo‘lib topshiriqlarni ommaviy bajaradilar B) O‘quvchilar individualishlarni darsdan keyin yakka, individual bajaradilar C) O‘quvchilar topshiriqlarni individual , guruhlarda, ommaviy bajaradilar D) O‘quvchilar guruh topshiriqlarini birgalikda guruhda bajaradilar 16 / 50 16. Hamkorlikda o‘qitish texnologiyasining kichik guruhlarda o‘qitish metodi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) D. Jonson va R. Jonson B) SH. SHaran C) R. Slavin D) E. Aronson 17 / 50 17. Biologiya fanini o‘qitishda modulli oʻqitishning mohiyati nimadan iborat? A) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirish jarayonida fikrlash qobiliyatini rivojlantirish va bilish ehtiyojini qondirish maqsadiga yoʻnaltirilgan, shaxsning umumiy va maxsus rivojlanishiga zamin tayyorlaydi B) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi bo‘lishi kerak C) ta’lim oluvchi oʻziga taqdim etilgan individual oʻquv dasturi asosida mustaqil tayyorgarlik koʻradi. Bu oʻquv dasturini bajarish uchun harakatlar rejasi, axborotlar majmuasi, oʻqitish natijalariga erishish boʻyicha aniq metodik tavsiyanomalar boʻlishi zarur D) oʻqituvchi tomonidan pedagogik ta’sir koʻrsatishning eng muqobil varianti yordamida fikr yuritish qonuniyatlariga tayangan holda, oʻquvchilarning bilimlarni oʻzlashtirishdan iborat 18 / 50 18. Didaktik o‘yin texnologiyasi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 5 ta B) 8 ta C) 4 ta D) 7 ta 19 / 50 19. Faqat bitta mavzuda rivojlantiriladigan tushunchalar qanday ataladi? A) Global B) Sistemali C) Lokal D) Umumiy 20 / 50 20. “Aqliy hujum” metodi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 6 ta B) 7 ta C) 5 ta D) 4 ta 21 / 50 21. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari B) Reproduktiv metodlar C) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari D) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar 22 / 50 22. Yu.K.Babanskiy o‘qitish metodlarini nechta guruhlarga ajratgan? A) 8 ta B) 5 ta C) 7 ta D) 4 ta 23 / 50 23. Biologiya o‘quv fanining mazmuni bo‘lmish biologic qonunlar qaysilar? A) Irsiyat qonunlari, Ber qonuni, Xardi-Vaynberg qonuni, atomlarning biogenmigrasiyasi qonuni B) Organik olamning evolyusion nazariyasi, irsiyat qonunlari, Ber qonuni C) Filembriogenez nazariyasi, irsiyat qonunlari, atomlarning biogen migrasiyasi qonuni D) Filembriogenez, irsiyat qonunlari,Xardi-Vaynberg qonuni 24 / 50 24. Biologiya o‘quv fanining asosiy biologik tushunchalariga nimalar kiradi? A) , tsitologik, genetik, ekologik, gigienik, sistematik tushunchalar B) embriologik, evolyutsion, shuningdek, agronomik tushunchalar C) fiziologik, tsitologik, genetik, ekologik, gigienik, sistematik, embriologik, evolyutsion, shuningdek, agronomik tushunchalar D) morfologik, anatomik, fiziologik, tsitologik, genetik, ekologik, gigienik, sistematik, embriologik, evolyutsion, shuningdek, agronomik tushunchalar 25 / 50 25. Davlat ta’lim standartining maqsadi nimadan iborat? A) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar hamda ilm-fan asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat B) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar, rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. C) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. D) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. 26 / 50 26. Malla tolali g‘o‘za navi oq tolali g‘o‘za bilan chatishtirildi. F1 fenotipini belgilang? A) Novvotrang tolali B) Malla tolali C) Novvot va malla D) Oq tolali 27 / 50 27. Gomozigota dominant gen letal xususiyatiga ega deganda nimani tushunasiz? A) Organizmning ko‘payishiga sabab bo‘lishini B) Organizmning nobud bo‘lishiga olib kelishini C) Miqdoriy organizmlar o‘zgarmasligini D) Miqdoriy belgilar rivojlanishini 28 / 50 28. Biologik ta’limning asosiy g‘oyalarini belgilang? A) Organizm-biologik sistema, ekologik tizimlar, organik olam evolyusiyasi B) G.Mendel va Morganning irsiyat qonunlari C) Organik olam evolyusiyasi, xromosoma nazariyasi D) Organizmlarning hujayraviy tuzilishi, modda va energiya almashinuvi 29 / 50 29. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Sifatli ta’limga erishish mumkin B) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin C) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin D) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . 30 / 50 30. Xromosomalarni himoya qiluvchi telomerlar (xromosoma oxirlardagi tuzilmalar)ni aniqlagan olimani toping? A) Elizabet Xelen Blekbon B) Kerol G reyder C) Elen Margaret D) Z.Yu.Axmedova 31 / 50 31. O‘zbekistonda biokimyo maktabining asoschisini toping? A) Sh.Yunusxonov B) M.Miraxmedov C) J. A. Musaev D) Yo.X.To‘raqulov 32 / 50 32. 46. O‘quv maqsadini axborotni tarkibiy qismlarga bo‘lish va ular o‘rtasidagi boglanishlarni aniqlash B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) bilish B) amalda qo‘llash C) tahlil D) baholash 33 / 50 33. 45. O‘quv maqsadi faktlarni ularning mohiyatini to‘liq tushunmasdan ham eslab qolish va qaytadan aytib berish (reproduktsiya), o‘tilgan materialni eslab gapirib berish B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) Bilish B) Tushunish C) Sintez D) Mulohaza yuritish 34 / 50 34. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) Kerol G reyder B) D.Tollingerova C) B.Blum tomonidan D) Z.Yu.Axmedova 35 / 50 35. Biologiyani o‘qitishda foydalaniladigan tasviriy o‘qitish vositalariga nimalar kiradi? A) Jadval, sxema, diagramma, mulyaj, modellar B) Tabiiy, tasviriy jihozlar C) Makro-mikro preparatlar, tabbiy ko‘rgazmalar D) Gerbariy, makro-mikro preparatlar, kolleksiyalar 36 / 50 36. Smart (aklli) - jamiyatni milliy goya va asosiy siyosiy vazifa sifatida qaysi davlvtlarda e’lon qilindi? A) AQSh, Avstraliya, Koreya davlatlarida B) Finlandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida C) Buyuk Britaniya, Avstraliya, Koreya davlatlarida D) Gollandiya, Avstraliya, Koreya davlatlarida 37 / 50 37. “Smart education” qanday ta’lim texnologiyasi hisoblanadi? A) Smart education (aklli ta’lim) moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir B) Smart education (aklli ta’lim) global ta’lim texnologiyasidir C) Smart education (aklli ta’lim) asosiy xususiyati uning butun dunyo miqyosida amalga oshirilishi va hammaga birdek axborot olish imkoniyatlarini yaratilishini ta’minlamaydigan texnologiyadir D) Smart education (aklli ta’lim) ochiq axborot resurslari yordamida interfaol virtual muhitda amalga oshiriladigan moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir 38 / 50 38. 5-11 Sinflarda biologiya fanidan umumiy laboratoriya mashg`ulotlari necha soatni tashkil qiladi? A) 42 soat B) 43 soat C) 24 soat D) 36 soat 39 / 50 39. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 15% B) 91% C) 3% D) 45% 40 / 50 40. Biologiya faniga oid kompetentsiyalar nechta? A) 6 ta B) 8 ta C) 5 ta D) 3 ta 41 / 50 41. Biologiya fanini o‘zlashtirilishida tayanch kompetentsiyalar necha turga bo‘linadi? A) 5 ta B) 6 ta C) 2 ta D) 8 ta 42 / 50 42. A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Boshlang‘ich ta’lim darajasi B) Biologiya fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) 1-4-sinf darajasi D) fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 43 / 50 43. Umumiy o‘rta ta’lim to‘g‘risida” gi nizom necha bob va necha banddan iborat? A) 10 bob 85 banddan iborat B) 12 bob 94 banddan iborat C) 7 bob 65 banddan iborat D) 8 bob 80 banddan iborat 44 / 50 44. Umumiy o‘rta ta’limning malaka talablari umumta’lim fanlari bo‘yicha ta’lim mazmunining majburiy minimumi va yakuniy maqsadlariga, o‘quv yuklamalari hajmiga hamda ta’lim sifatiga qo‘yiladigan qanday tarkibiy qismlardan iborat? A) bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; B) nazariy bilim, ko‘nikma, malaka, kompetentsiya; C) bilim, ko‘nikma, amaliy malaka, kompetentsiya; D) bilim, amaliy ko‘nikma, malaka, tayanch va xususiy kompetentsiya 45 / 50 45. Biologiya fani bo‘yicha umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb- hunar ta’limi muassasalari bitiruvchilariga qo‘yiladigan malaka talablari? A) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash, jarayonlarni kuzatish, tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish, sog‘lom turmush tarsi va ekologik kompetensiyalarni shakllantirish B) global mintaqaviy va mahalliy ekologik muammolarni anglab, ularni oldini olish malakalari C) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash kompetensiyalari D) biologik jarayonlarni kuzatish tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish kompetensiyalari 46 / 50 46. “Ekologiya ” tushunchasini fanga birinchi bo‘lib kiritgan olimni belgilang? A) Karl Ber B) Ernest Gekkey C) Vladimir Vernadskiy D) Charlz Darvin 47 / 50 47. Tirik organizmlarning uyushganlik darajasiga ko‘ra ekologiya qaysi bo‘limlarga bo‘linadi? A) Aut ekologiya va sin ekologiya B) Botanika, zoologiya C) Dem ekologiya, bio ekologiya D) Biosferalogiya, ekosferalogiya 48 / 50 48. TIMSS xalqaro tadqiqotlarining maqsadi nima? A) Uyda topshiriqlar bajarish o‘quvchilarga maktabda o‘rganilgan materialni mustahkamlash imkonini beradi B) Matematika va tabiiy fanlarni o‘rganish natijasida olgan bilim va ko‘nikmalarini baholash C) o‘qituvchilar uchun mavzu bo‘yicha o‘qitish vaqtini uzaytiradi. D) Matematika va tabiiy fanlarni o‘qtish bo‘yicha xalqaro an’analar deb nomlangan xalqaro tadqiqotlar 49 / 50 49. STEAM o‘quvchilarning loyiha va o‘quv-tadqiqot faoliyati qaerda amalga oshiriladi? A) bitiruvchilarning keyingi faoliyatida B) kasb –hunar kollejlarida C) oliy o‘quv yurtlarida D) maktabda va maktabdan tashqarida 50 / 50 50. STEAM yondashuv qaysi davlatda ishlab chiqilgan? A) Angliyada B) Yaponiyada C) Xitoyda D) Amerikada 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari