Biologiya fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Biologiya fanidan diagnostika savollari ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Biologiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 2-3 yosh ishonch B) 2-4 yosh roli o’yin C) Ta’lim 4-6 yosh D) 0-1 bevosita emotsianal muloqat 2 / 50 2. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Ijtimoiylashadi B) Mexnatsevarlik C) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi D) Ta’lim 3 / 50 3. Insonning fikrlash jarayonlari orqali qaror qabul qilishi, hamda qabul qilingan qaror asosida o’z xarakterlarini yo’naltirish bu .... A) Iroda B) Tafakkur C) Idrok D) Xotira 4 / 50 4. Xolerik temperamentiga xos psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) Muloqatga kirishuvchan ikkilanuvchan qatiyatsiz B) Qo’zg’alishi sust kam gap ikkilanuvchan C) Kuchsiz qo’zg’aluvchan kam gap extiyotkor D) Kuchli qo’zg’aluvchan besabr jo’shqin muloqatga kirishuvchan 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) o’yinlar yetakchilik qiladi. B) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. C) ishonch va ishonchsizlik. D) jinsiy identifikatsiya. 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. B) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. C) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. D) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. 7 / 50 7. Bilish jarayonlari qaysi davrdan rivojlanadi? A) *a)Chaqaloqlik. B) 7-8 yoshdan. C) Bolalik. D) Kichik maktab yoshidan. 8 / 50 8. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Hayot. B) Ontogonez. C) Bosqichli davr. D) Filogenez. 9 / 50 9. O‘quv faoliyatini boshqarish uslublari qaysilar? A) Monolog, diolog, polilog B) Demokratik, avtoritar, libiral C) Verbal, demokratik, monolog D) Verbal, noverbal, porolingvistik 10 / 50 10. Mashxur amerikalik olim Megrabyan formulasiga ko‘ra, birinchi marta ko‘rishib turgan, suhbatdoshlardagi ta'assurotlarning ijobiy bo‘lishiga verbal xarakatlar necha % gacha ta'sir qiladi? A) 38 % gacha B) 58 % gacha C) 10 % gacha D) 7 % gacha 11 / 50 11. Bir hujayra DNK bo‘lagining ikkinchi hujayra genomiga funksional faol holatda ko‘chib o‘tishi......? A) Translyasiya B) Transduksiya C) Transformasiya D) Reduplikatsiya 12 / 50 12. DNK molekulasida 880 ta guanin aniqlangan. Guanin DNK tarkibidagi barcha nukleotidlarning 22% ini tashkil etadi. DNK tarkibidagi boshqa nukleotidlar soni (a) ni, DNK fragmentining uzunligi (ni aniqlang? A) 1240 ta B) 2230 ta C) 2240 ta D) 2340 ta 13 / 50 13. Genlar bir xromosomada qancha yaqin joylashsa qanday holat kuzatiladi? A) to‘liq birikadi B) mustaqil irsiylanadi C) chala birikadi D) krossingover 14 / 50 14. Mazkur metod ishtirokchilardagi umumiy fikrlardan xususiy xulosalar chiqarish, taqqoslash, qiyoslash orqali axborotni o‘zlashtirish, xulosalash, shuningdek, mustaqil ijodiy fikrlash ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi A) “Muammoli vaziyat” metodi B) “Kichik guruhlarda ishlash” metodi C) «FSMU» metodi D) “Aqliy hujum” metodi 15 / 50 15. Hamkorlikda o‘qitish texnologiyasining kichik guruhlarda o‘qitish metodi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) SH. SHaran B) E. Aronson C) D. Jonson va R. Jonson D) R. Slavin 16 / 50 16. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarni ijodiy faoliyatga yoʻllash funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Modulli ta’lim texnologiyalari B) ) Loyihalash texnologiyalari C) Didaktik oʻyin texnologiyalari D) Muammoli ta’lim texnologiyalari 17 / 50 17. Qaysi texnologiyalarda oʻquvchilarda aqliy faoliyat usullarini shakllantirish funksiyasi yetakchi oʻrin egallaydi? A) Modulli ta’lim texnologiyalari B) Loyihalash texnologiyalari C) Muammoli ta’lim texnologiyalari D) Didaktik oʻyin texnologiyalari 18 / 50 18. Nazoratning to‘liqliligi, haqqoniyligi, keng ko‘lamliligi, muntazamliligi barcha metodlar kabi bu metodlarning ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi va o‘quvchilarga tafovutlab yondashish kabi funktsiyalarini amalga oshirish imkonini beradigan metodni aniqlang?. A) Mantiqiy metodlar B) Mustaqil ishlash metodlari C) O‘quvchilarning faoliyatini rag‘batlantirish va asoslash metodlari D) O‘qitishda nazorat va o‘z-o‘zini nazorat metodlari 19 / 50 19. “Aqliy hujum” metodi nechta bosqichda amalga oshiriladi? A) 4 ta B) 5 ta C) 6 ta D) 7 ta 20 / 50 20. Interfaol oʻqitishning asosiy mohiyati nimadan iborat? A) muammolarni, voqea va hodisalarning rivojini tushunadi, muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlab, eng maqbul variantni tavsiya etadi. B) Oʻqtuvchi mashgʻulotlarni ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlari orqali tashkil etadi C) barcha oʻquvchilar muammoli vaziyatlarni anglaydi, uni hal etish yoʻllarini izlaydi D) Oʻqtuvchi barcha oʻquvchilarga individual topshiriqlar beradi 21 / 50 21. Biologiyani oʻqitishda foydalaniladigan faol metodlar guruhiga qaysilar kiradi? A) muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari B) hikoya, muammoli-izlanish metodlari, mantiqiy metodlar, mustaqil ishlash metodlari, oʻquvchilar faoliyatini ragʻbatlantirish va asoslash metodlari, nazorat va oʻz-oʻzini nazorat qilish metodlari C) Reproduktiv metodlar D) Ma’ruza, hikoya, suhbat, induktiv, deduktiv metodlar 22 / 50 22. “Interfaol” so‘zining lug‘aviy ma’nosini ayting? A) Interfaol” so‘zi (inglizcha «inter» - o‘zaro, «act» - harakat qilmoq) B) Interfaol” so‘zi ( frantsuzcha«inter» - o‘zaro, «act» - harakat qilmoq) C) Interfaol” so‘zi (inglizcha «act» - harakat qilmoq) D) Interfaol” so‘zi (lotincha «inter» - o‘zaro, «act» -harakat qilmoq) 23 / 50 23. Biologiya fanidan ijodiy faoliyat tajribalari qanday amalga oshiriladi? A) kuzatish va tushunishni qoʻllash orqali tarkib toptiriladi B) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikma va malakalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi C) oʻquvchilarning avval oʻzlashtirgan bilim, koʻnikma va malakalarini yangi kutilmagan vaziyatlarda qoʻllash orqali tarkib toptiriladi D) oʻquvchilar tomonidan oʻquv dasturida koʻzda tutilgan koʻnikmalarni egallashini qoʻllash orqali tarkib toptiriladi 24 / 50 24. Anatomik ko‘nikmalarni belgilang? A) Tirik organizmlarda sodir bo‘ladigan hayotiy jarayonlarni o‘rganishga oid oddiy tajribalar o‘tkazish, kuzatishlar olib borish B) Tayanch harakatlanish organlarining o‘ziga xos xususiyatlarini aniqlash, tuzilishi va funksiyasini belgilash C) Hujayra organoidlarining tuzilishi va funksiyasini aniqlash, kattalashtiruvchi asboblarni ishlatish, mikropreparatlar tayyorlay olish D) Tirik organizmlarda sodir bo‘ladigan hayotiy jarayonlarni o‘rganishga oid oddiy tajribalar o‘tkazish, kuzatishlar olib borish 25 / 50 25. Biologik ko‘nikmalarni umumiy holatda ko‘nikma guruhlariga kirmaydigan ko‘nikmani aniqlang? A) ekologik ko‘nikmalar B) matematik ko‘nikmalar C) anatomik ko‘nikmalar D) morfologik ko‘nikmalar 26 / 50 26. Biologiya oʻquv fanining mazmuni nima orqali aniqlashtiriladi? A) Metodik tavsiya B) oʻquv dasturlari, darsliklari, oʻquv qoʻllanmalari C) Oʻquv qoʻllanma D) Darsliklarning multimediali ilovalari 27 / 50 27. Davlat ta’lim standartining maqsadi nimadan iborat? A) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. B) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar, rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. C) umumiy o‘rta ta’lim tizimini mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar hamda ilm-fan asoslangan holda tashkil etish, ma’naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat D) rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalari hamda ilm-fan va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan holda tashkil etish, intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalashdan iborat. 28 / 50 28. Mashq daftari nima? A) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli B) davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan, mantiq va tafakkurni rivojlantirishga qaratilgan topshiriqlardan iborat bo‘lgan didaktik vosita. C) ta’lim oluvchilarning yoshi va psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladigan, nazariy ma’lumotlardan tashqari amaliy-tajriba va sinov mashqlarini qamrab olgan kitob shaklidagi o‘quv nashri. D) darsda foydalaniladigan vositalar va ulardan foydalanish usullari, darsning mazmuni, amaliy mashg‘ulotlar, qo‘shimcha topshiriqlar va boshqalar haqida metodik ko‘rsatmalar aniq bayon qilingan kitob shaklidagi o‘quv nashri. 29 / 50 29. O‘quv-metodik majmua nima? A) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli B) darslikning tarkibiy qismi hisoblanadigan, davlat ta’lim standartlariga muvofiq o‘quvchilar tomonidan egallangan bilim va ko‘nikmalarni mustakkamlash hamda o‘quv fanining mavzulariga mos ravishda ishlab chiilgan shakli C) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida o‘quv faniga oid materiallarni davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturiga mos ravishda yorita oladigan, o‘quv fanini samarali o‘zlashtirishga mos ravishda ishlab chiqilgan shakli D) darslik, mashq daftari, o‘qituvchi uchun metodik qo‘llanma, darsliklarning multimediali ilovasidan iborat majmua. 30 / 50 30. Malla tolali g‘o‘za navi oq tolali g‘o‘za bilan chatishtirildi. F1 fenotipini belgilang? A) Oq tolali B) Novvot va malla C) Novvotrang tolali D) Malla tolali 31 / 50 31. Gomozigota dominant gen letal xususiyatiga ega deganda nimani tushunasiz? A) Organizmning nobud bo‘lishiga olib kelishini B) Organizmning ko‘payishiga sabab bo‘lishini C) Miqdoriy organizmlar o‘zgarmasligini D) Miqdoriy belgilar rivojlanishini 32 / 50 32. Tana massasi 70 kg bo‘lgan odam uchun bir kecha kunduzda asosiy moddalar almashinuvini taminlashda sarflanadigan energiya miqdorini belgilang? A) 1780 kkal B) 1685 kkal C) 1680 kkal D) 1580 kkal 33 / 50 33. SMART texnologiyalar orqali nimalarga erishish mumkin? A) . Ta’lim tizimini shakllantirish mumkin . B) . Zamonaviy ta’lim tizimini shakllantirish orqali sifatli ta’limga erishish mumkin C) . Sifatli ta’limga erishish mumkin D) . Ta’lim tizimini shakllantirish orqali maqsadga erishish mumkin 34 / 50 34. Xromosomalarni himoya qiluvchi telomerlar (xromosoma oxirlardagi tuzilmalar)ni aniqlagan olimani toping? A) Elen Margaret B) Kerol G reyder C) Z.Yu.Axmedova D) Elizabet Xelen Blekbon 35 / 50 35. O‘zbekistonda biokimyo maktabining asoschisini toping? A) Sh.Yunusxonov B) J. A. Musaev C) M.Miraxmedov D) Yo.X.To‘raqulov 36 / 50 36. 45. O‘quv maqsadi faktlarni ularning mohiyatini to‘liq tushunmasdan ham eslab qolish va qaytadan aytib berish (reproduktsiya), o‘tilgan materialni eslab gapirib berish B.Blum taksanomiyasining qaysi bosqichiga kiradi? A) Bilish B) Sintez C) Mulohaza yuritish D) Tushunish 37 / 50 37. O‘quv maqsadlari taksonomiyasi kim tomonidan ishlab chiqilgan? A) D.Tollingerova B) Z.Yu.Axmedova C) Kerol G reyder D) B.Blum tomonidan 38 / 50 38. Biologiyani o‘qitishda foydalaniladigan tasviriy o‘qitish vositalariga nimalar kiradi? A) Tabiiy, tasviriy jihozlar B) Makro-mikro preparatlar, tabbiy ko‘rgazmalar C) Jadval, sxema, diagramma, mulyaj, modellar D) Gerbariy, makro-mikro preparatlar, kolleksiyalar 39 / 50 39. Elektron darslik nima? A) Ma’lum vositalar yordamida yaratilgan elektron shakldagi darsliklar B) Darsliklarning kompyuter xotirasidagi nusxalangan ko‘rinishi C) Qog‘ozga chop etilgan darslik D) Ixtiyoriy elektron ma’lumotlar 40 / 50 40. “Smart education” qanday ta’lim texnologiyasi hisoblanadi? A) Smart education (aklli ta’lim) global ta’lim texnologiyasidir B) Smart education (aklli ta’lim) moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir C) Smart education (aklli ta’lim) ochiq axborot resurslari yordamida interfaol virtual muhitda amalga oshiriladigan moslashuvchan va induviduallashtirilgan yangi global ta’lim texnologiyasidir D) Smart education (aklli ta’lim) asosiy xususiyati uning butun dunyo miqyosida amalga oshirilishi va hammaga birdek axborot olish imkoniyatlarini yaratilishini ta’minlamaydigan texnologiyadir 41 / 50 41. 6-sinf Biologiya dasturidagi umumiy o‘zgarishlar necha foizni tashkil qiladi? A) 40.4% B) 20% C) 53.4% D) 36.4% 42 / 50 42. 5-sinf Biologiya o‘quv dasturiga necha % o‘zgartirish kiritildi? A) 15% B) 45% C) 3% D) 91% 43 / 50 43. Interfaol jarayon bu-... A) xalqaro sayd B) internetdagi ma’lumot C) barcha javoblar to‘g‘ri D) o‘zaro faollashtirish jarayoni 44 / 50 44. A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Biologiya fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) 1-4-sinf darajasi C) Boshlang‘ich ta’lim darajasi D) fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 45 / 50 45. UO‘T muassasalarining pedagogik kengashlariga dars jadvalini tuzishda tayanch o‘quv rejadagi umumiy soatlar hajmidan oshmagan holda, ma’lum bir fanlarni chuqurlashtirib o‘qitish maqsadida necha foizgacha o‘zgartirish kiritish huquqi beriladi? A) 10 % gacha B) 25 % gacha C) 20 % gacha D) 15 % gacha 46 / 50 46. Biologiya fani bo‘yicha umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb- hunar ta’limi muassasalari bitiruvchilariga qo‘yiladigan malaka talablari? A) biologik jarayonlarni kuzatish tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish kompetensiyalari B) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash kompetensiyalari C) biologik obektlarni tanish ,ularda boradigan jarayolarni tushunish va izohlash, jarayonlarni kuzatish, tajribalar o‘tkazish va xulosa qilish, sog‘lom turmush tarsi va ekologik kompetensiyalarni shakllantirish D) global mintaqaviy va mahalliy ekologik muammolarni anglab, ularni oldini olish malakalari 47 / 50 47. STEAM o‘quvchilarning loyiha va o‘quv-tadqiqot faoliyati qaerda amalga oshiriladi? A) maktabda va maktabdan tashqarida B) bitiruvchilarning keyingi faoliyatida C) kasb –hunar kollejlarida D) oliy o‘quv yurtlarida 48 / 50 48. Autotroflarga nimalar kiradi? A) parazitlar B) hayvonlar C) mikroorganizmlar D) yashil o‘simliklar 49 / 50 49. Buyuk Britaniyada necha yoshdan necha yoshgacha ta’lim olish majburiy hisoblanadi? A) Jul-16 B) Jun-16 C) May-17 D) May-16 50 / 50 50. Yer yuzidagi eng yirik ekotizmni ko‘rsating? A) Ekosfera B) Litosfera C) Gidrosfera D) Biosfera 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari