Fizika fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Fizika fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 12 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Qisqa to‘lqinli elеktrоmagnit nurlanishlarni qattiq jismlarda sоchilishida to‘lqin uzunligining o‘zgarishi hоdisasiga deyiladi. A) Shtark effеkti B) Kоmptоn effеkti C) Zееman effеkti D) Fоtоeffеkt 2 / 50 2. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq C) Kamayadi D) Jism massasiga bog‘liq 3 / 50 3. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 60 B) 30 C) 12 D) 88 4 / 50 4. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) F/2 B) 3F C) 2F D) 4F 5 / 50 5. Zaryadlari +q va 4q bo‘lgan ikkita sharcha bir – biridan d masofada turibdi. Bu zaryadlar oralig‘iga uchinchi +q zaryadni qo‘yilganda sistema muvozanatda qoladi. Birinchi zaryaddan uchinchi kiritilgan zaryadgacha bo‘lgan masofa x1 ni toping? A) 1/3(- B) 1,2( C) 3/2( D) 2/3( 6 / 50 6. Qora daraxt so‘zidan olingan. Ko‘p miqdorda oltingugurt aralashtirilgan kauchuk boshqa moddalardan elektr saqlash xususiyati bilan farq qiladi? A) Ishqalanuvchi jismlar B) Ebonit C) Magnit D) Elektr 7 / 50 7. O‘zgaruvchan tok manbaiga rezistor, kondensator va g‘altak ulandi. Kuchlanish tebranishlarining amplitudasi resistorda 4 V ga, kondensatorda 6 V ga, g‘altakda esa 3 V gat eng. Manba qisqichlaridagi kuchlanish tebranishlarining amplitudasi necha voltga teng? A) 3 B) 4 C) 2 D) 5 8 / 50 8. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 10 B) 8.8 C) 9 D) 9.6 9 / 50 9. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 30 Pa B) 40 Pa C) 50 Pa D) 20 Pa. 10 / 50 10. Avtomatdan bir sekundda 10 ta o‘q otiladi. Har bir o‘qning massasi 4g, boshlang‘ich tezligi 500 m/s. Avtomatning orqaga bergan o‘rtacha kuchini toping. A) 10N B) 5N C) 20N D) 25N 11 / 50 11. O‘zgarmas tok zanjirining iste’molchilari ideallashtirilgan holatda qanday turlarga bo‘linadi? A) Aktiv, induktiv va sig‘im iste’molchilar B) Aktiv va sig‘im iste’molchilar C) Induktiv va sig‘im iste’molchilar D) Aktiv va induktiv iste’molchilar 12 / 50 12. Tok yo‘nalishi qilib shartli ravishda qanday yo‘nalish qabul qilingan? A) Manbaning manfiy qutbidan musbat qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan B) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zarralar yo‘nalishi qabul qilingan C) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan D) O‘tkazgich ichida erkin elektronlarning tartibli harakati qabul qilingan 13 / 50 13. «FSMU» ning maqsadi? A) Guruhlarning muammoli vaziyatning YEchimini ishlab chiqishi har bir yechimning imkoniyatlari va to‘siqlarni tahlil qilish B) muqobil yechimlarni tanlash C) O‘quvchilarni tarqatilgan oddiy qog‘ozga o‘z fikrlarni aniq va qisqa holatda ifoda etib, tasdiqlovchi dalillar yoki inkor etuvchi fikrlarni bayon etishga o‘rgatish D) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, 14 / 50 14. «FSMU» ning yoyilmasi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping? A) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring B) F-fikringizni bayon eting, S-fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M- ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U- fikringizni umumlashtiring C) Ffikringizni yozing, Sfikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring D) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni so‘zlab bering, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring 15 / 50 15. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) Strength, weakness, opportunity, threat B) strength, weakness, opportunity C) strength, weakness, opportunity, there D) strength, works, opportunity, threat 16 / 50 16. “Bahs-munozara” metodini o‘tkazishda qanday qoidalarga amal qilish kerak? 1) barcha ta’lim oluvchilar ishtirok etishi uchun imkoniyat yaratish; 2) “o‘ng qo‘l” qoidasi (qo‘lini ko‘tarib, ruhsat olgandan so‘ng so‘zlash)ga rioya qilish; 3) fikr-g‘oyalarni tinglash madaniyati; 4) bildirilgan fikr-g‘oyalarning takrorlanmasligi; 5) bir-birlariga o‘zaro hurmat A) 1,2,3,4,5 B) 3.4 C) 1.2 D) 1,2,3,4 17 / 50 17. “Bahs-munozara” metodi - … A) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi B) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod C) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod D) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod 18 / 50 18. “Rolli o‘yin” metodining bosqichlari to‘g‘ri keltirilgan qator? 1) Ta’lim beruvchi mavzu bo‘yicha o‘yinning maqsad va natijalarini belgilaydi hamda rolli o‘yin ssenariysini ishlab chiqadi. 2)O‘yinning maqsad va vazifalari tushuntiriladi. 3)O‘yinning maqsadidan kelib chiqib, rollarni taqsimlaydi. 4) Ta’lim oluvchilar o‘z rollarini ijro etadilar. Boshqa ta’lim oluvchilar ularni kuzatib turadilar. 5) O‘yin yakunida ta’lim oluvchilardan ular ijro etgan rolni yana qanday ijro etish mumkinligini izohlashga imkoniyat beriladi. Kuzatuvchi bo‘lgan ta’lim oluvchilar o‘z yakuniy mulohazalarini bildiradilar va o‘yinga xulosa qilinadi. A) 3.4 B) 1.2 C) 1,2,3,4,5 D) 1,2,3,4 19 / 50 19. Yorug‘lik ta’sirida moddadan elektronlar ajralishi ..... deyiladi. A) Elektrlanish B) Fotoeffekt C) Termoelektron emissiya D) Magnitlanish 20 / 50 20. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 9-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 21 / 50 21. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod C) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod D) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi 22 / 50 22. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 8-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 23 / 50 23. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) Og‘zaki, yozma B) og‘zaki, yozma, test C) og‘zaki D) yozma, test 24 / 50 24. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod B) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 25 / 50 25. Aqliy hujum metodi qo‘llanilganda qanday qoidalar inobatga olinadi?1. Bildirilgan fikr-g‘oyalar muhokama qilinmaydi va baholanmaydi 2. Bildirilgan xar qanday fikr-g‘oyalar, ular xatto to‘g‘ri bo‘lmasa ham inobatga olinadi 3. Har bir ta’lim oluvchi qatnashishi shart. 4. Har bir ta’lim oluvchi baholanishi shart A) 1.2 B) 3.4 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 26 / 50 26. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 27 / 50 27. «Keys-stadi» - qaysi so‘zdan olingan va lug‘aviy ma’nosi? A) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi B) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq, «study» – aniq vaziyat, hodisa ma’nolarini beradi C) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – real voqea, «study» –studiya ma’nolarini beradi D) Lotincha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi 28 / 50 28. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity B) strength, weakness, opportunity, threat C) strength, weakness, opportunity, there D) strength, works, opportunity, threat 29 / 50 29. “Blits -so‘rov” texnologiyasining afzalligi A) Javoblarning og‘zaki ekanligi B) Javoblarning qisqa ekanligi C) Qisqa vaqtda amalga oshirilishi D) Savol va javoblarning qisqaligi 30 / 50 30. “BBB” texnologiyasida nechta yo‘nalishda o‘quvchidan ma’lumot olinadi? A) To‘rt yo‘nalishda B) Ikki yo‘nalishda C) Uchta yo‘nalishda D) Bir yo‘nalishda 31 / 50 31. Rolli didaktik o‘yinlarni qaysi dars tipiga qo‘llash mumkin? A) Yangi mavzu bayoni darslarida B) Barcha tip darslarda C) Kirish darslarida D) Umumlashtiruvchi darslarda 32 / 50 32. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) izobarik B) izoxorik C) adiabatik D) izotermik 33 / 50 33. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish B) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish C) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash D) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash 34 / 50 34. Quyosh energiyasining boshqa turdagi energiyasidan afzalligi nimada? A) ekologik jihatdan B) FIK kattaligida C) xoxlagan xududda qurish mumkinligida D) zararsizligida 35 / 50 35. Fizik diktantning o‘ziga xos xususiyatlari- A) Javoblarning ko‘p variantli bo‘lishi B) Savollar sonining ko‘pligi C) Javoblarning qisqaligi D) Savolning juda qisqaligi 36 / 50 36. Fizika ta’limining yangi dasturiga qaysi O‘rta Osiyolik olimlarning fikrlari kiritilgan? A) Ulug‘bek, Yassaviy, Axmad Yugnakiy, Maxmud Qoshg‘ariy B) Farg‘oniy, Xorazmiy, AtTusiy, Koshiy C) Imom Ismoil al Buxoriy, Alisher Navoiy, Naqshbandiy D) Beruniy, Ar-Roziy, Ibn Sino, Forobiy, Chag‘miniy 37 / 50 37. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: absolyut va tasodifiy B) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash C) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash D) Ikki turga: sistematik va nisbiy 38 / 50 38. Interfaol mashg‘ulotlarni samarali bo‘lishi nimaga bog‘liq? A) O‘qituvchining ilmiy salohiyatiga B) O‘quvchining tinglash darajasiga C) O‘quvchilarni mashg‘ulotdan oldin yangi mavzu bo‘yicha asosiy tushuncha va dastlabki ma’lumotlarni bilishlariga D) O‘quvchilarni ilmiy salohiyatiga 39 / 50 39. Interfaol ta’limda o‘quvchilarga beriladigan vazifalar an’anaviy ta’limdan nimasi bilan farq qiladi? A) Topshiriqlar amaliyotga bog‘langan bo‘ladi B) O‘quvchini topshiriqlarni bajarishda mustaqil fikrlash, o‘z fikr mulohazalarini boshqalarga solishtirish va yakuniy xulosaga kelish C) Uzluksizligi bilan D) Ilmiyligi va hayotiyligi bilan 40 / 50 40. Ta’lim jarayonining asosini nima tashkil etadi? A) O‘quv reja, dastur, dars ishlanmasi B) DTS, o‘quv reja, dastur, darslik C) Tarqatmalar, texnikvositalar D) Darslik ko‘rgazmali qurollar 41 / 50 41. Fizika kabinetini mehnat xavfsizligi bo‘yicha jihozlash prinsipi laboratoriya stollarini elektr bilan ta’minlashni tarmoq kuchlanishidan o‘zgaruvchan tok bo‘yicha va o‘zgarmas tok bo‘yicha necha Voltga mo‘ljallangan? A) 220 V; 110V B) 36 (42)V; 110 V C) 110 V; 220 V D) 220 V; 42 V 42 / 50 42. Fizikadan o‘quv eksperimentiga qo‘yiladigan asosiy metodik talablarni ko‘rsating A) Ilmiy aniqligi, to‘g‘ri bayon qilinishi B) Sodda bayon qilinishi C) odda bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik D) Ilmiy aniqligi, tog‘ri bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik 43 / 50 43. Fizikaviy tafakkurni shakllantirishda qaysi jarayon muhim hisoblanadi? A) O‘qitishda ko‘rgazmalilikdan foydalanish B) Masalalar yechish C) Og‘zaki so‘rash D) Fizikadan yozma ish olish 44 / 50 44. Hisoblash ishlari o‘tkazilmasdan bajariladigan masalalar …… deyiladi. A) Grafik masalalar B) Eksperimental masalalar C) Sifatga oid masalalar D) Hisoblash masalalari 45 / 50 45. Fizik masala deb nimaga aytiladi? A) Faqatgina fizik hodisalar B) Fizika darslarida foydalaniladigan masalalar C) Matematik amallar yordamida yechiladigan masalalar D) Fizik qonunlar, formulalar, qoidalarga tayangan holda matematik amallar yordamida hal qilinadigan muammo 46 / 50 46. Angliya, AQSH, Fransiya davlatlarida fizika darslarida qaysi turdagi masalalalarga ko‘proq e’tibor qaratiladi? A) Grafik masalalarga B) Turli eksperimental holatlar asos qilib olingan masalalarga C) Hisoblash masalalariga D) Sifatga doir masalalarga 47 / 50 47. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi bu… A) A1 B) A2 C) A2+ D) A1+ 48 / 50 48. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida B) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida C) ”Mexanika” kursi haqida D) “Elektr” kursi haqida 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari