Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 6-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 6-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 9, 2022 86 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 7 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Diqqat! Testni 80% va undan yuqori natija bilan tugating va sertifikatga ega bo'ling! 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz Online olimpiada savollari! Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! 1 / 25 1. Ravish yasovchi qo`shimchalarni toping A) –cha, -ona, -lab, -an B) –larcha, -ona, -li, -cha C) –lab, -cha, -ona, -don D) –an, -ona, -lar, -lab 2 / 25 2. Alisher Navoiyning “Mahbub ul-qulub”asari necha qismga bo`linadi va ularning tartibi qaysi qatorda berilgan? A) 3 qismga - yaxshi fe`l xosiyati; yomon xislat kasofati haqida; turli foydali kuzatishlar va misollar B) 3 qismga - har xil odamlarning fe`l-atvori haqida; yaxshi fe`l xosiyati va yomon xislat kasofati haqida; turli foydali kuzatishlar va misollar C) 3 qismga - yaxshi fe`l xosiyati; yomon xislat kasofati haqida; safar fazilatlari to`g`risida D) 2 qismga - yaxshi fe`l xosiyati; yomon xislat kasofati haqida. 3 / 25 3. Tarkibida birgina qo`shimcha bo`lgan so`zni toping. A) taroqqa B) atamoq C) ko`rsatkich D) boradigan 4 / 25 4. “Xalq nimasi bilan xalq? O’zining urf-odatlari bilan xalq! Ko’p urf-odatlarimizni birovlar … birovlar o’ziniki qilib oldi!” Ushbu jumlalar kimning qaysi asarda uchraydi? A) P.Qodirov “Yulduzli tunlar” B) O.Yoqubov “Muzqaymoq” C) A.Qodiriy “Uloqda” D) T.Murod “Yulduzlar mangu yonadi” 5 / 25 5. “Yulduzli tunlar” romanida Ahmad Tanbal Andijonga kimni dorug`a qilib tayinlagan edi? A) Qambarbek B) Ali Do`stbek C) Uzun Hasan D) Nosirbek 6 / 25 6. Qaysi gapda sodda yasama va qo‘shma fe’llar ishtirok etgan? A) Boshing egib ta’zim ayla, shukrona ayt, Seni gulday erkalagan chaman uchun. B) Hakim bobo har bir niholga alohida e’tibor berib parvarish qilardi. C) Alpomishga alla aytgan momolarim, Ruhini shod etay desang, xalq bo‘l, elim. D) Komila bir chekkada g‘uj-g‘uj ochilgan atirgulni hidlab, Mastura bilan gaplashib o‘tirardi. 7 / 25 7. Ibroyim Yusupovning “Qadrdon so‘qmoqlar” she’ridan olingan qaysi misralarda lirik tuyg‘ular bilan birga ijtimoiy kayfiyat ham aks etgan bo‘lib, sho‘ro davri siyosatini eslatadi? A) Qizil kendir bilan shivirlashar tol, Turna uchib borar olis yoqlarga. B) Mosh paykalda gala chumchuq chug‘urlar. She’r o‘qishib turgan yosh shoirlarday. C) Biroq u bunda yo‘q, u yiroqlarda, Bizning joylar o‘rni hozir paxtazor. D) Burilishda tanish qo‘shig‘in kuylab, Qo‘shni qiz oldimdan chiqib qolarday. 8 / 25 8. Xirmon yanchishda kuylanadigan o‘zbek xalq qo‘shig‘ini aniqlang. A) “Chittigul” B) “Xo‘sh-xo‘sh” C) “Turey-turey” D) “Maydagul” 9 / 25 9. Tarkibidagi barcha otlar mavhum ot hisoblanadigan gapni toping. A) Oyog‘ingiz yugursa, maqsadingizga yetkazadi, tilingiz yugursa, boshingizga falokat keltiradi. B) U o‘z qalbida kechayotgan tuyg‘ularni qanday atashni bilmas edi. C) Hayo qalbning haqiqiy ko‘zgusidir. D) Yalqovlik muhtojlik eshigidir. 10 / 25 10. Xalq qo‘shiqlari haqidagi qaysi fikr xato? A) Xalq qo‘shiqlarida xalqning orzu-umidlari, zavq-shavqi, quvonch va iztiroblari mujassamlashgan. B) Xalq qo‘shiqlari juda qadimiy tarixga ega. C) Xalq qo‘shiqlari to‘y-tomoshalar jarayonida paydo bo‘lgan. D) Xalq qo‘shiqlarida ko‘pchilikning his-tuyg‘ulari umumlashtirilgan holda yakka shaxs kechinmalari orqali aks ettiriladi. 11 / 25 11. Qaysi gapda orttirma nisbatdagi fe’l ishtirok etmagan? A) Sen chala qoldirgan yerlaringni supura tur, kelib qolar. B) Dalaga suv chiqaraman, ekinlar gurkirab, yashnab ketadi. C) – Koyima, qizim, - dedi ona, o‘rtog‘ingni quruq jo‘natmaymiz. D) Ertaga mashina kelar, kelmasa, yo‘lga chiqmayman. 12 / 25 12. — Shiroq biz tomondan. O‘zi ertakchi, dostonchi dono chol. Butun umri cho‘ponlik bilan o‘tgan, — dedi Saksfar. Ushbu gapda nechta shaxs oti mavjud? A) 5 B) 4 C) 2 D) 3 13 / 25 13. Sallalari boshlarida oq savat, Ko‘rpacha tagda hamavaqt uch qavat. Birlari mo‘ltoninamo, hiylagar, Birlaridur kunda pix-u gavda xar. “Tanobchilar” satirasidan olingan ushbu parchada qanday tasvir vositasidan foydalanilgan? A) tazod B) jonlantirish C) sifatlash D) mubolag‘a 14 / 25 14. Xalq (tabobat) qulupnay (mevterlatuvchi, bezgak (xuruj) qarshi omil sifatida tavsiya etiladi. Qavs ichidagi so‘zlarga qo‘shilishi kerak bo‘lgan munosabat shakllari soni nechta? A) 3 ta B) 6 ta C) 5 ta D) 4 ta 15 / 25 15. Qaysi asarda biron muhim voqeani aytish uchun uni bu voqeaga mutlaqo aloqasi yo‘q tafsilotlar orqali bayon qilish usuli uchraydi? A) “Do‘nan” B) “Shum bola” C) “Urushning so‘nggi qurboni” D) “Muzqaymoq” 16 / 25 16. Uch, qushcha, hur Qo‘shig‘im bo‘lib! – Shudir sendan so‘nggi tilagim. Tanim qolsin bunda (Tan nima?) Ona yurtga borsin yuragim. (Musa Jalil) Ushbu she’riy parchada kimning tuyg‘ulari ifodalanmoqda? A) Qamoqxonadagi mahbusning. B) Kasalxonada yotgan bemorning. C) Urushdagi askarlarning. D) Chet ellarda sargardon yurgan ishchilarning. 17 / 25 17. Qaysi gapda fe’lning barcha vazifa shakllari ishtirok etgan? A) Orqa tomonda o‘tirgan Dilbar o‘zini tutolmay qiqirlab kula boshladi. B) So‘ridagi ko‘rpachani yig‘ishtirib olib, mehmonlar kelguncha yakandoz to‘shab, joy soldi. C) - Odamlar sizni qattiq hurmat qilishadi, shuning uchun sha’ningizga dog‘ tushiradigan ish qilmang, - dedi u kuyunib. D) Necha kundan beri qattiq esayotgan shamol tinavermagach, tog‘ga chiqishni qoldirdi. 18 / 25 18. Boychechakni tutdilar, Tut yog‘ochga osdilar.Qilich bilan chopdilar, Baxmal bilan yopdilar. Ushbu parchadagi boychechak qanday ramz hisoblanadi? A) jo‘shqinlik ramzi B) mehnatkash inson ramzi C) yoshlik ramzi D) bahor ramzi 19 / 25 19. Sabab ravishi qatnashgan gapni aniqlang. A) U esa hamon qo‘rqoqligi tufayli kechalari ko‘chaga chiqolmaydi. B) U qah-qah urib yuborishdan o‘zini arang tiyib, ko‘zlarini yumdi. C) Xayrullo bu shartga noiloj ko‘ndi. D) Mana shu mablag‘ behuda sarf etilmasligi uchun komissiya qat’iy bir qarorga kelishi kerak. 20 / 25 20. Qaysi gapda taqsim son ishtirok etgan? A) Tarixing bitmakka, xalqim, mingta Firdavsiy kerak. B) Oltovlon ola bo‘lsa, og‘zidagin oldirar. C) Bekatda o‘n odam avtobus kutib turishardi. D) Azim har yelkasiga to‘rttadan odam sig‘adigan yigit bo‘libdi. 21 / 25 21. Sabab ravishdoshini toping. A) ko‘rgani bordi B) suvga tikilgancha o‘ylanib qoldi C) yig‘lay-yig‘lay uxladi D) qo‘rqib kirmadi 22 / 25 22. Quyidagi o‘tgan zamon shakllaridan qaysi biri ilgari ro‘y bergan harakat va holatning so‘zlovchi tomonidan eshitib bilganini ifodalaydi? A) Mana bu shotutni bobosi ekkan. B) Mixlangan qulog‘idan, suv quyar oyog‘idan. C) Sinf rahbarimiz G‘anini uyga yuboribdilar. D) Oq yer ochdim, qora bug‘doy sochdim. 23 / 25 23. Qo‘shimcha qo‘shilishi bilan bog‘liq imloviy xatolik qaysi gapda mavjud? A) Sen chiqguncha kutib tura qolaman. B) Yuragimda mening bir dardim bor… C) Ob-havo yomonlashganda tog‘ga chiqmaslikni maslahat berishdi. D) Olis-olislarda qolgan qishlog‘im… 24 / 25 24. Tarkibidagi barcha sifatlar yasama bo‘lgan gapni aniqlang. A) U otasi Muzaffar Farmonovning batamom aksi: dadasi yum-yumaloq, do‘mboq bo‘lsa, bu xushqad, xushsurat. B) Nodon, kaltafahm odamdan ma’noli gap chiqmaydi. C) Balandparvoz, quruq gapirgan odamning gapi bemaza qovunga o‘xshaydi. D) Sofdil va jonkuyar insonlar bilan bu dunyo oboddir. 25 / 25 25. Eh o‘rik! Soya ham do‘st bo‘ladimi? Laqqa tushubsan-da lof ursa. Do‘st bo‘lsa, har qanday ob-havoda Yoningda tursa… Ushbu she’riy parchaga eng mos hikmatli so‘zni aniqlang. A) Yor uldurki, har nechakim o‘ziga Istamas, yorig‘a ham istamagay. O‘zi istarki, yor uchun o‘lgay, Ani munda sherik aylamagay. (Navoiy) B) Do‘sti yo‘q bilan sirlash, Do‘sti ko‘p bilan siylash. (Abay) C) Do‘st bilan obod uying, gar bo‘lsa u vayrona ham, Do‘st qadam qo‘ymas esa, vayronadir koshona ham. (E. Vohidov) D) Yomon do‘st – bir ko‘lankadir: quyoshli kunda qochsang ham qutula olmaysan, bulutli kunda izlasang ham topolmaysan. (Abay) 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2