Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 6-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 6-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 9, 2022 11 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Diqqat! Testni 80% va undan yuqori natija bilan tugating va sertifikatga ega bo'ling! 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz Online olimpiada savollari! Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! 1 / 25 1. Qaysi qatorda –siz qo`shimchasi sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha vazifasida qo`llangan? A) Suvsiz hayot bo`lmaydi B) Odobni odobsizdan o`rgan C) Siz bebaho insonsiz D) U bu gapdan xabarsiz edi 2 / 25 2. Nisbat qo`shimchasi vositasida o`timsiz fe`lga aylanishi mumkin bo`lgan o`timli fe`llar berilgan qatorni toping. A) kiymoq, taramoq B) yuvmoq, yayramoq C) qochmoq, yonmoq D) quvonmoq,jilmaymoq 3 / 25 3. Hajviy pyesa berilgan qatorni belgilang. A) ”Oltin buzoqcha” B) ”Revizor” C) ”Dodhohim” D) ”Chiqdi” 4 / 25 4. Faqat ko`makchi fe`l tarkibida qo`llanuvchi shakllarni aniqlang. A) shaxs-son, zamon B) nisbat, bo`lishsizlik, shaxs-son C) fe`lning vazifa shakllari, nisbat D) bo`lishsizlik, shaxs-son 5 / 25 5. X.To`xtaboyevning “Sariq devni minib” romanidagi “Baxtim kulib boqqan edi” bobida Hojimjonnnig qaysi sarguzashtlari to`g`risida hikoya qilinadi? A) Hoshimjonning tashlandiq uydan sehrli qalpoqchani topib olishi va a`lo baholar olishi B) Hoshimjonning Soraxon folbin va uning o`g`lining nayranglarini fosh etishi C) Hoshimjonning qalpoqcha tufayli diplomli bo`lgani, Krupskaya maktab-internatidagi sarguzashtlari D) Hoshimjonning 1200 gektar paxta maydoni-yu, 12 ta brigadaga agronom bo`lib tayinlanganligi 6 / 25 6. Tarkibidagi barcha sifatlar yasama bo‘lgan gapni aniqlang. A) Balandparvoz, quruq gapirgan odamning gapi bemaza qovunga o‘xshaydi. B) U otasi Muzaffar Farmonovning batamom aksi: dadasi yum-yumaloq, do‘mboq bo‘lsa, bu xushqad, xushsurat. C) Sofdil va jonkuyar insonlar bilan bu dunyo oboddir. D) Nodon, kaltafahm odamdan ma’noli gap chiqmaydi. 7 / 25 7. Qaysi gapda taqsim son ishtirok etgan? A) Bekatda o‘n odam avtobus kutib turishardi. B) Tarixing bitmakka, xalqim, mingta Firdavsiy kerak. C) Oltovlon ola bo‘lsa, og‘zidagin oldirar. D) Azim har yelkasiga to‘rttadan odam sig‘adigan yigit bo‘libdi. 8 / 25 8. Qo‘shimcha qo‘shilishi bilan bog‘liq imloviy xatolik qaysi gapda mavjud? A) Olis-olislarda qolgan qishlog‘im… B) Yuragimda mening bir dardim bor… C) Ob-havo yomonlashganda tog‘ga chiqmaslikni maslahat berishdi. D) Sen chiqguncha kutib tura qolaman. 9 / 25 9. Ibroyim Yusupovning “Qadrdon so‘qmoqlar” she’ridan olingan qaysi misralarda lirik tuyg‘ular bilan birga ijtimoiy kayfiyat ham aks etgan bo‘lib, sho‘ro davri siyosatini eslatadi? A) Qizil kendir bilan shivirlashar tol, Turna uchib borar olis yoqlarga. B) Mosh paykalda gala chumchuq chug‘urlar. She’r o‘qishib turgan yosh shoirlarday. C) Biroq u bunda yo‘q, u yiroqlarda, Bizning joylar o‘rni hozir paxtazor. D) Burilishda tanish qo‘shig‘in kuylab, Qo‘shni qiz oldimdan chiqib qolarday. 10 / 25 10. Qaysi asarda biron muhim voqeani aytish uchun uni bu voqeaga mutlaqo aloqasi yo‘q tafsilotlar orqali bayon qilish usuli uchraydi? A) “Muzqaymoq” B) “Urushning so‘nggi qurboni” C) “Shum bola” D) “Do‘nan” 11 / 25 11. Qaysi gapda orttirma nisbatdagi fe’l ishtirok etmagan? A) – Koyima, qizim, - dedi ona, o‘rtog‘ingni quruq jo‘natmaymiz. B) Sen chala qoldirgan yerlaringni supura tur, kelib qolar. C) Ertaga mashina kelar, kelmasa, yo‘lga chiqmayman. D) Dalaga suv chiqaraman, ekinlar gurkirab, yashnab ketadi. 12 / 25 12. Xirmon yanchishda kuylanadigan o‘zbek xalq qo‘shig‘ini aniqlang. A) “Turey-turey” B) “Xo‘sh-xo‘sh” C) “Maydagul” D) “Chittigul” 13 / 25 13. Eh o‘rik! Soya ham do‘st bo‘ladimi? Laqqa tushubsan-da lof ursa. Do‘st bo‘lsa, har qanday ob-havoda Yoningda tursa… Ushbu she’riy parchaga eng mos hikmatli so‘zni aniqlang. A) Yor uldurki, har nechakim o‘ziga Istamas, yorig‘a ham istamagay. O‘zi istarki, yor uchun o‘lgay, Ani munda sherik aylamagay. (Navoiy) B) Yomon do‘st – bir ko‘lankadir: quyoshli kunda qochsang ham qutula olmaysan, bulutli kunda izlasang ham topolmaysan. (Abay) C) Do‘st bilan obod uying, gar bo‘lsa u vayrona ham, Do‘st qadam qo‘ymas esa, vayronadir koshona ham. (E. Vohidov) D) Do‘sti yo‘q bilan sirlash, Do‘sti ko‘p bilan siylash. (Abay) 14 / 25 14. Sabab ravishdoshini toping. A) ko‘rgani bordi B) suvga tikilgancha o‘ylanib qoldi C) yig‘lay-yig‘lay uxladi D) qo‘rqib kirmadi 15 / 25 15. Sallalari boshlarida oq savat, Ko‘rpacha tagda hamavaqt uch qavat. Birlari mo‘ltoninamo, hiylagar, Birlaridur kunda pix-u gavda xar. “Tanobchilar” satirasidan olingan ushbu parchada qanday tasvir vositasidan foydalanilgan? A) tazod B) sifatlash C) jonlantirish D) mubolag‘a 16 / 25 16. Qaysi gapda sodda yasama va qo‘shma fe’llar ishtirok etgan? A) Komila bir chekkada g‘uj-g‘uj ochilgan atirgulni hidlab, Mastura bilan gaplashib o‘tirardi. B) Hakim bobo har bir niholga alohida e’tibor berib parvarish qilardi. C) Boshing egib ta’zim ayla, shukrona ayt, Seni gulday erkalagan chaman uchun. D) Alpomishga alla aytgan momolarim, Ruhini shod etay desang, xalq bo‘l, elim. 17 / 25 17. Xalq qo‘shiqlari haqidagi qaysi fikr xato? A) Xalq qo‘shiqlari juda qadimiy tarixga ega. B) Xalq qo‘shiqlarida ko‘pchilikning his-tuyg‘ulari umumlashtirilgan holda yakka shaxs kechinmalari orqali aks ettiriladi. C) Xalq qo‘shiqlarida xalqning orzu-umidlari, zavq-shavqi, quvonch va iztiroblari mujassamlashgan. D) Xalq qo‘shiqlari to‘y-tomoshalar jarayonida paydo bo‘lgan. 18 / 25 18. Boychechakni tutdilar, Tut yog‘ochga osdilar.Qilich bilan chopdilar, Baxmal bilan yopdilar. Ushbu parchadagi boychechak qanday ramz hisoblanadi? A) yoshlik ramzi B) mehnatkash inson ramzi C) bahor ramzi D) jo‘shqinlik ramzi 19 / 25 19. Qaysi gapda fe’lning barcha vazifa shakllari ishtirok etgan? A) So‘ridagi ko‘rpachani yig‘ishtirib olib, mehmonlar kelguncha yakandoz to‘shab, joy soldi. B) Necha kundan beri qattiq esayotgan shamol tinavermagach, tog‘ga chiqishni qoldirdi. C) Orqa tomonda o‘tirgan Dilbar o‘zini tutolmay qiqirlab kula boshladi. D) - Odamlar sizni qattiq hurmat qilishadi, shuning uchun sha’ningizga dog‘ tushiradigan ish qilmang, - dedi u kuyunib. 20 / 25 20. Xalq (tabobat) qulupnay (mevterlatuvchi, bezgak (xuruj) qarshi omil sifatida tavsiya etiladi. Qavs ichidagi so‘zlarga qo‘shilishi kerak bo‘lgan munosabat shakllari soni nechta? A) 6 ta B) 5 ta C) 4 ta D) 3 ta 21 / 25 21. Uch, qushcha, hur Qo‘shig‘im bo‘lib! – Shudir sendan so‘nggi tilagim. Tanim qolsin bunda (Tan nima?) Ona yurtga borsin yuragim. (Musa Jalil) Ushbu she’riy parchada kimning tuyg‘ulari ifodalanmoqda? A) Urushdagi askarlarning. B) Kasalxonada yotgan bemorning. C) Qamoqxonadagi mahbusning. D) Chet ellarda sargardon yurgan ishchilarning. 22 / 25 22. — Shiroq biz tomondan. O‘zi ertakchi, dostonchi dono chol. Butun umri cho‘ponlik bilan o‘tgan, — dedi Saksfar. Ushbu gapda nechta shaxs oti mavjud? A) 4 B) 3 C) 2 D) 5 23 / 25 23. Tarkibidagi barcha otlar mavhum ot hisoblanadigan gapni toping. A) Yalqovlik muhtojlik eshigidir. B) Oyog‘ingiz yugursa, maqsadingizga yetkazadi, tilingiz yugursa, boshingizga falokat keltiradi. C) U o‘z qalbida kechayotgan tuyg‘ularni qanday atashni bilmas edi. D) Hayo qalbning haqiqiy ko‘zgusidir. 24 / 25 24. Sabab ravishi qatnashgan gapni aniqlang. A) U esa hamon qo‘rqoqligi tufayli kechalari ko‘chaga chiqolmaydi. B) Xayrullo bu shartga noiloj ko‘ndi. C) U qah-qah urib yuborishdan o‘zini arang tiyib, ko‘zlarini yumdi. D) Mana shu mablag‘ behuda sarf etilmasligi uchun komissiya qat’iy bir qarorga kelishi kerak. 25 / 25 25. Quyidagi o‘tgan zamon shakllaridan qaysi biri ilgari ro‘y bergan harakat va holatning so‘zlovchi tomonidan eshitib bilganini ifodalaydi? A) Oq yer ochdim, qora bug‘doy sochdim. B) Sinf rahbarimiz G‘anini uyga yuboribdilar. C) Mixlangan qulog‘idan, suv quyar oyog‘idan. D) Mana bu shotutni bobosi ekkan. 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2