Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 29 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. X+12=X+X+X+X tenglamadagi X belgisi ostidagi sonni toping A) 2 B) 4 C) 6 D) 5 2 / 40 2. Qoʻshish va ayirish amallariga doir sodda masalalar qanday mazmunlarda boʻlishi mumkin? A) To’g’ri javob yo’q B) Yigʻindini, qoldiqni topishga doir masalalar C) Qoldiqni, yigʻindini topishga doir bir necha birlik orttirish, (kamay-shga, ayirmali solish-shga D) Yigʻindini, qoldiqni, karrali nisbatni ayirmali solishtirishni topishga doir masalalar 3 / 40 3. Saturnning sirtidagi harorati necha ⁰C atrofida bo'ladi? A) -120⁰C B) -10⁰C C) -180⁰C D) -100⁰C 4 / 40 4. "Osmon hodisasi " -bu... A) Meteoritlar B) Asteroidlar C) Kometalar D) Meteorlar 5 / 40 5. Ona bilan bola bozorga borib 6 kg sanzi, 20 kg kartoshka, undan 2 marta kam lavlagi, 3 kg olma va 5 kg karam sotib oldi. Jami necha kg SABZAVOT sotib olingan? A) 44 B) 40 C) 41 D) 43 6 / 40 6. Maqolni davom ettiring. Vatani borning baxti bor, Mehnati borning .... bor. A) Taxti B) TJY C) Kelajagi D) Omadi 7 / 40 7. Aylanada yotgan 53 ta nuqtadan nechta vatar o'tkazish mumkin ? A) 1373 B) 1384 C) 1370 D) 1378 8 / 40 8. Rauf Tolib “Sayoq bola” kimning tomonidan aytilgan? A) Teshajon B) Tolibjon C) Tursunali D) Tuflijon 9 / 40 9. Xat boshiga amal qilish qachon oʻrgatiladi? A) 2 -sinf 1 -yarim yillikdan B) 3-sinfda C) 1-sinf 2- yarim yillikdan D) 1- sinf 1-yarim yillikdan 10 / 40 10. Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Voqealikni anglash C) Predmetlarni aniqlash D) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash 11 / 40 11. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. D) Olmosh so‘z turkumi haqida bili 12 / 40 12. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Tovush B) Gap C) So'z D) Bo'g'in 13 / 40 13. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Til hodisalariga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 14 / 40 14. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 2, 3 B) 1 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 15 / 40 15. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3, 4, 5 16 / 40 16. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Nazariy tekshirish metodlari B) Amaliy tekshirish metodlari C) Analitik-sintetik metod D) Eksperiment 17 / 40 17. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 4 B) 5 C) 3 D) 2 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ifodali o'qish B) izohlash C) ma'nosini anglash D) ifodali yodlash 19 / 40 19. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 4 C) 1 D) 3 20 / 40 20. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish:og'zaki va yozma D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 3 4 22 / 40 22. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik C) ekskursiya D) ona tili darslari 23 / 40 23. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 24 / 40 24. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 1, 3 C) 1, 2 D) 2, 3 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 10-25 daqiqaga B) 3—5 daqiqaga C) 5-10 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 26 / 40 26. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 27 / 40 27. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) O'z diktant B) Erkin diktant C) Ta'kidiy diktant D) Saylanma diktant 28 / 40 28. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) O'z diktant C) Erkin diktant D) Izohli diktant 29 / 40 29. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik 30 / 40 30. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 2, 3 B) 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 31 / 40 31. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 4-sinfdan B) 3-4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 2-4-sinfdan 32 / 40 32. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish D) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish 33 / 40 33. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 3 D) 8 34 / 40 34. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 37 / 40 37. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar 38 / 40 38. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Morfologik B) Analiz C) Sintez D) Sintaktik 39 / 40 39. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 1, 3, 4 C) 3, 4, 5 D) 2, 4, 5 40 / 40 40. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz