Boshlang’ich attestatsiya №14 Fevral 15, 2023Fevral 15, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №14 ga fikr bildirilmagan. 0% 48 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Har bir parrandaning massasini topamiz. A) G'oz- 6kg, tovuq-3 kg B) G'oz- 7 kg, tovuq-7 kg C) G'oz- 6 kg, tovuq-7 kg D) G'oz- 3kg, tovuq-73kg 2 / 40 2. Ikkita ustun orasidagi masofa 100 m bo‘lsa, 1-ustun bilan 11-ustun orasidagi masofa necha metr? A) 1000 m B) 1100 m C) 1010 m D) 1001 m 3 / 40 3. Saturnni qanday gazlar o'rab turadi? A) Karbonat angidrid B) Vodorod, geliy va metan C) Metan D) Vodorod va geliy 4 / 40 4. Benzin quyish shaxobchasiga 2400 l benzin keltirildi. 1kuni benzinning 3/10 qismi, 2-kuni 2/10 qismi sarflandi. Shu ikki kunda necha litr benzin sarflandi? A) 480 l B) 1100 l C) 1200 l D) 720 l 5 / 40 5. Ushbu parcha qaysi hikoyadan olingan? Kunlardan bir kun Xorazm yurtining podshoxi mamlakatdaeng chiroyli sõz aytish bahsini õtkazmoqchi bõlibdi. A) Ilmli ming yashar B) Yaxshilik ketidan yaxshilik keladi C) Qizcha va qarğalar D) TJY 6 / 40 6. Õzbekiston Respublikasining Davlat bayroği qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabrda B) TJY C) 1991-yil 31-avgustda D) 1991-yil 8-dekabrda 7 / 40 7. 5 ta ishchi 5 soatda 5 metr chuqur kovladi. 100metrlik chuqurni 100soatda kovlash uchun nechta ishchi jerak bo‘ladi? A) 10 B) 5 C) 500 D) 100 8 / 40 8. Tukdan parda yuzida, Pishar o'lkam kuzida . Xushbo'y hidi, tillarang, Ko'ngil uchun bir qarang. Using topishmoq qaysi matnda berilgan? A) Kuz ko'rinishlari B) Oltin kuz C) Kuz hayajonlari D) TJY 9 / 40 9. Bu metod harf shaklini toʻgʻri tasavvur qila olmaydigan...... ...... oʻquvchilar uchun qoʻllaniladi. Ushbu taʼrif qaysi metod haqida? A) Nusxaga qarab koʻchirish usuli B) To’g’ri javob yo’q C) Nusxa koʻchirish usuli D) Namunaga qarab yozish usuli 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog B) Monolog C) Ichki D) Tashqi 11 / 40 11. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Muhokama, individual B) Tasvir, jamoaviy insho C) Hikoya, individual D) Hikoya, tasvir, muhokama 12 / 40 12. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 13 / 40 13. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 2: B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 3: D) 4 14 / 40 14. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1993-yil 2-sentabr: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1997-yil 27-avgust: 15 / 40 15. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Abjad: B) Mufradot: C) Muqattaol D) Murakkabbot: 16 / 40 16. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 17 / 40 17. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 2 B) 4 C) 8 D) 6: 18 / 40 18. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) induksiya-deduksiya metodi: C) suhbat metodi: D) ko'rgazmali metod 19 / 40 19. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish B) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: C) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: D) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish 20 / 40 20. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 21 / 40 21. Diksiya nima? A) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 22 / 40 22. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 5: C) 8: D) 2: 23 / 40 23. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 5 C) 3: D) 4 24 / 40 24. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda 25 / 40 25. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 26 / 40 26. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Qosh: C) Yoz: D) Odob: 27 / 40 27. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 28 / 40 28. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) fonematik yozuv: C) ideografik yozuv D) fonografik yozuv: 29 / 40 29. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: B) PQ 2909 -son. 20.04.2017 C) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: D) Milliy o'quv dasturi: 30 / 40 30. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Abjad: C) Muqattaol: D) Murakkabbot: 31 / 40 31. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 32 / 40 32. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 33 / 40 33. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 34 / 40 34. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 35 / 40 35. Fonematik eshitish - bu... A) Barcha javoblar to'g'ri: B) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari C) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 37 / 40 37. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 38 / 40 38. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson 39 / 40 39. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) amaliy va nazariy xarakterda: C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 40 / 40 40. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 3: B) 5: C) 2: D) 4 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf