Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 78 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 2 / 40 2. 962707 sonida nechta ming bor? A) 9627 B) 962 C) To’g’ri javob yo’q D) 96 3 / 40 3. Saturnni qanday gazlar o'rab turadi? A) Metan B) Vodorod, geliy va metan C) Vodorod va geliy D) Karbonat angidrid 4 / 40 4. Yovvoyi o'simliklar berilgan qatorni belgilang A) Jag'jag', atirgul, otquloq B) Sachratqio't, ajriq, tirnoqgul C) Cho'l yalpizi, namozshomgul, rayhon D) Sho'ra, saksovul, yantoq, qamish 5 / 40 5. Put the necessary word “Are there … banana ‘’ A) no B) any C) an D) some 6 / 40 6. Sinonim so'zlarni toping A) go'zal ,suluv ,chiroyli B) badjahl ,qaysar ,injiq C) Barchasi D) tantiq, yalqov, beparvo 7 / 40 7. II shaxs birlikda kelgan ot qatnashgan gapni belgilang A) Niyating meni sharmisor etishmi?! B) Maktabingizda yana qanday to'garaklar faoliyat yuritadi. C) Senga tilaklarim ko'p. D) Bobo egilib hassasini oldi. 8 / 40 8. Qaysi alloma qo’shishni fanga kiritgan? A) Ali Qushchi B) Al Farg'oniy C) Al Koshiy D) Al Xorazmiy 9 / 40 9. O'nli kasrni kim o‘ylab topgan? A) Koshiy B) Beruniy C) Ali qushchi D) Xorazmiy 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog B) Ichki C) Tashqi D) Monolog 11 / 40 11. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Jamoaviy insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar C) Individual va jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho 12 / 40 12. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2 B) 1, 2, 3 C) 1, 3 D) 2, 3 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 14 / 40 14. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) 3 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 4 15 / 40 15. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1 B) 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 16 / 40 16. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 2 3 4 C) 1 2 4 5 D) 1 3 4 5 17 / 40 17. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish D) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 19 / 40 19. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) Izohli diktant C) Erkin diktant D) O'z diktant 20 / 40 20. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ona tili darslari B) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ekskursiya 21 / 40 21. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) So'z C) Tovush D) Bo'g'in 22 / 40 22. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish:og'zaki va yozma B) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali C) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash D) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq 23 / 40 23. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Saylanma diktant B) Ta'kidiy diktant C) Erkin diktant D) O'z diktant 24 / 40 24. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 4 C) 1, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 25 / 40 25. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 27 / 40 27. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 28 / 40 28. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 29 / 40 29. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Everestik C) Katexezik D) Savol-javob 30 / 40 30. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Bir xillikda bo'ladi. C) Komplektlashtirilgan D) Dars jadvali tuzilmaydi. 31 / 40 31. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 1, 3, 4 C) 3, 4, 5 D) 2, 4, 5 32 / 40 32. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid D) analitik, sintetik 33 / 40 33. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 4-sinfdan D) 3-4-sinfdan 34 / 40 34. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish B) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish C) tushunchaning belgilarini umumlashtirish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 35 / 40 35. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3 D) 2, 3 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 3—5 daqiqaga B) 10-25 daqiqaga C) 5-10 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 37 / 40 37. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar C) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar D) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar 38 / 40 38. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Sintez C) Morfologik D) Analiz 39 / 40 39. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Nazariy tekshirish metodlari B) Analitik-sintetik metod C) Amaliy tekshirish metodlari D) Eksperiment 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3 4 D) 2, 3, 4 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz