Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 78 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Goniya nima? A) 1 ta burchagi to‘g‘ri, qolgan 2 burchagi to‘g‘ri bo‘lmagan uchburchak shakldagi chizg‘ich B) Qurilish asboblar to‘plami C) Har turli tomonli uchburchak D) Chizg‘ichlar to‘plami 2 / 40 2. Qaysi soʻzlardagi f tovushi v tarzida talaffuz qilinadi? A) Fazo, kaft B) Afzal, afgʻon C) To’g’ri javob yo’q D) Firdavs, foniyv 3 / 40 3. Neptun sirtidagi harorat necha ⁰C atrofida bo'ladi? A) -100⁰C atrofida B) -400⁰C atrofida C) -300⁰C atrofida D) -200⁰C atrofida 4 / 40 4. 1 milliard sekund o'tishi uchun qariyb necha yil o'tadi ? A) 40 yil B) 30 yil C) 25 yil D) 32 yil 5 / 40 5. Agar 65030 soni 4 ta oʻnlikka ortirilsa qiydagi son hosil boʻladi. A) 65 700 B) 65 070 C) 65 007 D) 68 430 6 / 40 6. Õzbekiston Respublikasining Davlat bayroği qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabrda B) 1991-yil 8-dekabrda C) 1991-yil 31-avgustda D) TJY 7 / 40 7. Yuzi 60 m .kv bo'lgan qog'ozning 2/6 qismi qirqib olindi. Qolgan qismining yuzini toping A) 40 m. kv B) 10 m. kv C) 20 m. kv D) 180 m. kv 8 / 40 8. Sifat otga qanday bog’lanadi? A) bog'lanmaydi B) to'g'ri javob yo'q C) ohang yordamida D) qo'shimcha orqali 9 / 40 9. a+2, b-4, a+b, a-b. Bu qanday ifoda? A) Raqamli matematik ifoda B) Murakkab harfiy ifoda C) Tenglama D) Sodda harfiy ifoda 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... B) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... C) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... D) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. 11 / 40 11. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash C) Gap, so‘z va matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) 3 C) 4 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 13 / 40 13. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq B) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 14 / 40 14. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 3 B) 1, 2 C) 1, 2, 3 D) 2, 3 15 / 40 15. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 2, 3 C) 1 D) 1, 2 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 17 / 40 17. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 4 C) 2, 3 D) 1, 2, 4 18 / 40 18. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Morfologik B) Sintaktik C) Analiz D) Sintez 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 3—5 daqiqaga C) 10-25 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish D) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish 21 / 40 21. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar B) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 1 B) 4 C) 2 D) 3 23 / 40 23. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Ta'kidiy diktant B) Erkin diktant C) O'z diktant D) Saylanma diktant 24 / 40 24. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 3 4 5 B) 1 2 3 4 C) 2 3 4 5 D) 1 2 4 5 25 / 40 25. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 2, 4, 5 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 3 D) 3, 4, 5 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 3 4 27 / 40 27. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) ekskursiya C) ona tili darslari D) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik 28 / 40 28. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Til hodisalariga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 29 / 40 29. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Tovush B) Gap C) So'z D) Bo'g'in 30 / 40 30. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid B) analitik, sintetik C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 31 / 40 31. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 5 C) 2 D) 4 32 / 40 32. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Katexezik C) Savol-javob D) Everestik 33 / 40 33. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 2-4-sinfdan C) 4-sinfdan D) 3-4-sinfdan 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Komplektlashtirilgan B) Bir xillikda bo'ladi. C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Integrallashtirilgan 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ifodali o'qish C) ifodali yodlash D) ma'nosini anglash 36 / 40 36. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 37 / 40 37. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 38 / 40 38. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 39 / 40 39. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning belgilarini umumlashtirish B) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish C) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish D) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz