Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 78 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. 1 ta sariq koptokcha massasi nechta qizil koptokcha massasiga teng? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 2 / 40 2. "Til qudrati" rivoyatida ikki olim kimga ilm berish haqida suhbatlashib, tortishib qolishdi? A) qiz bolaga B) o‘g‘il bolaga C) farzandga D) o‘quvchiga 3 / 40 3. Merkuriy Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 44 sutkada B) 88 sutkada C) 24 sutkada D) 48 sutkada 4 / 40 4. So'zlovchi fikri qaratilgan shaxs yoki narsalarni bildiruvchi so'z birikmasi nima deyiladi? ] A) Undalma B) Uyushiq bo'lak C) Birikma D) Ikkinchi darajali bo'lak 5 / 40 5. Fozilda 48 ta yongʻoq bor edi. Ularning choragini akasiga, qolganlarning choragini ukasiga berdi. Fozilda nechta yongʻoq qoldi. A) 27ta B) 60ta C) 36ta D) 9ta 6 / 40 6. Ta`limiy diktant turlari? A) 7 ta B) 8 ta C) 6ta D) 2 ta 7 / 40 7. Dаstlаb uzunlikni o’lchаshda qаysi tushunchа оrqаli kiritiladi? A) To’g’ri chiziq yordаmidа B) tеzlik оrqаli, chiziq оrqаli C) Kеsmа uzunligi tushunchаsi оrqаli D) Ма’lum mаsоfа, chiziq оrqаli 8 / 40 8. "Ko'k arg'umchoq" hikoyasidagi " ko'k arg'umchoq" deb nimaga aytilgan? A) Qushlar B) TJY C) Hayvonlar D) Eshak 9 / 40 9. O'quvchilarni badiiy adabiyot o'qishga yo'naltiruvchi dars turi qaysi? A) Izohli o‘qish B) Sinfdan tashqari o‘qish C) Muammoli o‘qish D) Sidirg‘a o‘qish 10 / 40 10. Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 2 B) 8 C) 5 D) 4 11 / 40 11. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Gap B) Matn C) So‘z D) So‘z birikmasi 12 / 40 12. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 C) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 13 / 40 13. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 14 / 40 14. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 15 / 40 15. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 2, 3 B) 1, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 16 / 40 16. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) ekskursiya C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) ona tili darslari 17 / 40 17. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3 D) 3, 4 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 4 C) 1 D) 2 20 / 40 20. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Katexezik va everestik C) Everestik D) Savol-javob 21 / 40 21. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik 22 / 40 22. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Analitik-sintetik metod B) Eksperiment C) Amaliy tekshirish metodlari D) Nazariy tekshirish metodlari 23 / 40 23. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish C) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 24 / 40 24. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 4 5 B) 1 2 3 4 C) 1 3 4 5 D) 2 3 4 5 25 / 40 25. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 4 B) 5 C) 3 D) 2 26 / 40 26. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish 27 / 40 27. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) Tovush C) So'z D) Gap 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 3 C) 1 D) 2 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 10-25 daqiqaga B) 5-10 daqiqaga C) 5-8 daqiqaga D) 3—5 daqiqaga 30 / 40 30. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Sintez C) Analiz D) Morfologik 31 / 40 31. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 2-4-sinfdan C) 4-sinfdan D) 3-4-sinfdan 32 / 40 32. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 3 4 D) 1, 2, 3, 4 33 / 40 33. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4 34 / 40 34. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 3, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 1, 3, 4 35 / 40 35. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Dars jadvali tuzilmaydi. B) Komplektlashtirilgan C) Bir xillikda bo'ladi. D) Integrallashtirilgan 36 / 40 36. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish:og'zaki va yozma D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 37 / 40 37. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 38 / 40 38. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ifodali yodlash B) ma'nosini anglash C) izohlash D) ifodali o'qish 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 1 B) 3 C) 4 D) 2 40 / 40 40. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 4 D) 1, 4 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz