Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 68 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Har bir harfga bitta raqam mos keladi. Hisoblaymiz: A) 10 B) 17 C) 9 D) 15 2 / 40 2. Agar moʻridan yo gulxandan chiqayotgan tutun ......... demak, havo ochiq boʻladi. A) Tutun pastga qarab ketsa B) Tutun koʻrinmasa C) To’g’ri javob yo’q D) Tutun osmonga koʻtarilsa 3 / 40 3. Yupiter sirti kunduz kuni ham sovuq bo'lib, harorati ~ ... ⁰C gacha pasayadi. A) -10⁰C B) -17⁰C C) -20⁰C D) -100⁰C 4 / 40 4. Benzin quyish shaxobchasiga 2400 l benzin keltirildi. 1kuni benzinning 3/10 qismi, 2-kuni 2/10 qismi sarflandi. Shu ikki kunda necha litr benzin sarflandi? A) 1100 l B) 1100 l C) 1200 l D) 480 l 5 / 40 5. "Donishmand yigit" ertagida ota nasixatini tõğri tushungan farzandni toping. A) Õrtancha õğil B) TJY C) Kenja õğil D) Tõnğich õğil 6 / 40 6. "Vaqting ketdi naqding ketdi Ertak muallifini ayting. A) Kavsar Turdiyeva B) Zamira Ibrohimova C) Erkin Malikov D) TJY 7 / 40 7. Tenglama mavzusi nechanchi sinfda o‘tiladi? A) 5 B) 2 C) 3 D) 4 8 / 40 8. "Hamma gap aql bilan ifodada " degan jumla qaysi hikoyada? A) "Chang'i" Muratboy Nizanov B) "Xatarli uchrashuv " Pirimqul Qodirov C) "Sassiqpopishak" Pirimqul Qodirov D) "Sassiqpopishak" Sobit Gafurov 9 / 40 9. T, d, s, undoshlari hosil bo‘lish o‘rniga ko‘ra qaysi turga kiradi? A) Portlovchi B) Til oldi C) jarangli D) To’g’ri javob yo’q 10 / 40 10. Tilimizda nechta shaxs bor? A) 2 B) 5 C) 3 D) 1 11 / 40 11. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-sinfdan B) 3-4-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 1-2-sinflarda 12 / 40 12. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) Erkin diktant C) O'z diktant D) Izohli diktant 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik B) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 14 / 40 14. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 15 / 40 15. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 16 / 40 16. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik B) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari C) ekskursiya D) ona tili darslari 17 / 40 17. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 18 / 40 18. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish B) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish C) tushunchaning belgilarini umumlashtirish D) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish 20 / 40 20. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) Til hodisalariga oid qoidalarni C) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni D) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni 21 / 40 21. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 3, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 1, 3, 4 22 / 40 22. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar B) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari 23 / 40 23. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 2, 3, 4 B) 3, 4 C) 2, 3 D) 1, 3 24 / 40 24. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 25 / 40 25. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) So'z B) Bo'g'in C) Gap D) Tovush 26 / 40 26. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 27 / 40 27. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 2 4 5 C) 1 3 4 5 D) 1 2 3 4 28 / 40 28. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 3 B) 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 29 / 40 29. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish:og'zaki va yozma D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 30 / 40 30. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Analiz C) Morfologik D) Sintez 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 32 / 40 32. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 2, 3 D) 1, 2, 4 33 / 40 33. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) analitik, sintetik D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Dars jadvali tuzilmaydi. B) Komplektlashtirilgan C) Bir xillikda bo'ladi. D) Integrallashtirilgan 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-8 daqiqaga B) 3—5 daqiqaga C) 10-25 daqiqaga D) 5-10 daqiqaga 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) 3 C) 8 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 37 / 40 37. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 38 / 40 38. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ma'nosini anglash C) ifodali yodlash D) ifodali o'qish 39 / 40 39. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Savol-javob B) Everestik C) Katexezik va everestik D) Katexezik 40 / 40 40. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 1, 2 C) 2, 3 D) 1 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz