Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 72 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 2 / 40 2. "Qaramoqchi bo‘lsang unga-- Do‘pping tushar boshingdan,..." satrlari orqali minoraning qaysi sifatiga ta’rif berilgan? A) chiroyliligiga B) qadimiyligiga C) naqshlariga D) balandligiga 3 / 40 3. Yupiter sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 5 ta B) 58 ta C) 2 ta D) 67 ta 4 / 40 4. Quyosh nuri bizga necha minutda yetib keladi? A) 22 B) 18 C) 8 D) 28 5 / 40 5. Berilgan sonlarning eng kattasini hisoblovchi funksiyani toping A) СЧЁТЕСЛИ B) СРЗНАЧ C) МИН D) МАКС 6 / 40 6. "Qorboboga elektron maktub" da qorbobo bolalarga nima sovģa qildi ? A) Qor B) Kitoblar C) Kompyuter D) Shirinliklar 7 / 40 7. Avtomobil 380km/soat tezlik bilan 8 soatda manzilga yetib bordi.Agar shu masofani 5 soatda bosib o'tsa,tezlik qanday o'zgaradi ? A) 3 km/soatga kamayadi B) 3 km/soatga ortadi C) 608 km/ soatga kamayadi D) 228 km/ soatga ortadi 8 / 40 8. Oymomo pilla, Qanoti tilla. Qaysi matnda berilgan ushbu she'r? A) Oymoma B) Na'matak C) Odamdan nima qoladi D) Na'matak haqida qo'shiq 9 / 40 9. 2 q 48 kg + 9 q 92 kg = ? A) 1 t 12 q 40 kg B) 1 t 2 q 40 kg C) 1 t1 q 40 kg D) To‘g‘ri javob berilmagan 10 / 40 10. Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) To'g'ri proporsional B) O'zgarmas C) Teng kuchli D) Teskari proporsional 11 / 40 11. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) sintaktik-uslubiy B) lug‘aviy-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) imloviy va punktuatsion 12 / 40 12. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Erkin diktant B) Ta'kidiy diktant C) O'z diktant D) Saylanma diktant 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 14 / 40 14. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 3 4 5 B) 1 2 3 4 C) 2 3 4 5 D) 1 2 4 5 15 / 40 15. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish:og'zaki va yozma B) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash C) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq D) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali 16 / 40 16. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 17 / 40 17. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Everestik C) Katexezik D) Savol-javob 18 / 40 18. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 3, 4, 5 B) 1, 2, 3 C) 2, 4, 5 D) 1, 3, 4 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 3 C) 1 D) 2 20 / 40 20. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 4 B) 2, 3 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 21 / 40 21. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 1 B) 2 C) 4 D) 3 22 / 40 22. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish 23 / 40 23. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 5 B) 2 C) 4 D) 3 24 / 40 24. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ifodali o'qish C) ma'nosini anglash D) ifodali yodlash 25 / 40 25. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) ekskursiya C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) ona tili darslari 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 3 4 D) 1, 2, 3, 4 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) 8 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 3 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish B) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish C) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish D) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 30 / 40 30. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 C) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi B) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 32 / 40 32. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 33 / 40 33. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 3 B) 1, 2, 3 C) 1, 2 D) 2, 3 34 / 40 34. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Tovush B) Gap C) Bo'g'in D) So'z 35 / 40 35. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Komplektlashtirilgan C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Bir xillikda bo'ladi. 36 / 40 36. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 37 / 40 37. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 3-4-sinfdan 38 / 40 38. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3 D) 2, 3 39 / 40 39. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Amaliy tekshirish metodlari B) Analitik-sintetik metod C) Nazariy tekshirish metodlari D) Eksperiment 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 3—5 daqiqaga B) 10-25 daqiqaga C) 5-10 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz