Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 72 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Piramidaning yon tomonlari ( yoqlari) qaysi shakldan iborat? A) To‘g‘ri to‘rtburchak B) Ko‘pburchak C) Kvadrat D) Uchburchak 2 / 40 2. Shiroq kim edi? A) qabila boshlig‘i B) cho‘pon C) Eron lashkari D) lashkarboshi 3 / 40 3. Mars Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 607 sutkada B) 608 sutkada C) 887 sutkada D) 687 sutkada 4 / 40 4. Kulol 50 minutda 2 ta likopchaga gul chizdi. 7 ta shunday likopchaga qancha vaqtda gul chizadi? A) 1 soat 55 minut B) 3 soat C) 2 soat 55 minut D) 2 soat 35 minut 5 / 40 5. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 8102 B) 802 C) 812 D) 8012 6 / 40 6. Minerallar qaysilar? A) Temir, ohaktosh B) Fosfor C) Kalsiy, kaliy D) Barchasi 7 / 40 7. Amerikalik pedagog Dyun asos solgan metod? A) suhbat metodi B) mustaqil ish metodi C) muammoli o‘qitish metodi D) bayon qilish metodi 8 / 40 8. Yomonlik go'yo o't , yondirar , yoqar, O'qishga kechig yo'q: u soy tez oqar. Ushbu she'r qaysi matnga tegishli ? A) Bilim va o'quv haqida B) Yomonlik C) Odamdan nima qoladi D) Qutadg'u bilik 9 / 40 9. Kamayuvchi 25 ta orttirildi. Ayriluvchi esa 15 ta kamaytirildi. Ayirma qanday o'zgaradi? A) Natija o‘zgarmaydi B) 40 ta ortadi C) 40 ta kamayadi D) 25 ta kamayadi 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Tashqi B) Ichki C) Monolog D) Dialog 11 / 40 11. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) material to‘plashda B) mantiqiy izchillikka. C) kompozitsion xatoga D) reja tuzish; 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish 13 / 40 13. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Izohli diktant B) O'z diktant C) Erkin diktant D) Saylanma diktant 14 / 40 14. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 15 / 40 15. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 1, 2, 4 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 17 / 40 17. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 3 4 B) 1 2 4 5 C) 1 3 4 5 D) 2 3 4 5 18 / 40 18. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish:og'zaki va yozma B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 19 / 40 19. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 5 C) 3 D) 4 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 3 D) 4 21 / 40 21. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 4 B) 2, 3 C) 1, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 22 / 40 22. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) ekskursiya C) ona tili darslari D) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik 23 / 40 23. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ifodali o'qish B) ma'nosini anglash C) izohlash D) ifodali yodlash 24 / 40 24. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid 25 / 40 25. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Komplektlashtirilgan C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Bir xillikda bo'ladi. 26 / 40 26. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 3-4-sinfdan C) 4-sinfdan D) 2-4-sinfdan 27 / 40 27. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni C) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 28 / 40 28. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 2, 3 B) 1, 2 C) 1, 2, 3 D) 1, 3 29 / 40 29. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 3 4 D) 1, 2, 3, 4 32 / 40 32. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) Gap C) So'z D) Tovush 33 / 40 33. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 2, 3 C) 1 D) 1, 2 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 35 / 40 35. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Katexezik va everestik C) Everestik D) Savol-javob 36 / 40 36. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 37 / 40 37. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 38 / 40 38. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintez B) Analiz C) Morfologik D) Sintaktik 39 / 40 39. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar 40 / 40 40. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 2, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 3, 4, 5 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz