Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 72 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Kubning qirrasi 20 cm bo‘lib, uning 10 cm3 joyiga 23ta gulcha rasmi yopishtirildi. Kubga hammasi bo‘lib qancha gulcha rasmi yopishtirilgan? A) 18400 B) 800 C) 8000 D) 1840 2 / 40 2. Oʻqituvchi mahoratining tarkibiy qismlarini ayting. A) Kasbiy bilim va pedagogik qobiliyat B) Bilim, koʻnikma, malaka C) To’g’ri javob yo’q D) Mehnat va malaka 3 / 40 3. Marsning harorati ... , ... ⁰C gacha bo'ladi. A) Kunduzi +100⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. B) Kunduzi +107⁰C gacha, kechasi +100⁰C gacha bo'ladi. C) Kunduzi +170⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. D) Kunduzi +17⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. 4 / 40 4. Agar ustunlar orasi 100 m dan bo'lsa, birinchi va 11ustunlar orasi necha metrni tashkil etadi? A) 1 km B) 1 km 200 m C) 900 m D) 1 km 100 m 5 / 40 5. 4<5, 17>16 shu matematik ifodalar nima deyiladi? A) Daraja B) Ildiz C) Tengsizlik D) Tenglik 6 / 40 6. "Ona tilim" she'rida qaysi buyuk siymolar tilga olinadi? A) Amir Temur, Uluğbek,Farobiy B) TJY C) Uluğbek, Bobur, Farobiy D) Amir Temur, Alisher Navoiy, Bobur 7 / 40 7. Ham undalma, ham uyushiq bo'lak qatnashgan gapni aniqlang. A) Gulla, yashna, diyorim! B) Seni shu niyatda ulg'aytirganmidim, nodon bola! C) Esiz, bu rejamiz amalga oshmaydigan ko'rinadi. D) Bolam, qo'g'girchog'ing qani? 8 / 40 8. Yerga eng yaqin sayyora? A) venera, yupiter B) venera, mars C) neptun, mars D) pluton, mars 9 / 40 9. Sifat so‘z turkumiga oid so‘zlar berilgan qatorni aniqlang. A) Ikkinchi, O'ninchi. B) To’g’ri javob yo’q C) Ko‘p, kam, chiroyli D) Suluv, Ayyor, quv 10 / 40 10. Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Uslubiy C) Morfologik D) Sintaktik 11 / 40 11. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Yozma nutq tarzida B) Monolog tarzida C) Dialog tarzida D) Ichki nutq tarzida 12 / 40 12. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) ona tili darslari 13 / 40 13. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Til hodisalariga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 14 / 40 14. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 15 / 40 15. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Morfologik B) Analiz C) Sintez D) Sintaktik 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 17 / 40 17. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 3—5 daqiqaga B) 10-25 daqiqaga C) 5-10 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 18 / 40 18. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash B) O'qish va yozish:og'zaki va yozma C) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq D) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali 19 / 40 19. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Saylanma diktant B) Ta'kidiy diktant C) O'z diktant D) Erkin diktant 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish D) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish 21 / 40 21. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Amaliy tekshirish metodlari B) Eksperiment C) Analitik-sintetik metod D) Nazariy tekshirish metodlari 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 23 / 40 23. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 3 B) 1, 2, 3 C) 2, 3 D) 1, 2 24 / 40 24. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 3-4-sinfdan C) 2-4-sinfdan D) 4-sinfdan 25 / 40 25. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) Bo'g'in C) So'z D) Tovush 26 / 40 26. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 1 B) 3 C) 4 D) 2 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 2, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 3 4 28 / 40 28. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 2, 4 C) 1, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 29 / 40 29. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish D) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish 30 / 40 30. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3, 4, 5 D) 1, 3, 4, 5 31 / 40 31. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 2, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 1, 3, 4 32 / 40 32. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Bir xillikda bo'ladi. D) Komplektlashtirilgan 33 / 40 33. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik B) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 34 / 40 34. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) Erkin diktant C) O'z diktant D) Izohli diktant 35 / 40 35. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Katexezik va everestik C) Savol-javob D) Everestik 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi B) 3 C) 4 D) 8 37 / 40 37. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 2 B) 4 C) 1 D) 3 38 / 40 38. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 40 / 40 40. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 1 C) 2, 3 D) 1, 2 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz