Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 72 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. To‘g‘ri burchakli uchburchakning burchaklaridan biri 56° bo‘lsa, 2- burchagini toping A) 124° B) 34° C) 44° D) 45° 2 / 40 2. Vatanni sevishni kimdan o‘rganishimiz kerak? A) ota-onamizdan B) yurtdoshlarimizdan C) bobolardan D) do‘stimizdan 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Tong B) Barchasi to'g'ri C) Yulduz D) Zuhro 4 / 40 4. Uchburchak perimetri 36 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 3 marta kam. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha santimetr kam? A) 72 B) 33 C) 72 D) 24 5 / 40 5. Bahrom soatiga 4 km tezlik bilan, Farhod esa 3 km soat tezlik bilan yurdi. 12 km masofani o'tish uchun Farhod Bahromga qaraganda qancha ortiq vaqt sarfladi? A) 30 minut B) 90 minut C) 120 minut D) 60 minut 6 / 40 6. Aylana ikki nuqtasini tutashtiruvchi kesma qanday ataladi ? A) Radius B) TJY C) Vatar D) Diametr 7 / 40 7. Yangi tug'ilgan chaqaloqlar bir minutda necha martagacha nafas oladilar? A) 16-18 marta B) 20-25 marta C) 40-45 marta D) 30-45 marta 8 / 40 8. Yerga eng yaqin sayyora? A) pluton, mars B) neptun, mars C) venera, yupiter D) venera, mars 9 / 40 9. Bilim olish huquqi Konstitutsiyaning qaysi moddasida belgilangan? A) 34-modda B) 50-modda C) 41-modda D) 40-modda 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Monolog B) Dialog C) Ichki D) Tashqi 11 / 40 11. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir B) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish C) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi D) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi 12 / 40 12. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Ta'kidiy diktant B) Saylanma diktant C) Erkin diktant D) O'z diktant 13 / 40 13. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Everestik B) Katexezik va everestik C) Savol-javob D) Katexezik 14 / 40 14. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 15 / 40 15. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1 B) 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 16 / 40 16. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar B) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar C) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari 17 / 40 17. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 10-25 daqiqaga C) 3—5 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 18 / 40 18. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ma'nosini anglash B) ifodali o'qish C) ifodali yodlash D) izohlash 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish D) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish 23 / 40 23. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish B) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish C) tushunchaning belgilarini umumlashtirish D) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish 24 / 40 24. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) O'z diktant C) Erkin diktant D) Izohli diktant 25 / 40 25. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 2-4-sinfdan D) 4-sinfdan 26 / 40 26. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Analiz C) Sintez D) Morfologik 27 / 40 27. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 3 4 B) 1 2 4 5 C) 2 3 4 5 D) 1 3 4 5 28 / 40 28. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Komplektlashtirilgan D) Bir xillikda bo'ladi. 29 / 40 29. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid D) analitik, sintetik 30 / 40 30. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 31 / 40 31. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 4 C) 2, 3 D) 1, 2, 4 32 / 40 32. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 2, 3 C) 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 33 / 40 33. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq B) O'qish va yozish:og'zaki va yozma C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 34 / 40 34. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Til hodisalariga oid qoidalarni B) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni 35 / 40 35. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2 B) 2, 3 C) 1, 3 D) 1, 2, 3 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 1, 2, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 37 / 40 37. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 3, 4 38 / 40 38. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 39 / 40 39. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 3, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 2, 4, 5 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) 3 C) 4 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz