Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 72 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Goniya nima? A) 1 ta burchagi to‘g‘ri, qolgan 2 burchagi to‘g‘ri bo‘lmagan uchburchak shakldagi chizg‘ich B) Chizg‘ichlar to‘plami C) Qurilish asboblar to‘plami D) Har turli tomonli uchburchak 2 / 40 2. Feʼldan anglashilgan harakat-holatning nutq soʻzlanib turgan paytda munosabati ......... A) To’g’ri javob yo’q B) Feʼl mayllari deyiladi C) Feʼl zamonlari deyiladi D) Feʼl nisbatlari deyiladi 3 / 40 3. Har bir sayyora o'z nimasiga ega? A) Yulduziga ega B) Orbitasiga ega C) Oyiga ega D) Quyoshiga ega 4 / 40 4. Qaysi gapda kelishik qo'shimchasini qo'llash bilan bog'liq xatolik mavjud emas A) Uni millat, Vatan va istiqlol sharafiga bitgan she'rlari o'zining samimiyligi , soddaligi , badiiy m B) Ijodkor o'tkinchi gapllarga berilmay, hayotda yuz berayotgan voqealarni tub zaminiga nazar tashlashi C) Shoirning ona yurtga nisbatan mehri xuddi onaning mehridek iliq, u misralar bag'riga tariximizni eng D) M. Yusufning bu she'ri asosida yaratilgan qo'shiqni eshitmagan, uni xonandaga jo'r bo'lib kuylamag 5 / 40 5. Toʻrt yil avval Anvar 7 yoshda edi 6 yildan keyin Anvar necha yoshda boʻladi. A) 18 yoshda B) 17 yoshda C) 11 yoshda D) 21 yoshda 6 / 40 6. Vali tomorqani 12 soatda, Ali 4 soatda chopadi. Ikkisi birga chopsa qancha vaqt ketadi? A) 3 soat B) 5 soat C) 4 soat D) 6 soat 7 / 40 7. Olim bir haftada dadasidan 150 so'm pul oladi .Opasi esa undan 2marta ko'p pul oladi.Ular birgalikda fevral oyida qancha pul olishgan ? A) 450 B) 1800 C) 1200 D) 1600 8 / 40 8. "Hamma gap aql bilan ifodada " degan jumla qaysi hikoyada? A) "Sassiqpopishak" Sobit Gafurov B) "Chang'i" Muratboy Nizanov C) "Xatarli uchrashuv " Pirimqul Qodirov D) "Sassiqpopishak" Pirimqul Qodirov 9 / 40 9. Harf oʻrganilmaydigan bosqich? A) 15 kun B) 2 hafta C) 1 hafta D) 10 kun 10 / 40 10. Kvadrat cm - bu A) to’g’ri javob yo’q B) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 C) Tomonlari uzunligi yig'indisi D) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 11 / 40 11. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi B) So‘z birikmasi va gap tuzish C) Fonetika va orfagrafiya D) Bog‘lanishli nutq 12 / 40 12. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3 C) 3, 4 D) 2, 3 13 / 40 13. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Dars jadvali tuzilmaydi. B) Komplektlashtirilgan C) Integrallashtirilgan D) Bir xillikda bo'ladi. 14 / 40 14. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Analiz B) Morfologik C) Sintez D) Sintaktik 15 / 40 15. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Amaliy tekshirish metodlari B) Eksperiment C) Nazariy tekshirish metodlari D) Analitik-sintetik metod 16 / 40 16. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 2, 3, 4, 5 17 / 40 17. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 4 B) 1 C) 3 D) 2 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) 3 C) 8 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 20 / 40 20. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) O'qish va yozish:og'zaki va yozma C) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 21 / 40 21. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 D) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 22 / 40 22. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Katexezik C) Everestik D) Savol-javob 23 / 40 23. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2 B) 1, 2, 3 C) 2, 3 D) 1, 3 24 / 40 24. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3, 4 25 / 40 25. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) So'z C) Gap D) Tovush 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 1 B) 4 C) 3 D) 2 27 / 40 27. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish C) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 3—5 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 10-25 daqiqaga D) 5-10 daqiqaga 29 / 40 29. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 4 B) 2 C) 3 D) 1 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 1 B) 4 C) 3 D) 2 31 / 40 31. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 32 / 40 32. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 2, 4, 5 B) 1, 2, 3 C) 3, 4, 5 D) 1, 3, 4 33 / 40 33. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 4-sinfdan C) 3-4-sinfdan D) 2-4-sinfdan 34 / 40 34. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Erkin diktant B) Izohli diktant C) O'z diktant D) Saylanma diktant 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish B) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish 36 / 40 36. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) ona tili darslari 37 / 40 37. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ma'nosini anglash B) izohlash C) ifodali o'qish D) ifodali yodlash 38 / 40 38. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 4 D) 1, 3, 4 39 / 40 39. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 5 C) 2 D) 4 40 / 40 40. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Saylanma diktant B) Erkin diktant C) O'z diktant D) Ta'kidiy diktant 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz