Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 71 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Doira va aylana. Aylana markazi, radius, diametr nechanchi sinfda o‘rganiladi? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 2 / 40 2. Kamayuvchi 25 ta ortirildi, ayriluvchi esa 15 ta kamaytirildi. Ayirma qanday o‘zgaradi? A) 40 ta ortadi B) 15 ta ortadi C) 25 ta kamayadi D) 40 ta kamayadi 3 / 40 3. Har bir sayyora o'z nimasiga ega? A) Orbitasiga ega B) Quyoshiga ega C) Yulduziga ega D) Oyiga ega 4 / 40 4. 1 milliard sekund o'tishi uchun qariyb necha yil o'tadi ? A) 25 yil B) 40 yil C) 32 yil D) 30 yil 5 / 40 5. Qaysi gapda kelishik qo'shimchasini qo'llash bilan bog'liq xatolik mavjud emas A) Shoirning ona yurtga nisbatan mehri xuddi onaning mehridek iliq, u misralar bag'riga tariximizni eng B) Ijodkor o'tkinchi gapllarga berilmay, hayotda yuz berayotgan voqealarni tub zaminiga nazar tashlashi C) M. Yusufning bu she'ri asosida yaratilgan qo'shiqni eshitmagan, uni xonandaga jo'r bo'lib kuylamag D) Uni millat, Vatan va istiqlol sharafiga bitgan she'rlari o'zining samimiyligi , soddaligi , badiiy m 6 / 40 6. Mahmud Murodovning "Olma" nomli hikoyasi necha qismdan iborat? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 7 / 40 7. Eni 9 sm ,bo'yi 6 sm bo'lgan to'rtburchakdan tomoni 3 sm bo'lfan kvadrat qirqib olindi .Qolgan qismining yuzini toping A) 45 B) 51 C) 46 D) 48 8 / 40 8. Oyni yerni qanchada aylanib chiqadi? A) 28 sutka 8 soat B) 27 sutka 6.7 soat C) 27 sutka 7 soat D) 27 sutka 8 soat 9 / 40 9. 100 kg o'rikdan 80 kg sharbat siqib olindi. 700 kg o'rikdan necha kg sharbat siqib olingan? A) 560 kg B) 125 kg C) 230 kg D) 875 kg 10 / 40 10. Epigraf nima? A) Asar yoki hikoyaning qisqacha mazmuni B) Asar so‘ngida matn yuzasidan berilgan topshiriqlarni bajarish C) O‘ziga xos murakkab ish turi bo‘lib, manzarani so‘z yordamida aniq bayon qilish. D) Asar yoki hikoyani asosiy ma'nosini ochib beruvchi vosita hisoblanadi. 11 / 40 11. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) lug‘aviy-uslubiy B) imloviy va punktuatsion C) Morfologik-uslubiy D) sintaktik-uslubiy 12 / 40 12. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 4-sinfdan C) 3-4-sinfdan D) 2-4-sinfdan 13 / 40 13. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3 14 / 40 14. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 3, 4, 5 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 3 D) 2, 4, 5 15 / 40 15. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 4 5 B) 1 2 3 4 C) 2 3 4 5 D) 1 3 4 5 16 / 40 16. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish B) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 17 / 40 17. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi B) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi C) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik D) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik 19 / 40 19. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ona tili darslari B) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ekskursiya 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) 8 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 4 21 / 40 21. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 22 / 40 22. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) O'z diktant B) Ta'kidiy diktant C) Saylanma diktant D) Erkin diktant 23 / 40 23. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2 B) 1 C) 1, 2, 3 D) 2, 3 24 / 40 24. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Morfologik C) Analiz D) Sintez 25 / 40 25. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Til hodisalariga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni D) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni 26 / 40 26. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4 27 / 40 27. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar D) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish B) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish C) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 29 / 40 29. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Tovush B) Bo'g'in C) So'z D) Gap 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ma'nosini anglash C) ifodali o'qish D) ifodali yodlash 31 / 40 31. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 32 / 40 32. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 4 C) 1, 4 D) 2, 3 33 / 40 33. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 1, 3 C) 1, 2 D) 2, 3 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4 36 / 40 36. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 C) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 37 / 40 37. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Analitik-sintetik metod B) Amaliy tekshirish metodlari C) Nazariy tekshirish metodlari D) Eksperiment 38 / 40 38. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 3 C) 5 D) 4 39 / 40 39. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Bir xillikda bo'ladi. B) Integrallashtirilgan C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Komplektlashtirilgan 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 1 B) 4 C) 3 D) 2 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz