Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 71 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. ? belgisi o'rnida qaysi shakl turishi kerak A) 4 B) 1 C) 3 D) 5 2 / 40 2. Oʻqituvchi mahoratining tarkibiy qismlarini ayting. A) Bilim, koʻnikma, malaka B) To’g’ri javob yo’q C) Mehnat va malaka D) Kasbiy bilim va pedagogik qobiliyat 3 / 40 3. Merkuriy Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 88 sutkada B) 48 sutkada C) 24 sutkada D) 44 sutkada 4 / 40 4. " Daydi toshlar"-bu... A) Kometalar B) Meteoritlar C) Meteorlar D) Asteroidlar 5 / 40 5. " Hakka bilan Tulki" ertagi nechanchi sinf o'qish kitobiga kiritilgan? A) 2-sinf B) 4-sinf C) 1-sinf D) 3-sinf 6 / 40 6. " Sayilda" hikoyasi qahramonlari A) Zahiriddin Muhammad, otboqar, navkar, jarchi B) Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo,Abubakr, navkar C) Tomoshabinlar,Zahiriddin Muhammad, shogirdlar D) Jarchi, Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo, navkar, tomoshabinlar 7 / 40 7. 5 ta ishchi 5 soatda 5 metr chuqur kovladi. 100metrlik chuqurni 100soatda kovlash uchun nechta ishchi jerak bo‘ladi? A) 500 B) 5 C) 100 D) 10 8 / 40 8. She’rni tahlil qilib, ifodali o’qilgandan keyin qanday topshiriq beriladi? A) mazmunini aytib berish topshiriladi B) ifodali yod aytib berish topshiriladi C) TJY D) yod aytib berish topshiriladi 9 / 40 9. Manba so‘zida nechta lab undoshi bor A) 3 ta B) 4 ta C) 5 ta D) 2 ta 10 / 40 10. Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi B) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi C) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. D) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi 11 / 40 11. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qiyapti? B) Nima qildi? C) Kim? D) Nima qilmoqchi? 12 / 40 12. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Ta'kidiy diktant B) O'z diktant C) Saylanma diktant D) Erkin diktant 13 / 40 13. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish:og'zaki va yozma B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 14 / 40 14. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2 B) 1, 2, 3 C) 1, 3 D) 2, 3 15 / 40 15. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 16 / 40 16. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish 17 / 40 17. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 3, 4, 5 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 3 D) 2, 4, 5 18 / 40 18. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 8 D) 3 20 / 40 20. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 4-sinfdan B) 3-4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 2-4-sinfdan 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 3—5 daqiqaga D) 10-25 daqiqaga 22 / 40 22. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) So'z C) Gap D) Tovush 23 / 40 23. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3 D) 3, 4 24 / 40 24. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Analiz B) Sintaktik C) Morfologik D) Sintez 25 / 40 25. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2 B) 1 C) 1, 2, 3 D) 2, 3 26 / 40 26. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Til hodisalariga oid qoidalarni B) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni C) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ma'nosini anglash B) izohlash C) ifodali o'qish D) ifodali yodlash 28 / 40 28. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 29 / 40 29. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 30 / 40 30. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 31 / 40 31. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 5 32 / 40 32. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 33 / 40 33. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 3, 4, 5 34 / 40 34. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) ona tili darslari C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 36 / 40 36. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Analitik-sintetik metod B) Eksperiment C) Amaliy tekshirish metodlari D) Nazariy tekshirish metodlari 37 / 40 37. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Katexezik va everestik C) Savol-javob D) Everestik 38 / 40 38. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Dars jadvali tuzilmaydi. B) Komplektlashtirilgan C) Integrallashtirilgan D) Bir xillikda bo'ladi. 39 / 40 39. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar D) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 2 C) 4 D) 1 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz