Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 72 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Uch xil rangdan ikkitasini tanlashning nechta yo‘li bor ? A) 4 B) 2 C) 3 D) 6 2 / 40 2. Qaysi mulohaza toʻgʻri? A) Toʻgʻri kasrlar 1 ga teng boʻladi B) Toʻgʻri kasrlar 1 dan kichik boʻladi C) Toʻgʻri kasrlar 1 dan katta boʻladi D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Mars Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 887 sutkada B) 687 sutkada C) 608 sutkada D) 607 sutkada 4 / 40 4. "Osmon hodisasi " -bu... A) Asteroidlar B) Kometalar C) Meteorlar D) Meteoritlar 5 / 40 5. 47418-X*X=47354. Tenglamani javobi toʻgʻri berilgan qatorni toping A) 6 * 6 B) 8 * 8 C) 0 * 0 D) 6 * 7 6 / 40 6. Tustovuq va quyonlarning boshi 35ta. Oyoqlari 94 ta bo'lsa. Tustovuqning sonini toping. A) 12 B) 22 C) 23 D) 17 7 / 40 7. Dаstlаb uzunlikni o’lchаshda qаysi tushunchа оrqаli kiritiladi? A) Ма’lum mаsоfа, chiziq оrqаli B) To’g’ri chiziq yordаmidа C) Kеsmа uzunligi tushunchаsi оrqаli D) tеzlik оrqаli, chiziq оrqаli 8 / 40 8. Hunarli er xor bo'lmas Do'stdushmanga zor bo'lmas. Ushbu maqol qaysi matnga tegishli? A) Ko'k arg'umchoq B) Donishmand ustoz C) TJY D) Hunarsiz kishi o'limga yaqin 9 / 40 9. Husnixat va uni oʻqitish metodikasi? A) Pedagogik fan B) Didaktika C) To’g’ri javob yo’q D) Gumanitar fan 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog B) Ichki C) Monolog D) Tashqi 11 / 40 11. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 2, 4, 5 12 / 40 12. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar 13 / 40 13. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 3 4 5 C) 1 2 4 5 D) 1 2 3 4 14 / 40 14. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ma'nosini anglash B) ifodali o'qish C) ifodali yodlash D) izohlash 15 / 40 15. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) ona tili darslari C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik 16 / 40 16. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 3, 4, 5 B) 1, 2, 3 C) 2, 4, 5 D) 1, 3, 4 17 / 40 17. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 2, 3 B) 1, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) 8 C) 4 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 19 / 40 19. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) So'z C) Bo'g'in D) Tovush 20 / 40 20. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Erkin diktant B) Izohli diktant C) Saylanma diktant D) O'z diktant 21 / 40 21. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 4-sinfdan D) 3-4-sinfdan 22 / 40 22. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 4 B) 2, 3 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 23 / 40 23. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 4 B) 3 C) 1 D) 2 24 / 40 24. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 2, 3 C) 1, 2, 3, 4 D) 3, 4 25 / 40 25. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 26 / 40 26. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1 B) 1, 2 C) 1, 2, 3 D) 2, 3 27 / 40 27. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Eksperiment B) Analitik-sintetik metod C) Amaliy tekshirish metodlari D) Nazariy tekshirish metodlari 28 / 40 28. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 29 / 40 29. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 B) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 C) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 D) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3, 4 32 / 40 32. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash B) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali C) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 33 / 40 33. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi D) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi 35 / 40 35. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 2, 3, 4, 5 36 / 40 36. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Everestik C) Katexezik D) Savol-javob 37 / 40 37. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Saylanma diktant B) O'z diktant C) Ta'kidiy diktant D) Erkin diktant 38 / 40 38. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 39 / 40 39. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Til hodisalariga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 40 / 40 40. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 2 C) 4 D) 5 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz