Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 79 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Bitta olma va bitta nokning birgalikdagi og‘irligi 2 ta olma og‘irligidan 100 g ortiq. Olma og‘irmi yoki nok? Qancha og‘ir? A) Olma,100 g ortiq B) Nok, 50 g ortiq C) Olma, 50 g ortiq D) Nok ,100 g ortiq 2 / 40 2. Vatanni sevishni kimdan o‘rganishimiz kerak? A) do‘stimizdan B) yurtdoshlarimizdan C) bobolardan D) ota-onamizdan 3 / 40 3. Saturn sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 60 ta B) 2 ta C) 67 ta D) 84 ta 4 / 40 4. " Tabiatning ne'mati ko'p" hikoyasida " Olmalar qovoqdek, qovoqlar olmadek bo'lsa, tuzuk bo'lardi-da!" degan fikrni kim aytdi ? A) Eshak B) Chumchuq C) Quyon D) Ho'kiz 5 / 40 5. Arifmetik amallardan foyadalanib 3ta 5 raqami bilan 2 va 4 hosil qiling. A) 5-5:5=5 5+5:5=4 B) (5+5):5=2 5-5:5=4 C) 5+5+5=5 5+5-5=4 D) 5+5:5=4 5+5-5=5 6 / 40 6. "Yangi uy" hikoyasi muallifi? A) Uluğbek Hamdam B) Hamidulla Murodov C) Gõzal Begim D) TJY 7 / 40 7. " Sayilda" hikoyasi qahramonlari A) Jarchi, Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo, navkar, tomoshabinlar B) Zahiriddin Muhammad, otboqar, navkar, jarchi C) Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo,Abubakr, navkar D) Tomoshabinlar,Zahiriddin Muhammad, shogirdlar 8 / 40 8. 4-sinf o'qish darsligidagi ikkinchi bob qaysi mavzudan boshlanadi? A) Kuz ko'rinishlari B) Kuz keldi C) Kuz tugadi D) Kuz hayajonlari 9 / 40 9. Manba so‘zida nechta lab undoshi bor A) 3 ta B) 2 ta C) 5 ta D) 4 ta 10 / 40 10. Ko’p xonali sonlarni raqamlashga o’rgatishning 1- bosqichi qanday? A) to’g’ri javob yo’q B) Sinflarga ajratish C) Asosiy davr D) Tayyorgarlik ishi 11 / 40 11. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi B) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; C) So‘z boyligini oshiradi D) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi 12 / 40 12. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 13 / 40 13. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni C) Til hodisalariga oid qoidalarni D) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni 14 / 40 14. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 3, 4 B) 2, 4, 5 C) 1, 2, 3 D) 3, 4, 5 15 / 40 15. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ona tili darslari 16 / 40 16. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Saylanma diktant B) O'z diktant C) Ta'kidiy diktant D) Erkin diktant 17 / 40 17. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1 B) 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik B) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 19 / 40 19. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar 20 / 40 20. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 21 / 40 21. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 2, 3 C) 1, 4 D) 1, 2, 4 22 / 40 22. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 3 C) 1, 3 D) 3, 4 23 / 40 23. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 2-4-sinfdan C) 3-4-sinfdan D) 4-sinfdan 24 / 40 24. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintez B) Morfologik C) Sintaktik D) Analiz 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi B) 8 C) 4 D) 3 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 4 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 3—5 daqiqaga B) 5-10 daqiqaga C) 10-25 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 28 / 40 28. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Nazariy tekshirish metodlari B) Eksperiment C) Analitik-sintetik metod D) Amaliy tekshirish metodlari 29 / 40 29. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 30 / 40 30. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 3 4 5 C) 1 2 4 5 D) 1 2 3 4 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish D) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish 32 / 40 32. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid 33 / 40 33. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 34 / 40 34. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) O'z diktant C) Erkin diktant D) Izohli diktant 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 4 B) 3 C) 1 D) 2 36 / 40 36. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3, 4, 5 C) 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 37 / 40 37. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Komplektlashtirilgan B) Integrallashtirilgan C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Bir xillikda bo'ladi. 38 / 40 38. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 2, 3 B) 1, 2, 3 C) 1, 3 D) 1, 2 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ma'nosini anglash C) ifodali o'qish D) ifodali yodlash 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 3 B) 1 C) 4 D) 2 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz