Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 71 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. To‘garakka 20 ta o‘quvchi qatnashadi. Ularning o‘rtacha yoshi 12 yosh. Agar ustozini yoshini ham qo‘shib hisoblasa, ularning o‘rtacha yoshi 14 yosh bo‘ladi. Ustoz yoshini toping. A) 30 B) 35 C) 54 D) 20 2 / 40 2. Inson aʼzolari vazifalari haqidagi sheʼr nomini toping. A) "Savollarga javoblar" Xolmurod Safarov B) "Sport maktabi" Anvar Obidjon C) To’g’ri javob yo’q D) "Hisobda adashgan bola" Zamira Ibrohimova 3 / 40 3. Venerani qoplagan gazlar va bulutlar Quyosh nurlarini yaxshi qaytarishi natijasida tunlari u bizga qanday ko'rinadi? A) Oy kabi charaqlab B) Barchasi to'g'ri C) Quyosh kabi charaqlab D) Yulduz kabi charaqlab 4 / 40 4. Qaysi maqoldagi har bir so'zda sirg'aluvchi undosh( lar ) ishtirok etgan? A) Sayoq yursang, tayoq yeysan. B) Ona yurtingoltin beshiging. C) O'nta bo'lsa o'rni boshqa. D) Kattaga hurmatda, kichikka izzatda bo'l. 5 / 40 5. Toʻrt yil avval Anvar 7 yoshda edi 6 yildan keyin Anvar necha yoshda boʻladi. A) 18 yoshda B) 17 yoshda C) 11 yoshda D) 21 yoshda 6 / 40 6. Akasi yerni a soatda, ukasi b soatda chopadi. Ikkalasi birgalikda qancha vaqtda chopadi ? Qaysi formula to'g'ri ? A) TJY B) Barchasi to'g'ri C) a+b= x D) a•b/ a+b 7 / 40 7. Tenglama mavzusi nechanchi sinfda o‘tiladi? A) 5 B) 2 C) 4 D) 3 8 / 40 8. 4-sinf o'qish darsligidagi ikkinchi bob qaysi mavzudan boshlanadi? A) Kuz keldi B) Kuz hayajonlari C) Kuz tugadi D) Kuz ko'rinishlari 9 / 40 9. Nodira rasm to'garagiga 4kunda bir marotaba, Kamola haftasiga 1marta, Aziza esa 3 kunda bir boradi. Ular 1-fevral seshanba kuni uchrashishdi. Ular keyingi safar haftaning qaysi kunida uchrashadi. A) Dushanba B) Shanba C) Juma D) Seshanba 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Tashqi B) Monolog C) Dialog D) Ichki 11 / 40 11. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash D) Gap, so‘z va matn ustida ishlash 12 / 40 12. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintez B) Analiz C) Morfologik D) Sintaktik 13 / 40 13. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 2-4-sinfdan D) 4-sinfdan 14 / 40 14. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 2 4 5 C) 1 2 3 4 D) 1 3 4 5 15 / 40 15. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Eksperiment B) Nazariy tekshirish metodlari C) Analitik-sintetik metod D) Amaliy tekshirish metodlari 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 10-25 daqiqaga B) 3—5 daqiqaga C) 5-8 daqiqaga D) 5-10 daqiqaga 17 / 40 17. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Erkin diktant B) O'z diktant C) Izohli diktant D) Saylanma diktant 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 1, 2, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 19 / 40 19. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 20 / 40 20. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Bir xillikda bo'ladi. C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Komplektlashtirilgan 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) 4 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 3 22 / 40 22. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) So'z B) Gap C) Bo'g'in D) Tovush 23 / 40 23. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 24 / 40 24. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2 B) 2, 3 C) 1 D) 1, 2, 3 25 / 40 25. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 26 / 40 26. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 3, 4, 5 C) 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 28 / 40 28. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni B) Til hodisalariga oid qoidalarni C) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 29 / 40 29. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Ta'kidiy diktant B) O'z diktant C) Saylanma diktant D) Erkin diktant 30 / 40 30. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 31 / 40 31. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik 32 / 40 32. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Everestik C) Savol-javob D) Katexezik 33 / 40 33. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 34 / 40 34. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 35 / 40 35. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 3, 4 B) 2, 4, 5 C) 1, 2, 3 D) 3, 4, 5 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 37 / 40 37. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 2, 3 C) 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 38 / 40 38. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ma'nosini anglash C) ifodali yodlash D) ifodali o'qish 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz