Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 70 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Surati maxrajiga teng yoki maxrajidan katta bo‘lgan kasr nima deyiladi? A) To‘g‘ri kasr B) Noto‘g‘ri kasr C) Aralash kasr D) Bunday kasr bo‘lmaydi 2 / 40 2. "Riyoziyot" so‘zining lug‘aviy ma’nosi nima? A) matematika B) astronomiya C) tarix D) kimyo 3 / 40 3. Quyosh sistemasidagi mavjud 8 ta sayyoradan faqat qaysi sayyorada hayot bor? A) Yupiterda B) Yerda C) Venerada D) Marsda 4 / 40 4. Bo'lish amalini bajaring: 91485:285 A) 213 B) 321 C) 301 D) 312 5 / 40 5. 1-soatda 40 ta 2-soatda birinchisiga qaraganda 4 ta kam 3 soatda 2 soatga qaraganda 4 marta kam chipta sotilgan, hammasi boʻlib nechta chipta sotilgan. A) 80 B) 150 C) 85 D) 140 6 / 40 6. Bir oylik yo'l chiptasi uchun 60 000 so'm to'langan .Bilet bahosi 1400 so'm. Yo'lovchi bir oyda 60 marta transportga mingan .Agar shu bir oylik chipta bo'lmaganda necha so'm ko'p pul to'lagan bo'lar edi? A) 36 000 B) 24 000 C) 84 000 D) 22 000 7 / 40 7. Kub to’la sirtining yuzi 96 sm2 ga teng.Kubning hajmini toping A) 8 B) 62 C) 16 D) 64 8 / 40 8. "Ko'k arg'umchoq" hikoyasidagi " ko'k arg'umchoq" deb nimaga aytilgan? A) Qushlar B) Eshak C) Hayvonlar D) TJY 9 / 40 9. -ning, -ni, -da kabi qo‘shimchalar qanday gap bo‘laklarini hosil qiladi? A) Aniqlovchi, to‘ldiruvchi B) Ega, kesim C) To’g’ri javob yo’q D) To‘ldiruvchi, ega 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. B) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... C) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... D) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... 11 / 40 11. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish B) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish C) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 12 / 40 12. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 13 / 40 13. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 4 D) 2, 3 14 / 40 14. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 3, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 2, 4, 5 15 / 40 15. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq B) O'qish va yozish:og'zaki va yozma C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 16 / 40 16. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1 B) 1, 2, 3 C) 2, 3 D) 1, 2 17 / 40 17. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) 8 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 4 18 / 40 18. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 19 / 40 19. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Bir xillikda bo'ladi. B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Komplektlashtirilgan D) Integrallashtirilgan 20 / 40 20. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3, 4, 5 D) 2, 3, 4, 5 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 23 / 40 23. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 24 / 40 24. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 3 4 B) 2 3 4 5 C) 1 3 4 5 D) 1 2 4 5 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 3 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 26 / 40 26. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Sintez C) Analiz D) Morfologik 27 / 40 27. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 2, 3 C) 1, 3 D) 1, 2 28 / 40 28. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) Tovush C) So'z D) Gap 29 / 40 29. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Eksperiment B) Analitik-sintetik metod C) Amaliy tekshirish metodlari D) Nazariy tekshirish metodlari 30 / 40 30. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 31 / 40 31. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) ona tili darslari C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari 32 / 40 32. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 D) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 33 / 40 33. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish C) tushunchaning belgilarini umumlashtirish D) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 35 / 40 35. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 3-4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 4-sinfdan 36 / 40 36. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar 37 / 40 37. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 38 / 40 38. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 3 C) 2, 3 D) 3, 4 39 / 40 39. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) O'z diktant B) Izohli diktant C) Erkin diktant D) Saylanma diktant 40 / 40 40. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Savol-javob B) Katexezik va everestik C) Katexezik D) Everestik 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz