Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 Ona tili va adabiyot olimpiadaTuman 2022-2023 o'quv yili 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 InfoMaster Avgust 19, 2024 3 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 2022-yil 12-oktabr: 2022-2023 o'quv yili tuman bosqichida tushgan savollar! 1 / 25 Qo‘shimcha qo‘shilishi bilan o‘zagida tovush o‘zgarishi bo‘ladigan so‘zlar qatorini toping. A) qayir, qala B) o‘rin, gurs C) past, qasd D) so‘ra, ravnaq 2 / 25 Sifatdosh va harakat nomi tarkibidagi egalik qo`shimchalari harakat bajaruvchisining shaxsi va sonini bildiradi. Shuning uchun qaratqich kelishigini olgan shaxs bildiruvchi so`zning qo`llanishiga ko`pincha ehtiyoj bo`lmaydi. Ushbu qoida talabiga mos bo`lmaydigan gap qaysi qatorda berilgan? A) Bo`zchi bilganin to`qir, Baxshi bilganin o`qir. B) Bilganingni eldan ayama. C) Boqqaning ikki echki, o`shqirganing yer tebratar. D) Buzoqning yugurgani - bizning kutganimiz. 3 / 25 Qaysi javobdagi gaplarda tire tinish belgisi o‘zaro bir xil punktuatsion qoida asosida qo‘yilgan? A) Yurting tinch – sen tinch. Turnalar arg‘imchog‘i g‘ira-shira osmon ortiga – bulutlar bag‘riga singiydi. B) Mehnati halol baholansa, yerning sohibi – dehqonning hech kimdan kami bo‘lmaydi. Xalqaro savdo yo‘li – Buyuk ipak yo‘li Temur va Temuriylar davrida juda serqatnov bo‘lgan. C) Yaxshi o‘g‘il – el obro‘si, yaxshi qiz – uy obro‘si. Qor yog‘di – don yog‘di. D) Nabiram – Sayyora shu yerda tarbiyalanyapti. Gullar, daraxtlar, bog‘lar – barchasi bahor nafasini his qilmoqda. 4 / 25 Bahor vasfiga bag‘ishlangan birinchi o‘zbek g‘azali muallifini aniqlang. A) Nosiruddin Rabg‘uziy B) Alisher Navoiy C) Mahmud Qoshg‘ariy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 25 Qaysi gapda nisbat qo‘shimchasini olgan fe’l yasama otga tobelangan? A) Bu kishi o‘sha tunda o‘zi bilan suhbatlashgan odam ekan. B) Kechaga taklif etilgan shoirlar orasidan uni qidirdi, ammo topolmadi. C) Uzoqdan ko‘ringan qumloqlar sahro bag‘rida yastanib yotar edi. D) O‘g‘lining muvaffaqiyatidan faxrlangan otaning shodligi cheksiz edi. 6 / 25 Qaysi asarda jaholat, ilmsizlik, tarbiyasizlikka qarshi ma’rifat ulug‘lanadi? A) “Hayotga muhabbat” B) “Qorako‘z Majnun” C) “Padarkush” D) “O‘tkan kunlar” 7 / 25 Berilgan birliklarning qaysi birida ko‘chma ma’noli so‘z mavjud emas? A) tog‘ cho‘qqisi B) g‘orning og‘zi C) varrakning dumi D) daryo yoqasi 8 / 25 Vatanning kun sayin obod bo‘layotgani, yangi yo‘llar, muhtasham inshootlar barpo etilayotgani yurtdoshlarimiz qalbiga faxr-iftixor baxsh etmoqda. Ushbu gap haqidagi to‘g‘ri hukmni toping. A) Barcha uyushiq bo‘laklarning sifatlovchi aniqlovchisi mavjud. B) Sodda va qo‘shma kesimlar mavjud. C) Ega va qaratqich aniqlovchining uyushib kelishi kuzatiladi. D) Qaratqich aniqlovchilarning barchasi to‘ldiruvchiga tobelangan. 9 / 25 “Alp Er To‘nga” marsiyasi qaysi asar orqali bizgacha yetib kelgan? A) “Qissasi Rabg‘uziy” B) “Qutadg‘u bilik” C) “Devonu lug‘ot it-turk” D) “Hayrat ul-abror” 10 / 25 Bu yo‘llardan borurman, qadim Bitiktoshlar chiqar qoshimga. Ular so‘zin ko‘chiraman jim Yuragimning bujur toshiga, Ey, dardimga darmonim, Vatan! Ushbu she’riy parchada ajratib ko‘rsatilgan so‘zning sintaktik vazifasini aniqlang. A) sifatlovchi aniqlovchi B) vositali to‘ldiruvchi C) payt holi D) o`rin holi 11 / 25 Ey Navoiy, eldan bir chaqa ham tama qilma, aksincha, o‘zing elga bersang, buni “karam” deydilar. Ushbu gapda ishtirok etgan gap bo‘laklari bilan aloqaga kirishmaydigan so‘zlarni aniqlang. A) ey Navoiy, karam B) tama qilma, deydilar C) ey Navoiy, aksincha D) ey, aksincha, karam 12 / 25 Gapdagi ko‘p nuqta o‘rniga mazmun va grammatik jihatdan mos keluvchi yordamchi so‘zni aniqlang. U ilonni aldagani uchun, … unga dunyodagi eng tansiq taom insonniki emas, qurbaqaning go‘shti ekanini aytgani uchun ta’qibga uchragan emish. A) agar B) chunki C) balki D) ya’ni 13 / 25 Bizning qarorimiz shu // hasharda barchamiz faol ishtirok etamiz. Ushbu qo‘shma gap qismlari orasiga qaysi tinish belgisi qo‘yiladi? A) nuqtali vergul B) ikki nuqta C) vergul D) tire 14 / 25 Qaysi gapda ergash gap bosh gapdan oldin kelgan? A) Kitob mening do‘stim, chunki u – bilim manbayi. B) Shuni doimo yodda tutish kerakki, nodon kishining gapi ko‘p bo‘ladi. C) Bobolardan qolgan noyob bu tortiq, Toki avlodlarga yetolsin omon. D) Saxiylikni odat qilgan bo‘lsa kim, Qo‘lidan davlati ketmasin uning. 15 / 25 Ayniqsa, har bir odam o‘zining oqil, obro‘-e’tiborli, iste’dodli, sadoqatli do‘stlari – safdoshlari bilan faxrlanadi, ammo do‘stlik mezoni faqat shular bilan o‘lchanmaydi. Ushbu gap tarkibida ajratib ko‘rsatilgan so‘z gapning qaysi bo‘lagiga tobelangan? A) qaratqich aniqlovchi B) vositasiz to‘ldiruvchi C) vositali to‘ldiruvchi D) sifatlovchi aniqlovchi 16 / 25 “Go‘ro‘g‘lining tug‘ilishi” dostoni haqidagi noto‘g‘ri ma’lumotni aniqlang. A) Parokanda bo‘layozgan Taka Yovmit elida Ravshanbekning kelishi bilan tub burilishlar sodir bo‘ladi. U el-yurt sha’nini, shavkatini, or-nomusini tiklaydi. B) Go‘ro‘g‘lining ota-onasi – Ravshan va Bibi Hilol bolaligida Zargar eliga borib qolib, musofirchilikda voyaga yetishadi. C) Shohdorxon boshqalarning maslahatiga quloq solmay, o‘ylamay qaror qabul qiladigan, uzoqni ko‘ra olmasligi natijasida ko‘plab insonlarning bevaqt o‘limiga sabab bo‘lgan shoh. D) Go‘ro‘g‘lining tug‘ilishi va xalq manfaati yo‘lida qahramonlik ko‘rsatishida chiltanlar va Xizr alayhissalom katta o‘rin tutadi. 17 / 25 Quyida berilgan so‘zlarni ma’nolari bilan birlashtiring. A) 1-i, 2-a, 3-e, 4-f, 5-b B) 1-i, 2-a, 3-g, 4-b, 5-h C) 1-e, 2-d, 3-g, 4-f, 5-d D) 1-g, 2-d, 3-e, 4-b, 5-f 18 / 25 G‘irot oti qaysi doston qahramonining doimiy yo‘ldoshi hisoblanadi? A) Alpomish B) Go‘ro‘g‘li C) Ravshan D) Kuntug‘mish 19 / 25 Qaysi gapda ko‘makchi fe’l ish-harakatning davomiyligini bildirib kelgan? A) Mo‘ysafid gullarni shiyponga qo‘yib, mehmonlar bilan ko‘risha ketdi. B) Qo‘qonga nonushta mahalida kirib keldik. C) Indamay g‘ishtlarni ustma-ust taxlay boshladi. D) Yodgor o‘z yonimda. Ba’zan Mehrixonlar oilasiga ham borib-kelib turadi. 20 / 25 oshig‘i olchi iborasiga antonim iborani toping. A) suv tekin B) dili pora C) kosasi oqarmagan D) do‘ppisi yarimta 21 / 25 Qaysi gapda hol vazifasida kelgan qaralmish ishtirok etgan? A) Til tufayli bilim avloddan avlodga og‘zaki va yozma tarzda qoldiriladi, natijada yangi avlod o‘tgan avlodning ishini yangidan boshlamasdan, uni davom ettiradi. B) Mustaqil O‘zbekiston davlati erkinlikning dastlabki yillaridanoq o‘zbek tilining muhofazasi uchun barcha qonuniy asoslarni yaratdi. C) Tilning birinchi ahamiyati shundan iboratki, til tufayli jamiyat a’zolarining har birida hosil bo‘lgan bilim ommalashadi. D) Meni katta hayotga olib chiqib qo‘ygan ustozlarimning zahmatini oqlay oldimmikin? 22 / 25 Quyidagi gaplardan qaysi birida yordamchi so‘z turkumining barcha turi ishtirok etgan? A) Ma’naviyat insonga ona suti va ota namunasi, ajdodlar o‘giti bilan singadi. B) Mehmonlar osh-suv taraddudiga yo‘l qo‘ymasdan, sut-qatiq bilan quruq choy ichib, darhol o‘tirgan joylariga uzandilar va aravada urinib kelganlari uchun uzanar-uzanmas uyquga ketdilar. C) Polvonning qo‘li kuch bilan o‘ziga tortar, ammo bir qarich ham oldinga siljitolmasdi. D) Ey farzand, aqlli, farosatli va ilm-u hunarli kishilar bilan do‘st bo‘l. 23 / 25 Mahmud Qoshg‘ariy tomonidan yozib qoldirilgan qaysi maqol turkiy xalqlar og‘zaki ijodida juda qadim davrlardan boshlab faol iste’molda bo‘lib, har qanday fazilatning boshlanishi bilimdir degan ma’noni anglatadi? A) Kim kur bo‘lsa, kuvaz bo‘lur. B) Uma kelsa, qut kelur. C) Qut belgusi – bilig. D) Erdam boshi – til. 24 / 25 Imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan so‘zlar qatorini aniqlang. A) taqiqlamoq, xayol, qat’i nazar B) muolija, mobodo, tamoman C) asqotmoq, o‘g‘irlamoq, ta’ma qilmoq D) mutaxasis, qutulmoq, tomosha 25 / 25 Navoiyning qaysi asarida insonni ulug‘laydigan imon, karam, adab, qanoat, vafo, rostlik, ilm kabi fazilatlar haqida alohida fikrlar bayon qilingan? A) “Muhokamat ul-lug‘atayn” B) “Hayrat ul-abror” C) “Saddi Iskandariy” D) “Lison ut-tayr” 0% Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster