Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Alisher Navoiy qaysi asarida "shahar ichidagi shahar" deb mahalla haqida aytgan edi? A) Sabbayi sayyor B) Sa'diy Iskandariy C) Hayrat ul-abror D) Farhod va Shirin 2 / 40 Samarali o‘rganishning yetti sirini ketma-ketlikda toping. A-sir. Juda qiyin materialni o‘rganishda dastlabki 20 daqiqadan samarali foydalanish; B-sir. Sinfdagi kundalik g‘alaba. C-sir. Nazariyani amaliyot bilan bog‘lash. D-sir. Tasavvur qilish. E-sir. Egri chiziqqa asoslangan takrorlash texnikasi. F-sir. Muntazam. harakatlar. G-sir. Bilim olishni to‘g‘ri tizimlashtirish. A) 1-G, 2-F, 3-E, 4-D, 5-C, 6-B, 7-A B) 1-C, 2-D, 3-E, 4-A, 5-F, 6-G, 7-B C) 1-B, 2-A, 3-G, 4-C, 5-D, 6-F, 7-E D) 1-A, 2-B, 3-C, 4-D, 5-E, 6-F, 7-G 3 / 40 O’zbekiston Reapublikasi xalq ta’limi vazirligi tomonidan “Tarbiya” fani uchun umumiy o’rta ta’limning davlat ta’lim standartini tasdiqlash to’g’risidagi qaysi buyrug’i asosida DTS tasdiqlandi.? A) 2020-yil 14- oktabrda 335-sonli B) 2020-yil 14- oktabrda 235-sonli C) 2020-yil 10- oktabrda 335-sonli D) 2020-yil 10- oktabrda 235-sonli 4 / 40 Insoniyat tarixida bosma nashrlardagi eng birinchi yolg’on axborot nechanchi yilda e’lon qilingan? A) 1837-yilda B) 1835-yilda C) 1836-yilda D) 1838-yilda 5 / 40 Davlat funksiyalarining katta qismi markazdan hududlarga oʻtkaziladi. Har bir mahallada hokim yordamchisi lavozimi joriy etiladi. Tuman byudjeti qoʻshimcha manbalar bilan taʼminlanib, mahallaning alohida jamgʻarmasi shakllantiriladi. Ushbu vazifalar yangi Oʻzbekistonning taraqqiyot strategiyasining qaysi yoʻnalishida belgilab qoʻyilgan? A) Erkin fuqarolik jamiyatini rivojlantirish orqali xalqparvar davlat barpo etish B) Maʼnaviy-maʼrifiy sohalarda islohotlar amalga oshirish C) Adolatli ijtimoiy siyosat yuritish hamda inson kapitalini rivojlantirish D) Milliy iqtisodiyotni rivojlantirish borasidagi rejalar 6 / 40 Oʻzbekiston Qahramoni Abdulla Oripovning fikricha nima Vatan sevgisi bilan uygʻun boʻlgandagina yuksak natijalar beradi? A) Intellektual salohiyat B) Mukammal tarbiya C) Daxldorlik hissi D) Yuksak maʼnaviyat 7 / 40 Inson yolg‘iz o‘zi hech qachon baxtiyor bo‘lolmaydi, barcha insonlar baxtli bo‘lgandagina u baxtli bo‘ladi! A) Konfutsiy B) Yusuf Xos Hojib C) Arxiyepiskop Vladimir D) Lev Tolstoy 8 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. B) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. C) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. D) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. 9 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Raqamli olam B) Mobil aloqa C) Raqamli media D) Media 10 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VIII bobi B) VI bobi C) VII bobi D) V bobi 11 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. B) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya D) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya 12 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar B) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba C) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar D) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi 13 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi B) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi C) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish D) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi 14 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ B) ’’Kitob ul-ansob‘‘ C) ’’Buxoro tarixi‘‘ D) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ 15 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash 16 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 115-modda B) 135-modda C) 105-modda D) 106-modda 17 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 18 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat 19 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Odamiylikka B) Ollohga C) Ezgulikka D) Mehr-shafqatga 20 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 21 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik B) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi 22 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Beruniy B) A.Navoiy C) Farobiy D) Ibn Sino 23 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat C) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 24 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Dangasalik B) Fazilatsizlik C) Umidsizlik D) Baxillik 25 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash 26 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’BBB‘‘ metodi B) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi C) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi D) ’’Arra’’ metodi 27 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.2 B) 1.4 C) 3.4 D) 1,2,3,4 28 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 29 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) farovon muvaffaqiyatli hayotga B) mustaqil hayotga C) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga D) intellektual muvaffaqiyatli hayotga 30 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 31 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-C,2-D,3-A,4-B B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-D,2-C,3-B,4-A D) 1-A,2-B,3-C,4-D 32 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 33 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Ijodiy B) Tashkilotchilik C) Suggestiv D) Kommunikativlik 34 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-C,2-D,3-B,4-A B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-D,2-C,3-A,4-B D) 1-A,2-B,3-C,4-D 35 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 36 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy B) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot C) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy D) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy 37 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) tashkilotchilik B) ilmiy izlanishlar olib borish C) insonparvarlik D) ijodkorlik qobiliyati 38 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 3.4 B) 1,3,4 C) 1,2,3,4 D) 1,2,3 39 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda B) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda C) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda D) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda 40 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya