Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 A2+ standart darajasi nimani belgilaydi? A) 9-sinf bitiruchisining o’rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Maktabgacha ta’limning boshlang’ich darajasi C) 4-sinf bitiruchisining o’rganishning tayanch darajasi D) 11-sinf bitiruchisining umumiy darajasi 2 / 40 10-sinf tarbiya darsligining ''Iroda'' mavzusida qaysi qahramonlar haqida fikr yuritilgan? A) M. Yusufzay, I. Fernandez, B. Zokirov, O. Sharafiddinov, Z. Zokirova B) Z. Zokirova, A, Jo‘rayev, M. Yusufzay, A. Mutay, J. Renar C) A. Kruglov, O Sharafiddinov, J. Renar, Z. Zokirova, L. Bogush D) B. Zokirov, M. Yusufzay, A. Ayubjonov, A. Navruzov, O. Sharafiddinov 3 / 40 Ikkinchi jahon urushi davrida Irena Sendler 6 oylikdan 10 yoshgacha bo’lgan 1500 nafar bolani “Tez yordam” mashinalarida yoki mahalliy savdogarlar yordamida sumka, jamodonlarda kiyim-kechaklar ostida yashirib, yerosti quvurlari orqali olib chiqib ketadi A) Noto’g’ri B) To’g’ri 4 / 40 “Innovatsion ta’lim” tushunchasi dastlab qayerda asoslangan? A) 1919 yilda Berlinda B) 1995 yilda Moskvada C) 1979 yilda Rimda D) 1920 yilda Vashingtonda 5 / 40 Insonning ichki maʼnaviy olami va tashqi maʼnaviy saviyasini aks ettiruvchi oyna bu… A) Etiket B) Eʼtiqod C) Imij D) Estetika 6 / 40 Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta kòprik, bir qancha masjid-madrasa, tòĝon, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta kòprik B) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik C) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta kòprik D) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik 7 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Hakim at-Termiziy B) Abu Rayhon Beruniy C) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf D) Imomi A’zam Abu Hanifa 8 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish B) Barcha javoblar to’g’ri C) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish D) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish 9 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 106-modda B) 135-modda C) 105-modda D) 115-modda 10 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Kommunikativlik B) Tashkilotchilik C) Suggestiv D) Ijodiy 11 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Ollohga B) Mehr-shafqatga C) Odamiylikka D) Ezgulikka 12 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 13 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya B) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. D) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya 14 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 15 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 16 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3 B) 3.4 C) 1,3,4 D) 1,2,3,4 17 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 18 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ B) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ C) ’’Buxoro tarixi‘‘ D) ’’Kitob ul-ansob‘‘ 19 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash C) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 20 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Baxillik B) Fazilatsizlik C) Umidsizlik D) Dangasalik 21 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat D) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 22 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) ilmiy izlanishlar olib borish B) insonparvarlik C) tashkilotchilik D) ijodkorlik qobiliyati 23 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Media B) Raqamli olam C) Raqamli media D) Mobil aloqa 24 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-D,2-C,3-A,4-B B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-C,2-D,3-B,4-A D) 1-A,2-B,3-C,4-D 25 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Ibn Sino B) Beruniy C) Farobiy D) A.Navoiy 26 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VI bobi B) VII bobi C) V bobi D) VIII bobi 27 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash C) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash 28 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda B) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda C) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda D) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda 29 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 30 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy B) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot C) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy D) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy 31 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi D) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish 32 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat 33 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 34 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) intellektual muvaffaqiyatli hayotga B) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga C) farovon muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil hayotga 35 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba B) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi C) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 36 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 3.4 B) 1,2,3,4 C) 1.4 D) 1.2 37 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash 38 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi B) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi C) ’’BBB‘‘ metodi D) ’’Arra’’ metodi 39 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi B) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi C) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi D) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish 40 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-B,2-A,3-D,4-C B) 1-C,2-D,3-A,4-B C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-D,2-C,3-B,4-A 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya