Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 "Nafosat" so'zining ma'nosi nima? A) Arabcha, "ahamiyat, qimmatbaho narsa, boylik" B) Arabcha, "qimmatbaho tosh, go’zal chehra, chiroy" C) Tojikcha, "go’zallik, nafis fazilat, chiroy" D) Forscha, "go’zallik, shakl, boylik" 2 / 40 ''Men doim bir-birining qo‘lidan tutib, g‘alaba sari borishga yordam beradigan odamlar yashaydigan jamiyatni orzu qilaman'' degan edi sportchi..... A) Ivan Fernandez B) Abel Mutay C) Lev Bogush D) Malala Yusufzay 3 / 40 “Agar turnalar shaklini tark etsa, havo qarshiligiga uchraydi va ………his etadi. So’ng darhol avvalgi shakliga qaytadi va to’dadan madad oladi, kuchi tejaladi, maqsadga erishish osonroq va maroqli bo’ladi”. (“Turnalar” matnidan) A) Maqsadga yeta olmasligini B) Nobud bo’lishini C) Kuchli xavf-xatarni D) Yolg’izlikning qiyinchiligini 4 / 40 Abu Ali ibn Sino qanday kishini odamlarning eng qo’rqog’i deb hisoblagan? A) Kamolot hosil qilishdan chetlangan kishi B) Loqayd va beparvo kishi C) Muvaffaqiyatsizlikdan cho’chigan kishi D) O’z manfaatini xalq manfaatidan ustun qo’ygan kishi 5 / 40 Taniqli muallif Robert Kiyosakining fikriga koʻra, hayotni goʻzal qilayotgan omil nima? A) Yaxshi daromad B) Nomoddiy boylik C) Toʻgʻri tanlangan kasb D) Tejamkorlik 6 / 40 Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobida oilaning huquqiy asoslari belgilangan? A) 15 B) 12 C) 13 D) 14 7 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. B) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik C) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. D) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. 8 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 1.3 B) 1,2,3,4 C) 1,2,3 D) 2,3,4 9 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish B) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi C) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik D) Barcha javoblar to‘g‘ri 10 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar B) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar C) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi D) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba 11 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-D,2-C,3-A,4-B B) 1-A,2-B,3-C,4-D C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-C,2-D,3-B,4-A 12 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Mobil aloqa B) Raqamli media C) Media D) Raqamli olam 13 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Farobiy B) A.Navoiy C) Beruniy D) Ibn Sino 14 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 15 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3 B) 1,3,4 C) 1,2,3,4 D) 3.4 16 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash 17 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda B) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda C) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda D) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda 18 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat B) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 19 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash 20 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ B) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ C) ’’Buxoro tarixi‘‘ D) ’’Kitob ul-ansob‘‘ 21 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 22 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat 23 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.2 B) 1,2,3,4 C) 3.4 D) 1.4 24 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VI bobi B) VIII bobi C) VII bobi D) V bobi 25 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) farovon muvaffaqiyatli hayotga B) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga C) mustaqil hayotga D) intellektual muvaffaqiyatli hayotga 26 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 27 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 28 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Kommunikativlik B) Tashkilotchilik C) Ijodiy D) Suggestiv 29 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Fazilatsizlik B) Umidsizlik C) Baxillik D) Dangasalik 30 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash C) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash 31 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) To’g’ri javob yo’q 32 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya B) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya C) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya D) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. 33 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) ijodkorlik qobiliyati B) tashkilotchilik C) ilmiy izlanishlar olib borish D) insonparvarlik 34 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy B) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy C) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot D) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy 35 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash 36 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Mehr-shafqatga B) Ezgulikka C) Odamiylikka D) Ollohga 37 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi B) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish C) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi D) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi 38 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 135-modda B) 106-modda C) 105-modda D) 115-modda 39 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-D,2-C,3-B,4-A B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-C,2-D,3-A,4-B 40 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi B) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi C) ’’BBB‘‘ metodi D) ’’Arra’’ metodi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya