On tili va adabiyot attestatsiya №9 Mart 7, 2022Mart 7, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan On tili va adabiyot attestatsiya №9 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! On tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №9 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Qaysi so’zlarning yozilishida bosh harflar imlosiga amal qilingan? A) Sog’liqni Saqlash Vazirligi, Markaziy Osiyo B) 21-mart – Navro’z Bayrami, Azamat Shuhrat O’g’li C) Marjonbuloq qishlog’i, Birlashgan millatlar tashkiloti D) O’zbekiston Respublikasi Prezidenti, Oliy Majlis 2 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. B) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. C) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... D) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. 3 / 40 Muqimiy “Sayohatnoma”sidagi qaysi misralar orqali zamondoshlarini achchiq haqiqatdan ogoh etadi? A) Undа bo‘lus G‘оzi dеdi, Hаm mufti, hаm qоzi dеdi. Yurt bаrchа nоrоzi dеdi, Qilg‘оn ishi оzоr ekаn.arga yo'l qo'ymang. B) Mа’yus bоrdim “Zоhidоn”, Bir ko‘chа kеtgunchа do‘kоn, Sho‘х оdаmi, ichmаy piyon, Mаst, оtаsi bеzоr ekаn. C) Hаr yеrdа yotgаn хоr-u хаs, Ko‘zgа tikаn yakrаng ekаn. D) Chаrchаshni bilmаs yursаlаr, Purzo‘r kеtmоn ursаlаr, Vаqti nаmоzgа kеlsаlаr, Mаsjid sоrigа lаng ekаn. 4 / 40 Aruz vaznidagi ramal bahrining asosiy bosh rukni qaysi? A) mafoiylun B) faulun C) foilotun D) mafoil 5 / 40 “Shayx Sa’diy” voqeasining hissasini toping. A) O’z qabohatini ko’rgan kishining o’zgalarning qabohatlarini ko’rmakka vaqti bo’lmas. B) Ustiga kitob ortilgan eshak, Na olim va na donodir beshak. C) Arablarda bir so’z bordir, yaxshi boq, Odobsiz boladan yo’g’i yaxshiroq. D) Erta kun arpaga zor bo’lmay desang, Bukun ek, shoyadki, bug’doy non yesang. 6 / 40 “Farhod va Shirin “ dostonida Farhod kimlardan ishq sirlarini o’rganadi? 1) Boniy; 2) Moniy; 3)Qoran; 4) Suhaylo; 5) Suqrot. A) 1, 3, 4, 5 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3 7 / 40 Ushbu matnda qanday xatoliklar kuzatiladi? 1.imloviy xato 2. ishoraviy xato 3.uslubiy xato A) 1.2 B) 1.3 C) 1,2,3 D) 2.3 8 / 40 Qaysi gapdagi xatolik paronimlarni qo’llash bilan bog’liq xatolik emas? A) Uning bunday bezbetlikka hech qachon jurati yetmagan bo’lardi. B) Poygachilar tez suratda harakatlanib, oldingi marralarni ishg’ol etdilar. C) Orif bobo tambur sadosiga mahliyo bo’lib, mayda-chuyda tashvishlarini jindak unutganday bo’ldi. D) Qishloqning kiraverishida adl teraklar saf tortib turgan uzun ko’cha bor ekan. 9 / 40 Avstraliyada ajoyib yurt vakillari yashagan. Materikka kelgan yevropaliklar bu yerning o‘zgacha xalqini yovvoyi odamlar deb hisoblashgan. Chunki ularning davlati ham, uyi ham yo‘q. Ular jamoa tarzida yashab, oziq-ovqatni ov orqali topishadi. Aborigenlar hayoti va turmush tarzi bilan yaqindan tanishuv ularning yovvoyi emasligini ko‘rsatadi. Aynan aborigenlar aqlli bumerang nomli o‘roqsimon qurol o‘ylab topishgan. Buni qarangki, otilgan qurol mo‘ljalga olingan jonzotga tegmasa, yana aylanib ovchiga qaytib kelardi. Berilgan matnda fonetik hodisaga uchragan so`zlar miqdori nechta? A) 3 ta B) 4 ta C) 5 ta D) 6 ta 10 / 40 “Kecha va kunduz” asaridagi qahramonlarni kasblari bilan to`g`ri moslashtiring. 1)rus mirzasi; 2) inoq mirzasi; 3) musulmon mirzasi; a)Sokolov; b) Hakimjon; c) Mirzabobo A) 1-a, 2-b, 3-c B) 1-c, 2-a, 3-b C) 1-a, 2-c, 3-b D) 1-c, 2-b, 3-a 11 / 40 “Do`st ila dushman so`zining farqiga bor, Fahm etar har kimki, o`lsa hushyor”. Bayt quyida berilgan qaysi hikoyaga ilova qilingan? A) “ Xurs ila bo`ri” B) “ Janjalchilik zarari” C) “Chin do`st” D) “ Ikki do`st” 12 / 40 Qaysi gap tarkibidagi so`zlar faqat uch turkumga mansub? A) Hamma nopok, hamma egri, yolg`iz siz to`g`ri. B) Qaysidir yili, aniq esimda yo`q, qish juda erta keldi. C) Hamma narsa oiladan boshlanadi. Kitobxonlik ham. D) Har kimki so`zi yolg`on, yolg`oni zohir bo`lg`och, uyolg`on 13 / 40 Dunyoning ustunu - pul, pul topishqin, Meros – davlat demak, davlat pul demak”. Boylik haqida so`zlangan bu fikrlar qaysi asarda uchraydi? A) “O`tkan kunlar” B) “Kecha va kunduz” C) “Navoiy” D) “Yulduzli tunlar” 14 / 40 Talabalar sevinganidan terisiga sig‘may ketdi. Ushbu gapda ishtirok etgan bo'laklarni aniqlang. A) ega, to‘ldiruvchi, to'ldiruvchi, hol, kesim B) ega, to'ldiruvchi, to‘ldiruvchi, kesim C) ega, hol, kesim D) ega, hol, to‘ldiruvchi, kesim 15 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Matn tarkibidagi fonetik hodisaga uchragan so`zlar miqdori nechta? A) 5 ta B) 8 ta C) 9 ta D) 7 ta 16 / 40 Qaysi gapda o‘z sinonimi o‘rniga xato qo‘llangan ot qatnashgan? A) Qizini yer-ko‘kka ishonmagan ona uni katta dabdaba bilan uzatishni orzu qilardi. B) Bazzoz do‘konini katta o‘g‘liga qoldirib, har kuni asir namozini uyiga kelib o‘qir edi. C) Cholning ovozi o‘zgardi, o‘pkasi to‘ldi, shekilli, birpas osuda qolib, keyin gapirdi. D) Birozdan keyin ona o‘g‘ ilchasi Xoliqjonning beg‘ubor basharasiga engashib tikildi. 17 / 40 Qaysi qatorda berilgan maqol fikrlar zanjiridan uzilib qolgan? A) Bo`linganni bo`ri yer, Ayrilganni ayiq yer. B) Daraxtni yer ko`kartiradi, Odamni el ko`kartiradi. C) Yeridan ayrilgan yetti yil yig`lar, Elidan ayrilgan o`lguncha yig`lar. D) El qo`risang, o`zarsan, Qo`rimasang, to`zarsan. 18 / 40 Qaysi javobda ma’noli qismlari asos+lug‘aviy shakl yasovchi qo‘shimcha+so‘z yasovchi qo‘shimcha+sintaktik shakl yasovchi qo‘shimcha tartibida joylashgan ot turkumiga oid so‘z qatnashgan? A) Ko‘z-ko‘z qilma, ko‘z tegar, Maqtanchoqqa so‘z tegar. B) Abbos, parta ustidagi o‘chirg‘ichni menga uzatib yuborgin. C) Qizg‘anchiqdan, faqatgina o‘zini o‘ylaydigan odamdan, sen saxovat kutma. D) Bu do‘konda oziq-ovqat mahsulotlari, kiyim-kechak va hattoki yoqilg‘i sotiladi. 19 / 40 “Shinni dog`i tekkan quroq dasturxon”, “ bo`shalgan sopol tovoq”, “bandi kuygan yog`och qoshiq”. Salbiylikni ifodalashga xizmat qilgan bu sifatlar qaysi asarda ko`zda tashlanadi? A) “Qiyomat qarz” B) “ Muzqaymoq” C) “ Urushning so`nggi qurboni” D) “Bemor” 20 / 40 Zulfiya qalamiga mansub “ Haykal” she`rida nima non, suv, she`r va durga o`xshatilgan? A) yo`ldosh B) yuz C) yot (begona) D) bosh 21 / 40 “Zarbulmasal”da Qul Muhammad Bahodirdan bo`lagini bilmaydigan obraz? A) Yodgor po`stindo`z B) sarbon C) Ibrohimbek D) zangi 22 / 40 Qaysi qatorda harakat nomi shakli qo`llangan? A) Bimaslik ayb emas, bilmaganini bo`yniga olmaslik ayb. B) Ko`chadagi shamchiroqlar xira-xira shu`la sochmoqda. C) Do`stning haqiqiy dilini bilmoqchi bo`lsang, sinab unga tilingda g`azab qilib yoki yuzingni tund, ya`ni qovog`ingni solib ko`r. D) Bir narsa kishida umid uyg`otadi: farg`onaliklar nafaqat asrimizning so`nggi yilini, balki yangi mingyillikni munosib ko`rsatkichlar bilan kutib olmoqdalar. 23 / 40 Kechagi har bir gapingiz biz ishonib kelgan aqidalarga mos bo`ladi. Ushbu gapda tarkibidagi undoshlari hosil bo`lish o`rniga ko`ra umumiylik kasb etuvchi so`zlar nechta? A) 3 ta B) 5 ta C) 4 ta D) 2 ta 24 / 40 Berilgan qaysi gapda undov, modal, taqlid so`zlarning barcha turiga mansub birliklar qo`llangan? A) Jigarim olovga tegardi jiz-jiz, Sochlarim oqargan shunda, ehtimol. B) Iye, shunday mas’uliyatli ishni bir o`zing qildingmi, barakalla, yashavor-ey! C) Voy, juda kichkinasan-ku, adashib qolibsan, chamamda, obbo, sen-ey. D) Obbo, bu shitir-shitir ovoz juda jonga tegdi-da, xullas, bezor bo`ldim, boshqa bu yerda tunamaymiz. 25 / 40 Qaysi javobda berilgan sifatlar belgini ta`kidlab, kuchaytirib ifodalagan? A) Tuproq qatlami qalin, sersuv yerlarda o`sgan archalar yo`g`on va bo`ydor bo`ladi. B) Sayyohlar chaqqon-chaqqon harakatlar bilan qirga ko`tarila boshlashdi. C) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. D) Shirinsuxan, oqko`ngil insonlar mevali darxtga o`xshaydi. 26 / 40 Jadvalda berilgan qaysi she`riy san`at(lar)ning ma`nosi notog`ri berilgan? A) 3, 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 2 D) 2, 4 27 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Berilgan matnga mos bo`lmagan maqolni toping? A) Ko`kka boqma, ko`pga boq! B) Yo`lda yo zo`r yaraydi, yo zar yaraydi. C) Musofir bo`lmasang, musulmon bo`lmaysan. D) Birni ko`rib fikr qil, birni ko`rib shukur qil. 28 / 40 “Raymando” balladasi muallifining birinchi romanini aniqlang? A) “ Oltin zanglamas” B) “Mehrol” C) “Jannat qidirganlar” D) “Shinelli yillar“ 29 / 40 Qaysi dostonning bosh qahramoni ikki gavhar donadan paydo bo`lgan? A) “Rustamxon” B) “Alpomish” C) “Kuntug`mish” D) “Ravshan” 30 / 40 Qaysi javobdagi gapda barcha so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? A) Bu hayolparast bolaning qo‘lidan hech kitob tushmasdi. B) Hozir unga juda alam qilardi, ammo kimga zahrini sochishni bilmasdi. C) Hammasiga shu kalondimoq aybdor, – deb o‘yladi ichida. D) Shu chog‘ xonaga Nozimjon otilib kirdiyu, uning yoqasiga yopishdi. 31 / 40 Berilgan parchada nechta yasama so`z qatnashgan? “Jang maydoni yigitlarga husn bag‘ishlaydi. Yigit uchun mardlik, qahramonlikdan o‘zga ulug‘roq, oliyroq bir fazilat bormi?” – dedi Navoiy. A) 3 ta B) 1 ta C) 4 ta D) 2 ta 32 / 40 A. Avloniy she`rida aytilishicha, “milliy xayol” qayerda yoki kim (nima)da? A) yoshlarda B) Qur`onda C) iymonda D) maktabda 33 / 40 Quyidagi vazifadosh ko`makchilardan nechtasi ot turkumidan hosil bo`lgan? Ost, tomon, oldin, yon, ust, orqa, so`ng, atab. A) 2 tasi B) 4 tasi C) 5 tasi D) 3 tasi 34 / 40 Berilgan so`zlarning qaysilarining paronim jufti mavjud? 1) jodu; 2) ariq; 3) ba’d; 4) adl; 5) artish; 6) tambur; 7) tib; 8) tarif; A) 1, 2, 4, 5, 6, 7 B) 1, 2, 3, 4, 6, 8 C) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 D) 1, 2, 4, 6, 8 35 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Matnda qatnashgan so`z yasovchi qo`shimchalar qaysi qatorda berilgan? A) –lik, -chi, -ot, -um, -lik, -q, -dagi B) –lik, -chi, -ot, -um, -lik, -q, -im, -ki C) –lik, -chi, -ot, -um, -a, - q D) –lik, -chi, -ot, -um, - q 36 / 40 Shaytonning qamchisiday bu bepusht kimga kerak… (“Oq kema”) Ajratib ko`rsatilgan so`zda urg`u nechanchi bo`g`inda bo`ladi? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 37 / 40 Qaysi ijodkor Pushkin, Bayron kabi ulug` shoirlarni o`ziga muallim deb bilgan? A) E.Vohidov B) A.Oripov C) S.Zunnunova D) H.Olimjon 38 / 40 Qaysi qatordagi misollarda aldoqchi unli tovushlar berilgan? A) munchoq, mashg`ulot B) matbaa, doira C) muomala, muallim D) o`tov, alanga 39 / 40 To`rtlikdagi urg`u olmaydigan qo`shimchalar miqdori? Xormisan yo gulmisan, Tojdormisan yo qulmisan, Chug‘zmisan, bulbulmisan, Nolon o‘zing, xushxon o‘zing… A) 13 ta B) 9 ta C) 12 ta D) 10 ta 40 / 40 Hosil bo`lish o`rniga ko`ra boshqalaridan farq qiluvchi ovozdorlar guruhiga kiruvchi undosh tovush alifboda nechanchi o`rinda joylashgan? A) 14 B) 12 C) 18 D) 13 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya