On tili va adabiyot attestatsiya №9 Mart 7, 2022Mart 7, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan On tili va adabiyot attestatsiya №9 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! On tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №9 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Naqqoshlik – xalq amaliy sanatining qadimiy soxalaridan biridir. Naqqoshlikda ustalar tayyorlab beradigan andoza, qolip muxim ahamiyatga ega. Odatda, naqsh, bezakni malakali naqqosh ustalar chizib bergan. Bunday naqshlarni memorchilik, gilamchilik, kashtado‘zlik, kandakorlik kabi soxalarda uchratish mumkin. Naqsh yaratish ustadan did, maxoratdan tashqari katta tajriba va malakani talab qiladi. Shu sababli o‘tmishda naqqoshlar xalq hunarmandlarining eng bilimdon, istedodli qismi hisoblangan. (“Qomus” to‘plamidan) Ushbu parchada necha o`rinda imloviy xatolikka yo`l qo`yilgan? A) 6 B) 7 C) 8 D) 5 2 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 2ta B) 6ta C) 3ta D) 4ta 3 / 40 Qaysi so‘zlar qatorida boshqalari bilan o‘zaro ma’nodoshlik hosil qila olmaydigan so‘z ishtirok etgan? A) ayyor, quv, mug‘ombir B) yalqov, ishyoqmas, tanbal C) eplamoq, uddalamoq, sarflamoq D) betob, bemor, xasta 4 / 40 Qaysi so`zning asosi quyi keng unlilar va jarangli undoshlardan tashkil topgan? A) qo`nim B) noo`rin C) ma`nodosh D) qanotli 5 / 40 Olimlarni fikriga qaraganda, qulupnay buyrakdagi toshlarni yemirish xususiyatiga ega, shu bilan birga, u buyrakda tosh hosil bo’lishining yo’l qo’ymaydigan tabiiy omillardan biri hisoblanadi.Ushbu gapdagi uslubiy jihatdan noto’g’ri qo’llangan qo’shimchalar sonini aniqlang. A) 2ta B) 3ta C) 4ta D) 1ta 6 / 40 Oybekning “Bolaning ko’ngli podsho” parchasida supuruqsiz, qarovsiz qolgan keng hovli kimniki edi? A) Ahmadning B) Mirahmat otaning C) Dadaqozining D) Musoning 7 / 40 Qaysi shoir fikricha, farzandlar ham har xil bo’ladi. Onaning baxtiga sherik bo’lib, baxtsizligida yolg’iz tashlab ketadigan farzandlar ham topiladi. Vatanning ham go’zal tabiatini, ko’rkam bog’-rog’larini xush ko’radigan, lekin tashvish-g’amlarini o’ylamaydigan farzndlari yo’q emas deydi? A) Avloniy B) A.Oripov C) M.Jalil D) E.Vohidov 8 / 40 Qaysi gapda -dir qo‘shimchasi gumon ma’nosini bildirib kelgan? A) Bir vaqtlar meni deb halok bo‘lgan kimdir, Men uning uchun ham yashab yuribman. B) Ot mindirib kim qaytardi yurtga uni? Jahongiri bexonumon yurt edi bu. C) Nadir millat qudratining tamadduni, Amir Temur haykalidan so‘rang buni. D) Taskin berib onam yig‘laydir, Qolganlari yolg‘on yig‘laydir. 9 / 40 Matnni o`qing va ushbu matn asosida tuzilgan topshiriqlarni bajaring. Aytishlaricha, Iskandar taxtga o`tirgach, jahonda u tasarruf qilmagan joy qolmadi. Dunyoning barcha shohlari uning qullug`ini ado etishni o`zlariga sharaf deb biladilar. Yetti iqlim dur-u javohirlari uning xazinasi sari oqib keldi. Yurti obod, xalqi farovon bo`ldi. Dunyoning jami oqil-u donishmandlarini jam etdiki, barcha ilm-u ma`rifat singari u uchun ayon bo`ldi. Shunday jahongir shoh ajal oldida ojiz qolib vasiyat qiladi: “ Meni ko`mish uchun qabristongaolib borayotganda tobutdan bir qo`limni tashqariga chiqarib qo`ying. Toki unga boqqan kishilar yetti iqlimni olgan, yetti falak mushkulini hal qilgan qudratli hukmdor oxir-oqibat bu dunyoni tark etib, quruq qo`l bilan u dunyoga ketayotganini ko`rsinlar. So`nggi yo`lga ketar ekanman, istaymanki, menday jahongirning dunyodan quruq qo`l bilan ketayotgani mol-dunyo to`plashga ruju qo`ygan odamlar uchun ibrat bo`lsin! Iskandardek qudratli shohning mol-mulki o`ziga vafo qilmadi, ammo uning adli, ilm-urfoni tillarda doston bo`lib qoldi, zero insonning umri davomida to`plagan mol-u dunyosi bebaqodir, undan faqat ezgu amallargina yodgor bo`lib qoladi. Qaysi javobda quyidagi gap matn mazmuniga mos ravishda to`g`ri davom ettirilgan? Shoh Iskandar… . A) umrining so`ngida bu dunyoning o`tkinchi, bevafo ekanligini anglab yetibdi. B) umrining so`ngida dunyoning ko`plab xalqlarini o`ziga tobe qilganidan g`ururlanibdi. C) bitmas xazina, ko`p boylik o`z hayitining asosiy mazmuni ekanligini tushunibdi. D) o`z xazinalari, boyliklari bilan birga ko`mishlarini vasiyat qilibdi. 10 / 40 Nahot mening yuragimni zanglatguvchi – sen, Ko`klam oshiq gulzorimni sarg`aytguvchi – sen. (H.Xudoyberdiyeva) Yuqoridagi misrada qatnashgan shakl yasovchi qo`shimchalar miqdori? A) 10 ta B) 9 ta C) 6 ta D) 7 ta 11 / 40 Jadvalda berilgan qaysi she`riy san`at(lar)ning ma`nosi notog`ri berilgan? A) 2, 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 2 D) 3, 4 12 / 40 Dunyoning ustunu - pul, pul topishqin, Meros – davlat demak, davlat pul demak”. Boylik haqida so`zlangan bu fikrlar qaysi asarda uchraydi? A) “O`tkan kunlar” B) “Yulduzli tunlar” C) “Kecha va kunduz” D) “Navoiy” 13 / 40 Quyidagi vazifadosh ko`makchilardan nechtasi ot turkumidan hosil bo`lgan? Ost, tomon, oldin, yon, ust, orqa, so`ng, atab. A) 4 tasi B) 2 tasi C) 3 tasi D) 5 tasi 14 / 40 Qaysi javobdagi gapda barcha so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? A) Hammasiga shu kalondimoq aybdor, – deb o‘yladi ichida. B) Hozir unga juda alam qilardi, ammo kimga zahrini sochishni bilmasdi. C) Bu hayolparast bolaning qo‘lidan hech kitob tushmasdi. D) Shu chog‘ xonaga Nozimjon otilib kirdiyu, uning yoqasiga yopishdi. 15 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Matnda qatnashgan so`z yasovchi qo`shimchalar qaysi qatorda berilgan? A) –lik, -chi, -ot, -um, -a, - q B) –lik, -chi, -ot, -um, -lik, -q, -dagi C) –lik, -chi, -ot, -um, - q D) –lik, -chi, -ot, -um, -lik, -q, -im, -ki 16 / 40 A. Avloniy she`rida aytilishicha, “milliy xayol” qayerda yoki kim (nima)da? A) maktabda B) yoshlarda C) iymonda D) Qur`onda 17 / 40 Kechagi har bir gapingiz biz ishonib kelgan aqidalarga mos bo`ladi. Ushbu gapda tarkibidagi undoshlari hosil bo`lish o`rniga ko`ra umumiylik kasb etuvchi so`zlar nechta? A) 2 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 5 ta 18 / 40 Qaysi qatorda harakat nomi shakli qo`llangan? A) Ko`chadagi shamchiroqlar xira-xira shu`la sochmoqda. B) Do`stning haqiqiy dilini bilmoqchi bo`lsang, sinab unga tilingda g`azab qilib yoki yuzingni tund, ya`ni qovog`ingni solib ko`r. C) Bimaslik ayb emas, bilmaganini bo`yniga olmaslik ayb. D) Bir narsa kishida umid uyg`otadi: farg`onaliklar nafaqat asrimizning so`nggi yilini, balki yangi mingyillikni munosib ko`rsatkichlar bilan kutib olmoqdalar. 19 / 40 Qaysi javobda berilgan sifatlar belgini ta`kidlab, kuchaytirib ifodalagan? A) Sayyohlar chaqqon-chaqqon harakatlar bilan qirga ko`tarila boshlashdi. B) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. C) Shirinsuxan, oqko`ngil insonlar mevali darxtga o`xshaydi. D) Tuproq qatlami qalin, sersuv yerlarda o`sgan archalar yo`g`on va bo`ydor bo`ladi. 20 / 40 Berilgan qaysi gapda undov, modal, taqlid so`zlarning barcha turiga mansub birliklar qo`llangan? A) Obbo, bu shitir-shitir ovoz juda jonga tegdi-da, xullas, bezor bo`ldim, boshqa bu yerda tunamaymiz. B) Iye, shunday mas’uliyatli ishni bir o`zing qildingmi, barakalla, yashavor-ey! C) Jigarim olovga tegardi jiz-jiz, Sochlarim oqargan shunda, ehtimol. D) Voy, juda kichkinasan-ku, adashib qolibsan, chamamda, obbo, sen-ey. 21 / 40 Berilgan so`zlarning qaysilarining paronim jufti mavjud? 1) jodu; 2) ariq; 3) ba’d; 4) adl; 5) artish; 6) tambur; 7) tib; 8) tarif; A) 1, 2, 3, 4, 6, 8 B) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 C) 1, 2, 4, 6, 8 D) 1, 2, 4, 5, 6, 7 22 / 40 Qaysi qatordagi misollarda aldoqchi unli tovushlar berilgan? A) matbaa, doira B) o`tov, alanga C) muomala, muallim D) munchoq, mashg`ulot 23 / 40 Qaysi javobda ma’noli qismlari asos+lug‘aviy shakl yasovchi qo‘shimcha+so‘z yasovchi qo‘shimcha+sintaktik shakl yasovchi qo‘shimcha tartibida joylashgan ot turkumiga oid so‘z qatnashgan? A) Qizg‘anchiqdan, faqatgina o‘zini o‘ylaydigan odamdan, sen saxovat kutma. B) Abbos, parta ustidagi o‘chirg‘ichni menga uzatib yuborgin. C) Bu do‘konda oziq-ovqat mahsulotlari, kiyim-kechak va hattoki yoqilg‘i sotiladi. D) Ko‘z-ko‘z qilma, ko‘z tegar, Maqtanchoqqa so‘z tegar. 24 / 40 Qaysi dostonning bosh qahramoni ikki gavhar donadan paydo bo`lgan? A) “Ravshan” B) “Alpomish” C) “Kuntug`mish” D) “Rustamxon” 25 / 40 “Raymando” balladasi muallifining birinchi romanini aniqlang? A) “Shinelli yillar“ B) “Jannat qidirganlar” C) “ Oltin zanglamas” D) “Mehrol” 26 / 40 Berilgan parchada nechta yasama so`z qatnashgan? “Jang maydoni yigitlarga husn bag‘ishlaydi. Yigit uchun mardlik, qahramonlikdan o‘zga ulug‘roq, oliyroq bir fazilat bormi?” – dedi Navoiy. A) 2 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 1 ta 27 / 40 “Do`st ila dushman so`zining farqiga bor, Fahm etar har kimki, o`lsa hushyor”. Bayt quyida berilgan qaysi hikoyaga ilova qilingan? A) “ Ikki do`st” B) “ Xurs ila bo`ri” C) “ Janjalchilik zarari” D) “Chin do`st” 28 / 40 Shaytonning qamchisiday bu bepusht kimga kerak… (“Oq kema”) Ajratib ko`rsatilgan so`zda urg`u nechanchi bo`g`inda bo`ladi? A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 29 / 40 Qaysi gapda o‘z sinonimi o‘rniga xato qo‘llangan ot qatnashgan? A) Qizini yer-ko‘kka ishonmagan ona uni katta dabdaba bilan uzatishni orzu qilardi. B) Bazzoz do‘konini katta o‘g‘liga qoldirib, har kuni asir namozini uyiga kelib o‘qir edi. C) Birozdan keyin ona o‘g‘ ilchasi Xoliqjonning beg‘ubor basharasiga engashib tikildi. D) Cholning ovozi o‘zgardi, o‘pkasi to‘ldi, shekilli, birpas osuda qolib, keyin gapirdi. 30 / 40 Talabalar sevinganidan terisiga sig‘may ketdi. Ushbu gapda ishtirok etgan bo'laklarni aniqlang. A) ega, to‘ldiruvchi, to'ldiruvchi, hol, kesim B) ega, hol, kesim C) ega, hol, to‘ldiruvchi, kesim D) ega, to'ldiruvchi, to‘ldiruvchi, kesim 31 / 40 “Shinni dog`i tekkan quroq dasturxon”, “ bo`shalgan sopol tovoq”, “bandi kuygan yog`och qoshiq”. Salbiylikni ifodalashga xizmat qilgan bu sifatlar qaysi asarda ko`zda tashlanadi? A) “Bemor” B) “ Muzqaymoq” C) “ Urushning so`nggi qurboni” D) “Qiyomat qarz” 32 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Berilgan matnga mos bo`lmagan maqolni toping? A) Ko`kka boqma, ko`pga boq! B) Yo`lda yo zo`r yaraydi, yo zar yaraydi. C) Birni ko`rib fikr qil, birni ko`rib shukur qil. D) Musofir bo`lmasang, musulmon bo`lmaysan. 33 / 40 Zulfiya qalamiga mansub “ Haykal” she`rida nima non, suv, she`r va durga o`xshatilgan? A) yot (begona) B) yo`ldosh C) bosh D) yuz 34 / 40 Qaysi qatorda berilgan maqol fikrlar zanjiridan uzilib qolgan? A) Yeridan ayrilgan yetti yil yig`lar, Elidan ayrilgan o`lguncha yig`lar. B) El qo`risang, o`zarsan, Qo`rimasang, to`zarsan. C) Bo`linganni bo`ri yer, Ayrilganni ayiq yer. D) Daraxtni yer ko`kartiradi, Odamni el ko`kartiradi. 35 / 40 “Zarbulmasal”da Qul Muhammad Bahodirdan bo`lagini bilmaydigan obraz? A) Yodgor po`stindo`z B) zangi C) sarbon D) Ibrohimbek 36 / 40 Hosil bo`lish o`rniga ko`ra boshqalaridan farq qiluvchi ovozdorlar guruhiga kiruvchi undosh tovush alifboda nechanchi o`rinda joylashgan? A) 13 B) 14 C) 18 D) 12 37 / 40 Qaysi gap tarkibidagi so`zlar faqat uch turkumga mansub? A) Qaysidir yili, aniq esimda yo`q, qish juda erta keldi. B) Har kimki so`zi yolg`on, yolg`oni zohir bo`lg`och, uyolg`on C) Hamma narsa oiladan boshlanadi. Kitobxonlik ham. D) Hamma nopok, hamma egri, yolg`iz siz to`g`ri. 38 / 40 To`rtlikdagi urg`u olmaydigan qo`shimchalar miqdori? Xormisan yo gulmisan, Tojdormisan yo qulmisan, Chug‘zmisan, bulbulmisan, Nolon o‘zing, xushxon o‘zing… A) 13 ta B) 12 ta C) 10 ta D) 9 ta 39 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Matn tarkibidagi fonetik hodisaga uchragan so`zlar miqdori nechta? A) 8 ta B) 5 ta C) 9 ta D) 7 ta 40 / 40 Qaysi ijodkor Pushkin, Bayron kabi ulug` shoirlarni o`ziga muallim deb bilgan? A) E.Vohidov B) A.Oripov C) S.Zunnunova D) H.Olimjon 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya