Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Mart 30, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 ga fikr bildirilmagan. 0% 200 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 2 / 50 2. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 2.3 B) 1.2 C) 3.4 D) 4 3 / 50 3. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, B) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, C) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob D) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, 4 / 50 4. Tom so’zi omonim so’z.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 5 / 50 5. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? B) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, C) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, D) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, 6 / 50 6. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-c 4-d B) 1-b 2–a 3-d 4-d C) 1-a 2-a 3-d 4-d D) 1-a 2-b 3-c 4-d 7 / 50 7. Moslashtiring: A) 1-c 2-b 3-a 4-d B) 1-b 2-a 3-d 4-c C) 1-b 2-a 3-c 4-d D) 1-d 2-a 3-b 4-c 8 / 50 8. Moslastiring. A) 1-d 2-d 3-c 4-a B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-a, 2-c 3-b 4-d D) 1-a 2-d 3-b 4-c 9 / 50 9. “Bolalar, dars qachon boshlanadi?”— so’radi qorovul. Ushbu ko’chirma gapli qo’shma gap o’zlashtirilgan gapga o’zgartirilsa , undalma qanday sintaktik vazifada bo’ladi? A) chiqish kelishigidagi to’ldiruvchi B) qaratqich aniqlovchiga C) jo’nalish kelishigidagi to’ldiruvchi D) egalar o’zlashtirilma gaplarga aylantirilganda, undalma tushib qoladi, 10 / 50 10. Bir chimdim uxlash uchun ko‘zini yumdi, biroq qattiq charchagani uchun allamahalgacha uxlay olmay qiynaldi. Ushbu gapdagi mustaqil so‘z turkumlari bajargan sintaktik vazifalar to‘g‘ri izohlangan javobni aniqlang. A) Ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi bilan ifodalangan hol qatnashgan B) Hollar faqat fe’l bilan ifodalangan C) Fe’l bilan ifodalangan sabab holi 3 o‘rinda qatnashgan D) Payt holi vazifasini bajargan olmosh qatnashgan 11 / 50 11. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 12 / 50 12. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 13 / 50 13. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, B) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, C) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, D) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, 14 / 50 14. Moslashtiring: A) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a B) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b C) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a D) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b 15 / 50 15. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 16 / 50 16. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 1,2,3 B) 3.4 C) 1.3 D) 1,3,4 17 / 50 17. m,n,ng, l,r,y sonor tovush hisoblanadi? Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 18 / 50 18. Shart mayli shakli bilan shakldosh bo’la oladigan yasovchi qo’shimcha qaysi qatorda ifdalangan? A) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal B) Sarbonlar sahroda sillalari qurib, rosa suvsadi C) U otalik mehri jo'sh urib qizchasini bag`riga bosdi D) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit 19 / 50 19. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a 20 / 50 20. Kim chaqqon va tez harakat qilsa, yutuq o’shaniki bo’ladi. Quyidagi gapda nechta grammatik bog’lanish bor? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 21 / 50 21. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) o`ylanmoq, sarg`aymoq B) ko`rinmoq, kiyinmoq C) taralmoq, yiqitmoq D) jimirlamoq, silkinmoq 22 / 50 22. Moslashtiring: A) 1-d 2-b 3-a 4-a B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-b 2-a 3-d 4-c D) 1-b 2-d 3,4-a 23 / 50 23. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 1,2,3,5 B) 1,3,4 C) 2,3,4 D) 1,3,4,5 24 / 50 24. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz B) Suv keldi — nur keldi C) Aytilgan so`z — otilgan o`q D) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni 25 / 50 25. Qaysi qatorda murakkab hollar ishtirok etgan? A) Tiniq suvdan hovush-hovush oldi B) Bog‘chada yosh-yosh qizaloqlar va bolakaylar davra qurib o‘ynashmoqda C) Shu onda Davron va Iskandar xonaga kirib kelishdi D) O‘sha kuni Mavjuda va Sobir qo‘shiqni juda chiroyli kuylashgan edi 26 / 50 26. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar B) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur C) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band D) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar 27 / 50 27. Moslashtiring: A) 1,4-a 2,3-b B) 1,2-a 3,4-b C) 1,2-b 3,4-a D) 1,3-a 2,4-b 28 / 50 28. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 29 / 50 29. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 30 / 50 30. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 1.2 B) 1.4 C) 3.4 D) 2.3 31 / 50 31. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 32 / 50 32. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) ha B) yo’q 33 / 50 33. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 34 / 50 34. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, B) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, C) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, D) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi 35 / 50 35. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 36 / 50 36. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) Innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar B) Talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) Elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish D) Moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi 37 / 50 37. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.gang’e B) C.guzeev C) A.romishevskiy D) F.s.keller 38 / 50 38. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) G’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) Shaxsiy va kasbiy 39 / 50 39. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi 40 / 50 40. Alil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Analiz B) Sintez C) Bilish D) Tushunish 41 / 50 41. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 42 / 50 42. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish C) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju D) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 43 / 50 43. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona B) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar D) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari 44 / 50 44. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Lektor o’qitish B) Innovatsion o’qitish C) Masofadan o’qitish D) Internet tarmoqlararo 45 / 50 45. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) Sintez B) Baholash C) Analiz D) Bilish 46 / 50 46. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Sintez B) Tushunish C) Baholash D) Qo’llash 47 / 50 47. «Lektor» qanday tizim? A) Bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. B) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 48 / 50 48. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Induktiv va deduktiv 49 / 50 49. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) O’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq D) O’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq 50 / 50 50. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Tushunish B) Qo’llash C) Baholash D) Bilish 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya