Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №12 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №12 InfoMaster Mart 31, 2022 166 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №12 SIFATLARNING TUZILISHIGA KO’RA TURLARI JUFT SIFATLAR VA ULARNING IMLOSI TAKRORIY SIFATLAR VA ULARNING IMLOSI ASLIY VA NISBIY SIFATLAR SIFAT DARAJALARI SIFATLARNING ODDIY DARAJA SHAKLLARI SIFATLARNING ORTTIRMA DARAJA SHAKLI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 51 Qaysi javobdagi so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? A) tanbex, taxmin B) rahnamo, rayhon C) tuxfa, tahlit D) timsox, tuxmat 2 / 51 Qush qoidalari bilan yuksaklikka ucha olmaysan. Qo'shimchalar sonini aniqlang. A) 5ta B) 6 ta C) 8ta D) 7 ta 3 / 51 Qaysi qatordagi yasama so’zda so’z yasovchi shakl yasovchidan so’ng joylashgan? A) qaqshatqich B) kesatmoq C) torayish D) buyruq 4 / 51 Fe’lning otga xoslangan shakli ...... deyiladi? A) shart mayli B) harakat nomi C) sifatdosh D) ravishdosh 5 / 51 Fe’lning sifatdosh shakli qatnashgan gap qatorini belgilang A) Havo tebranishlari to’siqqa uchrasa xuddi koptokdek orqaga qaytadi . B) Teatr Yunonistonda paydo bo’lgan . C) Cho’lning sahro shamoli va cho’l quyoshidan qoraygan yuzida g’azab alomati yo’q edi . D) Tabiat sirlarini bilish va aqlni o’stirish uchun odam har doim aqlini mashq qildirib turish kerak . 6 / 51 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. B) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. C) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. D) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. 7 / 51 Harakatning davomiyligini bildirgan ko’makchi fe’lli gapni aniqlang. A) Gohida shu ish ustiga uy egasining o’rtancha o’g’li Rasul kelib qoladi . B) Salima dugonasidan kelgan maktubni o’qib chiqdi . C) Samandar avval indamay turdi-da, so’ng baralla ovoz bilan kuylab yubordi . D) Chor atrofi baland devor bilan o’ralgan tor joyda uning aqli yetmaydigan ajoyibotlar to’lib-toshib yotibdi . 8 / 51 Kelasi zamon fe'llan qaysi javobda to’gri berilgan A) bormoqda, aytmoqchi edi, o’ylayapman B) kurashmoqda, uxlamoqchi, yozganmiz. C) kuzatdilar. ko radllar, tushayapti. D) so’zlamoqchi, keladigan bo’ldi. kutarman 9 / 51 Shart mayli edi , ekan to’liqsiz fe’llari bilan kelganda qanday ma’nolarni bildiradi? A) taxmin – gumon B) xabar C) orzu – istak D) buyruq - istak 10 / 51 Qaysi qatorda qavm qarindoshlik otlari berilgan A) hokim,rais,rahabar B) shaharlik,to’quvchi,duradagor C) bola,o’smir,yigit D) evara,buvi jiyan 11 / 51 Quyidagi –cha qo’shimchasi bilan shakllangan so’zlarning qaysi qatorda kichraytirish ma’nosi ifodalanmagan ? A) yulduzcha , bog’cha ,kitobcha B) qizcha ,ko’zacha , daftarcha C) novcha , yangicha , o’zgacha D) qushcha , bolg’acha ,zarracha 12 / 51 Orttirma darajadagi sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Juda ko'p o'yladik va oxiri seni bosh direktorlik lavozimiga munosib deb topdik. B) Qizlar ichida barchasidan nozigi Muhayyo ekanligi Sarvarning e'tiborini jalb etdi. C) Butun jonzotga kerakli quyosh tongda ko'tarildi-yu, qoq tushga kelib hamma joyni qizdirdi. D) Eng oldinda chopayotgan qora ayg'ir barcha otlarga boshchilik qilib ularni tog' tomon boshlab borardi. 13 / 51 uft sifatlar qanday yasaladi? A) o’zaro yaqin ma’noli so’zlardan B) shakldosh so’zlardan C) A, C D) qarama-qarshi so’zlardan 14 / 51 Takroriy sifat qatnashmagan gapni toping A) Ko'chani sho'x-sho'x bolalar to'ldirib o'tishdi B) Sarvinozxon gul-gul ochilib bog'chaga ketdi C) To'p-to'p daraxtlar tag'in lipillab orqada qolib ketdi D) Yirik-yirik tomchilar yer-u ko'kni avalay ketdi 15 / 51 Orttirma darajadagi sifatlar berilgan qatorni toping. A) sarg’ish, ko’kimtir, qoramtir. B) yumshoqqina, och yashil, to’q ko’k. C) g’irt yolg’on, hammasidan kichik, biram yoqimli. D) yam-yashil, chiroyliroq, nim pushti. 16 / 51 Bunisi xiyol kattaroq ko’rindi. Ushbu gapdagi sifat darajasini belgilang. A) orttirma. B) ozaytirma. C) oddiy. D) sifat qollanmagan. 17 / 51 Oddiy darajadagi sifat qatnashgan gapni toping A) Lola qizil ,oq ,sariq ranglarda tovlanib ochiladi B) Shamning qizg'ish shu'lasi kulbaga fayz berib turar edi C) Onamning ismi Enaxon jii hoyatda ko'ngilchan ,zahmatkash ayol D) Tilimiz dag'alroq ,lekin juda boy ,rangli ,ohori to'kilmagan. 18 / 51 Qoshi sal qoraroq yigit edi. Ushbu gapdagi sifatning darajasini va daraja hosil qiluvchi vositani aniqlang. A) ozaytirma, leksik. B) orttirma, leksik. C) qiyyosiy, leksik. D) ozaytirma, leksik, morfologik 19 / 51 Qaysi gapda orttirma darajadagi sifat qo’llangan? A) Uning nazarida bundan ham suyumliroq, bundan ham zavqliroq va shavqliroq ish yo’q edi. B) Hovli ham, uy ham bo’m-bo’sh, hammayoq suv quygandek jimjit edi C) Mevasi yetilib pishganda sershira bo’ladi. D) Nomus jondan ham qimmatliroq 20 / 51 Choriboy o’lguday ziqna. xasis odam edi. Ushbu gapdagi sifatning darajasi qanday. A) orttirma daraja. B) ozaytirma daraja. C) oddiy daraja. D) daraja ifodalanmagan. 21 / 51 Sifatning orttirma darajasi qanday yo’llar bilan hosil bo’ladi? A) oddiy daraja shaklidagi sifatning birinchi bo’g’ini tovush o’zgarishi bilan takrorlanish orqali B) oddiy daraja shaklidagi sifat oldidan eng, g’oyat, juda kabi so’zlar keltirish orqali C) oddiy daraja shaklidagi sifat oldidan sal, biroz, xiyla so’zlarini keltirish orqali. D) A, B 22 / 51 Oddiy darajadagi sifat berilmagan gapni aniqlang. A) Intizomli lashkar yengilmas. B) Odobli bola elga manzur. C) Tikansiz gul, mashaqqatsiz pul bo’lmaydi. D) Yer yuzi ko’m-ko’k o’tlar bilan qoplangan. 23 / 51 Takroriy sifat qanday vazifani bajaradi? A) gapda hol bo’lib keladi B) A, B, C C) belgini ta’kidlab, kuchaytirib ifodalaydi D) yangi so’z yasaydi 24 / 51 Orttirma daraja shaklidagi sifatlarni aniqlang. A) yumshoqqina, och yashil, to’q ko’k. B) yam-yashil, chiroyliroq, nim pushti. C) but-butun, tim qora, g’irt yolg’on. D) tim qora, qip-qizil, oqish. 25 / 51 Qaysi qatordagi juft sifatlarning qismida yasama so’z mavjud? A) eski-tuski B) sog’-salomat C) xo’l-quruq D) uzun-qisqa 26 / 51 Orttirma daraja yasovchi vositalar qaysi qatorda to’g’ri berilgan. A) eng, nihoyatda, g’oyat. B) ser, hush, no. C) -(i)sh, -(i)mtr, -ish. D) juda, -roq, -m. 27 / 51 Qaysi gapda nisbiy sifat qo’llangan ? A) Yangi kitob o’qidim B) Bola shirin uyquda edi C) Kengroq yerni tanladi D) Tushki ovqatni yedik 28 / 51 Orttirma darajadagi sifatlar berilgan qatorni aniqlang. A) Quvvatsizligidan juda tez charchab qolardi B) Ular yolg’izoyoq yo’ldan nihoyatda sekin borishardi. C) barcha javoblar to’g’ri D) Dunyoda eng orzumand xalq o’zbek bo’lsa ajabmas 29 / 51 U uzundan uzoq ma'ruza qildi. Ushbu gapdagi sifat darajasini belgilang. A) ozaytirma. B) sifat qo’llanmagan. C) oddiy. D) orttirma. 30 / 51 Oddiy darajadagi sifatni aniqlang. A) ko’m-ko’k, yam-yashil, sap-sariq. B) ko’rkam, suluv, barno, ochiq. C) kattaroq, shirinroq, go’zalroq. D) xushfe'1, go’zal, oppoq. 31 / 51 Shunda ulg‘aydi bo‘yi, Ko‘ring bo’ldi yigitcha. Vazmin, tiyrak, chaqnoq ko‘z, Sarg‘ish soch-u oppoq yuz.(Po‘lat Mo'min Berilgan she’riyjumladagi sifatlar qanday daraja shakir i- ekanini aniqlang. l)oddiy; 2)orttirma; 3)qiyosiy; 4) ozaytirma. A) l, 2 B) 1,2, 4 C) 1, 3,4 D) 1,2,3,4 32 / 51 Biram yoqimli havo. Ushbu gapdagi sifatning darajasini va daraja hosil qiluvchi vositani aniqlang. A) ozaytirma, morfologik. B) orttirma, leksik. C) orttirma, morfologik. D) orttirma, fonetik. 33 / 51 Sifat darajalari qaysi qatorda to’g’ri sanalgan. A) oddiy, qiyosiy, ozaytirma. B) sodda, qiyosiy, orttirma. C) oddiy, qiyosiy, orttirma. D) oddiy, qiyosiy, ozaytirma, orttirma. 34 / 51 Takroriy sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Bozordan qovun-povun, bug’doy-mug’doylar sotib oldik-da. B) Menga o’xshash esli-hushli yigitga zoriqib o’tirgan ekan. C) Yap-yangi binoga ko’chib kirdik. D) Yirik-yirik tomchilar yer-u ko’kni savalay ketdi. 35 / 51 Qaysi qatorda sifat+ot shaklidagi qo’shma sifatlar berilgan ? A) erksevar,sheryurak,devqomat B) ochko’z,sho’rtumshuq, balandparvoz C) toshbag’ir,sofdil,uzunquloq D) bodomqovoq, qirqoyoq,kunbotar 36 / 51 Sifatning oddiy daraja shakli deb nimaga aytiladi? A) Belgining odatdagi me’yorda ekanligini bildiruvchi va boshqa darajalar uchun asos bo’lib xizmat qiluvchi sifat shakli B) Belgining me’yordan ortiq ekanligini bildiradigan sifat shakli C) Belgining me’yordan biroz kam ekanligini qiyosan ifodalaydigan sifat shakli D) Belgining me’yordan kam ekanligini bildiruvchi sifat shakli 37 / 51 Sofdil va jonkuyar odamlar bilan bu dunyo oboddir.Ushbu gapdagi sifatlar miqdori va turini aniqlang. A) 3 ta: 2 ta qo’shma, 1 ta sodda tub B) 4 ta: 2 ta qo’shma, 2 ta sodda. yasama C) 3 ta: 2 ta qo’shma, 1 ta sodda yasama D) 4 ga: 2 ta qo’shma, 2 ta sodda tub 38 / 51 Qaysi qatorda takroriy sifat qatnashmagan ? A) To'p-to'p daraxtlar tag'in lipillab orqada qolib ketdi B) Yirik—yirik tomchilar yer-u ko'kni savalay ketdi C) Alg'ov -dalg'ov shamol esib turar edi D) Ko'chani sho'x-ho'x bolalar to'ldirib o'tishdi 39 / 51 Oddiy darajadagi sifatni aniqlang. A) go’zal, hushyor, odobli. B) yam-yashil, ko’m-ko’k, oppoq. C) silliqroq, novcharoq, baxtliroq. D) juda yaxshi, nihoyatda baland, g’oyat qo’rqinchli. 40 / 51 Predmetdagi bir belgining boshqa predmetdagi huddi shunday belgidan ortiq ekanligini ko’rsatuvchi vositaning nomini toping. A) orttirma daraja. B) qiyosiy daraja. C) oddiy daraja. D) A, B. 41 / 51 Qaysi qatordagi gapda nisbiy sifat qo’llangan? A) Hovlimizda kucha eshikdan kiraverishda kichkina, gishtin uycha bor. B) Inson tabiatning eng ongli farzandi. C) Giyos aka yumshoq ajriq ustiga yonboshladi. D) Cho’ponlar sezgir, itlar ham ziyrak, bo’riday ayyor. 42 / 51 Qaysi qatorda nisbiy sifat qo’llangan ? A) Kimki tanlagan hunarni bilib olishga qunt bilan kirishmasa ,u hunarni yaxshi egallay olmaydi B) Maktabimiz yonida katta bog’ bor C) Mevazorda shirin ,nordon ,qizil va oq olmalar ko’p D) Davlatimiz butun tarbiyaviy ishlarda yosh avlodning o’sib kamolotga yetishiga alohida ahamiyat berib keladi 43 / 51 Asliy sifatni nisbiy sifatdan qanday farqlash mumkin ? A) otga bog’lana olishi va bog’lana olmasligiga ko’ra B) tub va yasamaligiga ko’ra C) –roq qo’shimchasini erkin qabul qila olishi va qila olmasligiga ko’ra D) gap bo’lagi vazifasida kela olishi va kela olmasligiga ko’ra 44 / 51 Quyida berilgan parchadagi takroriy sifatlar sonini aniqlang. 0‘z onamni elas-elas xotirlayman. Ko'zlari tim qora, chiroyli. Uzun-uzun kipriklari qilt etmaydi. A) ikkita B) bitta C) uchta D) to'rtta 45 / 51 Sifatlar tuzilishiga ko’ra qanday turlarga bo’linadi? A) sodda, qo’shma, juft B) sodda, juft C) sodda va qo’shma D) sodda, qo’shma, juft va takror 46 / 51 Asliy sifatlar qatorini belgilang A) iliq , noto’g’ri , beg’ubor B) sho’x , pok , mukammal C) tarixiy , pishiq , sersuv D) oppoq , o’tkir , insonparvar 47 / 51 Oddiy darajadagi sifatlar qaysi javobdagi gapda mavjud. A) Qorli tog’lar ostidagi baxmal o’tloqlarda yurganmisiz. B) Dastlab tog’ning eng baland cho’qqilari pushti rangda tovlanadi. C) Gilos olchadan yirikroq. D) Bulbulning sayrashi boshqa qushlarning sayrashiga qaraganda yoqimliroq. 48 / 51 Nisbiy sifat ishtirok etgan gapni toping. A) Men o’zimga ko’kish galstuk sotib oldim. B) Yozgi ishlarni barvaqt tugalladik. C) Odobli bolalar kattalarni hurmat qiladilar. D) Yaxshi o’quvchi yaxshi o’qiydi. 49 / 51 Orttirma darajadagi sifat qaysi qatorda berilgan. A) sarglmtir, ko’kish, yam-yashil. B) yap-yangi, oppoq, ko’kimtir. C) bebaho, so’lg’in, eng ko’rkam. D) eng go’zal, g’oyatda chiroyli. 50 / 51 Biroz yoqimsizroq havo. Ushbu gapdagi sifatning darajasini va daraja hosil qiluvchi vositani aniqlang. A) ozaytirma, leksik. B) orttirma, leksik. C) ozaytirma, morfologik, leksik. D) orttirma, fonetik. 51 / 51 Nisbiy sifatlar berilgan qatorni aniqlang A) kattaroq bino , sarg’imtir barg B) Yozgi ta’til , devoriy soat C) Toshkentlik yigit , baland devor D) Shirin olma , go’zal qiz 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz