Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №12 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №12 InfoMaster Mart 31, 2022 148 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №12 SIFATLARNING TUZILISHIGA KO’RA TURLARI JUFT SIFATLAR VA ULARNING IMLOSI TAKRORIY SIFATLAR VA ULARNING IMLOSI ASLIY VA NISBIY SIFATLAR SIFAT DARAJALARI SIFATLARNING ODDIY DARAJA SHAKLLARI SIFATLARNING ORTTIRMA DARAJA SHAKLI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 51 Muhokama matn haqida berilgan qaysi hukmlar to’g’ri ? 1 Muhokama matn darsliklarda ko’proq qo’llaniladi . 2 Muhokama matn badiiy adabiyotda ko’proq qo’llaniladi . 3 Muhokama matn ilmiy adabiyotlarda ko’proq qo’llaniladi . A) 1,2 B) 1,3 C) 1,2,3 D) faqat 2 2 / 51 to’quvchilik so’zida nechta ko’makchi morfema bor ? A) 3 ta B) 2 ta C) 1 ta D) 4 ta 3 / 51 Bajaruvchining harakat va holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakli .... sanaladi. A) sifatdosh shakli B) mayl shakli C) ravishdosh shakli D) nisbat shakli 4 / 51 Majhul nisbatdagi fe’l qo’llangan gapni toping A) Qurilishga zarur materiallar olib kelindi B) Bu savollarga bolalar turlicha javob berishdi C) Botirlar qo’rquvni bilmaydilar D) Ofarin topshiriqni o’z vaqtida bajaribsizlar 5 / 51 Otlashgan sifatdosh ishtirok etgan qatorni aniqlang . A) O’zaro kurashayotgan tomonlar tinchlik yo’lidagi sog’lom tashabbuslarni tushunishni istamayaptilar B) Hamma xonalar nihoyatda did bilan bezatilgan . C) Ayrilganni ayiq yer ,bo’linganni bo’ri yer . D) Arzimas narsa uchun xafa bo’laveradigan kishining do’stlari dushmanga aylanaveradi 6 / 51 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) maqsad. B) qiyos. C) harakat belgisi. D) payt. 7 / 51 Ot, sifat, undov so'zlardan fe'l yasaydigan qo'shimchalar berilgan javobni toping. A) illa, -ira B) -la, -a C) -(a)y. -i, D) -sa, -(a)r. 8 / 51 Fe'l asosiga zamon va shaxs-son qo'shimchalarini qo'shish bilangina hosil qilinadigan fe'l maylini ko'rsating A) xabar mayli B) A va B. C) buyruq-istak D) shart 9 / 51 Shart ma’nosi qaysi gapda ifodalangan? A) She’r o‘rnida qo‘lingizga gullar tutsam qaniydi. B) Ulgursam, kitobni shu kecha tugataman. C) U ertaga qishloqqa qaytsa kerak. D) Garchi shuncha mag‘rur tursa ham, Piyolaga egilar choynak. 10 / 51 Qaysi qatordagi sovzlar faqat mavhum otlardan iborat. A) omonlik, oqava, osmon. B) diyonat, sevgi, shodlik. C) buloq, diyor, gulzor D) olomon. ohak, ozodlik. 11 / 51 Quyida berilgan gapdagi sifat turkumiga oid so’zlar sonini aniqlang. Auditoriyaga qomatli, xushbichim, o’ziga yarashgan kostum-shim, ustidan yupqa qavilgan beqasam to’n kiygan, oyog’ida zamonaviy tufli, bo’ynida chiroyli galstugi, ko’zida tilla gardishli ko’zoynagi bor, kalta mo’ylov qo’ygan, moshrang do‘ppili kishi viqor bilan kirib keldi. A) 8 ta B) 10 ta C) 9 ta D) 11 ta 12 / 51 Oddiy darajadagi sifat qatnashgan gapni toping A) Tilimiz dag'alroq ,lekin juda boy ,rangli ,ohori to'kilmagan. B) Shamning qizg'ish shu'lasi kulbaga fayz berib turar edi C) Lola qizil ,oq ,sariq ranglarda tovlanib ochiladi D) Onamning ismi Enaxon jii hoyatda ko'ngilchan ,zahmatkash ayol 13 / 51 Qoshi sal qoraroq yigit edi. Ushbu gapdagi sifatning darajasini va daraja hosil qiluvchi vositani aniqlang. A) orttirma, leksik. B) qiyyosiy, leksik. C) ozaytirma, leksik. D) ozaytirma, leksik, morfologik 14 / 51 Sifat darajalari qaysi qatorda to’g’ri sanalgan. A) oddiy, qiyosiy, orttirma. B) oddiy, qiyosiy, ozaytirma, orttirma. C) oddiy, qiyosiy, ozaytirma. D) sodda, qiyosiy, orttirma. 15 / 51 U uzundan uzoq ma'ruza qildi. Ushbu gapdagi sifat darajasini belgilang. A) sifat qo’llanmagan. B) ozaytirma. C) orttirma. D) oddiy. 16 / 51 Asliy sifatni nisbiy sifatdan qanday farqlash mumkin ? A) tub va yasamaligiga ko’ra B) gap bo’lagi vazifasida kela olishi va kela olmasligiga ko’ra C) otga bog’lana olishi va bog’lana olmasligiga ko’ra D) –roq qo’shimchasini erkin qabul qila olishi va qila olmasligiga ko’ra 17 / 51 Orttirma daraja yasovchi vositalar qaysi qatorda to’g’ri berilgan. A) ser, hush, no. B) eng, nihoyatda, g’oyat. C) juda, -roq, -m. D) -(i)sh, -(i)mtr, -ish. 18 / 51 Qaysi qatordagi gapda nisbiy sifat qo’llangan? A) Giyos aka yumshoq ajriq ustiga yonboshladi. B) Inson tabiatning eng ongli farzandi. C) Hovlimizda kucha eshikdan kiraverishda kichkina, gishtin uycha bor. D) Cho’ponlar sezgir, itlar ham ziyrak, bo’riday ayyor. 19 / 51 Shunda ulg‘aydi bo‘yi, Ko‘ring bo’ldi yigitcha. Vazmin, tiyrak, chaqnoq ko‘z, Sarg‘ish soch-u oppoq yuz.(Po‘lat Mo'min Berilgan she’riyjumladagi sifatlar qanday daraja shakir i- ekanini aniqlang. l)oddiy; 2)orttirma; 3)qiyosiy; 4) ozaytirma. A) 1,2, 4 B) 1, 3,4 C) 1,2,3,4 D) l, 2 20 / 51 Oddiy darajadagi sifatni aniqlang. A) xushfe'1, go’zal, oppoq. B) kattaroq, shirinroq, go’zalroq. C) ko’rkam, suluv, barno, ochiq. D) ko’m-ko’k, yam-yashil, sap-sariq. 21 / 51 Oddiy darajadagi sifat berilmagan gapni aniqlang. A) Intizomli lashkar yengilmas. B) Yer yuzi ko’m-ko’k o’tlar bilan qoplangan. C) Odobli bola elga manzur. D) Tikansiz gul, mashaqqatsiz pul bo’lmaydi. 22 / 51 Nisbiy sifat ishtirok etgan gapni toping. A) Odobli bolalar kattalarni hurmat qiladilar. B) Yozgi ishlarni barvaqt tugalladik. C) Yaxshi o’quvchi yaxshi o’qiydi. D) Men o’zimga ko’kish galstuk sotib oldim. 23 / 51 Oddiy darajadagi sifatlarning birinchi bo‘g‘inidagi oxirgi undoshni m yoki p undoshiga almashtirish orqali orttirma daraja hosil qilingan so'zlarni aniqlang. 1) ko‘m-ko‘k; 2) sap-sariq; 3) but-butun; 4) yum-yumaloq A) 1,2 B) 1,2,4 C) 1,2,3,4 D) 1 24 / 51 Asliy sifat berilgan qatorni toping. A) derazali B) ko’chma C) yuzaki D) qishki 25 / 51 Orttirma darajadagi sifatlar berilgan qatorni aniqlang. A) barcha javoblar to’g’ri B) Ular yolg’izoyoq yo’ldan nihoyatda sekin borishardi. C) Quvvatsizligidan juda tez charchab qolardi D) Dunyoda eng orzumand xalq o’zbek bo’lsa ajabmas 26 / 51 Sifatlar tuzilishiga ko’ra qanday turlarga bo’linadi? A) sodda, qo’shma, juft B) sodda, juft C) sodda va qo’shma D) sodda, qo’shma, juft va takror 27 / 51 Asliy sifatlar qatorini belgilang A) sho’x , pok , mukammal B) oppoq , o’tkir , insonparvar C) tarixiy , pishiq , sersuv D) iliq , noto’g’ri , beg’ubor 28 / 51 Bunisi xiyol kattaroq ko’rindi. Ushbu gapdagi sifat darajasini belgilang. A) oddiy. B) ozaytirma. C) sifat qollanmagan. D) orttirma. 29 / 51 Qaysi gapdagi sifat darajasi leksik usulda hosil qilingan? A) Ko‘z oldimdan ichakuzdi qiliqlar qilayotgan qiziqchilar ketmasdi. B) Ona Yeming xushbo‘y tafti mast qiladi kishini. C) Hulkaming och jigarrang yonoqlarida ajib bir qizillik o‘ynaydi. D) U otasi Muzaffar Farmonovning batamom aksi: dadasi yum- yumaloq, baqaloq boisa, bu xushqad, xushsurat. 30 / 51 Biram yoqimli havo. Ushbu gapdagi sifatning darajasini va daraja hosil qiluvchi vositani aniqlang. A) ozaytirma, morfologik. B) orttirma, morfologik. C) orttirma, fonetik. D) orttirma, leksik. 31 / 51 Qaysi gapda nisbiy sifat qo’llangan ? A) Kengroq yerni tanladi B) Tushki ovqatni yedik C) Bola shirin uyquda edi D) Yangi kitob o’qidim 32 / 51 Takroriy sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Bozordan qovun-povun, bug’doy-mug’doylar sotib oldik-da. B) Yap-yangi binoga ko’chib kirdik. C) Menga o’xshash esli-hushli yigitga zoriqib o’tirgan ekan. D) Yirik-yirik tomchilar yer-u ko’kni savalay ketdi. 33 / 51 Orttirma darajadagi sifat qaysi qatorda berilgan. A) yap-yangi, oppoq, ko’kimtir. B) sarglmtir, ko’kish, yam-yashil. C) bebaho, so’lg’in, eng ko’rkam. D) eng go’zal, g’oyatda chiroyli. 34 / 51 Predmetdagi bir belgining boshqa predmetdagi huddi shunday belgidan ortiq ekanligini ko’rsatuvchi vositaning nomini toping. A) orttirma daraja. B) A, B. C) oddiy daraja. D) qiyosiy daraja. 35 / 51 Sofdil va jonkuyar odamlar bilan bu dunyo oboddir.Ushbu gapdagi sifatlar miqdori va turini aniqlang. A) 3 ta: 2 ta qo’shma, 1 ta sodda tub B) 3 ta: 2 ta qo’shma, 1 ta sodda yasama C) 4 ta: 2 ta qo’shma, 2 ta sodda. yasama D) 4 ga: 2 ta qo’shma, 2 ta sodda tub 36 / 51 Orttirma darajadagi sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Butun jonzotga kerakli quyosh tongda ko'tarildi-yu, qoq tushga kelib hamma joyni qizdirdi. B) Qizlar ichida barchasidan nozigi Muhayyo ekanligi Sarvarning e'tiborini jalb etdi. C) Juda ko'p o'yladik va oxiri seni bosh direktorlik lavozimiga munosib deb topdik. D) Eng oldinda chopayotgan qora ayg'ir barcha otlarga boshchilik qilib ularni tog' tomon boshlab borardi. 37 / 51 Qaysi qatorda juft sifat ishtirok etmagan? A) Qo'llari kctmon ,o'roq ,ayri ushlayverganlaridan g'adir-budir haqiqiy dchqon edilar B) Menga o'xshash esli- hushli yigitga zoriqib o'tirgan ekan C) Ba'zan pi ilka shokoladni ,arzon-garov qo'g'irchoqni olib keladi D) Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g'ayrat ,dadillik baxh etgandek bo'ldi 38 / 51 Asliy sifatlar ta’rifi qaysi qatorda to’g’ri izohlanagan? A) Belgining haddan tashqari kamligini ko’rsatuvchi sifatlar B) Predmet belgisini to’g’ridan to’g’ri ko’rsatuvchi sifatlar C) Predmet belgisini boshqa oredmetlarga muosabati asosida ko’rsatuvchi sifatlar D) Belgining me’yordan ortiqligini ko’rsatuvchi sifatlar 39 / 51 Sifatning orttirma darajasi qanday yo’llar bilan hosil bo’ladi? A) oddiy daraja shaklidagi sifat oldidan sal, biroz, xiyla so’zlarini keltirish orqali. B) A, B C) oddiy daraja shaklidagi sifatning birinchi bo’g’ini tovush o’zgarishi bilan takrorlanish orqali D) oddiy daraja shaklidagi sifat oldidan eng, g’oyat, juda kabi so’zlar keltirish orqali 40 / 51 Nisbiy sifatlar berilgan qatorni aniqlang A) kattaroq bino , sarg’imtir barg B) Yozgi ta’til , devoriy soat C) Toshkentlik yigit , baland devor D) Shirin olma , go’zal qiz 41 / 51 Sifatning oddiy daraja shakli deb nimaga aytiladi? A) Belgining odatdagi me’yorda ekanligini bildiruvchi va boshqa darajalar uchun asos bo’lib xizmat qiluvchi sifat shakli B) Belgining me’yordan ortiq ekanligini bildiradigan sifat shakli C) Belgining me’yordan kam ekanligini bildiruvchi sifat shakli D) Belgining me’yordan biroz kam ekanligini qiyosan ifodalaydigan sifat shakli 42 / 51 Oddiy darajadagi sifat qaysi qatordagi gapda ifodalangan. A) Gilos olchadan yirikroq. B) Usti yaltiroq ichi qaltiroq C) Oppoq gullar boxy taratdi. D) Juda mayin shamol esmoqda. 43 / 51 Qaysi javobda quyidagi gapdagi sifat soni va ularning tuzilishiga ko'ra turi to'g - ko'rsatilgan? O'z onamni elas-elas xotirlayman. Kipriklari qop-qora, chiroyli. Uzun-uzun kipriklari qilt etmaydi. A) 3 ta; takroriy va sodda B) 2ta ; takroriy C) 3 ta; takroriy va juft D) 1 ta; takroriy 44 / 51 Choriboy o’lguday ziqna. xasis odam edi. Ushbu gapdagi sifatning darajasi qanday. A) oddiy daraja. B) orttirma daraja. C) daraja ifodalanmagan. D) ozaytirma daraja. 45 / 51 uft sifatlar qanday yasaladi? A) A, C B) o’zaro yaqin ma’noli so’zlardan C) qarama-qarshi so’zlardan D) shakldosh so’zlardan 46 / 51 Qaysi qatorda nisbiy sifat qo’llangan ? A) Maktabimiz yonida katta bog’ bor B) Davlatimiz butun tarbiyaviy ishlarda yosh avlodning o’sib kamolotga yetishiga alohida ahamiyat berib keladi C) Mevazorda shirin ,nordon ,qizil va oq olmalar ko’p D) Kimki tanlagan hunarni bilib olishga qunt bilan kirishmasa ,u hunarni yaxshi egallay olmaydi 47 / 51 Orttirma darajadagi sifat qaysi qatorda berilgan. A) qop-qora, ko’m-ko’k, tim qora. B) qoramtir, qizg’ish, sargish. C) nim pushti, och sariq, dum-dumaloq. D) nihoyatda go’zal, aqlliroq. 48 / 51 Takroriy sifat qatnashmagan gapni toping A) Ko'chani sho'x-sho'x bolalar to'ldirib o'tishdi B) Sarvinozxon gul-gul ochilib bog'chaga ketdi C) Yirik-yirik tomchilar yer-u ko'kni avalay ketdi D) To'p-to'p daraxtlar tag'in lipillab orqada qolib ketdi 49 / 51 Orttirma darajadagi sifatlar berilgan qatorni toping. A) g’irt yolg’on, hammasidan kichik, biram yoqimli. B) sarg’ish, ko’kimtir, qoramtir. C) yam-yashil, chiroyliroq, nim pushti. D) yumshoqqina, och yashil, to’q ko’k. 50 / 51 Orttirma daraja shaklidagi sifatlarni aniqlang. A) yam-yashil, chiroyliroq, nim pushti. B) yumshoqqina, och yashil, to’q ko’k. C) tim qora, qip-qizil, oqish. D) but-butun, tim qora, g’irt yolg’on. 51 / 51 Takroriy sifat qanday vazifani bajaradi? A) gapda hol bo’lib keladi B) belgini ta’kidlab, kuchaytirib ifodalaydi C) A, B, C D) yangi so’z yasaydi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz