Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 74 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Orol o’sha –o’sha . Uzoqdan turib qarasang ,ko’zing to’ymaydi .Ilon kabi buralib oquvchi daryo shu yerga kelganda ,ikkiga ajralgan ,uch chaqirimdan so’ng yana birlashadi .Qo’sh kokil yanglig’ irmoq orasidagi orol esa yashnab turadi . .. Yuqoridagi matn matnning qaysi turiga mansubligini aniqlang . A) muhokama matn B) rivoyat matn C) hikoya matn D) tasviriy matn 2 / 55 "qoramtir" so'zida nechta so'z yasovchi qo'shimch bor? A) 2ta B) 3ta C) Bu tub so'z D) 1 ta 3 / 55 Qaysi qatorda o'zak+so'z yasovchi qo'shimcha+so'z yasovchi qo'shimcha+so'z yasovchi qo'shimcha shaklidagi so'z berilgan? A) barcha so'zlar o'zak va uch so'z yasovchi qo'shimchadan iborat B) sanoqsiz C) yamoqchiniki D) pishiqchilik 4 / 55 Qaysi javobdagi fe’llardan o’zlik nisbati hosil bo’lmaydi ? A) minmoq ,kulmoq,yayramoq B) termoq,taranmoq,quvonmoq C) cho’milmoq ,surkalmoq ,o’ramoq D) kesmoq,kiymoq ,ko’rmoq 5 / 55 Harakat nomi berilgan qatorni ko’rsating A) Bolalar o’tloqqa chiqib olishdi B) Vohid ho’l sochlarini taray-taray bog’ga sho’ng’idi C) Esayotgan mayin shabada Komiljonga juda yoqimli tuyuldi . D) Laylakning ketishini emas ,kelishini kutishadi 6 / 55 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq B) musiqa tingach, ko'rgani bormoq C) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi D) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. 7 / 55 Harakatni bajarishga imkoniyat mavjudligi ma'nosini bildiradigan ko'makchi fe'l berilgan javobni toping. A) qo'ymoq B) olmoq C) yurmoq D) tashlamoq 8 / 55 Kelasi zamon fe’li shakllari qanday ma’nolarni ifodalaydi? A) Harakat yoki holatning aytilayotgan paytdan oldin yuz berishini bildiradi . B) Harakat yoki holatning gap aytilayotgan vaqtdan so’ng yuz berishini bildiradi . C) Harakat yoki holatning doimiy, har uch zamonga oidligini ham ifodalaydi . D) A va С 9 / 55 Qaysi gapdagi fe'lning shaxs va son ma'nosi ko'chmagan? A) Keling, do'stim, to'rga o'ting! B) (O'qituvchi nutqidan) Bolalar, hozir diktant yozamiz. C) Kamina sizdan uzr so'raydi. D) Qani, mehmon, kelsinlar, kelsinlar! 10 / 55 Lavozimga ko’ra ilova qilingan so’zlar bilan berilgan so’zlar qatorni ko’rsating A) direktor Shamsiyeva ,vazir Nabiyev B) pillakor,shifokor ,duradgor C) uchuvchi,paxtakor ,tikuvchi D) tabib Salimov , o’qituvchi Jo’rayeva 11 / 55 Otga bog’lanib uning belgisini bildiradigan so’z... A) ravish B) sifatdosh C) ravishdosh D) sifat 12 / 55 Bunisi xiyol kattaroq ko’rindi. Ushbu gapdagi sifat darajasini belgilang. A) orttirma. B) ozaytirma. C) sifat qollanmagan. D) oddiy. 13 / 55 Oddiy va qiyosiy darajadigi sifat qaysi gapda qo’llangan. A) Ota, yurtimizning bu kuni baxtli, chiroyli, ertasi, indini yana baxtliroq, chiroyliroq bo’ladi. B) Sayohatchilar tog’ning eng baland cho’qqisiga chiqdilar. C) Anorning urug’i sersuv, nordon shirin. D) To’g’ri odam egri so’zdan or qilar. 14 / 55 Qaysi qatordagi gapda jamlovchi son qo’llangan ? A) Ikkala qumg’on sharaqlab bir vaqtda qaynadi B) Qishlog’imizda o’nlab fermer xo’jaliklari mavjud C) Bu xola yillab kutdi D) Ular tonnalab bug’doy yetishtirib berishadi 15 / 55 Qaysi qatordagi gapda hisob so’zlari mavjud? A) Shu orada mezbon ikki hovuch arpa solingan tog’olchani keltirib qo’ydi. B) Aravaga qo’shib bo’lmaydigan begona ikki otdan tamoman darak yo’q. C) Beshinchi, oltinchi kechuvga borganda dara ancha torayib qoldi. D) Cho’ponlar har tunda bittadan qo’y g’oyib bo’layotganini sezib qolishdi. 16 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi B) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 17 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar B) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim 18 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) yuzma –yuz C) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z D) A,B ,C 19 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning harakat tarsi shakllari B) fe’lning ma’noviy shakllari C) fe’lning nisbat shakllari D) fe’l mayli shakllari 20 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat B) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat C) Har ikkala gapda, majhul nisbat D) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat 21 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 7 ta B) 8 ta C) 9 ta D) 6ta 22 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi B) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi C) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi D) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi 23 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –dir,-giz,-t B) –l ,il C) –sh ,-ish D) –n ,-in 24 / 55 Mavhum otlarni toping. A) ishonch, dehqonchilik, haqiqat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) qo’rqinch, odamiylik, tarovat D) yupanch, ustachilik, qabohat 25 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) musiqa B) eshitildi C) ovozi D) yaqindan 26 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi D) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik 27 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi B) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi C) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 28 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh 29 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) tiklab, pag’alab , mo’ylab B) o’nlab ,yuzlab ,minglab C) haftalab ,kilolab ,saharlab D) uyalab , boshlab , matlab 30 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi B) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi C) Majlis kech tugadi D) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi 31 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi 32 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) ma'noni kuchaytirish. B) ko’plikni anglatish. C) tahmin chamani bildirish. D) hurmatni ifodalash. 33 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q B) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di 34 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) o’tgan zamon fe'Ii. C) hozirgi kelasi zamon fe'li. D) kelasi zamon fe’li. 35 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 36 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi B) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi C) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling D) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan 37 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. C) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . D) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . 38 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) sotib olmoq, bunyod qilmoq D) borib kelmoq, oshib tushmoq 39 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Eshik sal ochildi C) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish D) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi 40 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3 B) 1,2, 3,4 C) 2, 3, 4 D) 1,2,3 41 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. B) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. C) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. D) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. 42 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay B) dam o’tmay, nom-banom C) nom-banom D) xonalarga 43 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, ot, sifat. B) sifat, son, ot, fe’l C) olmosh, son, sifat, fe’l D) ot, sifat 44 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishsiz fe’llar B) o’timli fe’llar C) bo’lishli fe’llar D) o’timsiz fellar 45 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar C) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 46 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) shart B) faraz ,gumon C) sabab D) iltimos ,maslahat 47 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. B) Karimlar uylariga endi ketishdi. C) Oyimlar ancha kech qaytdilar. D) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. 48 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) hurmat B) kuchaytirish C) ko'plik D) umumlashtirish 49 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi B) Mashina tezroq yura boshladi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi 50 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli 51 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. B) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. C) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 52 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ancha, ko’p, xiyol B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) hamon, hanuz, hamisha D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 53 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor B) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi C) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo D) Oradan besh kunlar o’tdi 54 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) tinchitib ketsang C) ko’nglimni tinchitib D) ketsang bo’lgani 55 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 1 ta B) 3 ta C) Ravish qo‘llanmagan. D) 2 ta 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz