Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 67 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Muayyan predmet yoki voqea-hodisalar ta’riflangan , tavsiflangan matn …hisoblanadi ? A) muhokama matn B) hikoya matn C) rivoyat matn D) tasviriy matn 2 / 55 Qaysi qatorda o'zakdosh so'zlar berilgan ? A) guldon ,siyohdon ,qalamdon B) yurtdosh ,yurtim ,yurtga C) namunali ,odobli ,zehnli D) kasbdosh ,sinfdosh ,maslakdosh 3 / 55 Shakl yasovchi qo’shimchalarning turlari to’g’ri berilgan javobni toping. A) fonetik shakl yasovchilar va leksik shakl yasovchilar B) morfologik shakl yasovchilar va sintaktik shakl yasovchilar C) lug’aviy shakl yasovchilar va sintaktik shakl yasovchilar D) A, C 4 / 55 Fe’ldagi birgalik nisbatini ifodalovchi qo’shimcha quyida berilgan qaysi qo’shimchaga sinonim bo’la oladi ? A) –n,in B) –l,-il C) –lar D) –sh,-ish 5 / 55 Qaysi qatordagi fe’lga bir yo’la ikkita nisbat qo’shimchasi qo’shilgan ? A) Chol maktubni Xayrinisoga o’qittirdi B) Boy shum bolani bozorga choptirdi C) Ahmadjon polkovnikni chaqirtirdi D) Kampir bemorning og’ziga suv tomizdi 6 / 55 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) holat B) payt. C) sabab. D) maqsad. 7 / 55 Fe'l yasovchi qaysi qo'shimcha qo'shilganda ikkinchi bo'g'indagi tovushi tushib qoladi? A) barchasi to'g'ri B) -sa C) -a D) -illa 8 / 55 Qaysi qo’shimchalar so’zlarga zamon qo’shimchalaridan keyin qo’yilishi mumkin? A) shaxs-son, bo’lishsizlik B) shaxs-son, nisbat C) shaxs-son, mayl D) faqat shaxs son 9 / 55 Qaysi qatorda shaxs – son shakllarining xususiyatlari noto’g’ri ko’rsatilgan? A) fe’l-kesimni ega bilan bog’lab keladi. B) fe’lni kesim sifatida shakllantiradi C) harakat va holatni bildiruvchi shaxsni ko’rsatadi. D) ismlarni kesimlik shakliga xoslaydi 10 / 55 Qaysi javobda sodda yasama faoliyat-jarayon otlari to‘g‘ri ko'rsatilgan? 1) chopiq; 2) terim; 3) ko'rik; 4) g'allachilik; 5) loygarchilik; 6) sayr 7) qassobiik. A) 4, 5, 6, 7 B) 1,2, 3, 4, 5, 6, 7 C) 1,2, 3, 4, 5, 7 D) 1,2, 3, 6 11 / 55 Asosda ifodalangan-belgiga egalikni ifodalovchi qo'shimchalar berilgan javobni toping. A) A va C. B) -ma, -mand, ba- C) -li, -dor, ser- D) -gi, -simon, -iy 12 / 55 Qaysi qatorda sifat+ot shaklidagi qo’shma sifatlar berilgan ? A) bodomqovoq, qirqoyoq,kunbotar B) toshbag’ir,sofdil,uzunquloq C) ochko’z,sho’rtumshuq, balandparvoz D) erksevar,sheryurak,devqomat 13 / 55 Sifat so’z turkumlari berilgan qatorni toping. A) to’lqin,qoziq,maysa B) salqin,jimjit,durkun C) go’zallik,yaxshilik,xotirjamlik D) oltin,kumush,yoqut 14 / 55 Sanoq son ishtirok etgan gapni toping. A) U to’rni olib,baliq oviga yakka jo’nadi . B) Toshkentdan qirqinchi fonarlarni olib kelganman . C) Rosa o’n olti yil ”Toshkent oqshomi” gazetasida bo’lim mudiri bo’lib ishladim. D) Hindistonda haftalab yomg’ir yog’adi . 15 / 55 1 Ertalab 2 yillab 3 do 'stlarcha 4 so’ngra 5 qahramonona 6 xushta’m 7 taxminan 8 yana 9 majburan. 10 bafurja Berilganlardan yasama ravishlarni aniqlang A) 2.3, 5, 7, 9 B) 1,2,4,5,6,7,9 C) 1,4,5,9,10 D) 3,5,6,7,9 16 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. B) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. C) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. D) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. 17 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) uyalab , boshlab , matlab B) tiklab, pag’alab , mo’ylab C) o’nlab ,yuzlab ,minglab D) haftalab ,kilolab ,saharlab 18 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q C) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 19 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 3 ta B) 2 ta C) Ravish qo‘llanmagan. D) 1 ta 20 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 21 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Ikkita tuxum topib olibdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. D) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. 22 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz B) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? C) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi D) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak 23 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi B) Majlis kech tugadi C) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi D) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi 24 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 9 ta B) 8 ta C) 6ta D) 7 ta 25 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi D) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi 26 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi D) Mashina tezroq yura boshladi 27 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar B) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan C) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos D) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim 28 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Oyimlar ancha kech qaytdilar. 29 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) o’timli fe’llar B) bo’lishli fe’llar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timsiz fellar 30 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat B) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 31 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi B) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish C) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz D) Eshik sal ochildi 32 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) hozirgi kelasi zamon fe'li. C) kelasi zamon fe’li. D) o’tgan zamon fe'Ii. 33 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Chol va kampir behad sevinishibdi . D) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . 34 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi B) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz C) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim D) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar 35 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda C) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli D) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi 36 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning ma’noviy shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning nisbat shakllari D) fe’lning harakat tarsi shakllari 37 / 55 Mavhum otlarni toping. A) suyanch, duradgorlik, samimiyat B) qo’rqinch, odamiylik, tarovat C) ishonch, dehqonchilik, haqiqat D) yupanch, ustachilik, qabohat 38 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) eshitildi B) musiqa C) yaqindan D) ovozi 39 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi B) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi C) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi D) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi 40 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) ko'plik B) umumlashtirish C) kuchaytirish D) hurmat 41 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . B) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . C) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. D) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . 42 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 43 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –dir,-giz,-t B) –n ,-in C) –sh ,-ish D) –l ,il 44 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo B) Oradan besh kunlar o’tdi C) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi D) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor 45 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) sabab B) shart C) faraz ,gumon D) iltimos ,maslahat 46 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) tahmin chamani bildirish. B) ma'noni kuchaytirish. C) ko’plikni anglatish. D) hurmatni ifodalash. 47 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) ot, sifat B) olmosh, ot, sifat. C) sifat, son, ot, fe’l D) olmosh, son, sifat, fe’l 48 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3, 4 B) 1,2, 3,4 C) 2, 3 D) 1,2,3 49 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan D) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi 50 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. B) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi 51 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi 52 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) A,B ,C C) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z D) yuzma –yuz 53 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ancha, ko’p, xiyol B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) hamon, hanuz, hamisha D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 54 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) xonalarga B) dam o’tmay C) dam o’tmay, nom-banom D) nom-banom 55 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi B) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman C) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi D) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz