Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 64 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Qaysi qatordagi so‘zlarda nuqtalar o‘rniga h harfi qo‘yiladi? A) asla…a, gazet…on, giyo… B) gul…an, a…ir, va…ima C) alo…ida, ba…o, ba…s D) ar…eolog, mu…bir, i..tisos 2 / 55 Dehqonchilikdan so'zida nechta morfema (ma'noli qism) bor? A) 3 B) 2 C) 5 D) 4 3 / 55 O’timsiz fe'l qanday gapda qo’llanilgan? A) Cho’pon qo’ylarni :sug’organi pastlikka haydaydi. B) Bogdagi har birlnihol qonib-qonb suv ichdi. C) Quyoshning darajasni g’ir-g’ir esgan shamol kesar edi. D) Eshik ochiq edi, xovlida nech kim ko’rinmas edi, 4 / 55 Fe'llarning lug'aviy shakllari hisoblanadigan so'zlarni toping. A) ol, yur, qol B) o'sayotgan, yozish, o'qib C) esa, bo'ldi D) edi, ekan, emish 5 / 55 Harakat nomi berilgan qatorni ko’rsating A) Laylakning ketishini emas ,kelishini kutishadi B) Vohid ho’l sochlarini taray-taray bog’ga sho’ng’idi C) Bolalar o’tloqqa chiqib olishdi D) Esayotgan mayin shabada Komiljonga juda yoqimli tuyuldi . 6 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. B) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. C) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. D) Sarvar devordan oshib tushdi . 7 / 55 Qo'shma fe'llar berilgan javobni toping. A) oshib qolgan B) charaqlab ketdi C) yig 'ishtirib oldi D) olib keldi 8 / 55 Quyidagi zamon hosil qiluvchi qo'shimchalardan qaysi biri harakat yoki holatning takrorlanuvchanligini ifodalaydi ? A) -gandi B) -gan C) -ardi D) -di 9 / 55 Quyida berilgan she’rda nechta ot turkumiga mansub so’z qo’llangan? O’zbekiston – go’zal diyor, Saodatga mehnati yor,O’zgacha bir hikmati bor, Halollikka aytar alyor. A) 7 ta B) 5 ta C) 8 ta D) 6 ta 10 / 55 Qaysi qo'himcha o'rin-joy bildiruvchi turdosh va atoqli otga qo'shilib ,shxsning shu hududga mansubligini bildiradi ? A) -iston B) A,B,C C) –lik D) -zor 11 / 55 Sifat yasovchi -li qo'shimchasi quyidagi qaysi qo'shimchalar bilan ma'nodoshlik munosabatidabo'ladi ? 1 -dor 2 -mand 3 -zor 4 -ba 5-siz A) 1.2.3.4 B) 1,2,4,5 C) 1,2,4 D) 1,3,5 12 / 55 Qaysi gapda orttirma darajadagi sifat qo’llangan? A) Nomus jondan ham qimmatliroq B) Mevasi yetilib pishganda sershira bo’ladi. C) Hovli ham, uy ham bo’m-bo’sh, hammayoq suv quygandek jimjit edi D) Uning nazarida bundan ham suyumliroq, bundan ham zavqliroq va shavqliroq ish yo’q edi. 13 / 55 Otlashgan sifat qaysi gapda berilgan? A) Safimizda qoloqlar qolmadi. B) Dilshod tun-u kun tinmay ishladi. C) Kasal bolani darov shifokorga ko`rsatdim. D) Chiroyli kiyingan bolalar sf tortishdi. 14 / 55 Qaysi gapda chama son qo’llangan? A) U akasiga beyuzlarcha o’shqirib berdi . B) Uzoqdan besh-oltita otliq ko’rindi C) Grammlab yig’ilgan oltin obro’yim D) Biz bozordan kilolab baliq sotib oldik . 15 / 55 Taqsim son qaysi gap tarkibida mavjud emas? A) Azim har yelkasiga to‘rttadan odam sig‘adigan yigit boiibdi. B) Qulupnayning mevasi naviga qarab, uchtadan - saksontagacha bo‘lishi ham mumkin. C) U bu yilgi bahorda har yuz ona qo‘ydan bir yuz yigirma bittadan qorako‘l qo‘zisi oldi. D) Qurolsiz, navkarsiz mulla Fazliddin Ahmad Tanbalday yuz-ikki yuztadan qurolli yigitlari bor beklarga qanday bas keladi?! 16 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. D) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha 17 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) ovozi B) musiqa C) eshitildi D) yaqindan 18 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi D) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi 19 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning ma’noviy shakllari B) fe’lning nisbat shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’l mayli shakllari 20 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish B) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz C) Eshik sal ochildi D) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi 21 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. B) Ikkita tuxum topib olibdi. C) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. D) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. 22 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Oyimlar ancha kech qaytdilar. B) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. C) Karimlar uylariga endi ketishdi. D) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. 23 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q C) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 24 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) iltimos ,maslahat B) sabab C) faraz ,gumon D) shart 25 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. B) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . C) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . D) Chol va kampir behad sevinishibdi . 26 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay, nom-banom B) xonalarga C) nom-banom D) dam o’tmay 27 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) sifat, son, ot, fe’l B) ot, sifat C) olmosh, son, sifat, fe’l D) olmosh, ot, sifat. 28 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar C) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 29 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi 30 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi B) Mashina tezroq yura boshladi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi 31 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh 32 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda B) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi C) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli D) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda 33 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 7 ta B) 6ta C) 9 ta D) 8 ta 34 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 35 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) tiklab, pag’alab , mo’ylab B) uyalab , boshlab , matlab C) o’nlab ,yuzlab ,minglab D) haftalab ,kilolab ,saharlab 36 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar B) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim 37 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi B) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik C) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi D) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi 38 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 1 ta B) 2 ta C) Ravish qo‘llanmagan. D) 3 ta 39 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi B) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman C) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi D) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi 40 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat B) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 41 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) ko’plikni anglatish. B) tahmin chamani bildirish. C) ma'noni kuchaytirish. D) hurmatni ifodalash. 42 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ancha, ko’p, xiyol B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) hamon, hanuz, hamisha D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 43 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang B) ko’nglimni tinchitib C) tinchitib ketsang bo’lgani D) ketsang bo’lgani 44 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) tarbiya qilmoq, chirs etmoq B) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 45 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo B) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi 46 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling D) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan 47 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlis kech tugadi B) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi C) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 48 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz B) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi C) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? D) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak 49 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) hurmat B) ko'plik C) kuchaytirish D) umumlashtirish 50 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. B) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. C) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. D) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. 51 / 55 Mavhum otlarni toping. A) ishonch, dehqonchilik, haqiqat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) qo’rqinch, odamiylik, tarovat D) yupanch, ustachilik, qabohat 52 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3 B) 2, 3, 4 C) 1,2, 3,4 D) 1,2,3 53 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –dir,-giz,-t B) –l ,il C) –sh ,-ish D) –n ,-in 54 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . C) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. D) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . 55 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z B) A,B ,C C) naridan –beri D) yuzma –yuz 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz