Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 77 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 “Ona “ so’zidagi harflar o’rniga alifbodagi tartib raqami berilgan javob variantini aniqlang . A) 19,18,2 B) 14,13,1 C) 14,21,1 D) 14,15,1 2 / 55 Tarkibida ikkita so'z yasovchi qo'shimchasi mavjud bo'lgan so'zni toping A) isitma B) shildiroq C) chanqoq D) ozroq 3 / 55 O'timsiz fe'llarni aniqlang 1 almashmoq 2 jiringlamoq 3 jilmaymoq 4 o'ramoq 5 joylashmoq 6 kiymoq A) 2,4 B) 1,4,6 C) 1,6 D) 2,3,5 4 / 55 Fe'Ining sifatdosh shakli gapda qanday gap bo'Iagi vazifasida keladi ? 1 ega 2 abiqlovchi 3 to'Idiruvchi 4 kesim 5 hol A) 4 B) 1,2 C) 1,2,3,4 D) 1,2,3 5 / 55 Harakat nomi berilgan qatorni aniqlang A) ko’chish ,o’qish ,turmush B) boshqaruv ,o’lchov ,tinglash C) o’tov ,yaylov ,qatnov D) yayov bormoq ,hikoya qilmoq 6 / 55 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi B) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi C) barcha javoblar to’g’ri D) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi 7 / 55 Qaysi juft fe'l ot so'z turkumiga ko'chmagan ? 1 oldi-berdi 2 urindi-turtindi 3 qochdi-ketdi 4 bordi-keldi 5 ur-yiqit 6 aytdi -qo'ydi A) 3,4,5,6,7 B) 1,2 C) 2,3,6 D) 1,2,3,4 8 / 55 O’tgan zamon shakllaridan qaysi biri so’zlovchining bevosita o’zi ko’rgan harakat va holatini ifodalaydi ? A) -(i) b B) –a(r) C) –gan( -kan,qan) D) –di 9 / 55 Ichkari tarafdan keksa bir xodima — eshikochar xola ko'rinib, Gulshanga salom berdi va "Xush keldilar!" - dedi. Ushbu gapda ostiga ehizilgan birlikning shaxs-soni haqida ifodalangan to'g'ri hukmni aniqlang. A) III shaxs ko'plik shakli III shaxs birlik ma'nosida B) III shaxs ko'plik shakli II shaxs ko'plik ma'nosida C) III shaxs birlik shakli III shaxs ko'plik ma'nosida D) III shaxs ko'plik shakli II shaxs birlik ma'nosida 10 / 55 Qaysi qatordagi sovzlar faqat mavhum otlardan iborat. A) buloq, diyor, gulzor B) olomon. ohak, ozodlik. C) omonlik, oqava, osmon. D) diyonat, sevgi, shodlik. 11 / 55 Qaysi sifat yasovchi qo'shimcha payt bildiruvchi otlarga qo'shilib paytga xos belgini bikliradi ? A) -gi ,-ki B) li C) –(v )-iy D) -simon 12 / 55 Oddiy darajadagi sifatni aniqlang. A) kattaroq, shirinroq, go’zalroq. B) ko’m-ko’k, yam-yashil, sap-sariq. C) xushfe'1, go’zal, oppoq. D) ko’rkam, suluv, barno, ochiq. 13 / 55 Qaysi atama songa xos emas ? A) yasama. B) qo’shma. C) tartib. D) juft. 14 / 55 Jamlovchi son ishtirok etmagan javobni tanlang. A) Maktabda o’n chog’li bola yig’ilgan. B) Qizlarning uchoviga ham mukofot berildi. C) To’rtovlari qotib-qotib kuldi. D) Shu oltovimiz bir tan, bir jon bo’lib kurashaylik. 15 / 55 Qaysi qatorda taqsim son hosil qiluvchi qo’shimcha berilgan. A) -tadan. B) -ov C) -tacha. D) -ovlon. 16 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda B) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli C) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi D) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda 17 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l 18 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 1 ta B) 3 ta C) 2 ta D) Ravish qo‘llanmagan. 19 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim B) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos C) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan D) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar 20 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Oradan besh kunlar o’tdi B) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor C) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo D) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi 21 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timli fe’llar C) o’timsiz fellar D) bo’lishsiz fe’llar 22 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ataylab, jo’rttaga, qasddan B) ancha, ko’p, xiyol C) hamon, hanuz, hamisha D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 23 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 1,2,3 B) 2, 3, 4 C) 1,2, 3,4 D) 2, 3 24 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar B) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz C) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim D) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi 25 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) kelasi zamon fe’li. C) hozirgi kelasi zamon fe'li. D) o’tgan zamon fe'Ii. 26 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi 27 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi 28 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) ketsang bo’lgani B) ko’nglimni tinchitib C) tinchitib ketsang D) tinchitib ketsang bo’lgani 29 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 30 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi B) Eshik sal ochildi C) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 31 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di B) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar C) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 32 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) kuchaytirish B) hurmat C) ko'plik D) umumlashtirish 33 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. C) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . D) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . 34 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) shart B) faraz ,gumon C) sabab D) iltimos ,maslahat 35 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) musiqa B) yaqindan C) ovozi D) eshitildi 36 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –dir,-giz,-t B) –sh ,-ish C) –n ,-in D) –l ,il 37 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlis kech tugadi B) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi C) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi D) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi 38 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi C) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi D) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan 39 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay B) dam o’tmay, nom-banom C) xonalarga D) nom-banom 40 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. B) Oyimlar ancha kech qaytdilar. C) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. D) Karimlar uylariga endi ketishdi. 41 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 8 ta B) 7 ta C) 6ta D) 9 ta 42 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) tahmin chamani bildirish. B) ko’plikni anglatish. C) ma'noni kuchaytirish. D) hurmatni ifodalash. 43 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi D) Mashina tezroq yura boshladi 44 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) A,B ,C B) naridan –beri C) yuzma –yuz D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 45 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Ikkita tuxum topib olibdi. D) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. 46 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak B) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi C) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz D) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? 47 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning nisbat shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning ma’noviy shakllari D) fe’lning harakat tarsi shakllari 48 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. C) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. D) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. 49 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) tiklab, pag’alab , mo’ylab B) uyalab , boshlab , matlab C) haftalab ,kilolab ,saharlab D) o’nlab ,yuzlab ,minglab 50 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi B) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi C) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi D) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik 51 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) Har ikkala gapda, majhul nisbat B) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat C) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat D) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat 52 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman B) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi C) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi D) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi 53 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, ot, sifat. B) olmosh, son, sifat, fe’l C) sifat, son, ot, fe’l D) ot, sifat 54 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) tarbiya qilmoq, chirs etmoq B) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 55 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz