Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 60 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 “Ona “ so’zidagi harflar o’rniga alifbodagi tartib raqami berilgan javob variantini aniqlang . A) 14,13,1 B) 19,18,2 C) 14,15,1 D) 14,21,1 2 / 55 Asabiylashtirmoq so'zi tarkibidagi so'z yasovchi qo'shimchalar miqdorini toping, A) 2ta B) 3ta C) 4ta D) 1ta 3 / 55 Osmon mo’tabar otaxonlarimiz va onaxonlarimizning duolari singari oppoq va dilga yaqin. Ushbu gapda nechta lug’aviy shakl yasovchi qo’shimchalar ishtirok etgan? A) 3 B) 4 C) 5 D) 2 4 / 55 Qaysi nisbatdagi fellar vosita bilan bajarilgan harakatni bildiradi? A) orttirma B) o’zlik C) birgalik D) majhul 5 / 55 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan harakat nomi bo’lishsizlik ko’rsatkichi –ma qo’shimchasini qabul qilmaydi ? A) qabul qilmaydi B) –(u)v C) –moq D) –(i)sh 6 / 55 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) -(a)yotgan B) -(a)digan C) -gan D) - (a)r 7 / 55 Fe’lning munosabat shakllariga qaysilar kiradi? 1.zamon shakli 2.mayl shakli 3.shaxs-son shakli A) 2 B) 1, 2, 3 C) 2, 3 D) 1, 2 8 / 55 Ovqatni yedig-u, meni uyqu bosdi: - Dada, keling, uxlaylik. Berilgan gapdagi fe’llar qanday mayl shakllarida pkanini aniqlang. A) 2 tasi xabar, 2 tasi buyruq-istak maylida B) 3 tasi xabar, 1 tasi buyruq-istak maylida C) 2 tasi xabar, 1 tasi buyruq-istak, 1 tasi shart maylida D) 1 tasi xabar, 2 tasi buyruq-istak, 1 tasi shart maylida 9 / 55 Buyruq istak maylidagi fe’llar qatorini toping A) isidi,ketadi,o’qiyapti B) ishlay ,boraylik,aytsin C) bildirmoqchi ,chaqirmoqchiman ,ishlamoqchiman D) o’qisam,borsak, ko’rmasa 10 / 55 Payt anglatuvchi ot qo’llangan gap qatorini ko’rsating A) Aqlli odam boshqa bir odamning qilgan xatosidan saboq oladi B) To’rt narsa hamma uchun zarur : salomatlik,go’zal xulq ,rostgo’ylik va halol mehnat C) Va’daga vafo qilish insoniylik fazilati D) Hozir hamisha qor qoplab yotgan yerlar bir necha million yillar ikgari issiq bo’lgan 11 / 55 Ko’plik qo’shimchasi chama tahmin ma’nolarni ifodalagan misolni aniqlang. A) Kechqurunlari bo’sh bo’laman, keling suhbatlashamiz. B) Onda-sonda ochilgan chanoqlar bu ko’k dengizda sadafdek yaltirardi. C) Quvnashdi havasdan ko’p bilan ko’ngillar. D) Vatandoshlarim bilan quvonaman. 12 / 55 Orttirma darajadagi sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Eng oldinda chopayotgan qora ayg'ir barcha otlarga boshchilik qilib ularni tog' tomon boshlab borardi. B) Butun jonzotga kerakli quyosh tongda ko'tarildi-yu, qoq tushga kelib hamma joyni qizdirdi. C) Juda ko'p o'yladik va oxiri seni bosh direktorlik lavozimiga munosib deb topdik. D) Qizlar ichida barchasidan nozigi Muhayyo ekanligi Sarvarning e'tiborini jalb etdi. 13 / 55 Qaysi qatorda ozaytirma sifatlari berilgan. A) sinovchan, olg’ir, pastgina, och yashil. B) oriqqina, yam-yashil, sarg’ish, jingalak. C) ko’kish, qoramtir, och sariq, qattiqqina. D) nim pushti, oqimtir, qizilroq, tim qora. 14 / 55 Faqat jamlovchi son yasovchi qo’shimchalar qaysi qatorda berilgan. A) -ov, -ala. B) -lab, -lar. C) -(i)nchi, -larcha. D) -ovlon, -lar. 15 / 55 Holat ravishi qatnashgan gapni belgilang A) Tashqarida shamol qo’zg’alib ,deraza qanotlari qattiq ochilib yopildi B) “Daryo ” kechuviga yetay deganimizda haydovchi mashinani to’xtatdi C) Qayerdandir bolalarning shodon qichqirig’I eshitildi D) Momaqaldiroq tingan ,ahyon ahyonda chaqmoq arqoni simobrang bulutlar ichidan otilib chiqar 16 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’l mayli shakllari B) fe’lning ma’noviy shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 17 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . B) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . C) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. D) Chol va kampir behad sevinishibdi . 18 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. C) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. D) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. 19 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi D) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi 20 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Oyimlar ancha kech qaytdilar. 21 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi C) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda D) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda 22 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Mashina tezroq yura boshladi 23 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timsiz fellar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timli fe’llar 24 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) ot, sifat B) olmosh, son, sifat, fe’l C) olmosh, ot, sifat. D) sifat, son, ot, fe’l 25 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi B) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi C) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi D) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi 26 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. B) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . C) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . D) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . 27 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) Ravish qo‘llanmagan. B) 3 ta C) 2 ta D) 1 ta 28 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi B) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi C) Majlis kech tugadi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 29 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3 B) 1,2,3 C) 2, 3, 4 D) 1,2, 3,4 30 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 31 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish B) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi C) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz D) Eshik sal ochildi 32 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) iltimos ,maslahat B) faraz ,gumon C) shart D) sabab 33 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo B) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor 34 / 55 Mavhum otlarni toping. A) ishonch, dehqonchilik, haqiqat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) qo’rqinch, odamiylik, tarovat D) yupanch, ustachilik, qabohat 35 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) borib kelmoq, oshib tushmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 36 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) ketsang bo’lgani C) ko’nglimni tinchitib D) tinchitib ketsang 37 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat B) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat C) Har ikkala gapda, majhul nisbat D) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat 38 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) A,B ,C B) naridan –beri C) yuzma –yuz D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 39 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) o’tgan zamon fe'Ii. B) hozirgi zamon fe'li. C) kelasi zamon fe’li. D) hozirgi kelasi zamon fe'li. 40 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak B) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz C) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi D) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? 41 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) ma'noni kuchaytirish. B) ko’plikni anglatish. C) tahmin chamani bildirish. D) hurmatni ifodalash. 42 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga B) ancha, ko’p, xiyol C) hamon, hanuz, hamisha D) ataylab, jo’rttaga, qasddan 43 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. 44 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) uyalab , boshlab , matlab B) o’nlab ,yuzlab ,minglab C) tiklab, pag’alab , mo’ylab D) haftalab ,kilolab ,saharlab 45 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay, nom-banom B) nom-banom C) dam o’tmay D) xonalarga 46 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi B) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi C) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 47 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q B) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar 48 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. B) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi 49 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) hurmat B) kuchaytirish C) ko'plik D) umumlashtirish 50 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) musiqa B) yaqindan C) eshitildi D) ovozi 51 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan C) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi D) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi 52 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l 53 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi B) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar 54 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 6ta B) 8 ta C) 7 ta D) 9 ta 55 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi B) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi C) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi D) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz