6-sinf Ona tili №17 Mart 31, 2022Mart 31, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Ona tili №17 ga 1 fikr bildirilgan 0 Tomonidan yaratilgan InfoMaster 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Nihoyat ,Londondan Toshkentga uchadigan bo’ldik . Havo kemasiga chiqishimiz bilan osoyishta va yoqimli ovoz yangradi : “Assalom-u alaykum ,xonimlar va janoblar ! Sizlarni “O’zbekiston havo yo’llari “ milliy aviakompaniyasi nomidan muborakbod etamiz !” ..Yuqoridagi matn matnning qaysi turiga mansubligini aniqlang . A) tasviriy matn B) muhokama matn C) rivoyat matn D) hikoya matn 2 / 55 to’quvchilik so’zida nechta ko’makchi morfema bor ? A) 2 ta B) 1 ta C) 3 ta D) 4 ta 3 / 55 Qaysi qatorda o'zak+so'z yasovchi qo'shimcha+so'z yasovchi qo'shimcha+so'z yasovchi qo'shimcha shaklidagi so'z berilgan? A) sanoqsiz B) yamoqchiniki C) pishiqchilik D) barcha so'zlar o'zak va uch so'z yasovchi qo'shimchadan iborat 4 / 55 Birgalik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gap qatorini belgilang. A) Hayot uchun, tiriklik uchun yer, suv, havo, quyosh, nuri qanchalik kerak bo’lsa, insoniy mehr ham shunchalik zarurdir. B) Do’stlarim men bilan xayrlashishdi, institutda bo’ladigan kechaga borolmasligimga achinishdi C) Sog’lom odam tabiatning eng bebaho asaridir. D) Ona mehri ilohiy, uni Yaratgan ato etgan 5 / 55 Otlashgan sifatdosh ishtirok etgan qatorni aniqlang . A) Arzimas narsa uchun xafa bo’laveradigan kishining do’stlari dushmanga aylanaveradi B) O’zaro kurashayotgan tomonlar tinchlik yo’lidagi sog’lom tashabbuslarni tushunishni istamayaptilar C) Ayrilganni ayiq yer ,bo’linganni bo’ri yer . D) Hamma xonalar nihoyatda did bilan bezatilgan . 6 / 55 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) harakat nomi shaili. B) sifatdosh shayli. C) bunday shakl mavjud emas.. D) ravishdosh shakli. 7 / 55 Qaysi gapda qo'shma fe'l juft fe'lning bir qismi bo'lib kelgan? A) Bu niyatni Mohlaroyim ham qo'llab-quvvatlar edi.' B) Ana, hech narsa bo'lmagandek yayrab-quvnab, ochilib-sochilib yurishibdi. C) Qayerga qadami tegsa, u yerni birpasda saranjom qiladi-qo'yadi. D) O'qituvchilarning oldiga shartta kiraman-da, konspekt daftarini olib, o'sha yerda ko'chiraman-qo'yaman. 8 / 55 Inson tirik ekan, hech qachon umidsizlanmasligi kerak? Ushbu gapda to`liqsiz fe’l qaysi turkumga oid so`z bilan birga qo`llangan. A) sifat. B) ravsh C) ot D) son 9 / 55 Shart maylidagi fe’l qatnashgan gapni toping. A) O’quvchilar bu gapni qiziqish bilan eshitdilar B) Akam institutning sirtqi bo’limida o’qiyapti C) Onam qo’shiq aytishni yaxshi ko’radi D) Olim bo’lsang, olam seniki 10 / 55 Qaysi gapda ishtirok etgan otlarning barchasi narsa otlariga mansub hisoblanadi? A) O'riklar qizarib pishganda onasi go'shtini danagidan bitta-bitta ajratardi-da, danagini chaqib, oftobga yoyib quritardi. B) Sabzi, sholg'omning etli ildiz mevasi, karamning barglari, baqlajonning mevasi ovqatga ishlatiladi. C) Opasi savatda olma, behi, anor, nashvati olib kirib, dasturxon tuzashga kirishdi va uning so'rog'im kutmay, oiladagi yangiliklardan gapira boshladi. D) Kosa, piyola, choynak, stakan, bankalar, tovoqlar va oshxonaga taalluqli boshqa idishlar tuz bilan yuvilgandan so'ng toza suvda chayib olinadi. 11 / 55 Ko’plik qo’shimchasi chama tahmin ma’nolarni ifodalagan misolni aniqlang. A) Onda-sonda ochilgan chanoqlar bu ko’k dengizda sadafdek yaltirardi. B) Vatandoshlarim bilan quvonaman. C) Quvnashdi havasdan ko’p bilan ko’ngillar. D) Kechqurunlari bo’sh bo’laman, keling suhbatlashamiz. 12 / 55 Qaysi qatorda sifat+ot shaklidagi qo’shma sifatlar berilgan ? A) ochko’z,sho’rtumshuq, balandparvoz B) toshbag’ir,sofdil,uzunquloq C) bodomqovoq, qirqoyoq,kunbotar D) erksevar,sheryurak,devqomat 13 / 55 Qaysi qatorda sifatning ozaytirma darajasi berilgan? A) Kutubxonadan yangigina kitobni olib keldim. B) Muyulishda eng katta yuk mashinasi ko’rindi. C) O’quvchilar tap-tayyor binoga ko’chib o’tishdi. D) Olma daraxti shaftoli daraxtidan balandroq. 14 / 55 Chama sonlar qanday hosil qilinadi? A) sanoq songa –tacha,-lab qo’shimchalarini qo’shish bilan B) A, B, С C) sonlarga qo’shilgan ko’plik qo’shimchasi yordamida D) ikki sanoq sonni juftlab keltirish orqali 15 / 55 Kampir xiyla uzoqlshganda ,Nurmatjon qichqirdi Ushbu gapda qo’llangan ravishning turini aniqlang A) payt B) daraja miqdor C) holat D) sabab 16 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi B) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz C) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish D) Eshik sal ochildi 17 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim B) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos C) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan D) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar 18 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Ikkita tuxum topib olibdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. D) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. 19 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang B) ko’nglimni tinchitib C) ketsang bo’lgani D) tinchitib ketsang bo’lgani 20 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) kelasi zamon fe’li. C) o’tgan zamon fe'Ii. D) hozirgi kelasi zamon fe'li. 21 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timsiz fellar C) o’timli fe’llar D) bo’lishsiz fe’llar 22 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) Ravish qo‘llanmagan. B) 2 ta C) 3 ta D) 1 ta 23 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi 24 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. 25 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) kuchaytirish B) ko'plik C) umumlashtirish D) hurmat 26 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi B) Oradan besh kunlar o’tdi C) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor D) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo 27 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi B) Majlis kech tugadi C) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 28 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Oyimlar ancha kech qaytdilar. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. 29 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Mashina tezroq yura boshladi B) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi C) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi D) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi 30 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? B) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz C) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi D) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak 31 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) sifat, son, ot, fe’l B) olmosh, son, sifat, fe’l C) ot, sifat D) olmosh, ot, sifat. 32 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi B) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi C) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman D) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi 33 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q 34 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3, 4 B) 2, 3 C) 1,2,3 D) 1,2, 3,4 35 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Chol va kampir behad sevinishibdi . D) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. 36 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) hamon, hanuz, hamisha B) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga C) ataylab, jo’rttaga, qasddan D) ancha, ko’p, xiyol 37 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) o’nlab ,yuzlab ,minglab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) tiklab, pag’alab , mo’ylab D) uyalab , boshlab , matlab 38 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 8 ta B) 6ta C) 9 ta D) 7 ta 39 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. B) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi 40 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay B) dam o’tmay, nom-banom C) xonalarga D) nom-banom 41 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) shart B) faraz ,gumon C) sabab D) iltimos ,maslahat 42 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning harakat tarsi shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning ma’noviy shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 43 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) Har ikkala gapda, majhul nisbat B) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat 44 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) yaqindan B) eshitildi C) musiqa D) ovozi 45 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 46 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi B) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi C) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi D) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi 47 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . B) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . C) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. D) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . 48 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi C) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi D) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi 49 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi B) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi 50 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) hurmatni ifodalash. B) ko’plikni anglatish. C) ma'noni kuchaytirish. D) tahmin chamani bildirish. 51 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi B) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan C) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling D) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi 52 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l 53 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar B) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz C) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi D) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim 54 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –sh ,-ish B) –n ,-in C) –dir,-giz,-t D) –l ,il 55 / 55 Mavhum otlarni toping. A) yupanch, ustachilik, qabohat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) qo’rqinch, odamiylik, tarovat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin 6-sinf Ona tili