Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 75 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Ma’lum hududdagina ishlatilib, faqat shu yerda yashovchi kishilar tushunarli bo’lgan so’lar qanday nomlanadi. A) Umumxalq ishlatiladigan so’zlar. B) Shevaga xos so’zlar C) Paronomlar D) Atamalar 2 / 55 Qaysi qatorda tub so'z bor? A) porloq B) savala C) sharshara D) iliq 3 / 55 Shaxslarning ichki kechinmalari va narsalarning bir holatdan ikkinchi holatga o'tish jarayonini ifodalovchi fe'Ilar... A) harakat fe'llari B) harakat tarzi C) holat fe'llari D) to'liqsiz fe'Ilar 4 / 55 Fe'llarning lug'aviy shakllari hisoblanadigan so'zlarni toping. A) ol, yur, qol B) o'sayotgan, yozish, o'qib C) edi, ekan, emish D) esa, bo'ldi 5 / 55 Yuvintirishdi fe’li qaysi nisbatdaligini aniqlang A) o’zlik B) orttirma C) majhul D) birgalik 6 / 55 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) musiqa tingach, qorong'u tushguncha B) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq C) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz D) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi 7 / 55 Quyidagilardan qaysilar fe’lning munosabat shakllari hisoblanadi ? 1 shaxs son ; 2 o’timli,o’timsizlik 3 zamon 4 bo’lishli ,bo’lishsizlik 5 vazifa shakli 6 mayl A) 2,3,4,5 B) 1,2,6 C) 2,4,5,6 D) 1,3,6 8 / 55 Fe’l o’zagi hech qanday grammatik ko’rsatkichlarsiz qo’llansa ,ular qaysi mayldagi fe’llar hisoblanadi A) shart B) xabar C) maqsad D) buyruq –istak 9 / 55 Buyruq-istak maylidagi fe’llarning qaysi birida istak ma’nosi bo’lmay, faqat buyruq mavjud bo’ladi? A) IIIshaxsda B) 2 va 3 shaxslarda C) I shaxs birlik va ko’plikda D) II shaxsda 10 / 55 Mavhum otlar berilgan qatorni toping. A) suhandon, tadbirkor, ijodkor. B) bilimli, ziyoli, madaniyatli. C) e'tiqod, sadoqat, muruvvat. D) olim. shoir, adib. 11 / 55 Jahonda nimaiki oq, unga ona suti timsol; nimaiki jo'shqin, unga ham ona mehri timsol; nimaiki chidamli, sabr-toqatli, unga ham ona irodasi timsol; kimki pok muhabbat, mehridaryolik da’vo qilsa, onaning pok qalbi timsol. Berilgan gapda sifat turkumiga oid so'zlar necha o'rinda qo'llangan? A) 4 B) 7 C) 5 D) 6 12 / 55 Oddiy darajadagi sifatlar qaysi javobdagi gapda mavjud. A) Qorli tog’lar ostidagi baxmal o’tloqlarda yurganmisiz. B) Bulbulning sayrashi boshqa qushlarning sayrashiga qaraganda yoqimliroq. C) Dastlab tog’ning eng baland cho’qqilari pushti rangda tovlanadi. D) Gilos olchadan yirikroq. 13 / 55 .Sifatlarning ma’no guruhlarini belgilang. 1.Xususiyat bildiruvchi sifatlar 2.Rang-tus bildiruvchi sifatlar 3.Maza-ta’m bildiruvchi sifatlar 4.Hajm-o’lchov bildiruvchi sifatlar 5.Hid bildiruvchi sifatlar 6.Makon-zamon belgisini bildiruvchi sifatlar A) 1,2,3,4,5 B) yuqoridagilarning barchasi C) 1,2,4 D) 1,2,3,4 14 / 55 Ushbu gapda qo’llangan sonning ma'no turi qaysi javobda to’g’ri berilgan. Ikkalangiz devoriy gazetaga maqola yozing. A) tartib B) jamlovchi C) chama D) kasr 15 / 55 Qaysi qatorda tub ravishlar berilgan ? A) bolarcha ,sekin B) qishin-yozin, majburan C) jo 'rttaga ,to’satdan D) mardlarcha, noiloj 16 / 55 Mavhum otlarni toping. A) suyanch, duradgorlik, samimiyat B) qo’rqinch, odamiylik, tarovat C) yupanch, ustachilik, qabohat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 17 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi B) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi C) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi D) Majlis kech tugadi 18 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) borib kelmoq, oshib tushmoq C) sotib olmoq, bunyod qilmoq D) tarbiya qilmoq, chirs etmoq 19 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, ot, sifat. B) olmosh, son, sifat, fe’l C) sifat, son, ot, fe’l D) ot, sifat 20 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) sabab B) shart C) faraz ,gumon D) iltimos ,maslahat 21 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) tinchitib ketsang C) ketsang bo’lgani D) ko’nglimni tinchitib 22 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) Ravish qo‘llanmagan. B) 1 ta C) 3 ta D) 2 ta 23 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) eshitildi B) yaqindan C) musiqa D) ovozi 24 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’l mayli shakllari B) fe’lning ma’noviy shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 25 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 1,2,3 B) 2, 3 C) 2, 3, 4 D) 1,2, 3,4 26 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q C) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 27 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . C) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. D) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . 28 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Mashina tezroq yura boshladi 29 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) hamon, hanuz, hamisha B) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga C) ancha, ko’p, xiyol D) ataylab, jo’rttaga, qasddan 30 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish B) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Eshik sal ochildi 31 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi B) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi C) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi D) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik 32 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. B) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. C) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 33 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 7 ta B) 8 ta C) 9 ta D) 6ta 34 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 35 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) o’nlab ,yuzlab ,minglab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) tiklab, pag’alab , mo’ylab D) uyalab , boshlab , matlab 36 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 37 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi B) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda 38 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim B) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos C) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 39 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. B) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. C) Karimlar uylariga endi ketishdi. D) Oyimlar ancha kech qaytdilar. 40 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) o’timsiz fellar B) bo’lishsiz fe’llar C) bo’lishli fe’llar D) o’timli fe’llar 41 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) tahmin chamani bildirish. B) ko’plikni anglatish. C) hurmatni ifodalash. D) ma'noni kuchaytirish. 42 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. B) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. C) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. D) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. 43 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling D) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi 44 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi D) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi 45 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) A,B ,C B) yuzma –yuz C) naridan –beri D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 46 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –l ,il C) –dir,-giz,-t D) –sh ,-ish 47 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay, nom-banom B) xonalarga C) dam o’tmay D) nom-banom 48 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi B) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi C) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi D) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi 49 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi kelasi zamon fe'li. B) o’tgan zamon fe'Ii. C) hozirgi zamon fe'li. D) kelasi zamon fe’li. 50 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) hurmat B) umumlashtirish C) kuchaytirish D) ko'plik 51 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi B) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. C) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 52 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak B) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? C) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi D) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz 53 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi B) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman C) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi D) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi 54 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor B) Oradan besh kunlar o’tdi C) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi D) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo 55 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . D) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz