Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 66 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Tarkibida faqat quyi keng unlilar qatnashgan so'zlar qatorini toping A) Narsa, vatan B) xomtok, ko'k C) o'rin, bel D) boy. qush 2 / 55 Qanday so'zlar tub so'zlar deyiladi? A) old qo’shimchasi bo’lgan so’zlar B) tarkibida so'z o'zgartiruvchi qo'shimchasi bo’lmagan so'zlar C) tarkibida so'z yasovchi qo'shimchasi bo'lmagan so'zlar D) tarkibida shakl yasovchi qo'shimchasi bo'lmagan so'zlar 3 / 55 O’timsiz fe'l qanday gapda qo’llanilgan? A) Cho’pon qo’ylarni :sug’organi pastlikka haydaydi. B) Quyoshning darajasni g’ir-g’ir esgan shamol kesar edi. C) Eshik ochiq edi, xovlida nech kim ko’rinmas edi, D) Bogdagi har birlnihol qonib-qonb suv ichdi. 4 / 55 Birgalik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gap qatorini belgilang. A) Ona mehri ilohiy, uni Yaratgan ato etgan B) Hayot uchun, tiriklik uchun yer, suv, havo, quyosh, nuri qanchalik kerak bo’lsa, insoniy mehr ham shunchalik zarurdir. C) Do’stlarim men bilan xayrlashishdi, institutda bo’ladigan kechaga borolmasligimga achinishdi D) Sog’lom odam tabiatning eng bebaho asaridir. 5 / 55 Bir fe’l o’zak negiziga qaysi nisbatning ikki uch qo’shimchasi ketma ket qo’shilishi mumkin ? A) aniq B) majhul C) orttirma D) o’zlik 6 / 55 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) musiqa tingach, qorong'u tushguncha B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz D) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 7 / 55 Quyidagi fe'llarning qay biri otdan yasalgan? 1) tuzlamoq; 2) dodlamoq; 3) yangilamoq; 4) tezlamoq; 5) yaxshilamoq; 6) varaqlamoq; 7) to'g'rilamoq; 8) sekinlamoq; 9) ho'plamoq; 10) qishlamoq. A) 3,5,7 B) 4. 8, 9 C) 1, 6, 10. D) 5, 7. 8 8 / 55 Hozirgi zamon fe'llarning talaffuzi yozilishidan farq qiladigan qo’shimchasi berilgan javobni toping. A) -yotib B) -yotir C) B,C D) -yap 9 / 55 Qaysi qatordagi gapda III shaxs buyruq maylidagi fe’l bilan ifodalangan kesim II shaxs ma’nosida qoilangan? A) Nega topshiriq bajarilmadi? B) Oling qo‘lingizni. C) Hamma paxta terimiga! D) Bu yerda chekilmasin. 10 / 55 Qaysi qatorda imloviy xatoga yo'l qo'yilgan ? A) O'sha yili Eron shohi Darayavush o'kuzdan kechib Sug'diyani bosib oldi B) A va В C) Yoz boshlanib .yaksart bo’yidagi o'tlar qovjiray boshladi D) Bu jodudan ikki ko'zim, biri Sayhun biri Jayhun 11 / 55 Ko’plik shakli hurmat ma’nosini ifodalaganda,ko’plik va egalik qo’shimchasi qanday o’rinlashadi? A) ko’plik qo’shimchasi hurmat ma’nosini ifodalaganda,qaysi shaxsdagi egalik qo’shimchasi bilan qo’llanishiga ko’ra undan oldin yoki keyin kelishi mumkin. B) ko’plik qo’shimchasi hurmat ma’nosini ifodalaganda,egalik qo’shimchasining qo’llanish-qo’llanmasligi ahamiyatga ega emas C) hurmat ma’nosini ifodalagan ko’plik shakli hamma vaqt egalik qo’shimchasidan oldin keladi D) hurmat ma’nosini ifodalangan ko’plik shakli hamma vaqt egalik qo’shimchasidan keyin keladi 12 / 55 Nisbiy sifat ishtirok etgan gapni toping. A) Yozgi ishlarni barvaqt tugalladik. B) Yaxshi o’quvchi yaxshi o’qiydi. C) Odobli bolalar kattalarni hurmat qiladilar. D) Men o’zimga ko’kish galstuk sotib oldim. 13 / 55 .Sifatlarning ma’no guruhlarini belgilang. 1.Xususiyat bildiruvchi sifatlar 2.Rang-tus bildiruvchi sifatlar 3.Maza-ta’m bildiruvchi sifatlar 4.Hajm-o’lchov bildiruvchi sifatlar 5.Hid bildiruvchi sifatlar 6.Makon-zamon belgisini bildiruvchi sifatlar A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,3,4 C) 1,2,4 D) yuqoridagilarning barchasi 14 / 55 Chama sonlar berilgan gap qaysi javobda ? A) XI asrda yashab o’tgan buyuk tilshunos olim Abulqosim Zamahshariy arab tiliga oid ellikdan ortiq asar yozdi B) Yig’ilishga yuz nafar odam to’plandi C) Birga –birga sayr etaylik D) Ikkovining maqsadi bitta edi 15 / 55 Kasr son haqida aytilgan qaysi hukm to’g’ri? A) Butun miqdorni bildiruvchi qism ko’pincha chiqish va qaratqich kelishigida keladi. B) Butun miqdorni bildiruvchi qism asosan qaratqich kelishigida keladi. C) Butun miqdorni bildiruvchi qism ko’pincha chiqish kelishigida keladi. D) Butun miqdorni bildiruvchi qism asosan o’rin payt kelishigida yeladi 16 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –sh ,-ish C) –l ,il D) –dir,-giz,-t 17 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi B) Majlis kech tugadi C) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi D) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi 18 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda C) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi D) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda 19 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay, nom-banom B) xonalarga C) dam o’tmay D) nom-banom 20 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Birniki mingga ,mingniki tumanga B) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q C) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar D) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di 21 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi D) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi 22 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) haftalab ,kilolab ,saharlab B) o’nlab ,yuzlab ,minglab C) uyalab , boshlab , matlab D) tiklab, pag’alab , mo’ylab 23 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi B) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi C) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik D) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi 24 / 55 Mavhum otlarni toping. A) yupanch, ustachilik, qabohat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) qo’rqinch, odamiylik, tarovat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 25 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar C) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 26 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan C) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi D) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi 27 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. C) Oyimlar ancha kech qaytdilar. D) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. 28 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 2 ta B) Ravish qo‘llanmagan. C) 1 ta D) 3 ta 29 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) ko'plik B) hurmat C) kuchaytirish D) umumlashtirish 30 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. B) Chol va kampir behad sevinishibdi . C) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . D) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . 31 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi B) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi 32 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) eshitildi B) musiqa C) yaqindan D) ovozi 33 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) tahmin chamani bildirish. B) ko’plikni anglatish. C) hurmatni ifodalash. D) ma'noni kuchaytirish. 34 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Ikkita tuxum topib olibdi. B) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. C) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. D) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. 35 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) hamon, hanuz, hamisha B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) ancha, ko’p, xiyol D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 36 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat B) Har ikkala gapda, majhul nisbat C) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat D) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat 37 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz B) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi C) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? D) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak 38 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 8 ta B) 6ta C) 7 ta D) 9 ta 39 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi B) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim 40 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timli fe’llar C) o’timsiz fellar D) bo’lishsiz fe’llar 41 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. B) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. C) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. D) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. 42 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) sifat, son, ot, fe’l B) olmosh, son, sifat, fe’l C) olmosh, ot, sifat. D) ot, sifat 43 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) ketsang bo’lgani B) tinchitib ketsang C) ko’nglimni tinchitib D) tinchitib ketsang bo’lgani 44 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) faraz ,gumon B) sabab C) shart D) iltimos ,maslahat 45 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning harakat tarsi shakllari B) fe’lning ma’noviy shakllari C) fe’l mayli shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 46 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi B) Mashina tezroq yura boshladi C) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi D) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi 47 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. 48 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l 49 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi B) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi C) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 50 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo B) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi 51 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) kelasi zamon fe’li. C) hozirgi kelasi zamon fe'li. D) o’tgan zamon fe'Ii. 52 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. 53 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) tarbiya qilmoq, chirs etmoq B) sotib olmoq, bunyod qilmoq C) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq D) borib kelmoq, oshib tushmoq 54 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) yuzma –yuz B) A,B ,C C) naridan –beri D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 55 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish B) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi C) Eshik sal ochildi D) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz