Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 82 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Qaysi qatordagi so’zlarda urg’u oxirgi bo’g’inga tushmagan? A) doston, piyoda, marjon B) qishloq, ertalab, bugun C) kitobxon, darsxona, ziyo D) vaholanki, fizika, ba’zan 2 / 55 Qaysi zo'z tarkibida ikkita so'z yasovchi qo'shimcha mavjud? A) tinchlikni B) mehnatkashlardan C) boshladik D) sersuvroq 3 / 55 Holat fe'llariga to'g'ri ta'rif berilgan javobni toping. A) shaxslarning ichki kechinmalarini ifodalovchi fe'llar B) narsalarning bir ko'rinishdan boshqa ko'rinishga o'tishini ifodalovchi fe'llar C) shaxslarning bir ko'rinishdan boshqa ko 'rinishga о 'tishini ifodalovchi fe 'llar. D) A,B 4 / 55 Qaysi qatordagi fe’llardan o’zlik nisbati shakli yasalmaydi ? A) bor,uxla,qichqir ,yayra B) ket,tur,yop,kiy,maqta C) kel,yot ,och ,so’ra ,tashla D) chop,yugur,tikla,kiy 5 / 55 Harakat nomi berilgan qatorni aniqlang A) boshqaruv ,o’lchov ,tinglash B) o’tov ,yaylov ,qatnov C) yayov bormoq ,hikoya qilmoq D) ko’chish ,o’qish ,turmush 6 / 55 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi B) ko’rmagan C) ko’rmagan, eshitmagan D) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi 7 / 55 Fe’lning qanday ma’noviy guruhlari mavjud? 1 nutqiy faoliyat fe’llari 2 aqliy faoliyat fe’llari 3 jismoniy faoliyat fe’llari 4 holat fe’llari A) 1,4 B) 1,2,3,4 C) 2,3,4 D) 1,2,3 8 / 55 Qaysi gapda fe’lning zamon ma’nosi ko’chgan? A) Yuqoridagi gaplarda fe’lning zamon ma’nosi ko’chmagan . B) Bolalar bog’da yosh nihollarni parvarish qilyapti. C) Zamon zamonligini qilmoqda. D) Nasiba o’qishga kirish uchun hujjat topshiryapti. 9 / 55 Qaysi qatorda ot turkumiga mansub ma’nodosh so’zlar berilgan? A) keksa, mo’ysafid, qari B) oydin, ravshan, C) qiyinchilik, mashaqqat, zahmat D) kasallik, xastalik, bemor 10 / 55 Mavhum otlar berilgan qatorni toping. A) quyosh, tutun B) gul, orzu. C) uyqu, jahl D) soch, kiprik. 11 / 55 -gi (-ki) ,-simon,-iy sifat yasovchi qo’shimchalari qanday belgi bildiruvchi sifatlar yasaydi ? A) rang-tus,maza-ta’m va o’rin bildiruvchi B) egalik va shakl-hajm bildiruvchi C) payt, o’xshatish va xoslik bildiruvchi D) ortiqlik va o’xshatishni bildiruvchi 12 / 55 Takroriy sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Yirik-yirik tomchilar yer-u ko’kni savalay ketdi. B) Menga o’xshash esli-hushli yigitga zoriqib o’tirgan ekan. C) Bozordan qovun-povun, bug’doy-mug’doylar sotib oldik-da. D) Yap-yangi binoga ko’chib kirdik. 13 / 55 1. Lobarxon oyoqlarida zo‘rg‘a tursa ham, nur ko'rganidanmi yo dimog'ini qitiqlayotgan yoqimli hiddanmi, har qalay tinmay jilmayar edi. 2. U juda dono qiz, Navoiy, Mashrab, Hofizlami, mayin, yoqimli ovozi bilan, chiroyli ohang berib juda ravon o'qiydi. Berilgan gaplardagi yoqimli so‘zi sifatning qaysi turiga mansub? A) 1-gapda hid, 2-gapda maza-ta’m B) 1-gapda hajm-o‘lchov, 2-gapda xususiyat C) 1-gapda hid, 2-gapda xususiyat D) 1-gapda xususiyat, 2-gapda maza-ta’m 14 / 55 Dona son hosil qiluvchi –ta qo’shimchasi o’rniga qaysi so’zlarni keltirish mumkin? A) tup B) bosh C) nafar D) yuqoridagilarning barchasi 15 / 55 Quyidagi guruhdan taqsim sonli gapni aniqlang. A) Uchovi qabulxonaga kirishdi. B) Zarifa ikki-uch og’iz gap qildi. C) Ikala moysafid ham ko’chatzorga borishdi. D) Har birimiz bittadan kitob oldik. 16 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Eshik sal ochildi C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 17 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 7 ta B) 9 ta C) 8 ta D) 6ta 18 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim B) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz C) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi D) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar 19 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman B) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi C) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi D) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi 20 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan C) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim D) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar 21 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) ko’nglimni tinchitib B) tinchitib ketsang C) tinchitib ketsang bo’lgani D) ketsang bo’lgani 22 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) ovozi B) musiqa C) yaqindan D) eshitildi 23 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, son, sifat, fe’l B) sifat, son, ot, fe’l C) olmosh, ot, sifat. D) ot, sifat 24 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3, 4 B) 1,2, 3,4 C) 1,2,3 D) 2, 3 25 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) o’timsiz fellar B) bo’lishli fe’llar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timli fe’llar 26 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) ko'plik B) umumlashtirish C) kuchaytirish D) hurmat 27 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi B) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi C) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. D) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi 28 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat B) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 29 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 30 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 31 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi B) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan C) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi D) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling 32 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlis kech tugadi B) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi C) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 33 / 55 Mavhum otlarni toping. A) qo’rqinch, odamiylik, tarovat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) yupanch, ustachilik, qabohat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 34 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi D) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi 35 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. C) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. D) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. 36 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) Ravish qo‘llanmagan. B) 2 ta C) 3 ta D) 1 ta 37 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) yuzma –yuz C) A,B ,C D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 38 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) sabab B) iltimos ,maslahat C) shart D) faraz ,gumon 39 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. C) Oyimlar ancha kech qaytdilar. D) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. 40 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi 41 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi B) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi C) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi D) Mashina tezroq yura boshladi 42 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. D) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . 43 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) haftalab ,kilolab ,saharlab B) o’nlab ,yuzlab ,minglab C) tiklab, pag’alab , mo’ylab D) uyalab , boshlab , matlab 44 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Oradan besh kunlar o’tdi B) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor C) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi D) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo 45 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning nisbat shakllari B) fe’lning ma’noviy shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’l mayli shakllari 46 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 47 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –dir,-giz,-t C) –sh ,-ish D) –l ,il 48 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di C) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 49 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) hurmatni ifodalash. B) ma'noni kuchaytirish. C) ko’plikni anglatish. D) tahmin chamani bildirish. 50 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay, nom-banom B) dam o’tmay C) xonalarga D) nom-banom 51 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi B) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz C) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak D) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? 52 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi B) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi C) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi D) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi 53 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi B) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi C) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik D) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi 54 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . B) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . C) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . D) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. 55 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ataylab, jo’rttaga, qasddan B) ancha, ko’p, xiyol C) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga D) hamon, hanuz, hamisha 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz