Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №18 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №18 InfoMaster Mart 31, 2022 206 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 1 6-sinf Ona tili №18 SIFAT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH SON BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH RAVISH BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH YAKUNIY DARS Mavzular yuzasidan testlar 1 / 56 Lablangan unlilar qatorini aniqlang A) a,i e B) o’,o,u C) barcha unlilar D) a,i 2 / 56 Quyidagi so'zlarning qaysisi uchta ma'noli qismlarga bo'linmaydi? A) sog’inch B) o'tinch C) sevinch D) yupanch 3 / 56 Qaysi so’zda so’z yasovchi qo’shimcha sintaktik shakl yasovchidan keyin qo’shilgan? A) o’zicha B) ko’nikma C) eskicha D) atroflicha 4 / 56 Ona kelar yo'lda yugurib, Ko'ringandan qizini so'rab. Yuqoridagi gapda fe'lning qanday vazifadosh shakllari ishtirok etgan? 1) sof fe'l; 2) harakat nomi; 3) sifatdosh; 4) ravishdosh. A) 1, 3, 4 B) faqat 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 3, 4 5 / 56 Harakat nomi qo’shimchalari to’g’ri berilgan qatorni belgilang. 1.-ish 2.-uv 3.-gan 4.-gani 5.-moq 6.-ar 7.-mak A) 1,2,5,7 B) 1,2,3,4,5,6,7 C) 1,2,5 D) 1,2 6 / 56 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -a, -y. B) -b, -ib, -a, -y C) faqat -b, -ib. D) -b, -ib, -a, -gani. 7 / 56 Fe’l+fe’l shaklidagi qo’shma fe’llarni toping. A) isib ketdi,yozib bordi B) sotib yubormoq,o’ylab qolmoq C) olib qochmoq,ishlab chiqarmoq D) quvonib keldi,shoshilib qo’ydi 8 / 56 Shaxsi va mayli ko’chgan holda qo’llangan gap qaysi qatorda ko’rsatilgan ? A) Kechirasiz,sizni birinchi ko’rishim ,kolzozga yaqinda keldingizmi ? B) Qani yozamiz ,bolalar . C) Olimjon akam keldilar . D) Biz G’irvonga A.Qodiriy izidan keldik , U kishi bundan 40 yil ilgari ocherk yozish uchun shu yerga kelgan ekanlar 9 / 56 Qaysi gapdagi fe'l shaklan birinchi shaxsni, mazmiman ikkinchi shaxsni ifodalagan? A) Shunaqa narsa bilan hazi! qiladimi odam? B) Qani, bolalar, yozamiz. C) Bu borada kamina azr so'raydi, D) Ishi o'ngidan kelarmikan, deb o'ylanib qoladi kishi. 10 / 56 .Kosa. piyola, choynak. slakan. bankalar. tovoqlar va oshxonaga laalluqli boshqa idishlar tuz bilan yuvilgandan so’ng toza suvda chayib olinadi. Berilgan gapdagi narsa-buyum otlari miqdorini aniqlang. A) 8 B) 7 C) 6 D) 9 11 / 56 Qaysi javobda quyida berilgan gapi sifatga oid so'zlar soni to'g'ri ko'rsatilgan ? Samoning bulutlar siyrak, zangorsir sahnida ham to'lishmagan qandaydir beshakl oy xira, rangsiz yiltiraydi. A) to'rtta B) oltita C) beshta D) uchta 12 / 56 Oddiy darajadagi sifatni aniqlang. A) go’zal, hushyor, odobli. B) juda yaxshi, nihoyatda baland, g’oyat qo’rqinchli. C) yam-yashil, ko’m-ko’k, oppoq. D) silliqroq, novcharoq, baxtliroq. 13 / 56 Qaysi sonlar shaxslar nomini bildirib atoqli ot bo’lib kelishi mumkin. A) barcha sonlar atoqli ot bo’la oladi. B) o’nlik C) birlik D) yuzlik 14 / 56 Sonlardagi -ta qo'shimchasi o'rnida qo'llanadigan so'zlarni ko'rsating. A) tup, litr B) litr. gramm C) bosh, nafar D) barchasi to 'g 'ri. 15 / 56 Berilgan so’zlardan o’rin ravishlarini aniqlang A) aniq,mardlarcha ,o’rtada B) pastga ,Toshkentdan,oldinga C) majburan,tez ,uyda D) quyi,chetda ,oldinga 16 / 56 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –dir,-giz,-t B) –n ,-in C) –l ,il D) –sh ,-ish 17 / 56 Berilgan sifatlardan qaysi biri asliy sifat hisoblanmaydi? A) aqlli B) odobli C) oriyatli D) derazali 18 / 56 Belgini to’g’ridan-to’g’ri ifodalaydigan va uni darajalab ko’rsatish imkoniyatiga ega bo’lgan sifatlar ........ A) orttirma daraja sifatlari B) qiyosiy daraja sifatlari C) nisbiy sifatlar D) asliy sifatlar 19 / 56 Choyxonachi patnisda non bilan qand-qurs,kabobpaz kabob olib keldi.Ushbu gapdagi mustaqil so’zlar sonini aniqlang. A) 6 B) 7 C) 9 D) 8 20 / 56 Leksik usul bilan orttirma darajadagi sifat hosil bo’lgan qatorni belgilang. A) zap g’alati ish, haddan ziyod chiroyli gul B) ko’m-ko’k osmon, pak-pakana odam C) yap-yangi uy, zahar qalampir D) tekkis, chuquur 21 / 56 Hozirgi vaqtda bir yilda dunyo bo‘yicha taxminan sakkiz yuz ming tonnadan bir million tonnagacha choy yetishtiriladi, shuning uchdan bir qismi Hindistonga to‘g‘ri keladi. Berilgan gapda son turkumiga mansub nechta birlik qo’lIangan? A) 6 ta B) 4 ta C) 3 ta D) 5 ta 22 / 56 So’z turkumlari ma’no va vazifasiga ko’ra qanday guruhlarga bo’linadi? A) Mustaqil so’zlar va yordamchi so’zlar B) Mustaqil so’zlar ; yordamchi so’zlar; alohida guruh so’zlar . C) Undov so’zlar va taqlid so’zlar D) Mustaqil so’zlar, yordamchi so’zlar, undov so’zlar va modal so’zlar 23 / 56 Qaysi qatordagi gapda jamlovchi son qo’llangan ? A) Qishlog’imizda o’nlab fermer xo’jaliklari mavjud B) Ikkala qumg’on sharaqlab bir vaqtda qaynadi C) Ular tonnalab bug’doy yetishtirib berishadi D) Bu xola yillab kutdi 24 / 56 Qaysi sonlar sehrli sonlar sifatida ham talqin qilinadi ? 1) uch 2) yetti 3) to’qqiz 4) qirq A) 1,2,3,4 B) 1,2,4 C) 1,2 D) 2,3,4 25 / 56 Sonlarga xos atamalar qaysi javobda to’g’ri berilgan. A) sanoq, chama, tartib, dona. B) egalik, kelishik, son, turlanish. C) son, atoqli, turdosh, daraja. D) tuslanish, zamon, nisbat, mayl. 26 / 56 Ota-bobolarimiz hamisha astoydil olg’a intilganlar.Ushbu gapda qo’llangan ravishning ma’no turini aniqlang. A) payt va holat ravishlari B) o’rin va payt ravishlari C) holat, o’rin va payt ravishlari D) o’rin ravishi 27 / 56 Harakat-holatning belgisini bildiruvchi so’zlar turkumi qanday nomlanadi? A) fe’l B) son C) sifat D) ravish 28 / 56 -lar qo’shimchasi sonlarga qo’shilganda sonlarning qaysi turi hosil boladi. A) tartib. B) chama. C) dona son. D) miqdor. 29 / 56 Qaysi qatordagi atamalar morfologiyaga tegishli? A) nisbat, sanoq son , mavhum otlar B) taqlid so’z, juft suz, badiiy uslub C) kirish so’z, bosh so’z, undalma D) lug’aviy ma’no, ma’nodosh, ko’p ma’nolilik 30 / 56 1 Partalarni nari-beri surdik. 2.Akbar nari-beri dars qildi.Ushbu gaplardagi nari-beri so’zi haqidagi qaysi fikr to’g’ri? A) har ikkala gapda holat ravishi B) har ikkala gapda o’rin ravishi C) 1-gapda holat ravishi,2-gapda o’rin ravishi D) 1-gapda o’rin ravishi,2-gapda holat ravishi 31 / 56 Belgini to’g’ridan –to’g’ri emas,balki boshqa bir tushunchaga nisbatan holda ifodalaydigan va daraja ko’rsatish imkoniyatiga ega bo’lmagan sifatlar .... A) qiyosiy daraja B) nisbiy sifatlar C) asosiy sifatlar D) ozaytirma daraja 32 / 56 Hoshimjon maktabning nomiga e’tibor bermagan ekan. U nima qilishni bilmasdan ishlarni nomiga qilardi. Berilgan gaplardagi nomiga so’ziga qaysi javobda to’g’ri izoh berilgan? A) 1-gapda turlangan ot , 2-gapda ravish B) 1-gapda turlangan ot , 2-gapda turlangan ot C) 1-gapda ravish, 2-gapda turlangan ot D) 1-gapda turlangan ravish, 2-gapda yasama ravish 33 / 56 Qaysi qatorda nisbiy sifatlar berilgan? A) mevali, tonggi, oilaviy B) xushbichim, yasama, aqlli C) chillaki, serunum, chaqqon D) mazmundor, xayoliy, chiroyli 34 / 56 Tilshunoslikning morfologiya bo’limida nima o‘rganilishini aniqlang. 1) so‘zning atash ma’nosi; 2) so‘zning grammatik ma’nosi; 3) so‘zning grammatik shakli; 4) so‘z turkumlari. A) 1,2,3,4 B) 2,3,4 C) 1,2,3 D) faqat 4 35 / 56 Agar yaxshiliging seni xursand qilib, yomonliging xafa qilsa,demak,sen mo’min ekansan. Ushbu gapdagi mustaqil so’zlar sonini toping ? A) 9 ta B) 7 ta C) 10 ta D) 8 ta 36 / 56 1.Lek erur bisyor dushman, bo’lsa u bir dona ham . 2.Buloq boshida bir kishi ko’rindi . 3.Fahm aylagan kishiga bu so’z bir kitobdir .Ushbu gaplardagi bir so’zining ma’nodoshlarini tartib bo’yicha belgilang . A) qandaydir, shunaqa, yakka B) qaysidir, qandaydir, shunday C) yagona, kimdir, shunday D) yolg’iz, qaysi, qandaydir 37 / 56 1.Salmon ota gapni uzoqdan boshladi. 2.Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. Ushbu gaplardagi uzoqdan so’zini izohlang. A) birinchisida o’rin, ikkinchisida holat bildiruvchi ravish B) birinchisida holat, ikkinchisida o’rin bildiruvchi ravish C) har ikkalasida o’rin bildiruvchi ravish D) har ikkalasida payt bildiruvchi ravish 38 / 56 Har bir so‘zni bilib ayt, Ko‘pga ma’qul qilib ayt. Ushbu maqolda qaysi turkumga mansub so‘zlar qo’llanganini aniqlang.l) ot; 2) sifat; 3) son; 4) ravish; 5) fe’l; 6) olmosh. A) l,4,5,6 B) 1,2, 3,4,5,6 C) 1,2,4,5,6 D) l,2,4,5 39 / 56 Qaysi qatorda butunning,, guruhning yoki to'daning qismini hisoblash uchun ishlatiladigan so‘zlar keltirilgan? A) to‘g‘ram, poy, boiak, shingil, chaqmoq B) og‘iz, luqma, siqim, tilim, quchoq C) tomchi, qatra, nimta, qultum, hovuch D) burda, para, karch, chimdim, dasta 40 / 56 Marosim nomini bildiruvchi son qatnashgan gapni toping. A) Bunaqasini birinchi bor eshityapman. B) Kampirning yettisi o’tgandan so’ng Olim dadamga uchrabdi. C) Ikkinchi may kuni mehmon chaqirgan edik. D) Dehqon o’n ikki oy mehnat qiladi. 41 / 56 Morfologik usul bilan orttirma darajadagi sifat hosil bo’lgan qatorni belgilang. A) dum-dumaloq, yap-yangi B) eng kichik, zo’r-zo’r polvonlar C) zahar qalampir, olov bola D) toza ko’ylak, yumshoq non 42 / 56 Sifat gapda asosan qaysi bo’lak vazifasida keladi? A) ega, to’ldiruvchi B) ega, kesim C) aniqlovchi, kesim D) aniqlovchi, hol 43 / 56 . Butunlay otga aylanib ketgan sifatlar qaysi qatorda joylashgan? A) ayol,o’g’il B) kelajak,go’zallik C) novvot ,asal D) murod,shirin 44 / 56 Harakat-holatning bajarilish tarzi, payti, o’rni, daraja-miqdori kabi belgilarini bildiruvchi so’zlar … A) sifat B) son C) ravish D) olmosh 45 / 56 Barvasta, yoshi ellikka borib qolgan bo‘lsa ham, qomati sambitdek tik. Ushbu gapda qo‘llangan miqdor sonning ma’no turini aniqlang. A) chama son B) dona son C) sanoq son D) jamlovchi son 46 / 56 0‘rin va payt ravishlari ishtirok etgan gap qaysi qatorda berilgan? A) Keyin u yoqqa o'tamiz, — deb o‘ng tarafdagi oynavand uyga ishora qildi. B) Erta-indin rejani to‘ldirgani haqidagi xushxabarni topshirmoqchi C) Yolg‘on gapga ishonmang, erta-yu kech daladaman. D) Jiydazordan hozirginakeldim. 47 / 56 Ravish qatnashgan gapni aniqlang. A) Allaqayerda bo’rilar uvillashi eshitiladi. B) Bu voqea hech qachon yodimdan ko’tarilmaydi. C) Asta — sekin tong ota boshladi. D) Nur sochib oy chiqadi yerga boqqani. 48 / 56 Ravish ishtirok etgan gapni aniqlang. A) Shu gapni aytganim uchun o‘zimdan o‘zim uyalib ketaman. B) 0‘z-o‘zimga shunday va’da bergan edim. C) Hamma ayb o‘z-o‘zimda. D) Savol bersam, o‘zidan o‘zi yig'lab yuborsa bo‘ladimi! 49 / 56 Fonetik usul bilan orttirma darajadagi sifat hosil bo’lgan qatorni belgilang A) ne-ne olimlar, quling o’rgilsin bog’ B) xo’p bemaza, cheksiz quvonchli C) ko’o’k osmon, muzzdek suv D) tap-tayyor bino, soppa-sog’ odam 50 / 56 Kunduzi o‘ralashib yurganlardan bu yerda qittay ham qolmagan. Ushbu gapdagi ravishlar sonini aniqlang. A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 51 / 56 O‘zbek tiliga davlat tili maqomining berilishi respublika hududida yashovchi millat va elatlarning o‘z ona tilini qo‘llashdan iborat konstitutsiyaviy huquqlariga monelik qilmaydi. Ushbu fikr “Davlat tili haqida” gi Qonunning nechanchi moddasi? A) 24-moddasi B) 14-moddasi C) 4-moddasi D) 2-moddasi 52 / 56 Qaysi qatorda sifatlarning morfologik xususiyatlari ko’rsatilgan? 1.belgining darajasini ko’rsatadi. 2.otlashib keladi 3.gapda aniqlovchi bo’lib keladi. A) 1,2 B) 1 C) 2,3 D) 1,2,3 53 / 56 Qaysi qatorda sifat otlashgan? A) Uni zehni juda o`tkir. B) Yaxshi niyat – yarim mol. C) Yaxshi topib gapirar, yomon qopib gapirar. D) U yaxshi o`qiydi. 54 / 56 Ravishning ma’no jihatdan uch turi ishtirok etgan gapni aniqlang A) Qarasa ,uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti B) Ho’kiz kechqurun qorni ochib ,charchab kelsa unga bir bog’ quruq poyani tashlab qo’yar ekan C) Keyin sal hushimni yig’ib qarasam,oyoqlarim o’zidan –o’zi yurib ketyapti D) Bular piyoda asta-sekin O’rdaga bordilar 55 / 56 1 Yaxshiyam universitet yaqinda 2 Yaqinda o’qishni tugatadi Ushbu gaplardagi yaqinda so’zi haqidagi qaysi fikr to’g’ri ? A) birinchi gapda payt ravishi ,ikkinchi gapda o’rin ravishi B) har ikkala gapda payt ravishi C) birinchi gapda o’rin ravishi ,ikkinchi gapda payt ravishi D) har ikkala gapda o’rin ravishi 56 / 56 Shaxslarning noaniq soni qaysi gapda ifodalangan. A) Oltovlon pahlavonlar ovga otlanishdi. B) Sen shu to’rtovini ishga olib borasan. C) Beshalasi ham o’qishga kiradigan bo’lishdi. D) Xiyobonga minglarcha odam yig’ildi. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz