Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 64 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Qaysi javobda ko'rsatilgan xususiyat unli tovushlarga xos emas? A) unlilar jarangli va jarangsiz bo'ladi. B) Unli tovushlarsiz bo'gin bo'gin hosil bo'hnaydi C) Bo'g'inlar unli bilan tugasa, ochiq bo'g'in hisoblanadi D) Urg'u,odatda unli tovushga tushadi 2 / 55 Saylov ,uyum so'zlarini o'zagini aniqlang? A) saylov , uy B) sayl, uyum C) sayla, uy D) saylov uyim 3 / 55 Shaxs narsalarning jismoniy faoliyati natijasida ro'y bergan harakatni bildiruvchi fe'Ilar A) harakat tarzi B) to'liqsiz fe'llar C) holat fe'llari D) harakat fe'llari 4 / 55 Orttirma nisbatdagi fe’l qatnashgan gapni aniqlang A) Archa qishin yozin ko’m-ko’k turadi B) Asta –sekin tong yorisha boshladi C) Fan yutuqlar butun dunyoni qoyil qoldirmoqda D) Mehnat baxt keltiradi 5 / 55 Sifatdoshning takroriy shakli qaysi qatorda berilgan ? A) O’ktam yura – yura keng maydonga chiqib qoldi. B) Shuncha urinib unutolmaganim endi birdaniga o’zidan –o’zi ko’ngildan chiqdi ketdi . C) “Hozirgi yoshlar qariyalarni kuydirgani kuydirgan “,-deb oh chekdi . D) Temirchi degan kuyib kuyib temirchi bo;ladi-da. 6 / 55 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . B) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . C) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi D) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir 7 / 55 Qaysi qatordagi fe'llar tarkibida munosabat shakllari qo'llangan? A) ko'rding, chiqsin, qichqirmoqda B) aytgani, kuylashadi, qarasa C) o'ylandim, ketguncha, kiribsan D) ko'paydi, kelayotgan, kiyinmoq 8 / 55 Quyidagi zamon hosil qiluvchi qo'shimchalardan qaysi biri harakat yoki holatning takrorlanuvchanligini ifodalaydi ? A) -di B) -gandi C) -ardi D) -gan 9 / 55 Juft otlar qanday asoslardan tarkib topadi? 1 bir-biriga yaqin mа’noli asoslardan; 2 bir-biriga qarama-qarshi та ’noli asoslardan; 3 bir-biriga shakldosh asoslardan. A) 2, 3 B) 1,2 C) 1,2, 3 D) l,3 10 / 55 Buyum narsa oti yasovchi qo’shimchalar ishtirok etgan qatorni toping. A) kovlagich, ko'rsatgich, mushuk. B) kiyim, kurak, qirg’ich, C) tuzdon, karkidon, ochiq. D) supurgi, qatiq, kiprik. 11 / 55 -gi (-ki) ,-simon,-iy sifat yasovchi qo’shimchalari qanday belgi bildiruvchi sifatlar yasaydi ? A) rang-tus,maza-ta’m va o’rin bildiruvchi B) ortiqlik va o’xshatishni bildiruvchi C) egalik va shakl-hajm bildiruvchi D) payt, o’xshatish va xoslik bildiruvchi 12 / 55 Takroriy sifat qatnashgan gapni aniqlang. A) Yirik-yirik tomchilar yer-u ko’kni savalay ketdi. B) Menga o’xshash esli-hushli yigitga zoriqib o’tirgan ekan. C) Yap-yangi binoga ko’chib kirdik. D) Bozordan qovun-povun, bug’doy-mug’doylar sotib oldik-da. 13 / 55 Javoblarning qaysi birida otlashgan sifatlar qo`llanilgan? A) Mardni maydonda sina . B) To`g`ri gap hammaga ham yoqavermaydi. C) Mard odamni maydonda sina. D) Qiziqarli kitob oldim. 14 / 55 Sanoq sonlar qatnashgan qatorni toping. A) Rejaning uchdan ikki qismi bajarildi . B) Bolalar davrani ikki aylandi, qo’l berib ko’rishishdi . C) Eshakning ustiga ikkitadan bo’lib mindik . D) Bayroq dastasida, stanokda, g’ishtda ming-minglab qo’llar taftini sezaman . 15 / 55 Tarz (holat) ravishi qaysi gap tarkibida qo’llangan? A) Adolat sekingina atrofga razm soldi B) Qari bilganni pari bilmas C) Bekatda juda ko’p odam to’plangan edi D) Ertaga ishxonada uchrashamiz 16 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 8 ta B) 6ta C) 9 ta D) 7 ta 17 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) yaqindan B) musiqa C) ovozi D) eshitildi 18 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 3 ta B) Ravish qo‘llanmagan. C) 2 ta D) 1 ta 19 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi B) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi C) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi D) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. 20 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) ot, sifat B) olmosh, ot, sifat. C) olmosh, son, sifat, fe’l D) sifat, son, ot, fe’l 21 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz B) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi C) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? D) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak 22 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) hurmatni ifodalash. B) tahmin chamani bildirish. C) ko’plikni anglatish. D) ma'noni kuchaytirish. 23 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh 24 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi D) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi 25 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi kelasi zamon fe'li. B) o’tgan zamon fe'Ii. C) hozirgi zamon fe'li. D) kelasi zamon fe’li. 26 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi B) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi C) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi D) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi 27 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . B) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . C) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . D) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. 28 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Oradan besh kunlar o’tdi B) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo C) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor D) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi 29 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda C) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi D) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli 30 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi B) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar 31 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) o’nlab ,yuzlab ,minglab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) uyalab , boshlab , matlab D) tiklab, pag’alab , mo’ylab 32 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) iltimos ,maslahat B) faraz ,gumon C) shart D) sabab 33 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat B) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat C) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 34 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi 35 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Eshik sal ochildi C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 36 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan B) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar C) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos D) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim 37 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ancha, ko’p, xiyol B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga D) hamon, hanuz, hamisha 38 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. C) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. D) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. 39 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Oyimlar ancha kech qaytdilar. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. 40 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . C) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . D) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. 41 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di B) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q 42 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) ketsang bo’lgani C) ko’nglimni tinchitib D) tinchitib ketsang 43 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishsiz fe’llar B) o’timli fe’llar C) o’timsiz fellar D) bo’lishli fe’llar 44 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Ikkita tuxum topib olibdi. B) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. C) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. D) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. 45 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) borib kelmoq, oshib tushmoq B) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq C) sotib olmoq, bunyod qilmoq D) tarbiya qilmoq, chirs etmoq 46 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 1,2, 3,4 B) 1,2,3 C) 2, 3, 4 D) 2, 3 47 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning ma’noviy shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 48 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Mashina tezroq yura boshladi D) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi 49 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –dir,-giz,-t C) –l ,il D) –sh ,-ish 50 / 55 Mavhum otlarni toping. A) suyanch, duradgorlik, samimiyat B) yupanch, ustachilik, qabohat C) ishonch, dehqonchilik, haqiqat D) qo’rqinch, odamiylik, tarovat 51 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. B) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha C) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq D) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi 52 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) A,B ,C C) yuzma –yuz D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 53 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) nom-banom B) dam o’tmay C) xonalarga D) dam o’tmay, nom-banom 54 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi B) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi C) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman D) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi 55 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) kuchaytirish B) hurmat C) ko'plik D) umumlashtirish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz