Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 74 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Tarkibida faqat quyi keng unlilar qatnashgan so'zlar qatorini toping A) boy. qush B) Narsa, vatan C) xomtok, ko'k D) o'rin, bel 2 / 55 "qoramtir" so'zida nechta so'z yasovchi qo'shimch bor? A) Bu tub so'z B) 2ta C) 3ta D) 1 ta 3 / 55 Qaysi javobda tarkibi asos + so’z yasovchi + so’z yasovchi + lug’aviy shakl yasovchi shaklidagi so’z berilgan? A) insoniyatniki B) oromgohlarimiz C) unumdorlikni D) ) bog’dorchilik 4 / 55 Majhul nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gap qatorini belgilang A) A’lo o’qishlar burchim ,sarf etilgan bor kuchim B) Bunday unvonlar bekorga berilmaydi ,albatta C) Avaz hazil qilab qutilishga urindi D) Salomlashmoq –odobning belgisi 5 / 55 Harakat nomi qanday sintaktik vazifa bajaradi? A) kesim B) ega C) Barcha gap bo'laklari vazifasida kela oladi. D) to'ldiruvchi 6 / 55 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. B) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. C) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. D) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. 7 / 55 Qaysi qatorda aqliy faoliyat fe’llari berilgan? A) haydamoq, parchalamoq B) ishlamoq, to’xtamoq C) o’ylamoq, ikkilanmoq D) yig’ilmoq, qaytarmoq 8 / 55 Shaxs-son qo'shimchalarining -man, -san, -miz, siz, -di(-lar) shakllari qo'shiladigan o'tgan zamon turini hosil qiluvchi qo'shimcha qaysi javobda berilgan? A) –(i) b B) -di C) -gan D) A,B. 9 / 55 Shart maylidagi fe’llar ,kerak so’zi bilan birga qo’llanganda qanday ma’noni anglatadi? A) faraz B) bajarilishi shart bo’lgan ish harakatni C) maslahat D) istak ma’nosini 10 / 55 Qaysi gapda ishtirok etgan otlarning barchasi narsa otlariga mansub hisoblanadi? A) Kosa, piyola, choynak, stakan, bankalar, tovoqlar va oshxonaga taalluqli boshqa idishlar tuz bilan yuvilgandan so'ng toza suvda chayib olinadi. B) Sabzi, sholg'omning etli ildiz mevasi, karamning barglari, baqlajonning mevasi ovqatga ishlatiladi. C) O'riklar qizarib pishganda onasi go'shtini danagidan bitta-bitta ajratardi-da, danagini chaqib, oftobga yoyib quritardi. D) Opasi savatda olma, behi, anor, nashvati olib kirib, dasturxon tuzashga kirishdi va uning so'rog'im kutmay, oiladagi yangiliklardan gapira boshladi. 11 / 55 Otga bog’lanib uning belgisini bildiradigan so’z... A) sifatdosh B) sifat C) ravish D) ravishdosh 12 / 55 Shunda ulg‘aydi bo‘yi, Ko‘ring bo’ldi yigitcha. Vazmin, tiyrak, chaqnoq ko‘z, Sarg‘ish soch-u oppoq yuz.(Po‘lat Mo'min Berilgan she’riyjumladagi sifatlar qanday daraja shakir i- ekanini aniqlang. l)oddiy; 2)orttirma; 3)qiyosiy; 4) ozaytirma. A) 1,2,3,4 B) l, 2 C) 1, 3,4 D) 1,2, 4 13 / 55 Jumladagi sifatning ma’no turini toping Uning ynoqlari uzunchaqroq edi A) holat bildiruvchi B) rang-tus bildiruvchi C) hid bildiruvchi D) shakl ko’rinish bildiruvchi 14 / 55 Sanoq son ishtirok etgan gap berilgan qatorni aniqlang A) Bu sopol ko’za-chi so’zimga ishon , Sodiq xizmat qildi ming yil odamga . B) Laylak har yili uchtadan bola ochar ekan C) Shaharda bitta doktorxona bor D) Biz Turkiston tizma tog'ining etagida shahardan ikki-uch chaqirim naridagi qihloqda turar edik 15 / 55 Quyidagi guruhdan taqsim sonli gapni aniqlang. A) Zarifa ikki-uch og’iz gap qildi. B) Uchovi qabulxonaga kirishdi. C) Har birimiz bittadan kitob oldik. D) Ikala moysafid ham ko’chatzorga borishdi. 16 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. C) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. D) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. 17 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi B) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi C) Mashina tezroq yura boshladi D) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi 18 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. B) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . C) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . D) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . 19 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ancha, ko’p, xiyol B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga D) hamon, hanuz, hamisha 20 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) uyalab , boshlab , matlab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) o’nlab ,yuzlab ,minglab D) tiklab, pag’alab , mo’ylab 21 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3, 4 B) 1,2,3 C) 2, 3 D) 1,2, 3,4 22 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi B) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi C) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 23 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik D) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi 24 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi B) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling C) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan D) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi 25 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 26 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Birniki mingga ,mingniki tumanga C) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di D) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q 27 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi B) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi C) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi D) Majlis kech tugadi 28 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim C) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 29 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) musiqa B) eshitildi C) ovozi D) yaqindan 30 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 31 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) nom-banom B) dam o’tmay C) xonalarga D) dam o’tmay, nom-banom 32 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak B) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi C) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz D) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? 33 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –l ,il B) –dir,-giz,-t C) –n ,-in D) –sh ,-ish 34 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . B) Chol va kampir behad sevinishibdi . C) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . D) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. 35 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) yuzma –yuz C) A,B ,C D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 36 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timli fe’llar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timsiz fellar 37 / 55 Mavhum otlarni toping. A) yupanch, ustachilik, qabohat B) qo’rqinch, odamiylik, tarovat C) ishonch, dehqonchilik, haqiqat D) suyanch, duradgorlik, samimiyat 38 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) ketsang bo’lgani B) tinchitib ketsang bo’lgani C) ko’nglimni tinchitib D) tinchitib ketsang 39 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 6ta B) 9 ta C) 7 ta D) 8 ta 40 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. C) Oyimlar ancha kech qaytdilar. D) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. 41 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Oradan besh kunlar o’tdi B) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo C) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi D) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor 42 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz B) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim C) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar D) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi 43 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) umumlashtirish B) kuchaytirish C) ko'plik D) hurmat 44 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat B) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat C) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 45 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi B) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi C) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi D) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi 46 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) o’tgan zamon fe'Ii. B) kelasi zamon fe’li. C) hozirgi kelasi zamon fe'li. D) hozirgi zamon fe'li. 47 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) sotib olmoq, bunyod qilmoq D) borib kelmoq, oshib tushmoq 48 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. B) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. C) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 49 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Eshik sal ochildi B) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi C) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 50 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda C) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli D) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi 51 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi 52 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) ma'noni kuchaytirish. B) tahmin chamani bildirish. C) hurmatni ifodalash. D) ko’plikni anglatish. 53 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) iltimos ,maslahat B) shart C) sabab D) faraz ,gumon 54 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi B) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi C) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi D) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi 55 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’l mayli shakllari B) fe’lning harakat tarsi shakllari C) fe’lning ma’noviy shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz