Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 88 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Qaysi javobdagi so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? A) muhrdor, hamrox B) jabha, juziy C) tehnika, raxbar D) taajjub, masjid 2 / 55 Tarkibida ikkita qo’shimcha mavjud bo’lgan so’zni toping. A) ishlashdi B) odatlandi C) pullashdi D) barcha so’zda uchta qo’shimcha mavjud 3 / 55 O’timli fe'l qaysi gapda qo’llanilgan. A) Dalalar oppoq qorga ko’mildi. B) A'zam qurt yegan tishini sug’irib oldi. C) Bayramday bezagan qirlar adirlar, D) Bolalar muzday suvda maza qilib cho’milishdi. 4 / 55 Orttirma nisbat xosil qiluvchi - gaz, - kaz, - kaz qo’shimchalari o’tmoq fe’liga qay tarzda qo’shilishi mumkin? A) faqat o’tkaz tarzida B) faqat o’tqaz tarzida C) o’tkaz, o’tqaz tarzida D) o’tgaz, o’tkaz, o’tqaz tarzida 5 / 55 Bir fe’l o’zak negiziga qaysi nisbatning ikki uch qo’shimchasi ketma ket qo’shilishi mumkin ? A) majhul B) orttirma C) o’zlik D) aniq 6 / 55 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) B,C B) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi C) Hali tong otganicha yo’q D) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman 7 / 55 U bu gapni bilmasdan aytib yubordi. Ushbu gapda ko’makchi fe’lning ma’nosi ... A) bajarishga imkoniyat B) to’la yakunlanish C) tez va oson D) davomiylik 8 / 55 Qaysi qatorda qo’shma fe’l hozirgi zamonda? A) Shamol kuchayib ,daraxtlarning shoxlarini egib borayotir B) Yomg’ir tobora kuchayib borayotir C) Majnuntol suvga egilib salom berayotir D) Barglar sarg’ayib to’kilmoqda 9 / 55 Qaysi gapdagi fe'lning shaxs va son ma'nosi ko'chmagan? A) Kamina sizdan uzr so'raydi. B) (O'qituvchi nutqidan) Bolalar, hozir diktant yozamiz. C) Qani, mehmon, kelsinlar, kelsinlar! D) Keling, do'stim, to'rga o'ting! 10 / 55 Shaxs nomlari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan? 1) Zuhra; 2) Amper; 3) Hasan; 4) rentgen; 5) murabbiy; 6) Asal; 7) muhlis; 8) Anor A) 1, 2, 3,6,8 B) 1,3 C) barchasi shaxs otlari hisoblanadi D) 5, 7 11 / 55 Erkalash qoshimchalari qaysi turkumga oid so’zlarga qo’shiladi ? A) otlarga ,sifatlarga B) sonlarga C) faqat sifatlarga D) faqat otlarga 12 / 55 Qaysi javobda quyidagi gapdagi sifat soni va ularning tuzilishiga ko'ra turi to'g - ko'rsatilgan? O'z onamni elas-elas xotirlayman. Kipriklari qop-qora, chiroyli. Uzun-uzun kipriklari qilt etmaydi. A) 3 ta; takroriy va juft B) 2ta ; takroriy C) 1 ta; takroriy D) 3 ta; takroriy va sodda 13 / 55 Qaysi gapda paytga munosabat bildiruvchi sifat mavjud? A) Uydagi gap ko’chaga chiqmasin. B) Shodmonqul ertalab guzarga chiqib ketdi. C) Buvim va bobom pastki hovlida o’tirishadi. D) Sport musobaqalarida dastlabki natijalar chakki emas. 14 / 55 Sanoq sonlar qatnashgan qatorni toping. A) Rejaning uchdan ikki qismi bajarildi . B) Bolalar davrani ikki aylandi, qo’l berib ko’rishishdi . C) Eshakning ustiga ikkitadan bo’lib mindik . D) Bayroq dastasida, stanokda, g’ishtda ming-minglab qo’llar taftini sezaman . 15 / 55 Quyidagi qo’shimchalarning qaysilari ravish tarkibida yaxlitlanib qolishi mumkin? 1)–ga; 2) –dan 3) –da; 4) (-si); 5) –lar A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,3 C) 1,2,3,4 D) 3,6 16 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) tahmin chamani bildirish. B) ma'noni kuchaytirish. C) hurmatni ifodalash. D) ko’plikni anglatish. 17 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 18 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) musiqa B) eshitildi C) yaqindan D) ovozi 19 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi B) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz C) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak D) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? 20 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning ma’noviy shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning nisbat shakllari D) fe’lning harakat tarsi shakllari 21 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar B) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan C) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos D) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim 22 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) iltimos ,maslahat B) shart C) faraz ,gumon D) sabab 23 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) hurmat B) ko'plik C) umumlashtirish D) kuchaytirish 24 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 25 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi B) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling C) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan D) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi 26 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) bo’lishsiz fe’llar C) o’timsiz fellar D) o’timli fe’llar 27 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Karimlar uylariga endi ketishdi. B) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. C) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. D) Oyimlar ancha kech qaytdilar. 28 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) o’nlab ,yuzlab ,minglab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) tiklab, pag’alab , mo’ylab D) uyalab , boshlab , matlab 29 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . C) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . D) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. 30 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –sh ,-ish B) –dir,-giz,-t C) –l ,il D) –n ,-in 31 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) hamon, hanuz, hamisha B) ancha, ko’p, xiyol C) ataylab, jo’rttaga, qasddan D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 32 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q B) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di C) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 33 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) xonalarga B) nom-banom C) dam o’tmay, nom-banom D) dam o’tmay 34 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi B) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi C) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi D) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi 35 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) ketsang bo’lgani B) ko’nglimni tinchitib C) tinchitib ketsang bo’lgani D) tinchitib ketsang 36 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha C) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. D) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi 37 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 38 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Eshik sal ochildi 39 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 9 ta B) 7 ta C) 8 ta D) 6ta 40 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 2 ta B) 1 ta C) 3 ta D) Ravish qo‘llanmagan. 41 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi D) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi 42 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi kelasi zamon fe'li. B) o’tgan zamon fe'Ii. C) kelasi zamon fe’li. D) hozirgi zamon fe'li. 43 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi B) Majlis kech tugadi C) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi D) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi 44 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi B) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor 45 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 1,2,3 B) 2, 3 C) 2, 3, 4 D) 1,2, 3,4 46 / 55 Mavhum otlarni toping. A) qo’rqinch, odamiylik, tarovat B) yupanch, ustachilik, qabohat C) suyanch, duradgorlik, samimiyat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 47 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim B) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz C) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi D) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar 48 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi B) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi C) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik D) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi 49 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat B) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat C) Har ikkala gapda, majhul nisbat D) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat 50 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. C) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. D) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. 51 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) sifat, son, ot, fe’l B) ot, sifat C) olmosh, son, sifat, fe’l D) olmosh, ot, sifat. 52 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda C) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi D) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda 53 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi B) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. 54 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Mashina tezroq yura boshladi 55 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi B) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman C) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi D) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz