Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 64 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 . h undoshiga to'g'ri tavsif berilgan javobni toping A) chuqur til orqa ,sirg'aluvchi jarangli undosh tovush B) chuqur til orqa ,sirg'aluvchi jarangsiz undosh tovush C) chuqur til orqa ,portlovchijarangsiz undosh tovush D) bo'g'iz , sirg'aluvchi jarangsiz undosh tovush 2 / 55 Qaysi qatorda o'zakdosh so'zlar berilgan ? A) guldon ,siyohdon ,qalamdon B) kasbdosh ,sinfdosh ,maslakdosh C) yurtdosh ,yurtim ,yurtga D) namunali ,odobli ,zehnli 3 / 55 Harakat fe'llarini aniqlang 1 qizardi 2 yashardi 3 chopdi 4 sug'ordi 5 qichqirdi 6 qimirladi 7 yugurdi A) 2,4,5 B) 1,3,4 C) 3,4,5,6,7 D) 1,2 4 / 55 Qaysi gapda majhul nisbatdagi fe’l mavjud ? A) Qo’riq yer ekin ekishga tayyorlandi B) Bir pasda janjal boshlandi C) Tuguncha ichidagilar yerga to’kildi D) Uzoqdan suv ko’rindi 5 / 55 Odatlanmoq fe’li qaysi nisbatdagi fe’l hisoblanadi ? A) majhul B) orttirma C) birgalik D) aniq 6 / 55 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) maqsad. B) payt. C) sabab. D) holat 7 / 55 Harakatni bajarishga imkoniyat mavjudligi ma'nosini bildiradigan ko'makchi fe'l berilgan javobni toping. A) tashlamoq B) olmoq C) qo'ymoq D) yurmoq 8 / 55 Kelasi zamon fe’li qatnashgan gapni toping . A) Men Sharqdan kelayotirman . B) –Yaxshi tush ko’ribsan , -dedi oyisi . – Demak, uyga mehmon kelayotir . C) Kecha qarasam, tog’ang bilan ketayotgan ekansan . D) Qushlar sovuq tushishi bilan issiq o’lkalarga uchib ketadi . 9 / 55 Qaysi qatorda ot turkumiga mansub ma’nodosh so’zlar berilgan? A) oydin, ravshan, B) kasallik, xastalik, bemor C) keksa, mo’ysafid, qari D) qiyinchilik, mashaqqat, zahmat 10 / 55 -lik qo‘shimchasi qanday otlarga qo'shilib, shaxsning shu hududga mansubligini bildiradi? 1 о ‘rin-joy bildimvchi turdosh otlarga; 2 о ‘rin-joy bildimvchi atoqli otlarga; 3 narsa-hodisa bildimvchi turdosh otlarga. A) faqat 3 B) 2,3 C) faqat 2 D) 1,2 11 / 55 Yasama sifat qatnashgan gapni toping. 1.Otin bibi qari, jiddiy, savlatli xotin. 2.Orzu millatga hayotbaxsh ruh bag’ishlaydi. 3.U yo’lni piyoda bosib o’tdi. 4.Oqqo’rg’onning anjir va uzumlari hil-hil pishdi. A) 1,2 B) 1,2,3 C) 1,2,3,4 D) 2,3,4 12 / 55 Qaysi qatordagi gapda nisbiy sifat qo’llangan? A) Cho’ponlar sezgir, itlar ham ziyrak, bo’riday ayyor. B) Hovlimizda kucha eshikdan kiraverishda kichkina, gishtin uycha bor. C) Inson tabiatning eng ongli farzandi. D) Giyos aka yumshoq ajriq ustiga yonboshladi. 13 / 55 Oddiy va qiyosiy darajadigi sifat qaysi gapda qo’llangan. A) Anorning urug’i sersuv, nordon shirin. B) Ota, yurtimizning bu kuni baxtli, chiroyli, ertasi, indini yana baxtliroq, chiroyliroq bo’ladi. C) Sayohatchilar tog’ning eng baland cho’qqisiga chiqdilar. D) To’g’ri odam egri so’zdan or qilar. 14 / 55 Sanoq sonlar juft holda qo’llanganda qanday ma’noni bildiradi ? A) tartib va miqdorni B) ko’plik ma’nosini C) grammatik jamlikni D) taxmin ,chama ma’nosini 15 / 55 Qaysi qatorda hisob so’zlar berilgan? A) uchdan biri , yarimta , nimchorak B) minglab ,minglarcha,o’nlab C) beshtadan , uchovlon ,yuztacha D) gektar , tanob , qop 16 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. B) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. C) Ikkita tuxum topib olibdi. D) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. 17 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) ko’nglimni tinchitib B) tinchitib ketsang bo’lgani C) tinchitib ketsang D) ketsang bo’lgani 18 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) o’timsiz fellar B) bo’lishsiz fe’llar C) bo’lishli fe’llar D) o’timli fe’llar 19 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar B) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim 20 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di 21 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo B) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor 22 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) shart B) sabab C) iltimos ,maslahat D) faraz ,gumon 23 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi B) Mashina tezroq yura boshladi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi 24 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. B) Karimlar uylariga endi ketishdi. C) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. D) Oyimlar ancha kech qaytdilar. 25 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) hamon, hanuz, hamisha D) ancha, ko’p, xiyol 26 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi B) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi C) Majlis kech tugadi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 27 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi 28 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. B) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . C) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . D) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . 29 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan C) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim D) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar 30 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) tiklab, pag’alab , mo’ylab B) o’nlab ,yuzlab ,minglab C) haftalab ,kilolab ,saharlab D) uyalab , boshlab , matlab 31 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Chol va kampir behad sevinishibdi . B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. D) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . 32 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi D) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling 33 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning ma’noviy shakllari B) fe’lning nisbat shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’l mayli shakllari 34 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak B) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi C) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz D) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? 35 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 3 ta B) 1 ta C) 2 ta D) Ravish qo‘llanmagan. 36 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –dir,-giz,-t C) –sh ,-ish D) –l ,il 37 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3, 4 B) 1,2,3 C) 1,2, 3,4 D) 2, 3 38 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat B) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 39 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 40 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi B) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz C) Eshik sal ochildi D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 41 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) kuchaytirish B) ko'plik C) hurmat D) umumlashtirish 42 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 9 ta B) 6ta C) 8 ta D) 7 ta 43 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) dam o’tmay, nom-banom B) dam o’tmay C) nom-banom D) xonalarga 44 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi 45 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) hurmatni ifodalash. B) ma'noni kuchaytirish. C) tahmin chamani bildirish. D) ko’plikni anglatish. 46 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) sotib olmoq, bunyod qilmoq D) borib kelmoq, oshib tushmoq 47 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, ot, sifat. B) sifat, son, ot, fe’l C) olmosh, son, sifat, fe’l D) ot, sifat 48 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. B) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. C) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. D) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. 49 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) kelasi zamon fe’li. C) o’tgan zamon fe'Ii. D) hozirgi kelasi zamon fe'li. 50 / 55 Mavhum otlarni toping. A) suyanch, duradgorlik, samimiyat B) qo’rqinch, odamiylik, tarovat C) ishonch, dehqonchilik, haqiqat D) yupanch, ustachilik, qabohat 51 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z B) A,B ,C C) naridan –beri D) yuzma –yuz 52 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 53 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi 54 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi B) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi C) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman D) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi 55 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi C) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi D) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz