Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 61 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 Tarkibida faqat quyi keng unlilar qatnashgan so'zlar qatorini toping A) o'rin, bel B) Narsa, vatan C) xomtok, ko'k D) boy. qush 2 / 55 Tub so'zni aniqlang. A) sana B) yuksak C) aqlli D) boylik 3 / 55 Harakat fe'llariga to'g'ri ta'rif berilgan javobni toping. A) narsaning jismoniy faoliyati natijasida ro 'y bergan harakalni bildiruvchi fe 'llar B) A,B. C) shaxsning jismoniy faoliyati natijasida ro 'y bergan harakatni bildiruvchi fe 'llar D) shaxsning aqliy faoliyati natijasida ro 'y bergan harakatni bildiruvchi fe 'llar 4 / 55 Ona kelar yo'lda yugurib, Ko'ringandan qizini so'rab. Yuqoridagi gapda fe'lning qanday vazifadosh shakllari ishtirok etgan? 1) sof fe'l; 2) harakat nomi; 3) sifatdosh; 4) ravishdosh. A) 1, 2, 3, 4 B) faqat 4 C) 3, 4 D) 1, 3, 4 5 / 55 Harakat nomlari gapda qanday bo’lak vazifasida keladi? A) bosh bo’lak vazifasida B) ikkinchi darajali bo’lak vazifasida C) faqat ega vazifasida D) A, C 6 / 55 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) sochma (o’q) B) qaynatma (sho’rva) C) qo’llanma (kitob) D) suzma (qatiq) 7 / 55 Ot, sifat, undov so'zlardan fe'l yasaydigan qo'shimchalar berilgan javobni toping. A) -la, -a B) -(a)y. -i, C) illa, -ira D) -sa, -(a)r. 8 / 55 Fe'l asosiga zamon va shaxs-son qo'shimchalarini qo'shish bilangina hosil qilinadigan fe'l maylini ko'rsating A) buyruq-istak B) A va B. C) xabar mayli D) shart 9 / 55 Shart maylidagi fe’l qatnashgan gapni toping. A) Onam qo’shiq aytishni yaxshi ko’radi B) O’quvchilar bu gapni qiziqish bilan eshitdilar C) Olim bo’lsang, olam seniki D) Akam institutning sirtqi bo’limida o’qiyapti 10 / 55 O’simlik nomlari berilgan qatorni aniqlang A) sho’ra ,g’umay ,ajriq B) qovun,tarvuz ,handalak C) shaker,asal ,novvot D) nok,behi,gilos 11 / 55 Bir to‘da odam Ko‘plik ma’nosi qanday usulda hosil qilingan? A) leksik usulda B) morfologik usulda C) semantik usulda D) leksik-morfologik usulda 12 / 55 Qaysi qatordagi gapda nisbiy sifat qo’llangan? A) Giyos aka yumshoq ajriq ustiga yonboshladi. B) Inson tabiatning eng ongli farzandi. C) Hovlimizda kucha eshikdan kiraverishda kichkina, gishtin uycha bor. D) Cho’ponlar sezgir, itlar ham ziyrak, bo’riday ayyor. 13 / 55 Yomon bilan yo’ldosh bo’lsang.yomondan burun o’lasan,Yaxshi bilan sirdosh bo’lsang.yaxshilik bilan unasan.Ushbu maqolda nechta sifat otlashib kelgan? A) 1 ta B) 2 ta C) 3 ta D) 4 ta 14 / 55 Qaysi qator faqat dona sonlardan iborat. A) o’nta , ikkita , uchta B) beshov, olti, oltitacha. C) ikki-uch, uchtacha, uchta. D) besh, beshinchi, bitta. 15 / 55 Payt ravishlari berilgan qatorni toping . A) yakkama-yakka, yonma-yon B) nari, uzoqdan, oldinda C) hamon, doimo, dastlab D) xiyol, sal, picha 16 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 1,2, 3,4 B) 2, 3 C) 2, 3, 4 D) 1,2,3 17 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) sotib olmoq, bunyod qilmoq 18 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning harakat tarsi shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning ma’noviy shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 19 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timli fe’llar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timsiz fellar 20 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. B) Karimlar uylariga endi ketishdi. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Oyimlar ancha kech qaytdilar. 21 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi C) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda D) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda 22 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar B) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim C) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan D) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos 23 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi B) Mashina tezroq yura boshladi C) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi D) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi 24 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak B) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? C) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi D) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz 25 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi B) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi C) Majlis kech tugadi D) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi 26 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha C) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi D) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. 27 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) uyalab , boshlab , matlab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) tiklab, pag’alab , mo’ylab D) o’nlab ,yuzlab ,minglab 28 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor B) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo 29 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi 30 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) xonalarga B) nom-banom C) dam o’tmay, nom-banom D) dam o’tmay 31 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) ko’nglimni tinchitib C) ketsang bo’lgani D) tinchitib ketsang 32 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) kuchaytirish B) hurmat C) umumlashtirish D) ko'plik 33 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim B) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi 34 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . B) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. C) Chol va kampir behad sevinishibdi . D) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . 35 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi D) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik 36 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) ko’plikni anglatish. B) tahmin chamani bildirish. C) hurmatni ifodalash. D) ma'noni kuchaytirish. 37 / 55 Mavhum otlarni toping. A) yupanch, ustachilik, qabohat B) qo’rqinch, odamiylik, tarovat C) suyanch, duradgorlik, samimiyat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 38 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di B) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q C) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 39 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. B) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. C) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 40 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Eshik sal ochildi C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 41 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi B) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi C) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 42 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi D) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan 43 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. C) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. D) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. 44 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) ovozi B) musiqa C) eshitildi D) yaqindan 45 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 3 ta B) 2 ta C) 1 ta D) Ravish qo‘llanmagan. 46 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) o’tgan zamon fe'Ii. B) hozirgi zamon fe'li. C) hozirgi kelasi zamon fe'li. D) kelasi zamon fe’li. 47 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –sh ,-ish B) –l ,il C) –n ,-in D) –dir,-giz,-t 48 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) iltimos ,maslahat B) faraz ,gumon C) shart D) sabab 49 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi B) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi C) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi D) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi 50 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh 51 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi B) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi C) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. D) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi 52 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat B) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat C) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 53 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. C) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . D) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . 54 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) yuzma –yuz B) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z C) A,B ,C D) naridan –beri 55 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) hamon, hanuz, hamisha B) ancha, ko’p, xiyol C) ataylab, jo’rttaga, qasddan D) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz