Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 71 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 dengiz so’zi tarkibida qanday undosh til tovushlar mavjud ? A) ) 3 ta til oldi ,1 ta til orqa undoshlari B) ) 2 ta til oldi ,1 ta til o’rta undoshlari C) ) 3 ta til oldi ,1 ta til o’rta undoshlari D) ) 2 ta til oldi ,1 ta til orqa undoshlari 2 / 55 Bilimdon'likdan so'zida nechta morfema (ma'noli so'z) bor? A) З B) 5 C) 2 D) 4 3 / 55 O’timsiz fe'l qaysi gapda qo’llanilgan. A) Ota-onaga muhabbat-barcha insonniy fazilatlar asosidir.. B) Amir Temur o’z.davrining ma’rifatli kishisi edi. C) Umr bizga uni so’nggi daqiqalariga qadar mardona himoya. qilish sharti bilan berilgan. D) Shunday qilib sizning oldingizga maslahatga keluvdlk.. 4 / 55 Xalqning sha’niga, ming yillar davomida to’plagan obro’-e’tiboriga dog’ tushirishga hech kimning haqi yo’q. Ushbu gapda fe’lning vazifa shakllaridan qaysi biri mavjud? A) sof fe’l, harakat nomi B) harakat nomi, sifatdosh, ravishdosh C) sof fe’l, harakat nomi, sifatdosh, ravishdosh D) sifatdosh, harakat nomi 5 / 55 Otlashgan sifatdosh ishtirok etgan qatorni aniqlang . A) Ayrilganni ayiq yer ,bo’linganni bo’ri yer . B) Arzimas narsa uchun xafa bo’laveradigan kishining do’stlari dushmanga aylanaveradi C) O’zaro kurashayotgan tomonlar tinchlik yo’lidagi sog’lom tashabbuslarni tushunishni istamayaptilar D) Hamma xonalar nihoyatda did bilan bezatilgan . 6 / 55 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi B) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi C) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi D) barcha javoblar to’g’ri 7 / 55 Harakatning to’la yakunlanganini ifodalovchi ko’makchi fe’lni toping. A) qo’ymoq B) yubormoq C) tashlamoq D) chiqmoq 8 / 55 Kelasi zamon fe’li shakllari qanday ma’nolarni ifodalaydi? A) A va С B) Harakat yoki holatning gap aytilayotgan vaqtdan so’ng yuz berishini bildiradi . C) Harakat yoki holatning aytilayotgan paytdan oldin yuz berishini bildiradi . D) Harakat yoki holatning doimiy, har uch zamonga oidligini ham ifodalaydi . 9 / 55 Murakkab otlarning qaysi biri ikki xil so’z turkumidan tashkil topishi mumkin A) qo’shma juft va takror otlar B) faqat juft otlar C) qo’shma va juft otlar D) faqat qo’shma otlar 10 / 55 Buyum narsa oti yasovchi qo’shimchalar ishtirok etgan qatorni toping. A) kiyim, kurak, qirg’ich, B) tuzdon, karkidon, ochiq. C) kovlagich, ko'rsatgich, mushuk. D) supurgi, qatiq, kiprik. 11 / 55 Qaysi javobda quyida berilgan gapi sifatga oid so'zlar soni to'g'ri ko'rsatilgan ? Samoning bulutlar siyrak, zangorsir sahnida ham to'lishmagan qandaydir beshakl oy xira, rangsiz yiltiraydi. A) beshta B) uchta C) oltita D) to'rtta 12 / 55 Oddiy darajadagi sifat qatnashgan gapni toping A) Shamning qizg'ish shu'lasi kulbaga fayz berib turar edi B) Onamning ismi Enaxon jii hoyatda ko'ngilchan ,zahmatkash ayol C) Lola qizil ,oq ,sariq ranglarda tovlanib ochiladi D) Tilimiz dag'alroq ,lekin juda boy ,rangli ,ohori to'kilmagan. 13 / 55 Bu go’zal qiz ...oq-sariq tusda yaratilgan edi.Ra’noning sochi gungurt-qora ,ya’ni quyoshsiz joylarda qora ko’rinsa ham,quyoshda biroz sarg’ish bo’lib ko’rinar edi.Sochlari juda quyuq,sanoqsiz kokillar orqa-o’ngini tutib yotar. Ushbu matnda nechta sifat mavjud? A) 9ta B) 10ta C) 7ta D) 8ta 14 / 55 O’zbekistonda yovvoyi mevali daraxtlarning 50 dan ortiq turi, 1000 ga yaqin navi bor. Ushbu gapda qo’llangan sonning ma'no turi qaysi javobda to’g’ri berilgan. A) jamlovchi. B) chama. C) sanoq. D) kasr. 15 / 55 Kishi о 'z fazilatlari haqida qancha kam bilsa, bizga shuncha yoqadi. Ushbu gapdagi ravishlar miqdorini aniqlang. A) 4 ta B) 3 ta C) 1 ta D) 2 ta 16 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Oyimlar ancha kech qaytdilar. B) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Karimlar uylariga endi ketishdi. 17 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) o’timli fe’llar B) bo’lishsiz fe’llar C) bo’lishli fe’llar D) o’timsiz fellar 18 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo B) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor C) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi D) Oradan besh kunlar o’tdi 19 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. C) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. D) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. 20 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi B) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar C) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim D) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz 21 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 22 / 55 Mavhum otlarni toping. A) yupanch, ustachilik, qabohat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) ishonch, dehqonchilik, haqiqat D) qo’rqinch, odamiylik, tarovat 23 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) Ravish qo‘llanmagan. B) 1 ta C) 2 ta D) 3 ta 24 / 55 1.Tong yaqinlashib qolyapti, bu yerdan tez ketishimiz kerak. 2.Choy ichib olgach, biroz yuribdi. 3.Chol-u kampir behad sevindilar. 4.Otamizning o'lganiga anchayil bo 'lib ketdi. Qaysi gaplarda miqdor-daraja ravishlari ishtirok etgan? A) 2, 3 B) 1,2,3 C) 2, 3, 4 D) 1,2, 3,4 25 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) Har ikkala gapda, majhul nisbat B) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat 26 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi 27 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi B) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan C) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling D) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi 28 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) ko’nglimni tinchitib C) ketsang bo’lgani D) tinchitib ketsang 29 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning harakat tarsi shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning ma’noviy shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 30 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ancha, ko’p, xiyol B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga D) hamon, hanuz, hamisha 31 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q B) Birniki mingga ,mingniki tumanga C) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar D) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di 32 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. B) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . C) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . D) Chol va kampir behad sevinishibdi . 33 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Mashina tezroq yura boshladi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi D) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi 34 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi B) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi 35 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) o’tgan zamon fe'Ii. B) kelasi zamon fe’li. C) hozirgi zamon fe'li. D) hozirgi kelasi zamon fe'li. 36 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi B) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi C) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi D) Majlis kech tugadi 37 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) sabab B) iltimos ,maslahat C) shart D) faraz ,gumon 38 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) yaqindan B) musiqa C) ovozi D) eshitildi 39 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) nom-banom B) dam o’tmay C) xonalarga D) dam o’tmay, nom-banom 40 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 9 ta B) 7 ta C) 6ta D) 8 ta 41 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z B) A,B ,C C) naridan –beri D) yuzma –yuz 42 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) uyalab , boshlab , matlab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) o’nlab ,yuzlab ,minglab D) tiklab, pag’alab , mo’ylab 43 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, son, sifat, fe’l B) olmosh, ot, sifat. C) sifat, son, ot, fe’l D) ot, sifat 44 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim B) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos C) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 45 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi B) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi C) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi D) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman 46 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? B) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz C) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi D) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak 47 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi B) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz C) Eshik sal ochildi D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 48 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi C) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli D) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda 49 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha B) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. C) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi D) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 50 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi 51 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi C) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi D) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi 52 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . B) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. C) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . D) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . 53 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) sotib olmoq, bunyod qilmoq B) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq C) borib kelmoq, oshib tushmoq D) tarbiya qilmoq, chirs etmoq 54 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Ikkita tuxum topib olibdi. B) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. C) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. D) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. 55 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) hurmatni ifodalash. B) ma'noni kuchaytirish. C) tahmin chamani bildirish. D) ko’plikni anglatish. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz