Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 2 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 2 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) insonparvarlik B) tashkilotchilik C) ijodkorlik qobiliyati D) ilmiy izlanishlar olib borish 3 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash D) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash 4 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) farovon muvaffaqiyatli hayotga B) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga C) mustaqil hayotga D) intellektual muvaffaqiyatli hayotga 5 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) A.Navoiy B) Farobiy C) Ibn Sino D) Beruniy 6 / 40 2012-yil 9-oktabrda tolibon jangarisining o‘qi kimning boshi, bo‘yni va yelkasi orqali o‘tib, og‘ir ahvolda kasalxonaga olib kelindi? A) M. Yusufzay B) J. Renar C) A. Mutay D) A. Kruglov 7 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 8 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida belgilab qoʻyilgan? A) 135 — modda B) 106— modda C) 105 — modda D) 103 — modda 9 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash 10 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.4 B) 1,2,3,4 C) 3.4 D) 1.2 11 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 135-modda B) 115-modda C) 106-modda D) 105-modda 12 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VII bobi B) VIII bobi C) VI bobi D) V bobi 13 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi B) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi C) ’’Arra’’ metodi D) ’’BBB‘‘ metodi 14 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 15 / 40 “Modomiki to’xtamas ekansan, sekin yoki tez yurayotganing – ahamiyatsiz. Muhimi to’xtab qolmaslik”. Ushbu fikr qaysi mashhur faylasufga tegishli? A) Arastu B) Suqrot C) Aflotun D) Konfutsiy 16 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat B) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat 17 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 18 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya B) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. D) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya 19 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Mahmudxo’ja Behbudiy C) Hamza Hakimzoda Niyoziy D) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li 20 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-A,2-B,3-C,4-D B) 1-D,2-C,3-B,4-A C) 1-C,2-D,3-A,4-B D) 1-B,2-A,3-D,4-C 21 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat D) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 22 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-D,2-C,3-A,4-B B) 1-C,2-D,3-B,4-A C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-A,2-B,3-C,4-D 23 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish B) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi C) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi D) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi 24 / 40 1121-yilda yozilgan arab grammatikasiga bag'ishlangan yirik asar nomini aniqlang? A) Al jome as sahih B) Mufassal C) Kitob at-tavhid D) Hidoya 25 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda B) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda C) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda D) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda 26 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,3,6 B) 1,2,4,6 C) 1,2,3,4,5,6 D) 1,2,4,5,6 27 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Odamiylikka B) Mehr-shafqatga C) Ollohga D) Ezgulikka 28 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy B) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy C) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot D) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy 29 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Dangasalik B) Baxillik C) Umidsizlik D) Fazilatsizlik 30 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Mobil aloqa B) Raqamli media C) Raqamli olam D) Media 31 / 40 Konfutsiyning fikricha, insonning eng katta ehtiyoji nima? A) Tushunish va tushunarli bo’lish B) Maqsadi tomon qat'iy borishdir C) O’zini kelajakda tasavvur qilishdir D) Moddiy va ma'naviy to’kin hayotga ega bo’lish 32 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Kitob ul-ansob‘‘ B) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ C) ’’Buxoro tarixi‘‘ D) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ 33 / 40 Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta kòprik, bir qancha masjid-madrasa, tòĝon, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta kòprik B) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik C) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta kòprik D) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik 34 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash 35 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 36 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 37 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi B) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba C) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 38 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Tashkilotchilik B) Ijodiy C) Suggestiv D) Kommunikativlik 39 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3,4 B) 1,3,4 C) 1,2,3 D) 3.4 40 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish D) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya