Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 25 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 "Bolalarni imtihonga emas hayotga tayyorlaymiz" shiori qaysi davlatga tegishli? A) Finlandiya B) Buyuk Britaniya C) Yaponiya D) Singapur 2 / 40 Bugungi kunda dunyoda..... mln bola maktabga bormaydi, ulardan..... mlni qiz bolalar. A) 2 B) 1.9677419354839 C) 1.8387096774194 D) 1.4 3 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini ketma-ketlikda aniqlang. 1. Muvaffaqiyatlarni rejalashtirish 2. Yangi vazifalar qo’yish 3. Barqaror harakat 4. Natijalarni tahlil qilish A) 1,3,4,2 B) 1,4,2,3 C) 1,3,2,4 D) 1,2,3,4 4 / 40 O’zbekiston Respublikasining “Bolalarni ularning sog’ligiga zarar yetkazuvchi axborotlardan himoya qilish to’g’risida”gi Qonuni qachon qabul qilingan edi? A) 2018-yil 12-dekabrda B) 2020-yil 25-iyunda C) 2017-yil 8-sentabrda D) 2019-yil 19-aprelda 5 / 40 “Kintsugi” sanʼatining vazifasi nimadan iborat? A) Qadimiy iyeroglif yozuvlarini oʻrganish B) Qadimgi tosh va devor bitiklarini oʻrganish C) Qadimiy va qimmatbaho chinni idishni oltin suvi bilan qayta yamash; D) Qadimiy musiqa sanʼatini oʻrganish 6 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib, to’g’ri javobni birlashtiring. A) 1-a 2-b 3-c 4-d B) 1-b 2-a 3-c 4-d C) 1-a 2-b, 3-d 4-c D) 1-d 2-b 3-c 4-a 7 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. B) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. C) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. D) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. 8 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot B) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik C) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik D) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik 9 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash D) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash 10 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 11 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) V bobi B) VII bobi C) VI bobi D) VIII bobi 12 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda B) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda C) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda D) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda 13 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi B) ’’Arra’’ metodi C) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi D) ’’BBB‘‘ metodi 14 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Baxillik B) Dangasalik C) Fazilatsizlik D) Umidsizlik 15 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy B) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy C) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy D) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot 16 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 115-modda B) 106-modda C) 105-modda D) 135-modda 17 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash D) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash 18 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.4 B) 1.2 C) 3.4 D) 1,2,3,4 19 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Mehr-shafqatga B) Ollohga C) Ezgulikka D) Odamiylikka 20 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-D,2-C,3-A,4-B B) 1-A,2-B,3-C,4-D C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-C,2-D,3-B,4-A 21 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 22 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat 23 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Ibn Sino B) A.Navoiy C) Beruniy D) Farobiy 24 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-B,2-A,3-D,4-C B) 1-C,2-D,3-A,4-B C) 1-D,2-C,3-B,4-A D) 1-A,2-B,3-C,4-D 25 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ B) ’’Buxoro tarixi‘‘ C) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ D) ’’Kitob ul-ansob‘‘ 26 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Ijodiy B) Suggestiv C) Kommunikativlik D) Tashkilotchilik 27 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya B) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. D) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya 28 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi D) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik 29 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) To’g’ri javob yo’q C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 30 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Media B) Mobil aloqa C) Raqamli olam D) Raqamli media 31 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 32 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi B) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar C) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 33 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3,4 B) 1,3,4 C) 3.4 D) 1,2,3 34 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 35 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi B) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi C) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish D) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi 36 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat B) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat 37 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) insonparvarlik B) ijodkorlik qobiliyati C) tashkilotchilik D) ilmiy izlanishlar olib borish 38 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash 39 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) mustaqil hayotga B) farovon muvaffaqiyatli hayotga C) intellektual muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga 40 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya