Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 139 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 4 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Qaysi qatordagi gapda 2 ta tovush tushishi va 1 ta tovush ortishi kuzatiladi? A) Otaxon, singlimning ko’ngli juda nozik. Qaytgunimcha unga qo’ldan kelgancha qarab, yordam berib turing. B) Ko’z oldimdan ichakuzdi qiliqlar qilayotgan qiziqchilar, toshlarni osmonga irg’itib o’ynayotgan polvonlar ketmasdi. C) Ayriliq ham sinovdir, bolam. Sabr qiling, xalq orasida o’z obro’yingizga egasiz, shunday ekan hozircha faqat kutganingiz ma’qul. D) Bir vaqt qarasam, yig’layapman. Keyin asta uyga kiraman degan edim, haligi itlar yana uvlab yubordi. 2 / 40 “Go`ro`g`lining tug`ilishi ” dostonida Gajdumbek kimning o`g`li? A) Odilxonning B) Jig`alixonning C) Qovushtixonning D) Shohdorxonning 3 / 40 Naqqoshlik – xalq amaliy sanatining qadimiy soxalaridan biridir. Naqqoshlikda ustalar tayyorlab beradigan andoza, qolip muxim ahamiyatga ega. Odatda, naqsh, bezakni malakali naqqosh ustalar chizib bergan. Bunday naqshlarni memorchilik, gilamchilik, kashtado‘zlik, kandakorlik kabi soxalarda uchratish mumkin. Naqsh yaratish ustadan did, maxoratdan tashqari katta tajriba va malakani talab qiladi. Shu sababli o‘tmishda naqqoshlar xalq hunarmandlarining eng bilimdon, istedodli qismi hisoblangan. (“Qomus” to‘plamidan) Ushbu parchada necha o`rinda imloviy xatolikka yo`l qo`yilgan? A) 7 B) 6 C) 5 D) 8 4 / 40 “…… bu yog’ida to’qson besh, bu yog’ida to’qson besh o’n kam ikki yuz kokili bor, bir yog’ini tilla suviga botirgan, bir yog’ini kumush suviga botirgan, tong shamolida qotirgan. Jamoli chillaning qoriday tingjirab, yaltirab o’tirgan”. Ushbu parchada xalq dostonlaridagi qaysi qahramonning husn-u jamoli ta’riflangan? A) Xolbekaning B) Gulanorning C) Barchinoyning D) Zulxumorning 5 / 40 Quyidagi qaysi gapda vazifadoshlik asosida ma’nosi ko’chgan so’z ega vazifasida kelgan? A) Stol oyog’i pishiq yog’ochdan qilingan. B) Bosh omon bo’lsa, do’ppi topiladi. C) Qozonning qulog’i qiyshayib qolgan ekan. D) Rentgen apparati natijalarini kutyapmiz. 6 / 40 Quyidagilardan xamsanavislar haqida berilgan to’g’ri ma’lumotlarni aniqlang. 1)“Xamsa” yozishni ozarbayjonlikulug’ shoir Nizomiy Ganjaviy boshlab bergan; 2)Dehlaviy yana 2 doston qo’shib, o’z “Xamsa”sini yetti dostonga yetkazadi; 3)Jomiy “Xamsa”sini “Panj ganj” deb atagan; 4)Navoiy qisqa muddatda (1483-1485-yillard 51 ming misradan ortiq “Xamsa”sini yozib tugallagan. A) 2, 4 B) 1, 4 C) 2, 3 D) 1, 3 7 / 40 Imlo qoidasiga nomuvofiq yozilgan so‘z qatnashgan gapni aniqlang. A) Hamon shamol o‘kirar, osmonning goh u, goh bu burchida chaqmoq yaraqlab, yong‘oq shoxlari shubhali g‘iyqillar, ammo endi bular uni qo‘rqitolmas edi. B) Lekin kun isishini kutish haqida gap bo‘lishi ham mumkin emas, chunki havoga ishonish qiyin, eng muhimi, qor ustiga qor yog'ib, dashtda qolib ketishlari ehtimoldan xoli emas. C) Biroq vaqt ketsa ham, otaning maslahati bilan ish tutganlari yaxshi bo‘ldi, chunki yomontosh darasi ular kutganday mudhish edi! D) Kishining iste’dodi barcha sohada bir xil bo'lavermaydi, chunki yoshlar o‘zi sevgan, qobiliyatiga mos bo'lgan ishni tanlay bilishi kerak. 8 / 40 Qaysi asarda Turkistonda Qul Xoja Ahmad Yassaviy maqbarasining shundoq biqinida O’rta Osiyoni zabt etgan general Chernyayev qurdirgan besh-oltita g’ishtin binolarning borligi, Chernyayev bu binolarni chor askarlari uchun qurdirganligi, ammo Sovet hokimiyati ularni qamoqxonaga aylantirib atrofini tikanli sim bilan o’raganligi tasvirlangan? A) “O’tkan kunlar” romanida B) “Yulduzlar mangu yonadi” qissasida C) “Mehrobdan chayon” romanida D) “Muzqaymoq” hikoyasida 9 / 40 Payt, fursat, mahal, chog’, palla, muddat, dam, on, lahza. Yuqoridagi sinonim so’zlardan qaysi biri “ko’pincha ma’lum ish uchun lozim bo’lgan, shu ishga belgilangan vaqt” ma’nosini bildiradi? A) payt B) on C) lahza D) fursat 10 / 40 Umri… mazmuni… millat… dardi… darmon bo’lish… iborat deb bilgan Amir Temur xalqimiz… ardoqli, ulug’ farzandidir. Ushbu gapda nechta so’zdagi nuqtalar o’rniga qaratqich kelishigi qo’shimchasini qo’llash lozim? A) 2 ta B) 4 ta C) 5 ta D) 3 ta 11 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush tushishi B) tovush almashishi va orttirilishi C) tovush tushishi va tovush almashishi D) tovush almashishi 12 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 8 ta B) 7 ta C) 5 ta D) 6 ta 13 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. B) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. C) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. D) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. 14 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. B) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. C) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. D) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. 15 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. B) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. C) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. D) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. 16 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. B) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. C) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. D) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. 17 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Fe’lning kichraytirma nisbati B) Noaniq fe’l C) Fe’lning orttirma nisbati D) Fe’lning o’zlik nisbati 18 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 4ta B) 3ta C) 1ta D) 2ta 19 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avay+la+y+lik B) avayla+ylik C) ava+y+la+y+lik D) avayla+y+lik 20 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 4ta B) 3ta C) 5ta D) 2ta 21 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa B) Go'yo, hatto, ba’zan C) Ammo, lekin, biroq, va D) Hech kim, hech narsa 22 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) majhul nisbat B) o‘zlik nisbat C) orttirma nisbat D) birgalik nisbat 23 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman B) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz C) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi D) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi 24 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. B) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. C) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... D) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. 25 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) harakat nomi B) sof fe’l C) ravishdosh D) sifatdosh 26 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. B) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. C) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. D) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. 27 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi B) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, C) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. D) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. 28 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Hasad, hasharot, hilqat B) Taxsin, tanbex, extirom C) Xijolat, hijjalamoq, exson D) Hayol, hayot, harbiy 29 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. B) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. C) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi D) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. 30 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 1,2,3 B) 3.4 C) 1,2,4 D) 2,3,4 31 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. B) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. C) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. D) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. 32 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) sanoq – sadoq B) boshlamoq – boplamoq C) chiroq – yiroq D) xilof – g‘ilof 33 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 8ta B) 7ta C) 6ta D) 5ta 34 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. B) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. C) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. D) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. 35 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. B) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. C) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. D) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. 36 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Izohlash mazmuni B) Qiyoslash mazmuni C) Payt mazmuni D) Zidlash mazmuni 37 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa B) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan C) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa D) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 38 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar B) O’zak-negiz qo’shimchalari C) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari D) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar 39 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Belbog’, dehqon, fikr, kishi B) Ulug’, cho’pon, el, botir C) Sabr, niyat, oqil, ro’mol D) G’isht, hayo, kasr, o’zbek 40 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Egaligicha qoladi. B) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. C) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. D) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. O'rtacha ball 67% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 13 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №11