Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 117 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Qaysi javobda keltirilgan gapda tarkibida faqat til oldi undoshlari bo’lgan qo’shma sifat mavjud? A) U juda shirinsuxan odam ekan. B) Qo’shiqning diltortar navolari hammani o’ziga rom qildi. C) Orzu millatga hayotbaxsh ruh bag’ishlaydi. D) Milliy mafkuramizda milliylik umumbashariy g’oyalar bilan uyg’unlashib ketgan. 2 / 40 Matndagi tagiga chizib ko’rsatilgan so’zlardan birortasining ham ma’nosiga mos kelmaydigan izohni aniqlang. Aytishlaricha, Iskandar taxtga o’tirgach, jahonda u tasarruf qilmagan joy qolmabdi. Dunyoning barcha shohlari uning qullug’ini ado etishni o’zlariga sharaf deb biladilar. Yetti iqlim dur-u javohirlari uning xazinasi sari oqib keldi. Yurti obod, xalqi farovon bo’ldi. Dunyoning jami oqil-u donishmandlarini jam etdiki, barcha ilm-u ma’rifat sirlari u uchun ayon bo’ldi. Shunday jahongir shoh ajal oldida ojiz qolib vasiyat qiladi: “Meni ko’mish uchun qabristonga olib borayotganda tobutdan bir qo’limni tashqariga chiqarib qo’ying. Toki unga boqqan kishilar yetti iqlimni olgan, yetti falak mushkulini hal qilgan qudratli oxir-oqibat bu dunyoni tark etib, quruq qo’l bilan u dunyoga ketayotganini ko’rsinlar. So’nggi yo’lga ketar ekanman, istaymanki, menday jahongirning dunyodan quruq qo’l bilan ketayotgani mol-dunyo to’plashga ruju qo’ygan odamlar uchun ibrat bo’lsin! Iskandardek qudratli shohning mol-mulki o’ziga vafo qilmadi, ammo uning adli, ilm-u irfoni tillarda doston bo’lib qoldi, zero insonning umri davomida to’plagan mol-u dunyosi bebaqodir, undan faqat ezgu amallargina yodgor bo’lib qoladi A) Koinot, olam, falak, osmon B) Faxr, iftixor, faxrlanishga arziydigan C) Egalik qilmagan, ixtiyoriga olmagan, xo’jayinlik qilmagan D) Tez o’tib ketadigan, doimiy, abadiy turmaydigan, saqlanmaydigan 3 / 40 Qaysi javobda quyidagi gap matn mazmuniga mos ravishda to’g’ri davom ettirilgan? Shoh Iskandar … A) umrining so’nggida bu dunyoning o’tkinchi, bevafo ekanligini anglab yetibdi. B) bitmas xazina, ko’p boylik o’z hayotining asosiy mazmuni ekanligini tushunibdi. C) o’z xazinalari, boyliklari bilan birga ko’mishlarini vasiyat qilibdi D) umrining so’nggida dunyoning ko’plab xalqlarini o’ziga tobe qilganidan g’ururlanibdi. 4 / 40 Navoiyning ”Haq taolo xoni in`omi-yu karami omi ” qit`asidagi ishonch, e`tiqod, ixlos, tushuncha, fikr, bilim ma`nolarini qaysi so`z ifodalaydi? A) ro`za B) gumroh C) ro`ziy D) aqida 5 / 40 Ayol kishiga Qo‘l ko‘tarish nimaligin bilurmisan? Ayt! Sen-ku odam bolasisan, Qaysi bir hayvon Emayotib, uzib olar onasin ko‘ksin. Shohlarni-ku qo‘ya turay, payg‘ambarlar ham, Nabilar ham tug‘ilgan-ku ayol zotidan. Unutibsan, Senga bir vaqt aytib bergandim, To‘maris deb atalguvchi yovqur momomiz Turon zamin erki uchun maydonga chiqib, Eron shohin kallasini qonga bo‘ktirgan. u ham ayol bo‘lgan, Bilib qo‘y, o‘g‘lim! Rafiqasiga qo‘l ko‘targan o‘g‘ilga qarata ota tomonidan aytilgan ushbu misralar “Sohibqiron” dramasida qaysi qahramonga qarata aytilganligini aniqlang? A) Jahongir mirzo B) Umarshayx mirzo C) Mironshoh mirzo D) Shohrux mirzo 6 / 40 Quyidagilardan xamsanavislar haqida berilgan to’g’ri ma’lumotlarni aniqlang. 1)“Xamsa” yozishni ozarbayjonlikulug’ shoir Nizomiy Ganjaviy boshlab bergan; 2)Dehlaviy yana 2 doston qo’shib, o’z “Xamsa”sini yetti dostonga yetkazadi; 3)Jomiy “Xamsa”sini “Panj ganj” deb atagan; 4)Navoiy qisqa muddatda (1483-1485-yillard 51 ming misradan ortiq “Xamsa”sini yozib tugallagan. A) 1, 3 B) 2, 4 C) 1, 4 D) 2, 3 7 / 40 Sonor undoshlar haqida berilgan qaysi fikr to’g’ri emas? A) Sonorlar jarangli va jarangsiz undoshlar sanaladi. B) Sonorlarga mansub undoshlardan ikkitasi sirg’aluvchi undoshlar sanaladi. C) Sonor undoshlar jarangsiz juftiga ega emas. D) Sonorlarga mansub undoshlardan bittasi lab undoshi sanaladi. 8 / 40 “…… bu yog’ida to’qson besh, bu yog’ida to’qson besh o’n kam ikki yuz kokili bor, bir yog’ini tilla suviga botirgan, bir yog’ini kumush suviga botirgan, tong shamolida qotirgan. Jamoli chillaning qoriday tingjirab, yaltirab o’tirgan”. Ushbu parchada xalq dostonlaridagi qaysi qahramonning husn-u jamoli ta’riflangan? A) Gulanorning B) Barchinoyning C) Xolbekaning D) Zulxumorning 9 / 40 Ilon kabi buralib daryo shu yerga kelganda, ikkiga ajralgan, uch chaqirimdan so`ng yana birlashardi. Berigan gapda qaysi turkumlar qatnashgan? A) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ot, ko`makchi, ravish, fe`l B) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ko`makchi, ravish, fe`l C) ot, ko`makchi, fe`l, ot, olmosh, ot, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l D) ot, ko`makchi, ravish, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l 10 / 40 Payt, fursat, mahal, chog’, palla, muddat, dam, on, lahza. Yuqoridagi sinonim so’zlardan qaysi biri “ko’pincha ma’lum ish uchun lozim bo’lgan, shu ishga belgilangan vaqt” ma’nosini bildiradi? A) on B) fursat C) lahza D) payt 11 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avayla+ylik B) avayla+y+lik C) ava+y+la+y+lik D) avay+la+y+lik 12 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) o‘shanday, shunaqa B) manmanlik, o‘zboshimcha C) o‘zboshimcha, o'zbilarmon D) har xil, shunchaki 13 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar B) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari C) O’zak-negiz qo’shimchalari D) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar 14 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Hech kim, hech narsa B) Go'yo, hatto, ba’zan C) Ammo, lekin, biroq, va D) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa 15 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Hasad, hasharot, hilqat B) Xijolat, hijjalamoq, exson C) Hayol, hayot, harbiy D) Taxsin, tanbex, extirom 16 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. B) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. C) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. D) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. 17 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 3ta B) 1ta C) 2ta D) 4ta 18 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. B) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. C) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. D) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. 19 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 7ta B) 5ta C) 8ta D) 6ta 20 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Izohlash mazmuni B) Payt mazmuni C) Qiyoslash mazmuni D) Zidlash mazmuni 21 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi B) tovush tushishi C) tovush tushishi va tovush almashishi D) tovush almashishi va orttirilishi 22 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan B) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa C) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa D) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 23 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Fe’lning o’zlik nisbati B) Fe’lning kichraytirma nisbati C) Fe’lning orttirma nisbati D) Noaniq fe’l 24 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman B) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi C) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi D) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz 25 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) G’isht, hayo, kasr, o’zbek B) Belbog’, dehqon, fikr, kishi C) Ulug’, cho’pon, el, botir D) Sabr, niyat, oqil, ro’mol 26 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. B) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. C) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. D) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. 27 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. B) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. C) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. D) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. 28 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. B) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. D) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. 29 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) Is'hoq, as'hob B) qat'iy, jur'at C) mo'jiza, mo'tadil D) shu'la, ba'zan 30 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) boshlamoq – boplamoq B) sanoq – sadoq C) xilof – g‘ilof D) chiroq – yiroq 31 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. B) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. C) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. D) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. 32 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 3.4 B) 1,2,3 C) 2,3,4 D) 1,2,4 33 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. B) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. C) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. D) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. 34 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 2ta B) 3ta C) 4ta D) 6ta 35 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. B) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. C) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. D) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. 36 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... B) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. C) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. D) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. 37 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 4ta B) 2ta C) 5ta D) 3ta 38 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. B) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, C) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. D) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi 39 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. B) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi C) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. D) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. 40 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. B) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. C) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. D) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. O'rtacha ball 0% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 10 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11