Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 100 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 2 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Asosiy yumushing shuki, boshliqning buyruqlarini bajarasan. Qo'shma gap turini aniqlang? A) aniqlovchi ergash gapli qo‘shma gap B) hol ergash gapli qolshma gap C) kesim ergash gapli qo‘shma gap D) to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gap 2 / 30 Navoiy "Xamsa"sining qaysi dostonida "Beshinchi iqlim yo`lidan kelgan musofir hikoyati" keltiriladi? A) "Sab`ayi sayyor" B) "Farhod va Shirin" C) "Layli va Majnun" D) "Hayratul-abror" 3 / 30 Qaysi javobda keltirilgan so`zlar to`g`ri yozilgan? A) oynai jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar B) oynayi jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar C) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtayi nazar D) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtai nazar 4 / 30 O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun qo`llangan gapni aniqlang. A) O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun ishlatilmaydi. B) Olma o`zi pishib, o`zi to`kildi. C) Rostini aytsam, o`zim ham unchalik yomon bola emasman. D) Biz o`z tuprog`imizni ko`z qorachig`iday asraymiz. 5 / 30 Maqsad ravishi qo`llangan gapni aniqlang. A) Feruza bilan Shahnoza Azizani o`ynatmoqchi bo`lib kelishgan ekan. B) Umringga yuz bahor zamondosh bo`lsin. C) Men sizni olib ketgani keldim. D) Ovozingizni eshitish umidi bilan ataylab kelgan edim. 6 / 30 Maqsad bog`lovchisi qo`llangan ergashgan qo`shma gapni toping. A) Odamlar yaxshi yashasin deb, mahallamizni obod qildik. B) Hosil mo`l bo`lishi uchun, bahordan ter to`kdik. C) Ular mening aytganimni qilishadi. chunki men oilamizning kenjatoyiman. D) Ona yerimizni asrang, toki bu meros avlodlarga sog`-omon yeta olsin. 7 / 30 Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi A) Shaxs-son qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, zamon, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi B) Shaxs-son, zamon qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi C) Shaxs-son, zamon qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi har ikki qismiga qo`shila oladi D) Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi 8 / 30 Navoiy "Xamsa"ning qaysi qahramonini "bir yilda Qur`oni karimni yod oldi", deydi? A) Qaysni B) Shayx San`onni C) Farhodni D) Shayx Roziyni 9 / 30 Qaysi qatorda barcha so`zlarda nuqtalar o`rniga o unlisi yoziladi? A) z..mon, s..vol, j..vob B) ashq..l-dashq..l, tan..var, zalv..rli C) taq..zo, taks..motor, par..voz D) tomosh.., mardonav..r, devonav..r 10 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) faqat vositasiz to`ldiruvchi B) vositasiz va vositali to`ldiruvchi C) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi D) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi 11 / 30 Qaysi javobda o`zlik olmoshi ta`kid ma`nosini ifodalash uchun xizmat qilgan gap(lar) to`g`ri ko`rsatilgan? Rostini aytsam, men o`zim ham unchalik yomon bola emasman. O`zi dumaloq, qor kabi oq. Ikromjon xotinini qoldirib, o`zi idora tarafga qarab ketdi. 4. O`zingni er bilsang, o`zgani sher bil. A) 1, 2 B) 1 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3, 4 12 / 30 Quyida berilgan gapda qaysi so`zdan oldin tire qo`yiladi? Endi senlar o`qib, oq-qorani taniglar, deydi Xolyor amaki. Hozir dunyo ilmli odamlarniki. A) deydi, hozir B) taniglar, hozir C) deydi, dunyo D) deydi Xolyor amaki 13 / 30 Urush - quyon ovi emas. Ushbu gapdagi tirening ishlatilish sababini aniqlang. A) bu gapda tire ishlatilmaydi, chunki ot kesim tarkibida bog`lama bor B) ega ma`nosi ta`kidlangani uchun C) izohlash munosabati bo`lgani uchun D) o`xshatish munosabati ifodalangani uchun 14 / 30 Quyida keltirilgan she`riy parchadagi yasama fe`llar sonini aniqlang. Jahon ichra tole izlab, Xalq nomidan dadil so‘zlab, Obod yurtning taxtin ko‘zlab Asragaymiz biz VATANni, Fido aylab jon-u tanni. A) 3 B) 5 C) 4 D) 2 15 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. B) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. C) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. D) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. 16 / 30 Quyida keltirilgan qo`shma gapning turini aniqlang. Bilgilki, bolalarim uch kundan buyon hech bir taom yemas edilar va men hech iloj topmay yurdi. A) bog`lovchisiz qo`shma gap B) murakkab qo`shma gap C) bog`langan qo`shma gap D) ergashgan qo`shma gap 17 / 30 Nisbat qo`shimchasi vositasida o`timsiz fe’lga aylanishi mumkin bo`lgan o`timli fe’llar berilgan qatorni aniqlang. A) yuvmoq, yayramoq B) kiymoq, taramoq C) quvnamoq, jilmaymoq D) qochmoq, yonmoq 18 / 30 O`kin pushaymon bo`l, ko`rgiliging, taqdiring uchun, tarbiyat qilgan dono xoqoningga yemirilgan, qo`ldan ketgan yaxshi davlatingga. O`zing adashding, oraga yomonni kirgizding. Qurolli qaydan kelib tarqatib yubordi, nayzali qaydan kelib surib ketdi… Borgan yerda yaxshilik shu bo`ldi: qonning suvday oqdi, suyaging tog`day uyulib yotdi, bek bo`ladigan o`g`il bolang qul bo`ldi, suluv qiz bolang cho`ri bo`ldi”. Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) Kul Tigin bitiktoshidan B) Tunyuquq bitiktoshidan C) “Qutadg`u bilig” dostonidan D) “Devonu lug`atit-turk” asaridan 19 / 30 Qaysi javobda quyidagi berilgan gapdagi aniqlovchilar haqida noto`g`ri hukm keltirilgan? Badavlat va baquvvat dushmandan emas, ochko`z va badnafs, ichi qora odamga sherik bo`lib qolishdan qo`rq. Qaysi javobda quyidagi berilgan gapdagi aniqlovchilar haqida noto`g`ri hukm keltirilgan? Badavlat va baquvvat dushmandan emas, ochko`z va badnafs, ichi qora odamga sherik bo`lib qolishdan qo`rq. A) aniqlovchi ibora bilan ifodalangan B) sifatlovchi aniqlovchi uyushib kelgan C) gapda qaratqich aniqlovchi ishtirok etmagan D) barcha aniqlovchilar sodda yasamadir 20 / 30 So`zlarning borliqdagi ma`lum narsa, belgi-xususiyat, harakat-holatlarni bildirishi ularning qanday ma`nolari hisoblanadi? A) morfologik ma`nolari B) so`zlarning ko`chma ma`nolari C) lug`aviy ma`nolari D) grammatik ma`nolari 21 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 1 B) 1,3 C) 4 D) 1,4 22 / 30 Bosh kelishik shaklidagi ismlarga ergashib kela oladigan vazifadosh ko`makchilar qatorini aniqlang? 1) sari; 2) tomon; 3) bilan; 4) bo`ylab; 5) qaramay; 6) sayin; 7) kabi A) 2, 4, 5, 6 B) 1, 2, 3, 4, 6, 7 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 4 23 / 30 O`qituvchilik so`zi haqida to`g`ri hukmni toping. A) tub ot B) faoliyat jarayon oti C) shaxs oti D) narsa oti 24 / 30 Qaysi gapdagi juft sifatlar yasama+yasama so`z shaklida tuzilgan? A) Kasbning katta-kichigi bo`lmaydi. B) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. C) U paytda qing`ir-qiyshiq ko`chalar ko`p bo`lgan. D) U yoshligidan ota-onasiz katta bo`lgan. 25 / 30 Quyida berilgan gardagi fe`l yasovchi qo`shimchalar soni qaysi javobda to`g`ri ko`rsatilgan? Chollar kulgidan qotib qoldilar, ularning burishgan yuzlari ruhlanib ko`zlarini kulgu namladi A) 5 ta B) 4 ta C) 1 ta D) 2 ta4 ta 26 / 30 "Alpomish" dostonida Alpomish tomonidan Barchinga sovchi bo`lib borgan kim edi? A) Alpomishning onasi B) Qorajon C) Qaldirg`och oyim D) Alpomishning o`zi 27 / 30 Qaysi javobda nomi keltirilgan asar nemis adaboyitining yirik vakili Haynrix Haynening ballada janrida yozilgan asari hisoblanadi? A) “Germaniya, Qish ertagi” B) “Qullar kemasi” C) “Yo`l lavhalari” D) “Sileziya to`quvchilari” 28 / 30 Qaysi ko`makchilar yo`nalish ma`nosini ifodalaydi? A) tufayli, uchun B) uchun, sababli C) bo`ylab, sari D) qadar, tomon 29 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar B) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi C) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi D) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi 30 / 30 Qaysi qatorda ismlarni kesim sifatida shakllantiruvchi va ega bilan munosabatini ifodalovchi qo`shimchalar berilgan. A) -ga, -da, -dan B) -dir, -day, -dek C) -man, -san, -dir D) -cha, -lar, -man 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2