Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 93 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Quyida keltirilgan she`riy parchadagi yasama fe`llar sonini aniqlang. Jahon ichra tole izlab, Xalq nomidan dadil so‘zlab, Obod yurtning taxtin ko‘zlab Asragaymiz biz VATANni, Fido aylab jon-u tanni. A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 2 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) faqat vositasiz to`ldiruvchi B) vositasiz va vositali to`ldiruvchi C) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi D) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi 3 / 30 Haqiqat tikanli gulaga o`xshaydi, shuning uchun ham u hidlashni bilmaganlarning burniga sanchiladi. Berilgan qo`shma gapning bosh gap qismidagi yasama so`zning lug`aviy shakl yasovchisi quyidagi qaysi shakil bilan omonimlik hosil qiladi? A) III shaxs ko`plikni ifodalovchi shaxs-son B) Birlik nisbat shakli bilanq C) fe’lning ortirma daraja shaklini hosil qiluvchi qo`shimcha bilan D) fe’l yasovchi qo`shimcha bilan 4 / 30 Nutq tovushlari tizimini tilshunoslikning qaysi bo`limi o`rganadi? A) fonetika B) orfografiya C) orfoepiya D) grafika 5 / 30 Maqsad ravishi qo`llangan gapni aniqlang. A) Feruza bilan Shahnoza Azizani o`ynatmoqchi bo`lib kelishgan ekan. B) Umringga yuz bahor zamondosh bo`lsin. C) Men sizni olib ketgani keldim. D) Ovozingizni eshitish umidi bilan ataylab kelgan edim. 6 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. B) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. C) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. D) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. 7 / 30 Qaysi javobda vazifadosh zidlov bo`lovchilari keltirilgan? A) –u, -yu, -da, ba’zan B) –u, -yu, -da, xoh C) –u, -yu, -da, balki D) –u, -yu, -da, na….na 8 / 30 Qaysi gapdagi juft sifatlar yasama+yasama so`z shaklida tuzilgan? A) U yoshligidan ota-onasiz katta bo`lgan. B) Kasbning katta-kichigi bo`lmaydi. C) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. D) U paytda qing`ir-qiyshiq ko`chalar ko`p bo`lgan. 9 / 30 Kiritma gaplar haqida to`g`ri ma`lumotlarni aniqlang. 1) kiritma gaplar, asosan, kitobiy uslubga xos; 2) kiritma gaplar, asosan, gap o`rtasida keladi; 3) kiritma gaplar orqali ifodalangan qo`shimcha ma`lumot gapning umumiy mazmuniga bog`liq bo`lmaydi; 4) kiritma gaplar gap tarkibidan tushurib qoldirsa ham, gapning asosiy ma`nosiga ziyon yetmaydi. A) faqat 1 B) 1,2,3,4 C) 1,2,4 D) 1,3,4 10 / 30 Quyida berilgan gapda qaysi so`zdan oldin tire qo`yiladi? Endi senlar o`qib, oq-qorani taniglar, deydi Xolyor amaki. Hozir dunyo ilmli odamlarniki. A) deydi Xolyor amaki B) taniglar, hozir C) deydi, hozir D) deydi, dunyo 11 / 30 Qaysi qatorda metafora usuli bilan ma`no ko`chgan so`z qatnashgan? A) Alisher Navoiy vafotini eshitib, butun Hirot yig`ladi B) Qalam ushladimmi, demak, o`yin bas… C) Bu darddan qora boshim oqardi D) Yuragini ezib turgan tuyg`ular biroz chekinganday bo`ldi 12 / 30 Qaysi maqoldagi so`zlar tarkibida chuqur til orqa undoshlari ishtirok etmagan? A) Maqtanma g`oz, hunaring oz! B) O`ylamay qilingan ish, Boshga keltirar tashvish. C) Ayibsiz do`st axtargan do`stsiz qolar. D) Sinamagan otning sirtidan o`tma! 13 / 30 Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi A) Shaxs-son, zamon qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi B) Shaxs-son qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, zamon, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi C) Shaxs-son, zamon qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi har ikki qismiga qo`shila oladi D) Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi 14 / 30 Qaysi qatorda barcha so`zlarda nuqtalar o`rniga o unlisi yoziladi? A) tomosh.., mardonav..r, devonav..r B) taq..zo, taks..motor, par..voz C) ashq..l-dashq..l, tan..var, zalv..rli D) z..mon, s..vol, j..vob 15 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi B) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi C) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar D) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi 16 / 30 Navoiy "Xamsa"sining qaysi dostonida "Beshinchi iqlim yo`lidan kelgan musofir hikoyati" keltiriladi? A) "Sab`ayi sayyor" B) "Farhod va Shirin" C) "Layli va Majnun" D) "Hayratul-abror" 17 / 30 Urush - quyon ovi emas. Ushbu gapdagi tirening ishlatilish sababini aniqlang. A) ega ma`nosi ta`kidlangani uchun B) izohlash munosabati bo`lgani uchun C) o`xshatish munosabati ifodalangani uchun D) bu gapda tire ishlatilmaydi, chunki ot kesim tarkibida bog`lama bor 18 / 30 Qaysi javobda Cho`lponning “Kecha va kunduz” romani qahramonlari to`g`ri ko`rsatilgan? A) Akbarali mingboshi, Miryoqub, Ra’no B) Zebi, Miryoqub, Hasanali C) Enaxon, Xolmat, Sultonxon D) Ostonaqul, Anvarbek, Xadicha 19 / 30 Birikma tarkibidagi tobe so`z turlangan javobni toping. A) to`satdan kelmoq B) yoppasiga ommalashmoq C) g`alabaga intilmoq D) birdaniga yopirilmoq 20 / 30 O`kin pushaymon bo`l, ko`rgiliging, taqdiring uchun, tarbiyat qilgan dono xoqoningga yemirilgan, qo`ldan ketgan yaxshi davlatingga. O`zing adashding, oraga yomonni kirgizding. Qurolli qaydan kelib tarqatib yubordi, nayzali qaydan kelib surib ketdi… Borgan yerda yaxshilik shu bo`ldi: qonning suvday oqdi, suyaging tog`day uyulib yotdi, bek bo`ladigan o`g`il bolang qul bo`ldi, suluv qiz bolang cho`ri bo`ldi”. Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) “Devonu lug`atit-turk” asaridan B) Kul Tigin bitiktoshidan C) Tunyuquq bitiktoshidan D) “Qutadg`u bilig” dostonidan 21 / 30 Bosh gap egasi noma`lum gap bo`lgan ergashgan qo`shma gapni aniqlang. A) Odamlar siz bilan odatdagidek gaplashishni xohlamasa aybni o`zingizdan qidiring. B) Odamning shunday do`stlari bo`ladiki, ularning har biri bilan fe’liga qarab gaplashishga to`g`ri keladi. C) Har kishi el uchun tpsa agar ranj, Oqibat muyassar bo`lar unga ganj D) Dushman oz deb g`ofil bo`lmaslik kerak, chunki ko`p o`tinni ozgina o`t kuydiradi. 22 / 30 Qaysi qatorda ismlarni kesim sifatida shakllantiruvchi va ega bilan munosabatini ifodalovchi qo`shimchalar berilgan. A) -cha, -lar, -man B) -man, -san, -dir C) -ga, -da, -dan D) -dir, -day, -dek 23 / 30 So`zning yumshog`i g`azabni so`ndiradi, so`zning qattig`i esa odamni o`ldiradi. Ushbu gapda tovush almashinishi hodisasi so`zga qanday qo`shimcha(lar) qo`shilishi natijasida yuz bergan? 1) so`z yasovchi qo`shimcha; 2) Lug`aviy shakl yasovchi qo`shimcha 3) sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha A) 1,3 B) 2,3 C) 2 D) 1,2 24 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 1 B) 4 C) 1,3 D) 1,4 25 / 30 qol, qor, qot so`zlarining ma`nolarini farqlashga xizmat qilayotgan tovushlarni aniqlang. A) chuqur til orqa undoshi B) bo`g`iz undoshi C) til oldi undoshi D) til orqa undoshi 26 / 30 Quyida keltirilgan qo`shma gapning turini aniqlang. Bilgilki, bolalarim uch kundan buyon hech bir taom yemas edilar va men hech iloj topmay yurdi. A) bog`langan qo`shma gap B) ergashgan qo`shma gap C) bog`lovchisiz qo`shma gap D) murakkab qo`shma gap 27 / 30 Maqsad bog`lovchisi qo`llangan ergashgan qo`shma gapni toping. A) Ona yerimizni asrang, toki bu meros avlodlarga sog`-omon yeta olsin. B) Ular mening aytganimni qilishadi. chunki men oilamizning kenjatoyiman. C) Odamlar yaxshi yashasin deb, mahallamizni obod qildik. D) Hosil mo`l bo`lishi uchun, bahordan ter to`kdik. 28 / 30 Qaysi ko`makchilar yo`nalish ma`nosini ifodalaydi? A) tufayli, uchun B) bo`ylab, sari C) uchun, sababli D) qadar, tomon 29 / 30 O`qituvchilik so`zi haqida to`g`ri hukmni toping. A) narsa oti B) faoliyat jarayon oti C) tub ot D) shaxs oti 30 / 30 Qaysi javobda nomi keltirilgan asar nemis adaboyitining yirik vakili Haynrix Haynening ballada janrida yozilgan asari hisoblanadi? A) “Germaniya, Qish ertagi” B) “Qullar kemasi” C) “Sileziya to`quvchilari” D) “Yo`l lavhalari” 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2