Boshlang’ich attestatsiya №13 Oktabr 14, 2022Oktabr 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №13 ga fikr bildirilmagan. 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Shaxmat toʻgaragida 17 ta oʻgil bola va bir nechta qiz bola bor edi. Toʻgarakka yana 8 ta qiz qoʻshilganidan keyin qizlar soni oʻgʻil bolalar sonidan 4 ta kam boʻldi. Shaxmat toʻgaragida nechta qiz bola boʻlgan? A) 13 B) 5 C) 9 D) 6 2 / 40 2. "Minora" she’rining muallifi kim? A) Mahmud Murodov B) Maqsud Shayxzoda C) Safar Barnoyev D) Aziza Ahmedova 3 / 40 3. Quyosh atrofida nechta sayyora aylanib yuradi? A) 8 ta B) 9 ta C) 6 ta D) 10 ta 4 / 40 4. Uchburchak perimetri 36 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 3 marta kam. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha santimetr kam? A) 72 B) 33 C) 72 D) 24 5 / 40 5. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 8012 B) 8102 C) 802 D) 812 6 / 40 6. Minerallar qaysilar ? A) Granit, marmar B) Oltin, mis, olmos, temir, kvars, oltingugurt C) Barchasi D) Qumtosh, ohaktosh 7 / 40 7. Grek afsonalaridagi urush xudosi ( astag'furulloh) sharafiga nomlangan sayyora qaysi ? A) Yupiter B) Mars C) Merkuriy D) Saturn 8 / 40 8. Xoliqova, Sh. Ergasheva qaysi darslik muallifi? A) 4sinf odobnoma muallifi B) 4sinf ona tili muallifi C) 4sinf matematika muallifi D) 4sinf tabiat muallifi 9 / 40 9. Xazina ma'nosini beruvchi atama qaysi? A) Ranj B) Ganj C) Ganch D) Panj 10 / 40 10. Ko’p xonali sonlarni raqamlashga o’rgatishning 1- bosqichi qanday? A) Asosiy davr B) Sinflarga ajratish C) Tayyorgarlik ishi D) to’g’ri javob yo’q 11 / 40 11. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-30 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 35-40 daqiqa D) 30-35 daqiqa 12 / 40 12. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Erkin diktant B) Saylanma diktant C) Ta'kidiy diktant D) O'z diktant 13 / 40 13. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 1, 2 C) 2, 3 D) 1, 3 14 / 40 14. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintez B) Sintaktik C) Morfologik D) Analiz 15 / 40 15. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 16 / 40 16. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 3 4 B) 2 3 4 5 C) 1 2 4 5 D) 1 3 4 5 17 / 40 17. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 5 C) 4 D) 3 18 / 40 18. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 2, 3 B) 1 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 19 / 40 19. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 3, 4 20 / 40 20. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 22 / 40 22. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 C) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 23 / 40 23. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Amaliy tekshirish metodlari B) Eksperiment C) Nazariy tekshirish metodlari D) Analitik-sintetik metod 24 / 40 24. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 3 B) 1 C) 4 D) 2 25 / 40 25. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) Tovush C) So'z D) Bo'g'in 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) 3 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 8 27 / 40 27. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid D) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 28 / 40 28. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash C) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 29 / 40 29. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Komplektlashtirilgan D) Bir xillikda bo'ladi. 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3 4 D) 2, 3, 4 31 / 40 31. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Everestik B) Katexezik va everestik C) Savol-javob D) Katexezik 32 / 40 32. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 3, 4 B) 3, 4, 5 C) 1, 2, 3 D) 2, 4, 5 33 / 40 33. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 34 / 40 34. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 4-sinfdan D) 2-4-sinfdan 35 / 40 35. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni C) Til hodisalariga oid qoidalarni D) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni 36 / 40 36. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 3, 4, 5 C) 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 37 / 40 37. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ifodali yodlash C) ifodali o'qish D) ma'nosini anglash 38 / 40 38. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 39 / 40 39. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 2, 3 B) 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 40 / 40 40. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik C) ekskursiya D) ona tili darslari 0% Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Boshlang'ich sinf