Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiadaTuman 2019-2020 o'quv yili 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Avgust 19, 2024 40 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 2019-yil tuman bosqichida tushgan savollar 1 / 25 erilgan birliklarning qaysilari ham so‘z birikmasi, ham turg‘un birikma sifatida qo‘llanishi mumkin? 1) boshiga yetmoq; 2) qulog‘iga quymoq; 3) o‘z yog‘iga qovurilmoq; 4) yaxshi ko‘rmoq; 5) to‘nini teskari kiymoq; 6) ko‘nglidan o‘tkazmoq A) 1,2,3,4,5,6 B) 2,4,5 C) 1,2,3,4,5 D) 2,3,4,5 2 / 25 Hamma ham do‘stlarini, yaqin kishilarini e’zozlaydi, ularning ko‘p bo‘lishini istaydi. Ushbu gapda qaysi gap bo‘lagi uyushgan? A) to‘ldiruvchi B) hol C) ega D) aniqlovchi 3 / 25 Nisbiy so 'zlar juftligidagi so' roq olmoshlari qaysi gap tarkibida keladi? A) Har ikkala gap tarkibida B) Ergash gap tarkibida C) Bosh gap gap tarkibida D) Bu olmoshlarning ishtiroki shart emas. 4 / 25 „Farhod va Shirin“ dostonidagi ushbu misralar kim tomonidan aytilgan? Menga ne yor-u, ne oshiq havasdur, Agar men odam o‘lsam, ushbu basdur. A) Mehnbonu. B) Layli. C) Mehr. D) Shirin. 5 / 25 Dedi: “Qaydinsen ey majnuni gumrah?” Dedi: “Majnun vatandin qayda ogoh?” - parcha qaysi asardan olingan, savol- javob kimga tegishli? A) “Sab’ai sayyor”dostonida Bahrom va Moniy B) “Sab’ai sayyor” dostonida Jo’na va Mas’ud C) “Layli va Majnun” dostonida Navfal-Majnun D) “Farhod va Shirin” dostonida Xusrav va Farhod 6 / 25 “Vasldin so’z derga yo’q yoro …..” tushib qolgan so’zni toping. A) bor B) yo qildi C) manga D) alam 7 / 25 Qaysi qo’shma gap tarkibida nisbiy so’z qo’llangan? A) Shu binafsha bahona bo’ldi-yu gap-gapga ulanib ketdi. B) Binafsha qo’ldan – qo’lga o’tdi. C) Mana, bahor nishonasi hidla, sog’ingandirsan D) Kimki ajdodlar yaratgan boyliklarni bilmasa, demak u nafosatdan bebahra yashagan. 8 / 25 Qaysi qatordagi gapda ega olmosh bilan ifodalangan? A) Soddalik –kamtarlik alomatidir B) Iste`dodli adib ko`p nasriy asarlar va dramalar yozdi C) Undan yoqimli va shirin hid kjelardi D) U biz bilan ketishi lozim 9 / 25 Ajratilgan izoh bo’lakli gapni toping. A) Qobiljon Umaraliyev, tasviriy san’at o’qituvchisi, to’garak ishini yo’lga qo’yib yubordi. B) Bektemir ko’zlarini ochganda, yomg’ir tez va shiddat bilan yog’moqda edi. C) Sa’va, mayna, bulbullar, qanot qoqib kelinglar. D) Afsuski, yer yuzida urushsiz yashab bo’lmayapti. 10 / 25 Sodda gapni aniqlang A) Qong`iroq chalindi va mashg`ulotlar boshlandi B) Atrof yorishdi va biz yo`lga otlandik C) Opam ishdan tez qaytdilar D) Atrof yorishgach biz yo`lga otlandik 11 / 25 Qismlari ergashtiruvchi bo’g’lovchilar yordamida bo’g’langan qo’shma qanday qo’shma gap hisoblanadi? A) Bog'langan qo'shma gap B) Murakkab qo'shma gaplar.. C) Ergashgan qo'shma gap D) Bog'lovchisiz qo'shma gap 12 / 25 Ergashtiruvchi bog'lovchilar yordamida bog'langan ergashgan qo'shma gaplarni toping. A) Ilm bir daraxt, odob esa uning mevasidir. B) Kishida odob bo'lsa, ilm ham bo'lishi lozim. C) Odobli odam tabibga o'xshaydi, chunki u bilan suhbatlashish ko'ngildagi g'amni quvadi. D) Odob ulug'lik va yuksaklik qasrining narvonidir, shuning uchun u orqali barcha maqsad va manzillarga yetish mumkin. 13 / 25 Bog 'lovchi vazifasidagi vositalarni toping. A) A,B,C B) Nisbiy so'zlar, shuning uchun C) Bo'lsa, esa, deb, -sa D) -u,-yu,-da,-ki 14 / 25 “Demonkim ko’ngli pok-u, ham ko’zi pok, tili pok-u, so’zi pok-u o’zi pok” – ushbu ta’rif kim haqida? A) Bahrom B) Farhod C) Iskandar D) Shirin 15 / 25 Yuklama vositasida bo’g’langan qo’shma gap qaysi qatorda berilgan? A) Kitoblar jonsiz, ammo sodiq do’stlardir. B) Kitoblar inson tafakkirining javohirlarini yig’ib, avlodlarga meros qoldiradi. C) Kitobni qadrlamoq kerak, bu tafakkur qasriga izzat-ikrom bilan qadam qo’ymoq lozim. D) Oy sekin-sekin havolanib terak bo’yi ko’tarildi-da, qimirlamay qoldi. 16 / 25 XIX asrda yashab ijod etgan shoir, tarixchi va tarjimonni belgilang. A) Muqimiy B) Bobur C) Ogahiy D) Zavqiy 17 / 25 Uyushiq bo`lakli gap berilgan qatorni aniqlang A) Saida goh kuyunib,goh achinib gapirib berdi B) Ilk bahor shamollari yoqimli esadi C) Birni birov beradi ,ko`pni mehnat beradi D) Butun zamin larzaga keldi 18 / 25 Ergashgan qo 'shma gapda ko 'makchili qurilmalar qaysi gap tarkibida keladi? A) Bosh va tobe gap B) Tobe gap C) Bosh gap D) Ko'makchili qurilmalar qo'llanmaydi 19 / 25 “Ko’zini yog’ bosgan” iborasining ma’nosi to’g’ri izohlangan qatorni toping. A) Ko’rmay qolgan B) Bilib bilmaganga olgan C) Qaysarlik qilgan D) Mag’rurlangan 20 / 25 Teng bog’lovchili bog’langan qo’shma gapni aniqlang. A) Donolikning zamiri – sabr- qanoat B) Ko’p bilgan ems, kerakni bilgan dono C) Fan qudratli va bepayondir, ammo u mohirlik va halol shug’ullanishni talab qiladi. D) Inson aql va idrok soyasida o’ziga keladigan zarar va zulmlradan saqlanur. 21 / 25 “... men turli bo’hton, shaxsiyat va soxtalar bilan ikkinchi oqlanmaydurg’on bo’lib qoralandim. Ko’nglida shamsi g’uboroti, teskarichilik maqsadi bo’lmag’on sodda, vijdonli yigitga xo’rlikdan o’lim tansiqroqdir” – ushbu jumlalar kimning suddagi nutqidan? A) G’. G’ulom B) A. Qodiriy C) Fitrat D) Cho’lpon 22 / 25 Kirish so'zlar ishtirok etgan gaplarni aniqlang. A) Muammoni hal qilish kerak. B) Hamma ham do'stlari ko'p bo'lishini istaydi C) Yurtim, dalalaring bebaho, tuprog'ing tabarruk. D) Xullas, qars ikki qo'ldan chiqadi. 23 / 25 Tasavvuf adabiyotidagi markaziy tushuncha nima? A) Ishq B) Yo’l C) Ilm D) Nafs 24 / 25 Furqatning ijodida nechta ilmiy asar uchraydi? A) 2 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 5 ta 25 / 25 Egasi ma`lum gap berilgan qatorni A) Tekslik ufq bilan tutashgan joyda bir suruv qo`y elas-elas ko`zga tashlandi B) Bunday unvonlar bekorga berilmaydi ,albatta. C) Boshqalar ham xayrlashib chiqib ketishdi D) Bugun biznikida qolsangiz bo`lmaydimi? 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2