Boshlang’ich sinf №11 Mart 22, 2022Mart 22, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich sinf №11 ga fikr bildirilmagan. 0% 17 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №11 Ma'rifat gazetasi test savollari DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Yuzi 64 cm2 ga teng bo‘lgan kvadratning perimetrini toping A) 8 B) 18 C) 16 D) 32 2 / 40 Qoʻshish va ayirish amallariga doir sodda masalalar qanday mazmunlarda boʻlishi mumkin? A) Yigʻindini, qoldiqni, karrali nisbatni ayirmali solishtirishni topishga doir masalalar B) Qoldiqni, yigʻindini topishga doir bir necha birlik orttirish, (kamay-shga, ayirmali solish-shga C) To’g’ri javob yo’q D) Yigʻindini, qoldiqni topishga doir masalalar 3 / 40 Yupiterning sirti, asosan, suyuq holatda bo'lib, deyarli qanday gazlar bilan o'ralgan? A) Geliy gazlari bilan o'ralgan B) Karbonat angidrid va boshqa gazlar bilan o'ralgan. C) Vodorod bilan o'ralgan D) Vodorod va geliy gazlari bilan o'ralgan. 4 / 40 Ahmadda uch xil rangdagi 8 ta qalam bor. Agar qizil qalamlari yashil qalamlaridan 3 marta ko'p bo'lsa, sariq qalamlari soni nechta? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 5 / 40 Ushbu parcha qaysi hikoyadan olingan? Kunlardan bir kun Xorazm yurtining podshoxi mamlakatdaeng chiroyli sõz aytish bahsini õtkazmoqchi bõlibdi. A) Yaxshilik ketidan yaxshilik keladi B) Ilmli ming yashar C) Qizcha va qarğalar D) TJY 6 / 40 Alpomishning haqiqiy ismini toping. A) TJY B) Hakimbek C) Qultoy D) Boysari 7 / 40 Katta yoshdagi odam bir minutda necha marta nafas oladi ? A) 20-25 marta B) 16-18 marta C) 30-45 marta D) 40-45 marta 8 / 40 She’rni tahlil qilib, ifodali o’qilgandan keyin qanday topshiriq beriladi? A) ifodali yod aytib berish topshiriladi B) mazmunini aytib berish topshiriladi C) TJY D) yod aytib berish topshiriladi 9 / 40 D tovushi joylashish o‘rniga ko‘ra qanday turga kiradi? A) Jarangli B) sirg‘aluvchi C) til oldi D) portlovchi 10 / 40 Insho yahlili va xatolar ustida. ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Barchasi B) Ona tili darsining 2- qismidan 15-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) Tekshirilgan insholar yuzasidan yakuniy mashg'ulot o’tkaziladi D) O’qituvchi 2 kun ichida tekshiradi 11 / 40 Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi B) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi C) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. D) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. 12 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qanday metodlar qo‘llaniladi? A) Izohli o‘qish, ifodali o‘qish, badiiy o‘qish, izlanish metodi B) Ifodali o‘qish, to‘g‘ri o‘qish, C) Izlanish, to‘g‘ri o‘qish, tez o‘qish D) Badiiy o‘qish, tez o‘qish, izlanish metodi 13 / 40 Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi B) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi C) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. D) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi 14 / 40 Tezlik o’zgarmas bo’lganda masofa bilan vaqt qanday bog'lanisjda bo’ladi? A) To’g'ri proporsional B) Teskari proporsional 15 / 40 Matematika o’qitish metodikasi haqidagi tushunchani birinchi bo’lib Shvetsariyalik pedagog,matematik G.Pestalosning 1802- yilda yozgan"Sonni ko’rgazmali o’rganish"asarida bayon qilingan. A) To’g'ri B) Noto’gri 16 / 40 1- sinf o’quvchilarining o’qish malakasi qaysi bosqichga to’g'ri keladi? A) Ongli o’qish va to’gri o’qisj B) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab sidirg'a o’qish C) to’g’ri javob yo’q D) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab o’qish 17 / 40 Boshlang'ich sinflarda qaysi so’z turkumi o’rganilmaydi? A) Ravish B) to’g’ri javob yo’q C) Kishilik olmoshlari D) Morfema 18 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... B) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. C) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... D) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... 19 / 40 Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Monolog B) Ichki C) Dialog D) Tashqi 20 / 40 Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) Morfologik B) Uslubiy C) Sintaktik D) to’g’ri javob yo’q 21 / 40 Analiz deb nimaga aytamiz? A) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir B) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. C) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli D) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli 22 / 40 Tinish belgilari yig'indidi bu.....? A) Punktuasiya B) to’g’ri javob yo’q C) So’z va gaplar orasidagi belgilar D) Punktuasiya tinish belgilarining ishlatilishi haqidagi qoidalar yig'indisi 23 / 40 Tilimizda nechta shaxs bor? A) 1 B) 2 C) 3 D) 5 24 / 40 Matematika o'qitish metodikasi haqidagi tushuncha birinchi bo'lib kimning qaysi asarida bayon qilingan? A) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa B) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars D) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi 25 / 40 Boshlangich sinflarda o’rganiladigan ko’pgina she'rlarni tahlil qilib ,ifodali o’qish mashq qilingach ,o’quvchilarga qanday vazifa beriladi? A) Ma'nosini izohlash B) Ifodali o’qish C) to’g’ri javob yo’q D) Ifodali yod aytib berish 26 / 40 Morfema necha turga bo’linadi? A) 3 B) 5 C) 2 D) 4 27 / 40 Matematika fani dasturi bo’yicha 2-4- sinflarda nimalar o’rgstiladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Barchasi C) 100 ichida ,1000 ichida va ko’p xonali sonlar og'zaki va yozma raqamlash D) Arifmetik amallar bajarish,komponentlarning nomlarini o’rgatish 28 / 40 Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 5 B) 4 C) 2 D) 3 29 / 40 Epigraf nima? A) O‘ziga xos murakkab ish turi bo‘lib, manzarani so‘z yordamida aniq bayon qilish. B) Asar yoki hikoyani asosiy ma'nosini ochib beruvchi vosita hisoblanadi. C) Asar so‘ngida matn yuzasidan berilgan topshiriqlarni bajarish D) Asar yoki hikoyaning qisqacha mazmuni 30 / 40 O’zbek tilining izohli lug'atida qancha va so’z birikmasi bor? A) 6890 B) 80 mingdan ortiq C) 8000 dan ortiq D) to’g’ri javob yo’q 31 / 40 Vaqtda doir tasavvurlarni tarkib toptirishda sutka,soat, minut nima yordamida amalga oshiriladi? A) Ko’rgazmali metodlar,og'zaki metodlar yordamida B) Tabel kalendar yordamida C) to’g’ri javob yo’q D) Soat maketi yordamida 32 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... B) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... C) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. D) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... 33 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish B) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish C) barcha javoblar to’g’ri D) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish 34 / 40 Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) O'zgarmas B) To'g'ri proporsional C) Teng kuchli D) Teskari proporsional 35 / 40 Kvadrat cm - bu A) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 B) Tomonlari uzunligi yig'indisi C) to’g’ri javob yo’q D) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 36 / 40 Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) Voqealikni anglash B) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash C) to’g’ri javob yo’q D) Predmetlarni aniqlash 37 / 40 Yuza o’lchov birliklari qanday usulda o’rgatiladi? A) Og'zaki bayonlar,ko’rgazmalar yordamida B) Yuz o’lchov birligi sifatida birlik kvadratning yuzi qabul qilinadi C) Formulalar ishlab chiqiladi D) to’g’ri javob yo’q 38 / 40 Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 2 B) 4 C) 8 D) 5 39 / 40 So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) to’g’ri javob yo’q B) Bosh bo’lak C) Morfema D) O’zak 40 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida B) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida D) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf