Boshlang’ich sinf №11 Mart 22, 2022Mart 22, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich sinf №11 ga fikr bildirilmagan. 0% 4 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №11 Ma'rifat gazetasi test savollari DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 3 B) 1 C) 4 D) 2 2 / 40 Qopdagi guruchning 2/5 qismi 28 kg. Qopda jami qancha guruch bor? A) 65 B) 45 C) 60 D) 70 3 / 40 Merkuriyning sirti nimalardan iborat? A) Sirti tosh va qumliklardan iborat. B) Sirti toshlardan iborat C) Sirti qumliklardan iborat D) Sirti havo va suvdan iborat 4 / 40 Agar ustunlar orasi 100 m dan bo'lsa, birinchi va 11ustunlar orasi necha metrni tashkil etadi? A) 1 km 100 m B) 900 m C) 1 km 200 m D) 1 km 5 / 40 Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor? A) 4 B) 3 C) 5 D) 6 6 / 40 1-raqam ostida nima ko'rsatilgan ? A) Shimoliy muz okeani B) Qutblar C) Aylanish o'qi D) Globus dastagi 7 / 40 Tenglama mavzusi nechanchi sinfda o‘tiladi? A) 4 B) 5 C) 3 D) 2 8 / 40 Ikki chiziqdan ko’tarilib yoziladigan harflar necha mm? A) 6mm B) 8 mm C) 9 mm D) 7 mm 9 / 40 D tovushi joylashish o‘rniga ko‘ra qanday turga kiradi? A) portlovchi B) sirg‘aluvchi C) til oldi D) Jarangli 10 / 40 Kvadrat cm - bu A) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 B) to’g’ri javob yo’q C) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 D) Tomonlari uzunligi yig'indisi 11 / 40 Ona tili o’qitish metodikasining asosiy bo’limlari qaysilar? A) Barchasi B) So’z yasalishini o’rgatish metodikasi C) Nutq o’stirish,o’qish metodikasi D) Savod o’rgatish ,grammatika,fonetika 12 / 40 2-sinf o‘quvchilarining o‘qish malakasi qaysi bosqichga to‘g‘ri keladi? A) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish ko‘nikmasi to‘la shakllanadi. B) Bo‘g‘inlamay sidirg‘a o‘qishga C) Bo‘g‘inlab sidirg‘a o‘qishga D) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish malakasi shakllanadi 13 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida B) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida D) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 14 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qanday metodlar qo‘llaniladi? A) Izohli o‘qish, ifodali o‘qish, badiiy o‘qish, izlanish metodi B) Badiiy o‘qish, tez o‘qish, izlanish metodi C) Ifodali o‘qish, to‘g‘ri o‘qish, D) Izlanish, to‘g‘ri o‘qish, tez o‘qish 15 / 40 Insho yahlili va xatolar ustida. ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Tekshirilgan insholar yuzasidan yakuniy mashg'ulot o’tkaziladi B) Ona tili darsining 2- qismidan 15-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) Barchasi D) O’qituvchi 2 kun ichida tekshiradi 16 / 40 Matematika fani dasturi bo’yicha 2-4- sinflarda nimalar o’rgstiladi? A) 100 ichida ,1000 ichida va ko’p xonali sonlar og'zaki va yozma raqamlash B) Barchasi C) to’g’ri javob yo’q D) Arifmetik amallar bajarish,komponentlarning nomlarini o’rgatish 17 / 40 Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 8 B) 5 C) 2 D) 4 18 / 40 Matematika o'qitish metodikasi haqidagi tushuncha birinchi bo'lib kimning qaysi asarida bayon qilingan? A) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars D) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi 19 / 40 Matematika o’qitish metodikasi haqidagi tushunchani birinchi bo’lib Shvetsariyalik pedagog,matematik G.Pestalosning 1802- yilda yozgan"Sonni ko’rgazmali o’rganish"asarida bayon qilingan. A) To’g'ri B) Noto’gri 20 / 40 Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) Teng kuchli B) Teskari proporsional C) O'zgarmas D) To'g'ri proporsional 21 / 40 Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. B) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi C) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. D) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi 22 / 40 Tinish belgilari yig'indidi bu.....? A) Punktuasiya B) to’g’ri javob yo’q C) So’z va gaplar orasidagi belgilar D) Punktuasiya tinish belgilarining ishlatilishi haqidagi qoidalar yig'indisi 23 / 40 Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi B) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi C) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. D) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi 24 / 40 So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) Morfema B) O’zak C) to’g’ri javob yo’q D) Bosh bo’lak 25 / 40 Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash C) Voqealikni anglash D) Predmetlarni aniqlash 26 / 40 Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 3 B) 4 C) 5 D) 2 27 / 40 Boshlangich sinflarda o’rganiladigan ko’pgina she'rlarni tahlil qilib ,ifodali o’qish mashq qilingach ,o’quvchilarga qanday vazifa beriladi? A) Ifodali yod aytib berish B) Ma'nosini izohlash C) Ifodali o’qish D) to’g’ri javob yo’q 28 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. B) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... C) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... D) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... 29 / 40 Vaqtda doir tasavvurlarni tarkib toptirishda sutka,soat, minut nima yordamida amalga oshiriladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Soat maketi yordamida C) Tabel kalendar yordamida D) Ko’rgazmali metodlar,og'zaki metodlar yordamida 30 / 40 O’zbek tilining izohli lug'atida qancha va so’z birikmasi bor? A) to’g’ri javob yo’q B) 80 mingdan ortiq C) 8000 dan ortiq D) 6890 31 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida B) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida C) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida D) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 32 / 40 Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Sintaktik C) Morfologik D) Uslubiy 33 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish B) barcha javoblar to’g’ri C) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish D) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish 34 / 40 Morfema necha turga bo’linadi? A) 5 B) 2 C) 4 D) 3 35 / 40 Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) Noto’gri B) To’g'ri 36 / 40 1- sinf o’quvchilarining o’qish malakasi qaysi bosqichga to’g'ri keladi? A) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab sidirg'a o’qish B) Ongli o’qish va to’gri o’qisj C) to’g’ri javob yo’q D) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab o’qish 37 / 40 Analiz deb nimaga aytamiz? A) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir B) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. C) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli D) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli 38 / 40 Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Monolog B) Ichki C) Tashqi D) Dialog 39 / 40 Yuza o’lchov birliklari qanday usulda o’rgatiladi? A) Og'zaki bayonlar,ko’rgazmalar yordamida B) Formulalar ishlab chiqiladi C) to’g’ri javob yo’q D) Yuz o’lchov birligi sifatida birlik kvadratning yuzi qabul qilinadi 40 / 40 Ko’p xonali sonlarni raqamlashga o’rgatishning 1- bosqichi qanday? A) to’g’ri javob yo’q B) Asosiy davr C) Sinflarga ajratish D) Tayyorgarlik ishi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf