Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 o'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobi "Oila" deb nomlanadi? A) XIV B) XIX C) XIII D) XVI 2 / 40 Tanqidiy fikrlash deb nimaga aytiladi? A) Muayyan masalani hal etishda kompyuter va elektron gadjetlardan samarali foydalanish mahorati B) Muammoni hal etish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish ko’nikmasi C) Muammoga mantiqiy yondashib, masalani yaxshiroq tushunish imkoniyati D) Mantiqsiz xulosalardan qochish va faqat mantiqiy masalalar bilan shug’ullanishga odatlanish darajasi 3 / 40 U xotira salohiyatini sezilarli tarzda oshirishi mumkin bo‘lgan algoritmni aniqladi. Axborotni o‘rganish va yodda saqlashning ko‘plab usullari uning izlanishlari asosida yaratildi.U poligotlar tug‘ilmaydi, balki shakllanadi degan xulosaga keldi. U kim? A) H. Ebbinhauz B) J. Renar C) J. Miller D) K. Ushinskiy 4 / 40 ''O‘zbekiston Respublikasi xalq artisti Botir Zokirov tavalludning 85-yilligini keng nishonlash to‘g‘risida'' Prezident qarori qaschon qabul qilindi? A) 2020-yil 2-yanvar B) 2020-yil 2-dekabr C) 2021-yil 1-dekabr D) 2021-yil 2-yanvar 5 / 40 Prezident SH.M. Mirziyoevning «O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzurida O‘zbekistondagi Islom madaniyati markazini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida»gi qarorini qachon imzoladi? A) 2017 yil 23 iyun B) 2018 yil 23 iyun C) 2017 yil 23 iyul D) 2017 yil 13 iyun 6 / 40 “Orzular izdoshi” hikoyasining muallifi kim? A) J. Kenfild B) J.Rodari C) A. Grand D) A.S.Pushkin 7 / 40 “Ixtirochilikning 10 foizi tasavvur boʻlsa, 90 foizi mashaqqatli mehnatdir”. Mashaqqatlarni yengib oʻtishga undovchi ushbu hikmatli soʻz muallifi qaysi qatorda toʻgʻri koʻrsatilgan? A) Ferdinand Sheval B) Pavel Durov C) Benedikt Spinoza D) Tomas Edison 8 / 40 Navoiyning fikricha, inson maqomi qanday qoʻlga kiritiladi? A) Qoldirgan ilmiy merosi B) Jamiyatda erishgan mavqie C) feʼl-atvor, iroda D) Yoshi va mansab 9 / 40 Barchamizga yaxshi ma’lumki, vatanparvarlik har bir davlat hayotining ma’naviy asosi hisoblanadi va jamiyatni har tomonlama rivojlantirish borasida eng muhim safarbar etuvchi kuch sifatida namoyon bo‘ladi. A) G‘afur G‘ulom B) Mahmud Zamaxshariy C) Shavkat Mirziyoyev D) Abdurauf Fitrat 10 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 11 / 40 Ijtimoiy tahlil deb nimaga aytiladi? A) O’zaro munosabatlarda har ikki tomonning manfaatlarini hisobga olish mahorati B) Jamoani boshqarish, ularning iste'dodini yuzaga chiqarish yangi tashabbusni ilgari surish qobiliyati C) Barcha javoblar to’g’ri D) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati 12 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Suqrot B) Migel de Servantes C) Kaykovus D) Jaloliddin Rumiy 13 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot B) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik C) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik D) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik 14 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati B) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash C) Barcha javoblar to’g’ri D) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati 15 / 40 . Har qaysi yo’nalishda muvaffaqiyat qozonish uchun qanday ko’nikmalarni rivojlantirish zarur? 1. Muammoga keng qamrovli yechim topish; 2. Tanqidiy fikrlash; 3. Keng qamrovli ijodiy fiklash; 4. Odamlarni boshqarish ko’nikmasi; 5. Odamlar bilan o’zaro munosabat; 6. Liderlarga taqlid qilish; 7. Qaror qabul qilish va xulosa yasash... A) 1,2,3,4,5,7 B) 1,3,4,5,6,7 C) 1,2,3,4,5,6,7 D) 1,2,3,4,5 16 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,4 C) 1,2,3,4 D) 1,3,4,5 17 / 40 Yevropaning barcha sohalardagi taraqqiyotida Islom madaniyatining xizmati beqiyos va uning Yevropa taraqqiyotiga katta ta’sir o‘tkazgan keskin asarlari bor... Yevropaga hayot bag‘ishlagan nafaqat tabiat ilmlari, balki Islom madaniyati bu o‘lkaga ilk nurini yuborganidayoq har tomonlama o‘z ta’sirini o‘tkazgan edi. . A) Migel de Servantes “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. B) Robert Briffault, “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. C) Martin Lyuter King “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) noml D) Аntonio Аlonso Markos “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. 18 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 19 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 20 / 40 Ijodiy fikrlashning besh asosini aniqlang. A) O’zini tushunish, qat'iy fe'l-atvor, tanqidiy yondashuv, tahlil qilish, samara olish B) O’zini anglash, o’ziga ishonch, o’zini baholash, to’g’ri tanqid, samarali natija C) O’zini anglash, o’zini boshqarish, o’zini rag’batlantirish, xayrixohlik, ijtimoiy ko’nikmalar D) O’zini tushunish, o’zini safarbar etish, rag’batlantirish, harakatga undash, samara berish 21 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild 22 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Qamariddin Islamov B) Alfred Mexen, siyosatchi C) Martin Lyuter King D) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi 23 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish B) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish C) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish D) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish 24 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Isaak Nyuton B) Suqrot C) Mahmud Koshg‘ariy D) Hakim at-Termiziy 25 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Jaloliddin Rumiy B) Konfutsiy C) Kaykovus D) Martin Lyuter King 26 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 2,3,4 B) 1.3 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 27 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf B) Imomi A’zam Abu Hanifa C) Hakim at-Termiziy D) Abu Rayhon Beruniy 28 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. B) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. C) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. D) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. 29 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. B) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. C) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. D) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. 30 / 40 "Men doimo odamlarni baxtli qilish uchun bir finjon ......, bir qoshiq ....., bir choy qoshiq ....., yana biroz ..... yetarli ekanini aytaman". (Muhammad Ali) A) Muhabbat / sabr / saxiylik / g’amxòrlik B) Muhabbat / iroda / matonat / baxt C) Muhabbat / vaqt / harakat / mas'uliyat D) Muhabbat / ilm / bag’rikenglik / e'tibor 31 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Albert Eynshteyn B) Tomas Edison C) Jorj Bernard Dansig D) Pyotr Kapitsa 32 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat 33 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Hamza Hakimzoda Niyoziy B) Mahmudxo’ja Behbudiy C) Abdulla Avloniy D) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li 34 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Avesto B) Budda 35 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis 36 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. B) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. C) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. D) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. 37 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish B) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish C) Barcha javoblar to’g’ri D) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish 38 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Jaloliddin Rumiy B) Yusuf Xos Hojib C) Mahmud Zamaxshariy D) Mahmud Koshg‘ariy 39 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London 40 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,3,6 B) 1,2,4,5,6 C) 1,2,4,6 D) 1,2,3,4,5,6 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya