Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 109 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Umri… mazmuni… millat… dardi… darmon bo’lish… iborat deb bilgan Amir Temur xalqimiz… ardoqli, ulug’ farzandidir. Ushbu gapda nechta so’zdagi nuqtalar o’rniga qaratqich kelishigi qo’shimchasini qo’llash lozim? A) 5 ta B) 4 ta C) 3 ta D) 2 ta 2 / 40 Zavqiyning “Hajvi ahli rasta” asarida oshqaboq xamakka o’xshatilgan qahramon. A) Shohaziz B) Mo’minshoh C) Nazirbek D) Shokir qora 3 / 40 Voqea-hodisa, shaxs-narsani nomlash uchun ishlatilgan (bir so‘z yoki so‘z birikmasi bilan ifodalangan) qisqa gapdan so‘ng ishlatiladigan tinish belgisi qaysi gapda qo`llangan? A) Yashash. Bu – orzular qanotin kermoq. Yashash. Bu – muhabbat gullarin termoq. (O. Matjon) B) Podshoh o‘sha bolani yoniga o‘tqazib, undan so‘rabdi: Mening uyim chiroylimi yoki otangnikimi? C) She’rim! Yana o‘zing yaxshisan! ( U. Nosir ) D) Ko‘klamoyim, ko‘kingdan ber bir chimdim! ( M. Yusuf ) 4 / 40 Quyida berilgan qaysi so`zlar imloviy jihatdan noto`g`ri yozilgan? 1) xasrat; 2) mudofaa; 3) muddoa; 4) tobeylanmoq; 5) tamir A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 5 D) 1, 3, 4, 5 5 / 40 Qaysi javobda quyidagi gap matn mazmuniga mos ravishda to’g’ri davom ettirilgan? Shoh Iskandar … A) bitmas xazina, ko’p boylik o’z hayotining asosiy mazmuni ekanligini tushunibdi. B) umrining so’nggida dunyoning ko’plab xalqlarini o’ziga tobe qilganidan g’ururlanibdi. C) umrining so’nggida bu dunyoning o’tkinchi, bevafo ekanligini anglab yetibdi. D) o’z xazinalari, boyliklari bilan birga ko’mishlarini vasiyat qilibdi 6 / 40 Qaysi javobda imloviy xato yozilgan so’zlar soni ikkita? A) Yaxshilik qilsang, ohirigacha yaxshilik qilgin, zinxor minnat qilma. B) Zebi yuragida tugulib yotgan zo’r tugunni yechib yuborgan edi. C) O’rtadagi xontaxtada sovub qolgan kabob va meva-cheva bor edi. D) Qor urib turgan bir kun edi. Birdan ko’chada dod-faryod ko’tarilib qoldi. 7 / 40 Qaysi so’zlarning yozilishida bosh harflar imlosiga amal qilingan? A) Sog’liqni Saqlash Vazirligi, Markaziy Osiyo B) 21-mart – Navro’z Bayrami, Azamat Shuhrat O’g’li C) Marjonbuloq qishlog’i, Birlashgan millatlar tashkiloti D) O’zbekiston Respublikasi Prezidenti, Oliy Majlis 8 / 40 Qaysi ijodkor o’z she’rida Vatanning tinchligini asrash xuddi “mo’rt shisha”ni asrashdek qiyin ekanligini eslatib o’tadi? A) E. Vohidov B) A. Avloniy C) A. Obidjon D) Zulfiya 9 / 40 Quyida berilgan gaplarning qaysilarida paronim xatolik jarangsiz undosh o`rniga jarangli undosh qo`llash orqali yuzaga kelgan. 1.Odam tushgan chog`ni uning o‘zi qazigan bo‘ladi. (Nepal xalq maqoli) 2.Ushshoq ham non. (Norveg xalq maqoli) 3.Nokasdan qars olsang, uxlashga qo‘ymaydi. (Ukrain xalq maqoli) 4.Do‘stsiz boshim – tussiz oshim. (O‘zbek xalq maqoli) 5.Mard jonini fido qilsa, qochoq issiz yo‘qolar. (Chuvash xalq maqoli) 6.Bug‘uni uradigan odam uning shohlaridan qochib qutula olmaydi. (Dolgan xalq maqoli) 7.Og‘zini bod ochadigan kishi ko‘p yo‘qotadi. (Shved xalq maqoli) 8.Kichkina teshikdan kirgan nur ham xonani yoriq qiladi. (Yapon xalq maqoli). A) 1, 3, 4, 5, 7, 8 B) 1, 7 C) 3, 4, 5, 8 D) 2, 6, 8 10 / 40 Ilon kabi buralib daryo shu yerga kelganda, ikkiga ajralgan, uch chaqirimdan so`ng yana birlashardi. Berigan gapda qaysi turkumlar qatnashgan? A) ot, ko`makchi, fe`l, ot, olmosh, ot, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l B) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ot, ko`makchi, ravish, fe`l C) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ko`makchi, ravish, fe`l D) ot, ko`makchi, ravish, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l 11 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... B) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. C) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. D) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. 12 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 3.4 B) 1,2,3 C) 1,2,4 D) 2,3,4 13 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) manmanlik, o‘zboshimcha B) har xil, shunchaki C) o‘shanday, shunaqa D) o‘zboshimcha, o'zbilarmon 14 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi B) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz C) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob D) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi 15 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 5ta B) 8ta C) 7ta D) 6ta 16 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa B) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa C) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan D) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa 17 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi B) tovush tushishi C) tovush tushishi va tovush almashishi D) tovush almashishi va orttirilishi 18 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Qiyoslash mazmuni B) Zidlash mazmuni C) Izohlash mazmuni D) Payt mazmuni 19 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Fe’lning orttirma nisbati B) Fe’lning kichraytirma nisbati C) Fe’lning o’zlik nisbati D) Noaniq fe’l 20 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. B) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. C) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. D) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. 21 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 3ta B) 6ta C) 4ta D) 2ta 22 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) chiroq – yiroq B) xilof – g‘ilof C) boshlamoq – boplamoq D) sanoq – sadoq 23 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) o‘zlik nisbat B) orttirma nisbat C) majhul nisbat D) birgalik nisbat 24 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. B) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. C) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. D) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. 25 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. B) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. C) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. D) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. 26 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) mo'jiza, mo'tadil B) Is'hoq, as'hob C) qat'iy, jur'at D) shu'la, ba'zan 27 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi B) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman C) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz D) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi 28 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. B) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. C) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi D) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. 29 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. B) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. D) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. 30 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Hasad, hasharot, hilqat B) Xijolat, hijjalamoq, exson C) Taxsin, tanbex, extirom D) Hayol, hayot, harbiy 31 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) ravishdosh B) sof fe’l C) sifatdosh D) harakat nomi 32 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Egaligicha qoladi. B) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. C) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. D) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. 33 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. B) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. C) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. D) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. 34 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. B) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. C) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. D) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. 35 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. B) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. C) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. D) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. 36 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 7 ta B) 8 ta C) 6 ta D) 5 ta 37 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar B) O’zak-negiz qo’shimchalari C) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar D) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari 38 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 3ta B) 4ta C) 2ta D) 1ta 39 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avayla+ylik B) avayla+y+lik C) avay+la+y+lik D) ava+y+la+y+lik 40 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa B) Hech kim, hech narsa C) Ammo, lekin, biroq, va D) Go'yo, hatto, ba’zan O'rtacha ball 0% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 9 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11