Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 139 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 4 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 “Go`ro`g`lining tug`ilishi ” dostonida Gajdumbek kimning o`g`li? A) Shohdorxonning B) Jig`alixonning C) Qovushtixonning D) Odilxonning 2 / 40 Qaysi gapda paronimlarni qo’llash bilan bog’liq uslubiy xato mavjud? A) Bir tup tut tagida bir tup turp turtib turibdi. B) Bu ta’rifda barcha aloqa xizmatlari bepul amalga oshiriladi. C) Bu gaplardan so’ng anchagacha otasining boshi xam bo’lib yurdi. D) Shifoxonada butunlay tuzalib bod balosidan qutuldim. 3 / 40 Matndagi tagiga chizib ko’rsatilgan so’zlardan birortasining ham ma’nosiga mos kelmaydigan izohni aniqlang. Aytishlaricha, Iskandar taxtga o’tirgach, jahonda u tasarruf qilmagan joy qolmabdi. Dunyoning barcha shohlari uning qullug’ini ado etishni o’zlariga sharaf deb biladilar. Yetti iqlim dur-u javohirlari uning xazinasi sari oqib keldi. Yurti obod, xalqi farovon bo’ldi. Dunyoning jami oqil-u donishmandlarini jam etdiki, barcha ilm-u ma’rifat sirlari u uchun ayon bo’ldi. Shunday jahongir shoh ajal oldida ojiz qolib vasiyat qiladi: “Meni ko’mish uchun qabristonga olib borayotganda tobutdan bir qo’limni tashqariga chiqarib qo’ying. Toki unga boqqan kishilar yetti iqlimni olgan, yetti falak mushkulini hal qilgan qudratli oxir-oqibat bu dunyoni tark etib, quruq qo’l bilan u dunyoga ketayotganini ko’rsinlar. So’nggi yo’lga ketar ekanman, istaymanki, menday jahongirning dunyodan quruq qo’l bilan ketayotgani mol-dunyo to’plashga ruju qo’ygan odamlar uchun ibrat bo’lsin! Iskandardek qudratli shohning mol-mulki o’ziga vafo qilmadi, ammo uning adli, ilm-u irfoni tillarda doston bo’lib qoldi, zero insonning umri davomida to’plagan mol-u dunyosi bebaqodir, undan faqat ezgu amallargina yodgor bo’lib qoladi A) Egalik qilmagan, ixtiyoriga olmagan, xo’jayinlik qilmagan B) Koinot, olam, falak, osmon C) Faxr, iftixor, faxrlanishga arziydigan D) Tez o’tib ketadigan, doimiy, abadiy turmaydigan, saqlanmaydigan 4 / 40 Quyidagi gapda mustaqil so`zlar miqdorini aniqlang? G`amgin qoyalar qilib qo`ygan gunohidan o`zi qo`rqib ketganday ingrab yubordi. A) 7 ta B) 9 ta C) 6 ta D) 8 ta 5 / 40 Ko`zlarim yo`l ustida, kelmadi yor, Ushbu keng dunyo ko`zimga bo`ldi tor. Qay qaroqchi oldi yorimning yo`lin, Mundagi baxtsiz yigit yo`l uzra zor... Ushbu to`rtlik qaysi asardan olingan? A) “Kecha va kunduz” B) “Mehrobdan chayon” C) “O`tkan kunlar” D) “Navoiy” 6 / 40 Quyidagi qaysi gapda vazifadoshlik asosida ma’nosi ko’chgan so’z ega vazifasida kelgan? A) Qozonning qulog’i qiyshayib qolgan ekan. B) Rentgen apparati natijalarini kutyapmiz. C) Bosh omon bo’lsa, do’ppi topiladi. D) Stol oyog’i pishiq yog’ochdan qilingan. 7 / 40 O’n oy davom etgan tergov azoblaridan so’ng adib “sovetlartga qarshi targ’ibot qilgan”likda ayblanib, 10 yil muddatga ozodlikdan mahrum etilgan ijodkorning ijodi bilan bog’liq to’g’ri ma’lumotni aniqlang? A) Ushbu ijodkor qalamiga mansub asar o’tgan asrning 60- yillarida, Navoiy tavalludining 525 yilligi arafasida yaratilgan edi. B) Ushbu ijodkorning asarlarida ona yurti – O’zbekiston tabiati, uning zahmatkash xalqi mehnatini sharaflab yozgan she’rlari o’zining samimiyligi, ohangdorligi, o’quvchining eng nozik tuyg’ularini qo’zg’ata olishi bilan zamonlar sinovidan o’tib kelmoqda. C) Ijodkorning asarlaridan birida ulug’ mutafakkir Alisher Navoiyning ziddiyatlarga to’la hayoti tasvirlangan. D) Ijodkorning ijodidagi bosh mavzu nima deb so’ralsa, yurtga, tabiatga oshiqlik, bolalik xotiralariga sadoqat, o’z xalqidan faxrlanish, uni chin dildan sevish va ardoqlash, deb aytish mumkin. 8 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so’z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Do’stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi – chaqimchi. B) Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. C) Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko’proq nafratlanadi. D) Tarixni anglash orqali insonda hayotini anglash qobiliyati shakllanadi. 9 / 40 Ilon kabi buralib daryo shu yerga kelganda, ikkiga ajralgan, uch chaqirimdan so`ng yana birlashardi. Berigan gapda qaysi turkumlar qatnashgan? A) ot, ko`makchi, ravish, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l B) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ko`makchi, ravish, fe`l C) ot, ko`makchi, fe`l, ot, olmosh, ot, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l D) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ot, ko`makchi, ravish, fe`l 10 / 40 Berilgan matndagi fonetik o’zgarishga uchragan so’zlar haqidagi noto’g’ri hukmni toping. A) Fonetik o’zgarishga uchragan ot tarkibida jarangli undosh jarangsiz undoshga almashgan B) Berilgan matndagi olmosh tarkibida tovush ortishi hodisasi ro’y bergan C) Beriligan matndagi so’zlarda ko’makchi morfemada ham tovush o’zgarishi kuzatiladi D) Berilgan matnda olmosh tarkibida Tovush tushishi hodisasi ro’y bergan 11 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Go'yo, hatto, ba’zan B) Ammo, lekin, biroq, va C) Hech kim, hech narsa D) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa 12 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) O’zak-negiz qo’shimchalari B) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar C) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari D) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar 13 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Ulug’, cho’pon, el, botir B) G’isht, hayo, kasr, o’zbek C) Sabr, niyat, oqil, ro’mol D) Belbog’, dehqon, fikr, kishi 14 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. B) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. C) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. D) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. 15 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi B) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. C) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. D) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. 16 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 2ta B) 4ta C) 5ta D) 3ta 17 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) o‘zlik nisbat B) majhul nisbat C) orttirma nisbat D) birgalik nisbat 18 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 2ta B) 6ta C) 3ta D) 4ta 19 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. B) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. C) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. D) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. 20 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 7ta B) 5ta C) 6ta D) 8ta 21 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Taxsin, tanbex, extirom B) Hasad, hasharot, hilqat C) Hayol, hayot, harbiy D) Xijolat, hijjalamoq, exson 22 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Izohlash mazmuni B) Zidlash mazmuni C) Qiyoslash mazmuni D) Payt mazmuni 23 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) ava+y+la+y+lik B) avayla+ylik C) avay+la+y+lik D) avayla+y+lik 24 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. B) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. D) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. 25 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) har xil, shunchaki B) o‘shanday, shunaqa C) manmanlik, o‘zboshimcha D) o‘zboshimcha, o'zbilarmon 26 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. B) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. C) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. D) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. 27 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 2ta B) 4ta C) 3ta D) 1ta 28 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) sifatdosh B) ravishdosh C) sof fe’l D) harakat nomi 29 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi va orttirilishi B) tovush tushishi va tovush almashishi C) tovush tushishi D) tovush almashishi 30 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. B) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. C) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. D) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. 31 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) Is'hoq, as'hob B) shu'la, ba'zan C) mo'jiza, mo'tadil D) qat'iy, jur'at 32 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. B) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. C) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. D) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. 33 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. B) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. C) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. D) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. 34 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi B) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz C) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob D) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi 35 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. B) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. C) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... D) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. 36 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. B) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. C) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. D) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. 37 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 3.4 B) 2,3,4 C) 1,2,3 D) 1,2,4 38 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Egaligicha qoladi. B) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. C) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. D) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. 39 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. B) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. C) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. D) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. 40 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. B) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. C) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. D) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. O'rtacha ball 67% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 13 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №11