Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Yanvar 7, 2022Yanvar 7, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 ga 1 fikr bildirilgan 0% 16 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Quyida berilgan qaysi so`zlar imloviy jihatdan noto`g`ri yozilgan? 1) xasrat; 2) mudofaa; 3) muddoa; 4) tobeylanmoq; 5) tamir A) 1, 2, 3, 5 B) 1, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3, 4, 5 2 / 40 Berilgan qo`shimchalardan nechtasi ham so`z yasovchi, ham lug`aviy shakl yasovchi, ham sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha vazifasini bajara oladi? -ar, - y, -ish, -ib, - gan, - lab, - a, - ka. A) 4 tasi B) 3 tasi C) 5 tasi D) 7 tasi 3 / 40 Boshni fido ayla ato qoshig`a Jismni qil sadqa ano boshig`a. Ushbu misralar Navoiyning qaysi dostonidan olingan? A) “Farhod va Shirin” B) “Layli va Majnun” C) “Hayrat-ul abror” D) “Saddi Iskandariy” 4 / 40 old, ko`ra, orqa, qarab,ro`para, deya, oldin, deb,avval, bo`ylab, keyin, so`ng, atab. Ushbu vazifadosh ko`makchilardan nechtasi fe`l so`z turkumidan hosil bo`lgan? A) 6 tasi B) 10 tasi C) 7 tasi D) 5 tasi 5 / 40 Qaysi javobda imloviy xato yozilgan so’zlar soni ikkita? A) O’rtadagi xontaxtada sovub qolgan kabob va meva-cheva bor edi. B) Zebi yuragida tugulib yotgan zo’r tugunni yechib yuborgan edi. C) Yaxshilik qilsang, ohirigacha yaxshilik qilgin, zinxor minnat qilma. D) Qor urib turgan bir kun edi. Birdan ko’chada dod-faryod ko’tarilib qoldi. 6 / 40 Qaysi javobda keltirilgan gapda tarkibida faqat til oldi undoshlari bo’lgan qo’shma sifat mavjud? A) Qo’shiqning diltortar navolari hammani o’ziga rom qildi. B) Milliy mafkuramizda milliylik umumbashariy g’oyalar bilan uyg’unlashib ketgan. C) Orzu millatga hayotbaxsh ruh bag’ishlaydi. D) U juda shirinsuxan odam ekan. 7 / 40 Fuzuliyning “Dahr bir bozordir – har kas mato’in arz edar” baytini aytgan oddiy qorovul tohir aka obrazi qaysi asarda uchraydi? A) “Yulduzli tunlar” B) “Mehrobdan chayon” C) “O’tkan kunlar” D) “Kecha va kunduz” 8 / 40 Ko`zlarim yo`l ustida, kelmadi yor, Ushbu keng dunyo ko`zimga bo`ldi tor. Qay qaroqchi oldi yorimning yo`lin, Mundagi baxtsiz yigit yo`l uzra zor... Ushbu to`rtlik qaysi asardan olingan? A) “Navoiy” B) “O`tkan kunlar” C) “Kecha va kunduz” D) “Mehrobdan chayon” 9 / 40 “…… bu yog’ida to’qson besh, bu yog’ida to’qson besh o’n kam ikki yuz kokili bor, bir yog’ini tilla suviga botirgan, bir yog’ini kumush suviga botirgan, tong shamolida qotirgan. Jamoli chillaning qoriday tingjirab, yaltirab o’tirgan”. Ushbu parchada xalq dostonlaridagi qaysi qahramonning husn-u jamoli ta’riflangan? A) Barchinoyning B) Xolbekaning C) Zulxumorning D) Gulanorning 10 / 40 Matndagi tagiga chizib ko’rsatilgan so’zlardan birortasining ham ma’nosiga mos kelmaydigan izohni aniqlang. Aytishlaricha, Iskandar taxtga o’tirgach, jahonda u tasarruf qilmagan joy qolmabdi. Dunyoning barcha shohlari uning qullug’ini ado etishni o’zlariga sharaf deb biladilar. Yetti iqlim dur-u javohirlari uning xazinasi sari oqib keldi. Yurti obod, xalqi farovon bo’ldi. Dunyoning jami oqil-u donishmandlarini jam etdiki, barcha ilm-u ma’rifat sirlari u uchun ayon bo’ldi. Shunday jahongir shoh ajal oldida ojiz qolib vasiyat qiladi: “Meni ko’mish uchun qabristonga olib borayotganda tobutdan bir qo’limni tashqariga chiqarib qo’ying. Toki unga boqqan kishilar yetti iqlimni olgan, yetti falak mushkulini hal qilgan qudratli oxir-oqibat bu dunyoni tark etib, quruq qo’l bilan u dunyoga ketayotganini ko’rsinlar. So’nggi yo’lga ketar ekanman, istaymanki, menday jahongirning dunyodan quruq qo’l bilan ketayotgani mol-dunyo to’plashga ruju qo’ygan odamlar uchun ibrat bo’lsin! Iskandardek qudratli shohning mol-mulki o’ziga vafo qilmadi, ammo uning adli, ilm-u irfoni tillarda doston bo’lib qoldi, zero insonning umri davomida to’plagan mol-u dunyosi bebaqodir, undan faqat ezgu amallargina yodgor bo’lib qoladi A) Faxr, iftixor, faxrlanishga arziydigan B) Tez o’tib ketadigan, doimiy, abadiy turmaydigan, saqlanmaydigan C) Egalik qilmagan, ixtiyoriga olmagan, xo’jayinlik qilmagan D) Koinot, olam, falak, osmon 11 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. B) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. C) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. D) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. 12 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa B) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan C) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa D) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 13 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 2,3,4 B) 1,2,4 C) 3.4 D) 1,2,3 14 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. B) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. C) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. D) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. 15 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz B) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi C) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman D) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi 16 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) shu'la, ba'zan B) qat'iy, jur'at C) mo'jiza, mo'tadil D) Is'hoq, as'hob 17 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa B) Hech kim, hech narsa C) Go'yo, hatto, ba’zan D) Ammo, lekin, biroq, va 18 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 6 ta B) 7 ta C) 8 ta D) 5 ta 19 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi B) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. C) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. D) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. 20 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) har xil, shunchaki B) o‘shanday, shunaqa C) manmanlik, o‘zboshimcha D) o‘zboshimcha, o'zbilarmon 21 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi B) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. C) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. D) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, 22 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. B) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. C) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. D) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. 23 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. B) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. C) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. D) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... 24 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. B) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. C) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. D) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. 25 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi B) tovush tushishi va tovush almashishi C) tovush almashishi va orttirilishi D) tovush tushishi 26 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi B) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz C) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi D) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob 27 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 3ta B) 2ta C) 4ta D) 1ta 28 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) sof fe’l B) ravishdosh C) harakat nomi D) sifatdosh 29 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. B) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. C) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. D) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. 30 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar B) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar C) O’zak-negiz qo’shimchalari D) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari 31 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Belbog’, dehqon, fikr, kishi B) G’isht, hayo, kasr, o’zbek C) Ulug’, cho’pon, el, botir D) Sabr, niyat, oqil, ro’mol 32 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) ava+y+la+y+lik B) avayla+ylik C) avay+la+y+lik D) avayla+y+lik 33 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 7ta B) 6ta C) 8ta D) 5ta 34 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Taxsin, tanbex, extirom B) Xijolat, hijjalamoq, exson C) Hasad, hasharot, hilqat D) Hayol, hayot, harbiy 35 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Fe’lning kichraytirma nisbati B) Fe’lning o’zlik nisbati C) Noaniq fe’l D) Fe’lning orttirma nisbati 36 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) majhul nisbat B) birgalik nisbat C) o‘zlik nisbat D) orttirma nisbat 37 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. B) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. C) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. D) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. 38 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. B) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. C) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. D) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. 39 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 2ta B) 3ta C) 4ta D) 6ta 40 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. B) Egaligicha qoladi. C) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. D) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. O'rtacha ball 58% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya