Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 59 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Asosiy yumushing shuki, boshliqning buyruqlarini bajarasan. Qo'shma gap turini aniqlang? A) aniqlovchi ergash gapli qo‘shma gap B) to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gap C) hol ergash gapli qolshma gap D) kesim ergash gapli qo‘shma gap 2 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. B) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. C) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. D) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. 3 / 30 Kiritma gaplar haqida to`g`ri ma`lumotlarni aniqlang. 1) kiritma gaplar, asosan, kitobiy uslubga xos; 2) kiritma gaplar, asosan, gap o`rtasida keladi; 3) kiritma gaplar orqali ifodalangan qo`shimcha ma`lumot gapning umumiy mazmuniga bog`liq bo`lmaydi; 4) kiritma gaplar gap tarkibidan tushurib qoldirsa ham, gapning asosiy ma`nosiga ziyon yetmaydi. A) 1,2,4 B) 1,2,3,4 C) faqat 1 D) 1,3,4 4 / 30 O`kin pushaymon bo`l, ko`rgiliging, taqdiring uchun, tarbiyat qilgan dono xoqoningga yemirilgan, qo`ldan ketgan yaxshi davlatingga. O`zing adashding, oraga yomonni kirgizding. Qurolli qaydan kelib tarqatib yubordi, nayzali qaydan kelib surib ketdi… Borgan yerda yaxshilik shu bo`ldi: qonning suvday oqdi, suyaging tog`day uyulib yotdi, bek bo`ladigan o`g`il bolang qul bo`ldi, suluv qiz bolang cho`ri bo`ldi”. Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) Tunyuquq bitiktoshidan B) “Qutadg`u bilig” dostonidan C) Kul Tigin bitiktoshidan D) “Devonu lug`atit-turk” asaridan 5 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi B) faqat vositasiz to`ldiruvchi C) vositasiz va vositali to`ldiruvchi D) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi 6 / 30 Qaysi maqoldagi so`zlar tarkibida chuqur til orqa undoshlari ishtirok etmagan? A) Sinamagan otning sirtidan o`tma! B) O`ylamay qilingan ish, Boshga keltirar tashvish. C) Maqtanma g`oz, hunaring oz! D) Ayibsiz do`st axtargan do`stsiz qolar. 7 / 30 Quyida keltirilgan qo`shma gapning turini aniqlang. Bilgilki, bolalarim uch kundan buyon hech bir taom yemas edilar va men hech iloj topmay yurdi. A) bog`langan qo`shma gap B) bog`lovchisiz qo`shma gap C) murakkab qo`shma gap D) ergashgan qo`shma gap 8 / 30 Qaysi gapdagi juft sifatlar yasama+yasama so`z shaklida tuzilgan? A) U yoshligidan ota-onasiz katta bo`lgan. B) U paytda qing`ir-qiyshiq ko`chalar ko`p bo`lgan. C) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. D) Kasbning katta-kichigi bo`lmaydi. 9 / 30 Qaysi qatorda metafora usuli bilan ma`no ko`chgan so`z qatnashgan? A) Yuragini ezib turgan tuyg`ular biroz chekinganday bo`ldi B) Alisher Navoiy vafotini eshitib, butun Hirot yig`ladi C) Bu darddan qora boshim oqardi D) Qalam ushladimmi, demak, o`yin bas… 10 / 30 Qaysi ko`makchilar yo`nalish ma`nosini ifodalaydi? A) qadar, tomon B) bo`ylab, sari C) tufayli, uchun D) uchun, sababli 11 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda fonetik o`zgarish asosida yozilgan so`z qanday bo`lak vazifasida kelgan? Ularning uyidagi gullarning-ku son-sanog`i yo`q. A) murakkab ot kesim B) ega C) sifatlovchi aniqlovchi D) qaratqich aniqlovchi 12 / 30 Qaysi javobda nomi keltirilgan asar nemis adaboyitining yirik vakili Haynrix Haynening ballada janrida yozilgan asari hisoblanadi? A) “Qullar kemasi” B) “Sileziya to`quvchilari” C) “Yo`l lavhalari” D) “Germaniya, Qish ertagi” 13 / 30 Qaysi javobda keltirilgan so`zlar to`g`ri yozilgan? A) oynai jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar B) oynayi jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar C) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtayi nazar D) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtai nazar 14 / 30 O`zaro sinonim bo`lgan ko`makchilar qatorini ko`rsating. A) buyon, beri, burun B) so`ng, keyin, nari C) boshqa, tashqari, bo`lak D) faqat, o`zga, boshqa 15 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi B) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi C) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar D) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi 16 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. B) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. C) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. D) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. 17 / 30 Quyidagi berilgan tez aytishning qaysi birida ravish ishtirok etmagan? A) O`tkir o`tkir o`roqda o`t o`rdi. B) Norning nordon anori narida. C) Erkin ertagi ekin ekishni ertaga ertalab eplaydi. D) Hali, Vali, Soli sholi o`rdi. 18 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 1 B) 4 C) 1,4 D) 1,3 19 / 30 "Alpomish" dostonida Alpomish tomonidan Barchinga sovchi bo`lib borgan kim edi? A) Qaldirg`och oyim B) Alpomishning onasi C) Alpomishning o`zi D) Qorajon 20 / 30 “Ayamning hadeganda tiliga chiqavermaydigan allanechuk og`ir pinhoniy bir dardi bor edi. Ko`pincha ishdan qaytib, huzurlariga kirsam, ko`zlari namiqqan, yuzlari tund bo`lar edi. - Yana yig`ladingizmi, aya? - Yo`q, bolam, nega yig`lay? Shunchaki siqildim-da, - derdilar ayam shikasta ovozda”. Ushbu tarjimayi hol qaysi shoir hayotiga aloqador? A) Tohir Malik B) Shukur Xolmirzayev C) O`tkir Hoshimov D) Ozod Sharafiddinov 21 / 30 Urush - quyon ovi emas. Ushbu gapdagi tirening ishlatilish sababini aniqlang. A) bu gapda tire ishlatilmaydi, chunki ot kesim tarkibida bog`lama bor B) izohlash munosabati bo`lgani uchun C) ega ma`nosi ta`kidlangani uchun D) o`xshatish munosabati ifodalangani uchun 22 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar B) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi C) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi D) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi 23 / 30 Maqsad bog`lovchisi qo`llangan ergashgan qo`shma gapni toping. A) Hosil mo`l bo`lishi uchun, bahordan ter to`kdik. B) Ona yerimizni asrang, toki bu meros avlodlarga sog`-omon yeta olsin. C) Ular mening aytganimni qilishadi. chunki men oilamizning kenjatoyiman. D) Odamlar yaxshi yashasin deb, mahallamizni obod qildik. 24 / 30 "Uch og`ayni botirlar" ertagida "Podshohlik - qonxo`rlik demak" degan fikrni kim aytgan? A) Vazir B) kenja botir C) Podshoh D) to`ng`ich botir 25 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. B) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. C) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. D) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. 26 / 30 Maqsad ravishi qo`llangan gapni aniqlang. A) Men sizni olib ketgani keldim. B) Feruza bilan Shahnoza Azizani o`ynatmoqchi bo`lib kelishgan ekan. C) Ovozingizni eshitish umidi bilan ataylab kelgan edim. D) Umringga yuz bahor zamondosh bo`lsin. 27 / 30 Qaysi javobda Cho`lponning “Kecha va kunduz” romani qahramonlari to`g`ri ko`rsatilgan? A) Enaxon, Xolmat, Sultonxon B) Ostonaqul, Anvarbek, Xadicha C) Zebi, Miryoqub, Hasanali D) Akbarali mingboshi, Miryoqub, Ra’no 28 / 30 Shaxs yoki narsalarni bir- biri bilan qiyoslash ma`nosini qaysi kelishik shakli ifodalashi mumkin? A) tushum kelishigi B) qaratqich kelishigi C) jo`nalish kelishigi D) chiqish kelishigi 29 / 30 Quyida keltirilgan she`riy parchadagi yasama fe`llar sonini aniqlang. Jahon ichra tole izlab, Xalq nomidan dadil so‘zlab, Obod yurtning taxtin ko‘zlab Asragaymiz biz VATANni, Fido aylab jon-u tanni. A) 3 B) 5 C) 2 D) 4 30 / 30 Qayidagi misrada qo`llanilgan san`at turini aniqlang G`uncha sevunub to`niga sig`mas, O`xshatsam o`qung boshoqi birla. A) tazod B) tashxis C) talmeh D) tajnis 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2