Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 InfoMaster May 1, 2024 375 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Moslashtiring: A) 1,3-a 2,4-b B) 1,2-a 3,4-b C) 1,2-b 3,4-a D) 1,4-a 2,3-b 2 / 50 2. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 2.3 B) 3.4 C) 1.2 D) 1.4 3 / 50 3. Kim chaqqon va tez harakat qilsa, yutuq o’shaniki bo’ladi. Quyidagi gapda nechta grammatik bog’lanish bor? A) 2 B) 4 C) 3 D) 5 4 / 50 4. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-d 4-c B) 1-b 2-a 3-c 4-d C) 1-d 2-a 3-b 4-c D) 1-c 2-b 3-a 4-d 5 / 50 5. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 1.4 B) 2.4 C) 3.4 D) 1.2 6 / 50 6. Moslashtiring: A) 1-d 2-b 3-a 4-a B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-b 2-a 3-d 4-c D) 1-b 2-d 3,4-a 7 / 50 7. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Aytilgan so`z — otilgan o`q B) Suv keldi — nur keldi C) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni D) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz 8 / 50 8. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, B) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi C) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, D) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, 9 / 50 9. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 10 / 50 10. m,n,ng, l,r,y sonor tovush hisoblanadi? Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 11 / 50 11. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band B) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar C) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur D) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar 12 / 50 12. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 1.3 B) 1,2,3 C) 3.4 D) 1,3,4 13 / 50 13. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b 14 / 50 14. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 15 / 50 15. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 1,2,3,5 B) 1,3,4 C) 2,3,4 D) 1,3,4,5 16 / 50 16. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 17 / 50 17. Moslastiring. A) 1-d 2-d 3-c 4-a B) 1-a 2-d 3-b 4-c C) 1-a 2-b 3-c 4-d D) 1-a, 2-c 3-b 4-d 18 / 50 18. Modal so’zlarni mos ravishda joylashtiring A) 4,5,6-a 1,3,7-b B) 1,5,6,7-a 2,3,4-b C) 1,3,5,7-a 2,4,6-b D) 1,2,3,4-a 5,6,7-b 19 / 50 19. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun B) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun C) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun D) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun 20 / 50 20. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d C) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a 21 / 50 21. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, B) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, C) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, D) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, 22 / 50 22. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 23 / 50 23. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 2.3 B) 1.2 C) 3.4 D) 4 24 / 50 24. Tom so’zi omonim so’z.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 25 / 50 25. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, B) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? C) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, D) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, 26 / 50 26. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 27 / 50 27. Bir chimdim uxlash uchun ko‘zini yumdi, biroq qattiq charchagani uchun allamahalgacha uxlay olmay qiynaldi. Ushbu gapdagi mustaqil so‘z turkumlari bajargan sintaktik vazifalar to‘g‘ri izohlangan javobni aniqlang. A) Hollar faqat fe’l bilan ifodalangan B) Payt holi vazifasini bajargan olmosh qatnashgan C) Fe’l bilan ifodalangan sabab holi 3 o‘rinda qatnashgan D) Ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi bilan ifodalangan hol qatnashgan 28 / 50 28. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 29 / 50 29. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 30 / 50 30. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-c 4-d B) 1-a 2-a 3-d 4-d C) 1-b 2–a 3-d 4-d D) 1-a 2-b 3-c 4-d 31 / 50 31. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, B) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, C) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, D) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob 32 / 50 32. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) jimirlamoq, silkinmoq B) taralmoq, yiqitmoq C) ko`rinmoq, kiyinmoq D) o`ylanmoq, sarg`aymoq 33 / 50 33. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) yo’q B) ha 34 / 50 34. “Bolalar, dars qachon boshlanadi?”— so’radi qorovul. Ushbu ko’chirma gapli qo’shma gap o’zlashtirilgan gapga o’zgartirilsa , undalma qanday sintaktik vazifada bo’ladi? A) qaratqich aniqlovchiga B) egalar o’zlashtirilma gaplarga aylantirilganda, undalma tushib qoladi, C) chiqish kelishigidagi to’ldiruvchi D) jo’nalish kelishigidagi to’ldiruvchi 35 / 50 35. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 36 / 50 36. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Analiz C) Sintez D) Bilish 37 / 50 37. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish D) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish 38 / 50 38. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 39 / 50 39. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy B) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Induktiv va deduktiv 40 / 50 40. «Lektor» qanday tizim? A) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) Bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 41 / 50 41. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 42 / 50 42. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi B) Kasbiy ahamiyatli madaniyat C) Kasbiy faoliyatda yetukligi D) Ijtimoiy madaniyat 43 / 50 43. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Innovatsion o’qitish B) Masofadan o’qitish C) Internet tarmoqlararo D) Lektor o’qitish 44 / 50 44. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari B) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar D) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 45 / 50 45. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abdurahmon jomiyning ”musiqa” risolasi B) Abu rayxon beruniy “mashud qonuniy” C) Forobiyning ”baxt saodatga erishuv” to’g’risida D) Alisher navoiyning”maxbub-ul qulub» 46 / 50 46. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Qo’llash C) Tushunish D) Sintez 47 / 50 47. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) Talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. B) Elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish C) Moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) Innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 48 / 50 48. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) Innovatsion o’qitish B) Internet tarmoqlararo C) Lektor o’qitish D) Masofadan o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya C) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 50 / 50 50. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Qo’llash B) Baholash C) Tushunish D) Bilish 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №10