Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Mart 30, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 ga 1 fikr bildirilgan 0% 16 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? B) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, C) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, D) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, 2 / 50 2. Ma’no farqlovchi tovush to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 1 B) 3 C) 4 D) 2 3 / 50 3. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur B) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band C) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar D) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar 4 / 50 4. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) ko`rinmoq, kiyinmoq B) jimirlamoq, silkinmoq C) o`ylanmoq, sarg`aymoq D) taralmoq, yiqitmoq 5 / 50 5. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 6 / 50 6. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 3.4 B) 1.2 C) 2.3 D) 4 7 / 50 7. m,n,ng, l,r,y sonor tovush hisoblanadi? Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 8 / 50 8. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a C) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d 9 / 50 9. Qaysi qatorda murakkab hollar ishtirok etgan? A) Bog‘chada yosh-yosh qizaloqlar va bolakaylar davra qurib o‘ynashmoqda B) O‘sha kuni Mavjuda va Sobir qo‘shiqni juda chiroyli kuylashgan edi C) Tiniq suvdan hovush-hovush oldi D) Shu onda Davron va Iskandar xonaga kirib kelishdi 10 / 50 10. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, B) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, C) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, D) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, 11 / 50 11. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-d 4-c B) 1-c 2-b 3-a 4-d C) 1-d 2-a 3-b 4-c D) 1-b 2-a 3-c 4-d 12 / 50 12. Moslashtiring: A) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b B) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b C) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a D) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a 13 / 50 13. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 14 / 50 14. Kim chaqqon va tez harakat qilsa, yutuq o’shaniki bo’ladi. Quyidagi gapda nechta grammatik bog’lanish bor? A) 5 B) 3 C) 2 D) 4 15 / 50 15. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 16 / 50 16. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 17 / 50 17. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 18 / 50 18. Moslastiring. A) 1-d 2-d 3-c 4-a B) 1-a 2-d 3-b 4-c C) 1-a, 2-c 3-b 4-d D) 1-a 2-b 3-c 4-d 19 / 50 19. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) yo’q B) ha 20 / 50 20. Modal so’zlarni mos ravishda joylashtiring A) 1,5,6,7-a 2,3,4-b B) 1,3,5,7-a 2,4,6-b C) 4,5,6-a 1,3,7-b D) 1,2,3,4-a 5,6,7-b 21 / 50 21. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 22 / 50 22. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 23 / 50 23. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 1.4 B) 3.4 C) 2.4 D) 1.2 24 / 50 24. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 2.3 B) 3.4 C) 1.2 D) 1.4 25 / 50 25. Shart mayli shakli bilan shakldosh bo’la oladigan yasovchi qo’shimcha qaysi qatorda ifdalangan? A) Sarbonlar sahroda sillalari qurib, rosa suvsadi B) U otalik mehri jo'sh urib qizchasini bag`riga bosdi C) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal D) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit 26 / 50 26. Moslashtiring: A) 1-a 2-b 3-c 4-d B) 1-b 2-a 3-c 4-d C) 1-b 2–a 3-d 4-d D) 1-a 2-a 3-d 4-d 27 / 50 27. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, B) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob C) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, D) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, 28 / 50 28. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-d 4-c B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-d 2-b 3-a 4-a D) 1-b 2-d 3,4-a 29 / 50 29. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, B) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi C) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, D) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, 30 / 50 30. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun B) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun C) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun D) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun 31 / 50 31. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 32 / 50 32. Bir chimdim uxlash uchun ko‘zini yumdi, biroq qattiq charchagani uchun allamahalgacha uxlay olmay qiynaldi. Ushbu gapdagi mustaqil so‘z turkumlari bajargan sintaktik vazifalar to‘g‘ri izohlangan javobni aniqlang. A) Payt holi vazifasini bajargan olmosh qatnashgan B) Hollar faqat fe’l bilan ifodalangan C) Fe’l bilan ifodalangan sabab holi 3 o‘rinda qatnashgan D) Ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi bilan ifodalangan hol qatnashgan 33 / 50 33. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 1.3 B) 3.4 C) 1,3,4 D) 1,2,3 34 / 50 34. Moslashtiring: A) 1,4-a 2,3-b B) 1,2-b 3,4-a C) 1,2-a 3,4-b D) 1,3-a 2,4-b 35 / 50 35. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 36 / 50 36. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 37 / 50 37. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 2 B) 4 C) 5 D) 3 38 / 50 38. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish B) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish C) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 39 / 50 39. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) A.romishevskiy B) C.guzeev C) R.gang’e D) F.s.keller 40 / 50 40. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Qo’llash B) Baholash C) Sintez D) Tushunish 41 / 50 41. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) O’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) O’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot B) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot C) G’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish D) Shaxsiy va kasbiy 43 / 50 43. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya B) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya 44 / 50 44. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) Analiz B) Bilish C) Baholash D) Sintez 45 / 50 45. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Tushunish B) Bilish C) Qo’llash D) Baholash 46 / 50 46. «Lektor» qanday tizim? A) Bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. B) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. C) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 47 / 50 47. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) Masofadan o’qitish B) Lektor o’qitish C) Innovatsion o’qitish D) Internet tarmoqlararo 48 / 50 48. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish B) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi 49 / 50 49. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Reproduktiv va muammoli-ijodiy B) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi C) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy D) Induktiv va deduktiv 50 / 50 50. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Alisher navoiyning”maxbub-ul qulub» B) Forobiyning ”baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Abu rayxon beruniy “mashud qonuniy” D) Abdurahmon jomiyning ”musiqa” risolasi 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya